A CIG vota NON ao proxecto de decreto polo que se pretende regular o estatuto do persoal de I+D+i ao servizo da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza por desintegrador, discriminatorio e sexista. Aínda así, o decreto foi adiante co voto a favor de CCOO, UGT e CSIF.
Función Pública mantén parado durante un ano o borrador de Estatuto do persoal de investigación que nos presentou en novembro de 2022 e preséntanolo agora aos sindicatos amplamente modificado e a toda présa
8 meses despois de que presentáramos as nosas alegacións á primeira proposta de decreto de persoal de investigación, Función Pública envíanos un novo borrador ateigado de cambios e dános 2 días para presentar alegacións.
Despois de 3 reunións nunha semana, Función Pública deu por finiquitada a negociación sen recoller ningunha das alegacións de calado. Agora entroulles a présa e queren que entre en vigor a primeiros de 2024.
Alegacións máis importantes da CIG que non foron recollidas pola Dirección Xeral da Función Pública:
1. INCLUSIÓN DO PERSOAL LABORAL, PERSOAL FUNCIONARIO E PERSOAL ESTATUTARIO
Demandamos unha vez máis que o estatuto de persoal de investigación contemple a posibilidade de que a carreira de I+D+i se poida realizar como persoal laboral, como persoal funcionario e como persoal estatutario. Este estatuto só contempla a posibilidade de persoal de I+D+i de carácter laboral.
A Lei 14/2011 da ciencia, a tecnoloxía e a innovación non obriga a que o persoal de investigación sexa exclusivamente laboral e, ademais, no ámbito do sector público autonómico hai, dende sempre, persoal de investigación laboral, funcionario e estatutario.
Con este proxecto de estatuto o actual persoal de I+D+i funcionario, para ter posibilidades de facer carreira de I+D+i, vai ter obrigatoriamente que renunciar á súa condición de persoal funcionario e converterse en persoal laboral, coas graves consecuencias e prexuízos que isto ten.
Isto conleva ou unha perda de dereitos ou unha exclusión da carreira de I+D+i para o persoal funcionario que leva anos dedicando os seus esforzos a contribuír ao avance da nosa sociedade. Supón, ademais, un prexuízo para o Sistema Galego de Investigación e Innovación pola previsíbel perda de capital humano experimentado que se vai producir.
Consideramos que o estatuto de persoal de investigación ten que recoller a posibilidade de que a carreira investigadora se poida realizar tamén como persoal funcionario e estatutario, contemplando as particularidades da investigación no ámbito sanitario dentro do SERGAS, non só para o persoal que desempeñe tarefas asistenciais, senón para todo o que participe na investigación sanitaria, implantando a figura do persoal investigador estatutario, coa definición de categorías profesionais específicas que permitan ao persoal estatutario do Servizo Galego de Saúde a dedicación de forma estable e estrutural a tarefas de investigación, consonte o previsto no artigo 85 da Lei 14/2007, do 3 de xullo, de investigación biomédica.
Non se entende este afán por limitar a carreira de I+D+i ao persoal laboral. A única explicación que se nos ocorre é outra das novidades deste decreto:
avaliación negativa = despedimento procedente
Este decreto introduce un novo suposto de despedimento procedente non contemplado no Estatuto dos traballadores e traballadoras: a avaliación negativa aos 5 anos. Vén a ser un período de proba de 5 anos.
A CIG non vai apoiar un decreto que inclúa un novo suposto de despedimento procedente non contemplado no Estatuto dos traballadores e traballadoras.
2. INCLUSIÓN DE TODO O PERSOAL DE I+D+i: PERSOAL INVESTIGADOR, PERSOAL TÉCNICO E PERSOAL DE XESTIÓN
Demandamos de novo que este estatuto inclúa, como corresponde, ao conxunto completo do persoal de I+D+i: o persoal investigador, o persoal técnico e o persoal de xestión.
Este decreto deixa fóra a todo persoal de xestión e a parte do persoal técnico do Sistema de Investigación e Innovación público galego que depende de Función Pública.
A Lei 14/2011 da ciencia, a tecnoloxía e a innovación é clara cando establece no seu artigo 3.5 que é o Sistema Español de Ciencia, Tecnoloxía e Innovación, e concreta que forma parte deste sistema os seguinte persoal:
a) O persoal investigador
b) O persoal técnico
c) O persoal que realiza funcións de xestión, administración e servizos relacionados coa I+D, o a transferencia de coñecemento e a innovación
A Lei 14/2011 tamén define ao “persoal de investigación” no seu artigo 27.1, onde di:
Considerarase persoal de investigación ao servizo do Sistema Español de Ciencia, Tecnoloxía e Innovación ao persoal investigador, o persoal técnico e o persoal de xestión.
Na Lei 17/2022, pola que se modifica a Lei da ciencia, indícase que unha das principais características dos actuais equipos de I+D+i é o seu carácter multidisciplinar e a diversidade de perfís profesionais que os integran, como o persoal investigador, persoal técnico e persoal de xestión. Polo tanto, é imprescindíbel a inclusión expresa no Sistema Español de Ciencia, Tecnoloxía e Innovación do persoal técnico e de persoal que realiza funcións de xestión, administración e servizos, como elementos fundamentais del.
Que fai Función Pública neste decreto? Lonxe de respectar o estipulado na Lei da ciencia, con este estatuto de investigación deixa claro que para eles/as nin é fundamental nin é imprescindíbel o persoal técnico nin o persoal de xestión. Pretende excluílos e deixalos totalmente á marxe do Sistema de I+D+i, que disque que quere artellar e fomentar.
Por outra banda, no artigo 2.r), dentro dos seus obxectivos xerais, a Lei da ciencia indica o seguinte obxectivo:
Fomentar a carreira profesional e a mobilidade profesional do conxunto do persoal de investigación, científicos, técnicos e persoal de xestión.
E vai máis aló, xa que a propia Lei da ciencia di expresamente que tanto o persoal técnico como o persoal de xestión da I+D+i teñen dereito a unha carreira profesional semellante á do persoal investigador (artigo 27.2):
A carreira profesional e o réxime xurídico que regule a lei de ordenación da función pública da Administración xeral do Estado e a súa normativa de desenvolvemento serán aplicábeis ao persoal técnico e de xestión funcionario e laboral fixo ao servizo do Sistema Español de Ciencia, Tecnoloxía e Innovación. Así mesmo, este persoal terá dereito á carreira profesional ao amparo desta Lei en termos semellantes aos que contempla o artigo 25 para o persoal investigador.
Función Pública busca con este estatuto a alternativa máis barata, chapuceira e prexudicial tanto para o noso Sistema de I+D+i como para o seu persoal: obrigar a boa parte do persoal técnico e a todo o persoal de xestión da I+D+i a renunciar á carreira de investigación que lles corresponde, e a acollerse a outras alternativas que en nada teñen que ver co ámbito da I+D+i nin coa proposta que se lle fai ao persoal investigador, onde se contempla a mobilidade entre centros de I+D+i,, ao igual que as estadías formativas específicas, e unhas remuneracións e condicións na progresión da carreira considerabelmente mellores.
3. INCLUSIÓN DA PERSPECTIVA DE XÉNERO
Demandamos novamente que este estatuto de investigación inclúa a perspectiva de xénero no eido estratéxico da I+D+i e a realización previa dun estudo de impacto de xénero
Este estatuto carece da máis mínima perspectiva de xénero en todo o seu articulado, e non parte de ningún informe de xénero para coñecer cal é a situación da muller na I+D+i no cadro do persoal de investigación dependente de Función Pública e actuar en consecuencia coas debidas medidas.
A Lei da ciencia dedica dous extensos capítulos a introducir a perspectiva de xénero no Sistema Español de Ciencia, Tecnoloxía e Investigación, buscando convertelo nunha contorna inclusiva, diversa, segura e igualitaria.
Que fai Función Pública neste decreto? Seguir ignorando a Lei da ciencia ao máximo e tamén a normativa vixente de igualdade, como nos ten afeitas; nun ámbito particularmente competitivo e demandante onde hai que asegurar a progresión igualitaria na carreira profesional por parte das mulleres.
Pasou un ano dende os inicios da negociación deste decreto, e Función Pública nin incluíu a perspectiva de xénero nin ningunha das medidas establecidas na Lei da ciencia; e como é costume nesta administración, tampouco ofreceu ningún informe de impacto de xénero como lle solicitamos para poder responder con coñecemento de causa mediante este decreto aos desafíos de xénero e igualdade que presenta o colectivo de persoal de I+D+i e ofertar unha carreira profesional á altura das circunstancias.
NON A UN DECRETO DE INVESTIGACIÓN DESINTEGRADOR DO SISTEMA DE I+D+I , EXCLUÍNTE E MACHISTA!