- Detalles
Informa a DXEP que na nómina de xullo cobraremos o 0,5% de incremento máis os atrados do ano 2025. E na nómina de agosto irán os atrasos do ano 2024.
O cobro dos atrasos chamará a atención, pero aínda así quedamos nunha perda retributiva do 2,30% dos tres anos entre 2022 a 2024 como informamos nesta nova:
- Detalles
Asistimos á Comisión de Persoal do venres 4 de xullo, onde quedou aprobada a convocatoria do proceso selectivo para a agrupación profesional de recursos naturais e forestais. A CIG demandou que a convocatoria fose por concurso-oposición, e que exista promoción interna horizontal que permita un cambio de escala dende outras de agrupación profesional. Ante a negativa da directora xeral de Emprego Público (DXEP), CIG votou en contra. Os demáis sindicatos: CSIF en contra, CCOO e UGT abstención.
Na rolda aberta de intervencións, a DXEP informou:
- Prazas en resultas de persoas xubiladas que participan en concursos: dá resposta á pregunta da CIG nunha mesa anterior. Informa que as prazas das persoas que concursan e que se xubilan antes da adxudicación dun novo posto, non serán adxudicadas en resultas. A CIG non comparte esta decisión, pois o que están a facer é gardarse un número de postos para ofertalas en comisións de servizos.
- Concurso de escalas sociais: decidiron retirar do concurso de traslados de escalas sociais que será convocado nas seguintes semanas, as escalas de A1-Educador/a Infantil, e C1-Educación infantil. Para esta decisión tiveron en consideración que o número actual de persoas destas escalas que poderían participar é de 39, fronte ás 128 que quedarían fora por estar pendentes de funcionarización (son persoal laboral fixo do consorcio que superaron o proceso selectivo no ano 2008 e que teñen o exame de funcionarización o sábado 5 de xullo). Estas dúas escalas terían un concurso de traslados con posterioridade á funcionarización. O concurso continuaría coas seguintes escalas: C1-gobernantas/es, C2-aux. clínica, A2-enfermaría. A2-fisioterapia, A2-traballo social, A2-terapia ocupacional, A2-educador social, A1-medicina, A1-psicoloxía, A1-pedagoxía.
A maiores, a CIG preguntou o seguinte:
- Exame subalternos D.I. do fin de semana pasado: denunciamos que a estas persoas non se lles facilitou copia calcante da folla de respostas como se fai en todos os procesos selectivos. No seu lugar, indicóuselles que copiaran as respostas nun folio en branco. A DXEP resposta que a folla de respostas que se lles ofrece é adaptada e non teñen máquina que as poida ler. Non ofrece solución. Para a CIG é inaceptable que as persoas que fan un exame non poidan levar copia das respostas, por se teñen que reclamar.
- Convocatoria de procesos selectivos de C1-C2 Cociña e C2 Aux. Coidadores: na CP do 24/06/25 a CIG advertiu de que co cambio de modelo de exame que presentaron a última hora (desdobran 1 exercicio con 2 partes en 2 exercicios), eliminaron a exención dunha parte do exame das persoas de promoción interna. Na publicación das convocatorias en DOG non corrixiron, e solicitamos que fagan unha corrección de erros. A DXEP afirma que revisarán e valorarán unha corrección de erros coa exención dunha parte para promoción interna.
- Promoción interna corpos xerais: xa está previsto para outubro a convocatoria da promoción interna de A1, A2, C1 e C2 de corpos xerais, e a maioría dos exames para maio ou xuño. E mentres tanto, aínda non está aberta a fase de concurso da convocatoria anterior, polo que as persoas interesadas aínda non saben se aproban a anterior convocatoria. A xente aspirante demanda saber se teñen que estudar, pagar na academia, etc., polo que preguntamos cando van a abrir a fase de concurso e cando a publicación do resultado. A DXEP di que revisarán o estado dos procesos para ver se poden abrir xa a fase de concursos para non solapar.
- Solicitamos a negociación do encadramento correcto na LEPG as escalas de cociñas xa que sairon as convocatorias no DOG do día 30 (casualidade, o mesmo día en que a CIG convocou manifestación en Compostela). Reiteramos o que xa manifestamos na negociación das convocatorias: entendemos que non se pode pedir unha titulación de maior nivel ao grupo que esta prevista na Lei do emprego público de Galiza (LEPG). Queremos que se negocie de forma urxente as escalas na LEPG e se forme unha estrutura profesional nas cociñas da Xunta de Galiza. Non é admisible que na Consellería de Educación sexan C2-auxiliares as persoas responsables das cociñas escolares. Preguntamos canto se está a aforrar a día de hoxe a Consellería de Educación con este persoal? (a maiores das cotizacións por desemprego están todas as diferenzas salariais xudicializadas que xa non retribúen). A DXEP di que toma nota. Afirma que si hai algo de aforro pero que descoñece o importe.
- Solicitamos a negociación das condicións laborais do persoal de administración e servizos (non docente) dos centros de ensino. Afeamos a ausencia da Consellería de Educación na Comisión de Persoal (algo habitual nesta consellería). Lembramos que o anterior DXFP (Jose Maria Barreiro) comprometérase a comezos do 2024 a abrir unha negociación das condicións de traballo do persoal dos centros de ensino. A DXEP non resposta.
- Solicitamos que resposten aos escritos da CIG dirixidos á DXEP. É unha falta de respecto que non se dignen en respostar. Como non, a DXEP non resposta.
- Calendario: as persoas demandan información para organizar a súa vida, e solicitamos:
- Cando van ser os segundos exames que están pendentes de poñer data? A DXEP resposta que as datas dos 2º exercicios das convocatorias do 2023 e 2024 xa están publicadas as ampliacións de prazo. Os que se van a realizar antes do verán xa estarían convocados.
- Preguntamos se teñen xa previsión da finalización dalgúns concursos de traslados e tomas de posesión? Resposta só ao concurso de enxeñarías, para dicir que non teñen datas para publicar a resolución. Engade que teñen que levar ao tempo as tomas de posesión de quen está en provisional, e que están a analizar a data das tomas de posesión e os listados de postos.
- Cando van ser os segundos exames que están pendentes de poñer data? A DXEP resposta que as datas dos 2º exercicios das convocatorias do 2023 e 2024 xa están publicadas as ampliacións de prazo. Os que se van a realizar antes do verán xa estarían convocados.
Comisións de servizos a prazas C2-axentes forestais: Para rematar, xurde un debate sobre a concesión de prazas en comisión de servizos na escala de axentes forestais-C2 a persoas doutras escalas de C2, algo que a LEPG permite cando é distinta escala no mesmo subgrupo e ninguén da propia escala o solicita. Non quedan claras as explicacións da DXEP, pero o que resulta evidente para a CIG é que aínda que os postos sexan C1/C2, non poden dar comisión como C2-axente forestal por ser unha escala declarada a extinguir.
- Detalles
Sete meses despois do primeiro borrador, envían para a Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) e Mesa Xeral (MX) de Empregados Públicos do xoves 17 uns novos textos dos graos I, II e III extraordinarios da carreira profesional (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento do desempeño para o persoal laboral). Á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal levoulle sete meses poñer cambios tan radicais como trocar a palabra “proposta” por “borrador”, e pouco máis.
A maiores, acompañano cun bombazo, un borrador de anteproxecto de decreto que regula o sistema ordinario de carreira. O texto endurece moitisimo os criterios para a obtención dos graos e engade o requisito dunha avaliación do desempeño que mesmo pode influir nos futuros concursos de traslados (mesmo pode supor a perda de destino).
Os graos I, II e III extraordinarios da carreira profesional
Descargar:
Os documentos que achegan son idénticos aos que xa enviaran en decembro do 2024. Non aceptaron nin unha soa alegación.
E con isto seguimos no camiño dunha carreira profesional lenta, farragosa e cos pagos troceados en catro anualidades. Para o grao III farán falta 17 anos pero como non cobraremos o 100% ata 2028, así que na práctica serán 21 anos. E seguimos coas exclusións e condicionantes como estar en activo a 31 de decembro de 2024 ou ter que agardar a que decidan abrir o prazo para solicitalo (non é como os trienios, que o cobras en canto os cumpres).
Estas convocatorias extraordinarias tiñan que estar negociadas a finais do 2024. E a estas alturas aínda van á MSF para mediados de xullo, quedando pendente a súa aprobación en Comisión de Persoal e publicación en DOG, cando xa estamos en pleno verán.
Queremos unha carreira profesional sen tronzar en anualidades, automática ao cumprir os requisitos e para todo o persoal, que non dependa da vontade de que a Xunta decida convocar, nin se empregue para chantaxear ao persoal empregado público.
Carreira profesional ordinaria e avaliación do desempeño
Descargar
O sistema ordinario de carreira tiña que estar negociado antes do verán do ano 2019, segundo o Acordo de concertación do emprego público de Galiza asinado por Xunta+CCOO+UGT. E cando estamos en pleno verán do 2025, envían un borrador directamente á MSF, sen ningunha xuntanza previa, sen borradores de traballo, cun texto durísimo.
Este texto será de aplicación aos graos de carreira ordinario. Esto inclúe:
- A toda persoa que por ser de ingreso recente, non ten dereito a ningún grao extraordinario e terá que facer toda a carreira polo sistema ordinario.
- A toda persoa que teña os anos de servizos que teña, e cumpra as condicións, agora poida entrar no grao I, II ou III extraordinarios. Os seguintes graos que lle corresponda, incluíndo o grao IV, serán polo sistema ordinario.
Entre as lindezas que trae o texto subliñamos:
Endurecemento dos requisitos de formación
- O número de horas de formación pasa a ser diferente para cada grupo. Por exemplo, para C1, o grao I será de 200 horas, cando ata agora era de 80.
- Esas 200 horas son para obter o grao I. Para obter o grao II necesita outras 250, distintas ás anteriores, e feitas nos anteriores 6 anos. E para os seguintes graos pasa o mesmo: máis horas, obtidos nos últimos anos.
- Non valen os cursos de galego, nin os das consellerías, nin os das oficinas de emprego.
Posta en marcha da avaliación do desempeño
- Para a carreira profesional, a maiores de cumprir cos requisitos, tamén requiren unha avaliación positiva.
- A avaliación positiva require o cumprimento de obxectivos tanto individuais como colectivos (se a túa unidade non traballa ben, poderías ter penalización).
- A avaliación negativa pode implicar a imposibilidade da prórroga de xubilación, ou a remoción do posto obtido por concurso ou libre designación, ou a non concesión de comisións de servizo.
- A avaliación tamén pode influir na obtención de futuros postos en concursos de traslados
Semella que volvemos aos tempos de Dositeo Rodríguez co Presidente Manuel Fraga. Daquelas era a Inspección Xeral de Servizos a encargada de decidir os items que formaban parte da avaliación do desempeño, sendo curiosamente a propia inspección a unidade que mellor puntuación obtiña.
Haberá que ir ás barricadas?
Esta regulación da carreira profesional ordinaria pretende impoñer unha barreira importante á progresión na carreira profesional. E ao tempo vai conseguir persoal funcionario máis dócil ante os xefes e xefas por medo á avaliación negativa.
A bronca está servida. A CIG tentará que non se saian coa súa. E ti, que pensas de todo isto?
- Detalles
No DOG do 03/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 26 de xuño de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario de determinadas escalas e especialidades da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais.
As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <Listas de contratación> , e no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012.
As listas entrarán en vigor a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza.
As persoas solicitantes excluídas disporán do prazo dun mes, contado a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para solicitar a devolución das taxas por dereitos de inscrición, debendo consignar o nome e apelidos, NIF, número da conta bancaria (vinte díxitos) e localidade desta, segundo o modelo que figura no anexo III da Orde do 22 de febreiro de 2021 (DOG núm. 39, do 26 de febreiro), xunto coa documentación xustificativa de ter aboado as taxas administrativas.
Corpos e escalas (persoal funcionario) Grupo Corpo/escala Denominacion C1 209U Escala técnica do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de bombeiro forestal xefe de brigada. C2 207S Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de emisorista/vixilante/a fixo/a. C2 207T Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de bombeiro forestal-condutor de motobomba. C2 207U Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de bombeiro forestal.
Listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario das escalas e especialidades que se relacionan no anexo I desta resolución:
Grupo Corpo/escala Denominacion
C1 209U Escala técnica do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de bombeiro forestal xefe de brigada.
C2 207S Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de emisorista/vixilante/a fixo/a.
C2 207T Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de bombeiro forestal-condutor de motobomba.
C2 207U Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais. Especialidade de bombeiro forestal.
- Detalles
O Goberno ven de aprobar a suba salarial adicional do 0,5% confirmando a perda do poder adquisitivo do persoal empregado público . Esta miseria é froito do pacto salarial de CCOO e UGT, e agora pretenden de novo vender como un éxito o que foi un “pacto de perdas”
Os tres protagonistas da última tomadura de cabelo ás empregadas e empregados públicos saíron nestas últimas horas a felicitarse por algo insólito: imos cobrar os atrasos que nos deben! O goberno central, CCOO e UGT aplauden como un éxito que vaiamos cobrar unha suba do 0,5% cun carácter retroactivo de 18 meses.
Se xa é un escándalo que ese pagamento non se tivese producido cando correspondía (xaneiro do 2025) aínda o é máis que ninguén das persoas responsábeis poña o acento no realmente importante: como queda o poder adquisitivo dos e das empregadas públicas logo do pacto salarial 2022-24? Estivo ese pacto á altura das circunstancias? Respondeu á necesidade de recuperar o que nos recortaron previamente? Estabilizou cando menos o noso soldo ao respecto do IPC? Todas as respostas a estas preguntas son a mesma: un rotundo NON.
O efecto do pacto sindical estatal de 2022 (vencido en 2024) foi unha suba do 9.8% (computando xa o 0.5% que imos cobrar agora). Neste mesmo tempo, sen contar este ano 2025, o IPC subiu un 12,10%. Isto supón unha depreciación do noso salario dun 2,30%.
Por que chegamos a esta situación? Porque quen pactou non tivo en conta unha cuestión fundamental: vincular os salarios co IPC, algo que, sen ir máis lonxe, se fixa por lei coas pensións. Esa foi precisamente a proposta coa que a CIG sentou unha vez máis á mesa de negociación en 2022 e esa segue sendo a exixencia do sindicato para este ano 2025.
O salario e o goberno, conxelados
Chegado xa a metade do ano e cun goberno paralizado en multitude de aspectos, máis notoriamente no que ten a ver coas retribucións do sector público, non hai enriba da mesa ningunha proposta de suba para este ano ou para os vindeiros. Levamos, polo tanto, un desfasamento e unha conxelación de facto de medio ano e non hai ningunha medida anunciada. Unha vergoña.
Como xa fixemos nas diferentes mobilizacións ao longo deste ano, así como nos anteriores, a CIG exixe a negociación, con carácter de urxencia, da actualización dos nosos salarios, partindo destas premisas:
- Suba salarial do 5% para este ano 2025, con efectos retroactivos desde xaneiro. Esta suba implicaría recuperar o desfasamento do pacto salarial 2022-24.
- Incorporación dunha cláusula de garantía salarial vinculada ao IPC, de tal xeito que calquera suba dos prezos ao respecto da suba salarial se compense a finais de ano.
- Recuperación íntegra das pagas extras, recortadas desde 2010 no salario base e os trienios
- Plan de recuperación do poder adquisitivo perdido nos últimos anos, que sumado ao que levamos deste ano 2025 xa supera o 20%.
- Detalles
O xerente non xestiona e a xerenta adxunta para escolas infantís non resolve pero ameaza
O 6 de marzo de 2025, o persoal do Consorcio pasou a ser persoal da Consellaría de Política Social da Xunta de Galiza. Nas nosas nóminas xa non aparece o NIF do Consorcio. Pero é o único cambio que se percibe porque a xestión por parte do Consorcio segue a ser nefasta e seguimos a sufrila.
O contactar co Consorcio nunca foi doado pero, dende hai uns meses, é misión imposíbel. O departamento de persoal, con poucos efectivos para o volume de traballo e persoal que ten que xestionar, non está para as traballadoras e traballadores nin para as persoas delegadas.
Os principais problemas de xestión co que se atopa o persoal traballador son:
1. Non contestan coas Resolucións pertinentes á solicitude de permisos parentáis ou á solicitude de mes sen salario para atender á conciliación (pedidos dende maio e que terían que ter comezado no día de onte)
2. Cando se lles dí que o sentido do silencio administrativo sobre os permisos de conciliación é positivo (incluso llo indican dende a Consellaría de Política Social), ameazan con expedientar ao persoal se fai uso do dereito.
3. Dende a Xerencia Adxunta para Escolas Infantís, chámase por teléfono ás direccións dos centros con ameazas de expedientar ao persoal que exerza o seu dereito e indicándolles que son as propias direccións as que teñen que denegar e trasladar a ameaza ao persoal. Estas indicacións, a falta das Resolucións que ten que emitir a Xerencia, non se lle dan ás directoras/es por escrito, senón vía telefónica e con faltas de respecto, berros e insultos.
4. Non cobren as ausencias por IT, vacacións e outros permisos en moitos centros o que obriga a modificar horarios do persoal para apertura e peche dos centros, co que condena ás traballadoras a non poder conciliar a súa vida laboral e familiar en pleno mes de xullo (coas fillas e fillos de vacacións escolares). Da mala xestión, falta de transparencia das listas de substitución e incumprimento das propias normas das que se dotaron, mellor nin falar...
5. Tampouco contestan á solicitude de medidas polo incumprimento da Lei de Prevención deRiscos Laborais en materia de prevención, por mor da vaga de calor extremo que afecta a moitos centros que carecen de sistemas de climatización (que non só afecta aos cadros de persoal senón a persoas usuarias vulnerables, como crianzas e maiores)
Como é posible que se manteñan nos seus cargos a persoas que, manifestamente, demostraron a súa incompetencia e falta de respecto polo persoal?
- Detalles
A CIG-Autonómica desenvolveu o luns 30 de xuño unha manifestación en Santiago na que participaron unhas 300 persoas traballadoras dos centros de ensino da Xunta para reclamar a profesionalización do sector e na defensa dos dereitos do persoal non docente dos centros de ensino públicos.
Ao remate da marcha, que arrincou dende as instalacións da Consellaría de Educación en San Caetano ás 11:30 horas, deuse lectura a un manifesto no que se recollían as principais demandas do sector, que pasan pola negociación dun acordo de condicións de traballo que recupere e mellore os dereitos do V Convenio para todo o persoal non docente, da administración e de servizos dos centros de ensino (PAS).
Tamén polo encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso como laborais de acordo coa Lei do emprego público de Galiza e do Estatuto básico do empregado/as público/a, e pola eliminación da Agrupación Profesional e a promoción ao C2. E pola separación das escalas de axudante de cociña e camareira-limpadora, e unha estrutura profesional nas cociñas, oficiais de 1º (xefes/as cociña-B), oficiais de 2º (C1) e axudantes (C2).
Así mesmo, exíxese a negociación de "ratios" para o persoal non docente, subalterno e limpador, xa que hoxe na pública xa superan aos da privada, así como a negociación das funcións de todo o persoal non docente dos centros de ensino públicos e parar así os abusos que sofren. E a recuperación salarial, rebaixada tras a funcionarización.
Estamos fartos e fartas dos abusos desta Administración, que leva anos desprezando e vulnerando os dereitos do Persoal da Administración e Servizos dos centros de ensino, e mirando cara a outro lado á hora de dar respostas a moitos dos problemas que padece.
Neste senso, o persoal denuncia que agora veñen de darlle unha nova estocada ao colectivo dos non docentes, e en concreto aos profesionais de cociña, que son funcionarizados á forza ou mediante chantaxe ao subgrupo C2, escala Auxiliar de Cociña, o que se traduce en rebaixalos profesionalmente, e convertelos en axudantes de cociña, mais coa abriga de desempeñar funcións de Xefatura de Cociña.
Persoal en fraude de lei
Este novo ataque deixa as persoas responsábeis das cociñas e dos comedores escolares dependentes da Consellería de Educación sen a obriga de ter que posuír a titulación Técnica en Cociña (Ciclo Medio de Cociña), que até a funcionarización era imprescindíbel para o acceso, co resultado de que o único requisito sería o graduado en ESO ou EXB.
Lembran que as persoas profesionais de cociña xa viñan arrastrando o problema de que dende hai moitos anos tiñan que acudir reiteradamente aos xulgados para compensar uns abusos laborais que eran máis que manifestos e xa asumidos de facto pola propia Administración.
Estas sentenzas só facían remendar un problema estrutural e “calmaban” a un persoal en fraude de lei. Como se pode explicar que durante máis de 15 anos os cociñeiros e cociñeiras de Educación gañasen todas as sentenzas por reclamar unha responsabilidade acorde ás funcións que desenvolven nos seus postos de traballo e a Administración non fixera nada por solucionalo, e así evitar este enredo e gasto innecesario?
Agora coa funcionarización non só non se valoran esas sentenzas xudiciais que abalan o seu labor durante anos, senón que nos rebaixan profesionalmente, até o punto de non ser necesaria unha titulación especifica para o acceso, ao encadrarnos no C2 auxiliares de cociña.
Neste senso, CIG aposta por unha Administración pública profesionalizada e cualificada, na que non só o persoal profesional siga encadrado na escala Técnica que lle corresponda, senón que as persoas ás que a día de hoxe non se lle esixe titulación especifica se encamiñen cara a súa profesionalización, como é o caso do Persoal Coidador; para o que reclamamos a desaparición da Agrupación Profesional que dá lugar á segregación das escalas en diferentes especialidades, porque non é o mesmo ser Peón de Xardinería que Axudante de Cociña ou Persoal de Limpeza.
Principais demandas do persoal de cociñas da Xunta
- A negociación dun Acordo de condicións de traballo que recupere e mellore os dereitos do V Convenio, para todo o persoal non docente, da administración e servizos dos centros de ensino (PAS).
- O encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso, de acordo coa LEPG e o EBEP.
- A eliminación da Agrupación Profesional e a promoción ao subgrupo C2.
- A separación das escalas de Axudante de Cociña e Camareira-Limpadora.
- A estruturación profesional nas cociñas, (Xefes/as Cociña-Responsábeis de Cociña (B), Cociñeiros/as (C1) e Axudantes de Cociña (C2).
- A renegociación de ratios para o persoal non docente, subalterno e limpador que hoxe na pública xa son peor que na privada.
- A negociación das funcións e condicións de traballo do persoal coidador, administrativo, subalterno e resto de escalas que prestan servizo nos centros de ensino.
- Unha mellora salarial.
- Detalles
Na Comisón de Persoal celebrada o pasado venres 27 de xuño tratáronse os seguintes temas:
Proposta de Modificación da Relación de Postos de Traballo da Axencia de Turismo de Galicia
A Axencia de Turismo amortiza tres postos vacantes que pertencían á axencia (non abertos ao persoal da Xunta) para crear cinco en RPT (dous de corpos xerais e con maior nivel, e outros 3 postos de persoal técnico de cociña). Foron tidas en conta as nosas propostas. Queda aprobada co voto unánime de todas as organización sindicais.
Proposta de Modificación da Relación de Postos de Traballo da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia
Corrixen o erro na denominación de numerosos postos da escala de “educador/a”, para adaptalo á correcta de “educador/a social”. Queda aprobada co voto unánime de todas as organización sindicais.
Proposta de Resolución pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes no corpo facultativo superior da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo A1, escala de veterinarios
Na Comisión de Persoal do venres 27 de xuño, por fin quedou aprobado o concurso de traslados de veterinarios e veterinarias. As bases son similares ás dos últimos concursos que fomos aprobando nos últimos tempos e para os que a CIG votou a favor. Pero este concurso quedou aprobado co voto en contra da CIG. Porque desaparecen uns 20 postos, e porque despois de máis dunha década de retraso, liquidaron o tema en cuestión de días, sen dar tempo aos sindicatos a ver as cousas, a difundilas e a recibir as consideracións dos compañeiros e compañeiras. É dicir, que o concurso simplemente pasou o trámite formal da negociación, sen negociación.
Retiraron 5 postos en Medio Rural por proposta de amortización. E outros 13 en Sanidade (din que de matadoiros que xa non existen, pero puideron mover os postos sen eliminalos). Tamén hai outros dous que retiran por ter unha duración concreta (matadoiro móbil), e algún mais que non especifican ocupados en adscrición por saúde (que supostamente sairán en resultas).
A CIG quere o concurso, as bases son mellorables pero aceptables, pero rexeitamos a retirada de tantos postos e a falta de negociación. Queda aprobada co voto en contra da CIG, co voto a favor de CSIF e coa abstención de CCOO e UGT.
Proposta de Resolución pola que se convoca concurso ordinario , subgrupo C1, (escala técnica de análises de laboratorio; de mantemento de servizos; de condución; de cociña; de recursos naturais e forestais, especialidade de capataz; de mecánico naval; de patrón de embarcación; de guía intérprete de patrimonio natural); do subgrupo C2 (escala auxiliar de laboratorio; de mantemento; de condución; de cociña; de recursos naturais e forestais, especialidade de oficial; de mariñeiro-vixiante; de gardas de recursos naturais); e da agrupación profesional (escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña; de recursos naturais e forestais; escala de persoal subalterno e de persoal de mantemento).
Este concurso tamén quedou aprobado na Comisión de Persoal do venres 27 de xuño. As bases son como os demais (mellorables pero aceptables). Non detectamos que desaparezan postos. Pero as formas, igual que o de veterinarios/as, son inaceptables. Queda aprobado co voto en contra da CIG e co voto a favor das outras tres organizacións sindicais.
Na rolda aberta de intervencións tamén se informou de:
- Xubilacións: postos das persoas que se xubilen. A DXEP informa de que se incluiron as xubilacións ata o 22de xuño. Con resspecto as persoas que se xubilen dirante o concurso no que solicitaron participar refire: “non sei como se configuran as aplicación informáticas para poder facelo.. consulto e informo”
- Concursos de arquitectos: a DXEP verbaliza: “está previsto que nas vindeiras semanas adxudicación postos, non podo concretar o día, en principio antes de agosto”
- No tema derivado dos problemas nos centros de maiores e escolas infantís polo calor tanto en centros do Consorcio como de Política Social: "trasladaremos a cuestión á Consellaría”
- Con repecto ao persoal doGAIN:
- Estabilización: “pendente elección de destino. falaran con eles para ver cando”
- Decreto investigadores: ”analizando coas consellarías implicadas a relación de postos que se poderían incluír como investigadores”
- Detalles
No DOG do 30/06/2025 publican:
- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, escala de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de procesos de cultivo acuícola.
O número de prazas convocadas na escala de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de procesos de cultivo acuícola, será de tres (3). Resérvase unha (1) praza para ser cuberta pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.
- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de servizos ao buque.
O número de prazas convocadas na escala de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de servizos ao buque, será de unha (1).
- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, escala técnica de cociña.
O número de prazas convocadas na escala técnica de cociña será de quince (15), das cales unha (1) está reservada a persoas -que acrediten discapacidade. Resérvanse catro (4) prazas para seren cubertas pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.
- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala auxiliar de cociña.
O número de prazas convocadas na escala auxiliar de cociña será de corenta e cinco (45), das cales tres (3) están reservadas a persoas que acrediten discapacidade. Resérvanse doce (12) prazas para seren cubertas pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.
- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala auxiliar de coidadores.
O número de prazas convocadas na escala auxiliar de coidadores será de cincuenta (50), das cales catro (4) están reservadas a persoas que acrediten discapacidade. Resérvanse trece (13) prazas para seren cubertas pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.
- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo, pola quenda de acceso libre, mediante o sistema de oposición, para o ingreso na agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escala de persoal subalterno.
O número de prazas convocadas na escala de persoal subalterno será de trinta e cinco (35), das cales cinco (5) están reservadas persoas que acrediten discapacidade.
O prazo para presentar as solicitudes será de vinte (20) días hábiles, que se contarán a partir do día seguinte ao da publicación desta convocatoria no Diario Oficial de Galiza (DOG).
- Detalles
Co silandeiro cesamento do director do IGE, Rueda liquida o que até o de agora fora o Instituto Galego de Estatística, vendido ás empresas privadas e transformado nun medio de censura máis, xunto coa RTVG
Esta é a crónica dunha suplantación fría e rapidamente calculada. Dende o intre en que Rueda encargou un informe á medida á empresa Sondaxe —grupo de La Voz de Galicia— para desdicir, previo pagamento, a «Enquisa estrutural a fogares. Coñecemento e uso do galego» do Instituto Galego de Estatísica (IGE), feita pública o 11 de outubro de 2024, e que destapaba a situación crítica da lingua galega, xa todo quedou dito. A cabeza do até entón director do organismo de maior relevancia da estatística pública de Galiza quedou sentenciada, só era cuestión de tempo... As críticas a Rueda, Feijoo e, en xeral, a todo o PP, pola deliberada incompetencia na xestión da política lingüística, non tardaban en chegar, e dirixirse tamén cara ao conselleiro de Cultura, Lingua e Xuventude, José López Campos. Saldábanse de contado dende dentro do propio PP, coa dimisión e baixa no partido do seu coordinador de Cultura o 19 de novembro de 2024.
Para Rueda —activista de Galicia Bilingüe—o IGE cometía o «erro» imperdoábel de transmitirlle á opinión pública a situación de alarmante retroceso do uso do galego, tras 20 anos de manifesto incumprimento de toda a lexislación lingüística galega por parte do PP. Os resultados marcaban un punto de inflexión ao constatar que, por primeira vez, o castelán superaba o galego como lingua máis falada habitualmente na Galiza.
De contado, o conselleiro da Lingua, José López Campos, lonxe de dimitir, presentaba publicamente o 6 de febreiro de 2025, o seu informe á medida: a «Enquisa sobre a percepción social do galego» de Sondaxe. Inmediatamente despois, o 12 de febreiro de 2025, López Campos anunciaba no Parlamento a suposta «renovación» do Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG), instrumento aprobado por unanimidade no Parlamento de Galiza o 21 de setembro do 2004, con máis de 400 medidas concretas para favorecer o uso do galego en todos os ámbitos sociais… Plan que o PP se negou a implantar e facer efectivo até agora, en favor dunha verdadeira política lingüística exterminadora da lingua galega.
Acto seguido, o 10 de marzo de 2025, Rueda ultimaba, a fume de carozo, os correspondentes retoques na estrutura da Xunta, creando varios postos a dedo, usurpándolle ao IGE toda posible autonomía, e apropiándose do control de toda a estatística pública galega. Ese mesmo día, o conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, anunciaba a licitación dun contrato «para que as empresas tecnolóxicas poidan ofrecer os seus servizos para centralizar, xestionar e explotar» os datos estatísticos públicos, incluíndo os do IGE.
Finalmente, a guinda de pastel pona agora o DOG deste 23 de xuño de 2025, co silandeiro cesamento do até agora director da institución, sen ningunha comunicación aos medios. O IGE enteiro non desaparece, é certo, pero pouco importa, porque anulado queda, pois Rueda pasou a ter o control absoluto como presidente do IGE, como presidente do Consello Reitor do IGE e como presidente do Consello Galego de Estatística, o máximo órgano consultivo na materia, como denunciamos hai uns meses, e con el as empresas privadas, métense a manexar e lucrarse —sen maiores espaventos—, cos datos públicos estatíticos de toda a cidadanía galega.
Temos a Santa Trindade —desculpa a comparación— presidindo a nosa estatística pública, nun exemplo estrela do que é o uso partidista das institucións públicas. O até agora director do IGE, e todo o persoal empregado público da institución, foron postos en entredito por non publicar milongas, que era o que se supón que Rueda esperaba que fixeran.
Así que, agora si…, xa temos o Instituto Galego de Trolas definitivamente montado!!!!