Inicio
Xoves, 25 Abril 2024

A CIG demanda o aumento de efectivos de axentes ambientais e que se cumpran os compromisos adquiridos

Tras a primeira xuntanza do Consello da Xunta, o presidente Rueda falou de que “hai unha grande intencionalidade” detrás dos lumes acontecidos estes días. Polo tanto dende a CIG demandamos en consecuencia o aumento de persoal para poder facer fronte a elevada actividade incendiaria.

Dende a CIG denunciamos que actualmente dos 387 axentes ambientais pertencentes a Consellería do Medio Rural tan só 15 forman parte da Unidade de Investigación de Incendios Forestais (UIFO). Esta unidade foi ...


Venres, 19 Abril 2024

A Xanela (boletín de CIG-Autonómica, abril/2024)

Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de:

- Concursos de traslados e as 1.100 prazas bloqueadas- Concurso específico- Campaña pola xornada de 35 horas semanais e as semanas de 4 días- Lentitude dos procesos selectivos- Condicións de traballo do persoal non docente de centros de ensino- Como recibir información da CIG-Autonómica.


Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


INTERVENCIÓN DA CIG

1) SOLICITAMOS A IDENTIFICACIÓN DOS POSTOS QUE SE CORRESPONDEN COAS AMORTIZACIÓNS DE 2013

Dende a CIG indícase que se repetiu dúas veces que dende o ISSGA se fixo un grande esforzo, cando desde o 2013 se leva facendo un esforzo en toda a Xunta para tentar encaixar o que non se fixo como é debido. De feito o que lles pedimos no escrito que se lles remitiu é que identifiquen os postos que corresponden coas amortizacións de 2013, porque se a Lei de orzamentos establece que se tiñan tres meses para levalo á RPT, entendemos que no ano 2019 non se pode traer iso. Haberá que ver se no xulgado poden entender que iso está ben ou mal feito. Queremos saber cales son as prazas, porque é o ISSGA quen o sabe, non nós, cales quedaron vacantes sen dotación orzamentaria no ano 2013. As do 2014, 2015 e 2016 xa non as imos a pedir, porque un artigo a maiores que  poñen sempre nos orzamentos é que as prazas sen dotación haberá que eliminalas, non poden sair a concurso, etc. Non obstante, nese ano en concreto, no 2013, a norma cambiou soamente para iso, para as prazas que estaban sen persoas, e ademais non ían ser asignadas por sentenza, e aquelas que non se levaban a concursos, porque ese ano leváronse a cabo moitos concursos, a esas prazas quitábanselle os cartos. O problema foi que nas consellarías -non sabemos se tamén neste instituto- fixérono ao chou, de tal maneira que quitaron os cartos en si, nada máis, e despois cando nos viñeron outras RPT a darnos códigos de praza, resulta que esas prazas estaban en concurso, co que non cumprían, ou ben eran propiedade de alguén que se foi logo en concurso, co cal tamén tiñan dotación orzamentaria e non lla podían sacar. En consecuencia, repetimos que precisamos identificar esas prazas e telas claras, porque no ano 2013 non se cumpriu, fixeron unha RPT na que se libraron delas.

2) SOLICITAMOS UNHA ALTERNATIVA Á PRAZA AMORTIZADA OCUPADA POR UNHA PERSOA QUE ESTÁ NELA POR MOTIVOS DE SAÚDE LABORAL

A saída que se ofreceu é que a traballadora volvese ao seu posto de traballo. Se o seu posto de traballo non está adaptado, non pode facer as súas funcións. Descoñecemos se a traballadora vai volver ao seu posto de traballo, e se xa está preparado para que volva, ou aínda non. Non se nos dixo, non se nos contesta cal é a solución, ou se hai outro posto de traballo que si poida realizar.

3) SOLICITAMOS OS PLUSES DE PERIGOSIDADE PARA O PERSOAL DOS LABORATORIOS

O ISSGA respóndenos á petición dos pluses con que hai que evitar que existan condicións que deriven en situacións perigosas ou tóxicas, polo que non acepta os pluses. Non obstante, argumentamos que se supón que en todos os laboratorios hai que evitar que existan condicións que deriven en situacións perigosas ou tóxicas, e en cambio noutros laboratorios teñen os pluses que aquí se lle negan ao persoal, o cal resulta nunha contradición. Evidentemente, hai que evitar esas condicións, pero hai postos cun risco maior ca outros, e por iso teñen eses pluses. Ninguén é quen de garantir ao 100% que esas situacións non se produzan e, polo tanto, se os riscos están aí, deixamos os pluses para ese persoal. Écurioso que se sexa tan reacio/a para estes pluses e logo na consellaría se nos presenten pluses de responsabilidade para xente que non fai absolutamente nada, pero para iso si que hai cartos, e estamos falando incluso dun 30% do que cobran. Cremos que nos podemos sentar e analizalo.

4) SOLICITAMOS UNIDADES DE FORMACIÓN EN TODAS AS ÁREAS

O artigo 38 dos Estatutos do ISSGA non invalida o outro, que indica que os centros territoriais terán as áreas de formación, divulgación e documentación. Todos teñen a de ergonomía, seguridade no traballo, hixiene industrial, psicoloxía aplicada, e medicina do traballo, pero non as de formación. Corrixan o Estatuto, e digan que non son necesarias en todos os centros, pero así como hai das outras áreas, a CIG non entende por qué non hai tamén a área de formación en todos, e non se cumpre o Estatuto.


5) SOLICITAMOS QUE AS TAREFAS DE CONDUCIÓN SEXAN UN MÉRITO, NON UN REQUISITO

O que pedimos en todas as RPT non é que os postos non teñan tarefas de condución, senón que se elimine o requisito de "imprescindible", porque hai unha norma clara dentro das RPT, que é que todo o que está nun posto ten que cumprir as características dese posto. O día que unha persoa que teña o carné de conducir como requisito imprescindible se lle retire nun determinado momento o carné de conducir por perda de puntos, que pasaría? Váiselle retirar a praza? Que se remunere e se considere como un mérito, é diferente. Ademais, hai que ter en conta que se lle está a pedir un requisito a alguén que nas oposicións non se lle pediu.

6) SOLICITAMOS QUE SE ACLARE O COMPLEMENTO Á XEFATURA DE SECCIÓN DE NÓMINAS 

Con relación ao acordo, que se nos indica que non é irregular, queremos que se nos diga en qué lugar da Administración está publicado e é público, porque o acordo non aparece en ningures, nin sequera na reunión da Xunta dese día aparece en ningures publicado. Como mínimo un acordo ten que estar publicado, e fala de dous anos, e non menciona ningunha prórroga dese acordo desde que se asina. Solicitamos que se revise isto, porque consideramos que hoxe por hoxe é unha ilegalidade. Os que xa dispoñen do complemento, non o sabemos, descoñecemos se é legal, pero que se lle asigne a persoal de nóminas novo é unha ilegalidade.

7) O INSTITUTO SUPÓN A DUPLICIDADE DE POSTOS EXISTENTES NA XUNTA

Dende a CIG denunciamos a duplicidade de postos que se demostra con todos estes organismos satélites, chiringos, institutos etc., que desde a CIG non acabamos de entender. Que se nomee persoal de nóminas para un cadro de persoal dunhas 100 persoas non ten sentido, máis aínda se o que nos están a transmitir é que os recursos que temos son moi limitados, e están recortados no ISSGA.

8) HABILITACIÓNS CON CRITERIOS ILÓXICOS

O que vemos dende a CIG é que hai escalas nalgunha das provincias que non teñen cubertas todas as especialidades.

A dirección do ISSGA indica que non foi posible en Lugo e Ourense poñer unha sección de ergonomía, pero están contempladas na medicina do traballo, é dicir, na enfermaría do traballo. A directora indica que realmente como se lle pide ser tamén ergónomo/a e especialista en psicosocioloxía aplicada, e non podían facer a sección porque non lles chegaba, pois seguen co mesmo que tiñan na RPT aprobadas en 2007. O que fixeron, segundo indican, foi melloralo nas grandes provincias, porque si que lles preocupa a ergonomía, pero na enfermaría nos centros pequenos poden levar os asuntos de ergonomía. Na próxima RPT farase o esforzo de dotalos de postos de ergonomía. Creron necesario que se crearan as prazas en Rande e Coruña porque aí si que era determinante.

A CIG indica que, non obstante, con respecto ás especialidades, na Coruña existen tres postos coa mesma especialidade de seguridade. O lóxico sería que se puxese en Lugo o posto de ergonomía que fai falta.

A dirección responde que esta RPT está moi condicionada pola xente que está, e que son quen de facer unha RPT perfecta, pero entón cárganse ao persoal que supostamente os sindicatos teñen que defender. A maioría da xente que está no ISSGA é xente de seguridade, xente maior que optou hai tempo, e antes a prevalencia era a sinestralidade laboral por medio de accidentes de traballo, e non tanto enfermidades profesionais.
Entón, si se pode ter razón, pero se o ISSGA o fai ben, o que fai é desprazar ao persoal interino que está nesas prazas, porque están convertendo as prazas noutras. O ISSGA indica que o que se tratou nesta RPT é que non se movese a ninguén, e ademais que se consensuou con cada unha das persoas o lugar onde se van situar os postos, e que esta información debería ternos chegado aos sindicatos.

A CIG indica que non se nos facilitou en ningún momento máis que códigos de RPT, e ningunha información sobre a situación do persoal do ISSGA. Igualmente, tampouco se nos facilitou ningunha información da existencia de acordos individuais do ISSGA cos/coas traballadores/as. A CIG indica que esta información debería estar reflectida nesta mesa de negociación xa desde o primeiro día, e que todos os asuntos que afectan ao persoal se nos deberían comunicar ao todos os sindicatos e non negociar antes directamente de xeito indiviual con cada persoa e logo comunicárnolo nunha segunda xuntanza como esta.

O ISSGA indica que se facilitou a información aos sindicatos de que se hai persoas adscritas a postos que se amortizan, se "reubican" noutros postos. A CIG indica que non dispoñemos desa información.

A dirección do ISSGA subliña que hai que arranxar os problemas das "persoas", e que as persoas queden todas beneficiadas. Que se fixo un esforzo neste sentido, e en regular unhas escalas con especialidades, porque cada vez o ISSGA ten unhas tarefas máis difíciles, máis concretas, de aí o 394. As adscricións, miramos un por un, e isto díxoselle á xente.

Dende a CIG insistimos en que o que pode beneficiar a unhas persoas, pode prexudicar os intereses doutras, e non temos coñecemento dos acordos aos que chegou coas persoas afectadas polas amortizacións de adscricións provisionais, que a secretaría xeral técnica indica que se adscribe a outros postos. Entendemos que o ISSGA quere regularizar a situación do persoal, pero os procedementos teñen que ser comúns a toda a Xunta. Dende o ISSGA indícase que "a algún sindicato" se lle facilitou a información (a CCOO) na contestación ás súas alegacións.

Dende a CIG indicamos que non temos coñecemento das alegacións feitas polos outros sindicatos, nin das respostas ás alegacións presentadas por escrito aos outros sindicatos, pero pola secretaría xeral indican que por sistema se lle facilita a cada sindicato a información que cada un solicita, e esa información non se lle facilita aos restantes sindicatos. 

9) SOLICÍTANSE ACLARACIÓNS SOBRE AS TITULACIÓNS REQUIRIDAS PARA AS ESCALAS

A CIG solicita información sobre as titulacións requiridas para as escalas que se están a crear no ISSGA, e os requisitos para poder acceder á formación que dá acceso á habilitarse como técnicos/as.

Dende o ISSGA indícase que se quere ir por diante do Instituto Nacional de Seguridade, Saúde e Benestar no Traballo, tecnificando o persoal encargado de facer un labor pericial, informes, etc. A Lei de creación do ISSGA, indican, supón a tecnificación do ISSGA, e as titulacións requiridas están xa na Lei do Emprego Público de Galiza. Agás a escala de ergonomía, á que pode acceder calquera titulado universitario, as demais escalas están restrinxidas a determinadas titulacións académicas (bioloxía, arquitectura, etc.), segundo o ISSGA.