- Detalles
A CIG-Autonómica denuncia ante a presidenta do Comité de Seguridade e Saúde Laboral que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático carece de protocolos claros, formación actualizada e medidas de bioseguridade para a manipulación, traslado e almacenamento de fauna salvaxe morta, pese ao risco real de transmisión de enfermidades como a peste porcina africana (PPA) ou a gripe aviaria.
A prevención da peste porcina africana depende fundamentalmente da detección temperá na fauna salvaxe, que é a principal vía de entrada e expansión do virus. Non se pode esperar a que a enfermidade entre nas granxas: o risco hoxe aínda está no monte, e é a Consellaría de Medio Ambiente quen ten a competencia directa sobre este ámbito.
Malia esta responsabilidade ao persoal axente ambiental, garda de recursos naturais e persoal dos centros de recuperación de fauna (CRF) indicaselles unicamente que deben envolver, precintar e trasladar os cadáveres aos CRF, onde quedan almacenados en conxeladores.
A CIG Autonómica subliña que o virus da PPA, aínda que non afecta ás persoas, sobrevive semanas ou meses en roupa, rodas, caixas de pick-up ou ferramentas, polo que a falta de desinfección e trazabilidade pode converter ao persoal e aos vehículos oficiais en vectores involuntarios de transmisión, especialmente cando eses mesmos vehículos visitan explotacións porcinas ou zonas agrícolas. Polo que só o persoal formado e especializado da Consellaría deberá aproximarse e facer a recollida e levantamento de acta e control da trazabilidade con todos os pasos de bioseguridade e control.
Situación dos centros de recuperación de fauna
Denunciamos que estes centros están escasísimos de persoal e carecen de veterinarios/as asignados de maneira estable. Nestes centros mestúrase fauna viva en recuperación con cadáveres potencialmente infectados, sen confirmación de que estas instalacións funcionen como instalacións autorizadas para xestionar, almacenar e trasladar materiais de alto risco sanitario procedentes de animais, nin garantías de separación, desinfección ou trazabilidade interna.
Ademais, non existe un sistema control efectivo que permita saber que cadáver trasladado aos CRF se recolleu, onde, por quen, onde se depositou, quen o analiza nin que ocorre se un caso resulta positivo.
Falta de coordinación e de delimitar os actores responsables
Non nos consta que se realice unha coordinación axeitada con outras consellarías implicadas como a Medio Rural e Sanidade. Nin que exista un protocolo de actuacións coherente entre servizos que traballan no monte. Sabe o persoal de incendios forestais que facer se atopa un xabarín morto no monte? E se chama ao 112, como da o aviso e a quen?
A Xunta segue sen meter aos axentes ambientais da CMACC no sistema de emerxencias do 112, a pesar que a lexislación do estado así o indica. Polo tanto pode ser que ante un aviso, os axentes ambientais da zona nin sequera sexan informados.
A CIG critica tamén que, malia este escenario de risco, a Consellaría celebrou recentemente reunións con representantes do sector da caza e con corpos de seguridade sen convocar nin informar ao persoal axente ambiental, a pesar de que o control da fauna salvaxe e da actividade cinexética é a súa competencia directa.
Con isto a Xunta delegou completamente o control da crise da PPA nos cazadores, sen establecer protocolos específicos nin coordinación efectiva co persoal de medio ambiente (como se fai noutras comunidades), o que non só é ineficaz, senón que pode converter á actividade cinexética nun vector de transmisión se non vai acompañada de medidas estritas, supervisión e formación obrigatoria.
A CIG solicita ante a presidenta do CSSL da CMACC:
• Protocolo oficial completo de manipulación e traslado de fauna morta e medios de desinfección, precintaxe e traslado.
• Implantación dun sistema obrigatorio de desinfección de vehículos e EPIs.
• Clarificación das condicións de seguridade e uso dos CRF.
• Creación dun sistema de trazabilidade sanitaria, incluíndo protocolo de actuación ante resultados positivos.
• Actualización da avaliación de riscos laborais, incorporando riscos biolóxicos de alta resistencia.
• Plan formativo obrigatorio e simulacros periódicos, con mecanismos de auditoría.
A CIG Autonómica considera que a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático non pode seguir con reunións propagandísticas e medidas improvisadas mentres faltan os mínimos esenciais para detectar os focos onde realmente aparecen, na fauna salvaxe e no medio natural.
- Detalles
A CIG interpuxo demanda ante a inacción da dirección do CIAM en PRL
A Inspección de Traballo confirma que na unidade de lactación do CIAM existía desde 2019 – 2021 unha avaliación de riscos que xa identificaba o mal estado dunhas cubertas de fibrocemento e propoñía a súa reparación. A pesar diso, non se actuou durante anos, deixando ao persoal traballador exposto a diario a dous riscos especialmente graves:
- Desprendementos de material construtivo das estruturas deterioradas sobre as persoas traballadoras.
- Exposición aos riscos potenciais por exposición ao amianto (asbesto), recollidos no RD 396/2006 (enfermidades respiratorias; asbestose; cancro de larinxe, de pulmón, gastrointestinal, mesotelioma,...).
Tras a actuación inspectora, AGACAL iniciou a contratación para retirar as cubertas mediante unha empresa autorizada, pero só despois da intervención da Inspección. O risco era coñecido e non se executaron as medidas necesarias.
A CIG denuncia a situación de abandono das instalación e os incumprimentos sistemáticos da planificación preventiva dos centros de AGACAL.
Neste caso concreto, existía un proxecto de remodelación total das instalacións e unha asignación concreta de fondos EU para a execución da unidade nova, pero a dirección de AGACAL non levou adiante o proxecto, renunciando así aos orzamentos. Agora teñen que recorrer á vía de urxencia para dar cumprimento aos requirimentos.
- Detalles
A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar.
A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi convocado o 5 de decembro de 2023 leva dous anos de atraso, a pesar de ser pequeno, xa que so outorga 132 destinos. Agora a Administración non fixa data de toma de posesión e condiciona a incorporación á finalización dun proceso selectivo de acceso libre que aínda non completou nin a fase de concurso de méritos. Trátase dunha decisión sen fundamento técnico e que non responde ao criterio de simultanear concursos cos procesos de estabilización.
Deste xeito, o adiamento mantén bloqueado ao persoal que obtivo destino. Esiximos que o proceso selectivo de axentes técnicos ambientais ten que axilizarse para cubrir as numerosas vacantes canto antes, un non ten que por freo a outro. Esta situación é froito da improvisación e a lentitude de Emprego Público que unha vez mais é lesivo para o persoal.
Trece anos sen mobilidade: unha situación insostible
O último concurso destas escalas convocouse pola Orde do 28 de novembro de 2012. Dende aquela, o persoal acumula máis de trece anos sen poder exercer o dereito á mobilidade nin progresar profesionalmente como está a suceder con moitas outras escalas da administración, unha situación insostible. Dende a CIG-Autonómica denunciamos este novo freo á mobilidade e á promoción profesional do persoal empregado público e esiximos a habilitación inmediata da toma de posesión.
Dous anos para resolver un concurso de 132 prazas e unha oposición de 96
A Xunta tardou 24 meses en resolver un concurso de dimensión reducida e, unha vez resolto, paralízao sen nova data. O mesmo pasa co proceso selectivo que xa leva dous anos e aínda lles quedan varias fases por rematar. Esiximos que axilicen e rematen xa con esta oposición!
| Procedemento | Data convocatoria | Estado a decembro 2025 |
| Concurso de traslados Axentes Ambientais/Forestais (C1/C2) | 05/12/2023 | Resolto con 132 prazas, toma de posesión bloqueada |
| Oposición Axentes Técnicos Ambientais (Grupo B – acceso libre) | 21/11/2023 | En fase de concurso-méritos, sen data final |
A desorganización da Xunta esténdese ás RPT
A Administración segue sen adaptar as relacións de postos de traballo o que podería impedir a toma de posesión do persoal do proceso selectivo atrasando aínda máis a súa resolución. O proceso está convocado como axentes técnicos ambientais do grupo B, e malia a fraude de rebaixar ao C1 mediante a disposición adicional quinta da LEPG, deben incorporarse a postos abertos ao grupo B para evitar conflitos xurídicos. Na CIG-Autonómica esiximos a modificación inmediata das RPT para abrir os postos de axentes ao grupo B.
Persoas interinas das escalas de axentes ambientais sen estabilización
O número real de vacantes acumuladas permanece oculto pola Administración, pero sabemos que hoxe superan as 150 e moitas delas están cubertas por persoas interinas sen que tiveran procesos de estabilización reais.
Os procesos selectivos da escala de axentes técnicos ambientais, convocados con prazas das OEP de 2020 (18), 2022 (38) e 2023 (40) avanzan con tal lentitude que, mesmo sen novos atrasos, precisariase xa da convocatoria doutra oposición sen ter rematada ista.
A nefasta xestión de Emprego Público coas escalas de axentes ambientais fai que as persoas que ocupan os postos sempre vexan lesionados os seus dereitos!
- Detalles
O pasado 26 de novembro reuniuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático, no que se trataron diversos asuntos, entre os que destacamos:
Previsións formativas para o ano 2026 (Descarga)
Urxe realizar a formación das titulacións que habiliten para a navegación con embarcacións ao que se comprometeu a presidenta do comité fai máis dun ano, dando cumprimento a unha das esixencias da CIG dende fai moito tempo. Relacionado con este tema preguntamos si se está arespectar a legalidade vixente, se son estas titulacións habilitantes para o manexo de embarcacións da administración, xa que estas titulacións non son profesionais.
O xefe de servizo de Patrimonio Natural da provincia de A Coruña informa de que fixera unhas xestións con capitanía marítima de A Coruña onde lle transmitiron que esas titulacións son válidas para o manexo de embarcacións da administración sempre e cando se realice un trámite administrativo con capitanía marítima, expedindo así unha autorización conforme o funcionario/a con esas titulacións vincúlase a unha embarcación ou embarcacións concretas para a súa navegación.
Roupa de traballo
Transmitimos que é preciso dar botas de traballo sen as puntas reforzadas, é unha demanda constante do persoal traballador. Dende a CIG queremos transmitir a todo o persoal traballador que é moi recomendábel que se coñezan as avaliacións de riscos e cos plans de accións, porque nestes documentos veñen reflectidas a inmensa maiorías das cuestións que atinxen á seguridade. Aínda no suposto hipotético de que solicitemos botas sen as puntas reforzadas e a Consellaría accedera ás nosas demandas, iso non exime ao persoal de empregar as botas con puntas reforzadas cando as avaliacións de riscos e os plans de acción así o requiran; isto é moi importante para evitar posibles conflitos coas mútuas no caso de accidentes laborais.
Gripe aviar
Solicitamos que a Consellaría realice formación de refresco dos protocolos actualizados. A presidenta do comité informa de que xa están traballando no tema.
Centros de recuperación de fauna
Nas últimas reunións do comité a CIG leva transmitido a necesidade de homoxeneizar e regularizar as condicións de traballo existente nestes centros, preocúpanos especialmente a situación do Centro de Recuperación de Fauna do Rodicio (Ourense). A Consellaría manifesta estar aberta a falar das cuestións que se podan mellorar. Dende a CIG amosamos a nosa disconformidade coa externalización dos servizos veterinarios.
- Detalles

A CIG rexeita unha nova rebaixa no poder adquisitivo e denuncia a farsa negociadora da Mesa Xeral
Consumouse outro pacto salarial pechado en Madrid que mantén a mesma fórmula de sempre: o persoal público continúa perdendo poder adquisitivo mentres os sindicatos estatais avalan acordos por debaixo do IPC.
Nada novo: nin recuperación do perdido, nin garantía salarial, nin cláusula de revisión.
A farsa negociadora da Mesa Xeral 36.1 do EBEP
O Ministerio presentou un «acordo» xa pactado con UGT e CSIF en reunións privadas, mentres a documentación aparecía filtrada por WhatsApp e na prensa días antes. Foi un proceso opaco, á marxe da Mesa Xeral, que exclúe deliberadamente a representación galega e vulnera a negociación colectiva.
A realidade é simple: todo estaba decidido en Madrid antes da reunión.
A proposta da CIG era clara
✔️ Salarios ligados ao IPC para non seguir perdendo poder adquisitivo.
✔️ Recuperación do 2,3% perdido no acordo anterior mediante unha suba do 5% en 2025 con efectos retroactivos.
O que implica realmente o acordo 2025-28
– Non se recupera o perdido entre 2022 e 2024.
– As previsións de IPC para 2025-26 confirman máis perda salarial.
– O incremento total queda topado nun 11% en catro anos, menor que o acordo anterior.
– O Goberno pretende aprobar o acordo vía real decreto-lei sen garantir que o Congreso o valide, xerando máis incerteza e risco para o persoal público.
© CIG-Autonómica
Os datos non menten: a carestía da vida aumenta entre o persoal empregado público
Mentres o custo da vida medra de forma continua—case un 26 % acumulado desde 2022— os salarios do persoal público apenas avanzan un 21 % (aínda con escenarios optimistas), mesmo contando co pico do 4,5 % en 2027. A consecuencia é evidente: mantense unha perda real de arredor do 5 % de poder adquisitivo, unha fenda que nin o acordo 2025–28 repara nin pretende reparar. O pacto anterior (2022–24) afundira os soldos fronte ao IPC, e este novo pacto limítase a “maquillar” a situación cunha suba concentrada nun ano, sen criterios de garantía salarial e sen vinculación ao IPC, como si teñen as pensións. E tendo en conta un escenario estable e favorable en datos macroeconómicos as estimación de suba do IPC ata 2027 anda no 2% cada ano (para o 2028 non existen pero eiquí aplicamos 2027).
O gráfico é contundente: non hai recuperación, non hai compensación, non hai protección fronte á inflación. Hai un pacto de continuidade que mantén ao persoal público nunha senda de empobrecemento progresivo, disfrazada de avances que non son tales.
Só un sistema de revalorización automática ligado ao IPC evitaría estas perdas continuadas e garantiría salarios dignos e xustos para quen sostén os servizos públicos.
A CIG seguirá a loitar por unha proposta alternativa seria
A CIG non pode avalar un pacto fóra das mesas cos sindicatos estatais que consolida perdas salariais, que nos deixa por detrás das pensións e que se negocia de costas ao persoal público.
No primeiro trimestre de 2026 imos presentar unha iniciativa parlamentaria para que Galiza esixa unha lei estatal que garanta por lei subas mínimas ligadas ao IPC. A solución existe. O que falta é vontade política.
- Detalles
👥 QUEN A PODE SOLICITAR?
- Persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas do persoal funcionario sanitario da Lei 17/89 e doutras Administracións que preste servizos nesta, e dos entes da LOFAXGA 45 a)
- O persoal laboral que asine o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización
- Sempre que NON obtivese ningún grao na convocatoria extraordinaria de 2024
- Estar en servizo activo o 31 de decembro de 2024
- Cumprir os requisitos de antigüidade e formación (ou, no seu caso, docencia, xefaturas etc.)
Da nosa administración, A QUEN EXCLÚEN?
- A todo o persoal que non se funcionarizara porque non aceptou a chantaxe ou non superou os procesos
- Ao persoal de entes da LOFAXGA 45b) aínda que si lla dan aos seus postos directivos
🎯 REQUISITOS POR GRAO
| GRAO | ANTIGÜIDADE | OUTROS REQUISITOS | FORMACIÓN MÍNIMA |
| GRAO I | ≥ 5 anos | - | 40 horas |
| GRAO II | ≥ 11 anos | Ter recoñecido o Grao I antes do 31/12/2023 | 80 horas |
| GRAO III | ≥ 17 anos | Ter recoñecido o Grao II antes do 31/12/2023 | 120 horas |
📆 PRAZOS CLAVE
- 📤 Solicitudes: do 3 ao 30 de decembro de 2025
- 💻 Presentación: só vía electrónica no web da DXEP ou no fides (usuario e clave -dende dentro rede- / Chave365 / certificado dixital)
- ⏳ Resolución: máximo 6 meses
- 💶 Efectos económicos: desde o 1 de xaneiro de 2025
- 💸 Cobro real: en 2026 (aplicación progresiva: 35% en 2025, 70% en 2026, 100% en 2027)
E CANDO IMOS COBRAR OS ATRASOS?
Segundo indica a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, o devengado de 2025 cobrarase nalgúns casos na nómina complementaria de decembro, que se ingresará en xaneiro de 2026.
⚠️ Irá por lotes, porque non lles dá tempo a incluír a todo o persoal que o solicite.
💬 Non era sen tempo…
A carreira é un dereito recoñecido, e o persoal levamos outra vez moito tempo de atraso porque non lles deu a gana de convocar antes.
Isto non pasaría se adoptaran a nosa proposta de modelo aberto e tivésemos unha carreira automática e extraordinaria real, que recoñecera todo o tempo de antigüidade.
- Detalles
No DOG do 02/12/2025 publican:
- RESOLUCIÓN do 24 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo facultativo superior, escala de facultativos/as, especialidades de medicina, de psicoloxía e de pedagoxía; do corpo facultativo de grao medio, escala de técnicos/as facultativos/as, especialidades de enfermaría, de fisioterapia, de traballo social, de educador/a social e de terapia ocupacional; do corpo de axudantes de carácter facultativo, escala técnica de gobernantes/as, especialidade gobernante/a; e do corpo de auxiliares de carácter técnico, escala de auxiliares de clínica, corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.
- RESOLUCIÓN do 24 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de varias escalas e especialidades do corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, e da agrupación profesional da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.
- RESOLUCIÓN do 24 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de arqueólogos; técnica de restauración; técnica de delineantes; de facultativos de arquivos, bibliotecas e museos; de axudantes de arquivos, bibliotecas e museos; técnica de arquivos, bibliotecas e museos; auxiliar de arquivos, bibliotecas e museos.
Durante o prazo indicado no punto primeiro, as persoas concursantes poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I da resolución de convocatoria, aos cales se engaden as potenciais resultas como consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publícase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/consulta
A solicitude de postos de traballo deberá presentarse electronicamente segundo o establecido na base IV de tramitación electrónica.
O prazo habilitado para presentar a solicitude de elección de postos de traballo e xustificar a posesión de méritos e requisitos será de quince (15) días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 3 de decembro ao 24 de decembro de 2025.
- Detalles
No DOG do 02/12/2025 publican:
- ORDE do 1 de decembro de 2025 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais CSIF, CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I, II e III do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza, para o persoal funcionario.
Para acceder ao grao I, o persoal funcionario debe cumprir os seguintes requisitos:
a) Estar prestando servizos como persoal funcionario nesta administración en 31 de decembro de 2024 e cunha antigüidade, en calquera Administración, de polo menos cinco anos en 31 de decembro de 2024.
b) Cumprir un dos criterios de avaliación establecidos no artigo 13 en 31 de decembro de 2024.
Para acceder ao grao II o persoal funcionario debe cumprir os seguintes requisitos:
a) Ter a condición de persoal funcionario nesta administración en 31 de decembro de 2024 e cunha antigüidade, en calquera Administración pública, de polo menos 11 anos en 31 de decembro de 2024.
b) Ter recoñecido o grao I no correspondente grupo ou subgrupo en que solicita o grao II en 31 de decembro de 2023.
c) Cumprir un dos criterios de avaliación establecidos no artigo 16 en 31 de decembro de 2024.
Para acceder ao grao III o persoal funcionario debe cumprir os seguintes requisitos:
a) Ter a condición de persoal funcionario nesta administración en 31 de decembro de 2024 e cunha antigüidade, en calquera Administración pública, de polo menos 17 anos en 31 de decembro de 2024.
b) Ter recoñecido o grao II no correspondente grupo ou subgrupo en que solicita o grao III en 31 de decembro de 2023.
c) Cumprir un dos criterios de avaliación establecidos no artigo 19 en 31 de decembro de 2024.
O grao extraordinario adquírese no grupo ou subgrupo en que se estea en activo en 31 de decembro de 2024.
- ORDE do 1 de decembro de 2025 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I, II e III do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral.
Para acceder ao grao I, o persoal laboral debe cumprir os seguintes requisitos:
a) Ter a condición de persoal laboral nesta administración en 31 de decembro de 2024 e cunha antigüidade, en calquera Administración, de polo menos cinco anos en 31 de decembro de 2024.
b) No caso do persoal laboral fixo das epígrafes 2 e 3 do artigo 2, asinar o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización ou da modalidade específica de promoción do persoal laboral que se convoque.
c) Cumprir un dos criterios de avaliación establecidos no artigo 13 en 31 de decembro de 2024.
Para acceder ao grao II o persoal laboral debe cumprir os seguintes requisitos:
a) Ter a condición de persoal laboral nesta administración a día 31 de decembro de 2024 e cunha antigüidade, en calquera Administración, de polo menos once anos en 31 de decembro de 2024.
b) Ter recoñecido o grao I no correspondente grupo en que solicita o grao II en 31 de decembro de 2023.
c) No caso do persoal laboral fixo das epígrafes 2 e 3 do artigo 2, asinar o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización ou da modalidade específica de promoción do persoal laboral que se convoque.
d) Cumprir algún dos criterios de avaliación establecidos no artigo 16 en 31 de decembro de 2024.
Para acceder ao grao III o persoal laboral debe cumprir os seguintes requisitos:
a) Ter a condición de persoal laboral nesta administración o día 31 de decembro de 2024 e cunha antigüidade, en calquera Administración, de polo menos dezasete anos 31 de decembro de 2024.
b) Ter recoñecido o grao II no correspondente grupo en que solicita o grao III en 31 de decembro de 2023.
c) No caso do persoal laboral fixo das epígrafes 2 e 3 do artigo 2, asinar o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización ou da modalidade específica de promoción do persoal laboral que se convoque.
d) Cumprir algún dos criterios de avaliación establecidos no artigo 19 en 31 de decembro de 2024.
Os empregados públicos poderán acceder ao formulario de solicitude a través do portal web da función pública desde a sección <Funcionarización e carreira profesional> https://www.xunta.gal/funcion-publica/carreira-profesional ou no enderezo http://fides.xunta.gal
O prazo para a presentación das solicitudes iniciarase o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e estará aberto ata o 30 de decembro de 2025, excepto o previsto no artigo 7.
- Detalles
A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público.
O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única reunión na Mesa Xeral, celebrada despois das dúas da tarde, con todo xa decidido pola Xunta. O resultado evidencia acordos pechados ás agochadas e unha entrega do modelo de carreira e avaliación aos intereses da Xunta, nun contexto no que o texto non terá efectos reais ata 2029, pero que queda blindado desde hoxe.
Cómpre lembrar que, con este sistema, a avaliación non só condiciona o cobro do complemento de carreira, senón tamén a mobilidade e a promoción, actuando como procedemento sancionador sen garantías. Supón un retroceso histórico nos dereitos do persoal ao servizo da Administración galega ao que estaremos sometidos todos e todas.
CARREIRA PROFESIONAL
❌ A carreira deixa de ser un dereito: supedítase á avaliación
O avance profesional non é automático nin garantido:
- Depende de superar avaliacións anuais.
- Depende de que a Xunta decida convocar.
- Nada garante que o pagamento dos graos non se realice como coa carreira extraordinaria: en cómodos prazos ou fraccionamentos.
❌ Formación para quen a poida pagar
A esixencia de formación segue a ser excesiva ante a oferta pública existente e o “solucionan” aceptando a formación das universidades privadas.
❌ Criterios clasistas e discriminatorios
A baremación favorece a quen ocupa posicións de maior responsabilidade de quen xa parte nunha situación de vantaxe e penaliza o persoal base. Puntúan:
- Postos directivos ou de responsabilidade.
- Participación en tribunais ou procesos selectivos.
- Actividades alleas ao posto (formación, proxectos, innovación…).
- Ocupación de postos de “difícil cobertura”, definidos pola propia Xunta
❌ Carreira curta e contías económicas profundamente desiguais
As diferenzas entre grupos promoven/manteñen unha fenda retributiva desproporcionada:
- Os grupos baixos seguen recibindo moito menos polos mesmos anos de servizo.
- Quedase curta para a recoñecer a longa vida laboral ao rematar no grao IV (24 anos)
❌ Retroactividade e efectos económicos condicionados
O complemento de carreira pode reducirse ou suspenderse se non se superan avaliacións sucesivas.
SISTEMA DE AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO
❌ Avaliación penalizadora e cuantitativa
- O aprobado esixe unha “nota” de 6 sobre 10 (art. 38).
- Parte da nota depende de obxectivos colectivos, aínda que a persoa non teña control sobre eles.
- O modelo empurra a produtividade individualizada e competitiva, afastando ao persoal dos valores do servizo público.
❌ Control político e xerárquico
- A unidade avaliadora depende directamente da dirección política (art. 29).
- A Comisión de Revisión, pese a que aceptaron incluír presenza sindical condicionárona a quen dera o voto a favor na Comisión de Persoal (a CIG votou en contra)
- O sistema deixa fendas para instrucións políticas, presión xerárquica e utilización discrecional.
❌ Criterios de valoración produtivistas e clasistas
- Os obxectivos deben ser medibles e cuantificables, pero non se adaptan á diversidade de postos nin ás funcións reais do servizo público.
- Engádense descricións de competencias e obxectivos segundo grupos e subgrupos que resultan anticuadas, elitistas e máis propias dun modelo autoritario de administración que dunha institución moderna (art. 36).
❌ Posible derivación disciplinaria e estigmatización
A non superación repetida da avaliación suporá:
- Consecuencias económicas (incluída perda temporal do complemento no grao máis alto) (art. 40.3).
- Prexuízos en mobilidade e provisión de postos (art. 40.4).
- Posible creación de listas negras encubertas baixo criterios supostamente técnicos (art. 40.2 e 41).
- Detalles
A carreira extraordinaria que se iniciou no 2019, e que nos venderon que era para que a xente que tiña xa certa antigüidade non tivera que comezar de cero a través da ordinaria, parece máis ben un maratón.
Imos facer 7 anos coa carreira e a día de hoxe aínda estamos cobrando só o grao II. Si o obxectivo da carreira extraordinaria era colocarnos a cada un no grao de carreira que nos correspondería por tempo traballado, ao final xa podes ter 18 ou 40 anos traballados que aínda vas acceder agora ao grao III.
Non imos reiterar aquí as alegacións que fixemos en innumerábeis ocasións. Só imos destacar que noutras e nesta mesma administración (SERGAS, docentes), o modelo é bastante máis aceptable. Que seguen existindo unhas barreiras (prestar servizos nunha data determinada, prazos abertos en determinados períodos que se pechan durante varios anos) que impiden que o persoal poida acceder á carreira cando cumpra os requisitos.
Tampouco se albisca cando se vai poder acceder á seguinte convocatoria. Se ben nos contan que vai haber convocatorias extraordinarias no 2026, 2027 e 2028 para os que agora non cumpran os requisitos, as persoas que agora accedan a un novo grao terán que esperar polo menos ata o 2028 para acceder ao seguinte.
E vai depender de como se interprete a disposición do decreto de carreira ordinaria onde se contemplan esas convocatorias extraordinarias das que non sabemos nin que requisitos nin que criterios avaliables van ter.
En definitiva, que se establece un sistema que de extraordinario nada ten e que dificulta que moitas persoas poidan acceder, no momento que lles correspondería, ao recoñecemento da súa progresión profesional.
Ultimas novidades que aportan na Comisión de Persoal
Novas porcentaxes anuais:
- 2025: 35%
- 2026: 70%
- 2027: 100%
- Segundo indica a DXEP, o devengado no 2025 cobrarase nalgúns casos na nómina complementaria de decembro que se ingresará en xaneiro de 2026 (irá por lotes porque non lles da tempo a que entre todo o persoal que o solicite).
- O prazo de solicitudes vai ser do 3 ao 30 de decembro.
- Aceptan meter ao persoal funcionario da administración xeral que realice funcións de docencia ou investigación (que agora estaba excluído).
- Continúa a chantaxe da funcionarización para o persoal laboral fixo.
A carreira extraordinaria para persoal funcionario quedou aprobada co voto en contra de CIG, e a favor de CCOO, UGT e CSIF. A carreira extraordinaria para o persoal laboral (complemento de desempeño) quedou aprobada co voto en contra de CIG e CSIF e a favor de CCOO, UGT.