Inicio
Xoves, 25 Abril 2024

A CIG demanda o aumento de efectivos de axentes ambientais e que se cumpran os compromisos adquiridos

Tras a primeira xuntanza do Consello da Xunta, o presidente Rueda falou de que “hai unha grande intencionalidade” detrás dos lumes acontecidos estes días. Polo tanto dende a CIG demandamos en consecuencia o aumento de persoal para poder facer fronte a elevada actividade incendiaria.

Dende a CIG denunciamos que actualmente dos 387 axentes ambientais pertencentes a Consellería do Medio Rural tan só 15 forman parte da Unidade de Investigación de Incendios Forestais (UIFO). Esta unidade foi ...


Venres, 19 Abril 2024

A Xanela (boletín de CIG-Autonómica, abril/2024)

Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de:

- Concursos de traslados e as 1.100 prazas bloqueadas- Concurso específico- Campaña pola xornada de 35 horas semanais e as semanas de 4 días- Lentitude dos procesos selectivos- Condicións de traballo do persoal non docente de centros de ensino- Como recibir información da CIG-Autonómica.


Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


Aquí calquera das consellerías trae unha traballadora ou traballador de algún concello, de outra comunidade autónoma ou da administración central, dálle un posto, en principio en comisión de servizos, e logo para legalizarlle a situación modifican a RPT á carta, ou sexa, abren ou pechan as prazas como mellor conveña. Isto para nós, aparte de ser unha chapuza impresionante, aínda que legal, parécenos escandaloso.

Postos abertos a outras Administracións

Para abrir postos a outras Administracións a Xunta acóllese ao artigo 44.4 do texto refundido da lei de función pública galega que recolle que: o persoal doutras administracións en servizo activo na Administración da Xunta de Galiza non poderá superar en ningún caso o 5% dos efectivos totais con que esta conte. Pedíronselle datos por activa e por pasiva dos tantos por cen de persoal doutras Administracións e a resposta sempre e a mesma, a calada.

A apertura de postos a outras administracións ten un montón de implicacións: dunha banda está o problema da non reciprocidade. Doutra banda temos que por sistema abren sempre os postos de LD, polo que impiden a mobilidade que tanto defenden se non é mediante padriños. E por último temos unha "débeda histórica" en canto que na nosa administración houbo moi pouca promoción interna. Este último sería o caso de dous funcionarios que aprobaron para o mesmo grupo na Xunta e no Estado. Resulta que no Estado seguramente promocionou de grupo mentres que o da Xunta non, e agora o do Estado ven á Xunta pero de grupo máis alto. Por tanto, a administración está a dificultar que o seu propio persoal concorra en igualdade de condicións nun concurso polos mesmos postos.

A segregación dos postos por corpos e escalas

E por se isto non bastara para perfilar os postos, sempre se pode ir máis aló. Como? pois moi sinxelo: xogando co corpo/escala que pode cubrir determinados postos. Abren un posto de corpos xerais a corpos especiais ou escalas, e á inversa, sen unha xustificación sólida, e non teñen nin o menor rubor en facer estas arbitrariedades, aínda que sexa sempre co voto en contra da CIG e dos restantes representantes sindicais. E se non chega para adaptar o posto á persoa pois colocan un “requisito imprescindible” por aquí ou un “mérito” por acolá.

Baixo a óptica de que a CIG defende os servizos públicos e por tanto queremos que a administración funcione correctamente, nada temos que dicir en contra de que un posto sexa de corpos xerais, dunha escala ou dun corpo especial. O único requisito é que o posto sexa acorde coas funcións que debe desempeñar na unidade. O que resulta inexplicable é que un posto estea aberto a administración especial ou a escalas, sen indicar ningún outro requisito, pois non é aceptábel que sirva tanto un enxeñeiro informático como un arquitecto ou un bibliotecario.

Pero este voto en contra á Función Pública e aos responsables das consellerías tanto lle ten. Fano como se fose un ritual no canto de ter unha negociación formal, sen atender as cuestións que lle propoñemos dende a parte sindical, sen nos dar unha información da motivación real de tales “aperturas”. Pero nesta Administración ao final todo se sabe...

O caso concreto da Consellaría de Facenda

En Facenda existen bastantes postos, de niveles superiores, que están pechados a escala de finanzas polas súas peculiares funcións. Tempo atrás ten habido propostas das organizacións sindicais de abrir algúns dos ditos postos tamén aos corpos xerais polas súas funcións máis transversais, coa postura en contra da consellaría.

Pois ben, agora veu Facenda e sacou adiante (co voto en contra de todas as organizacións sindicais) a seguinte proposta. Entre varias modificacións, chama a atención o pase de varias xefaturas de servizo da escala de finanzas aos corpos xerais; non estamos dicindo que a poida ocupar unha persoa da escala de finanzas ou tamén dos corpos xerais, senón que o servizo que antes só podía ocupar persoal funcionario da escala de finanzas agora só o vai poder ocupar persoal funcionario dos corpos xerais. Sorprende este cambio radical, non sendo que algún deses postos leve tempo vacante e non dean atopado persoa candidata con esas características tan restritivas. Pero sorprende aínda máis cando eses postos non están vacantes.

Resulta que abren unha xefatura de servizo á Administración local e curiosamente persoa que xa a ocupa é A2 na Xunta pero está en excedencia como A1 nun concello co cal se vería colateralmente beneficiada cun incremento retributivo. Por outro lado, outras xefaturas de servizo as pasan de escalas de finanzas a corpos xerais e resulta que as persoas que as ocupan como A2 están en excedencia do A1 de corpos xerais e, de súpeto, xa poden tomar posesión como funcionarias do grupo superior.

Resulta complicado que un xulgado entre a valorar unha “consecuencia preintencional” e máis aínda demostrar esta, polo que estes indicios quedan só en anécdota doutra máis das “RPTs á carta” mentres a gran maioría segue a comer o “menú do día”.

Isto por non falar que cando se leva unha RPT ao xulgado, este soe darlle a razón a Administración en base a súa “potestade de autoorganización”. Porén, nos poucos casos que nos dá a razón e teñen que volver modificar as modificacións ilegais e aquí non dimite ninguén. Isto todo é impresentable, por moitas razóns, entre elas pola eficacia procesal, gasto de diñeiro público e tempo por parte da Administración, tamén polo gasto que aos propios sindicatos lle supón e pola saturación tamén das nosas asesorías xurídicas...., en resumo: só tes que ter o enchufe ou o contacto adecuado para que se faga a RPT á carta. Unha chapuza impresentable que non quita que a denunciamos publicamente.