Novas por contido

Reunión da Comisión de Seguimento do Acordo sobre a xornada de traballo  do persoal subalterno e sobre as retribucións do persoal subalterno e auxiliar administrativo que presta servizos nos centros educativos dependentes da Consellería de Educación e Ordenación Universitaria. 22/02/2010.

Na xuntanza, desde a CIG presentamos a problemática que se está a producir en torno ao Acordo:

A) Problemas de interpretación do acordo

Hai unha confusión entre os conceptos de "horarios" (tratados no punto 5) e o de "quendas" (apartado 9) que está a producir disfuncións no acordo. O máis grave non é que esta confusión se estea a dar por parte da Dirección dun centro (IES "Fernando Wirtz Suárez" da Coruña) senón que parece reproducila a xefa territorial da Coruña.

B) Problemas de aplicación do acordo

a. Necesidade de incorporar ao acordo a pequenos colectivos que quedaron fóra:
i.      Persoal funcionario en postos de laboral
ii.     Persoal laboral en postos de laboral

b. A Consellaría de Educación non constituíu a comisión de horarios cando foi formalmente solicitada por persoal subalterno dos centros desde o comezo do curso académico 2009/2010:
i.      CIFP "Rodolfo Ucha Piñeiro" – Ferrol
ii.     IES "Fernando Wirtz Suárez" – A Coruña

Para colmo, nunha xuntanza que tivo lugar o luns 15, a xefa territorial da Coruña, a quen se lle expuxo esta problemática dixo que ‘tomaba nota’ (como se esta problemática fose recente).

C) Problemas xurdidos á sombra do acordo

Se está a dar un incremento dos problemas cos horarios do persoal Auxiliar Administrativo (citamos os casos do CEIP "Camiño de Santiago" de Pedrouzo–O Pino e CEIP "Praia Xardín" de Boiro). Debe quedar claro que o Acordo nada di sobre os horarios dos Auxiliares administrativos e, xa que logo, non se pode usar como instrumento para xustificar ningún cambio de horario.

Resultado

A Consellaría di que o texto do Acordo e claro e que efectivamente diferenza ben o que son horarios do que son as quendas; móstrase disposta a mediar en todos os conflitos que se presenten con respecto ao persoal de oficinas; indican que só tiveron oportunidade de mediar no conflito do CEIP ‘Camiño de Santiago’ de Pedrouzo; están dispostos a falar coa Xefatura Territorial da Coruña para que efectivamente se cumpra o acordo e se constitúa a Comisión de horarios; aceptan que nela estean presentes un representante de cada central sindical ‘máis representativa’ e din que estudarán o cadro de persoal para ver os casos que puideron quedar fóra do acordo (funcionarios en postos de persoal laboral, do que dubidan que haxa algún coas funcións propias dos subalternos, e laborais en postos de laborais, dos que cren que deben ter recoñecidos o plus de especial dedicación).

Sobre o horario do persoal das oficinas nadan entre augas. Concordan en que o acordo nada di sobre el, pero non queren dar o paso de recoñecer que o horario deste persoal é o que con carácter xeral rexe en toda a Administración. De todos os xeitos están dispostos a mediar nos conflitos que se presenten e, todo parece indicar que, en ausencia dun procedemento ben definido para modificar os horarios en función de necesidades do servizo ben establecidas, están dispostos a aceptar que alí onde haxa conflito se estableza o horario xeral da Administración.

Sobre os períodos non lectivos indican que pode ser perigoso entrar nese tema; que os problemas actuais son aínda puntuais e que non xustifican unha actuación da Consellaría. Estas consideracións as fan extensivas ao tema da xornada de verán.

O longo da conversación, sacamos o tema dos regulamentos de réxime interno (sobre o que CCOO está a lanzar unha campaña que consideramos perigosa en tanto que cremos que de ningunha forma debe ir á Mesa Sectorial tal e como eles están a reclamar) e queda claro que non son un instrumento para a modificación de materias que son obxecto de negociación colectiva (horarios do persoal da Xunta e funcións). A Consellaría concorda e din non saber nada sobre este tema. Efectivamente eses regulamentos deben establecer o horario do centro e poden recoller os horarios do persoal do centro pero están sometidos aos límites legais propios de todo documento regulamentario. En ningún caso poden ser o instrumento para a modificación de horarios, quendas ou funcións.

Entrados no apartado de varios, desde a CIG-autonómica solicitamos unha reunión da Consellaría coas organizacións sindicais para o estudo da plataforma reivindicativa de centros de ensino que temos deseñada. CCOO tamén adianta algúns aspectos da súa plataforma reivindicativa (centrada só no persoal funcionario e deixando de lado ao persoal laboral, o que é rexeitado pola CIG, que quere aunar as reivindicación de todo o persoal funcionario e laboral dos centros). A Consellaría non considera oportuna esa reunión. Fixo fincapé en que as negociacións por Consellarías podería dar lugar a unha multiplicidade de sistemas de relacións laborais dentro da Xunta e que algunhas das reivindicacións poderían ser materia de negociación con Función Pública máis que coa Consellaría.

Din que as limitación orzamentarias cos que se moven lles impiden convocar unha xuntanza que podería levantar expectativas que de ningún xeito poderían satisfacer. Indicámoslles que aínda que é certo que calquera medida ten custos, non todas teñen por que ter un reflexo orzamentario inmediato.

En resumo, a Consellaría considera que non hai dispoñibilidade de cartos neste momento como para abrir calquera negociación que inevitablemente deberá ter unha compoñente orzamentaria. Por outro lado, existe unha grande coincidencia na interpretación do acordo entre a Consellaría e as organizacións sindicais. Desde a CIG-Autonómica seguiremos atentos para a actuación da a Consellaría e trasladarémoslle a Consellaría de Educación todos os problemas que se vaian presentando.

Outras novas recentes

Mércores, 15 Xaneiro 2025

Apertura do prazo de solicitude das listas para o desempeño transitorio de prazas do Servizo de Prevención de Incendios Forestais

Abren o prazo de presentación de solicitudes para a elaboración da lista para o nomeamento de persoal interino para o desempeño transitorio de postos reservados a funcionarios do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios...
Martes, 21 Xaneiro 2025

Orde de confección de nóminas para o ano 2025

No DOG do 21/01/2025 publican a ORDE do 17 de xaneiro de 2025 pola que se ditan as instrucións sobre a confección de nóminas do persoal ao servizo da Administración autonómica para o ano 2025. Estas retribucións manteranse para o ano 2025 nas contías vixentes en 31 de decembro de 2024, sen prexuízo do establecido na disposición adicional oitava da Lei 4/2024, do 27 de...
Venres, 17 Xaneiro 2025

Non era necesario reclamar o grao I da carreira do ano 2019 antes do 17 de xaneiro

Ante as dúbidas que se suscitaron por unha campaña alentando a todas aquelas persoas ás que non lle concederan o grao I da carreira en 2019 a presentar unha reclamación previa, e logo de ser estudado o caso pola nosa asesoría concluímos que NON É NECESARIO PRESENTAR NINGUNHA RECLAMACIÓN. Se alguén presentou unha reclamación NON pasa nada, non sobra, pero vai ser...