Novas por contido

A CIG solicita a negociación urxente dun acordo de condicións de traballo para o persoal da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático e a negociación da RPT para solucionar a discriminación entre o seu persoal

Ante a funcionarización chapuza, a inminente estabilización, a creación de novas escalas con funcións imposibles e a falta dun horizonte claro para o persoal da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC), a CIG ven de rexistrar unha solicitude para reactivar con urxencia a negociación da RPT e a negociación dun acordo de condicións de traballo para o persoal.

Sobran os motivos…

O desembarco do persoal funcionarizado e estabilizado na CMACC resúmese nun “ti tira pa diante que malo será”. Agora o resultado en RPT é pura discriminación entre postos da mesma escala e especialidade que teñen as mesmas responsabilidades e funcións. Para incidir máis nesta desorganización  estableceron especialidades con funcións abusivas propias de grupos superiores, como solución ás necesidades, pero a prezo de saldo!

Comecemos polas novas escalas creadas na LEPG no 2022 pois necesitan unha revisión de urxencia. Parece que a tormenta de ideas que tiveron na consellaría con fución pública non tivo asesoramento profesional, pois entre outras funcións decidiron que era unha idea xenial incluír o manexo de embarcacións e tractores forestais para todos, pero sen ter en conta a necesidade de formación profesional, a asunción de responsabilidades ou as obrigas legais de quen manexa.

Seguimos coas RPT, no último semestre de 2024 realizáronse dúas modificacións de RPT xenéricas que afectaron notablemente a RPT da CMACC. As modificacións non foron negociadas, pois consideráronse de urxencia coa excusa da funcionarización e da estabilización (Lei 20/21).

Por unha banda a RPT de funcionarización certificou a discriminación entre postos homólogos. O motivo foron as diferentes sentenzas gañadas polo 90% do persoal que lles recoñecen dereitos económicos polas funcións propias da categoría. A CIG solicitou expandir o dereito a todo o persoal con iguais condicións, o que suporía evitar a discriminación cun custe mínimo no orzamento, máis non fomos escoitados. En consecuencia agora na RPT existen oficiais nivel 18 e de nivel 12 e uns gardas de rrnn nivel 16  e con “mochila de funcionarización” de 1400 euros/ano e outros con 4 niveis menos e sen “mochila”. No laboral as condicións son as mesmas!

Por outra banda a creación de postos en RPT paralizada en 2022, despachárono nunha semana. Os postos creáronse en niveis base, acentuando máis a discriminación e no caso dos postos do Parque Nacional Illas Atlánticas, afiánzase como un “destino laboral precario no paraíso natural”, postos ata 6 niveis por debaixo dos seus homólogos e a non aplicación do acordo de condicións de traballo xa pactado, pero ben gardado no conxelador dende 2023.

E agora, cal é o plan? A mesma responsabilidade desigual retribución?

Co fin de mellorar as condicións de traballo do persoal e equilibrar a RPT desta consellaría  a CIG esixe:  

- Convocar con urxencia a Mesa de negociación  para o acordo de condicións de traballo do persoal da CMACC.
- Convocar con urxencia a Mesa de negociación de modificación da RPT da CMACC

A Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Sanidade achegounos a relación de prazas que se ofertarán para as tomas de posesión nos procesos selectivos de concurso e concurso-oposición das escalas sanitarias da Lei 17/1989. O destino vai ser provisional.

Se é do teu interese, podes contactar coa CIG.

Nota: o venres 10/01/25, ao final da mañá, recibimos un correo da Secretaría Xeral de Sanidade no que nos informan dun erro na praza de código CSA991000515001017. Din que está duplicada, e que se ofertará na clase de licenciado/a en bioloxía. O listado para descargar na seguinte ligazón está actualizado.

CCOO e UGT levan dende marzo anunciando un “inminente acordo” sobre melloras na xubilación do persoal funcionario que ao final quedou nun bluf

Incluso recentemente mandaron un aviso a navegantes: “todos e todas pendentes que está ao caer un acordo sobre xubilación parcial”. E resulta que o tan cacarexado acordo non é máis que o enésimo anuncio de que acordaron que “se tramitarán” polo goberno unhas modificacións normativas para permitir a xubilación parcial SEN EXPLICAR EN QUE CONSISTEN .

De entrada hai que saber que a xubilación parcial xa existe na Lei Xeral da Seguridade Social para o persoal traballador por conta allea, e que xa é de aplicación ao persoal laboral das administracións públicas. O que non nos din é que para poder aplicala ten que EXISTIR un acordo entre as organizacións sindicais e, no noso caso, a Xunta. Isto, o acordo Xunta-sindicatos, é algo que xa intentamos en varias ocasións e a Xunta non o aceptou, polo que tememos que se non lle interesa para persoal laboral, todo parece indicar que tampouco vai querer para persoal funcionario.

Non sabemos que máis nos van a seguir contando e a cambio de que pactaron isto, porque na Mesa Xeral de Empregados das Administracións Públicas en Madrid, onde a CIG ten presencia, NON se negociou, pero si o fixeron por detrás para ocultar non sabemos que.

Tamén son salientábeis os silenzos e que non haxa, tampouco, referencias á xubilación anticipada. Ao igual que sucede agora coa xubilación parcial, no caso da anticipada estiveron meses xogando a crear expectativas en diversos colectivos que nin sequera estiveron realmente na súa axenda. Por non falar das eivas da posta en marcha no caso dos axentes ambientais. E hai que lembrar que dende a CIG esiximos a inclusión no sistema de xubilación anticipada, que é independente da parcial, dos Gardacostas de Galiza e demais persoas empregadas públicas que traballan na mar e do sector sociosanitario.

Nós imos seguir loitando para ter un sistema que garanta o dereito á xubilación parcial e anticipada DE XEITO REAL.

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), achegounos unha proposta de “acordo” polo que convocan os graos I, II e III extraordinarios da carreira profesional. Con este documento pretenden reabrir o prazo para solicitar os graos I e II extraordinarios, e abrir por primeira vez o grao III extraordinario.

Os requisitos de formación serían de 40 horas para o grao I, 80 para o grao II, e 180 para o grao III. Unha vez recoñecido cada grao, o cobro será escalonado en catro anos, cunhas porcentaxes que empeoran ás aplicadas en convocatorias de carreira anteriores. Non modifican os importes de cada grupo (só os actualizan).

Máis dun ano despois de convocados (22/11/2023), a Xunta publica no DOG do 02/01/2025, os listados provisionais de persoas admitidas e excluídas nos procesos selectivos para o ingreso, pola quenda de promoción interna, nos seguintes procesos:

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1.

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2.

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1.

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2.

As persoas aspirantes poderán consultar o estado das solicitudes de inscrición presentadas e a situación como admitidas ou excluídas en fides.xunta.gal

A listaxe completa de persoas aspirantes admitidas e excluídas, coa indicación da causa determinante da súa exclusión, poderase consultar no portal web corporativo funcionpublica.xunta.gal

As persoas aspirantes excluídas, así como aquelas persoas que non figuren en ningunha das listaxes, disporán dun prazo de dez (10) días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para reclamar ou emendar o defecto que motivou a exclusión. Para isto deberá acceder a fides.xunta.gal e realizar as alegacións que considere oportunas. Só se admitirán as alegacións que se realicen por medio desta aplicación informática.

No DOG do 31/12/2024 publican o DECRETO 198/2024, do 27 de decembro, polo que se aproba a oferta de emprego público correspondente a prazas de persoal funcionario e laboral da Administración xeral e das entidades instrumentais do sector público autonómico da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2024.

O anexo I recolle as prazas que se ofertan para cubrir as necesidades de recursos humanos, con asignación orzamentaria, que deben proverse mediante a incorporación de persoal de novo ingreso con cargo á taxa de reposición de efectivos prevista para o ano 2024.

O anexo II recolle as prazas que se ofertan de promoción interna, cuxos procesos selectivos se realizarán en convocatorias independentes das ordinarias de novo ingreso.

O anexo III recolle as prazas que se ofertan de promoción interna para o persoal laboral fixo da Administración xeral da Comunidade Autónoma que van ser obxecto dun proceso de funcionarización, nos termos sinalados na disposición transitoria primeira da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza, e na disposición transitoria segunda do Real decreto lexislativo 5/2015, do 30 de outubro.

O anexo IV recolle as prazas que se ofertan de promoción para o persoal laboral fixo da Administración xeral da Comunidade Autónoma, nos termos sinalados na disposición adicional décimo sétima da Lei 2/2015, do 29 de abril.

O anexo V recolle as prazas de persoal laboral de entidades instrumentais do sector público autonómico da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2024.

A CIG abandona a xuntanza do Consello Reitor da EGAP que deu comezo o venres 26 de decembro pasadas as 13.00h en sinal de protesta por unha dirección desgaleguizadora e cunha xestión totalmente opaca, que ignora as necesidades reais de formación do persoal empregado público e que emprega a “dedocracia” na contratación do persoal formador, sen dar conta tan sequera das remuneracións económicas de cada un deles/as.

Esta central sindical nacionalista considera que a situación da EGAP é crítica, despois dun ano negro. A directora da entidade dende 2014, Sonia Rodríguez-Campos González, ten levado a cabo estes 10 anos unha auténtica política de desgaleguización, que culminou este maio de 2024 coa eliminación de todos os actos de conmemoración do Día das Letras Galegas, que viñan celebrándose ininterrompidamente dende a creación da entidade. 

Unha das razóns de ser e un dos fins da EGAP é, precisamente, o da difusión e a normalización do galego na Administración Pública, a capacitación lingüística do persoal e maila participación na fixación da linguaxe técnica, administrativa e xurídica galega (Lei 4/1987). En cambio, a Escola leva unha década sen responder á altísima demanda real de formación en galego, mentres que tampouco lle esixe ningún coñecemento da lingua galega ao persoal docente, nin require o emprego de material educativo en galego. A día de hoxe a Escola non conta cun plan anual de difusión e normalización da lingua galega, medida solicitada en incontábeis ocasións pola CIG, a pesar da emerxencia lingüística na que nos atopamos, e dos informes do Consello de Europa sobre o cumprimento da Carta Europea de Linguas Minorizadas, que apuntan a importantes déficits no eido da Administración pública galega.

O desfasamento abismal entre oferta e demanda formativa da EGAP, segundo a CIG, dá conta da estrepitosa mala xestión da Escola. Segundo datos facilitados pola propia EGAP, a oferta de cursos de linguaxe administrativa galega é de 900 fronte ás 5.000 solicitudes. Na mesma liña están, tamén, cursos en materias determinantes como a igualdade e violencia de xénero (oferta 1.889 / demanda 11.911) ou de COMDIX (certificación galega de competencias dixitais,  oferta 850 / demanda 5.601).

No DOG do 27/12/2024 publican a baremación definitiva do concurso de estabilización da Lei 20/2021 dos corpos, escalas e especialidades do subgrupo C2 seguintes:

- Corpo auxiliar da Administración xeral

- Escala de persoal de servizos xerais (PSX)

A puntuación definitiva obtida polas persoas baremadas reflíctese no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal: https:// www.xunta.gal/funcion-publica/procesos-selectivos/consulta

As persoas aspirantes que formularon alegacións á baremación provisional a través de Fides poderán consultar en fides.xunta.gal as respostas motivadas ás súas alegacións.

No DOG do 26/12/2024 publican a RESOLUCIÓN do 13 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.

Fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario dos corpos, escalas e especialidades que se relacionan no anexo I desta resolución, así como para o desempeño transitorio de postos reservados a persoal laboral dos grupos e categorías que se relacionan no anexo II.

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, apartado de ​ <Listas de contratación> e no Servizo de Atención e Información á cidadanía a través do teléfono 012.

As devanditas listas incluirán a seguinte información:

– Solicitantes admitidos/as na lista con indicación da puntuación resultante da aplicación do baremo establecido no artigo 9 e 9 bis do Decreto 37/2006.

– Solicitantes excluídos/as con expresión da causa de exclusión.

As listas entrarán en vigor a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza.

Dous meses despois das anteriores mesas de negociación, rematamos o mes de decembro cun maratón de asuntos a despachar en poucos días, algúns deles tras anos de atrasos.

O venres 20 e o luns 23 de decembro participamos en varias xuntanzas nas que se aprobaron diversos asuntos: OEP-2024 (de Función Pública e de escalas sanitarias), RPT do Consorcio, outra RPT de funcionarización (condutores), RPT de creación de prazas por sentenzas xudiciais, acordo para a “correcta” finalización da estabilización no SPIF, e procesos selectivos para ingreso en A2, B/C1 e C2 pola “modalidade específica de promoción do persoal laboral fixo”.

OEP 2024 DA DIRECCIÓN XERAL DE EMPREGO PÚBLICO E ADMINISTRACIÓN DE PERSOAL

  • Non recibimos ningún documento cos criterios ata última hora, e do número de prazas foinos entregado en papel o venres 13 de decembro de 2024. Non existiu negociación.
  • O grupo B segue indo a C1 (non existe).
  • Positivo que existan prazas para discapacidade intelectual, pero inaceptable que a totalidade da oferta de subalternos/as sexan nesta modalidade sen opcións para as persoas que non teñan discapacidade.
  • Promoción interna separada: limitada a 4 corpos e 1 escala. Restrinxen as escalas que poden participar. Non facilitan manterse no posto ou na localidade
  • Despois de 10 anos seguen sen crear prazas de arquivos centrais obrigadas pola Lei 7/2014 (só o teñen 3 consellerías). Tampouco crean os arquivos territoriais da Coruña e Ourense. Están incumprindo a súa proba lei.
  • Vergoña que unha oferta de emprego do ano 2024 sexa aprobada a finais de decembro. Aspiramos a procesos áxiles: que oferten a comezos, convoquen a finais, e remate como moito un ano despois.
  • Tribunais: seguirán a ser 5 persoas nomeadas a dedo, sen control sindical. Demandamos que a paridade non sexa para o total da oferta, senón para cada convocatoria.

CIG votou en contra. CCOO e UGT abstivéronse. CSIF tamén votou en contra. Descargar o texto aprobado

RPT DO CONSORCIO

Esta foi unha RPT metida a calzador, sen negociar, en dous días o que non fixeron en oito anos, que afecta a máis de 1.800 postos. Non se homologan postos análogos aos existentes en Política Social (con niveis e CE inferiores). Haberá que agardar 3 anos a que haxa homologación (veremos se cumpren). Establecen itinerancias que consideramos innecesarias e sen clarificar en que van a consistir.

O punto foi aprobado, desta vez co voto en contra dos catro sindicatos. Descargar a proposta aprobada

RPT DE FUNCIONARIZACION A C1 E C2 (condutores/as)

Non concordamos con que o plus de dispoñibilidade horaria e o plus convenio sexa considerado como complemento específico diferenciado, xa que a percepción do seu importe queda sometido á efectiva prestación do servizo que habería que acreditar con carácter mensual, o que podería dar lugar a posibles abusos de poder. Coñecemos casos de castigos coa non realización de traballo, o que podería afectar ás retribucións. 

CIG vota en contra. Pola súa parte, CCOO, CSIF e UGT votaron a favor. Descargar a proposta aprobada

OEP 2024 DE PERSOAL FUNCIONARIO DE ESCALAS SANITARIAS (Lei 17/89)

Habilitan que se convoquen prazas adicionais por previsión de xubilacións (nos dous anos seguintes). Ao noso ver, isto crea incerteza e sorpresas por non coincidir o que se oferta e o que se convoca, e hai o risco de deixar fóra xente que aproba por non efectivizarse unha xubilación.
Promoción interna: limítanse a dicir que se respectará o mínimo (25%), e restrinxen as escalas que se poden presentar. A CIG aspira a que sexa do 50% en cada clase, e do mesmo que pedimos reciprocamente en todas as escalas, que se permita participar horizontal e verticalmente a todo persoal funcionario, de calquera escala, que cumpra cos requisitos.  
En canto ao exercicio de galego, habilitan a que as convocatorias establezan o carácter eliminatorio ou non, o que permitiría que superase o proceso alguén cun cero de nota en galego.

Por esas razóns a CIG votou en contra. Votaron a favor: CCOO, CSIF e UGT. Descargar a proposta aprobada

MODIFICACIÓN DA RPT DE ADMINISTRACIÓN XERAL E ESPECIAL (sentenzas xudiciais)

  • Tardaron moito en dar cumprimento ás sentenzas (a maioría de sentenzas teñen ata 10 anos).
  • Os postos do Parque de Illas Atlánticas non van coas condicións económicas pactadas.
  • As persoas tituladas superiores lingüistas (I-40), levan toda unha vida en precario contratadas como fixas-descontinuas e a media xornada. Hai demanda de cursos de galego, e daría para xornada completa, pero non lle dá a gana.
  • Advertimos dalgún erro nas equivalencias de categorías/escalas.

O punto foi aprobado co voto en contra dos catro sindicatos. Descargar a proposta aprobada

ACORDO PARA A CORRECTA FINALIZACIÓN DA ESTABILIZACIÓN POR CONCURSO NO SPIF

A DXEP presentounos unha proposta de Acordo para habilitar a baremación de todas as persoas candidatas nos procesos por concurso de incendios, porque verificaron que os autobaremos, e a revisión de dúas persoas por praza nestes procesos estaban moi alterados pola decisión de aceptar os meses de inactividade do persoal fixo-descontinuo. Afirman que noutras escalas/categorías nas que existe persoal fixo-descontinuo non se dan estas circunstancias, e que de existir algún erro puntual resolverán via recurso de alzada.

A CIG manifestou que na negociación das convocatorias xa advertiramos da valoración do tempo do persoal fixo-descontinuo, e que rexeitabamos as autobaremacións, e agora veñen as consecuencias. Foi unha situación xerada pola DXEP e polos sindicatos que apoiaron as bases das convocatorias. 

A CIG reclamou á DXEP fai moitos meses a revisión do baremo de todas as escalas afectadas, así que a pesares das eivas do texto que nos presentan, votamos a favor. O mesmo voto emitiron os outros tres sindicatos.

A DXEP afirmou que os procesos por concurso-oposición tamén poderían ver atrasado o momento do nomeamento, pero non quixo comprometer datas, deixando a cuestión para a “comisión de seguimento”.

Descargar o texto aprobado

Procesos selectivos para ingreso en A2 | B-C1 | C2 pola “MODALIDADE ESPECÍFICA DE PROMOCIÓN DO PERSOAL LABORAL FIXO”

As bases son similares ás do ano 2023, e aínda que manteñen algunha eiva, recollen as correccións que aceptaran nas anteriores. En consecuencia, CIG votou a favor, o mesmo que fixeron os outros tres sindicatos.

Descargar a proposta aprobada

Outras novas recentes

Martes, 24 Xuño 2025

Voto a favor condicionado da CIG-Autonómica ao I Plan de Igualdade do Consello de Contas (23/06/2025)

A CIG avoga por un I Plan de Igualdade máis ambicioso e efectivo, cun ámbito temporal de 3 anos de duración —en vez de 4—, ademais de promover que a enquisa de igualdade ao persoal se adiante ao primeiro ano do plan. Consello de Contas de Galiza: 18 anos de atraso na aprobación do I Plan de Igualdade Todas as Administracións Públicas teñen a obriga de contar cun plan de...
Mércores, 25 Xuño 2025

Nova etapa para o persoal do Parque Nacional Illas Atlánticas

Grazas a un intensivo traballo sindical da CIG o persoal do PN das Illas Atlánticas regula e mellora notablemente as súas condicións de traballo. O Acordo foi asinado o mércores 25 de xuño coa conselleira de Medio Ambiente e Cambio Climático e o conselleiro de Facenda e Administración Pública. Dende a transferencia á Xunta en 2008, o Parque Nacional das Illas Atlánticas...
Venres, 27 Xuño 2025

Rueda culmina a creación do «Instituto Galego de Trolas» (IGT), en suplantación do IGE

Co silandeiro cesamento do director do IGE, Rueda liquida o que até o de agora fora o Instituto Galego de Estatística, vendido ás empresas privadas e transformado nun medio de censura máis, xunto coa RTVG Esta é a crónica dunha suplantación fría e rapidamente calculada. Dende o intre en que Rueda encargou un informe á medida á empresa Sondaxe —grupo de La Voz de Galicia—...