A convocatoria, da Mesa, como vén sendo habitual foi remitida aos sindicatos sen documentación previa para poder analizar en profundidade o contido deste capitulo dos Orzamentos e valorar en toda a súa extensión o impacto que terán tanto nas condicións salariais e laborais do persoal como no propio funcionamento e mantemento dos servizos públicos. Este método impositivo e escurantista imposibilita presentar alternativas nin negociar ningúns dos aspectos tratados. Trátase dun trámite máis que o Goberno ten que cumprir porque así lle obriga a lei.
Segundo os datos presentados, o persoal das administracións recuperarán a paga extraordinaria de nadal para o vindeiro 2013. Porén, o Goberno do PP mantén a conxelación salarial, sen dar posibilidade á actualización da perda do poder adquisitivo acumulada dende 2009. Neste senso, compre lembrar que tan só neste ano, os empregados e empregadas públicas perderon case o 10% da súa capacidade adquisitiva (por mor da supresión da paga extraordinaria de nadal, que supón unha baixada do 7%, unida á suba do IPC, situado a remate de agosto no 2,7%). Así mesmo, mantense a prohibición de facer achegas a fondos ou plans de pensión ou previsión.
Respecto da taxa de reposición, esta mantense nun 0% para todo o sector público, agás en determinados sectores básicos, como Educación e Sanidade, onde será de até un 10%, ao igual que para os Corpos e Forzas de Seguridade do Estado, Forzas Armadas e corpos de loita contra a fraude fiscal. Non obstante, segundo se informou na Mesa, non se producirán contratacións de persoal eventual ou interinos/as, excepto naqueles casos inaprazábeis en sectores prioritarios ou que afecten a servizos públicos esenciais, mais coa autorización previa correspondente.
Esta decisión está tendo graves consecuencias para os servizos públicos e para o seu mantemento, provocando o colapso da administración e dos servizos públicos, que xa están comenzando a verse incapaces de atender ás demandas da cidadanía por falta de persoal.
Desde a CIG, como denunciamos en múltiples ocasións, advertimos que tras desta medida agóchase a decisión do PP de ir adelgazando a administración, que non é outra cousa que abocar ao peche a certos servizos públicos porque non será posíbel atendelos e favorecer a privatizacións dos que sexan máis rendíbeis.
Táboa cos recortes salarias dos últimos anos
Elaborada a partir de datos do INE e dos orzamentos xerais do Estado desde o ano 2002.
ANO |
IPC GALIZA |
IPC ESTADO |
SUBA SALARIAL |
DIF GALIZA |
DIF ESTADO |
2002 |
3,8% |
3,5% |
2% |
-1,8% |
-1,5% |
2003 |
3,1% |
3,0% |
2% |
-1,1% |
-1% |
2004 |
3,0% |
3,0% |
2,7% |
-0,3% |
-0,3% |
2005 |
3,4% |
3,4% |
2,6% |
-0,8% |
-0,8% |
2006 |
3,5% |
3,5% |
2% |
-1,5% |
-1,5% |
2007 |
5,3% |
4,9% |
2% |
-3,3% |
-2,9% |
2008 |
2,1% |
2,1% |
2% |
-0,1% |
-0,1% |
2009 |
2,6% |
2,1% |
2% |
-0,6% |
-0,1% |
2010 |
4,5% |
,0% |
-5% |
-9,5% |
-9,0% |
2011 |
3,6% |
3,1% |
0% |
-3,6% |
-3,1% |
2012 |
2,6% |
2.7% |
-7,2% |
-9,8% |
-9,9% |
TOTAL |
37,5% |
35,9% |
5,1% |
-32,4% |
-30,2% |