Lugo

Nestes últimos días, a CIG foi recibida polos grupos parlamentares de Bng e En Marea , logo que solicitaramos xuntanza para presentar a Pnl de Formación no Spdcif que rexistrada no Parlamento días atrás.

Seguindo a senda das accións iniciadas aló por Febreiro do 2016, cando conseguiramos logo tamén de presentación de Pnl o apoio de tódolos grupos parlamentares para que se incluíra dentro da programación formativa a cualificación profesional  "operacións de vixilancia e extinción e apoio as continxencias do medio natural e rural", vimos agora de rexistrar Pnl (proposición non de lei) para que o Spdcif teña acceso aos módulos formativos que compoñen esta cualificación profesional.

Dende a CIG levamos varios anos explorando tódalas vías para que o Spdcif teña a formación que lle corresponde profesional e legalmente.

Unha vez encadradas na categoría profesional que nos corresponde  -pendentes de modificación da Rpt-, seguimos facendo camiño.

Comeza a andar o grupo de traballo para a elaboración dos pregos de roupa, un ano despois do previsto e logo de ter presentado achegas e numerosas queixas por parte das OOSS polas carencias e incumprimentos así como a pésima calidade do escaso material reposto nos últimos 10 anos.

Este grupo de traballo do Comité de Seguridade e Saúde Laboral esta conformado por un delegado de prevención de cada organización sindical e as xefaturas provinciais.

A roupa de tarballo e calzado, polas características de traballo no exterior, de identificación perante os cidadáns, de riscos biolóxicos e penetración de espiños, que ten que ser portada durante toda a xornada...son un Equipo de Protección Individual imprescindible para o persoal que traballa nos nosos montes e ríos ademais dos centros como recuperación de animais ou parques naturais... Porén o persoal técnico non esta no primeiro documento nin se prevé a súa dotacion inmediata dende a consellería polo que, dende a CIG reiteramos este EPI para todo o persoal que fai tarefas de campo segundo a avaliación de riscos laborais, como tamén xa o temos demandado no CSSL da CMAOT e nas achegas presentadas aos documentos iniciais.

O luns 16 de abril asistimos a unha xuntanza convocados pola Dirección Xeral da Función Pública (DXFP) á que asistiu tamén por parte da Consellería do Medio Rural, o director xeral de Ordenación Forestal, a xecretaria xeral técnica e o subdirector de persoal. Pola parte social asistiron as catro organizacións sindicais con representación no sector.

Comezou a xuntanza o DXFP cun breve relatorio no que explicou os puntos básicos a tratar na xuntanza. Temos que dicir que chegamos sen documentación previa. Os tres puntos eran os seguintes:

  1. Aumento do tempo de traballo ao persoal fixo discontinuo de tres meses, sendo este progresivo: catro meses no 2018, cinco meses no 2019, seis meses no 2020.
  2. No ano 2019 todo o dispositivo de extinción da Xunta será xestionado por medio Rural. As funcións de extinción neste momento asumidas por Seaga, pasarán a ser contratadas pola Xunta, facéndose a cobertura polo decreto de listas. Estas prazas comezarían no 2019 tendo nese ano ao igual que os fixos discontinuos 5 meses, e 6 meses no 2020.
  3. Reestruturación do número actual de compoñentes das brigadas de 7 a 5.

O xoves 12/04/2018 asistimos a unha xuntanza convocados por Medio Ambiente interesada en coñecer as posturas dos representantes dos traballadores sobre as funcións da escala de gardas de recursos naturais.

En realidade, o que busca Medio Ambiente é trasladar ás organizacións sindicais un problema creado por eles mesmos cando unilateralmente, sen negociación, decidiron crear a escala na Lei de medidas fiscais e administrativas do ano 2018 (coñecida como Lei de Acompañamento). Tres meses despois de publicada a lei, decátanse de que o texto publicado recolle unhas funcións diferentes das aprobadas polo Parlamento, ao esqueceren, segundo afirman, de transcribir unha emenda que fora aceptada en trámite parlamentario.

A CIG reclamou o cumprimento do acordo pactado entre Sindicatos e Administración no ano 2008 polo que se procedería á reclasificación do actual grupo V de vixiantes, acordo incumprido pola Administración. Lembramos as nosas alegacións á Lei de Acompañamento do 2018, onde defendiamos a retirada da creación da nova escala, a renegociación total desta, incluíndo as funcións, e o cumprimento do acordo do 2008. O Partido Popular tirou para adiante sen facer o máis mínimo caso ao solicitado polos representantes dos traballadores.

AMTEGA Axencia Modelo de externalización e enchufismo

O 16 de febreiro a CIG presentou unha denuncia perante Inspección de Traballo e Seguridade Social de Ourense denunciando que a AMTEGA se nega a aplicar as medidas contempladas no Plan de Acción. Aos poucos días, o 22 de febreiro, acudiu inspección ao centro de traballo da AMTEGA en Ourense.

Xa recibimos a contestación de inspección de traballo, onde fan un requirimento aos responsables da Xunta de Galicia para que, no prazo de dous meses, solucionen as seguintes deficiencias:

Resumo da citación da inspección de tarballo e seguridade social da Coruña o 10 de abril pola denuncia polo estado dos vehículos do persoal de Medio Rural e o de Patrimonio Natural da Consellería de Medio Ambiente e Ordenacion do Territorio.

Asistimos a CIG, CCOO e UGT polas organizacións sindicais e o xefe servizo incendios da Coruña e a subdirectora de Contratación por Medio Rural e a vicesecretaria xeral e xefa territorial da Coruña pola CMAOT.

CIG, CCOO, UGT e CSIF da Administración Autonómica teñen convocada unha concentración en solidariedade coas traballadoras e traballadores de Xustiza, en folga desde hai máis de dous meses e que tamén participarán na mesma, para demandar da Xunta que sente a negociar e exixir que se solucione o conflito. A mobilización terá lugar o xoves, día 12 de abril, entre as 11:00 e as 11:30 horas na parte superior do edificio administrativo da Xunta de Galiza en San Caetano, pola zona da capela de San Caetano.

As organizacións sindicais entenden que esta non é unha loita illada, senón que debe ser entendida como unha loita propia do conxunto das empregadas/os das administracións contra os recortes laborais, salariais e sociais aplicados nestes últimos anos; pois na área pública foi onde os gobernos ensaiaron as políticas antiobreiras que despois estenderían a todo o mundo do traballo a través das reformas laborais.

Por iso, acompañar o persoal de Xustiza na súa batalla non supón só un xesto de solidariedade, significa plantarlle cara ás políticas de desmantelamento e privatización dos servizos públicos, á precarización do emprego, ás amortizacións, ás rebaixas dos salarios, ás penalizacións por enfermar, á vulneración do dereito á negociación colectiva e, ademais, enfrontar a prepotencia e as mentiras do PP.

Este xoves de 11:00 a 11:30 horas, diante do edificio administrativo da Xunta Galiza en San Caetano.

O martes 10 de abril de 2018, convocounos o xerente da AMTEGA a unha xuntanza o vindeiro día 12 de abril para tratar unha modificación da súa Relación de Postos de Traballo. Como no día da marmota, volven a amortizar postos de niveis baixos para crear xefaturas de sección e volven modificar un posto para "colocar" a un amigo, o mesmo posto que abriron a administración local no 2016 (agora queren "enchufar" a un docente, será alguén da URJC?).

Tamén queren "colocar" a alguén procedente do SERGAS, e para iso modifican a Xefatura de Departamento de Modernización Admon. de Xustiza para abrila a persoal estatutario. Aproveitan para pasar a LD dúas xefaturas de sección de nivel 25 (unha que xa existía e a outra de nova creación), supoñemos que para seguir "colocando" máis amigos.

Estamos dende xuño de 2015 (ver nova de febreiro de 2016) a espera da homologación salarial do persoal informático. Foi o xerente quen nos dixo que nos convocaría en marzo de 2016 para solucionar esta situación que se remonta ao ano 1993. Desde entón, en repetidas ocasións este sindicato solicitou unha reunión.

O Acordo de Madrid non foi de balde. Tanto CCOO e UGT como CSIF (estes últimos polo que aquí comentamos) van cobrar por ter asinado un acordo lesivo. Alguén pode pensar que o de cobrar é un recurso retórico que empregamos, pero non... cobran en moeda de curso legal, en euros vamos, aínda que metaforicamente poderían ser as 30 moedas de prata de Xudas.

CCOO e UGT que teoricamente defenden o sistema público de pensións, non dubidan en negociar fondos de pensións privados onde os traballadores PAGAN AOS ASINANTES comisións por reterlles parte do seu salario. Isto, ademais dun roubo e dunha indecencia, chámase fomentar sistemas de pensións de carácter privado.

CCOO e UGT obteñen así beneficios de múltiples fondos de pensións de empresas privadas e de administracións públicas, xestionados a través da empresa EGFP S.A. participada por eles.

Centrándonos só no de maior contía, que é o da Administración Xeral do Estado, vemos que este fondo se nutre con aportacións que se detraen da suba salarial e que nos últimos anos estaban suspendidas a maior parte delas a raíz dos recortes practicados polos sucesivos gobernos, pero co acordo asinado vai poder ter novas aportacións con esa porcentaxe de fondos adicionais que din que serven para subirnos o soldo pero que no caso do Estado van pasar a engordar ese fondo de pensións e non van ser salario directo.

Cando na Mesa Xeral das Administracións Públicas de Madrid de marzo nos puxeron diante o Acordo de mellora do emprego público e condicións de traballo xa previamente negociado ás agachadas e asinado por CCOO, UGT e CSIF para que o subscribíramos, dixemos NON polas razóns que expuxemos en duas notas informativas: 1) Acordo de Madrid: nin recuperación salarial, nin 35 horas, nin fin dos descontos por IT. Que nos queren vender? e 2) Si unha equipa galega gaña a liga, ou por que dificilmente cobraremos a suba pactada

Pero había outro punto na Orde do día da Mesa Xeral: aprobar unha serie de modificacións do Acordo AFEDAP, de formación das persoas empregadas públicas.

Este presentaba no seu articulado unha novidade a salientar: todo un capítulo destinado ao financiamento de accións formativas dirixidas a delegados/as e cadros sindicais no sector público. Mesmo incluían a quenes nin sequera tivesen a condición de empregados/as públicos/as. isto último finalmente retirado xa que sendo manifestamente ilegal tiña incluso o informe negativo da Avogacía do Estado, pero danos idea de ata onde querían chegar.