Novas por contido

A Consellería de educación escúsase nos procesos selectivos en marcha e no persoal docente para non negociar un Acordo para o Persoal de Administración e Servizos dos centros de ensino, nin a crear unha estrutura profesional nas cociñas.

Na Comisión de Persoal do xoves 17 de xullo de 2025, a CIG volveu a insistir na necesidade de negociar un Acordo de condicións de traballo para todo o persoal non docente dos centros de ensino e dunha estrutura nas súas cociñas co encadramento das escalas na lei no grupo ou subgrupo que lles corresponde, eliminando a rebaixa profesional. Esta vez si que estaba presente a Consellería de Educación neste órgano superior de negociación (casualidade, logo de denunciar que dende a pandemia non acudían a esta mesa, o que é obrigado para todas as secretarias xerais das consellerías).

Sen Acordo que regule as condicións laborais do persoal non docente

A resposta da consellería foi que cando rematen os procesos de estabilización, funcionarización, e reaxuste da RPT, nese momento valorarían se é necesario ou non negociar un acordo. Vamos, que están a dar largas, non teñen intención algunha de sentarse a negociar. Lembramos o compromiso do anterior director xeral de Función Pública, quen deu a palabra en mesa de que despois dos acordos de Política Social e SPIF, o seguinte sería o de centros de ensino.

Que non querían negociar as condicións de traballo do seu persoal era evidente. Levamos anos insistindo na necesidade de resolver os conflitos habituais de condicións de traballo do persoal funcionario e laboral destes centros, que teñen unha prestación de servizos diferente á da maioría do persoal funcionario. E que o persoal debera ter dereito a coñecer as súas condicións laborais antes de se producira a funcionarización para poder elixir con garantías. A CIG ten presentado varios escritos pedindo o comezo das negociacións, sen que se dignaran a respostar, faltando o respecto aos compañeiros e compañeiras que traballan nos seus centros.

Para Educación as cociñas son responsabilidade do persoal docente encargado do comedor

A consellería afirmou que as cociñas de educación non son equiparables a doutras consellerías (como Política Social), e non necesitan estrutura profesional porque as persoas responsables de comedor xa fan as funcións que noutras consellerías faría o persoal oficial de 1ª. Tras a pregunta da CIG de se o persoal docente ten a preparación técnica adecuada para deseñar os menús e facer os pedidos, o control da cociña e das normativas de hixiene, etc, saíron con que “elaborar os menús era cousa do Consello Escolar e que o persoal docente encargado ten a función de mercar as materias primas para que o persoal de cociña os prepare”.

Sabemos que a dirección das cociñas, a elaboración dos pedidos, o control das medidas de seguridade e hixiene ..., na práctica as realizan o persoal de cociña e por iso, como persoal laboral, conseguían ou ben o recoñecemento xudicial de “superior categoría” ou ben na maioría dos casos as diferenzas salariais de oficial de primeira. Pero agora, coa funcionarización, isto rematou, e coas escalas rebaixadas non cobran por este traballo extra. E preguntámonos se debe hoxe unha auxiliar de cociña facer estas funcións, ou se pode facelas un docente encargado de comedor. A resposta é clara: NON e NON.

E por iso que o 30 de xuño manifestámonos coa CIG, 300 traballadoras e delegados da CIG diante do edificio da Xunta e da Consellería para pedir a negociación das condicións laborais do Persoal non docente e unha estrutura profesional nas cociñas, co encadre correcto na Lei de emprego das escalas segundo as funcións e a titulación requirida. Esta foi a primeira mobilización e, como a Consellería non atende, non imos parar a loitar na defensa dos dereitos laborais do persoal empregado público que traballa nos centros de educativos!

Na Comisión de Persoal do xoves 17 de xullo quedaron aprobadas as convocatorias de cinco procesos selectivos (ciencias do mar, profesores/as e mestres de taller de escolas náutico-pesqueiras, xefes/as de brigada e bombeiro/a forestal+condutor).

Na rolda aberta de intervencións falouse de: centros de ensino, titulacións, Fides, consorcio, concursos de traslados, procesos selectivos, cobro do 0,5%, ..

CARREIRA PROFESIONAL PARA SETEMBRO

Xunto coa Comisión de Persoal, estaban convocadas unhas mesas de negociación para a carreira profesional EXTRAORDINARIA xunto co decreto de avaliación do desempeño e a carreira ORDINARIA. Os sindicatos, por acordo unánime, solicitamos que a negociación do decreto de avaliación do desempeño e a carreira ORDINARIA quedasen para setembro, pois estamos a falar dun decreto dun impacto enorme no persoal (falamos de avaliacións subxectivas que mesmo pode levar á perda de destino), e non podiamos aceptar que despachasen o tema en dúas semanas do verán, sen dar opción a que os compañeiros e compañeiras coñecesen a proposta.

A petición sindical de adiar para setembro referíase ao decreto de avaliación do desempeño e carreira ORDINARIA. Nada impide que a carreira EXTRAORDINARIA continuase co seu trámite, pois é un texto que xa o temos dende decembro e xa alegamos dúas veces. Aínda que non compartimos o modelo, nin as porcentaxes en catro anos, nin o número de horas de formación, nin as exclusións, e outras cuestións, estamos seguros que xa existe un acordo con outros sindicatos, así que o mesmo que os demais, defendemos que quedase aprobado xa neste mes de xullo.

A directora xeral de Emprego Público e Administración do Persoal (DXEP) aceptou deixar esta negociación para setembro. Pero forzou a que tamén quedase para ese momento a negociación da carreira EXTRAORDINARIA dos graos I, II e III, argumentando que ese era o criterio da súa dirección xeral porque no decreto de avaliación aparecen unhas disposicións transitorias que vinculan a carreira ORDINARIA e EXTRAORDINARIA.

Quede claro que aínda que a carreira EXTRAORDINARIA se aprobe en setembro, os seus efectos económicos serán dende o día 1 de xaneiro de 2025.

PROCESO SELECTIVO A1-CIENCIAS DO MAR

Convocan 4 prazas (1 para promoción interna), da OEP-2024. A DXEP acepta incorporar a petición da CIG de permitir a promoción interna horizontal, de xeito que poderá participarse tanto dende A2 como A1. Pero seguimos reclamando a forma de acceso mediante concurso-oposición, mudar o 2º exercicio a un suposto práctico tipo test e non desenvolvemento de temas, rexeitamos que o primeiro exercicio teña dous cortes o que fai que efectivamente se converta en dúas probas.

A convocatoria queda aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

PROCESO SELECTIVO A1-PROFESOR/A ESCOLAS NÁUTICO-PESQUEIRAS, DIVERSAS ESPECIALIDADES

Convocan 12 prazas da OEP-2024, das seguintes especialidades: 4 (1PI) navegación marítima, 2 (1PI) pesca marítima, 1 bioloxía pesqueira, 2 (1PI) máquinas e instalacións mariñas, 1 inglés marítimo, 1 formación e orientación laboral e 1 procesos sanitarios. Expuxemos os mesmos argumentos que para o proceso de Ciencias do Mar.

A convocatoria queda aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

PROCESO SELECTIVO A1-MESTRE/A DE TALLER DE ESCOLAS NÁUTICO-PESQUEIRAS

Convocan 2 prazas (1 para P.I.) da OEP-2024, da especialidade de máquinas e produción. Mesmos argumentos que para os procesos anteriores.

A convocatoria queda aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

PROCESO SELECTIVO XEFE/A DE BRIGADA (III-100)

Convocan 71 prazas (3 discapacidade, 36 promoción interna), da OEP-2023. Este proceso é de concurso-oposición e aceptaron pasar do 20/80 ao 40/60. Baixan o corte do primeiro exercicio ao 40% e amplían os tempos para realizar o exercicio físico. Tamén modifican a fase de concurso. Pero neste proceso prima o feito de que o 2º exercicio (proba física), non se valora con apto/non apto, senón que hai puntuación por tempos. A CIG considera que debe ser unha proba de resistencia física, non unha competición atlética.

A convocatoria quedou aprobada co voto en contra de CIG, CCOO, CSIF e UGT.

PROCESO SELECTIVO V-14 (BOMBEIRO/A FORESTAL) E V-14A (BOMBEIRO/A FORESTAL CONDUTOR)

Para V-14 convocan 181 prazas (9 discapacidade, 91 promoción interna) da OEP-2023. Para V-14A convocan 75 prazas (3 discapacidade, 8 promoción interna) da OEP-2023. Cos mesmos argumentos, quedou aprobada co voto en contra de CIG, CCOO, CSIF e UGT.

ROLDA ABERTA DE INTERVENCIÓNS

Concursos de traslados

  • Corpos xerais: están a elaborar o baremo provisional. Non dá datas para a súa publicación
  • Concurso de enxeñarías-ciencias-arquitecturas: foron 2 os postos que retiraron do concurso ao recibir autos de medidas cautelares; engade que os 2 foron consecuencia de sentenzas por preitos ordinarios, e que non recibiron medidas cautelares por extensión de sentencia. Engaden que no referido ao concurso, xa non caben máis medidas cautelares, porque xa se adxudicaron os postos. Queren sacar en xullo as eleccións de destino das escalas vinculadas a este concurso
  • Escalas facultativos (escalas sociais): publican a convocatoria no DOG do 22 de xullo
  • Arqueoloxía, restauración, delineantes, arquivos, etc.: listas provisionais de persoas admitidas/excluídas publican en DOG do 23 de xullo.

Pago do 0,5%: confirma que respectarán a información que deron, pero non ten data para a publicación en DOG da Orde de confección de nóminas.

Desaparición de formación no Fides: facemos saber que recibimos numerosas queixas da desaparición de cursos de formación que estaban no Portax, e desapareceron no transvase ao Fides. Temos que dicirlle á xente que faga pantallazos para demostrar que tiñan os cursos ben metidos? A resposta da DXEP é que non ten constancia e solicita que lle deamos máis información. Reitera que só están a validar agora os expedientes necesarios de persoas que participan en concursos de traslados ou en procesos selectivos.

Permisos no Consorcio: CIG comunica que seguimos con problemas para realizar a cobertura de postos por substitución (permisos, etc.). Como exemplo das consecuencias relatamos que hai centros nos que están a reducir horarios das escolas infantís. Pero afecta a todos os centros. Xa presentamos queixa e seguen sen solucionar. E hai que avisar ao Consorcio que cumpra a RPT, non lle pode variar unilateralmente as condicións aos postos de traballo: en referencia a contratar por media xornada cando o posto é de xornada completa na RPT. A DXEP resposta que falarán co Consorcio.

Comisións de servizos a postos de axentes forestais-C2: insistimos en pedir a sentenza que xustifica a cobertura de prazas dunha escala a outra diferente que está declarada extinta.

Prazas vacantes de axentes medioambientais sen ocupar: a DXEP di descoñecer as causas e comprométese a pescudar.

Listas de substitución do decreto 37/2006, por unificación dos grupos II, III e IV saen publicadas no DOG do 23/07/2025.

Seguimos con avances escasos e lentos

  • Criterios de concesión da prestación de risco para o embarazo

O servizo de prevención infórmanos de que se acordou aplicar con Ibermutua, dependendo do posto de traballo que se realice, un criterio uniforme á hora de establecer a data, na que o desempeño do posto sexa considerado como risco para o embarazo, e que non haxa diferenzas entre postos iguais, como está a pasar. Nos centros de protección de menores considerarase que hai risco dende o inicio do embarazo.

  • Medición do gas radon

Iniciaranse os trámites necesarios por parte da consellaría para realizar a medición do gas radon en todos os centros, tal coma obriga a normativa.

  • Avaliacións de riscos psicosociais

Acórdase facer estudos psicosociais en varios centros con problemática.

  • Altas temperaturas

Informan de que se están a facer medicións de temperatura e a adoptar medidas urxentes nos centros máis afectados. Esiximos que, dado o cambio climático que estamos a sufrir, sería preciso acondicionar tódolos centros da consellería, dotándoos de climatización, cuestión que din que se estudará. De momento aconsellan que as direccións dos centros lles vaian transmitindo as necesidades que consideren urxentes.

  • Agresións no Centro de Atención a Persoas con Discapacidade da Coruña

Pedimos que avalíen a situación, xa que están a ser moi habituais os casos de agresións. Falarán coa dirección para ver o que acontece e tratar de solucionalo.

  • Obras na Residencia de Maiores de Oleiros

Coas obras do centro estanse a deteriorar de forma importante zonas do pavimento dos corredores, polo que se dá conta ao servizo de prevención para adoptar as medidas oportunas.

  • Obras no Complexo Residencial de Atención a Persoas Dependentes de Vigo

Recordamos que está pendente poñer a funcionar un elevador, e solucionar o tema da rampla de acceso, ao que responden que está en proceso.

  • Tempo de resposta ás solicitudes de adaptación e informe de restricións

Tardan moito en resolver as solicitudes de adaptación de posto e, a cotío, unha vez resoltas, veñen sen informe que especifique as restricións, especialmente no Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar. Aclaran que están tratando de implantar unha aplicación que permita axilizar os prazos, e que na resolución debe ir o informe das restricións, polo que procurarán solucionar ese erro.

  • Asistencia psicolóxica. Protocolo de actuación fronte a situacións de violencia

Á hora de implantar este protocolo está a haber problemas para facer efectiva a asistencia psicolóxica, que si vén incluída nel. O servizo de prevención falará con Ibermutua para ver como se soluciona isto.

  • Problemática coa uniformidade

Expoñemos a problemática que está a haber coa entrega de uniformidade en certos centros, e preguntamos como se está a xestionar na actualidade este tema. A consellaría pide que lle mandemos unha relación dos problemas para tratar de solucionalos.

  • Dificultade de cobertura en certas categorías, e falta de descanso. Medidas para adoptar

A consellaría non quixo incluír este punto —proposto pola CIG— na orde do día, porque consideraba que era un tema de xestión de persoal, cando é máis que evidente a problemática, tanto física como psicolóxica, que está xerando isto ao persoal afectado. As persoas traballadoras non saben se nalgún momento van poder descansar, se van poder gozar das súas vacacións ou llelas van denegar o día antes por falta de cobertura, despois de levaren traballando días seguidos sen descanso e cos servizos mínimos.

Continuamos na loita por mellorar as condición de traballo nos nosos centros!!!

A Xunta está obrigada a entregar á CIG no prazo de dous meses a documentación das comisións de servizo prorrogadas máis aló de dous anos, por unha sentenza firme do Tribunal Supremo que dá a razón ao contencioso presentado pola CIG, e que crea xurisprudencia para todas as administracións de calquera ámbito do estado español

No ano 2019, solicitamos á Xunta que nos facilitase a información sobre as 347 comisións de servizo que daquelas tiñamos detectadas que estaban prorrogadas superando o límite temporal xeral de dous anos (mesmo algunhas que superaban os 11 anos). A nosa finalidade principal era forzar cara a transparencia na xestión de persoal, a frear a utilización da chantaxe ao persoal coma consecuencia da implantación das comisións de servizo como forma habitual de provisión de postos e instar os concursos de traslados periódicos.

Ante a negativa da Xunta a facilitarnos a información no ano 2021 presentamos un recurso contencioso administrativo, entendendo que como representantes dos traballadores e traballadoras tiñamos dereito a ter información ao abeiro do artigo 10.3 de la Lei Orgánica 11/1985, de 2 de agosto, de Liberdade Sindical e do 40.1 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto lexislativo 5/2015, de 30 de outubro. O fallo do xulgado do contencioso-administrativo número 2 de Compostela deunos a razón no ano 2022.

Pois ben, despois de varios anos de percorrido xudicial, finalmente o Tribunal Supremo veu a darnos a razón e agora a Xunta ten un prazo de dous meses para entregarnos unha copia das resolucións polas que se concederon as diversas prórrogas de cada unha das comisións de servizo dunha duración superior a dous anos, xunto cos informes dos centros directivos competentes por medio dos que se xustificou ou motivou a necesidade e urxencia das prórrogas acordadas de cada unha das 347 comisións que figuraban na demanda.

Este non foi un camiño sinxelo. A Xunta tentou argumentar que pola protección de datos persoais das persoas traballadoras non nos tiña que facilitar a información que solicitabamos. Pero o Tribunal Supremo sentenciou que si debe facilitarnos eses datos pseudoanonimizados. Con este proceder se respectaría o dereito á protección de datos das persoas traballadoras e o dereito da CIG á vixilancia sindical das cuestións laborais que o requiran.

Para nós este é un paso máis na defensa do que debe ser a transparencia na xestión de persoal. Levamos tempo advertindo de que a Xunta de Galiza abusa da cobertura de prazas mediante a figura da comisión de servizos na vez de convocar os concursos de traslados cunha periodicidade axeitada. Isto non é unha casualidade: na propia sentenza recoñece o tribunal que a prórroga das comisións de servizo mais aló dos dous anos escapa ao principio xeral de provisión de postos mediante convocatoria pública e concurso (artigos 78.1 e 79.1 do EBEP) e xustifica o dereito á vixilancia sindical.

Salienta ademais, que non debe esquecerse que as comisións de servizo escapan ao criterio xurídico xeral que consiste en que as Administracións Públicas provexan os postos de traballo mediante procedementos baseados nos principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade (artigo 78.1 EBEP), así como que o concurso debe ser o procedemento normal de provisión de postos de traballo (artigo 79.1 EBEP). Por iso conclúe o tribunal que a petición da CIG resulta razoable e os delegados e delegadas sindicais poden solicitar información e vixiar a política de persoal nesta materia.

MÁIS CONTROL E PRESIÓN SOBRE O PERSOAL FUNCIONARIO

Temos que denunciar que a practica de gardar postos para “comisionar” é algo habitual nesta Administración: agochan prazas vacantes que non saen nos concursos de traslados, o que prexudica a mobilidade do persoal que ten que acudir a solicitar comisións de servizo para poder achegarse a casa ou promocionar. Temos así unha bolsa de postos para comisións. E compre engadir que na Administración autonómica galega a provisións de postos por comisión de servizos é totalmente subxectiva, sen criterios públicos e medibles, e a Xunta négase a negociar un baremo para que non sexa unha cobertura “a dedo”.

Por outra parte o emprego das comisións de servizo so é un chanzo máis no control do persoal funcionario ao que buscan cominar con todas as fórmulas posibles para que cumpran os obxectivos da Xunta do PP, moitas veces con intención partidista. E como exemplo temos que nestes días están a intentar aprobar por decreto a avaliación do desempeño, en pleno verán e apenas sen tempo para coñecer a proposta e moito menos poder negociala, unha avaliación na que as xefaturas, de forma subxectiva van poder remover do posto ao funcionario/a, retirar o cobro do complemento salarial de carreira ou incluso condicionar vindeiras comisións de servizo. Estamos, xa que logo, ante un importante risco de perda da independencia e de servizo ao interese xeral do funcionariado, que pode estar condicionado.

A CIG ESTARÁ VIXIANTE

Dende a CIG imos seguir vixiantes e insistindo en que as persoas traballadoras da Xunta teñen dereito ao acceso a un sistema de provisión de postos con carácter definitivo que garanta a transparencia, a igualdade e a obxectividade, e que non teña ao persoal coa daga enriba da súa cabeza co fin de que os funcionarios e funcionarias públicas sexamos máis servís.

DATOS DO EXCESO DE COMISIÓNS DE SERVIZO EN SITUACIÓN IRREGULAR

Dende o 1 de xaneiro de 2021 adxudicáronse 4.714 comisións de servizo, das que 2.472 foron na provincia da Coruña (onde están os servizos centrais da administración galega), 939 en Pontevedra, 591 na provincia de Lugo e 585 en Ourense.

Neste mesmo período renováronse 7.099 comisións, a maioría en situación irregular por superar os dous anos de antigüidade. A media de comisións de servizo que se adxudica por día é de 5 e a media das renovacións acada as 9. É dicir, estamos falando dunha media de novas adxudicacións e renovacións de 14-15 comisións diarias.

Para dimensionar o abuso desta fórmula de provisión, podemos ver que dende xaneiro de 2021 producíronse máis 10.000 actos administrativos polos que se deron comisións de servizos (novas+renovacións). A día de hoxe podemos dicir hai un abuso das comisións de servizo en situación irregular porque son prórrogas que non tiñan que terse concedido.

Esta anomalía prodúcese porque a Administración non convoca os concursos de traslados coa periodicidade necesaria para que realmente sexa a forma de provisión ordinaria.

 

No DOG do 16/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 8 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de varias escalas e especialidades do corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, e da agrupación profesional da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

Convocan concurso ordinario de traslados para a provisión dos postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza que se relacionan no anexo I desta convocatoria:

  • C1, escala técnica de conducción
  • C2, escala auxiliar de conducción
  • C1, escala técnica de mantemento
  • C2, escala auxiliar de mantemento
  • C1, escala técnica de cociña
  • C2, escala auxiliar de cociña
  • C1, escala técnica de analise de laboratorio
  • C2, escala auxiliar de laboratorio
  • C1, escala técnica de recursos naturais e forestais, especilidade capataz
  • C2, escala auxiliar de recursos naturais e forestais, especiliadade oficial
  • C2, escala de gardas de recursos naturais
  • AP, escala persoal de limpeza e cociña e recursos naturais, especialidade limpeza e cociña
  • AP, escala persoal de limpeza e cociña e recursos naturais, especilidade recursos naturais
  • AP, subalterno
  • AP, escala persoal subalterno/escala persoal mantemento

A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberá presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día 31 de xullo de 2025 incluído, e dirixila á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellería de Facenda e Administración Pública.

Unha vez rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo.

Ademais dos postos ofertados no anexo I, engadiranse as potenciais resultas que se publicarán na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

A CIG-Autonómica denuncia que a Administración da Xunta do PP tenlle reservado un posto de traballo ao exconselleiro cando non ten dereito a reserva por ser persoal temporal

Alfonso Villares Bermúdez dimitiu como Conselleiro do Mar en xuño de 2025 por unha denuncia de agresión sexual. Deixando a parte a vergoñenta despedida multitudinaria que lle deu o Goberno do Partido Popular despois dunha denuncia tan grave, a bola de neve segue medrando.

O día 9 de xullo publícase o concurso de traslados de persoal veterinario da Xunta de Galiza. Previamente o día 6 de xuño a Dirección xeral de Emprego Público e Administración de Persoal achegara aos sindicatos os postos de traballo que se ían ofertar no devandito concurso, entre os que NON figura o MR.C99.20.070.27290.008, na área de Mondoñedo, área onde ten unha praza de xeito temporal o exconselleiro. Casualidade?

Nestes anos, e despois da publicación da Lei 20/2021 para a redución da temporalidade na Administración pública, convocouse un proceso de estabilización para o Corpo Facultativo Superior, Escala veterinarios/as, proceso no que Villares participa e onde non acada praza.

Despois destes antecedentes, a prensa publica o día 11 de xullo, que o exconselleiro Villares incorpórase ao traballo. En que posto? Na oficina de Viveiro, cando o posto que ocupaba con carácter previo é da área de Mondoñedo. Será para estar máis preto da súa casa?

Lembremos que Alfonso Villares leva máis de 20 anos ocupando, sendo persoal temporal, unha praza de funcionario/a que permaneceu agochada pola Administración da Xunta de Galiza e que non foi ofertada ao persoal veterinario funcionario de carreira que ten máis dereito sobre esa praza. Estivo así, oculta e gardada para el, mentres tivo responsabilidades políticas, antes en Ribadeo e agora, para achegarse máis a súa casa, en Viveiro. Na CIG preguntámonos, a Xunta de Galiza resérvalle un posto de traballo a un exconselleiro acusado de agresión sexual?

Para máis, nestes momentos co concurso de traslados do persoal veterinario xa convocado, comprobamos que Emprego Público non inclúe nese listado de postos ofertados a praza referida. Con esta decisión négaselle a oportunidade a conciliar a vida laboral e familiar a un/unha compañeiro/a funcionario/a de carreira, para gardarllo e manter nel a Alfonso Villares, que non ten praza gañada na Administración pública e, está acusado de agresión sexual.

Ser político do Partido Popular da dereito a ter un posto de traballo na Administración pública aínda que non superes os procesos selectivos? Esta é a rexeneración política que promulgan Feijoo e Rueda, gardándolle o posto a un acusado de agresión sexual? 

Dende a CIG esiximos que o posto MR.C99.20.070.27290.008 se incorpore á relacion de prazas ofertadas no concurso de traslados e, se o Sr. Villares quere traballar como funcionario da Xunta de Galiza, que estude, se presente a unhas oposicións e as aprobe.

No verán do 2023, o director xeral de Defenda do Monte, por iluminación divina, sen negociación coa representación sindical do persoal, escolleu a dedo a un grupo de funcionarios/as públicos, da escala de axentes ambientais, para formar parte dunhas unidades segregadas chamadas UDEX (unidades de directores de extinción). Sería algo así como unha unidade de elite para dirixir grandes incendios forestais.

O que daquelas fora unha ocorrencia para uns postos que non existían na relación de postos de traballo, queren agora “regularizala”. A tal fin, decidiron enviar aos sindicatos a súa proposta, que consiste na creación de 6 postos coa forma de acceso de libre designación e concurso específico, de xeito que así poderá seguir cubrindo os postos coas persoas elixidas a dedo.

Estes postos ademais van estar localizados en servizos centrais. Sendo así, como é posible que teñan a capacidade para dirixir a extinción de grandes lumes cando non coñecerán o terreo?

A CIG rexeita a proposta de creación dos postos de UDEX cubertos por LD e por concurso especifico.

Sete meses despois do primeiro borrador, os sindicatos recibimos a segunda versión da proposta da convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional extraordinaria (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento de desempeño para o persoal laboral). Os textos veñen xa cociñados por Xunta e outros sindicatos, e con cambios tan importantes como substituír a palabra “proposta” por “borrador”, nada máis.

Por tanto, a convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional EXTRAORDINARIA, que tiña que estar negociada antes de rematar o ano 2024, continúa a ter os mesmos problemas que xa tiña en decembro.

Non debe existir prazo para as solicitudes

O recoñecemento dos graos debe producirse no momento en que a persoa empregada pública reúna os requisitos (de antigüidade, de horas de formación, etc.). É dicir, que o noso sistema de carreira debe ser aberto, sen agardar a que a Xunta teña a ben convocar. Sería como acontece cos trienios, que se cobran de xeito automático ao cumprir os anos; ou tomando como exemplo a carreira profesional do persoal docente, os sexenios, que se cobran a instancia de parte.

Isto ten que ser así para que non nos atopemos, por exemplo, con casos de compañeiras/os que ao ter só 16 anos e 11 meses non poidan acceder ao grao III ata dentro de 3 ou 4 anos. E o mesmo sucede co resto dos graos.

E tamén para evitar que quen accedeu a un grao en xaneiro de 2024 vexa limitado o acceso ao grao seguinte.

Non hai que esixir estar en activo nunha data

Manter o requisito de estar activo nunha data (31/12/2024) é tamén unha eiva xa que o único que busca é excluír ao persoal que por diversas causas non estaba traballando nesa data exacta (invalidez provisional con reincorporacion, cesar dun posto ocupado como interino/a, etc.). Si atenden á nosa primeira alegación (sistema aberto, sen prazos) deixa de ter sentido.

Acceso a todos os graos da carreira

No SERGAS, onde se implantou un sistema de carreira similar, o persoal xa cobra o grao IV. Entendemos que, por ser extraordinario este sistema, se debe DAR ACCESO A TODOS OS GRAOS de xeito simultáneo e non consecutivos, como propón a Xunta, para compensar o atraso e discriminación que a mesma Administración realiza co seu persoal.

Calquera persoa que cumpra os requisitos para acceder a máis dun grao, fundamentalmente os anos de servizo, debe poder acceder a eles simultaneamente. Isto non só para acceder agora aos graos III e IV, senón para aqueles compañeiros e compañeiras a quen se lles limitou o acceso aos graos I e II.

Se a finalidade do sistema extraordinario é que o persoal con bastante tempo traballado poida acceder ao grao que lle corresponda en consonancia cos servizos prestados, este modelo que deseña a Xunta leva a que o persoal se xubile sen poder acceder a todos os graos.

Ao mesmo tempo con isto se paliaría o castigo ao persoal interino e temporal aos que se lles negou en 2019 o acceso á carreira profesional.

Andamos escasiños de cartos para financiar a carreira?

Dende 2020 os Orzamentos da Comunidade medraron nun 38%. O capítulo de persoal só un 27%.

Se presumen de que temos os maiores Orzamentos da historia, ao redor de 14.000 millóns de euros, case un 38% máis que hai 5 anos, non se pode entender que o capítulo de persoal medre só nun 27%. Tería que incrementarse en 400 millóns para acompasar o seu crecemento ao dos Orzamentos. E iso valería para financiar, dende o grao III ao grao XXXIII.

Fenda salarial

Manteñen os importes previstos nos acordos de Xunta con CCOO, UGT e CSIF, de xeito que o subgrupo superior (2.773,44 €/ano no 2024) cobrará máis do triplo do subgrupo inferior, agrupación profesional (858,48 €/ano no 2024).

A Lei 30/1984 establece que o soldo dos funcionarios do grupo A non poida exceder en máis de tres veces o soldo dos funcionarios do grupo E. Se ben é certo que isto fai referencia ao soldo, a filosofía e o espírito da norma parecen claros ao establecer unhas limitacións para NON INCREMENTAR A FENDA SALARIAL entre grupos. E tamén hai que lembrar que os sexenios do profesorado se establecen con contías iguais independentemente do subgrupo ao que se pertenza.

Desta forma, a CIG defende un incremento acaido dos importes inferiores para minorar a fenda retributiva.

Reinicio da carreira nun novo subgrupo

O persoal que acceda a outro grupo ou subgrupo deberá reiniciar a carreira recoñecéndoselle e actualizándoselle as contías ás do novo grupo ou subgrupo, cando este sexa superior. O importe dos graos debe percibirse na contía do subgrupo onde se prestan servizos. Ao igual que outros complementos débense actualizar co cambio de situación.

Cómputo da antigüidade

Para o cómputo da antigüidade bastaría con ter en conta os certificados de servizos prestados a efectos de trienios. Si a unha persoa se lle recoñece o tempo de traballo prestado para un concepto retributivo debería servir tamén para acreditar a antigüidade a efectos da carreira. Deste xeito se suprimirían as exclusións expresas e tácitas do texto.

Formación

Establecen os seguintes requisitos de formación segundo os graos:

  • Grao I: 40 horas
  • Grao II: 80 horas
  • Grao III: 180 horas

Non podemos aceptar estes requisitos mentres non se dea acceso á formación a todo o persoal que o solicite e mentres non se recolla a nosa demanda de non existir prazo aberto para as solicitudes.

Deste xeito, a quen non cumpra agora pero se lle dea acceso á formación poderá solicitala en canto cumpra o requisito sen ter que esperar anos ata que abran un novo prazo. E a EGAP debería habilitar de urxencia formación para garantir unha oferta suficiente e de calidade para que quen queira acceder a ela poida facelo xa.

Vai rematar a chantaxe da funcionarización?

Non pode ser que a Xunta siga mantendo a privación do dereito á carreira como sanción ante a negativa á funcionarización do persoal laboral fixo que quere seguir mantendo o seu vínculo laboral.

Solicitamos que se lles restitúa a carreira no grao que corresponda, se permita acceder aos novos graos segundo o sistema aberto proposto pola CIG, e se lles abonen os atrasos derivados da suspensión ás persoas que optaron por non funcionarizarse.

Tramos dos efectos económicos

Fraccionar a carreira non é boa idea, sobre todo porque significa adiar aínda máis o acceso pleno a un sistema limitado de carreira profesional. Si seguimos por esta senda imos atoparnos que para cobrar plenamente o ºgrao IV con todos os efectos teríamos que esperar probablemente ata o 2031, e compañeiras/os que comezaron no 2019 no sistema “extraordinario” con 53 anos, por poñer un exemplo, xamais chegarán a cobrar grao IV enteiro. Isto demostra que o sistema, de extraordinario nada ten.

A proposta da Xunta é a seguinte:

Proposta 2025 Convocatoria xaneiro/2024 Convocatoria decembro/2022
20% en 2025 33% en 2024 60% en 2022
40% en 2026 66% en 2025 80% en 2023
66% en 2027 100% en 2026 100% en 2024
100% en 2028    

Por iso dende a CIG esiximos que non existan tramos, e a carreira se faga efectiva na súa totalidade dende o momento en que se solicite, co 100%.

Rematar coas exclusións

Non se nos escapa que o obxectivo da Administración e excluír ao máximo persoal posible da carreira. Fixérono co persoal interino ata que tiveron que incluílo tras a demanda gañada pola CIG, e o mesmo pasou cando intentaron deixar fora a antigüidade noutras administracións. Pero continúan excluíndo a unha parte importante do persoal como o dalgúns entes e axencias etc. Solicitamos que lles apliquen a carreira subsidiariamente mentres non teñan unha propia.

Estamos ante unha nova oportunidade para darlle a volta a un sistema de carreira que non cumpre as expectativas da maior parte das persoas empregadas públicas. Solicitamos que a Xunta atenda as demandas do persoal, cun novo modelo de carreira extraordinaria máis equilibrado e áxil.

Fai pouco máis dunha semana que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) enviou un documento de 40 páxinas co anteproxecto que regulará a avaliación do desempeño e a carreira profesional ordinaria (non confundir coa convocatoria da carreira extraordinaria para os graos I, II e III).

O contido desta avaliación do desempeño afecta moitísimo ao persoal empregado público da Administración da Xunta de Galiza e dos seus entes instrumentais, polo que require unha negociación colectiva adecuada entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais que representan ao seu persoal.

Co fin de comprender mellor os efectos do borrador que nos presentan sen ningunha explicación, entende a CIG que a dirección política da Administración debe respostar ás moitas dúbidas e preguntas que temos, para que podamos transmitir con seguridade a proposta da Administración ao persoal. Consideramos isto necesario para que o persoal poida exercer o seu dereito a participar na negociación colectiva dos asuntos que lle afectan. Xa que logo, solicitamos da DXEP que resposte ás preguntas que estamos a recompilar e que lle imos formular nestes días.

  1. Cal é o motivo de que a avaliación do desempeño e a carreira ordinaria veñan en forma de Decreto e non de Acordo? Cree a Xunta que é esta unha fórmula adecuada para a negociación dun asunto de grande impacto nas condicións laborais do persoal empregado público e que pode afectar ao seu salario, a súa promoción e incluso coa que pode ser penalizado ou pode ser removido do posto obtido por concurso?

  2. Sobre o importe de cada grao de carreira establecen que se vai fixar na Orde de confección de nóminas de cada ano. Quere dicir con iso que podería ser variable cada ano?
  3. Sobre a inxente cantidade de horas de formación que se necesitan. Como vai garantir a Xunta unha oferta de cursos de formación continua suficiente para todo o persoal co fin de acadar as horas mínimas necesarias para conseguir acadar os obxectivos para o grao?

  4. A razón pola que pon sobre a mesa unha caducidade da formación non está explicada. Caducan os coñecementos en prevención de riscos laborais? Caducan os coñecementos en materia de limpeza? Caducan os coñecementos de manexo de fauna silvestre? A maioría dos cursos de formación continua do persoal teñen contidos que son vixentes ao longo do tempo.

  5. Cal é a razón pola que non se queren valorar os cursos de galego, de linguaxe administrativa e xurídica? Segue a Xunta de Galiza do PP afondando na Galegofobia?

  6. Para que a persoa empregada pública obteña unha avaliación positiva, pode estar en risco a súa imparcialidade e obxectividade?

  7. Teñen medo as negativas dalgún funcionario/a a asinar informes positivos dalgún proxecto como sucedeu estes meses atrás e dos que forzaron incluso algún despedimento e remate de comisión de servizo?
  8. Cal é a razón para deseñar unha avaliación do desempeño apurada, subxectiva e opaca? Queren facilitar a depredación da Galiza xa que o xulgado tumbou as entidades de colaboración ambiental (ECA), polas que a administración privatizaba os informes ambientais nos que se basean a autorización dos proxectos, tras a denuncia da CIG?

  9. E se consideran que esa non é a intención, que mecanismos de control e obxectividade van a establecer para que se garanta a independencia e imparcialidade do persoal funcionario público?
  10. Non existe ningunha referencia ao reparto do traballo e abondan os casos de castigo sen traballo na Administración Pública. Pode alguén ser castigada/o con saturación ou con pouco traballo e que non cumpra os obxectivos? Isto, agora, tamén podería afectar ás retribucións.

  11. Que pensaron cando decidiron que o tempo baixa por embarazo, maternidade, excedencias por coidados, etc., vai ser valorada coa media da unidade?

  12. Estase a pealizar ao empregado público por ter unha baixa por incapacidade temporal. Por que propoñen un limite de ⅓ parte do tempo en cómputo anual para ser valorados, que diferencia hai entre ½ ou ningunha.
  13. Cunha avaliación negativa (son anuais) non se poderá obter o grao, pero co modelo que deseñaron no que só se pode solicitar a carreira cando a Xunta teña “a ben” convocala, podería ter que agardar 7 anos máis? Non será mellor mudar o modelo de carreira por un modelo automático no que se poda recuperar a carreira tras a avaliación positiva ao cumprir os requisitos?

  14. O de poder remover do posto obtido por concurso a un funcionario/a que teña unha avaliación do desempeño negativa é moi radical. Que van facer coas persoas que queden removidas do posto?
  15. A DXEP xa ten un monte de traballo. Non cre que ser a presidenta da comisión de avaliación vai ser un traballo inxente? Non cre que debera ser unha comisión profesional e con representación sindical, e CON PARÁMETROS OBXECTIVOS e sistemas de corrección, para garantir a imparcialidade e ser mais áxiles?

A avaliación do desempeño ven introducida na Lei do emprego público de Galiza no ano 2015, pero a Xunta de Galiza non tratou de implantala ata o de agora, cando nola trae xunto coa carreira profesional ordinaria. Porén, os seus efectos non se limitarían só a este complemento de carreira, senón que ten efectos globais sobre o posto, xa que unha avaliación negativa pode supor a remoción do posto obtido por concurso, podería ser unha condición para a concesión dunha comisión de servizo, ou mesmo, tras dúas avaliacións negativas, pode ser causa para eliminar un grao de carreira.

En definitiva, hai moitas cousas que discutir, e non poden despachalo nun par de semanas de xullo cando tiña que estar feito fai 10 anos. Solicitamos o adiamento do inicio desta negociación da Avaliación do desempeño e a carreira ORDINARIA ata a segunda quincena do mes de setembro.

 

Con máis de medio ano de atraso, a Xunta quere sacar unha convocatoria extraordinaria dos graos I, II e III da carreira profesional. E no medio do lote queren aprobar ás agachadas, en pleno verán, a carreira ORDINARIA e a AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO que vai traer enormes consecuencias para o persoal ao servizo da Administración Autonómica.

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal xa nos trasladou as súas intencións de finalizar antes de agosto a negociación de dous asuntos: a convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional extraordinaria, e un decreto que regulará a carreira profesional ordinaria e a avaliación do desempeño. O martes 15 teremos unha reunión previa para tratar estas cuestións, e o xoves 17 a Mesa oficial de negociación (aquí tes a documentación).

Deixar estes asuntos aprobados no mes de xullo pode soar moi ben, pero hai que distinguir entre: 1) a carreira extraordinaria (para a que xa presentaramos alegacións en xaneiro), e 2) a carreira ordinaria e a avaliación do desempeño, para o que nos enviaron o primeiro borrador dun decreto e, tratándose de algo dun importante impacto, queren despachar rápido, sen dar tempo a que o persoal o coñeza e opine, en poucos días en pleno verán, e así pase desapercibido.

Por estas razóns, a CIG manifestou na mesa de negociación que tivemos o xoves 10 de xullo, que o decreto que regularía a carreira ORDINARIA e a AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO, necesitan ser discutido con tempo, con intercambio de borradores e alegacións. Non poden liquidalo nunha mañá, así que solicitamos que a negociación dese decreto quede para setembro. Nin CCOO, nin CSIF, nin UGT, abriron a boca por esta petición de CIG, polo que sospeitamos que xa o teñen cociñado ás agachadas, no despacho.

Da carreira extraordinaria para os graos I, II e III xa informamos que é algo que tiña que estar negociado en decembro de 2024, e aínda vai a Mesa o día 17. Para esta convocatoria extraordinaria enviaron o mesmo texto que nos remitiron en decembro, sobre o que presentaramos alegacións en xaneiro (se é do teu interese, aquí tes as alegacións). Repiten as exclusións, trónzanno en 4 anualidades, co requisito de estar en activo o día 31/12/2024 para poder solicitalo, etc. Queremos unha carreira como os sexenios do persoal docente, e queremos chegar xa aos graos recoñecidos para o persoal do Sergas, recoñecida de oficio ao cumprir os requisitos sen agardar a que a Xunta teña a ben convocala. Etc.

En canto ao decreto de carreira ordinaria e avaliación do desempeño, insistimos na súa agresividade. A carreira ordinaria sería de aplicación as futuras convocatorias de graos, incluíndo o IV. As condicións para a súa concesión son enormes. Por exemplo, para pasar do grao III ao grao IV a unha persoa do grupo A (A1 ou A2), pídenselle 550 horas de formación realizadas nos 7 anos anteriores. Se es do grupo C (C1 ou C2), necesitarás 450 horas neses mesmos 7 anos. E se es da agrupación profesional, serán 300 horas.

Pero a maiores, para obter a carreira, necesitas ter unha avaliación do desempeño positiva. Podes ser bo traballador ou traballadora, pero a túa unidade pode ter avaliación negativa, co que quedarías fora. Ou xusto ao revés. Con avaliación negativa non terías a carreira profesional, pero tamén poderían removerte do posto de traballo, ou negarte unha comisión de servizos.

Como vai ser a avaliación do desempeño? O Decreto fixa unha serie de aspectos que requiren ser discutidos. Moito nos tememos que vai quedar da man do que opine de ti o teu superior sen ningún tipo de criterio obxectivo, e que poida empregarse como medida de presión.

Outras novas recentes

Martes, 15 Xullo 2025

Alegacións da CIG á convocatoria da carreira profesional EXTRAORDINARIA (graos I, II e III)

Sete meses despois do primeiro borrador, os sindicatos recibimos a segunda versión da proposta da convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional extraordinaria (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento de desempeño para o persoal laboral). Os textos veñen xa cociñados por Xunta e outros sindicatos, e con cambios tan importantes como...
Mércores, 09 Xullo 2025

Listaxes provisionais de axudas aprobadas e criterios de repartición do Fondo de Acción Social de 2024

No DOG do 09/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 1 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes provisionais de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2024, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade. Fan...
Martes, 08 Xullo 2025

Modificación da RPT da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes (para 11/07/25)

A Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes, convocounos a unha xuntanza que será o venres 11 de xullo, pola proposta de modificación da súa Relación de Postos de Traballo.  Se é do teu interese, podes descargar a documentación, e se queres achegarnos algo, podes contactar coa CIG.