Novas por contido

Mentres o Presidente da Xunta xa anunciou a OEP 2025 no Parlamento o luns 17 de novembro, a directora xeral de Emprego Público convoca unha Mesa para a semana seguinte sen os anexos das prazas

A CIG-Autonómica denunciamos que a directora xeral de Emprego Público pretende levar á Mesa Xeral de Persoal Empregado Público do luns 24 un borrador de Oferta de Emprego Público (OEP) para 2025 sen remitir nin un só anexo coa relación detallada das prazas, malia o correo enviado por esta organización solicitando esa información básica para poder negociar. A situación é grave despois de sabermos pola prensa —e non pola Administración— que o presidente Alfonso Rueda anunciou no Parlamento 700 prazas de acceso libre e 300 de promoción interna. Este proceder desvirtúa completamente a Mesa Xeral, converténdoa nun trámite baleiro no que nada se decide porque todo chega xa pactado e pechado.

Sen anexos e cun borrador cheo de eivas

Como xa é costume, a DXEP convoca unha negociación sen datos fundamentais, polo que só contamos co borrador do decreto da OEP 2025. Da súa análise inicial destacan estes aspectos:

  • Obrigan o persoal que acceda por promoción interna a permanecer no mesmo posto, sempre que este figure aberto ao novo corpo ou escala.
  • Anexo II (PI separada): concurso-oposición.
  • Anexo I (acceso libre): non se indica o sistema de acceso.
  • Mantense a fraude do grupo B transformado en C1, sen avanzar na ordenación profesional.
  • Exclúense as escalas sanitarias da Lei 17, como xa ocorreu en anos anteriores.
  • Composición paritaria dos tribunais, medida simbólica pero con pouca repercusión real. O que se necesita é o informe de impacto de xénero previo.

A Administración repite as eivas habituais e evidencia a mesma falta de vontade negociadora: oferta insuficiente, atrasos perpetuos e dependencia crecente das externalizacións.

O atraso estrutural: catro anos de demora e milleiros de vacantes acumuladas

Coas 700 prazas anunciadas —sobre as que nin sequera sabemos a distribución— é evidente que as taxas de reposición non van aos máximos legais (taxa do 120% nos prioritarios/as).

A isto súmase un problema estrutural: entre a inclusión dunha praza na oferta e a súa cobertura efectiva poden pasar máis de 4 anos, o que engorda de maneira crónica a bolsa de temporalidade. Para reverter esta situación, as prazas deben resolverse no mesmo ano en que se ofertan, algo que a Xunta continúa sen garantir.

A alternativa da CIG: unha promoción interna extraordinaria, por concurso de méritos e sen límite de prazas

Coas 300 prazas de promoción interna anunciadas, o desleixo cara ao persoal empregado público faise evidente. Lembramos que levamos dende o 2022 facendo esta petición e que xa rexistramos unha proposta formal na Lei de medidas para garantir o dereito á carreira profesional:

  • Promoción interna extraordinaria no ano 2026
  • Por concurso de méritos
  • Sen límite de prazas
  • Sen computar na taxa de reposición
  • Garantindo a permanencia no posto ou a creación/adecuación dos postos necesarios

Unha medida viable legalmente, realista e necesaria para corrixir anos de restricións e convocatorias insuficientes, así como para garantir a mobilidade profesional do persoal.

O Grupo Popular do Parlamento de Galiza meteu na Lei de medidas fiscais e administrativas dos Orzamentos de 2026 unha emenda que cambia por completo os procesos selectivos do SPIF.

Afecta aos procesos extraordinarios da Lei 20/2021 das brigadas de bombeiros/as forestais e tamén ás prazas xa convocadas da OEP 2023. É unha modificación sen aviso, sen negociación e sen informar ao persoal.

O PP xustifica o cambio nunhas supostas “sentenzas” que non identifica nin explica. Mentres tanto, o CSIF correu a atribuírse unha repercusión que máis alá da sentenza 600/2024 do TSXG, que anula as convocatorias de concurso e concurso-oposición da Lei 20/2021 para bombeiros/as forestais de persoal funcionario do C2 e a categoría análoga en laboral. Pero é que a CSIF tampouco  identifica esa sentenza, polo que realmente non coñecemos ningunha resolución firme que avale unha intervención tan dura.

Resulta especialmente grave que, mentres nas Mesas de negociación se negaba a existencia de reunións sobre a eliminación da OPE 2023, esta emenda confirme que houbo movementos paralelos e conversas alleas aos espazos formais, beneficiando a quen buscaba corrixir pola porta de atrás os efectos dunha sentenza que eles mesmos provocaron. Un xeito bastante conveniente de intentar saír da súa propia contradición, cun apoio político que cada quen poderá interpretar como considere. Por que se agochan detras do PP? Que foi o que pasou realmente?

O primeiro que a CIG-Autonómica quere deixar claro é que o proposto na emenda SI concorda co incremento de prazas. Sempre defendemos que as prazas do persoal bombeiro/a fixo-descontinuo debían tratarse de xeito igualitario en relación ás demais, xa que son prazas da mesma natureza e creadas no mesmo momento. Esta foi unha das razóns fundamentais polas que a CIG non asinou no seu momento o Acordo de estabilización. Pero o que non podemos aceptar é que agora eliminen 327 prazas da OEP 2023, se suspendan procesos xa convocados e se use unha emenda parlamentaria para impor cambios sen informes, sen publicidade e sen participación. Isto vulnera principios básicos do EBEP, deixa o persoal sen garantías e produce unha incerteza brutal.

Toda esta opacidade por parte do goberno da Xunta fai que nos preguntemos que se todo é o que parece por que non se fixo esta negociación con luz e taquígrafos nas mesas de negociación onde se negocian as condicións de todo o persoal público?

Por parte da CIG esixiremos aclaracións polo menos das seguintes cuestións:

1. Que sentenzas concretas, con número, data e órgano xudicial, sustentan a convocatoria de prazas por concurso de méritos? Por que introducen nestes procesos 311 cando anulan 327?

2. En que se basea a Administración para vincular eses supostos fallos xudiciais á supresión das 327 prazas da OEP 2023, cando non existe ningún pronunciamento coñecido que ordene tal medida?

3. Que garantías hai de que os procesos selectivos da lei 20/2021 de persoal funcionario bombeiro/a forestal C2 non van resultar posteriormente afectados pola nulidade xudicial da sentenza 00600/2024 do CSIF?

4. É consciente a Administración de que a anulación da OEP 2023 prexudica gravemente ao persoal opositor que xa tiña expectativas lexítimas creadas?

5. Cales van ser as condicións e baremo do novo concurso de méritos? Van ser iguais ao da Lei 20/2021?

6. Por que a Administración mentiu e non convocou unha Mesa de negociación formal con todos os sindicatos para abordar estas sentenzas e a súa afectación ?

7. Realizáronse reunións bilaterais con CSIF, CCOO ou UGT sobre esta materia? En caso afirmativo, cando, onde e con que documentación?

Por todo isto, a CIG ven de esixir a convocatoria urxente da Mesa Xeral, a entrega das sentenzas e informes usados como escusa, o detalle das prazas futuras e  que non se tomen medidas para anular a OEP 2023 ata que se negocie o que marca a lei.

Non imos permitir manobras opacas que condicionen o futuro do persoal público galego.

Chapuza para consolidar a rebaixa retributiva de 17 postos de traballo

Na mesa sectorial celebrada o pasado venres día 14/11 evidenciáronse as costuras rotas do Acordo de concertación social do emprego público de Galiza, asinado pola Administración da Xunta mais CC.OO e UXT,  no que  a funcionarización do persoal laboral se refire.

Dezasete postos de traballo de persoal laboral III-99 cunhas retribucións brutas  anuais, sen antigüidade, que van dos 23.896 € aos 26.845,26 €, son propostos para a súa integración no subrupo C2 con niveis de CD14 e CE16, os que se corresponden ca retribución anual de 23.896 € e, os de maior retribución xa que teñen un plus máis, son propostos para o subgrupo C2 niveis de CD17 e CE17.

Pois ben, nos dous supostos de integración, os postos de traballo terán unha rebaixa retributiva entre 2.900 e 3.100 euros anuais.
O Decreto 165/2019, do 26 de decembro, polo que se establece o procedemento para a adquisición da condición de persoal funcionario de carreira polo persoal laboral fixo do Convenio colectivo único do persoal laboral da Xunta de Galiza, no seu art. 9.2 garante o mantemento das retribucións para aquel persoal que se manteña no posto obxecto da funcionarización; agora ben, no momento que quede vacante, estes postos terán unha perda retributiva de 3.000 €.

No caso daqueles postos afectados nos que se realizaba traballo noctuno, esa diferenza se verá incrementada xa que o novo persoal que ocupe estes postos non percibirá o plus de nocturnidade que ata de agora era dun 30% adicional do valor da hora de traballo para o período de traballo entre as 22.00 e as 6.00 horas. 

O venres 14 as 14:00h foi a Mesa Xeral de Empregados Públicos, e a única xuntanza que houbo e vai haber para tratar este asunto. Foi convocada o martes 11, con cambios constantes de documentación ata o día 14.

Aínda así e ante a gravidade desta regulación que vai a afectar a preto de 30.000 empregados públicos autonómicos, a CIG-Autonómica, vén de presentar alegacións ao documento do anteproxecto de Decreto da carreira administrativa e da avaliación do desempeño. Reiteramos e denunciamos que neste proceso “exprés” a Administración incumpriu, unha vez máis, os principios básicos de boa fe negociadora. E que este modo de proceder evidencia que non existe vontade real de negociar, senón de impor un modelo que incrementa o control xerárquico sobre o persoal e condiciona dereitos básicos como a carreira profesional, a mobilidade e incluso o salario futuro.

Porque temos claro que o texto presentado pola Xunta non busca mellorar servizos nin organización: busca controlar ao persoal se non o negociarían buscando o acordo, xa que se trata de materia obrigada segundo o artigo 37 do EBEP.

Explicámosche polo miúdo as cuestións máis lesivas. O texto completo (descargar) e as alegacións da CIG aquí:

Unha carreira lenta e que segue sendo discrecional

O texto da Xunta mantén un modelo:

• Dependente de convocatorias e prazos marcados unilateralmente pola Administración. Non garante que unha vez accedas ao grao o cobro sexa ao 100%, incluso a administración pode volver fixar “cómodos” prazos nas súas convocatorias.

• Con períodos de permanencia abusivos (5+6+6+7 anos) e que ademais o seu número quédase curto para unha vida profesional medio-longa (complétase en 24 anos). Necesítanse máis graos.

• Que obriga a superar avaliacións do desempeño arbitrarias e mal definidas, sen garantías e sen permitir unha soa avaliación negativa.

• Que exclúe a colectivos de empregados públicos de entes ou axencias a pesar de que o persoal con contratos de alta dirección si que vai poder acceder a carreira. Ten que aplicarse de xeito subsidiario a todo o persoal mentres non teñan unha carreira propia.


A CIG reclama un sistema automático, como no caso dos trienios, no que os graos se recoñezan no momento en que o persoal cumpra os requisitos, sen solicitudes, sen convocatorias e que se asegure que non vai ter tramos porcentuais e cunha avaliación do desempeño obxectiva. Só así se evita que a carreira profesional se converta nun instrumento de chantaxe ou recompensa discrecional.

Avaliación do desempeño: un sistema punitivo, arbitrario e pensado para someter ao persoal

A avaliación proposta pola Xunta non é unha ferramenta de mellora, senón un mecanismo de control xerárquico que pode condicionar a carreira profesional, a mobilidade e o salario.

O texto introduce criterios vagos como “compromiso”, “implicación” ou “conduta profesional”, sen definición nin modo de medición. Isto deixa a valoración á libre interpretación das xefaturas, abre a porta a favoritismos e penaliza a quen exerce dereitos ou é diferente. As persoas con IT, permisos de conciliación, diversidade funcional ou cos postos adaptados por razón de saúde vano ter aínda máis difícil e tamén os seus compañeiros/as.

Dependencia absoluta das xefaturas

As xefaturas deciden os obxectivos colectivos, obxectivos individuais, a valoración das competencias e a identificación das circunstancias excepcionais polas que non sería necesaria a avaliación dunha persoa ou dun determinado grupo de traballadores/as.

1. Obxectivos colectivos (30% da avaliación)

O rendemento individual depende do que faga ou deixe de facer toda a unidade.


• Penaliza persoas con IT, embarazo, discapacidade, tarefas sindicais ou discriminadas dentro das unidades.

• Permite que unha xefatura poida “afogar” a avaliación dunha persoa simplemente poñendo obxectivos inalcanzables ou non substituíndo baixas na unidade.

• O persoal pode suspender aínda cumprindo o seu traballo.

• Quen sufra prácticas de exclusión interna (non asignación de tarefas, non inclusión en grupos de comunicación, etc.) queda automaticamente prexudicado.

• A xefatura pode “afundir” a avaliación dunha unidade só por fixar obxectivos inalcanzables ou non cubrir baixas.

2. Obxectivos individuais mal definidos


O artigo 25 introduce termos completamente vagos: “conduta profesional”, “grao de compromiso”,“implicación” pero faino sen definir métodos de medición que permiten:

• Avaliacións baseadas en simpatías ou afinidades.

• Discriminación por afinidade política, sindical, ideolóxica ou persoal (que o texto prohibe, pero co sistema deseñado non o evita).

3. Enquisas de competencias individuais (20%)


Realízanse mediante enquisas sobre “comportamentos” como “responsabilidade”, “harmonía social”, “constancia” ou “honestidade”. É imposible garantir obxectividade nese tipo de valoracións.

Un aprobado imposto do 6 sobre 10

A esixencia dun mínimo de 6 puntos, combinada coa ponderación excesiva dos obxectivos colectivos e a subxectividade das competencias individuais, vai facer que sexa practicamente imposible superar a avaliación en moitas unidades.

Sen garantías reais: procedemento de revisión insuficiente

O prazo para reclamar avaliacións negativas é mínimo e o procedemento carece de órganos paritarios con participación da representación do persoal que garantan unha defensa efectiva. O silencio non é positivo e coa saturación do órgano de revisión podes quedar sen carreira.


PROPOSTAS DA CIG PARA UN SISTEMA POSITIVO, AUTOMÁTICO E NEGOCIADO

Carreira profesional aberta, automática e consolidable, sen prazos nin convocatorias.

Reconducir a avaliación do desempeño a unha ferramenta útil e motivadora, orientativa e positiva e non disciplinaria.

Igualdade retributiva entre subgrupos: para que non se incremente a fenda salarial entre subgrupos, necesitase subir a contía dos grupos inferiores.

Formación accesible e sen mínimo de horas: a formación debe ser accesible a todo o persoal que a solicite xa que os puntos esixidos superan en moito a oferta formativa da EGAP por traballador/ano.

Exclusión do persoal con contratos de alta dirección. O persoal que ostenta a condición de funcionario e pasa a ter un contrato de alta dirección entra en situación de excedencia por prestación de servizos no sector público polo que non devengarán retribucións.

Garantías plenas e transparencia en todo o proceso, con comisións paritarias e control da representación dos traballadores nas materias ou obxectivos avaliables.

Sistema universal para todo tipo de vínculo (temporal, interino, laboral ou funcionario de carreira) e que valore o tempo traballado noutras administracións.

Período experimental dun ano sen efectos punitivos mentres non este garantida a sua correcta aplicación.

Negociación real, sen chantaxes e partindo de cero, con participación de todas as organizacións sindicais sen recorrer a “pactos de despachos” ou negociacións paralelas con algúns sindicatos.

Cando a Xunta, CCOO e UGT decidiron que perdéramos un ano de carreira (lembra que no 2021 deixaron sen acceso ao grao II aos subgrupos C1, C2 e AP) intentaron xustificalo dicindo que unha sentenza da CIG do 2021 impedira que eles aprobaran no 2020 a convocatoria para o grao II (debía de tratarse dun efecto cuántico que fai que as consecuencias se manifesten antes que a causa).

A realidade foi mais vulgar: non se aprobou porque eles decidiron non facelo e así chantaxearnos para que retiráramos a demanda interposta para que 7.000 persoas puidesen acceder ao sistema de carreira porque sabían que ían perder (ao igual que se perdera xa noutras tres CCAA).

Con esta nova negociación da carreira, UGT quere volver a difundir o mesmo bulo e dinos nun libelo: “Xa tivemos un ano perdido na carreira extraordinaria a causa dun desatino sindical sen precedentes, neste caso colaboracionista cunha Administración á que lle saían mellor as contas suspendendo o dereito. A nosa preocupación medra...”

Precisamente os colaboracionistas co patrón que impediron que 7.000 persoas interinas e temporais puidesen acceder á carreira, os mesmos que nos pediron “de parte del director xeral...” que retiráramos a demanda, queren sementar o medo e que os eximan de responsabilidade. Minten cun sangue frío que lembra a Carlos Mazón.

O martes 18 quedaron aprobadas en Comisión de Persoal as bases das convocatorias dos seguintes procesos selectivos:

  • Acceso libre a corpos xerais (superior-A1, xestión-A2, administrativo-C1 e auxiliar-C2)
  • Acceso libre e promoción interna a psicoloxía-A1
  • Acceso libre e promoción interna a auxiliar de clínica-C2
  • Promoción interna separada a persoal de servizos xerais (PSX)-C2

En grandes liñas isto é o que manifestou a CIG (se queres saber todo o alegado pola CIG, contacta connosco):

  • Queremos acceso mediante concurso-oposición (son todos oposición agás PSX)
  • Nos procesos en que hai exame de temas, substituir estes por probas de corrección obxectiva (test de contido teórico ou práctico). Se non aceptan, que o primeiro exercicio (test) puntue máis que os seguintes.
  • Exame de galego tamén tipo test, cos contidos relacionados cos niveis funcionais da lingua en léxico, sintáctica e gramática. 
  • Programa: que sexan normas de dereito positivo; se non é posible, que editen manuais ou como mínimo referencias bibliográficas
  • Nos procesos de acceso libre, que o 50% das prazas sexan para promoción interna. E que esta sexa vertical e horizontal dende calquer escala do mesmo e inferior subgrupo.

Ao non aceptaren ningunha destas propostas, a CIG votou en contra de todas as convocatorias.

Escala de estatística-A2

Ao tempo, pasou pola Mesa Sectorial de Negociación de persoal Funcionario, as bases da convocatoria de acceso libre á escala de estatística-A2. O manifestado por CIG é similar ao dos procesos referidos anteriormente. Esta convocatoria queda pendente da súa aprobación nunha posterior Comisión de Persoal.

Estes son os números das prazas

   Discapacidade   Promoción interna   Total prazas   Anos das OEP 
Aprobadas en Comisión de Persoal
 A1-Superior 8   59  2022, 2023, 2024 
 A1-Psicoloxía  2 4 15  2023
 A2-Xestión 5   40  2022, 2024
 C1-Administrativo  8   74  2022, 2024
 C2-Auxiliar 11   83  2022, 2024
 C2-Aux. Clínica 7 19 75  2022, 2023, 2024 
 C2-PSX 9 (PI) 65 65  2022
En Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario
 A2-Estatística      2  2022

(preme no nome da escala para descargar as bases)

Rolda aberta de intervencións

Concursos de traslados pendentes de convocar: CIG pregunta pola previsión de convocatoria dos concursos que quedan pendentes. Co gallo de que trouxeron a convocatoria de proceso selectivo de estatística-A2, puxemos o exemplo do proceso de estatística-A1. A última resolución publicada do proceso desta escala é de novembro do 2024 (relación de aspirantes que superaron o proceso); é de supoñer que o terán preparado para finalizar o proceso. Pero resulta que o concurso de traslados é de fai tres anos e medio e por tanto, haberá vacantes que non pasaron por concurso, e deberían ofrecelas antes que ao persoal de novo ingreso. Por tanto, solicitamos a convocatoria de todos os concursos pendentes. A DXEP afirma que están a valorar a situación de vacantes desta escala e da de informática, para decidir.

Gas radón: a CIG manifesta que fai meses que retiraron os aparellos de medición postos por algunha universidade. Dende entón non sabemos máis. Queremos os informes cos resultados. A DXEP di que preguntará.

A Administración volve a insistir cun modelo de carreira que non cumpre as mínimas expectativas nin da CIG nin das persoas empregadas públicas. De todos os problemas, eivas, discriminacións e desigualdade que leva consigo este modelo, e que levamos anos denunciando, non corrixen nin un.

Tráennos, ademais, un texto que foi negociado fóra das mesas e sen a presenza da CIG polas outras organizacións sindicais e isto é o produto desa submisión:

1. Seguen a teimar en que exista prazo para as solicitudes no canto da nosa proposta de que o recoñecemento dos graos debe producirse no momento en que a persoa empregada pública reúna os requisitos. Non admiten que sexa un sistema aberto análogo ao dos trienios ou ao dos sexenios do profesorado. O sistema de prazos implica que aínda que unha persoa cumpra os requisitos non vai poder acceder á carreira ata que a Xunta abra o prazo, e isto pode prolongar a perda do dereito en ata 3 anos. O prazo para solicitala vaise prolongar ata mediados de decembro de 2025 e terá efectos retroactivos dende o 01/01/2025.

2. Seguen esixindo estar en activo nunha data: o obxecto disto é excluír ao persoal que non estaba traballando nesa data exacta, neste caso no 31/12/2024. Si atenden á nosa alegación anterior deixaría de ter sentido.

3. Non permiten acceder a todos os graos da carreira. No SERGAS o persoal xa cobra o grao IV. Este sistema debe DAR ACCESO A TODOS OS GRAOS de xeito simultáneo e non consecutivo.

Calquera persoa que cumpra os requisitos para acceder a máis dun grao, debe poder acceder a eles simultaneamente, para iso estamos a falar dun sistema extraordinario. Seguen a penalizar ao persoal con máis antigüidade moito do cal non vai poder acceder ao grao IV antes da xubilación.

Ao mesmo tempo perden a oportunidade de paliar o castigo que a Xunta, CCOO e UGT impuxeron ao persoal interino, xa que de admitir o acceso a todos os graos recuperarían en parte os graos perdidos.

4. Fenda salarial. Manteñen a referencia aos importes previstos nos acordos anteriores de xeito que o subgrupo superior cobrará máis do triplo do subgrupo inferior, agrupación profesional. Defendemos un incremento dos importes inferiores para minorar a fenda retributiva.

A Lei 30/1984 establece que o soldo dos funcionarios do grupo A non poida exceder en máis de tres veces o soldo dos funcionarios do grupo E. Se ben é certo que isto fai referencia ao soldo, a filosofía e o espírito da norma parecen claros ao establecer unhas limitacións para NON INCREMENTAR A FENDA SALARIAL entre grupos.

5. Non admiten o reinicio da carreira nun novo subgrupo coas contías do mesmo. Ao acceder a un novo subgrupo por promoción interna a contía dos graos anteriores debería corresponderse coa do novo subgrupo. O importe de todos os graos debería percibirse na contía do subgrupo onde se prestan servizos, pero a administración non o quere admitir.

6. Seguen liándoa co cómputo da antigüidade: para o cómputo da antigüidade deberían ter en conta os certificados de servizos prestados a efectos de trienios e non outros criterios. No o admiten e iso vai dar lugar a que a moitas persoas lles computen un tempo menor.

7. Formación. Non podemos aceptar requisitos de horas de formación mentres non se dea acceso á mesma a todo o persoal que o solicite e mentres non se recolla a nosa demanda de non existir prazo aberto para as solicitudes. A EGAP debería habilitar de urxencia formación suficiente para que quen queira acceder a ela poida facelo.

8. Manteñen a chantaxe da funcionarización. A Xunta segue mantendo a privación do dereito á carreira como sanción ante a negativa á funcionarización do persoal laboral fixo. Que se lles restitúa a carreira no grao que corresponda, se permita acceder aos novos graos e se lles abonen os atrasos derivados da suspensión.

9. Reducen pero manteñen os tramos dos efectos económicos. Fraccionar a carreira, aínda que o reduzan de 4 a 3 anos significa adiar aínda máis o acceso pleno. Con isto só se cobrará o 33% do importe no 2025, o 66% no 2026 e só o 100% no 2027. Esiximos que non existan tramos, e a carreira se faga efectiva na súa totalidade co 100%.

10. Seguen mantendo exclusións. Non se nos escapa que o obxectivo da Administración e excluír ao máximo persoal posible da carreira. Continúan excluíndo a unha parte importante do persoal dalgúns entes. Solicitamos que lles apliquen a carreira subsidiariamente, que deberá pagar o ente, mentres non teñan unha propia.

11. Non admiten que haxa un grao máis. Mentres noutras administracións xa hai un grao V, nesta restrínxese tal posibilidade, o que vai implicar que haxa persoas que queden no grao IV durante decenios ata a xubilación.


Estamos ante unha oportunidade perdida para darlle a volta a un sistema de carreira que non cumpre as expectativas da maior parte das persoas empregadas públicas. De aquí á Comisión de Persoal, que non é mesa de negociación, solicitamos que a Xunta atenda as demandas do persoal, cun novo modelo de carreira extraordinaria máis equilibrado e áxil.

Xa o advertimos hai meses, a retirada de postos “afectados” do concurso de traslados da escala de veterinarios/as, mostra o que vai pasar no resto de concursos: a desaparición de postos vacantes pola incapacidade da Xunta.

Función Pública ven de publicar en DOG (14/11/25) unha resolución na que abren o prazo para que os compañeiros e compañeiras da escala de veterinarios/as soliciten os postos (vacantes e potenciais vacantes) no seu concurso de traslados. A resolución inclúe un anexo con nove postos retirados da oferta inicial, xustificando isto nas medidas cautelares ditadas polo Tribunal Superior de Xustiza de Galiza e as execucións de sentenzas efectuadas con posterioridade á publicación da convocatoria. Nese mesmo día, ante a queixa polo que estaban a facer, a directora xeral de Emprego Público (DXEP) confirmou nas mesas de negociación, que retiraba os postos “afectados” por sentenzas.

Tres semanas atrás, a CIG preguntou á DXEP polas razóns de que na relación de postos vacantes ofertados neste concurso de traslados e que está publicada no web de Función Pública, había 9 postos en cor vermello (cando todos os demais están en negro). A resposta da DXEP foi que non tiña coñecemento, que pescudaría e informaría. Nunca máis informou; e tres semanas despois, oh, sorpresa!, os nove postos en vermello coinciden cos nove retirados do concurso de traslados na Resolución do 14/11/25.

Así pois, cúmprese o que a CIG sospeitaba que farían cando saltaran as alarmas no concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias: que a solución de duplicar postos sería só para os postos adxudicados nese concurso, pero que para os demais solucionarían eliminando postos antes da súa adxudicación. E así fixeron neste de vetarinarios/as, e así sospeitamos que farán en todos aqueles concursos que teñen postos ocupados por funcionarios e funcionarias de novo ingreso que están en destino provisional.

O que está a facer a DXEP con este proceder é cargar no persoal empregado público as consecuencias de anos e anos de inacción da Xunta: lustros entre concursos de traslados, e lustros de destino provisional. E agora desaparecen postos que por lóxica, deberían ser ofertados primeiro no concurso de traslados.

O persoal funcionario non ten porque seguir a pagar as consecuencias das inaccións da Xunta. Así que na liña do falado nas asembleas que convocamos en setembro, ou a manifestación posterior, esiximos que dupliquen todos aqueles postos que teñan que retirar por sentenza ou auto xudicial.

Posto bloqueado, posto duplicado

Para rematar, dicir que a CIG reuniuse cos grupos do BNG e de PSdeG do Parlamento de Galiza, para falarmos do que estaba a pasar cos concursos de traslados e os destinos provisionais, e expresarlles que para nós, a única solución é a duplicación de postos, non a súa retirada. O grupo do Partido Popular nunca respostou á nosa petición de xuntanza.

Baixo o lema «Retroceder en dereitos incrementa a violencia. Por unha Galiza con dereitos, traballo digno e igualdade», a Secretaría das Mulleres da CIG acusa ao Goberno do PP na Xunta de Galiza de amparar comportamentos machistas.

Este 25 de Novembro, Día internacional para a eliminación da violencia contra as mulleres, a Secretaría das Mulleres da CIG lanza unha campaña para denunciar a permisividade das condutas machistas nas institucións públicas, reclamar que se revertan os recortes en materia de igualdade aplicados pola Xunta de Galiza e a posta en marcha dun plan galego pola igualdade.

No marco da campaña, baixo o lema «Retroceder en dereitos incrementa a violencia. Por unha Galiza con dereitos, traballo digno e igualdade», está organizado en Compostela o Encontro Nacional de Mulleres da CIG, que comezará ás 10:30 h no salón de actos da Facultade de Ciencias Políticas. Ao remate da xuntanza, delegadas e afiliadas sairán en manifestación até a sede do PP (rúa San Pedro de Mezonzo), onde farán unha concentración.

Sobre a escolla deste lugar como remate da marcha, a Secretaría Confederal das Mulleres explicou que após anos denunciando os comportamentos machistas que sosteñen o sistema económico e social no que vivimos, artellando propostas para que os poderes públicos incorporen de maneira transversal a perspectiva de xénero, tanto na análise das causas da violencia machista como nas posíbeis solucións, nesta ocasión acusa co dedo ao Goberno da Xunta como responsábel e cómplice da violencia institucional.

Como exemplo, referiu o apoio público ofrecido polo presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e o director xeral de Loita contra a Violencia de Xénero, Roberto Barba, a un imputado por agresión sexual como o exconselleiro do Mar, Alfonso Villares, poñendo en dúbida a muller que o denunciou.  Mais salientou que tamén constitúe violencia institucional o modelo de servizos sociais aplicado pola Consellaría de Política Social, coa conselleira Fabiola García como máxima responsábel da situación de precariedade, pobreza laboral e infravaloración dos traballos profesionais de coidados.

A Secretaría das Mulleres da CIG advertiu que o desmantelamento das políticas de igualdade e a tolerancia de condutas machistas desde o poder que ostenta o PP, transmiten mensaxes perigosas que normalizan a violencia e deixan ás mulleres máis desprotexidas. Neste senso, aseverou que quere denunciar estes retrocesos, esixir responsabilidades políticas e reclamar servizos públicos, igualdade real e protección efectiva para todas as mulleres na Galiza. Non importan as leis se estas non se executan. Non abonda introducir epígrafes nos orzamentos dirixidos á igualdade se ao final se opta polo lucro derivado da privatización de servizos esenciais que deberían ser universais.

Parálise nas políticas de igualdade

A CIG denunciou que a supresión da Secretaría Xeral de Igualdade, que ficou reducida a unha dirección xeral, desvinculando a violencia de xénero da promoción da igualdade e poñendo á fronte do departamento a un home de perfil técnico, constituíu a maior parálise na institucionalización das políticas de igualdade de xénero dende a supresión do Servizo Galego de Igualdade. Esta decisión levou á CIG, xunto con outros 41 colectivos feministas, a solicitar en xuño de 2024 a intervención da Valedoría do Pobo.

Á modificación no organigrama da Xunta hai que sumarlle un descenso nos orzamentos da Xunta dirixidos á loita contra a violencia de xénero do 6,4% con respecto a 2025, xusto cando a taxa de violencia de xénero na Galiza aumentou case un 10% a respecto de 2024. A CIG alertou que, de media, os xulgados de violencia contra as mulleres reciben 21 denuncias, case unha denuncia cada hora. É máis, a central sindical pode afirmar que a metade dos orzamentos destinados á violencia non van destinados ás mulleres.

A isto engadiu que os centros de atención ás vítimas as 24 horas están en mans de empresas privadas, que se aplica unha política social baseada na mercantilización dos coidados coa privatización dos servizos e a precarización das condicións laborais, ou que hai unha falla de desenvolvemento da Lei da dependencia.

Alzar a voz ante quen ten responsabilidades

Fronte a isto, a CIG reclamou a recuperación da Secretaría Xeral de Igualdade e do Servizo Galego de Igualdade, con orzamentos e persoal efectivos, un sistema público galego de atención ás persoas, e que os centros de crise 24 horas e os centros de información ás mulleres sexan recursos públicos, xestionados directamente pola Administración, con persoal competente e que dean cobertura a todo o territorio.

A CIG puxo énfase non só na denuncia destas situacións, senón que unha vez máis artella propostas para garantir a eliminación da violencia contra as mulleres e camiñar cara á tan ansiada igualdade real. Mais sinala que non vai ficar calada cando quen ten a responsabilidade de protexer ás vítimas e castigar a violencia se pon do lado do depredador. Afirmou que vai alzar a voz, dándolle a palabra ás protagonistas desta violencia institucional que non cesa: a das mulleres acosadas, agredidas, precarizadas e empobrecidas por mor das decisións políticas do goberno da dereita na Galiza.

Ante a negativa do PP tanto a recibilas como a sentar a negociar, a CIG levará a voz de todas estas mulleres á sede do PP. Desta volta, a CIG concluíu que cambiou o conto e a carapuchiña vermella vai ser a que coa axuda da súa avoa dependente castigue ao lobo e ao seu cómplice o cazador.

Precísanse medidas e non propaganda

A Secretaría das Mulleres da CIG foi moi crítica tamén co goberno do Estado por limitar a súa acción á propaganda e facer grandes anuncios que non se materializan en medidas reais nos centros de traballo, nin protocolos efectivos que preveñan, actúen e sancionen os acosos nas empresas.

Reivindicou o inmediato desenvolvemento normativo do Convenio 190 da OIT para garantir unha protección real contra todo tipo de violencia e acoso no traballo e, ante os fallos detectados no sistema de denuncia e na atención ás vítimas de violencia machista, pediu que se realicen informes de investigación e se acheguen solucións efectivas para garantir a protección.

A CIG rematou a súa comparecencia facendo un chamado á sociedade galega a participar nas mobilizacións convocadas para a tarde do 25 de novembro pola Marcha Mundial das Mulleres e outros colectivos feministas do país, dos que a CIG forma parte.

 

 

No DOG do 14/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 7 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acordan a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de veterinarios.

O prazo habilitado para presentar a solicitude de elección de postos de traballo e xustificar a posesión de méritos e requisitos será de 15 días hábiles contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia, concretamente desde o 17 de novembro de 2025 ao 5 de decembro de 2025.

Durante o prazo indicado no punto primeiro as persoas concursantes poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I da resolución de convocatoria, aos que se engaden as potenciais resultas consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publícase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www. xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

Outras novas recentes

Mércores, 12 Novembro 2025

Propostas para mellorar a xestión da extinción de incendios e as condicións do seu persoal

A CIG-Autonómica vén de presentar un conxunto de propostas para a mellora da xestión da extinción de incendios forestais na Galiza e das condicións laborais do seu persoal, logo da vaga de lumes de 2025 e ante a inacción da Xunta, que continúa sen convocar ningunha mesa de negociación. O documento, que xa foi remitido aos grupos parlamentarios do Parlamento de Galiza,...
Martes, 11 Novembro 2025

Caos nas nóminas do persoal do Consorcio

A Consellaría debe cesar xa ao xerente do Consorcio ante a nova desfeita: seguimos sen ninguén na ponte de mando e case sen tripulación O xerente do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar, Perfecto Muíños, máximo responsable da xestión desta entidade, non está a cumprir axeitadamente coas funcións e responsabilidades inherentes ao cargo para o que foi...
Mércores, 19 Novembro 2025

Os bulos de UGT

Cando a Xunta, CCOO e UGT decidiron que perdéramos un ano de carreira (lembra que no 2021 deixaron sen acceso ao grao II aos subgrupos C1, C2 e AP) intentaron xustificalo dicindo que unha sentenza da CIG do 2021 impedira que eles aprobaran no 2020 a convocatoria para o grao II (debía de tratarse dun efecto cuántico que fai que as consecuencias se manifesten antes que a...