Novas por contido

A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público.

O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única reunión na Mesa Xeral, celebrada despois das dúas da tarde, con todo xa decidido pola Xunta. O resultado evidencia acordos pechados ás agochadas e unha entrega do modelo de carreira e avaliación aos intereses da Xunta, nun contexto no que o texto non terá efectos reais ata 2029, pero que queda blindado desde hoxe.

Cómpre lembrar que, con este sistema, a avaliación non só condiciona o cobro do complemento de carreira, senón tamén a mobilidade e a promoción, actuando como procedemento sancionador sen garantías. Supón un retroceso histórico nos dereitos do persoal ao servizo da Administración galega ao que estaremos sometidos todos e todas.

CARREIRA PROFESIONAL

A carreira deixa de ser un dereito: supedítase á avaliación

O avance profesional non é automático nin garantido:

  • Depende de superar avaliacións anuais.

  • Depende de que a Xunta decida convocar.

  • Nada garante que o pagamento dos graos non se realice como coa carreira extraordinaria: en cómodos prazos ou fraccionamentos.

Formación para quen a poida pagar

A esixencia de formación segue a ser excesiva ante a oferta pública existente e o “solucionan” aceptando a formación das universidades privadas.

Criterios clasistas e discriminatorios

A baremación favorece a quen ocupa posicións de maior responsabilidade de quen xa parte nunha situación de vantaxe e penaliza o persoal base. Puntúan:

  • Postos directivos ou de responsabilidade.

  • Participación en tribunais ou procesos selectivos.

  • Actividades alleas ao posto (formación, proxectos, innovación…).

  • Ocupación de postos de “difícil cobertura”, definidos pola propia Xunta

Carreira curta e contías económicas profundamente desiguais

As diferenzas entre grupos promoven/manteñen unha fenda retributiva desproporcionada:

  • Os grupos baixos seguen recibindo moito menos polos mesmos anos de servizo.

  • Quedase curta para a recoñecer a longa vida laboral ao rematar no grao IV (24 anos)

Retroactividade e efectos económicos condicionados

O complemento de carreira pode reducirse ou suspenderse se non se superan avaliacións sucesivas.

SISTEMA DE AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO

Avaliación penalizadora e cuantitativa

  • O aprobado esixe unha “nota” de 6 sobre 10 (art. 38).

  • Parte da nota depende de obxectivos colectivos, aínda que a persoa non teña control sobre eles.

  • O modelo empurra a produtividade individualizada e competitiva, afastando ao persoal dos valores do servizo público.

Control político e xerárquico

  • A unidade avaliadora depende directamente da dirección política (art. 29).

  • A Comisión de Revisión, pese a que aceptaron incluír presenza sindical condicionárona a quen dera o voto a favor na Comisión de Persoal (a CIG votou en contra)

  • O sistema deixa fendas para instrucións políticas, presión xerárquica e utilización discrecional.

Criterios de valoración produtivistas e clasistas

  • Os obxectivos deben ser medibles e cuantificables, pero non se adaptan á diversidade de postos nin ás funcións reais do servizo público.

  • Engádense descricións de competencias e obxectivos segundo grupos e subgrupos que resultan anticuadas, elitistas e máis propias dun modelo autoritario de administración que dunha institución moderna (art. 36).


Posible derivación disciplinaria e estigmatización

A non superación repetida da avaliación suporá:

  • Consecuencias económicas (incluída perda temporal do complemento no grao máis alto) (art. 40.3).

  • Prexuízos en mobilidade e provisión de postos (art. 40.4).

  • Posible creación de listas negras encubertas baixo criterios supostamente técnicos (art. 40.2 e 41).

Outras novas recentes

Mércores, 10 Decembro 2025

Escalas sanitarias: negociación da OEP-2025 e convocatoria de procesos selectivos (5/12/2025)

No relativo ao persoal funcionario das escalas sanitarias (Lei 17/1989), o venres 5 de decembro asistimos a unha xuntanza convocada pola Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Sanidade para tratar a súa proposta de Oferta de Emprego Público (OEP) do ano 2025 e a convocatoria do proceso selectivo das prazas pendentes das OEP 2022, 2023 e 2024. OEP-2025 Sanidade propón...
Martes, 16 Decembro 2025

RPT CMACC (litoral) (para 18/12/25)

A Consellería do Medio Ambiente e Cambio Climático convocounos a unha xuntanza para o xoves 18 de decembro, para tratar a súa proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo. En grandes liñas, a proposta ten por obxecto: Asumir os postos ocupados transferidos do Estado polo traspaso de funcións e servizos da Administración do Estado á Comunidade Autónoma de...
Venres, 12 Decembro 2025

Proposta de modificación da RPT de Presidencia da Xunta de Galiza

O vindeiro martes, día 16 de decembro, fomos convocados para a negociación da proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo dos órganos superiores da Presidencia da Xunta de Galicia. Trátase dunha modificación de RPT que afecta unicamente a 4 postos. Propoñen a amortización dunha xefatura de sección de biblioteca, tres postos nos que propoñen modificacións e a...