Novas por contido

Nos últimos días ás Fiscalías de Menores veñen manifestando o reponte de delitos cometidos por menores, así como, a carencia de recursos básicos para a reeducación e prevención destas accións.

O 17 de abril do 2012 o goberno do PP, fixo efectivo o traslado de 17 menores internos de Montealegre ó centro da Carballeira en Ourense, a CIG solicitou nese intre un compromiso en firme por parte da Consellería para que ao remate das obras o centro volvera a abrir o máis breve posíbel e co mesmo persoal que tiña antes do peche, petición respaldada por todos/as traballadores/as dos centros afectados e os diferentes sindicatos e partidos políticos, xa que os menores de Montealegre non deben estar na Carballeira porque os proxectos de reeducación, eran e son, totalmente diferentes. Montealegre era un dos dous únicos centros existentes en toda Galicia que acollía a menores con problemas de inserción e integración social e con un maior grado de conflitividade, chegando incluso a delincuencia.

Naquel entón a Consellería de Traballo e Benestar insistiu en que o peche era temporal por obras e que non se ía producir un cese na actividade, e garantiron en todo momento que durante o tempo que durase a reforma integral do centro, un mínimo de oito meses, habería que repensar o futuro deste centro adecuando as infraestruturas dispoñibles as necesidades reais de atención, afirmación mantida na contestación a unha pregunta parlamentaria o día 6 de setembro de 2013, que de xeito textual dí:

“As obras de remodelación e acondicionamento do centro de menores de Montealegre atópanse neste momento pendentes de que se realicen pequenas reparacións e comprobacións puntuais. O importe de adxudicación das obras de mellora e acondicionamento das instalacións ascende a máis de 991.000 euros.
Tendo en conta a complexidade e envergadura das obras acometidas e a especifidade do centro, non se pode concluír que exista unha demora. De feito, unha vez que se realicen as pequenas reparacións e comprobacións, nos vindeiros días realizarase o acto formal de recepción.
Así, o centro seguirá sendo un centro de menores, que responda ás necesidades actuais de atención a este colectivo e integrado de xeito coherente e coordinado co resto da rede. Por iso estanse a determinar as necesidades que agora mesmo demandan máis recursos. Neste sentido, serán especialmente valoradas e tidas en conta as suxestións e propostas que poidan achegarse desde os distintos colectivos profesionais de atención á infancia e á adolescencia”.

Pois ben, agora de rematadas as obras no centro e despois do último informe da FISCALÍA XERAL DO ESTADO, no que denuncia unha lista de espera para os centros de menores con algún delito e que pode pasar máis dun ano para que se impoña a medida xudicial, a CIG esixe que a Xunta abra o centro de xeito inmediato ante a necesidade existente, xa que como dí a propia fiscal de Menores Encarnación Bullón, nunhas declaracións recentes a un medio de comunicación: “la razón de todo esto es que se han reconvertido centros y se ha cerrado alguno y de esta manera pasa más de un año sin que el Ministerio Fiscal pueda ejecutar sentencias y el joven condenado debe esperar en su casa hasta que existan plazas libres”.

A isto hai que en engadir os diferentes informes, tanto dos Equipos técnicos de psicólogos e educadores, como de organismos colaboradores como UCA (unidade de condutas aditivas), TRAMA, etc.. así como diferentes partidos políticos e o Concello de Ourense, onde coinciden na necesidade da apertura do Centro e de que se respecte o seu carácter público.

Queda máis que demostrada a necesidade de que exista un centro de menores como o de Montealegre na provincia de Ourense, coas características propias as que estaba suxeito, e procedan a reapertura do Centro de Menores de Montealegre, con xestión pública, dotándoo do persoal que estaba traballando no momento do peche. E lle pedimos a Xunta que deixe de desmantelar os servizos públicos na provincia coa pretensión de que unha empresa privada obteña beneficios.

 

Outras novas recentes

Mércores, 17 Abril 2024

Criterios de repartición do Fondo de Acción Social do ano 2023

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador de criterios de repartición do Fondo de Acción Social (FAS) para o exercicio económico 2023, con vista a unha vindeira xuntanza de negociación. Na proposta que achegan non se recuperan as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público...
Luns, 15 Abril 2024

Comisión de seguimento do Acordo do SPIF

Tras a xuntanza da Comisión de seguimento do acordo de condicións do persoal funcionario do SPIF do 10 de abril, a Consellería de Medio Rural enviounos un documento cunha proposta das quendas que quere implantar. Dende a CIG queremos manifestar que fomos facendo distintas achegas, pero tendo en conta que parece ser que a Consellería non quere negociar máis imos facer a nosa...
Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de...