Inicio
Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


Venres, 15 Marzo 2024

Segue o nepotismo de xefa territorial de Sanidade de Ourense

A CIG pide o cese da xefa territorial de Ourense da Consellería de Sanidade por repartir a dedazo os postos de nivel sen “as funcións” e sen mover ao persoal ao posto adxudicado

Na CIG-Autonómica denunciamos a situación que dende fai anos está a acontecer nesta xefatura e específicamente no Servizo de Inspección de Servizos Sanitarios de Ourense.

Neste servizo, a data de hoxe, están creados un total de 31 postos:

  • 3 xefaturas de sección (nivel 25)
  • 7 xefaturas de negociado (nivel 18)
  • 9 ...

Venres, 15 Marzo 2024

Xubilación anticipada para o persoal axente ambiental, XA!

A CIG insta a xubilación anticipada para o persoal das escalas de axentes ambientais á Xunta de Galiza e na Lei básica que se está a tramitar no Congreso dos Deputados/as

A CIG insta á Xunta de Galiza para que dea cumprimento do Acordo sobre as condicións de traballo dos axentes forestais e medioambientais de Galicia asinado coas organizacións sindicais CIG, CCOO e UGT o 11 de outubro de 2018 para que procedan a solicitude de implantación de coeficientes reductores para o persoal das ...


A suposta pretensión desta agrupación dos postos de traballo en áreas é homoxeneizar os postos que desempeñan funcións similares e evitar a singularización que ademais supón problemas á hora de certificar méritos por exemplo nos concursos de traslados.

Para nós o problema fundamental que se crea é que se non se garante a posibilidade de que mediante a formación, o persoal funcionario poida acceder a postos de distintas áreas, ou si esta formación non é equivalente á experiencia, se está creando en realidade en muro infranqueábel mediante a creación de escalas virtuais de funcionarios e concursos específicos encubertos.

Estas son as ALEGACIÓNS presentadas pola CIG:

DOCUMENTO SEN SOPORTE XURÍDICO

• Os criterios fixados neste documento ao respecto da creación de áreas funcionais xa se están a utilizar na actual modificación da RPT da CMAOT, aínda que incomprensibelmente de xeito errado pois estanse aplicando a postos de corpos especias (encadrados na área funcional de INSPECCIÓN), algo que exclúe o dito documento.

• Na Lei 2/2015, de emprego público de Galiza, non aparece de xeito expreso a posibilidade de agrupar postos de traballo por áreas funcionais, senón referencias as especialidades, méritos e requisitos dos postos en atención as funcións que configuran a singularización de determinados postos de traballo sen ter en perspectiva a agrupación de tales postos.

• Tampouco hai referencia as áreas funcionais na Orde do 21 de novembro de 1989, pola que se fixan os criterios xerais para a elaboración das RPT's da Comunidade Autónoma de Galiza, e polo que se aproba o modelo e se ditan instrucións para o cubrir.

• Estamos polo tanto ante un regulamento de desenvolvemento dunha lei que non foi negociado polos cauces formais, nin pretende ser publicado e que se esta a aplicar nunha modificación dunha RPT.

Por todo isto, e como primeira consideración desta central sindical, apreciamos que un documento que recolle cambios desta envergadura, que afecta e poden afectar ás condicións laborais e os dereitos de mobilidade e promoción profesional do persoal funcionario, e que non se recollen de xeito expreso na Lei 2/2015, debe adoptar a forma xurídica adecuada, pública, e polas canles formais de negociación colectiva. 

ESCASO DESENVOLVEMENTO, CONTRADICIÓNS E PSEUDOESCALAS

Como proba do escaso desenvolvemento do documento, observamos que só se cita como motivación e única implicación da creación das ditas ÁREAS FUNCIONAIS a certificación de determinados méritos a raíz da experiencia nos concursos de traslados, cuestión esta última que nos parece útil e máis obxectiva que a certificación de méritos actual en base a experiencia.

Tamén resulta preciso facer un estudo máis en profundidade das realidades na totalidade dos postos de corpos xerais (excluídas escalas, segundo se cita) por non deixar fóra outras potenciais ÁREAS FUNCIONAIS: saúde laboral, subvencións... Apreciamos contradicións, ademais, no feito da creación dunha ÁREA FUNCIONAL de INSPECCIÓN cando o propio documento exclúe tanto os corpos especiais como as escalas dos corpos xerais, onde se concentra a maior parte da actividade inspectora. Xurde aquí a dúbida de se a Administración pretende incluír tamén nesta área á totalidade de postos incardinados en oficinas de inspección que non fan os ditos traballos de inspección directa, pois de excluír escalas e corpos especiais, sería practicamente os únicos que poderían encadrarse.

Independentemente da necesidade dunha negociación máis en profundidade, real e formal, sobre a creación de ditas áreas, a súa configuración, a necesidade ou non de determinadas áreas con características substantivas diferenciadas doutras, ou a apreciación de agrupar postos, cousa a que esta central sindical en principio non se opón, si consideramos que nos termos nos que esta redactado este documento, a Dirección Xeral da Función Publica esta creando de facto escalas dos corpos xerais sorteando deste xeito ao lexislador. Este extremo fai máis preciso aínda, a necesidade de dotar dunha forma xurídica adecuada ao dito documento.

FORMACIÓN EQUIVALENTE

Por outra banda, se existe a necesidade organizativa de agrupar postos en áreas funcionais, segundo a apreciación da Administración, consideramos que isto non pode ser un impedimento para mobilidade, nin para a cobertura dos postos de ditas áreas por calquera persoal funcionario que reúna os requisitos que o posto esixe en atención ao corpo, nivel ou requisitos específicos. As áreas deben ser permeables e debe permitirse que calquera persoal funcionario que reúna os requisitos para o desempeño poida optar a eles en igualdade de condicións. De aí que a creación de áreas deba estar ligada a unha oferta formativa que garanta que calquera persoa poida ter a formación suficiente para acceder aos postos da area que desexe e que a formación especifica non deba complementar a experiencia neses postos senón suplila, de xeito que si se establece como requisito ou mérito, este poida ser cumprido ou acreditado indistintamente ben como experiencia nos postos desa area, ben coa acreditación da formación específica necesaria.

E en congruencia con esta formulación, tamén parece lóxico que aínda que nas RPT's aparezan os postos definidos dentro de áreas, a hora da súa provisión, non se teñan en conta os requisitos esixidos ata que se desenvolva esa oferta formativa que poida permitir a todo o persoal funcionario optar en condicións de igualdade a ditos postos. Do contrario estariamos ante un feito discriminatorio e de facto ante concursos específicos en cinco áreas diferentes.

En conclusión, se ben non nos opoñemos a creación das áreas funcionais, e dadas as implicacións que pode ter nos dereitos de mobilidade e promoción profesional do persoal funcionario, demandamos que o documentos da DXFP se separe da negociación da RPT da CMAOT , se lle dea a forma xurídica adecuada e se leve polos cauces formais da negociación colectiva, con tempo suficiente a ser completado e mellorado. De non facelo, esta central sindical se reserva o dereito de acudir á vía xudicial.