Novas por contido

Na Comisión de Persoal do venres 11 de outubro foi aprobado o proxecto de Orde conxunta da Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza e da Consellería de Facenda, pola que se regula a xornada e horario de traballo, a flexibilidade horaria e o teletraballo no ámbito do Sector Público da Comunidade Autónoma de Galicia.

A pesar de que existiu unha negociación real e de que se produciron avances sobre a proposta achegada inicialmente pola Administración, a CIG abstívose na aprobación da norma, considerando que o texto definitivo da Orde de flexibilidade e teletraballo continúa a presentar importantes eivas: destaca especialmente a negativa da Administración a introducir unha modalidade de flexibilidade horaria cuxa autorización individual non estiver condicionada ás necesidades do servizo. 

Neste sentido, a partir da entrada en vigor da norma, os traballadores daqueles centros da Xunta que gocen do sistema de control horario Kronos poderán solicitar autorización para pasar a traballar en rexime de flexibilidade horaria, podendo ser denegadas as solicitudes de flexibilidade por necesidades do servizo. A Orde, por outro lado, non concreta que tipo de necesidades do servizo serían tidas en conta para estes efectos, nin tampouco establece uns criterios de prelación para o caso de solicitudes concorrentes por parte de traballadores dunha mesma unidade na que a Administración considere que as necesidades do servizo impiden que se lles autorice a todos. Consideramos que isto poderá dar lugar a problemas de aplicación, ao se producir unha ampla marxe para a discrecionalidade.

Outro aspecto no que non se avanzou foi no magro marxe de cortesía para fichar á entrada e á saída (10 minutos ao día). Dado que o sistema está concebido para que o traballador fiche no propio ordenador, co conseguinte tempo de arranque do sistema e carga dos programas, esta marxe de cortesía amósase insuficiente, tendo en conta ademais que non se contempla o tempo que a cada traballador lle poida levar chegar ao seu posto de traballo dentro do centro. O traballador que teña o seu posto p. ex. nun 9º andar e teña que tomar o ascensor vaise ver prexudicado en comparación con quen traballe nun andar baixo, xa que o tempo de cortesía é o mesmo. Isto significa que, con este sistema de control, unha parte do persoal lle regala tempo de traballo á Administración. 

A CIG-Autonómica, defendendo a implantación da flexibilidade horaria desde hai anos, está en desacordo, en resumo, con que o resultado desta Orde sexa unha configuración discrecional da flexibilidade que pode dar lugar a unha aplicación clientelar. Tampouco podemos aceptar un marxe de cortesía insuficiente que fai correr por conta do traballador o tempo que lle leve chegar desde a entrada do centro até o seu posto e agardar que o ordenador arranque.

Por outro lado, e á marxe das carencias da Orde, a CIG non pode senón rexeitar o descarado uso político que os máximos responsables do Goberno galego fixeron da súa presentación, facéndoa coincidir co anuncio do novo recorte das pagas extras de xuño e decembro de 2014. No mesmo momento no que se confirma a intención de expropiar de novo os salarios dos traballadores do sector público galego para continuar a tapar os furados dos rescates das entidades financeiras privadas, o Goberno do PP e os medios privados sostidos en boa parte con fondos públicos se dedican a denigrar a dignidade e a imaxe pública dos empregados públicos, distorsionando a dimensión real do teletraballo entre o persoal, presentando a xornada de verán ou a flexibilidade horaria como "privilexios" dos empregados públicos e, en definitiva, convertir esta Orde nunha moeda de cambio mediática contrapoñéndoa ao recorte das pagas extras, tratando descaradamente de colocar á opinión pública en contra dos traballadores e traballadoras dos servizos públicos galegos.  

Descargar a Orde de flexibilidade horaria e teletraballo aprobada na Comisión de Persoal o 11/10/2013

Outras novas recentes

Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas. Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de...
Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial). No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da...
Mércores, 17 Abril 2024

Criterios de repartición do Fondo de Acción Social do ano 2023

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador de criterios de repartición do Fondo de Acción Social (FAS) para o exercicio económico 2023, con vista a unha vindeira xuntanza de negociación. Na proposta que achegan non se recuperan as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público...