Novas por contido

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas gardas do sistema extraordinario. O Acordo da escala recolle que dous meses serán obrigados e os outros dous colocaranse segundo as necesidades do servizo, e contabamos que para iso podiamos requirilo, e se nos dixo que non nos preocuparamos, que non ía haber diferencias. So durou o primeiro ano xa que nunca se pensou que se ían implantar os dous meses nin que se ían obviar as peticións e as necesidades do persoal para cubrir o servizo.

Protestamos e denunciamos a falta de periodo extraordinario potestativo para todas as provincias e a singular e gravosa situación única de que no Servizo de Patrimonio Natural de Ourense as gardas sexan para unha suposta vixilancia da actividade incendiaria nos meses de agosto e setembro (que, por certo, dende hai anos ninguén organiza nada) na vez de reforzar nos periodos de máis traballo e competencia dos seus axentes, que son ao menos o comezo da pesca, a media veda do paspallás e o comezo da actividade cinexética). E se vían que os espazos naturais da provincia están gravemente amenazados pola actividade incendiaria (que o están), que poñan os meses a maiores nese tempo ou que reforcen con persoal do servizo que ten competencias, que ademais é doutra consellería.

Contabamos que así sería, que corrixirían tras as peticións. Pois apenas uns días antes de comezar a tempada de pesca, Ourense fixo outra vez oídos xordos á necesidade de reforzo feitas pola CIG tanto na comisión de seguimento do Acordo de axentes ambientais do 2023 como na propia consellería, e colocou de novo as gardas no verán. Que criterios técnicos ten para colocar outra vez o extraordinario no verán de 2024?

Denunciamos tamén que noutras provincias quedan descubertas o control do furtivismo no comezo da subida da lamprea, a suba e baixada da anguía, o furtivismo nas rías e zonas intermareais e as situacións extraordinarias como os desastres ambientais como o que sucedeu recentemente na crise dos pellets, polo que habería que implementar máis periodo de gardas segundo as necesidades de reforzo e horario.

Porque ao final o que quere dicir todo isto de ninguneo, ignorar o traballo e e incluso prohibir ao persoal seguir a controlar as praias dos espazos protexidos na crise dos pellets como en calquera outro, é que o medio ambiente importa pouco para a consellería que leva o nome. Que canto menos fagamos, menos molestamos.

Lembramos que no pero momento da xestión dos pellets, dende a CIG puxémonos en contacto coa consellería para instar a aplicación do periodo extraordinario e reforzar as tarefas e se dixo directamente que non era necesario, “que non era un Prestige (estaba claro, pero era unha contaminación en espazos naturais). e lembramos que neses mesmos dias contrataron con SEAGA, TRAGSA e unha empresa de márketing amiga, ignorando outra vez ao seu propio persoal e utilizando a crise para a súa particular loita política co Goberno do Estado español. E o denunciamos nos medios.

En definitiva, e en conclusión, o periodo extraordinario das e dos axentes ambientais dos servizos de Patrimonio Natural non se activa nin nas emerxencias. Se non obrigara o Acordo a 2 meses é moi posible que nin se aplicaran as gardas eses dous meses.

Agora, en medio dun concurso de traslados, o salario anual importa, igual que a formación case inexistente, a falta de material e medios e o trato de indiferencia habitual da consellería aos seus axentes.

Total, se por calquera causa necesitan algo, xa teñen a UTA da Policía Nacional (que copiou ata o logo de Medio Ambiente Natural) ou ao SEPRONA, aos que forman, dotan e avisan habitualmente das denuncias e infraccións.

Os e as axentes ambientais do servizo de Patrimonio Natural seguirán a ser desmantelados, amortizados e non lles quedará outra que resistir e seguir a loitar coa CIG as gardas para defender o noso medio natural, cun servizo público galego e de calidade.

Outras novas recentes

Xoves, 25 Abril 2024

Procesos selectivos, concursos de traslados, estabilización, funcionarización, OEP 2024 (25/04/2024)

Na Mesa Xeral de Empregados Públicos e na Comisión de Persoal do 25 de abril foi aprobada co voto en contra da CIG, a abstención da CSIF e o voto a favor de CCOO e UGT a modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de 207 postos de persoal laboral da Xunta de Galiza no grupo B e nos subgrupos C1 e C2. 169 deses postos serán incorporados ao...
Xoves, 25 Abril 2024

Reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Mar (18/04/2024)

Punto 1. Lectura e aprobación da acta da reunión anterior Apróbase o contido da reunión anterior (21/11/2023) onde se incorporan as alegacións presentadas pola CIG onde indicamos que as embarcacións do servizo de Gardacostas sexan considerados como lugares de traballo e por tanto se avalíen os seus riscos laborais. Punto 2. Formación dentro do marco da Seguridade e saúde...
Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de corpos xerais: novo listado de prazas para revisar (23/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un novo listado de prazas para o concurso de traslados de corpos xerais. Non indican prazo, pero podemos alegar. Se é do teu interese, podes descargar o listado: ligazón. Se sabes de prazas que están mal ou non aparecen, podes contactar coa CIG. O xoves 25 de abril estamos convocados a unha Mesa Xeral, e teremos unha xuntanza...