Novas por contido

A Xunta de Persoal do persoal funcionario da Xunta de Galicia na provincia de Lugo, leva varios anos traballando para que a Xunta de Galicia cumpra coa lexislación vixente en materia de comisións de servizos. Despois das continuas irregularidades que se producen e que constatamos dun xeito cotián, e ao comprobar que a Xunta de Galicia facía caso omiso das nosas peticións de cumprimento e transparencia, tomamos a decisión de facerlle chegar a nosa demanda ao Valedor do Pobo. E hai unhas semanas recibimos escrito da Oficina do Valedor do Pobo dándonos conta dos pasos que tiña dado e das respostas recibidas.

Desde a oficina do Valedor do Pobo, requiríuselle  documentación á Consellería de Facenda para achegar ao expediente da queixa presentada. Na resposta da Consellería de Facenda, a través da dirección Xeral da Función Pública, xustifica o que nin eles mesmos acaban de crer.

No tocante á nosa queixa relativa á duración das comisións de servizos (lembremos que poden ter un máximo de duración de dous anos) a Xunta de Galicia xustifícalle ao Valedor do Pobo que este retraso se vén producindo debido á proximidade da resolución de varios concursos de traslados. Esta afirmación vese contestada por si mesma cando estamos a ver todos os días comisións de servizo que exceden con creces este período, chegando algunhas ocupacións a contarse por lustros. Isto é facilmente demostrable.

Con respecto ás prazas de libre designación que estaban sendo ocupadas en comisión de servizo, para que o funcionario ou funcionaria nomeada non perda a súa praza de concurso, di o informe do Valedor do Pobo que a Consellería non se pronunciou neste punto no seu escrito de resposta a pesar de ter sido preguntada por este feito. Non existe mellor resposta, ás veces, ca un silencio. Con este silencio o que lle di a Xunta de Galicia é que non ten resposta para esta realidade incontestable e esta perversión da lexislación actual.

En concreto, no informe do Valedor do Pobo, faise referencia ao feito de que existen dúas prazas como son a Xefatura Territorial de Presidencia e mais a Xefatura Territorial do Medio Rural e do Mar e di textualmente este informe: “sería interesante ter información sobre os motivos que xustifican a autorización destas comisións cuxa duración iniciouse en xuño de 2009”.

Tamén, e tendo en conta a resposta da Consellería de Facenda ao valedor, este último diríxese “ás Consellerías do Medio Rural e do Mar co fin de obter información concreta sobre as prazas que lle competen, sobre as solicitudes para as comisións de servizo e a súa xustificación, tendo en conta a porcentaxe existente no seu ámbito”.

Por último, a Oficina do Valedor do Pobo, indícanos que cando reciban “o preceptivo informe que este organismo ten que remitirnos, poñerémonos de novo en contacto coa Xunta de Persoal, dándolle conta da nosa actuación e, se é posible, da solución do seu problema”.

Á vista de todo o exposto é evidente que o Valedor do Pobo ten serias dúbidas sobre moitos aspectos que aínda están sen aclarar por parte da administración galega. E polo que podemos ver, non debe ser fácil para a Xunta de Galicia explicalo porque desde a petición feita polo Valedor do Pobo e despois de varios meses, aínda non tivemos resposta destes feitos. A intención nosa, non é outra que o cumprimento da lexislación vixente, como vimos dicindo desde o principio deste proceso. Non se pode utilizar a administración en beneficio propio nin colocar ao persoal a dedo atendendo a razóns persoais e non profesionais.

Desde a Xunta de Persoal, non imos parar ata que consigamos unha administración máis pura e cristalina a pesar do intento dos seus dirixentes de que isto sexa máis parecido a unha oficina de colocación de submisos en postos que deberían ser cubertos respectando os principios de igualdade, mérito e capacidade.

Outras novas recentes

Martes, 17 Decembro 2024

Mesa de seguimento do acordo de funcionarios do SPIF: consecuencias dun acordo "sen letra pequena"

O día 13 de decembro 2024 celebrouse a 9ª reunión da mesa de seguimento do acordo de funcionarios do SPIF onde a Administración presentounos uns gráficos nos que se reflexa a porcentaxe de cobertura así como a de vacacións,  comparando os anos 2023 con 2024. Dende a CIG insistimos que: - Unha vez máis que, logo do traslado do acordo ao persoal laboral, é de recibo que se...
Luns, 16 Decembro 2024

Proposta de Acordo para a correcta finalización de determinados procesos de estabilización (SPIF) (borrador 16/12/24)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) achegounos unha proposta de acordo relacionado coa terminación dos procesos selectivos de estabilización para as distintas clases e escalas do servizo de incendios. O asunto ven motivado polo feito de que houbo un cambio de criterios en canto á baremación da experiencia do persoal fixo-descontinuo. Con...
Mércores, 18 Decembro 2024

A CIG reclama a recuperación de dereitos do persoal das administracións públicas

A lei de Orzamentos para 2025 perpetúa os recortes de 2012 e non avanza nengunha mellora, excepto para a escala de letrados, polo que dende a CIG solicitamos a extensión desa mellora para todo o persoal A CIG concentrouse o martes 17/12/2024 diante do Parlamento de Galiza, coincidindo co debate dos Orzamentos da Xunta para 2025 para denunciar que con esta lei se perpetúan...