Novas por contido

Na xuntanza de onte, mércores 10 de decembro da Comisión de Seguimento do acordo de Política Social a Consellaría lonxe de ofrecer solucións, perpetúan a burla que se está levando a cabo co acordo, parecendo máis ben unha tomadura de pelo.

A poucas horas da reunión da Comisión de Seguimento, a Consellería envía a documentación base que é practicamente a mesma que xa entregara en outubro de 2024 ignorando totalmente as alegacións e advertencias feitas polos Comités de empresa e o Intercentros.

Proposta inadmisíbel

A Xunta mantén medidas ás que xa nos opuxemos e introduce retrocesos graves, como permitir que o persoal renuncie ás súas vacacións para cubrir as doutras compañeiras. Pretenden converter o descanso dunhas en esgotamento doutras, vulnerando dereitos do persoal. Mudan as subscomisións, unificando cuestións que nada teñen que ver unhas con outras. Agora é unha soa subcomisión técnica.

Dereitos anunciados… pero imposibles de exercer

A Consellaría presume de conceder días de descanso, mais bloquea a súa aplicación real. É unha política de fachada, anuncian dereitos que logo impiden desfrutar.

Incumprimentos contínuos do acordo

Os exemplos son numerosos:

  • Falta de dúas persoas en quenda de noite en todos os centros.
  • Uso das “C” para romper secuencias.
  • Interpretación restritiva e lesiva das RN.
  • Solapamentos entre quendas.
  • Máis do 50% das fins de semana e festivos  traballados.
  • Redución de presenzas por quenda.
  • Sen medidas fronte a problemas derivados de perfís psiquiátricos nos centros. Os problemas de agresións nos centros non se poden tratar nunha subcomisión unificada, mesturando todo, agresións, intersubstitucións e comedor. 

A Administración di que convocarán á subcomisión, pero non dan datas de cando pode ser, da mesma maneira que lle están dando largas ás nosas alegacións.

Pregúntase pola continuidade da negociación que recollía o Acordo como é a 2ª actividade da que non soubemos máis.

Interpélase tamén polas intersubstitucións que se están a producir no Consorcio de xeito oculto, movendo persoal dun centro para outro para facer fins de semana ou de centros de día ou escolas para  outras por falta de persoal. Din que non son intersubstitución senón horas extras!!!! 

Sobre o comedor, xa antes de estar no Convenio, existía e se pagaba.

A falsa solución da Subcomisión de Intersubstitucións

A única referencia á necesaria cobertura de persoal é unha Subcomisión limitada a “homoxeneizar vacacións e permisos”. Nada de reforzos reais, nada de cubrir necesidades, nada de solucionar a falta crónica de persoal. Traen as intersubstitucións xa definidas, substraendo de negociala nunha
subcomisión.

Un modelo de negociación baseado no incumprimento. O enfoque da Consellaría non garante descanso, nin planificación, nin dignidade laboral. Pretenden normalizar a falta de mínimos e o esgotamento por non cubrir ausencias.

Dende a CIG manifestamos o noso apoio incondicinábel á proposta do Comité intercentros e os Comités de empresa da Consellaría de Política Social das catro provincias, que acordaron unha serie de mobilizacións polo incumprimento fragrante do Acordo sobre as condicións de traballo do persoal dos centros de xestión propia da Consellaría de Política Social e Xuventude.

Coa mobilización poderemos conseguir mellorar as condicións de traballo !!!      

13 de decembro, ás 11 na Alameda de Compostela,

Por unhas condicións de traballo dignas!

Por espazos de traballo sen violencias de ningún tipo!!

VOS SODES A NOSA FORZA!!!

Resumo da reunión da comisión de seguimento do Servizo de Gardacostas do 10 de decembro no que se tratou a proposta de modificación da Orde de horarios e as carteleiras do primeiro semestre de 2026:

1. Proposta de carteleiras 

Logo do estudo das carteleiras para o primeiro semestre de 2026 constatamos enormes diferenzas entre bases. Con igual salario, o número de quendas, noites e fins de semana debería ser equivalente, pero atopamos diferenzas moi significativas: 20 ou 31 noites por semestre, ou con 8 ou 18 quendas de fin de semana, fins de semana partidos. Se a distribución de quendas, nocturnidades, fins de semana e cargas de traballo non é equivalente, prodúcese unha situación discriminatoria, xa que polo mesmo traballo estamos a cobrar diferente.

Os máximos da Orde actual non son asumibles, e cómpre elaborar unha carteleira modelo para todas as bases, que garanta equidade e condicións dignas.

Demostramos que mellorar as condicións e cubrir o servizo é perfectamente posible, e que presentamos un modelo que cumpre cos descansos entre quendas, establece 17 xornadas mensuais, ademais de fins de semana e festivos rotativos e equilibrados.

A Administración recoñeceu que é viable, mais insistiu na “falta de persoal” baseándose nas necesidades de cobertura do servizo. Finalmente acordouse desenvolver un programa específico de quendas, como o existente en Medio Rural ou Política Social. De igual forma deberán incentivarse retribuíndo as noites, máis de momento nin hai proposta.

2. Modificación de horarios: avances concretos

  • Acordáronse 60 horas mínimas de descanso entre quendas.
  • Máximo de 3 noites consecutivas.
  • As xornadas de fin de semana deberán realizarse sempre de maneira conxunta (sábado e domingo).
  • A formación relacionada co servizo ou coa prevención de riscos laborais realizarase en tempo de traballo ou será compensada.

Pendente:

  • Baixar o límite de 8 noites, valorando establecer un límite semestral.
  • O límite das 17 quendas/mes.

3. Aplicativo de quendas

Crearase un programa informático de planificación para organizar as quendas co que se poderá garantir unha distribución real e equilibrada da carga de traballo entre bases. Este aplicativo marcará: 

  • Noites por semestre,
  • número de quendas mensuais,
  • fins de semana traballados,
  • descansos mínimos entre quendas,
  • xornadas especiais rotatorias,
  • e poderá introducir períodos de maior interese para o servizo.

4. Toma de posesión, cobertura de vacantes e recoñecemento do servizo esencial

Esiximos canto antes, a toma de posesión dos postos do concurso e dos procesos selectivos, e que as novas vacantes se cubran dunha soa vez con persoal interino para garantir a operatividade do servizo.

O Servizo debe ser recoñecido como servizo esencial polas funcións en emerxencias, o que permitiría habilitar mecanismos de cobertura inmediata. Ademais, lembramos que se melloran as condicións laborais, incluídos os coeficientes redutores para a xubilación anticipada, desaparecerían moitas das dificultades actuais para captar e reter persoal.

A Administración insistiu en que, por agora, non pode cubrir as vacantes debido ás limitacións impostas por Función Pública e á falta de persoas inscritas nas listas de contratación.

Seguiremos loitando ate andar o camiño!!

No relativo ao persoal funcionario das escalas sanitarias (Lei 17/1989), o venres 5 de decembro asistimos a unha xuntanza convocada pola Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Sanidade para tratar a súa proposta de Oferta de Emprego Público (OEP) do ano 2025 e a convocatoria do proceso selectivo das prazas pendentes das OEP 2022, 2023 e 2024.

OEP-2025

Sanidade propón convocar 23 prazas, asegurando que van ao máximo permitido por lei (taxa de reposición do 110%). Así que a primeira intervención da CIG foi para pedir datos desagregados por clases e por orixe das vacantes. Sanidade responde que tiveron 21 xubilacións, que non houbo máis causas de vacantes nin de ingresos, e que as outras dúas prazas son polo 110% de taxa. No que concirne aos datos de vacantes por clase, di que estas coinciden «substancialmente» coas ofertadas. Non nos vale, queremos máis concreción.

A maiores, manifestamos o seguinte:

  • Axilidade: é inaceptable que entre oferta e convocatoria poidan pasar 2-3 anos, e entre convocatoria e nomeamento outros tantos. Queremos que dende a oferta non pase máis que un ano ata a convocatoria, e outro ano máis, como moito, entre convocatoria e nomeamento.

  • Non concordamos con ofertar as previsións de novas xubilacións: existe o risco de deixar fóra a persoas que superen o proceso selectivo (se finalmente non se produce a xubilación), e porque introduce incerteza canto a que o número de prazas convocadas pode non coincidir coas ofertadas.

  • Forma de acceso: concordamos co concurso-oposición. Solicitamos que xa na oferta se indique a porcentaxe (defendemos 40-60).

  • Promoción interna: resúltanos insuficiente dicir que cumprirá co mínimo legal do 25%. Defendemos que sexa separada do acceso libre, e co 50% da oferta.

  • Idioma galego: indican que as bases das convocatorias «establecerán o carácter deste exame». Con isto están a indicar que o exame de galego pode ser eliminatorio ou non. A CIG rexeita que poida obter praza alguén que non teña a capacidade de atender no seu idioma ás persoas que se dirixan ao persoal en galego.

Proceso selectivo

- Inclusión das prazas da OEP 2025: a convocatoria que propoñen correspóndese con todas as prazas das OEPs dos anos 2022, 2023 e 2024, así que a primeira proposta da CIG é sumar xa nesta convocatoria as prazas da OEP 2025 que quedará publicada antes de rematar o ano. 

- Linguaxe inclusiva: solicitamos o emprego de linguaxe inclusiva na totalidade do texto, dándolle preferencia ás formas neutras, polo que pedimos a súa revisión.

- Redución e exención de taxas: demandamos que se impulsen as modificacións legais para que as persoas desempregadas e as familias monomarentais e monoparentais queden exentas do 100% das taxas; e pedimos que se reduzan para adaptalas á realidade de perda de poder adquisitivo da cidadanía en xeral.

- Actualización das denominacións das clases: pedimos que se revisen, para adaptalas á situación actual (coexistencia de titulacións pre e post-Boloña); e tamén que se estableza de xeito unívoco cal é o nivel MECES requirido en cada caso, en vez de establecer distintas  titulacións pre e post-Boloña que non son equivalentes.

Fase de oposición

- Actualización do temario: o temario é do ano 2021. Queremos unha revisión, pois nestes anos é probable que haxa cousas que conveña revisar. En todo caso, queremos normas de dereito positivo en troques de temas. E se non é posible, que publiquen manuais ou referencias bibliográficas.

- Revisión do número de preguntas dos exercicios

Fase de concurso

- Defendemos unha revisión nas seguintes liñas:

  • Que sexa diferente en promoción interna e acceso libre
  • Que a experiencia na propia administración puntúe máis que noutras
  • Que a experiencia na mesma clase aumente o seu peso respecto da experiencia noutros postos
  • Que desapareza a puntuación por permanencia (xa vai na experiencia)
  • Que para a formación non puntúe a impartición mentres non haxa criterios obxectivos e transparentes para a selección de persoas formadoras
  • Valorar só a formación de entidades públicas
  • Inclusión dunha epígrafe para a formación en linguaxe administrativa

- Proba de galego: a proba de galego debe ser eliminatoria, pois non pode superar o proceso unha persoa que non estea capacitada para atender á cidadanía no seu idioma. Propoñemos que as persoas candidatas fagan, como mínimo, o exercicio da parte específica do programa en galego. En todo caso, é imposible valorar se unha persoa ten a capacitación lingüística correspondente  ao nivel Celga 4 cun test de 10 preguntas en 15 minutos de duración. 

- Designación dos tribunais: estamos en contra da designación directa «a dedo» das persoas que os compoñen. Ademais, no marco do aforro no gasto público, debería haber especialistas no tribunal con coñecementos suficientes para evitar que se teña que solicitar apoio de persoas asesoras alleas ao propio órgano.

- Infrarrepresentación «feminina»: defendemos que a única infrarrepresentación a ter en conta sexa a feminina, non unha infrarrepresentación unisex para homes e mulleres. Ademais, solicitamos que se aplique este criterio de  infrarrepresentación feminina como primeira opción de desempate (e non como penúltima opción).

Supoñemos que tanto a OEP como a convocatoria irán en poucos días para a Mesa Sectorial de Persoal Funcionario e posteriormente á Comisión de Persoal. Ten que ser antes de rematar o ano.

A CIG-Autonómica denuncia ante a presidenta do Comité de Seguridade e Saúde Laboral que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático carece de protocolos claros, formación actualizada e medidas de bioseguridade para a manipulación, traslado e almacenamento de fauna salvaxe morta, pese ao risco real de transmisión de enfermidades como a peste porcina africana (PPA) ou a gripe aviaria.

A prevención da peste porcina africana depende fundamentalmente da detección temperá na fauna salvaxe, que é a principal vía de entrada e expansión do virus. Non se pode esperar a que a enfermidade entre nas granxas: o risco hoxe aínda está no monte, e é a Consellaría de Medio Ambiente quen ten a competencia directa sobre este ámbito. 

Malia esta responsabilidade ao persoal axente ambiental, garda de recursos naturais e persoal dos centros de recuperación de fauna (CRF) indicaselles unicamente que deben envolver, precintar e trasladar os cadáveres aos CRF, onde quedan almacenados en conxeladores.

A CIG Autonómica subliña que o virus da PPA, aínda que non afecta ás persoas, sobrevive semanas ou meses en roupa, rodas, caixas de pick-up ou ferramentas, polo que a falta de desinfección e trazabilidade pode converter ao persoal e aos vehículos oficiais en vectores involuntarios de transmisión, especialmente cando eses mesmos vehículos visitan explotacións porcinas ou zonas agrícolas. Polo que só o persoal formado e especializado da Consellaría deberá aproximarse e facer a recollida e levantamento de acta e control da trazabilidade con todos os pasos de bioseguridade e control. 

Situación dos centros de recuperación de fauna

Denunciamos que estes centros están escasísimos de persoal e carecen de veterinarios/as asignados de maneira estable. Nestes centros mestúrase fauna viva en recuperación con cadáveres potencialmente infectados, sen confirmación de que estas instalacións funcionen como instalacións autorizadas para xestionar, almacenar e trasladar materiais de alto risco sanitario procedentes de animais, nin garantías de separación, desinfección ou trazabilidade interna.

Ademais, non existe un sistema control efectivo que permita saber que cadáver trasladado aos CRF se recolleu, onde, por quen, onde se depositou, quen o analiza nin que ocorre se un caso resulta positivo. 

Falta de coordinación e de delimitar os actores responsables

Non nos consta que se realice unha coordinación axeitada con outras consellarías implicadas como a Medio Rural e Sanidade. Nin que exista un protocolo de actuacións coherente entre servizos que traballan no monte. Sabe o persoal de incendios forestais que facer se atopa un xabarín morto no monte? E se chama ao 112, como da o aviso e a quen?

A Xunta segue sen meter aos axentes ambientais da CMACC no sistema de emerxencias do 112, a pesar que a lexislación do estado así o indica. Polo tanto pode ser que ante un aviso, os axentes ambientais da zona nin sequera sexan informados. 

A CIG critica tamén que, malia este escenario de risco, a Consellaría celebrou recentemente reunións con representantes do sector da caza e con corpos de seguridade sen convocar nin informar ao persoal axente ambiental, a pesar de que o control da fauna salvaxe e da actividade cinexética é a súa competencia directa.

Con isto a Xunta delegou completamente o control da crise da PPA nos cazadores, sen establecer protocolos específicos nin coordinación efectiva co persoal de medio ambiente (como se fai noutras comunidades), o que non só é ineficaz, senón que pode converter á actividade cinexética nun vector de transmisión se non vai acompañada de medidas estritas, supervisión e formación obrigatoria.

A CIG solicita ante a presidenta do CSSL da CMACC: 

    • Protocolo oficial completo de manipulación e traslado de fauna morta e medios de desinfección, precintaxe e traslado. 
    • Implantación dun sistema obrigatorio de desinfección de vehículos e EPIs.
    • Clarificación das condicións de seguridade e uso dos CRF.
    • Creación dun sistema de trazabilidade sanitaria, incluíndo protocolo de actuación ante resultados positivos.
    • Actualización da avaliación de riscos laborais, incorporando riscos biolóxicos de alta resistencia.
    • Plan formativo obrigatorio e simulacros periódicos, con mecanismos de auditoría.

A CIG Autonómica considera que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático non pode seguir con reunións propagandísticas e medidas improvisadas mentres faltan os mínimos esenciais para detectar os focos onde realmente aparecen, na fauna salvaxe e no medio natural. 

 

A CIG interpuxo demanda ante a inacción da dirección do CIAM en PRL

A Inspección de Traballo confirma que na unidade de lactación do CIAM existía desde 2019 – 2021 unha avaliación de riscos que xa identificaba o mal estado dunhas cubertas de fibrocemento e propoñía a súa reparación. A pesar diso, non se actuou durante anos, deixando ao persoal traballador exposto a diario a dous riscos especialmente graves:

  • Desprendementos de material construtivo das estruturas deterioradas sobre as persoas traballadoras. 
  • Exposición aos riscos potenciais por exposición ao amianto (asbesto), recollidos no RD 396/2006 (enfermidades respiratorias; asbestose; cancro de larinxe, de pulmón, gastrointestinal, mesotelioma,...).

Tras a actuación inspectora, AGACAL iniciou a contratación para retirar as cubertas mediante unha empresa autorizada, pero só despois da intervención da Inspección. O risco era coñecido e non se executaron as medidas necesarias.

A CIG denuncia a situación de abandono das instalación e os incumprimentos sistemáticos da planificación preventiva dos centros de AGACAL. 

Neste caso concreto, existía un proxecto de remodelación total das instalacións e unha asignación concreta de fondos EU para a execución da unidade nova, pero a dirección de AGACAL non levou adiante o proxecto, renunciando así aos orzamentos. Agora teñen que recorrer á vía de urxencia para dar cumprimento aos requirimentos. 

A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar.

A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi convocado o 5 de decembro de 2023 leva dous anos de atraso, a pesar de ser pequeno, xa que so outorga 132 destinos. Agora a Administración non fixa data de toma de posesión e condiciona a incorporación á finalización dun proceso selectivo de acceso libre que aínda non completou nin a fase de concurso de méritos. Trátase dunha decisión sen fundamento técnico e que non responde ao criterio de simultanear concursos cos procesos de estabilización.

Deste xeito, o adiamento mantén bloqueado ao persoal que obtivo destino. Esiximos que o proceso selectivo de axentes técnicos ambientais ten que axilizarse para cubrir as numerosas vacantes canto antes, un non ten que por freo a outro. Esta situación é froito da improvisación e a lentitude de Emprego Público que unha vez mais é lesivo para o persoal.

Trece anos sen mobilidade: unha situación insostible

O último concurso destas escalas convocouse pola Orde do 28 de novembro de 2012. Dende aquela, o persoal acumula máis de trece anos sen poder exercer o dereito á mobilidade nin progresar profesionalmente como está a suceder con moitas outras escalas da administración, unha situación insostible. Dende a CIG-Autonómica denunciamos este novo freo á mobilidade e á promoción profesional do persoal empregado público e esiximos a habilitación inmediata da toma de posesión.

Dous anos para resolver un concurso de 132 prazas e unha oposición de 96

A Xunta tardou 24 meses en resolver un concurso de dimensión reducida e, unha vez resolto, paralízao sen nova data. O mesmo pasa co proceso selectivo que xa leva dous anos e aínda lles quedan varias fases por rematar. Esiximos que axilicen e rematen xa con esta oposición! 

Procedemento Data convocatoria Estado a decembro 2025
Concurso de traslados Axentes Ambientais/Forestais (C1/C2)  05/12/2023 Resolto con 132 prazas, toma de posesión bloqueada
Oposición Axentes Técnicos Ambientais (Grupo B – acceso libre) 21/11/2023 En fase de concurso-méritos, sen data final


A desorganización da Xunta esténdese ás RPT

A Administración segue sen adaptar as relacións de postos de traballo o que podería impedir a toma de posesión do persoal do proceso selectivo atrasando aínda máis a súa resolución. O proceso está convocado como axentes técnicos ambientais do grupo B, e malia a fraude de rebaixar ao C1 mediante a disposición adicional quinta da LEPG, deben incorporarse a postos abertos ao grupo B para evitar conflitos xurídicos. Na CIG-Autonómica esiximos a modificación inmediata das RPT para abrir os postos de axentes ao grupo B.

Persoas interinas das escalas de axentes ambientais sen estabilización

O número real de vacantes acumuladas permanece oculto pola Administración, pero sabemos que hoxe superan as 150 e moitas delas están cubertas por persoas interinas sen que tiveran procesos de estabilización reais.

Os procesos selectivos da escala de axentes técnicos ambientais, convocados con prazas das OEP de 2020 (18), 2022 (38) e 2023 (40) avanzan con tal lentitude que, mesmo sen novos atrasos, precisariase xa da convocatoria doutra oposición sen ter rematada ista.

A nefasta xestión de Emprego Público coas escalas de axentes ambientais fai que as persoas que ocupan os postos sempre vexan lesionados os seus dereitos!

O pasado 26 de novembro reuniuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático, no que se trataron diversos asuntos, entre os que destacamos:

Previsións formativas para o ano 2026 (Descarga)

Urxe realizar a formación das titulacións que habiliten para a navegación con embarcacións ao que se comprometeu a presidenta do comité fai máis dun ano, dando cumprimento a unha das esixencias da CIG dende fai moito tempo. Relacionado con este tema preguntamos si se está arespectar a legalidade vixente, se son estas titulacións habilitantes para o manexo de embarcacións da administración, xa que estas titulacións non son profesionais.

O xefe de servizo de Patrimonio Natural da provincia de A Coruña informa de que fixera unhas xestións con capitanía marítima de A Coruña onde lle transmitiron que esas titulacións son válidas para o manexo de embarcacións da administración sempre e cando se realice un trámite administrativo con capitanía marítima, expedindo así unha autorización conforme o funcionario/a con esas titulacións vincúlase a unha embarcación ou embarcacións concretas para a súa navegación. 

Roupa de traballo

Transmitimos que é preciso dar botas de traballo sen as puntas reforzadas, é unha demanda constante do persoal traballador. Dende a CIG queremos transmitir a todo o persoal traballador que é moi recomendábel que se coñezan as avaliacións de riscos e cos plans de accións, porque nestes documentos veñen reflectidas a inmensa maiorías das cuestións que atinxen á seguridade. Aínda no suposto hipotético de que solicitemos botas sen as puntas reforzadas e a Consellaría accedera ás nosas demandas, iso non exime ao persoal de empregar as botas con puntas reforzadas cando as avaliacións de riscos e os plans de acción así o requiran; isto é moi importante para evitar posibles conflitos coas mútuas no caso de accidentes laborais.

Gripe aviar

Solicitamos que a Consellaría realice formación de refresco dos protocolos actualizados. A presidenta do comité informa de que xa están traballando no tema.

Centros de recuperación de fauna

Nas últimas reunións do comité a CIG leva transmitido a necesidade de homoxeneizar e regularizar as condicións de traballo existente nestes centros, preocúpanos especialmente a situación do Centro de Recuperación de Fauna do Rodicio (Ourense). A Consellaría manifesta estar aberta a falar das cuestións que se podan mellorar. Dende a CIG amosamos a nosa disconformidade coa externalización dos servizos veterinarios.

A CIG rexeita unha nova rebaixa no poder adquisitivo e denuncia a farsa negociadora da Mesa Xeral

Consumouse outro pacto salarial pechado en Madrid que mantén a mesma fórmula de sempre: o persoal público continúa perdendo poder adquisitivo mentres os sindicatos estatais avalan acordos por debaixo do IPC.

Nada novo: nin recuperación do perdido, nin garantía salarial, nin cláusula de revisión.

A farsa negociadora da Mesa Xeral 36.1 do EBEP

O Ministerio presentou un «acordo» xa pactado con UGT e CSIF en reunións privadas, mentres a documentación aparecía filtrada por WhatsApp e na prensa días antes. Foi un proceso opaco, á marxe da Mesa Xeral, que exclúe deliberadamente a representación galega e vulnera a negociación colectiva.

A realidade é simple: todo estaba decidido en Madrid antes da reunión.

A proposta da CIG era clara

✔️ Salarios ligados ao IPC para non seguir perdendo poder adquisitivo.

✔️ Recuperación do 2,3% perdido no acordo anterior mediante unha suba do 5% en 2025 con efectos retroactivos.

O que implica realmente o acordo 2025-28

– Non se recupera o perdido entre 2022 e 2024.

– As previsións de IPC para 2025-26 confirman máis perda salarial.

 – O incremento total queda topado nun 11% en catro anos, menor que o acordo anterior.

– O Goberno pretende aprobar o acordo vía real decreto-lei sen garantir que o Congreso o valide, xerando máis incerteza e risco para o persoal público.

                                                                                                                        © CIG-Autonómica
Os datos non menten: a carestía da vida aumenta entre o persoal empregado público

Mentres o custo da vida medra de forma continua—case un 26 % acumulado desde 2022— os salarios do persoal público apenas avanzan un 21 % (aínda con escenarios optimistas), mesmo contando co pico do 4,5 % en 2027. A consecuencia é evidente: mantense unha perda real de arredor do 5 % de poder adquisitivo, unha fenda que nin o acordo 2025–28 repara nin pretende reparar. O pacto anterior (2022–24) afundira os soldos fronte ao IPC, e este novo pacto limítase a “maquillar” a situación cunha suba concentrada nun ano, sen criterios de garantía salarial e sen vinculación ao IPC, como si teñen as pensións. E tendo en conta un escenario estable e favorable en datos macroeconómicos as estimación de suba do IPC ata 2027 anda no 2% cada ano (para o 2028 non existen pero eiquí aplicamos 2027).

O gráfico é contundente: non hai recuperación, non hai compensación, non hai protección fronte á inflación. Hai un pacto de continuidade que mantén ao persoal público nunha senda de empobrecemento progresivo, disfrazada de avances que non son tales.

Só un sistema de revalorización automática ligado ao IPC evitaría estas perdas continuadas e garantiría salarios dignos e xustos para quen sostén os servizos públicos.

A CIG seguirá a loitar por unha proposta alternativa seria

A CIG non pode avalar un pacto fóra das mesas cos sindicatos estatais que consolida perdas salariais, que nos deixa por detrás das pensións e que se negocia de costas ao persoal público.

No primeiro trimestre de 2026 imos presentar unha iniciativa parlamentaria para que Galiza esixa unha lei estatal que garanta por lei subas mínimas ligadas ao IPC. A solución existe. O que falta é vontade política.

👥 QUEN A PODE SOLICITAR?

  • Persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas do persoal funcionario sanitario da Lei 17/89 e doutras Administracións que preste servizos nesta, e dos entes da LOFAXGA 45 a)

  • O persoal laboral que asine o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización

  • Sempre que NON obtivese ningún grao na convocatoria extraordinaria de 2024

  • Estar en servizo activo o 31 de decembro de 2024

  • Cumprir os requisitos de antigüidade e formación (ou, no seu caso, docencia, xefaturas etc.)

Da nosa administración, A QUEN EXCLÚEN?

  • A todo o persoal que non se funcionarizara porque non aceptou a chantaxe ou non superou os procesos

  • Ao persoal de entes da LOFAXGA 45b) aínda que si lla dan aos seus postos directivos

🎯 REQUISITOS POR GRAO

 GRAO   ANTIGÜIDADE   OUTROS REQUISITOS  FORMACIÓN MÍNIMA 
 GRAO I  ≥ 5 anos - 40 horas
 GRAO II  ≥ 11 anos  Ter recoñecido o Grao I antes do 31/12/2023  80 horas
 GRAO III  ≥ 17 anos  Ter recoñecido o Grao II antes do 31/12/2023  120 horas


📆 PRAZOS CLAVE

  • 📤 Solicitudes: do 3 ao 30 de decembro de 2025

  • 💻 Presentación: só vía electrónica no web da DXEP ou no fides (usuario e clave -dende dentro rede- / Chave365 / certificado dixital)

  • Resolución: máximo 6 meses

  • 💶 Efectos económicos: desde o 1 de xaneiro de 2025

  • 💸 Cobro real: en 2026 (aplicación progresiva: 35% en 2025, 70% en 2026, 100% en 2027)


E CANDO IMOS COBRAR OS ATRASOS?

Segundo indica a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, o devengado de 2025 cobrarase nalgúns casos na nómina complementaria de decembro, que se ingresará en xaneiro de 2026.

⚠️ Irá por lotes, porque non lles dá tempo a incluír a todo o persoal que o solicite.


💬 Non era sen tempo…

A carreira é un dereito recoñecido, e o persoal levamos outra vez moito tempo de atraso porque non lles deu a gana de convocar antes.

Isto non pasaría se adoptaran a nosa proposta de modelo aberto e tivésemos unha carreira automática e extraordinaria real, que recoñecera todo o tempo de antigüidade.

No DOG do 02/12/2025 publican:

- RESOLUCIÓN do 24 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo facultativo superior, escala de facultativos/as, especialidades de medicina, de psicoloxía e de pedagoxía; do corpo facultativo de grao medio, escala de técnicos/as facultativos/as, especialidades de enfermaría, de fisioterapia, de traballo social, de educador/a social e de terapia ocupacional; do corpo de axudantes de carácter facultativo, escala técnica de gobernantes/as, especialidade gobernante/a; e do corpo de auxiliares de carácter técnico, escala de auxiliares de clínica, corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 24 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de varias escalas e especialidades do corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, e da agrupación profesional da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 24 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de arqueólogos; técnica de restauración; técnica de delineantes; de facultativos de arquivos, bibliotecas e museos; de axudantes de arquivos, bibliotecas e museos; técnica de arquivos, bibliotecas e museos; auxiliar de arquivos, bibliotecas e museos.

Durante o prazo indicado no punto primeiro, as persoas concursantes poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I da resolución de convocatoria, aos cales se engaden as potenciais resultas como consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publícase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/consulta

A solicitude de postos de traballo deberá presentarse electronicamente segundo o establecido na base IV de tramitación electrónica.

O prazo habilitado para presentar a solicitude de elección de postos de traballo e xustificar a posesión de méritos e requisitos será de quince (15) días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 3 de decembro ao 24 de decembro de 2025.

Outras novas recentes

Venres, 05 Decembro 2025

A CIG alerta de que a falta de protocolos en Medio Ambiente pon a Galiza en risco real ante a peste porcina africana

A CIG-Autonómica denuncia ante a presidenta do Comité de Seguridade e Saúde Laboral que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático carece de protocolos claros, formación actualizada e medidas de bioseguridade para a manipulación, traslado e almacenamento de fauna salvaxe morta, pese ao risco real de transmisión de enfermidades como a peste porcina africana (PPA) ou...
Venres, 05 Decembro 2025

Bloqueo da toma de posesión do concurso de traslados de axentes ambientais tras dous anos de atraso

A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar. A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi...
Martes, 02 Decembro 2025

O mércores 3 de decembro abre o prazo para solicitar a carreira extraordinaria de 2025

👥 QUEN A PODE SOLICITAR? Persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas do persoal funcionario sanitario da Lei 17/89 e doutras Administracións que preste servizos nesta, e dos entes da LOFAXGA 45 a) O persoal laboral que asine o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización Sempre que NON obtivese ningún grao na...