- Detalles
Os sindicatos con representación na Comisión de Persoal (CIG, CCOO, CSIF e UGT), vimos de ser convocados a unha Comisión de Persoal na que se van votar a Oferta de Emprego Público do ano 2025, a carreira profesional extraordinaria (graos I, II e III), e o decreto de carreira ordinaria e a avaliación do desempeño. Vai ser o venres 28 de novembro, e esta é a documentación:
- Oferta de Emprego Público-2025. Esta vez si envían o anexo coas prazas. Descargar
- Anteproxecto de Decreto de carreira profesional ordinaria e avaliación do desempeño. Descargar
- Convocatoria carreira profesional funcionarios/as (carreira administrativa). Graos I-II-III extraordinarios. Descargar
- Convocatoria carreira profesional laborais (complemento desempeño). Graos I-II-III extraordinarios. Descargar
- Detalles
Os ceses comunicados polo Consorcio Galego de Igualdade e Benestar o pasado martes 18 (con data de cese o 30 de novembro) non se executarán, dado que o persoal laboral fixo que estaba en adscrición poderá optar a comisións de servizo que lles permitirá participar no proceso de funcionarización (que se publica este mércores 26) sen necesidade de desprazarse dos centros nos que veñen prestando servizo.
O problema deriva de que este persoal leva sen concurso de traslados dende hai case 20 anos, polo que a xente tivo que buscarse a vida para moverse. E agora, cando os concursos de traslados están en marcha ou debería faltar pouco para a súa convocatoria, estes ceses que anunciaron e dos que agora recúan, ían producir un caos nos servizos e na vida persoal das traballadoras e traballadores.
Despois da presión das delegadas da CIG, o Consorcio e Función Pública mantiveron unha reunión e acordaron publicar as comisións de servizo e ir notificando ás persoas cesadas que non se executará o traslado. Tamén foi avisado todo o persoal fixo que non estaba ocupando a súa praza de orixe para darlle a opción de solicitar ditas comisións e así permanecer na praza que están ocupando na actualidade.
Podedes consultar aquí o listado de prazas: https://www.xunta.es/comisions/
A solicitude farase ata o venres 28 a través da Sede Electrónica cun PR004 achegando a solicitude de participación na Comisión de Servizo da praza en cuestión que podes descargar aquí:
https://ficheiros-web.xunta.gal/funcion-publica/comisions-de-servizo/solicitude-concesions-comisions-servizo.doc
En relación aos avisos de anulación dos ceses, dende a CIG solicitamos á xerencia e ao departamento de persoal que o comuniquen con urxencia xa que esta situación supón unha incerteza que non ten transparencia ningunha.
Para calquera dúbida poñédevos en contacto coas delegadas da vosa zona.
- Detalles
Ante o 25 de Novembro, Día internacional para a eliminación da violencia contra as mulleres, a secretaría das Mulleres da CIG lanza unha campaña para denunciar a permisividade das condutas machistas nas institucións públicas, reclamar que se revertan os recortes en materia de igualdade aplicados pola Xunta de Galiza e a posta en marcha dun plan galego pola igualdade.
Tras varias décadas denunciando os comportamentos machistas que sosteñen o sistema económico e social no que vivimos, artellando propostas para que os poderes públicos incorporen de maneira transversal a perspectiva de xénero tanto na análise das causas da violencia machista como nas posíbeis solucións, vemos como as máximas autoridades do goberno galego exercen violencia institucional amparando a agresores.
Porque non importan as leis se non se executan. Non abonda introducir epígrafes nos orzamentos dirixidos á igualdade se ao final se opta polo lucro derivado da privatización de servizos esenciais que deberían ser universais. E menos aínda cando os orzamentos destinados a violencia de xénero baixan un 6,4%, xusto cando a taxa de violencia de xénero en Galiza aumentou case un 10% a respecto do 2024, e cando de media, os xulgados de violencia contra as mulleres recibiron 21 denuncias, case unha denuncia cada hora.
Non imos ficar en silencio cando quen ten a responsabilidade de protexer ás vítimas e castigar a violencia, ponse do lado do depredador. Por iso imos alzar a voz dándolles a palabra as protagonistas desta violencia institucional que non cesa: a das mulleres acosadas, agredidas, precarizadas e empobrecidas por mor das decisións políticas do goberno da dereita na Galiza.
E xa que o PP non quere recibilas nin sentarse a negociar, as mulleres da CIG farémonos escoitar mobilizándonos preto da unha da tarde diante da Sede do PP na Rúa San Pedro de Mezonzo o martes 25 de novembro, tras o Encontro Nacional de Mulleres Delegadas da CIG que terá lugar no salón de actos da Facultade de CC Políticas, en Santiago de Compostela.
Xa pola tarde, facemos un chamamento á participación nas mobilizacións da tarde convocadas pola Marcha Mundial das Mulleres e outros colectivos feministas do país, dos que a CIG forma parte:
- A Coruña, 20h Obelisco
- As Pontes, 20.30h Praza do Hospital
- Betanzos, 20h Praza do Camp
- Carnota, 18.30h Praza da Pedra
- Chantada, 20.30h Praza do Cantón
- Compostela, 20h Praza 8 de Marzo
- Marín, 20h Praza 8 de Marzo
- Melide, 20h Praza do Convento
- Narón, 19h Praza da Gándara
- O Porriño, 20h Praza do Concello
- Ourense, 20h Castañeira (San Lázaro)
- Ponteceso, 20.30h Prada do Recheo
- Pontedeume, 20h Praza do Concello
- Pontevedra, 20h Praza da Peregrina
- Ribadavia, 20h Praza da Madalena
- Ribadeo, 19h Praza 8 de Marzo
- Vilagarcía, 20h Praza de Galicia
- Vilalba, 20h Praza da Constitución
- Vigo, 20h Vía Norte
- Detalles
No DOG do 25/11/2025 publican as seguintes resolucións de convocatorias de procesos selectivos:
- Proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, escala de facultativos, especialidade de psicoloxía.
- Proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1.
- Proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso, pola quenda de acceso libre, no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza, subgrupo A2.
- Proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre, no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1.
- Proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2.
- Proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza, subgrupo C2, escala de persoal de servizos xerais (PSX).
- Proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala de auxiliares de clínica.
As solicitudes presentaranse por vía electrónica a través do formulario normalizado accesible no portal web corporativo xunta.gal/funcion-publica, seguindo a ruta «Procesos selectivos»-«Xeración e presentación de solicitudes de procesos selectivos». Para a presentación electrónica das solicitudes poderase empregar calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galiza, incluído o sistema de usuario e clave Chave365 (https://sede.xunta.gal/chave365) e deberán pagar a taxa que estea vixente no momento de presentala que exixe a Lei 6/2003, do 9 de decembro, de taxas, prezos e exaccións reguladoras da Comunidade Autónoma de Galiza, de acordo co procedemento que se sinala nos seguintes parágrafos.
Despois de seleccionar a modalidade de solicitude elixida, as persoas aspirantes deberán rexistrar os seus datos de identidade e contacto que se empregarán para as súas solicitudes.
Unha vez completados os datos da persoa solicitante, poderase iniciar o proceso de inscrición.
As persoas aspirantes deberán indicar na súa solicitude, na epígrafe de «Idioma do exame», se o texto do cuestionario do exercicio deberá entregarse en idioma galego ou en idioma castelán. Unha vez realizada a opción e presentada a súa solicitude, a persoa aspirante non poderá modificar esta opción elixida.
As persoas aspirantes deberán declarar as circunstancias particulares en que se atopen relativas ao pagamento de taxas
O prazo para presentar as solicitudes será de vinte (20) días hábiles, que se contarán a partir do día seguinte ao da publicación desta convocatoria no Diario Oficial de Galiza (DOG).
- Detalles
A Inspección de Traballo e Seguridade Social vén de requirir ao AGACAL, após a denuncia da CIG, que corrixa os graves incumprimentos en materia de prevención de riscos laborais no CIAM de Mabegondo
A Proposta de requirimento de data 6/11/2025 confirma oficialmente as deficiencias denunciadas pola CIG e obriga á empresa a poñer en marcha medidas que levan anos sendo reclamadas polo persoal. A denuncia presentouse no mes de xuño ante o aumento da sinistrabilidade no CIAM causada pola excesiva de carga de traballo por falta de persoal e un accidente grave.
Dende a CIG estamos a realizar un seguimento estrito do cumprimento de todas as obrigas para garantir a seguridade e saúde de todo a cadro de persoal.
Contido do requirimento:
- Accidentes mal comunicados
Comunicación dos accidentes fóra do prazo legal ou non comunicación.
A Inspección obriga a cumprir estritamente os prazos de comunicación. - Uso de maquinaria non segura
Maquinaria sen marcado CE, nin manual, nin documentación obrigatoria, e sen adaptación ao RD 1215/1997. - Falta de mantemento dos equipos
Comprobouse que non existe mantemento adecuado nin rexistros completos.
A empresa deberá presentar un inventario de equipos, manuais, mantementos e autorizacións de uso. - Falta de avaliacións obrigatorias
A Inspección obriga a realizar:
- Avaliación de riscos psicosociais (por sobrecarga, falta de persoal, estrés, etc.).
- Avaliación de riscos biolóxicos, imprescindible polo contacto diario con animais e materiais de orixe animal. - Planificación preventiva caducada
A planificación vixente é de 2019–2021 e non se cumpriu nin se renovou.
A empresa deberá elaborar unha nova planificación e demostrar o seu cumprimento. - Dereitos dos delegados e delegadas de prevención
A empresa non informou adecuadamente dos accidentes e danos á saúde.
A Inspección lembra que os/as delegados/as teñen dereito a ser informados/as de inmediato.
A CIG valoramos positivamente a resolución e queremos destacar a trascendencia deste requerimento:
- Obriga a facer inversións en renovación que non estaban previstas no cronograma de desmantelamento do CIAM da actual directiva de AGACAL e da Consellería do Medio Rural. Os últimos investimentos en maquinaria para unha renovación parcial foran no período 2006-2008, e a meirande parte de equipos son moito máis antigos.
- Pon o foco na relación directa entre falta de persoal e aumento do risco, tal como na CIG levamos denunciando, moi especialmente, nos últimos dous anos.
- Alerta dos incumprimentos reiterados da Consellería do Medio Rural en materia de información á representación sindical, investigación dos accidentes, medidas correctoras.
- Detalles
Na Comisión de Persoal do venres 21 de novembro quedou aprobada a convocatoria de proceso selectivo de estatística-A2 e unha relación de postos de traballo (RPT) de funcionarización duns postos de grupo III-99. Na rolda aberta de intervencións, a CIG solicitou información do estado dos concursos de traslados, da relación de prazas da Oferta de Emprego Público 2025, da emenda á Lei de medidas do PP no Parlamento de Galiza que ven a anular un proceso selectivo xa convocado, polo Consorcio e polos informes de gas radon.
Convocatoria de proceso selectivo á escala técnica de estatística-A2
Son dúas prazas, convocadas pola forma de acceso de oposición. Inicialmente as dúas prazas eran de acceso libre, e a CIG solicitara que houbera promoción interna do 50%. A directora xeral de Emprego Público (DXEP) aceptou, pero só permitindo promoción interna horizontal dende outras escalas do subgrupo A2, non vertical dende C1. Tampouco aceptou substituír os dous exames de desenvolvemento escrito de temas por outras probas tipo test (ben cuestionario teórico ou ben suposto práctico). Tampouco aceptou que a forma de acceso fora concurso-oposición.
A convocatoria quedou aprobada co voto en contra de CIG, CCOO e UGT, e a abstención de CSIF.
RPT de funcionarización de III-99
A proposta da DXEP pretendía a funcionarización do persoal laboral fixo do grupo III-99 (aux. coidador a extinguir) no subgrupo C2 (ben como auxiliares de coidador, ben como auxiliares de clínica), o que implica a rebaixa de grupo xa que o grupo III equivale a C1.
Para que non perdesen retribucións, engádeselles un complemento de 3.000 € anuais, que se perderán cando os postos queden vacantes.
A proposta, que pasou por mesa sectorial o 14/11/25, quedou aprobada co voto en contra dos catro sindicatos.
Concursos de traslados
Estatística: o proceso de estatística-A1 leva un ano parado dende que en novembro do 2024 publicaran a relación de aspirantes que superaron o proceso selectivo. Se pretenden darlles destino pronto, hai que ter en conta que o concurso de traslados anterior foi convocado en abril do 2022, fai 3,5 anos, polo que é de supoñer que dende entón xeraríanse algunhas vacantes. Non podemos aceptar que se oferten vacantes ao persoal de novo ingreso sen antes pasar polo concurso, polo que reclamamos a convocatoria do mesmo. A DXEP di que están a analizar as prazas vacantes para ver se procede ou non convocar concurso previamente aos destinos.
Informática: é outro dos concursos que leva lustros de atraso (xuño do 2013). A que esperan para convocalo. A resposta é similar, que están a analizar as vacantes para valorar se convocan ou non concurso.
Axentes ambientais: o actual concurso foi convocado en decembro do 2023. A última resolución, despois de moito tempo de inactividade, foi o 10/10/2025 (puntuación provisional). Vamos para dous anos dende a convocatoria, e teñen que resolvelo xa, e inmediatamente ir convocando outro concurso.
Gardacostas: convocado en febreiro do 2024, foi resolto en xullo deste ano, pero coa data de posesión e ceso pendente dunha posterior resolución. Pasaron 4 meses dende entón e seguen pendentes desa publicación en DOG para finalizar o concurso. Cando vai ser? A DXEP di que están pendentes de finalizar a elección de destino dos procesos de estabilización, pero non da datas.
Prazas da Oferta de Emprego do 2025
Estamos convocados á Mesa Xeral de negociación de Empregados Públicos para o luns 24. Achegáronos os criterios da OEP, pero non a relación de prazas, nin individual por escala, nin global para o conxunto da oferta. Esto demostra unha falta real de negociación, polo que reclamamos coñecer o anexo de prazas antes da mesa de negociación. A DXEP non resposta.
Emenda do PP que anula os procesos selectivos de SPIF xa convocados
O grupo Popular do Parlamento de Galiza presentou unha emenda é Lei de medidas do 2026 que anula os procesos selectivos de persoal laboral do SPIF da OEP-2023 xa convocados en agosto do 2025 (xefe/a de brigada, bombeiro/a forestal, e bombeiro/a forestal condutor/a).
Ante os ruxe-ruxe previos, en dúas ocasións preguntamos en mesa pola existencia de conversas entre a DXEP e outros sindicatos sobre tal anulación, e a resposta foi expresamente que non existían tales reunións nin negociacións. Pero agora chegou a emenda do PP, que obrigará a convocar en estabilización as prazas de persoal fixo-descontinuo do SPIF das categorías mencionadas. Esa emenda indica claramente que si existiron xuntanzas e negociacións, polo que a DXEP mentiu á CIG.
A CIG esixe a convocatoria dunha Mesa Xeral extraordinaria para tratar o asunto. A DXEP non resposta.
Consorcio Galego de I+B
A CIG comunica que este martes 18 chegaron correos a moitos centros de traballo indicando o cese de moito persoal polo retorno ao seu posto de orixe do persoal laboral fixo que está en adscrición temporal. O problema é que levan sen concurso de traslados dende hai case 20 anos, polo que a xente tivo que buscarse a vida para moverse. E agora, cando os concursos de traslados están en marcha ou debería faltar pouco para a súa convocatoria, van a producir un caos nos servizos e na vida persoal das traballadoras e traballadores. Ante esta situación, o xefe de persoal do consorcio limítase a afirmar que “melasuda”.
A CIG sospeita de que existen intereses nalgunhas persoas en producir caos e retardar os procesos selectivos e concursos, polo que pedimos que tomen medidas.
A DXEP afirma que están a ter conversas co Consorcio para coordinarse e que as tomas de posesión teñan a menor incidencia posible. Di que terán xuntanzas na semana do 24.
Gas radon
CIG comunica que xa pasaron meses dende que se levaron os aparellos de medición de niveis de radon, e seguimos sen ter información do resultado. A DXEP afirma que aínda non os teñen, e que prevén que estarán dispoñíbeis para a segunda quincena de decembro.
- Detalles
Mentres o Presidente da Xunta xa anunciou a OEP 2025 no Parlamento o luns 17 de novembro, a directora xeral de Emprego Público (DXEP) convoca unha Mesa para a semana seguinte sen os anexos das prazas
A CIG-Autonómica denunciamos que a directora xeral de Emprego Público pretende levar á Mesa Xeral de Persoal Empregado Público do luns 24 un borrador de Oferta de Emprego Público (OEP) para 2025 sen remitir nin un só anexo coa relación detallada das prazas, malia o correo enviado por esta organización solicitando esa información básica para poder negociar. A situación é grave despois de sabermos pola prensa —e non pola Xunta— que o presidente Alfonso Rueda anunciou no Parlamento 700 prazas de acceso libre e 300 de promoción interna. Este proceder desvirtúa completamente a Mesa Xeral, converténdoa nun trámite baleiro no que nada se decide porque todo chega xa pactado e pechado.
Sen anexos e cun borrador cheo de eivas
Como xa é costume, a DXEP convoca unha negociación sen datos fundamentais, pois só contamos co borrador do decreto da OEP 2025 sen os anexos cos números de prazas. Da súa análise inicial destacan estes aspectos:
- Obrigan o persoal que acceda por promoción interna a permanecer no mesmo posto, sempre que este figure aberto ao novo corpo ou escala. Se o posto non está aberto, haberá que escoller destino.
- Anexo II (PI separada): a forma de acceso será concurso-oposición.
- Anexo I (acceso libre): non se indica a forma de acceso.
- Mantense a fraude do grupo B transformado en C1, sen avanzar na ordenación profesional.
- Exclúense as escalas sanitarias da Lei 17, como xa ocorreu en anos anteriores (Sanidade irá por libre, publicando a súa propia OEP).
- Composición paritaria dos tribunais no conxunto da OEP, non en cada tribunal: medida simbólica pero con pouca repercusión real. O que se necesita é o informe de impacto de xénero previo.
A Xunta repite as eivas habituais e evidencia a mesma falta de vontade negociadora: oferta insuficiente, atrasos perpetuos e dependencia crecente das externalizacións.
O atraso estrutural: catro anos de demora e milleiros de vacantes acumuladas
Coas 700 prazas anunciadas —sobre as que nin sequera sabemos a distribución— é evidente que as taxas de reposición non van aos máximos legais (taxa do 120% nos prioritarios/as).
A isto súmase un problema estrutural: entre a inclusión dunha praza na oferta e a súa cobertura efectiva poden pasar máis de 4 anos, o que engorda de maneira crónica a bolsa de temporalidade. Para reverter esta situación, as prazas deben resolverse no mesmo ano en que se ofertan, algo que a Xunta continúa sen garantir.
A alternativa da CIG: unha promoción interna extraordinaria, por concurso de méritos e sen límite de prazas
Coas 300 prazas de promoción interna anunciadas, o desleixo cara ao persoal empregado público faise evidente. Lembramos que levamos dende o 2022 facendo esta petición e que xa rexistramos unha proposta formal na Lei de medidas para garantir o dereito á carreira profesional:
- Promoción interna extraordinaria no ano 2026.
- Por concurso de méritos.
- Sen límite de prazas.
- Sen computar na taxa de reposición.
- Garantindo a permanencia no posto ou a creación/adecuación dos postos necesarios.
Unha medida viable legalmente, realista e necesaria para corrixir anos de restricións e convocatorias insuficientes, así como para garantir a mobilidade profesional do persoal.
- Detalles
O Grupo Popular do Parlamento de Galiza meteu na Lei de medidas fiscais e administrativas dos Orzamentos de 2026 unha emenda que cambia por completo os procesos selectivos do SPIF.
Afecta aos procesos extraordinarios da Lei 20/2021 das brigadas de bombeiros/as forestais e tamén ás prazas xa convocadas da OEP 2023. É unha modificación sen aviso, sen negociación e sen informar ao persoal.
O PP xustifica o cambio nunhas supostas “sentenzas” que non identifica nin explica. Mentres tanto, o CSIF correu a atribuírse unha repercusión que máis alá da sentenza 600/2024 do TSXG, que anula as convocatorias de concurso e concurso-oposición da Lei 20/2021 para bombeiros/as forestais de persoal funcionario do C2 e a categoría análoga en laboral. Pero é que a CSIF tampouco identifica esa sentenza, polo que realmente non coñecemos ningunha resolución firme que avale unha intervención tan dura.
Resulta especialmente grave que, mentres nas Mesas de negociación se negaba a existencia de reunións sobre a eliminación da OPE 2023, esta emenda confirme que houbo movementos paralelos e conversas alleas aos espazos formais, beneficiando a quen buscaba corrixir pola porta de atrás os efectos dunha sentenza que eles mesmos provocaron. Un xeito bastante conveniente de intentar saír da súa propia contradición, cun apoio político que cada quen poderá interpretar como considere. Por que se agochan detras do PP? Que foi o que pasou realmente?
O primeiro que a CIG-Autonómica quere deixar claro é que o proposto na emenda SI concorda co incremento de prazas. Sempre defendemos que as prazas do persoal bombeiro/a fixo-descontinuo debían tratarse de xeito igualitario en relación ás demais, xa que son prazas da mesma natureza e creadas no mesmo momento. Esta foi unha das razóns fundamentais polas que a CIG non asinou no seu momento o Acordo de estabilización. Pero o que non podemos aceptar é que agora eliminen 327 prazas da OEP 2023, se suspendan procesos xa convocados e se use unha emenda parlamentaria para impor cambios sen informes, sen publicidade e sen participación. Isto vulnera principios básicos do EBEP, deixa o persoal sen garantías e produce unha incerteza brutal.
Toda esta opacidade por parte do goberno da Xunta fai que nos preguntemos que se todo é o que parece por que non se fixo esta negociación con luz e taquígrafos nas mesas de negociación onde se negocian as condicións de todo o persoal público?
Por parte da CIG esixiremos aclaracións polo menos das seguintes cuestións:
1. Que sentenzas concretas, con número, data e órgano xudicial, sustentan a convocatoria de prazas por concurso de méritos? Por que introducen nestes procesos 311 cando anulan 327?
2. En que se basea a Administración para vincular eses supostos fallos xudiciais á supresión das 327 prazas da OEP 2023, cando non existe ningún pronunciamento coñecido que ordene tal medida?
3. Que garantías hai de que os procesos selectivos da lei 20/2021 de persoal funcionario bombeiro/a forestal C2 non van resultar posteriormente afectados pola nulidade xudicial da sentenza 00600/2024 do CSIF?
4. É consciente a Administración de que a anulación da OEP 2023 prexudica gravemente ao persoal opositor que xa tiña expectativas lexítimas creadas?
5. Cales van ser as condicións e baremo do novo concurso de méritos? Van ser iguais ao da Lei 20/2021?
6. Por que a Administración mentiu e non convocou unha Mesa de negociación formal con todos os sindicatos para abordar estas sentenzas e a súa afectación ?
7. Realizáronse reunións bilaterais con CSIF, CCOO ou UGT sobre esta materia? En caso afirmativo, cando, onde e con que documentación?
Por todo isto, a CIG ven de esixir a convocatoria urxente da Mesa Xeral, a entrega das sentenzas e informes usados como escusa, o detalle das prazas futuras e que non se tomen medidas para anular a OEP 2023 ata que se negocie o que marca a lei.
Non imos permitir manobras opacas que condicionen o futuro do persoal público galego.
- Detalles
Chapuza para consolidar a rebaixa retributiva de 17 postos de traballo
Na mesa sectorial celebrada o pasado venres día 14/11 evidenciáronse as costuras rotas do Acordo de concertación social do emprego público de Galiza, asinado pola Administración da Xunta mais CC.OO e UXT, no que a funcionarización do persoal laboral se refire.
Dezasete postos de traballo de persoal laboral III-99 cunhas retribucións brutas anuais, sen antigüidade, que van dos 23.896 € aos 26.845,26 €, son propostos para a súa integración no subrupo C2 con niveis de CD14 e CE16, os que se corresponden ca retribución anual de 23.896 € e, os de maior retribución xa que teñen un plus máis, son propostos para o subgrupo C2 niveis de CD17 e CE17.
Pois ben, nos dous supostos de integración, os postos de traballo terán unha rebaixa retributiva entre 2.900 e 3.100 euros anuais.
O Decreto 165/2019, do 26 de decembro, polo que se establece o procedemento para a adquisición da condición de persoal funcionario de carreira polo persoal laboral fixo do Convenio colectivo único do persoal laboral da Xunta de Galiza, no seu art. 9.2 garante o mantemento das retribucións para aquel persoal que se manteña no posto obxecto da funcionarización; agora ben, no momento que quede vacante, estes postos terán unha perda retributiva de 3.000 €.
No caso daqueles postos afectados nos que se realizaba traballo noctuno, esa diferenza se verá incrementada xa que o novo persoal que ocupe estes postos non percibirá o plus de nocturnidade que ata de agora era dun 30% adicional do valor da hora de traballo para o período de traballo entre as 22.00 e as 6.00 horas.
- Detalles
O venres 14 as 14:00h foi a Mesa Xeral de Empregados Públicos, e a única xuntanza que houbo e vai haber para tratar este asunto. Foi convocada o martes 11, con cambios constantes de documentación ata o día 14.
Aínda así e ante a gravidade desta regulación que vai a afectar a preto de 30.000 empregados públicos autonómicos, a CIG-Autonómica, vén de presentar alegacións ao documento do anteproxecto de Decreto da carreira administrativa e da avaliación do desempeño. Reiteramos e denunciamos que neste proceso “exprés” a Administración incumpriu, unha vez máis, os principios básicos de boa fe negociadora. E que este modo de proceder evidencia que non existe vontade real de negociar, senón de impor un modelo que incrementa o control xerárquico sobre o persoal e condiciona dereitos básicos como a carreira profesional, a mobilidade e incluso o salario futuro.
Porque temos claro que o texto presentado pola Xunta non busca mellorar servizos nin organización: busca controlar ao persoal se non o negociarían buscando o acordo, xa que se trata de materia obrigada segundo o artigo 37 do EBEP.
Explicámosche polo miúdo as cuestións máis lesivas. O texto completo (descargar) e as alegacións da CIG aquí:
Unha carreira lenta e que segue sendo discrecional
O texto da Xunta mantén un modelo:
• Dependente de convocatorias e prazos marcados unilateralmente pola Administración. Non garante que unha vez accedas ao grao o cobro sexa ao 100%, incluso a administración pode volver fixar “cómodos” prazos nas súas convocatorias.
• Con períodos de permanencia abusivos (5+6+6+7 anos) e que ademais o seu número quédase curto para unha vida profesional medio-longa (complétase en 24 anos). Necesítanse máis graos.
• Que obriga a superar avaliacións do desempeño arbitrarias e mal definidas, sen garantías e sen permitir unha soa avaliación negativa.
• Que exclúe a colectivos de empregados públicos de entes ou axencias a pesar de que o persoal con contratos de alta dirección si que vai poder acceder a carreira. Ten que aplicarse de xeito subsidiario a todo o persoal mentres non teñan unha carreira propia.
A CIG reclama un sistema automático, como no caso dos trienios, no que os graos se recoñezan no momento en que o persoal cumpra os requisitos, sen solicitudes, sen convocatorias e que se asegure que non vai ter tramos porcentuais e cunha avaliación do desempeño obxectiva. Só así se evita que a carreira profesional se converta nun instrumento de chantaxe ou recompensa discrecional.
Avaliación do desempeño: un sistema punitivo, arbitrario e pensado para someter ao persoal
A avaliación proposta pola Xunta non é unha ferramenta de mellora, senón un mecanismo de control xerárquico que pode condicionar a carreira profesional, a mobilidade e o salario.
O texto introduce criterios vagos como “compromiso”, “implicación” ou “conduta profesional”, sen definición nin modo de medición. Isto deixa a valoración á libre interpretación das xefaturas, abre a porta a favoritismos e penaliza a quen exerce dereitos ou é diferente. As persoas con IT, permisos de conciliación, diversidade funcional ou cos postos adaptados por razón de saúde vano ter aínda máis difícil e tamén os seus compañeiros/as.
Dependencia absoluta das xefaturas
As xefaturas deciden os obxectivos colectivos, obxectivos individuais, a valoración das competencias e a identificación das circunstancias excepcionais polas que non sería necesaria a avaliación dunha persoa ou dun determinado grupo de traballadores/as.
1. Obxectivos colectivos (30% da avaliación)
O rendemento individual depende do que faga ou deixe de facer toda a unidade.
• Penaliza persoas con IT, embarazo, discapacidade, tarefas sindicais ou discriminadas dentro das unidades.
• Permite que unha xefatura poida “afogar” a avaliación dunha persoa simplemente poñendo obxectivos inalcanzables ou non substituíndo baixas na unidade.
• O persoal pode suspender aínda cumprindo o seu traballo.
• Quen sufra prácticas de exclusión interna (non asignación de tarefas, non inclusión en grupos de comunicación, etc.) queda automaticamente prexudicado.
• A xefatura pode “afundir” a avaliación dunha unidade só por fixar obxectivos inalcanzables ou non cubrir baixas.
2. Obxectivos individuais mal definidos
O artigo 25 introduce termos completamente vagos: “conduta profesional”, “grao de compromiso”,“implicación” pero faino sen definir métodos de medición que permiten:
• Avaliacións baseadas en simpatías ou afinidades.
• Discriminación por afinidade política, sindical, ideolóxica ou persoal (que o texto prohibe, pero co sistema deseñado non o evita).
3. Enquisas de competencias individuais (20%)
Realízanse mediante enquisas sobre “comportamentos” como “responsabilidade”, “harmonía social”, “constancia” ou “honestidade”. É imposible garantir obxectividade nese tipo de valoracións.
Un aprobado imposto do 6 sobre 10
A esixencia dun mínimo de 6 puntos, combinada coa ponderación excesiva dos obxectivos colectivos e a subxectividade das competencias individuais, vai facer que sexa practicamente imposible superar a avaliación en moitas unidades.
Sen garantías reais: procedemento de revisión insuficiente
O prazo para reclamar avaliacións negativas é mínimo e o procedemento carece de órganos paritarios con participación da representación do persoal que garantan unha defensa efectiva. O silencio non é positivo e coa saturación do órgano de revisión podes quedar sen carreira.
PROPOSTAS DA CIG PARA UN SISTEMA POSITIVO, AUTOMÁTICO E NEGOCIADO
✔ Carreira profesional aberta, automática e consolidable, sen prazos nin convocatorias.
✔ Reconducir a avaliación do desempeño a unha ferramenta útil e motivadora, orientativa e positiva e non disciplinaria.
✔ Igualdade retributiva entre subgrupos: para que non se incremente a fenda salarial entre subgrupos, necesitase subir a contía dos grupos inferiores.
✔ Formación accesible e sen mínimo de horas: a formación debe ser accesible a todo o persoal que a solicite xa que os puntos esixidos superan en moito a oferta formativa da EGAP por traballador/ano.
✔ Exclusión do persoal con contratos de alta dirección. O persoal que ostenta a condición de funcionario e pasa a ter un contrato de alta dirección entra en situación de excedencia por prestación de servizos no sector público polo que non devengarán retribucións.
✔ Garantías plenas e transparencia en todo o proceso, con comisións paritarias e control da representación dos traballadores nas materias ou obxectivos avaliables.
✔ Sistema universal para todo tipo de vínculo (temporal, interino, laboral ou funcionario de carreira) e que valore o tempo traballado noutras administracións.
✔ Período experimental dun ano sen efectos punitivos mentres non este garantida a sua correcta aplicación.
✔ Negociación real, sen chantaxes e partindo de cero, con participación de todas as organizacións sindicais sen recorrer a “pactos de despachos” ou negociacións paralelas con algúns sindicatos.