- Detalles
Persoal non docente da administración e servizos dos centros de ensino concentrouse na tarde deste mércores, día 1 de outubro, diante das xefaturas territoriais de Educación para reclamar a negociación dun acordo de condicións de traballo que teña en conta as características específicas da prestación deste servizos, a creación dunha estrutura profesional nas cociñas, e recuperar e mellorar os dereitos do V Convenio colectivo.
Con estas protestas simultáneas, a CIG dá continuidade á manifestación realizada o pasado 30 de xuño diante do edificio da Xunta en Santiago de Compostela na que participaron máis de 300 traballadores e traballadoras. Porén, a Consellaría de Educación “segue a ignorar ao seu persoal dando largas a unha negociación que se tiña que ter producido xa hai anos”.
A CIG-Administración Autonómica explica que están sen negociar ratios e itinerancias, “que na Xunta hoxe xa son peores que no sector privado”; o persoal funcionario e administrativo leva máis de 20 anos sen negociar condicións”; e agora “tampouco están reguladas as funcións e as condicións laborais do persoal que quedou sen convenio logo da funcionarización”.
Un proceso, ademais, no que algunhas categorías foron funcionarizadas á baixa, desprofesionalizándoas, como é o caso do persoal coidador ou o persoal de cociña.
Abusos e arbitrariedades
Neste escenario, o persoal non docente dos centros de ensino “é presa dos abusos e arbitrariedades das direccións e xefaturas territoriais. Mesmo empregan, cando hai conflito, á Inspección Educativa malia que este persoal non é docente, senón que pertence á Administración Xeral”.
Por outra parte a falta de negociación das condicións laborais deixa ao persoal coidador, limpador, interprete de signos, persoal das cociñas, conserxe e administrativo, persoal de enfermeiría e mantemento “como o último grande colectivo de traballadores e traballadoras da Administración Autonómica sen un acordo de condicións de traballo e sen ter sequera unha mesa de interlocución para a negociacións das cuestións que lles afectan”.
Neste senso, a CIG-Autonómica critica que as persoas con responsabilidade da Consellería de Educación “cando aparece nas mesas xerais de negociacion, non queren tratar as cuestións do seu persoal”. A estes colectivos pertencen máis de 4.800 “compañeiros e compañeiras da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, que están clamando porque a Consellería atenda as súas reivindicacións”.
Como medidas máis urxentes, dende a CIG esiximos:A negociación dun acordo de condicións de traballo que recupere e mellore os dereitos do V Convenio, para todo o persoal non docente, da administración e servizos dos centros de ensino (PAS)
- O encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso, dacordo coa Lei do emprego público de Galiza e o Estatuto básico do persoal empregado público. Conformando unha estrutura profesional nas cociñas.
- A eliminación da agrupación profesional e a promoción ao subgrupo C2
- A separación das escalas de axudante de cociña e camareira-limpadora
- A negociación de “ratios” para o persoal non docente, subalterno, limpador e auxiliar.
- A negociación das funcións e condicións de traballo do persoal coidador, administrativo, subalterno e resto de escalas que prestan servizo nos centros de ensino.
- Estabelecer tempo para a preparación da interpretación para o persoal intérprete de linguaxe de signos.
- A mellora salarial de todo o persoal non docente.
Por todo isto, o persoal continuará mobilizándose até “sentar nunha mesa á Consellaría e poñer as bases dun Acordo que recolla estas e outras reivindicacións que dignifiquen as nosas profesións e respecten os nosos dereitos”.
- Detalles
O venres 26/09/2025 celebrouse a Comisión de Persoal onde se levaban dous asuntos,
RPT de Medio Rural
Estamos en contra dunha modificación de RPT na que se amortizan 14 postos de traballo para crear 7. Sen os postos derivados do decreto de estrutura temos que se destrúen 7 postos para crear 2 e para financiar a inmoral e insolidaria suba do complemento específico dos letrados ata os máis de 30.000 euros.
CIG - En contra
CCOO - A favor
CSIF - A favor
UGT - Abstención
RPT de administración especial
Traen á Comisión de Persoal unha nova memoria con novas creacións de postos.
Crean postos duplicados de aqueles afectados por medidas cautelares; crean máis postos, especialmente na escala de enxeñaría técnica forestal, para poder ter postos suficientes para dar as tomas de posesión; pola contra non aceptan nin establecer un nivel dos postos creados en consonancia cos niveis medios da escala, e no caso dos postos de bioloxía, optan por non crealos senón por modificar os requisitos pasando o doutoramento a mérito.
Valoramos que se acepten grande parte das nosas alegacións é aínda que non é suficiente como para votar a favor, consideramos que o máis importante é poñer a andar xa o concurso e os actos de elección de destino previos.
CIG - Abstención
CCOO - A favor
CSIF - A favor
UGT – Abstención
En relación ao orde en que pedirán as distintas escalas nos actos de elección de destinos definitivos do persoal que está en provisional nas escalas que concursan, aclaran que cada escala levará un anexo de prazas, co cal, se garantirá, como non pode ser doutro xeito, que todas as persoas poidan ter destino definitivo, sexa nun posto exclusivo da escala ou nun aberto a varias. E tamén comentan que non hai novas medidas cautelares.
Dende a CIG esixímoslle que nos achegue unhas datas certas sobre a resolución dos concursos. Din que estudarán aportalo.
- Detalles
No DOG do 01/10/2025 publican a RESOLUCIÓN do 24 de setembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se modifica a Resolución do 9 de xullo de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos, arquitectos técnicos e ciencias, e se abre o prazo posesorio dos postos adxudicados no concurso de traslados convocado pola Resolución do 27 de febreiro de 2024.
Abren o prazo de toma de posesión que se establece no punto terceiro da Resolución do 9 de xullo de 2025, que se producirá o día seguinte ao do cesamento. O cesamento deberá efectuarse o día 21 de outubro de 2025.
De conformidade co previsto na Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galicia, e no artigo 8 do Decreto 151/2022, do 4 de agosto, polo que se aproba o Regulamento dos procedementos de mobilidade do persoal funcionario de carreira de Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e das entidades públicas instrumentais integrantes do sector público autonómico, o prazo da toma de posesión comezará a contar a partir do día seguinte ao do cesamento e será de tres días hábiles se non implica cambio de residencia, ou de sete días hábiles se comporta cambio de residencia.
Se a adxudicación comporta o reingreso ao servizo activo, o prazo de toma de posesión será dun mes e empezará a computarse o día 22 de outubro de 2025.
- Detalles
Aplicable ao persoal docente e non docente (funcionario e laboral) en activo, que presta servizos nos centros docentes públicos non universitarios, dependentes da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.
A inscrición ten carácter voluntario, polo que se realizará previa solicitude das persoas interesadas conforme ás instrucións deste procedemento enviadas aos distintos centros de traballo. As persoas responsables dos distintos centros de traballo facilitarán a información necesaria para a inscrición das persoas traballadoras que o requiran.
A dita inscrición realizarase de forma telemática no formulario de petición de recoñecemento que está dispoñible na páxina web da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional no seguinte enlace:
https://revisionmedicaeducacion.xunta.gal
A solicitude de inscrición debe incluír todos os datos que figuren no formulario. A falta dalgún deles impedirá a súa tramitación.
Toda inscrición xerará un xustificante de consentimento que se deberá presentar o día concertado para realizar a vixilancia da saúde.
Prazos de inscrición:
Para o persoal interino ou temporal substituto: Do día 1 ao 20 do mes seguinte a aquel no que se cumpran os 65 días traballados de forma ininterrompida, contados dende o 01/09/2025, ou dende o día seguinte ao nomeamento se fora posterior a esa data.
Para o persoal nomeado con anterioridade ao 26/09/2025: Do 26/09/2025 ao 31/10/2025.
Para o persoal nomeado con data igual ou posterior ao 26/09/2025: Do día 1 ao 20 do mes seguinte a súa toma de posesión.
Resolución do DX de Centros e RRHH da difusión da campaña
Resumo dos prazos de inscrición dos interesados
- Detalles
Xa non era sen tempo! Por fin van comezar a citar ás persoas traballadoras para as revisións de saúde de 2025!
Despois de poñernos en contacto co Servizo de Prevención propio da Xunta e con Vitaly, esta última comunícanos que van comezar a citar ao persoal para as revisións médicas ordinarias.
Unicamente as avaliacións que se fixeron este ano foran petición propia dun centro de traballo ou das traballadoras despois dunha baixa prolongada. Pero non se atenden as demandas das traballadora/es nun prazo razoable, cando solicitan a avaliación para unha posible adaptación de posto por saúde, someténdoas a un risco innecesario.
As delegadas de prevención da CIG denunciamos que o servizo prevención alleo non estaba a citar ao persoal para as avaliacións de saúde. E pedimos á Xerencia que, sempre que se adapte por saúde un posto, asista unha persoa técnica do servizos de prevención ao centro de traballo para facer a adaptación. Por fin conseguimos que o persoal técnico de Mugatra faga correctamente as adaptacións no centro, comprobando as tarefas.
Contacta coa CIG, e coas túas delegadas/os de prevención se o teu caso de avaliación de saúde é urxente para axilizalo!
- Detalles
Tal e como anunciamos nas Asembleas realizadas por todo o País, o vindeiro martes día 30 de setembro ás 11 horas, convocamos diante do edificio Adminitrativo de San Caetano en Compostela unha concentración para deixarlle ben claro a esta Adminsitración que necesitamos solucións XA para os concursos de traslados:
- Que se garanta unha xusta prelación de dereitos na provisisión de postos
- A axilización dos concursos multiplicando XA medios humanos e materiais
- Ante as medidas cautelares que bloquean postos dos concursos: "posto bloqueado, posto duplicado!"
- Detalles
Un ano máis a EGAP solicita á CIG a achega de propostas de actividades formativas de cara á elaboración do seu plan de formación anual, manténdonos á representación legal do persoal á marxe dos criterios de selección empregados.
Na CIG volvemos recibir a invitación da EGAP para facérmoslle «propostas» de accións formativas para o ano 2026.
Como vén sendo habitual até agora, a Escola maniféstanos que fará unha selección das propostas de formación transversal, mentres que no caso das materias específicas trasladará as propostas recibidas ao persoal coordinador de cada consellaría, que será o que tome as decisións. Seguimos sen coñecer a día de hoxe cales son os criterios desta selección manexados tanto pola EGAP como polas persoas coordinadoras de cada consellaría.
Neste proceso de elaboración do plan de formación anual a participación directa do persoal é inexistente. A EGAP non atende a petición reiterada por parte da CIG de que, ao igual que fan outras escolas de Administración Pública, o proceso de elaboración do plan anual de formación sexa transparente, negociado coa representación do persoal e conte cunha enquisa de detección de necesidades previa que guíe a toma de decisións, de xeito que a oferta se axuste ás demandas reais de todo o persoal da Administración autonómica por igual.
Así e todo, e tendo en conta as habituais limitacións, podes facernos chegar as túas suxestións e incorporarémolas á nosa proposta. O prazo para que a CIG as presente é até o 8 de outubro, así que procura enviárnolas até o mércores 1 de outubro, para dispormos de tempo suficiente para recompilalas todas.
Mentres, continuamos a traballar «POR UNHA EGAP TRANSPARENTE E EN GALEGO»!
- Detalles
O obxectivo é a elaboración dunha alternativa que concrete os incumprimentos do Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG), así como dos acordos nacionais e internacionais que amparan o galego, e propoña accións concretas que comprometan a colectivos sociais e institucións na súa execución, partindo dos acordos unánimes.
Coa finalidade de acadar avances na normalización da nosa lingua e garantir a súa presenza e oferta en todos os espazos e para todos os usos, acadáronse e ratificáronse acordos nacionais e internacionais, entre os que salientan a Declaración Universal de Dereitos Lingüísticos (1996), a Carta Europea de Linguas Rexionais e Minorizadas (2001), o Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG, 2004), o Protocolo de Donostia para a garantía de dereitos lingüísticos (2016) e a Lei Paz Andrade (2014)
Porén, estes acordos non se respectaron e as medidas que sinalaban non se aplican. Chegouse, incluso, a lexislar na súa contra, co resultado da aceleración da tendencia negativa no uso do galego e unha porcentaxe de incapacidade para falalo inédita até agora. Co obxectivo de mudar este rumbo do galego e parar a emerxencia lingüística, a CIG forma parte da plataforma Queremos Galego, e participa activamente no Proceso social de Lingua Vital.
O sábado 20 de setembro tivo lugar a primeira xuntanza dos grupos de traballo deste Proceso social de Lingua Vital, para elaborarmos unha alternativa que dea resposta ás necesidades lingüísticas actuais. Estes grupos abranguen os 7 sectores seguintes:
- dereitos lingüísticos
- onomástica, toponimia e corrección lingüística;
- servizos públicos (saúde, xustiza, administracións: local, autonómica e estatal)
- ensino e mocidade
- medios de comunicación e novas tecnoloxías
- ámbito socioeconómico
- lusofonía e proxección exterior
Un primeiro paso dos traballos é debater, decidir e poñer en común as propostas. No caso do PXNLG os nosos obxectivos son:
- Avaliar o cumprimento das medidas contempladas no PXNLG: cada sector e ámbito ten unha serie de medidas no PXNLG. Trátase de identificar o grao de cumprimento e efectividade de cada unha delas.
- Identificar os principais obstáculos para a efectivización das medidas incumpridas: coñecer o motivo polo que as diferentes accións propostas foron incumpridas e que cómpre remover, modificar ou aplicar para a súa execución.
O proceso continuará nos plenarios comarcais de Queremos Galego durante o mes de outubro, coa participación de asociacións e colectivos de ámbito local e persoas a título individual que realizarán achegas ao proceso.
Para o mes de novembro os grupos de traballo debaterán todas as propostas recollidas e acordaremos os resultados que serán plasmados no documento final, que recollerá as prioridade das accións e un calendario de execución.
Lingua Vital Xa!
- Detalles
No día de onte, martes 23 de setembro as funcionarias e funcionarios da Xunta de Galiza participamos nas Asembleas convocadas pola CIG en todo o País para deixarlle claro a esta Adminsitración que necesitamos solucións XA para os concursos de traslados.
Seguiremos moblizándonos nos próximos días para dicirlle ben alto á Adminstración que queremos:
- Que se garanta unha xusta prelación de dereitos na provisisión de postos
- A axilización dos concursos multiplicando XA medios humanos e materiais
- Ante as medidas cautelares que bloquean postos dos concursos: "posto bloqueado, posto duplicado!"
- Detalles
Na xuntanza tida o pasado 22 de setembro coa Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático tratáronse os seguintes puntos na orde do día:
1. Proposta de modificación do Acordo de condicións de traballo das escalas de Axentes.
Na reunión celebrada o 9 de Agosto, pedírase que as reunións foran conxuntas, para tratar un único acordo de condicións para todas e todos. Pero nesta reunión, igual que na do día 17 na que só acudiu a Consellaría de Medio Rural, acude só a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático.
Entendemos que é necesario revisar:
- O Acordo de condicións de traballo para que se poidan facer noites na CMACC, moi necesarias para defender o patrimonio natural.
- Plan formativo negociado: recoñecen a importancia da formación e din que estudarán como facer para que de forma recíproca se habilite para toda a escala independentemente da consellería á que pertenzan (coa preferencia da consellería propia).
- Axudar en emerxencias como nesta vaga de lumes: a Administración recoñece a gran labor dos Axentes da CMACC na vaga de lumes e aceptan un protocolo claro de actuación e, nestes casos, dotar de EPIs e de emisoras compatibles (con isto loitariamos para entrar na Lei de emerxencias e ter centraliña de avisos e non andar a golpes de whatsapp para os comunicados).
- É necesario que se retribúan as gardas de fin de semana e festivos en período ordinario.
- Quedou aclarado que se poden solicitar vacacións e día de asuntos persoais (AP) por días hábiles (as vacacións son por días de quenda, é dicir, que se nunha semana só traballas 3 días só se piden eses 3 días).
A Secretaria Xeral Técnica da CMACC, di que toma nota e vai proceder a estudar as propostas, incluso se as reunións son conxuntas ou as convocan de xeito independente. Dende as OOSS insistimos en que a negociación debe ser conxunta para garantir a igualdade de condicións. Din que en breve nos volveran a convocar.
2. Creación dun grupo de traballo para a determinación das funcións dos Axentes no ámbito da Consellería do Medio Ambiente e Cambio Climático para o novo regulamento da escala.
A Administración incumpriu varios acordos anteriores onde se comprometía a negociar un novo Regulamento de funcións. Levamos máis de 20 anos sen el. Solicitamos que tomen como documentos de partida a Lei 4/24 Básica de Axentes Forestais e Medioambientais e o borrador conxunto do Regulamento presentado polas OOSS no ano 2017 e que a Administración cree grupos de traballo serios e con vontade de avanzar. A CMACC tampouco se comprometeu a nada, "só toman nota e di que nos convocarán en breve para unha nova reunión". Insistimos en que as negociacións deben ser conxuntas para toda a escala, incluíndo á Consellería de Industria na que hai 4 Axentes Ambientais neste momento.
3. Modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT)
- Non aceptaremos de ningún xeito ter niveis diferentes aos da CMR. Se non na CMACC xamais imos a cubrir os postos. Medio Ambiente non pode quedar con peores condicións, pois o traballo xa é duro dabondo.
- Incidimos en que é necesario que as prazas estén barradas C1/B e a Administración non pode seguir cubrindo prazas en comisións de servizo dende a escala extinta do C2.
Rogos e preguntas.
- Protestamos pola ilegalidade da activación do último período de gardas nas provincias de A Coruña, Lugo e Pontevedra e solicitamos que se active o período extraordinario para a vixilancia da caza.
- A CMACC infórmanos de que as prazas da UICON sairán publicadas o mércores día 24 para a súa cobertura en comisión de servizo.
- APUNTAMENTO CONCURSO DE TRASLADOS AXENTES AMBIENTAIS: Na Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que tivo lugar hoxe a Directora Xeral de Emprego Público di que xa está case listo o baremo provisional e que se publicará no mes de outubro, xustificou a tardanza polos cambios de nivel e grupo o que di que dificultou a baremación.
Para a CIG foi unha reunión con poucos avances e nivel de compromiso moi baixo por parte da Administración. Quedamos pendentes das próximas convocatorias que de non ter avances teremos que pensar en tomar as medidas de presión necesarias para que se senten a falar.