- Detalles
Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.
De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.
Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que esperamos é que se inclúan e que no caso de que a administración non os inclúa nos explique o por que, se hai reserva de posto ou o argumento ou criterio polo que o exclúen. Pero non incluílos ou retiralos sen dar explicacións non parece correcto. O mesmo sucede cos postos sobre os que hai dúbidas de que deban estar no listado.
Queremos facer constar que ao non ter acceso a ningún tipo de aplicación ou relación de postos onde se poida saber en que estado está cada posto, se existe algún tipo de reserva, se está vacante ou non, etc, como sindicado NON podemos saber se o hai que incluir ou non no concurso.
Como o prazo aberto é simplemente de inscrición no procedemento e ata máis adiante non se abrirá o prazo para facer a solicitude de postos, consideramos que existe tempo para a modificación (inclusións e exclusións) do listado de buzón de postos, dende a CIG solicitámoslle a Función Pública que volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais e dea as explicacións oportunas sobre cada alegación feita.
- Detalles
O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses
Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas gardas do sistema extraordinario. O Acordo da escala recolle que dous meses serán obrigados e os outros dous colocaranse segundo as necesidades do servizo, e contabamos que para iso podiamos requirilo, e se nos dixo que non nos preocuparamos, que non ía haber diferencias. So durou o primeiro ano xa que nunca se pensou que se ían implantar os dous meses nin que se ían obviar as peticións e as necesidades do persoal para cubrir o servizo.
Protestamos e denunciamos a falta de periodo extraordinario potestativo para todas as provincias e a singular e gravosa situación única de que no Servizo de Patrimonio Natural de Ourense as gardas sexan para unha suposta vixilancia da actividade incendiaria nos meses de agosto e setembro (que, por certo, dende hai anos ninguén organiza nada) na vez de reforzar nos periodos de máis traballo e competencia dos seus axentes, que son ao menos o comezo da pesca, a media veda do paspallás e o comezo da actividade cinexética). E se vían que os espazos naturais da provincia están gravemente amenazados pola actividade incendiaria (que o están), que poñan os meses a maiores nese tempo ou que reforcen con persoal do servizo que ten competencias, que ademais é doutra consellería.
Contabamos que así sería, que corrixirían tras as peticións. Pois apenas uns días antes de comezar a tempada de pesca, Ourense fixo outra vez oídos xordos á necesidade de reforzo feitas pola CIG tanto na comisión de seguimento do Acordo de axentes ambientais do 2023 como na propia consellería, e colocou de novo as gardas no verán. Que criterios técnicos ten para colocar outra vez o extraordinario no verán de 2024?
Denunciamos tamén que noutras provincias quedan descubertas o control do furtivismo no comezo da subida da lamprea, a suba e baixada da anguía, o furtivismo nas rías e zonas intermareais e as situacións extraordinarias como os desastres ambientais como o que sucedeu recentemente na crise dos pellets, polo que habería que implementar máis periodo de gardas segundo as necesidades de reforzo e horario.
Porque ao final o que quere dicir todo isto de ninguneo, ignorar o traballo e e incluso prohibir ao persoal seguir a controlar as praias dos espazos protexidos na crise dos pellets como en calquera outro, é que o medio ambiente importa pouco para a consellería que leva o nome. Que canto menos fagamos, menos molestamos.
Lembramos que no pero momento da xestión dos pellets, dende a CIG puxémonos en contacto coa consellería para instar a aplicación do periodo extraordinario e reforzar as tarefas e se dixo directamente que non era necesario, “que non era un Prestige (estaba claro, pero era unha contaminación en espazos naturais). e lembramos que neses mesmos dias contrataron con SEAGA, TRAGSA e unha empresa de márketing amiga, ignorando outra vez ao seu propio persoal e utilizando a crise para a súa particular loita política co Goberno do Estado español. E o denunciamos nos medios.
En definitiva, e en conclusión, o periodo extraordinario das e dos axentes ambientais dos servizos de Patrimonio Natural non se activa nin nas emerxencias. Se non obrigara o Acordo a 2 meses é moi posible que nin se aplicaran as gardas eses dous meses.
Agora, en medio dun concurso de traslados, o salario anual importa, igual que a formación case inexistente, a falta de material e medios e o trato de indiferencia habitual da consellería aos seus axentes.
Total, se por calquera causa necesitan algo, xa teñen a UTA da Policía Nacional (que copiou ata o logo de Medio Ambiente Natural) ou ao SEPRONA, aos que forman, dotan e avisan habitualmente das denuncias e infraccións.
Os e as axentes ambientais do servizo de Patrimonio Natural seguirán a ser desmantelados, amortizados e non lles quedará outra que resistir e seguir a loitar coa CIG as gardas para defender o noso medio natural, cun servizo público galego e de calidade.
- Detalles
A CIG pide o cese da xefa territorial de Ourense da Consellería de Sanidade por repartir a dedazo os postos de nivel sen “as funcións” e sen mover ao persoal ao posto adxudicado
Na CIG-Autonómica denunciamos a situación que dende fai anos está a acontecer nesta xefatura e específicamente no Servizo de Inspección de Servizos Sanitarios de Ourense.
Neste servizo, a data de hoxe, están creados un total de 31 postos:
- 3 xefaturas de sección (nivel 25)
- 7 xefaturas de negociado (nivel 18)
- 9 xefaturas de grupo (nivel 14)
- 4 postos base C1
- 8 postos base C2.
Destes 31 postos só 18 están de xeito efectivo no Servizo, xa que 7 están “recolocados” noutros servizos e 6 continúan vacantes e sen cubrir. Resulta inaceptábel que nun servizo tan importante como é a inspección sanitaria se afonde na precaridade con carencias de persoal.
Isto é porque non só existen postos vacantes sen cubrir, senón, e o que é máis grave, é que nun servizo destinado a exercer funcións de Inspección existen 7 persoas que non están no servizo, senón que están noutros diferentes cobrando como se estiveran no servizo.
A CIG-Autonómica tense reunido coa xefa territorial da Consellería de Sanidade polas súas formas ao dar as comisións de servizo, obviando ao propio persoal que está a realizar o traballo no departamento e premiando a persoas amigas doutros. Na CIG esiximos que o persoal ten que estar destinado no seu servizo e que cambiar as persoas dun servizo a outro é unha cacicada.
Dobre premio: nivel é área funcional
Neste servizo, os postos de xefaturas (seccións, negociados, grupos) son valorados no apartado Área funcional de inspección para concursos de traslados con ata 2,4 puntos, mentres que os postos base non teñen ningún tipo de valoración e, casualidade, todos os postos que están “trasladados a dedazo” noutros servizos son xefaturas, o que implica que teñen o plus de valoración de Área Funcional de Inspección cando o persoal que realmente fai o traballo queda fóra da área funcional.
En definitiva, as persoas en comisión de servizo que non están exercendo o traballo de inspección (fan o seu traballo noutros servizos) están acumulando puntos para o concurso de traslados, para a hora de solicitar as prazas de inspección cun grave prexuízo para o persoal que realmente exerce o seu traballo no Servizo de Inspección, con especial dano para o persoal que ocupa postos base.
Dende a CIG-Autonómica esiximos o cese inmediato da xefa territorial por continuar con estas practicas caciquís e de nepotismo claro, que todo o persoal ocupe o posto de traballo ao que está destinado e que de xeito inmediato se cubran as vacantes existentes.
- Detalles
A CIG insta a xubilación anticipada para o persoal das escalas de axentes ambientais á Xunta de Galiza e na Lei básica que se está a tramitar no Congreso dos Deputados/as
A CIG insta á Xunta de Galiza para que dea cumprimento do Acordo sobre as condicións de traballo dos axentes forestais e medioambientais de Galicia asinado coas organizacións sindicais CIG, CCOO e UGT o 11 de outubro de 2018 para que procedan a solicitude de implantación de coeficientes reductores para o persoal das escalas de axentes ambientais, axentes forestais e axentes técnicos ambientais.
Así o punto 8 do Acordo establece:
“Oitavo. Coeficientes redutores xubilación
A Xunta de Galicia comprométese a instar e colaborar, achegando os datos e documentación que se precise, ante a Administración competente en materia de coeficientes redutores da idade de xubilación deste colectivo.”
A Xunta de Galicia como empregadora e en base ao punto oitavo deste Acordo acadado coas organizacións sindicais debe promover, ao abeiro do artigo 10 do Real Decreto 1698/2011, do 18 de novembro, polo que foi regulado o réxime xurídico e o procedemento xeral para establecer coeficientes redutores e anticipar a idade de xubilación no sistema da Seguranza Social, o inicio dun procedemento para o estabelecemento de coeficientes redutores para rebaixar a edade de xubilación e para a fixación dunha edade mínima de acceso á pensión dos funcionarios e funcionarias da Xunta de Galiza pertencentes ás de axentes forestais (C2), axentes facultativos ambientais (C1) e agora axentes técnicos ambientais (B).
Asimesmo se continúa a inacción da Xunta de Galicia que ignora de xeito repetido os acordos acadados, non nos imos quedar paradas e como organización sindical estamos a promover todas as accións necesarias para que dunha vez os axentes ambientais e forestais da Galiza teñan a xubilación anticipada.
O proxecto de lei básica de axentes forestais e ambientais xa entrou no Congreso sen mencionar a xubilación anticipada
Neste sentido, o 7 de marzo o Consello de Ministros voltou a aprobar un Proxecto para unha lei básica para axentes forestais e ambientais que ten que ir agora a tramitación parlamentaria no Congreso dos Deputados/as pero que non regula a xubilación anticipada para estes funcionarios e funcionarias. O pasado ano xa entrara para a súa tramitación pero quedou parado polas eleccións políticas, este que se presenta agora é idéntico ao de 2023. Porén temos que salientar que nin o PP de Galiza nin a maioría dos partidos políticos con capacidade de mudar este proxecto presentaron emendas para introducir a xubilación anticipada de forma directa no marco da lei como teñen, por exemplo, a policía local ou os bombeiros e bombeiras forestais cos que ademais o persoal afectado comparte ámbito laboral.
Nesta nova tramitación estamos a contactar con todos os grupos demócratas para que presenten emendas para a mellora do texto entre as que claramente está a inclusión dun artigo de xubilación directa e de recoñecemento dos efectos retroactivos se é cos coeficientes reductores do traballo do persoal das escalas de axentes forestais e ambientais da Galiza.
- Detalles
No DOG do 11/03/2024 publican a RESOLUCIÓN do 27 de febreiro de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos, arquitectos técnicos e ciencias.
Poderá participar neste concurso:
a) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza que se relacionan no anexo ou análogos doutras administracións públicas, sempre e cando transcorresen dous anos desde que accedese ao posto que veña desempeñando con carácter definitivo, agás que este se provese polo sistema de libre designación, neste caso non se exixirá permanencia. Non obstante, de acordo co disposto no artigo 90.2 da LEPG, para os efectos de poder participar neste concurso, o persoal funcionario de novo ingreso terá que acreditar en todo caso unha antigüidade mínima de dous anos desde o seu nomeamento como persoal funcionario de carreira.
Ao persoal funcionario de carreira que accedese a un corpo/escala por promoción interna ou en virtude dun procedemento de integración e permanecese no posto de traballo que desempeñaba computaráselle o tempo de servizos prestados neste posto no corpo/escala de procedencia para os efectos do disposto no parágrafo anterior.
b) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza ou análogos doutras administracións públicas que se relacionan no anexo en situación de excedencia voluntaria por interese particular, despois de transcorrer o período mínimo de permanencia nesta situación.
c) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza ou análogos doutras administracións públicas en calquera situación administrativa distinta das anteriores que permita a participación no concurso de traslados de acordo coa normativa aplicable.
Están obrigados/as a participar neste concurso:
a) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza obxecto desta convocatoria que se encontre ao dispor do órgano competente ou adscrito provisionalmente a un posto de traballo, de acordo co disposto no artigo 97.5 e a disposición transitoria quinta da LEPG. Deberá solicitar todos os postos de acordo coa base VI.2.
b) O persoal funcionario de carreira dos corpos e das escalas de administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza obxecto desta convocatoria que se encontre adscrito por motivo de saúde ou rehabilitación a un posto de traballo en distinta localidade daquela en que teña o seu destino definitivo estará, en aplicación do disposto no artigo 89 da LEPG, obrigado a participar no concurso e debe solicitar todos os postos adecuados ao seu corpo, escala e especialidade, situados na mesma localidade do posto o que figure adscrito provisionalmente.
Presentación de solicitudes (de participación e de elección de postos):
1. Para participantes da Xunta de Galicia en servizo activo na súa escala de participación, accedendo ao Portal do Empregado no enderezo electrónico https://portax.xunta.es
2. Para os que se atopen en calquera situación distinta da referida no punto 1, incluído o persoal doutras administracións públicas, a través do portal da web corporativa da Dirección Xeral da Función Pública no enderezo electrónico https://www.xunta.gal/funcionpublica/concurso-de-traslados/
A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberá presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día 25 de marzo de 2024 incluído, e dirixirse á Dirección Xeral da Función Pública da Consellaría de Facenda e Administración Pública.
Os postos vacantes ofertados neste concurso publícanse no anexo desta resolución.
Unha vez rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo.
- Detalles
Este é o primeiro 8 de marzo no que o persoal da Xunta de Galiza vai contar cun Plan de Igualdade aprobado pola administración da Xunta e os sindicatos CCOO, CSIF e UXT, co voto en contra da CIG
Porque votamos en contra? Porque este Plan non recolle nin un mínimo de medidas que poidan mellorar a situación das traballadoras na Xunta de Galiza; porque asinar o Plan, tal e como se fixo, é unha oportunidade perdida de adoptar unhas medidas para conseguir avances reais en igualdade; porque non se aproban apenas medidas, senón declaracións de intencións para implementar esas medidas nun futuro hipotético. Estas medidas xa deberían estar incluídas no Plan para proceder á súa aprobación, e nós non podemos asinar futuribles.
Este plan careceu dende o principio dunha obrigada análise dos postos de igual valor (programada para o segundo semestre de 2025) ou dunha auditoría retributiva (programada para o primeiro semestre de 2026). Ambas as dúas cuestións son de obrigado cumprimento para a elaboración da diagnose da situación da igualdade na Administración para despois elaborar un Plan, non a posteriori.
Neste plan hai moitas eivas:
- Non se negociou un Protocolo de violencia de xénero nin de violencia contra o colectivo LGTB+
- Non hai unha protección para as mulleres embarazadas que son chamadas a traballar polas listas de contratación e que están sufrindo unha discriminación polo seu estado (o SERGAS sí contempla esa especial circunstancia contratando a estas traballadoras e cubríndoas con substitucións)
- Penalízase ás mulleres en situación de risco no embarazo ou risco durante o aleitamento e non se lles aplican durante estes periodos as subidas salariais
- Non se negociaron novos permisos para acadar a conciliación familiar e laboral.
Por todo iso e por dignidade non asinamos esta broma sen graza mal chamada plan de igualdade; que reflicte que tanto á Xunta de Galiza como ás centrais asinantes, acadar ou non a igualdade, igual lles dá.
- Detalles
No DOG do 06/03/2024 publican:
- RESOLUCIÓN do 1 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma galega, escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza (SGG).
- RESOLUCIÓN do 1 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de inspectoras e inspectores de consumo, e do corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de axentes de inspección, especialidade de consumo, da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.
O prazo habilitado para presentar a solicitude de elección de postos de traballo e xustificar a posesión de méritos e requisitos será de 15 días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 7 de marzo de 2024 ao 27 de marzo de 2024.
Durante o prazo indicado no punto primeiro, as persoas concursantes poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I da resolución de convocatoria, aos cales se engadirán as potenciais resultas como consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral da Función Pública, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/ concurso-de-traslados/
A solicitude de postos de traballo deberá presentarse electronicamente, segundo o establecido na base IV de tramitación electrónica.
A base VII da convocatoria do concurso establece que os méritos e os requisitos específicos para o acceso aos postos deberán posuírse na data de finalización do prazo de presentación de solicitudes de participación no concurso, isto é, o 23 de febreiro de 2024, de acordo coa Resolución do 6 de febreiro de 2024.
Os méritos e os requisitos deberán acreditarse de conformidade co procedemento establecido na Resolución do 5 de decembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se ditan instrucións para regular o contido, o uso e o acceso ao expediente persoal electrónico do persoal empregado público da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galzia e das súas entidades públicas instrumentais.
As persoas concursantes que teñan que presentar documentación acreditativa dos méritos valorables no concurso a que se refire esta resolución achegarana ao seu expediente persoal electrónico, ao cal accederán a través da Canle de emprego público de Galicia (Fides), no enderezo https://fides.xunta.gal
Concurso de traslados: que pasa co do persoal veterinario da Xunta de Galiza? E do resto de escalas?
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública négase a meter no concurso de corpos especiais, que se vai publicar este 11 de marzo, ao persoal veterinario pero non o xustifica nin dá razóns. A consecuencia é que xa temos ata tres promocións en destino provisional e máis de 700 compañeiros e compañeiras pendentes dunha mobilidade ou dun destino definitivo que nunca chega.
Tendo en conta que segundo manifestou o Director Xeral de Función Pública para todos os procesos selectivos as tomas de posesión serán simultáneas e con destinos definitivos despois do concurso de traslados, non entendemos cal pode ser a razón de deixar tanto persoal atrás.
Os ruxe-ruxe de se o atranco o temos en Saúde Pública, nunha suposta amortización de postos ou que se queren valorar determinadas especialidades non é aceptable… que non amolen, se teñen que mudar algo que negocien e o solucionen xa!
Na CIG instamos unha vez máis a convocatoria do concurso de veterinarios/as e tamén da Comisión de Seguimiento do Acordo para avaliar que está a pasar e tamén activar a negociación do famoso e atascado decreto de funcións.
E sabemos que non é o unico concurso que queda pendente, quedan máis escalas dos corpos especiais atrás, demasiadas…isto de ir a cachos pequenos é un atraso para todas. A CIG defende un concurso global xa que temos prazas compartidas e non se pode quedar ninguén atrás, e de seguido IMPLANTAR O CONCURSO ABERTO E PERMANENTE como xa fan moitas administracións dende hai anos. É o máis áxil, o máis lóxico e o máis xusto.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública comunicounos que o vindeiros venres, día 6 de marzo, publicarán en DOG as resolucións polas que se abre o período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos dos concursos ordinarios de traslados das escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza e da especialidade de consumo (escala de axentes de inspección).
- Detalles
No DOG do 04/03/2024 publican unha modificación da Resolución que abre o período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais.
Esta Resolución o que fai é indicar como é o procedemento para alegar ante a falta dalgún período da súa experiencia profesional interna na Xunta.