Inicio
Luns, 04 Agosto 2025

Directora da EGAP no Consello Reitor: que fastío!

Como un cura que sermona á freguesía durante unha hora, así actúa a directora da EGAP nos consellos reitores. E como un cura iracundo coas ovellas descarriladas, deste xeito se comporta a directora coa representante da CIG por non darlle xabón e levármoslle a contraria.

O mércores 30 de xullo tivo lugar unha xuntanza do órgano de goberno da EGAP, o Consello Reitor. Que fastío, que mallada nos deu a directora do ente. Que paciencia ten o conselleiro de Facenda, varias directoras e ...


Xoves, 31 Xullo 2025

Privatización do servizo de vixilancia de explotación de estradas

O pasado 10 de xuño, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) publicou na páxina de Contratos Públicos de Galiza a documentación relativa á contratación da conservación ordinaria e vialidade invernal das estradas dependentes da Xunta de Galicia. Nos pregos desta licitación figuran os requisitos e tipo de persoal con dedicación exclusiva que deben contratar as empresas adxudicatarias do contrato.

A vixilancia de conservación xa ven sendo realizada dende fai anos polas empresas ...


Mércores, 30 Xullo 2025

A CIG pide a retirada da denominación sexista «Valedor do Pobo» da fachada do edificio da institución

A entidade está a negociar cos sindicatos o seu I Plan de Igualdade, que chega 18 anos tarde ―contando con que a súa aprobación sexa en 2025

A pesar de que dispoñemos cada vez de máis lexislación no eido da igualdade, o seu incumprimento é sistemático por parte das administracións, sen que teña consecuencias que as disuadan do contrario.

A lexislación obriga ás administracións públicas a dotarse de plans de igualdade dende o ano 2007, sen importar o número de persoas traballadoras que ...


Luns, 28 Xullo 2025

Caos nas probas visuais da Consellería do Medio Rural

Tras dous anos agardando pola creación das listas de escalas de persoal funcionario do Servizo de Prevención e Incendios Forestais (SPIF), fixeron unha apertura extraordinaria destas listas en xaneiro, seica pola urxencia, pero as probas non as fixeron ata a semana pasada, en plena campaña de alto risco.

Na proba visual, realizada na EGAP o 23 de xullo, houbo unha descoordinación tal que provocou atrasos nas mesmas de ata tres horas e media, e incluso que aspirantes marcharan sen ter ...


Mércores, 23 Xullo 2025

A titulación do persoal de cociña esgánaselle a Función Pública

Diante das incoherencias da Administración galega acerca de cal vai ser a titulación que se recoñeza para acceder aos procesos selectivos das categorías de cociña, a CIG solicitou resposta escrita á Dirección Xeral de Función Publica e Administración do Persoal, polo cambio introducido nas recentes convocatorias dirixidas ó persoal das cociñas da Xunta, e especialmente á escala de auxiliar de cociña, subgrupo C2.

Na Lei de emprego público de Galiza, os requisitos de titulación esixidos ...


Mércores, 23 Xullo 2025

A CIG solicita o cese de Perfecto Muiños, xerente do Consorcio

Pola xestión deficiente da Xerencia do CGSIB qe afecta a máis de 1700 traballadoras e traballadores

INCOMUNICACIÓN E DENEGACIÓN DE DEREITOS

  • Falta de comunicación ao persoal traballador, non obtendo resposta por teléfono nin correo electrónico ante cuestións vitais que afectan ao seu día a día laboral e persoal.
  • Permisos non xestionados: non contestan coas Resolucións pertinentes, en tempo e forma, aos permisos solicitados polo persoal.
  • Ameazas e coaccións: chámase por teléfono ás ...

Martes, 22 Xullo 2025

O noxento complemento específico do persoal das asesorías xurídicas e da escala técnica e superior de finanzas segue o seu trámite!

Sen ningún tipo de negociación, sen achegar nin un só documento que indique en que se modificou substancialmente o traballo das asesorías xurídicas, intervencións e xefaturas de servizo ocupadas polas escalas superior e técnica de finanzas, a suba a través do complemento específico de entre 3.500 € e 6.100 € segue adiante, sen pudor nin rubor. Créase unha pseudocaste… porque eu váloo! 

Unha dúbida que nos xorde é esta: está o Goberno en mans destes postos para que defendan os intereses ...


Venres, 18 Xullo 2025

Educación négase a negociar as condicións de traballo do seu persoal de centros de ensino

A Consellería de educación escúsase nos procesos selectivos en marcha e no persoal docente para non negociar un Acordo para o Persoal de Administración e Servizos dos centros de ensino, nin a crear unha estrutura profesional nas cociñas.

Na Comisión de Persoal do xoves 17 de xullo de 2025, a CIG volveu a insistir na necesidade de negociar un Acordo de condicións de traballo para todo o persoal non docente dos centros de ensino e dunha estrutura nas súas cociñas co encadramento das ...


Mércores, 16 Xullo 2025

Comisións de Servizos: a Xunta obrigada a entregar á CIG a documentación das que superen os dous anos

A Xunta está obrigada a entregar á CIG no prazo de dous meses a documentación das comisións de servizo prorrogadas máis aló de dous anos, por unha sentenza firme do Tribunal Supremo que dá a razón ao contencioso presentado pola CIG, e que crea xurisprudencia para todas as administracións de calquera ámbito do estado español

No ano 2019, solicitamos á Xunta que nos facilitase a información sobre as 347 comisións de servizo que daquelas tiñamos detectadas que estaban prorrogadas superando ...


Martes, 15 Xullo 2025

A Xunta de Galiza premia cun posto de traballo a un presunto agresor sexual

A CIG-Autonómica denuncia que a Administración da Xunta do PP tenlle reservado un posto de traballo ao exconselleiro cando non ten dereito a reserva por ser persoal temporal

Alfonso Villares Bermúdez dimitiu como Conselleiro do Mar en xuño de 2025 por unha denuncia de agresión sexual. Deixando a parte a vergoñenta despedida multitudinaria que lle deu o Goberno do Partido Popular despois dunha denuncia tan grave, a bola de neve segue medrando.

O día 9 de xullo publícase o concurso de ...


Martes, 15 Xullo 2025

Alegacións da CIG á convocatoria da carreira profesional EXTRAORDINARIA (graos I, II e III)

Sete meses despois do primeiro borrador, os sindicatos recibimos a segunda versión da proposta da convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional extraordinaria (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento de desempeño para o persoal laboral). Os textos veñen xa cociñados por Xunta e outros sindicatos, e con cambios tan importantes como substituír a palabra “proposta” por “borrador”, nada máis.

Por tanto, a convocatoria dos graos I, II e III da carreira ...


O obxectivo desta ILP non era outro que “corrixir unha deriva gravemente errónea, inxusta, discriminatoria e, aparentemente pouco meditada, na regulación legal das retribucións dos funcionarios que desempeñaron postos de altos cargos”, segundo explicou Seixo na súa intervención, ou o que é o mesmo, a derrogación da disposición adicional 17ª da lei de Función Pública de Galiza, que foi votada a favor polos grupos parlamentarios o 27 de xullo de 2007, logo de que o PP a introducira como emenda.

Seixo lembrou que esta decisión lexislativa “foi obxecto dunha enorme contestación social, reveladora do distanciamento que nesta materia existe entre a sociedade galega e moitos dos seus representantes políticos” e que subverte “o principio de que o desempeño de cargos públicos ou de designación política non pode converterse nun atranco, pero tampouco nunha vantaxe, para a carreira profesional dos funcionarios”.

O secretario xeral da CIG explicou que do que se trata, xa que logo, é de reintegrar “os servidores públicos que desempeñaron postos de confianza política no réxime ordinario da carreira profesional aplicábel a todo o funcionariado” e non como ocorre desde a aprobación da Lei de Función Pública, onde se recoñece o dereito a cobrar ese plus para aqueles funcionarios que se teñan reincorporado ou se reincorporen, en diante, ao servizo activo logo de ter desempeñado postos coa consideración de altos cargos na Administración galega durante dous anos continuados ou tres con interrupción.

O plus do “super trinta”

Para Seixo, este complemento de destino que se coñece co nome oficioso de “super trinta” revela unha concepción “pouco democrática da Administración e do servizo público”, afirmou, porque asimilar o nivel retributivo dos funcionarios ex altos cargos ao dos directores xerais implica rebordar o límite de trinta niveis legais que integran a carreira administrativa introducindo “un nivel retributivo supremo que só poden atinxir os funcionarios que desempeñen altos cargos –de designación política- e nunca os funcionarios que seguen unha carreira ordinaria, por exemplar e brillante que esta sexa”, trasladándose así o mérito político á orde dos méritos da carreira funcionarial.

Alén diso, o secretario xeral da CIG sinalou que se crea unha profunda fenda entre o funcionariado de carreira e o resto dos cidadáns que non sendo funcionarios públicos desempeñen ou vaian desempeñar nalgún momento das súas vidas cargos públicos ou de representación política. “Estes cidadáns, sexan traballadores da empresa privada desempregados, pensionistas, ou mesmo persoal laboral das propias administracións públicas, non ven recoñecida a súa participación nos asuntos públicos mediante unha retribución como a que se estabelece para o funcionariado”. Unha situación, dixo, que “é incoherente co imperativo do artigo 9.3 da Constitución, que obriga os poderes públicos a facilitaren a participación de todos, sen excepcións nin favoritismos, na vida política”.

Escasa conciencia social

O secretario xeral da CIG denunciou a escasa conciencia social amosada polo Parlamento de Galiza cando aprobou esta disposición adicional, “obviando a realidade dun país en que os salarios da maioría dos traballadores se sitúan por baixo da cantidade prevista para un director xeral só en concepto de complemento de destino”.

Por iso, presentou esta ILP como unha oportunidade para que a cámara galega reconsiderara a súa posición e aprobara unha Iniciativa coa que se pretendía “introducir elementos de racionalidade, xustiza social e austeridade na regulación legal das retribucións dos funcionarios que desempeñaron altos cargos”.

Acumulación de privilexios

Xunto á derrogación do plus de altos cargos, a CIG demandou tamén a derrogación dun anterior privilexio introducido polo artigo 9 da Lei 2/1998 do 8 de abril, de medidas tributarias, de réxime orzamentario, función pública, patrimonio, organización e xestión, que permite aos funcionarios que desempeñaron ou desempeñen postos coa consideración de altos cargos, con excepción do persoal eventual, consolidaren de forma acelerada o grao persoal correspondente ao nivel de complemento de destino 30, sempre que pertenzan ao grupo A1; ou ben a gozar do importe equivalente ao dito nivel, en lugar di que puidera pertencerlles conforme ao grupo que corresponda.

A austeridade do goberno

Para reforzar a súa argumentación, respecto da discriminación que supoñen estes plus, Suso Seixo lembrou ao goberno toda unha serie de medidas que se están poñendo en marcha invocando un suposto principio de austeridade. Así, fixo referencia ao cativo incremento retributivo do 0,3% para o conxunto dos empregados públicos, cando máis da metade non alcanzan os mil euros ao mes; a suspensión dos acordos retributivos  pactados co persoal estatutario do Servizo Galego de Saúde; á redución dos orzamentos destinados ao ensino público galego nun 0,9%; á liquidación do sistema de gratuidade universal dos libros de texto; a privatización dos Centros de Día  dependentes do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar; o desmantelamento das oficinas de I+B, o despedimento das súas traballadoras ou o despedimento dos traballadores/as dos centros públicos de investigación e desenvolvemento tecnolóxico.

Actuación, todas elas, que “contribúen a degradar e desmantelar os servizos públicos en ámbitos tan relevantes como a administración xeral, a educación, a sanidade, a asistencia social e a innovación científica e tecnolóxica”.

Modificación da regulación das ILP

A CIG aproveitou tamén a posibilidade que lle brindaba esta comparecencia parlamentaria para defender a necesidade de modificar a vixente Lei sobre o exercicio da Iniciativa lexislativa popular.

Neste sentido, Seixo lembrou que as sinaturas que avalaban a presente ILP foron rexistradas no mes de xuño de 2008, hai 17 meses, sen que até hoxe tivese lugar o debate de toma en consideración. A modificación estaría dirixida a garantir que estas iniciativas “sexa debatidas, para a súa toma en consideración no Pleno, nun tempo razoábel, que non pode depender da vontade dos grupos que conforman a cámara, como sucede na actualidade”.

O resultado segundo o voto anunciado

O debate da ILP promovida pola CIG non introduciu grandes sorpresas, logo de que os grupos parlamentarios anunciaran xa con anterioridade a súa posición respecto da mesma.  O BNG, a través do seu deputado Alfredo Suárez Canal, apostou pola súa toma en consideración, atendendo así a unha demanda social avalada por máis de 19.000 sinaturas. Toma en consideración necesaria para “restaurar e incrementar o crédito da actividade política” dixo, eliminando, en consecuencia, un “privilexio para un determinado tipo de funcionarios”. Privilexio que, segundo as contas do BNG, supón para as arcas públicas un gasto de 3 millóns de euros.

Porén, desde o PSOE, optaron por entender a demanda de eliminar o chamado plus de altos cargos como un freo ao proceso de modernización da administración pública galega . “Respectamos as ILP”, sinalou o seu deputado José Manuel Lage Tuñas, “pero temos que dar pasos no debate e ser conscientes do papel que queremos que teñan os altos cargos. Queremos unha administración con profesionais directivos cualificados”, afirmou. Profesionais que, polo sentido da súa argumentación, só estarían ao dispor da administración a cambio de cuantiosos beneficios económicos que recibirían pola vía destes plus para o resto das súas vidas.

De feito, con ese plus, o Partido Popular entende que non se están a introducir “medidas de tipo elitista”, explicou o seu deputado Antonio Rodríguez Miranda, “senón a súa equiparación co resto das comunidades autónomas”. Afirmación tras da que enumerou un listado de todas as comunidades autónomas nas que xa se aprobara a introdución dese plus.  Algo que, ao seu entender axudará a que a administración pública galega “poida contar cos mellores”.

Unha afirmación que resultou indignante para o secretario xeral da CIG, Suso Seixo, quen logo de desmentir a longa enumeración de comunidades nas que se puxera en marcha o famoso plus asegurou que “os nacionalistas temos pensamento propio e non copiamos o que fan os demais”.

Porén, se se trata de copiar para equiparar e eliminar discriminacións, Seixo convidounos a comezar polo máis urxente, lembrando que en Galiza temos os salarios máis baixos, as pensións máis baixas e grandes carencias en infraestruturas ou en servizos sociais.

Descarga aquí a folla informativa sobre a defensa da ILP contra o plus dos altos cargos.