Novas por contido

Nos cinco anos que leva o PP a fronte do goberno galego foron incapaces de definir unha estratexia para previr e extinguir os incendios forestais. Aínda ecoan as palabras do actual delegado do goberno e anterior Concelleiro do Medio Rural dicindo que limpar o monte non vale de nada para previr os incendios.

Unha mostra clara da neglixencia destes dirixentes políticos é a xestión do persoal dedicado ás labores de extinción:

Até o ano 2011 mantiveron aproximadamente o mesmo continxente e similares xeitos de contratación que o goberno bipartito, pero o ano pasado decidiron prescindir de ¾ partes do persoal contratado a través da empresa pública galega SEAGA (de 2225 efectivos no 2011 a 530 no 2012) e contratar a través da empresa pública estatal TRAGSA 1160 efectivos, ademais de entregarlle a xestión das brigadas helitransportadas a unha empresa privada (Naturtecnia).

Este ano volven prescindir de TRAGSA, manteñen a empresa privada nas brigadas helitransportadas (eliminando a brigada de O Barco e a de Portomarín), diminúen a contratación de persoal temporal propio (PLADIGA), de 738 a 436, inventan os GES (grupos de emerxencia supramunicipal), que substitúen aos antigos GRUMIR e introducen como gran novidade as brigadas municipais, cunha previsión de 2629 efectivos, que viría a suplir o descenso de temporais da Xunta e a eliminación de TRAGSA.

Pero contrastemos estes datos coa realidade obxectiva a día de hoxe, cun índice de risco de incendios forestais na maior parte de Galiza do 70%.

O persoal de SEAGA acaba de ser contratado e aínda se están a incorporar, entre o persoal propio da Xunta hai un 30% de prazas sen cubrir, os GES  están en fase de contratación con demandas polo medio en canto á forma de selección que como mínimo as van retrasar ate mediados de agosto, a contratación dos avións de carga en terra aínda saíu publicada no DOG a semana pasada, e a cacarexada contratación dos 2629 efectivos a través dos concellos é unha quimera imposíbel de realizar. Muitos concellos néganse a aportar o 25% do custo das brigadas, os convenios na maior parte dos casos están sen asinar e nos casos nos que se formen as brigadas municipais está por ver que acepten cuestións básicas do operativo contra incendios forestais como é o de desprazarse a calquera punto de Galiza no que se requira a súa presenza.

Así que en plena época de alto risco, dos 5708 efectivos previstos, perto da metade, arredor duns 2500 aínda non están operativos e unha boa parte deles (os das brigadas dos concellos e as prazas sen cubrir do PLADIGA) non chegarán a incorporarse.

Con estes vimios o cesto vaise desfondar. E as consecuencias poden ser funestas para o país e para o propio persoal da loita contra os incendios forestais, porque a experiencia, a estabilidade e a coordinación son as bases da loita contra o lume e este goberno non aporta ningunha delas. Prima a improvisación, a continua modificación dos sistemas de contratación e a variedade e inexperiencia do persoal, o que fai imposíbel a coordinación do operativo.

A falta de planificación e de programación é manifesta e o que aínda é peor, ao goberno do PP parece non importarlle que a primavera chuviosa que tivemos, as altas temperaturas destes días, as tormentas secas e o abandono do rural formen unha combinación explosiva, que pode provocar en calquera momento situacións difíceis de atallar.

Outras novas recentes

Luns, 15 Abril 2024

Comisión de seguimento do Acordo do SPIF

Tras a xuntanza da Comisión de seguimento do acordo de condicións do persoal funcionario do SPIF do 10 de abril, a Consellería de Medio Rural enviounos un documento cunha proposta das quendas que quere implantar. Dende a CIG queremos manifestar que fomos facendo distintas achegas, pero tendo en conta que parece ser que a Consellería non quere negociar máis imos facer a nosa...
Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa.  O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos...
Mércores, 17 Abril 2024

Criterios de repartición do Fondo de Acción Social do ano 2023

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador de criterios de repartición do Fondo de Acción Social (FAS) para o exercicio económico 2023, con vista a unha vindeira xuntanza de negociación. Na proposta que achegan non se recuperan as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público...