Novas por contido

O goberno galego anunciou que deixará de asignar mediante libre designación 591 postos que ata agora eran cubertos “a dedo”. Venden deste xeito o cambio de forma de provisión de numerosas xefaturas de servizo (e outros postos), que pasarían da seren cubertas mediante libre designación ao futuro concurso específico, unha forma de provisión menos discrecional, segundo publicitan nunha comunicación enviada aos medios o domingo 9 de setembro, antes de negocialo cos representantes sindicais.

A lectura polo miúdo do que é un “concurso específico” agocha outra realidade que pon en dúbida a cacarexada intención de mellorar a independencia dos traballadores e traballadoras da Administración Autonómica:

  • Ata un 45% da puntuación pode depender de “memorias, entrevistas ou test profesionais, ou a valoración de informes de avaliación ou outros sistemas similares”. É dicir, case a metade da puntuación a valorar para designar os mandos intermedios pode non selo con criterios obxectivos.
  • A “comisión de valoración” que resolverá as adxudicacións de postos estará composta por catro persoas da propia consellería convocante de cada posto máis un secretario sen voto de Función Pública. Así que todo se cociña en casa e cabe pensar que se podería acabar coa mobilidade entre consellerías, así como a promoción de quen non teña padriño.
  • Nomeado tras un proceso parcialmente subxectivo, o persoal funcionario permanecerá no posto durante cinco anos. Xa que logo, un futuro goberno terá que comer con patacas os mandos intermedios nomeadas por un goberno anterior.
  • Pasados os cinco anos, o funcionario terá que superar un proceso de avaliación para manterse no mesmo posto. A tal efecto constituirase unha “comisión técnica” formada por cinco persoas, catro delas da propia consellería e unha de función pública, quenes decidirán a aptitude ou non do funcionario para continuar outros cinco anos na mesma xefatura. Poderíamos estar ante a desaparición da independencia do funcionario respecto do poder político (a ver que xefe de servizo vai enfrontarse aos seus superiores cando reciban ordes inadecuadas).


A propaganda do goberno vende como unha mellora na independencia da Administración respecto do poder político o que en realidade agocha unha maior dependencia e submisión respecto do actual goberno, así como dunha imposición ao futuro goberno dos mandos intermedios.

A CIG defende a total independencia da Administración respecto do poder político, polo que avogamos pola supresión dos postos de libre designación ou concurso específico e que todos pasen a ser cubertos mediante concurso de méritos ordinario, sen valoración subxectiva algunha.

Outras novas recentes

Martes, 25 Novembro 2025

Convocatorias de oposicións: psicoloxía, A1, A2, C1, C2, PSX e auxiliares de clínica

No DOG do 25/11/2025 publican as seguintes resolucións de convocatorias de procesos selectivos: Proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, escala de facultativos, especialidade...
Xoves, 27 Novembro 2025

Elección de postos e resolución de varios concursos: nos DOG do 2 e 4 de decembro

A Dirección Xeral de Emprego Público ven de comunicarnos o seguinte: No Diario Oficial de Galicia do día 2 de decembro de 2025 as resolucións polas que se abre o prazo para elección de postos e acreditación de méritos dos concursos seguintes: F0225 - escalas de arqueoloxía, restauración, bibliotecas, arquivos, museos e delineantes F0425 - escalas de mantemento, RRNN,...
Venres, 28 Novembro 2025

Aprobada unha carreira ordinaria cunha avaliación do desempeño penalizadora, coercitiva e que abre a porta ao control político do persoal

A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público. O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única...