Inicio
Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


Venres, 15 Marzo 2024

Segue o nepotismo de xefa territorial de Sanidade de Ourense

A CIG pide o cese da xefa territorial de Ourense da Consellería de Sanidade por repartir a dedazo os postos de nivel sen “as funcións” e sen mover ao persoal ao posto adxudicado

Na CIG-Autonómica denunciamos a situación que dende fai anos está a acontecer nesta xefatura e específicamente no Servizo de Inspección de Servizos Sanitarios de Ourense.

Neste servizo, a data de hoxe, están creados un total de 31 postos:

  • 3 xefaturas de sección (nivel 25)
  • 7 xefaturas de negociado (nivel 18)
  • 9 ...

Venres, 15 Marzo 2024

Xubilación anticipada para o persoal axente ambiental, XA!

A CIG insta a xubilación anticipada para o persoal das escalas de axentes ambientais á Xunta de Galiza e na Lei básica que se está a tramitar no Congreso dos Deputados/as

A CIG insta á Xunta de Galiza para que dea cumprimento do Acordo sobre as condicións de traballo dos axentes forestais e medioambientais de Galicia asinado coas organizacións sindicais CIG, CCOO e UGT o 11 de outubro de 2018 para que procedan a solicitude de implantación de coeficientes reductores para o persoal das ...


Pouco podemos avanzar das decisións da Dirección Xeral da Función Pública. Inda así, aí van unhas notas do discutido e das nosas impresións. Quede claro que esto son unhas poucas pinceladas do discutido, e que en todo caso nos vindeiros dias presentaremos as alegacións tocando punto a punto.

Pero antes, a CIG quere dar as grazas a todo o persoal que en tan pouco tempo nos achegou toda unha enchenta de propostas e suxestións, por correo electrónico e a través dos nosos foros, subliñando que a inmensa maioría do recibido foi tratado na xuntanza.

Como primeira idea entende a CIG que neste concurso temos un peso relativo da antigüidade moi cativo en comparación cos demais conceptos, cousa inaceptábel para a CIG ao falarmos dun concurso de traslados. Por exemplo, non é aceptábel que ter o máximo de formación teña o mesmo peso que 20 anos de antigüidade. Demandamos dar moita mais importancia a este concepto.

Outro eixe da discusión foi quen ten a obriga e quen pode participar:

  • Quedando clara a exclusión dos funcionarios e funcionarias da administración especial (sentenza xudicial), resúltanos curioso que de todas as escalas existentes en administración xeral mencionen expresa e unicamente ás escalas da lei 17/1989. En todo caso a administración non ten intención de deixar participar ao persoal funcionario de ningunha escala (funcionarios de administración xeral).
  • Na base I.3 regulan a obriga de concursar do persoal en adscrición provisional (reingresos, ceses, amortizacións). Mentres o artigo 20 do Decreto 93/1991 di que todos eles teñen a obriga de participar no primeiro concurso e que nel se incluirán todos os postos que se encontren nesta situación, temos que o Decreto lexislativo 1/2008 retira a obrigatoriedade a aqueles adscritos provisionalmente a postos inferiores en mais de dous niveis ao seu grao persoal. Ao tempo, non se inclúen no concurso todos os postos ocupados en adscrición provisional. 


O feito de que a administración se negue a que neste concurso entren os niveis 28 e que haxa xente que non teña a obriga de concursar pode estar relacionada: se non concursan e dentro dun ano convocan os 28, so algunha xente vai poder optar a estes (agás que finalmente aproben, como pretenden, que a nova lei da función pública retire o requisito dos dous anos de permanencia para optar a estes postos).

A CIG demanda que se oferten todos, e que todos teñan que concursar (non pode ser que haxa xente, e todos coñecemos a alguén, que leve media vida nesta situación).

  • Outra clave deste apartado está a situación do persoal doutras administracións, mais concretamente da administración do estado (A11). Hai un grupo deles que optaron á nosa administración a cabalo entre a aprobación do estatuto básico e a modificación da lei da función pública, e nin a Xunta lles permite integrarse como persoal propio, nin o estado acepta o seu reingreso. Atopámonos, xa que logo, cun problema legal que non se pode solucionar sen unha modificación lexislativa, polo que non está clara a conveniencia de ofertar neste concurso os postos A11 vacantes (de facelo, incrementaríase o número de persoas afectadas por esta situación, e de non facelo, este persoal fica atado a un posto).


Unha novidade deste concurso é a posibilidade de renunciar até o intre en que se publique o listado de baremación provisional. A única obxección é que non ter unha data de referencia pode chegar a ser un problema, polo que nos gustaría que uns días antes de esgotado o prazo (publicación do listado), advirtan a través do web de función pública.

En méritos específicos non queda outra que recoñecer o tempo traballado nun posto en adscrición provisional ou en comisión de servizo, porque así o di o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza, algo co que a CIG está en contra. Porén, non son mais de tres ducias os postos afectados.

Quen estivo en libre designación ten un plus. Exemplo: caso dun funcionario de grupo B-16 ao quen lle asignaron dactilarmente un servizo LD-28 e que chegou a consolidar; para el, eses 12 niveis de diferenza lle valen o equivalente a outros 12 anos de antigüidade. Consideramos excesiva a puntuación polos incrementos de niveis en comparación ao reducido peso da antigüidade.

Reducen a importancia do traballo desenvolvido en comparación a concursos anteriores, o que indirectamente ven a potenciar aqueles apartados que non teñen que ver coa antigüidade.

Retiran a permanencia no posto como concepto a baremar, algo que ten defensores e detractores. A CIG si defende a existencia deste concepto, pois entendemos que a súa presenza beneficia a quenes non tiveron opción de obter posto en anteriores concursos.

A polémica conciliación necesariamente ten que estar presente, por imperativo legal decidido polo Parlamento. Xa que logo, so nos queda modulalo. Por exemplo, xa que existe puntuación por agrupación familiar cando os dous cónxuxes son funcionarios/as, queremos que se contemplen outras situacións, como familias monoparentais, ou familias na que non son funcionarios/s os dous cónxuxes (con estas bases, por exemplo, queda excluído se o cónxuxe é persoal laboral ou simplemente non é empregado público). E de igual maneira que se contemple a localidade na que os fillos estean escolarizados, tamén podemos contemplar os casos en que existan maiores dependentes a cargo na residencia do funcionario/a.

A formación require unha revisión. Unha vez mais nos meten os cursos de informática da empresa privada Microsoft, esquecendo que existen alternativas. Así propuxemos que puntúen os cursos de procesamento de texto en troques de word, ou follas de calculo en troques de excel, .. A nosa sensación é que esto o van aceptar. Mais solicitamos a incorporación de mais cursos xenéricos, como poden ser os de estudo do Estatuto básico, da Lei da función pública, da Lei de protección de datos, ..

Outra cuestión discutida en formación é a puntuación. Xa que a EGAP imparte cursos de 12 horas, non entendemos porque agora poñen o mínimo en 15 (é posíbel que modifiquen a postura). Insistimos noutra cuestión histórica: como é posíbel que puntúe o mesmo un curso de 12 horas que un de 40?; a proposta que lles fixemos é que os cursos puntúen segundo o número de horas de cada un, e non por tramos como até agora.

Algo que non temos dubida que acepten é separar a puntuación dos cursos de nivel medio e superior de linguaxe administrativa galega. O esforzo que supón facer estes distintos niveis hai que recoñecelo.

Como deixamos constancia ao comezo deste resumo, aquí recollemos so as ideas principais, subliñando que foron moitos mais os distintos aspectos que tratamos nunha xuntanza que durou mais de dúas horas e que completaremos coa presentación dun extenso documento repleto de alegacións.

Para rematar comentar algunha cousa mais:

  • A intención de función pública é resolver primeiro o concurso e despois a promoción interna.
  • Teñen intención de convocalo xa, antes de que se cumpran os dous anos do anterior. O CSIF foi o único que se posicionou por retrasalo.
  • Agardamos que haxa mais xuntanzas antes da Mesa Xeral.
  • Convidamos a todos e todas a seguir enviando suxestións ás bases e alegacións aos postos.
  • Sorprendeunos a todos, sindicatos e administración, que a representante do CSIF (supoñemos que non sabía ben o que dicía), defendese abrir o 5% dos postos do concurso a outras administracións.