Inicio
Xoves, 25 Abril 2024

A CIG demanda o aumento de efectivos de axentes ambientais e que se cumpran os compromisos adquiridos

Tras a primeira xuntanza do Consello da Xunta, o presidente Rueda falou de que “hai unha grande intencionalidade” detrás dos lumes acontecidos estes días. Polo tanto dende a CIG demandamos en consecuencia o aumento de persoal para poder facer fronte a elevada actividade incendiaria.

Dende a CIG denunciamos que actualmente dos 387 axentes ambientais pertencentes a Consellería do Medio Rural tan só 15 forman parte da Unidade de Investigación de Incendios Forestais (UIFO). Esta unidade foi ...


Venres, 19 Abril 2024

A Xanela (boletín de CIG-Autonómica, abril/2024)

Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de:

- Concursos de traslados e as 1.100 prazas bloqueadas- Concurso específico- Campaña pola xornada de 35 horas semanais e as semanas de 4 días- Lentitude dos procesos selectivos- Condicións de traballo do persoal non docente de centros de ensino- Como recibir información da CIG-Autonómica.


Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


Engade que a fixación de servizos mínimos realízase “sen cumprir os estritos requisitos de motivación sobre a necesidade de tales servizos”. Por iso, demanda a adopción de medida cautelar de suspensión “dada a súa palmaria falta de motivación e o seu carácter abusivo”, tal como aconteceu cos decretos de servizos mínimos das dúas últimas folgas xerais.

Para a central sindical, a imposición duns servizos mínimos tan elevados nunha folga inminente, dunha xornada de duración, producirá de forma inmediata unha restrición antixurídica do contido do dereito fundamental, que converte en inviábeis os lexítimos fins perseguidos coa convocatoria de folga.

A CIG lembra que nun suposto similar a este, pronunciouse esa mesma Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza no seu Auto do 19 de xuño de 2002 (Arz. RJCA 2002, 693), que concedeu aos sindicatos recorrentes a medida cautelar de suspensión solicitada, establecendo como mínimos “para a atención dos servizos públicos esenciais, o mesmo persoal que permanece nos seus postos con ocasión dun domingo ou dunha xornada festiva».

Xunto a isto, salienta que nas últimas dúas folgas xerais convocadas en Galiza, que tiveron lugar os días 29 de setembro de 2010 e 27 de xaneiro de 2011, a impugnación dos servizos mínimos decretados pola Administración autonómica deu lugar a sentenzas estimatorias desa Sala.

Considera que o decreto terxiversa e cuestiona o contido das resolucións xudiciais, porque se limita a estabelecer que o persoal que debe permanecer nos seus postos como nun domingo ou nunha xornada festiva é o dos servizos administrativos propios da administración xeral e non o do conxunto dos servizos públicos e que confunde deliberadamente os conceptos de servizos esenciais e servizos mínimos, estabelecendo a errónea ecuación de que a esencialidade dos servizos xustifica a imposición dos servizos mínimos.

En referencia a este aspecto, recóllese -para xustificar a solicitude de suspensión cautelar do decreto- do Auto do 19 de xuño de 2002, a cita na que se especifica que «o feito de que un servizo poida ter a consideración de esencial non implica que non poida verse privado de actividade con motivo da folga, agás que a esencialidade determine, caso de inactividade total, unha paralización que afecte gravemente á vida da colectividade, pois é obvio que non cabe estabelecer parangón entre, por unha banda, a sanidade, corpo de bombeiros, seguridade pública, cidadá e polo outro, a educación, por exemplo, cuxa paralización, por un día, non produce o pernicioso efecto social que derivaría servizos do non funcionamento de aqueles outros. Pero é máis, aínda neste caso, tampouco resultaría lóxico que con sustento nesa esencialidade dos servizos, se estabeleceran, respecto dos mesmos, uns mínimos que fixeran cana (sic) a folga convocada até tal punto de burlar o dereito á folga que a Constitución recoñece pois se consagra, ponderación de intereses a que antes aludíamos obriga a compaxinar o funcionamento do servizo, coa pretensión particular da parte recorrente e co interese social comunitario, razón pola que, en situación de confrontación social, no que nos ocupa, ha ostentarse bastante o funcionamento, aínda menor intensidade da normal, do servizo correspondente».

Para a CIG, este carácter abusivo dos servizos é palmario no caso dos servizos concesionarios en transporte público de viaxeiros, servizos regulares de uso especial para transporte de escolares e traballadores, educación e universidades, dependencias xudiciais, radio e televisión públicas, etc.

Do mesmo xeito, salienta a ausencia de xustificación da imposición de servizos mínimos superiores a anteriores folgas na Compañía de Radio Televisión de Galicia e as súas sociedades. A este respecto, lémbrase que o propio Tribunal Supremo ditaminou, en 2007 que “manter un servizo implica a prestación dos traballos necesarios para a cobertura mínima dos dereitos, liberdades ou bens que o propio servizo satisfai, pero sen acadar o nivel de rendemento habitual”, engadindo a isto, outra sentenza que tamén resulta aplicábel e extensíbel “á programación informativa durante a xornada de folga, sen que poida xustificarse sen máis a exixencia dunha ‘normal programación informativa’”.


Descargar o Decreto 23/2012 polo que se regulan os servizos mínimos na folga xeral do 29M

Descargar o recurso contencioso presentado pola CIG