Inicio
Xoves, 25 Abril 2024

A CIG demanda o aumento de efectivos de axentes ambientais e que se cumpran os compromisos adquiridos

Tras a primeira xuntanza do Consello da Xunta, o presidente Rueda falou de que “hai unha grande intencionalidade” detrás dos lumes acontecidos estes días. Polo tanto dende a CIG demandamos en consecuencia o aumento de persoal para poder facer fronte a elevada actividade incendiaria.

Dende a CIG denunciamos que actualmente dos 387 axentes ambientais pertencentes a Consellería do Medio Rural tan só 15 forman parte da Unidade de Investigación de Incendios Forestais (UIFO). Esta unidade foi ...


Venres, 19 Abril 2024

A Xanela (boletín de CIG-Autonómica, abril/2024)

Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de:

- Concursos de traslados e as 1.100 prazas bloqueadas- Concurso específico- Campaña pola xornada de 35 horas semanais e as semanas de 4 días- Lentitude dos procesos selectivos- Condicións de traballo do persoal non docente de centros de ensino- Como recibir información da CIG-Autonómica.


Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de selección.

A AGASP vén de convocar a actividade formativa “Análise de incendios forestais”, de 120 horas e 40 prazas, ...


Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a ...


Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que ...


Venres, 12 Abril 2024

Emendas da CIG ás leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de ...


Venres, 12 Abril 2024

Educación retira a axuda por discapacidade ao seu persoal funcionarizado

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É ...


Xoves, 11 Abril 2024

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar incumpre a normativa de conciliación da vida familiar e laboral

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, ...


Mércores, 03 Abril 2024

A CIG solicita que o grao en Educación Social sexa a única titulación habilitante para exercer como educador/a social

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, ...


Luns, 18 Marzo 2024

A CIG solicita que se volva a abrir o buzón de postos do concurso de corpos especiais

Despois dun breve prazo para formular alegacións, Función Pública pechou o buzón sen responder a máis da metade das alegacións sobre os postos.

De todas as alegacións formuladas pola CiG en relación aos postos do concurso de traslados de corpos especiais (inclusións, exclusións, etc) de máis da metade non temos resposta.

Hai que facer constar que cando nós alegamos por ter coñecemento de que determinados postos que non están no listado inicial deberían aparecer porque son vacantes, o que ...


Venres, 15 Marzo 2024

Que pasa coas gardas dos axentes do Servizo de Patrimonio Natural?

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas ...


En todo caso, solicitamos que se nos proporcionen aclaracións sobre as cuestións seguintes relacionadas coa entrada en vigor do devandito decreto, dado que foi aprobado sen a negociación preceptiva coas organizacións sindicais representativas:

1. En relación coa previsión do artigo 4 do decreto de que a nova certificación de competencias dixitais poida establecerse como requisito de participación en procesos de provisión de postos e selección de persoal:

  • Consideramos, en primeiro lugar, que se lle debe garantir a todo o persoal da Administración a formación esixida para obter a referida certificación con anterioridade ao seu establecemento como requisito indispensable de participación en procesos de provisión de posto ou selección de persoal.

  • Entendemos, en segundo lugar, que é necesario por parte da Administración un compromiso firme e inequívoco de que a previsión do artigo 4 do decreto 21/2011 non será efectiva mentres non se reformen os actuais decretos 93/1991 de provisión de postos e 95/1991 de selección de persoal, deixando claro que non será de aplicación para os procesos próximos ou en curso, como é o caso dos procesos de consolidación de persoal laboral ou os vindeiros concursos de traslado de persoal laboral ou funcionario.

  • É necesario, por outro lado, concretar se a implantación da certificación terá iguais repercusións para todos os grupos de clasificación de empregados públicos, ou se está previsto que só afecte a aqueles corpos ou categorías nas que prime un perfil que precise o manexo de ferramentas ofimáticas. Neste sentido, demandamos información sobre se existen previsións de incorporar esta certificación como mérito ou requisito nas Relacións de Postos de Traballo e, de ser así, as súas condicións e efectos, demandando que se regulen con carácter xeral.

  • Tendo en conta que o artigo 56.3 do Estatuto básico do empregado público dispón que, para o acceso ao emprego público poderá esixirse o cumprimento doutros requisitos específicos que garden relación obxectiva e proporcionada coas funcións asumidas e as tarefas a desempeñar. En todo caso, deberán establecerse de maneira abstracta e xeral, consideramos que debe aclararse se, para os efectos previstos no artigo 4 do decreto 218/2011, admitirase a validez das certificacións de competencia profesional emitidas por outras Administracións Públicas.

Así mesmo, entendemos que debe aclararse que disposicións se tomarán para compatibilizar a esixencia da certificación de competencias dixitais como requisito indispensable para participar en procesos de provisión e selección  co mantemento da libre concorrencia en condicións de igualdade, mérito e capacidade no acceso ao emprego público de todos os cidadáns.


2. Consideramos que, con carácter urxente, debe proporcionárselle a todo o persoal información clara e exhaustiva sobre as condicións de recoñecemento e validación dos contidos esixidos para obter a certificación de competencias dixitais:

  • Debe concretarse se serán válidos os cursos da EGAP anteriores a 2011 cuxos contidos sexan materialmente equivalentes aos cursos da actual convocatoria; así mesmo, debe aclararse se serán válidos só cursos de contido exclusivamente ofimático, ou tamén aqueles outros como os de Xefatura de Negociado, que conteñen formación ofimática equivalente.

  • Debe explicarse se é posible obter a certificación acreditando os coñecementos de maneira mixta, en parte por medio de cursos formativos e en parte a través de probas libres.

  • Debe clarificarse a validez dos cursos sobre as materias obxecto da certificación impartidos polas organizacións sindicais no marco dos acordos de formación oficiais AFCAP e AFEDAP.

  • Debe facilitarse unha relación completa das titulacións universitarias e de formación profesional que serán validadas para os efectos de obter a certificación.


3. En relación coas previsións do decreto 218/2011 de que a formación poida ser impartida por medio de organismos ou entidades colaboradoras, demandamos que se concrete que tipo de organizacións serán recoñecidas para estes efectos e baixo que condicións (outras AAPP, universidades, empresas privadas, academias de oposicións...).

Neste sentido, consideramos que debe respectarse por parte da Xunta de Galicia o marco de colaboración das organizacións sindicais na formación dos empregados públicos disposto nos acordos AFCAP e AFEDAP, sempre partindo da premisa de que o custo da formación dos empregados públicos para o posto de traballo debe ser asumido pola Administración e non polos propios traballadores, especialmente tendo en conta que o decreto 218/2011 anticipa a certificación de competencias dixitais sexa requisito indispensable para participar en concursos de traslado e procesos selectivos de promoción interna.


4. En relación coas probas libres para acreditar os coñecementos esixidos na certificación, consideramos que cómpre descentralizar a súa realización en todo o territorio para lle facilitar a todo o persoal o acceso ás ditas probas, ademais de garantir unha realización periódica das probas que permita que todo o persoal poida acceder a elas progresivamente segundo adquira a formación necesaria. Así mesmo:

  • Entendemos que, dado que se procura promover e facilitar a adquisición de competencias ofimáticas, deberían abrirse ao acceso de todo o persoal os contidos dos cursos de ofimática da páxina web da EGAP.

  • Consideramos que se debe aclarar se a superación das referidas probas será asimilada  á realización de cursos formativos e recoñecida para os efectos de computar no apartado de formación nos vindeiros concursos de traslados.

  • Neste sentido, consideramos tamén de interese que se aclare se existe algunha previsión sobre como afectará a entrada en vigor da certificación de competencias dixitais ao sistema de valoración da formación en ofimática en concursos de traslado e procesos de selección.

  • Solicitamos que a inscrición nas probas libres non compute para os efectos do límite máximo anual de cursos formativos que se poden solicitar na EGAP.


5. En relación co sistema de actualización da certificación de competencias dixitais prevista no decreto 218/2011, entendemos que debe aclararse se a non actualización da certificación pasados cinco anos limitará a súa validez para os efectos de participación en procesos de provisión de postos e selección de persoa.