A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público.
O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única reunión na Mesa Xeral, celebrada despois das dúas da tarde, con todo xa decidido pola Xunta. O resultado evidencia acordos pechados ás agochadas e unha entrega do modelo de carreira e avaliación aos intereses da Xunta, nun contexto no que o texto non terá efectos reais ata 2029, pero que queda blindado desde hoxe.
Cómpre lembrar que, con este sistema, a avaliación non só condiciona o cobro do complemento de carreira, senón tamén a mobilidade e a promoción, actuando como procedemento sancionador sen garantías. Supón un retroceso histórico nos dereitos do persoal ao servizo da Administración galega ao que estaremos sometidos todos e todas.
CARREIRA PROFESIONAL
❌ A carreira deixa de ser un dereito: supedítase á avaliación
O avance profesional non é automático nin garantido:
- Depende de superar avaliacións anuais.
- Depende de que a Xunta decida convocar.
- Nada garante que o pagamento dos graos non se realice como coa carreira extraordinaria: en cómodos prazos ou fraccionamentos.
❌ Formación para quen a poida pagar
A esixencia de formación segue a ser excesiva ante a oferta pública existente e o “solucionan” aceptando a formación das universidades privadas.
❌ Criterios clasistas e discriminatorios
A baremación favorece a quen ocupa posicións de maior responsabilidade de quen xa parte nunha situación de vantaxe e penaliza o persoal base. Puntúan:
- Postos directivos ou de responsabilidade.
- Participación en tribunais ou procesos selectivos.
- Actividades alleas ao posto (formación, proxectos, innovación…).
- Ocupación de postos de “difícil cobertura”, definidos pola propia Xunta
❌ Carreira curta e contías económicas profundamente desiguais
As diferenzas entre grupos promoven/manteñen unha fenda retributiva desproporcionada:
- Os grupos baixos seguen recibindo moito menos polos mesmos anos de servizo.
- Quedase curta para a recoñecer a longa vida laboral ao rematar no grao IV (24 anos)
❌ Retroactividade e efectos económicos condicionados
O complemento de carreira pode reducirse ou suspenderse se non se superan avaliacións sucesivas.
SISTEMA DE AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO
❌ Avaliación penalizadora e cuantitativa
- O aprobado esixe unha “nota” de 6 sobre 10.
- Parte da nota depende de obxectivos colectivos, aínda que a persoa non teña control sobre eles.
- O modelo empurra a produtividade individualizada e competitiva, afastando ao persoal dos valores do servizo público.
❌ Control político e xerárquico
- A unidade avaliadora depende directamente da dirección política (art. 29).
- A Comisión de Revisión, pese a que aceptaron incluír presenza sindical condicionárona a quen dera o voto a favor na Comisión de Persoal (a CIG votou en contra)
- O sistema deixa fendas para instrucións políticas, presión xerárquica e utilización discrecional.
❌ Criterios de valoración produtivistas e clasistas
- Os obxectivos deben ser medibles e cuantificables, pero non se adaptan á diversidade de postos nin ás funcións reais do servizo público.
- Engádense descricións de competencias e obxectivos segundo grupos e subgrupos que resultan anticuadas, elitistas e máis propias dun modelo autoritario/franquista de administración que dunha institución moderna.
❌ Posible derivación disciplinaria e estigmatización
A non superación repetida da avaliación suporá:
- Consecuencias económicas (incluída perda temporal do complemento no grao máis alto).
- Prexuízos en mobilidade e provisión de postos.
- Posible creación de listas negras encubertas baixo criterios supostamente técnicos.