Inicio
Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


Venres, 15 Marzo 2024

Segue o nepotismo de xefa territorial de Sanidade de Ourense

A CIG pide o cese da xefa territorial de Ourense da Consellería de Sanidade por repartir a dedazo os postos de nivel sen “as funcións” e sen mover ao persoal ao posto adxudicado

Na CIG-Autonómica denunciamos a situación que dende fai anos está a acontecer nesta xefatura e específicamente no Servizo de Inspección de Servizos Sanitarios de Ourense.

Neste servizo, a data de hoxe, están creados un total de 31 postos:

  • 3 xefaturas de sección (nivel 25)
  • 7 xefaturas de negociado (nivel 18)
  • 9 ...

Venres, 15 Marzo 2024

Xubilación anticipada para o persoal axente ambiental, XA!

A CIG insta a xubilación anticipada para o persoal das escalas de axentes ambientais á Xunta de Galiza e na Lei básica que se está a tramitar no Congreso dos Deputados/as

A CIG insta á Xunta de Galiza para que dea cumprimento do Acordo sobre as condicións de traballo dos axentes forestais e medioambientais de Galicia asinado coas organizacións sindicais CIG, CCOO e UGT o 11 de outubro de 2018 para que procedan a solicitude de implantación de coeficientes reductores para o persoal das ...


No apartado de emprego público contempla, en primeiro lugar, un plano de conxelación das ofertas de emprego (con pequenas excepcións), continuidade das políticas que se veñen aplicando nos últimos anos e das  que xa temos falado e en segundo lugar outro para reducir o absentismo dos empregados públicos, plano que imos analizar deseguido.

Esta medida semella un calco da implantada polo Governo da Xunta de Galiza para o seu persoal, e que pretenden estender á totalidade de empregadas e empregados públicos e consiste en recortar as retribucións das persoas que estean de baixa durante os primeiros noventa días, á parte de outras medidas burocráticas (cambio de cómputo de meses a días, imposibilidade de pago de subsidios en casos de alta ou incomparecencia a recoñecementos médicos e acurtamento de prazos de expedición e entrega dos partes de baixa).

A CIG Administración Pública quere amosar o seu total rexeitamento a unha medida que:

  • Pón en perigo a saúde das empregadas e empregados públicos, que para evitar estes descontos, a maiores dos que xa nos impuxeron, acudirán enfermos ao traballo.

  • Deteriora a calidade dos servizos, ao ter que estar atendidos por persoal que non está en condicións de traballar, sumándose ao efecto negativo xerado pola falta de substitución no caso de coller a baixa.

  • Aumenta o descontento de todo o persoal ao servizo das Administracións Públicas.

  • Expón ao persoal que está san,  a ser contaxiado polos enfermos que veñan traballar.

Por todo isto denunciamos unhas medidas que supoñen un retroceso social, que condenan ao persoal a traballar enfermo e sen parte de unha cobertura económica se exerce o seu lexítimo dereito a recuperarse de unha enfermidade.

Queremos deixar ben claro que estas medidas forman parte dese “programa oculto” do governo do PP, que pretende que os custos da crise económica a paguemos a clase traballadora, mentres o capital aumenta os seus privilexios.

A seguinte táboa indica con claridade as políticas salariais que temos sufrido os empregados e empregadas públicas no último decenio:


INDICE DE EVOLUCIÓN DO IPC E SUBA SALARIAL NOS ÚLTIMOS 10 ANOS (1-1-02 a 31-12-11)

ANO              IPC GALIZA                      IPC ESTADO                     SUBA SALARIAL            DIF GZ         DIF ESTADO

2002            3,8%                                     3,5%                                     2%                            -1,8%           -1,5%

2003            3,1%                                     3,0%                                     2%                            -1,1%           -1,0%

2004            3,0%                                     3,0%                                     2,7%                          -0,3%           -0,3%

2005            3,4%                                     3,4%                                     2,6%                          -0,8%           -0,8%

2006            3,5%                                     3,5%                                     2%                             -1,5%           -1,5%

2007            5,3%                                     4,9%                                     2%                             -3,3%           -2,9%

2008            2,1%                                     2,1%                                     2%                             -0,1%           -0,1%

2009            2,6%                                     2,1%                                     2%                             -0,6%           -0,1%

2010            4,5%                                     4,0%                                     -5%                            -9,5%           -9,0%

2011            3,6%                                     3,1%                                     0%                             -3,6%           -3,1%

TOTAL          34,9%                                  32,6%                                  12,3%                      -22,6%        -20,3%

Fonte: INE e Orzamentos Xerais do Estado dos anos correspondentes.


Á vista destes dados, podemos tirar a conclusión de que nos 10 anos últimos tivemos unha merma no noso poder adquisitivo do 22,6% (20,3% no estado), que seguimos a aumentar no actual 2012, xa que de xaneiro a abril temos acumulado un 2,1% de inflación (2,2% no estado).

Chamamos a todos os empregados e empregadas públicas a rexeitar esta nova batería de medidas, a difundir no seu entorno persoal e familiar o efecto negativo que terá sobre a calidade dos servizos públicos e a manterse mobilizados contra as mesmas. Estas medidas non poden atopar o aval de ningunha organización sindical. Todo o asinado nos diferentes pactos, convenios e acordos ten o valor de negociación colectiva. Este principio é o que permite asegurar que non é o mesmo que o Governo acuda a modificacións unilaterais do previamente acordado a que o faga cunha posición acubillada baixo a forma de negociación colectiva con algunha das organizacións sindicais. O artigo 38.10 do EBEP, reiteradamente citado como base para a modificación unilateral dos pactos e acordos, dun lado non é de aplicación ao persoal laboral segundo a doutrina xurisprudencial, e do outro exixe que calquera desas modificacións sexa excepcional, nunha medida estritamente necesaria para salvagardar o interese público e que obedeza a causas graves de interese público derivadas de alteracións substanciais das circunstancias económicas que haberán de estar perfectamente definidas.

A unilateralidade das decisións que quere adoptar o goberno do PP, a pesar de que o faga acudindo as figuras do decreto-lei ou de lei aprobada no parlamento, facendo uso e abuso dunha figura lexislativa de provisionalidade e urxencia e dunha maioría política parlamentaria que non ten realmente na sociedade, é a principal baza que temos as traballadoras e traballadores públicos para manter viva a nosa capacidade de resistencia sindical e de enfrontamento legal.

Difunde a túa oposición a un modelo de xestión económica dos servizos públicos que pasa por quitar aos empregados e empregadas parte das súas retribucións, empeorar sensiblemente as súas condicións de traballo, incapacitar aos organismos administrativos deixándoos sen persoal, privatizar parte da xestión deses servizos e diminuír os seus umbrais de asistencia e de calidade afectando moi negativamente ao conxunto da cidadanía.

Defende o público. SERVIZOS PÚBLICOS. SÍ, GRAZAS