Novas por contido

No DOG do 14/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 4 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

Elevan a definitiva a relación de persoas solicitantes admitidas e excluídas do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

A relación de persoas admitidas e excluídas publicarase no portal web corporativo da Xunta de Galiza na epígrafe de concurso de traslados https://www.xunta.gal/funcion-publica/ concurso-de-traslados/consulta

A listaxe de persoas solicitantes excluídas figura como anexo desta resolución.

As respostas ás reclamacións poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/xeracion-de-reclamacions co DNI e co código da reclamación formulada.

Na Mesa Sectorial do día 11 onde se negociou a promoción interna separada a PSX, acceso libre a corpos xerais (A1, A2, C1 e C2) así como acceso libre e promoción interna a psicolxía e auxiliar de clínica, a DXEP presentou os seguintes cambios respecto dos borradores iniciais:

  • Pasan o corte de 4 a 5 por praza
  • Incluen o criterio de xénero para o desempate
  • Aumentan o número de preguntas de reserva no primeiro exercicio
  • Modifican lixeiramente un tema nalgún dos procesos

A maiores do xa alegado por escrito, a CIG incidimos nas seguintes alegacións comúns a todos os procesos:

  • Queremos concurso-oposición para todos os procesos, posto que só o de PSX é concurso-oposición
  • Poñer tempo máximo para realizar o primeiro exercicio (non nos vale con dicir que non será antes de 6 meses, queremos tamén un máximo que aporte certeza de futuro)
  • Que a materia sexa eliminatoria entre exercicios: cando hai varios exames ou partes, que non entre a mesma parte do programa reiteradamente.
  • No que atinxe aos programa e temarios defendemos que sexan normas, non temas. Maís se son temas que fagan manuais ou referencias bibliograficas por parte da EGAP
  • O exame de galego tamén tipo test, coas competencias léxicas, semánticas e gramaticais adecuadas ao nivel esixido.
  • Nor procesos en que o segundo exercicio é de temas, propuxemos substituilos por exercicios de corrección obxectiva (cuestionarios teóricos ou supostos prácticos tipo test). Se non aceptan, que o primeiro exercicio puntue máis que o segundo.
  • No que se refire ao corte
    • Indican corte para o primeiro exercicio, pero non para o segundo. Defendemos que sexa 6 para o primeiro e 4 para o segundo.
    • Cando un exercicio ten partes, que o corte do 1º sexa sobre o conxunto, non as partes.

No caso dos procesos de psicoloxía e aux. de clínica, que son procesos de acceso libre e promoción interna conxuntamente, que a promoción interna sexa co 50% das vacantes.

Para o único proceso de promoción interna separada e que é de concurso-oposición, PSX-C2, manifestamos:

  • Conformes con permitir promoción vertical dende calquer escala de AP. Pero queremos tamén promoción horizontal dende outras escalas do mesmo subgrupo.
  • Conformes co corte
  • Na antiguidade computan só 18 anos (en corpos xerais son 25 anos) polo que solicitamos aumentar anos incrementando puntuación máxima
  • Grao persoal: retiralo mentres puntúe as comisións de servizos. De manterse, reducir a puntuación por cada nivel ao equivalente a medio ano de servizos 
  • Formación: non ás universidades privadas. Non poñer límite de 150 horas por curso.
  • Programa: normas de dereito. Se van temas, que editen manuais ou referencias bibliográficas

Na Rolda Aberta de Intervencións

Reiteramos por falta de resposta a pregunta realizada en MSF o 07/11/25 onde preguntamos se existe xente fixa en PSX ou xerocultor/a, e que van facer co concurso de traslados e destinos. A DXEP dixo que non había ninguén fixa, e que xa estaban preparando os postos para a elección de destinos. A pesar disto a nosa información é que en PSX si hai algunha xente fixa, polo que terían que convocar concurso primeiro. A DXEP resposta que revisarán.

A DXEP informa sobre o teletraballo que se non hai cambios nas condicións do teletraballo non é necesario unha nova resolución. Se por motivos organizativos deciden que os luns sexa o día de presencia obrigatoria, iso está dentro das condicións do teletraballo.

Sorprendidos quedamos ao escoitar como "o sindicato da casta" verbaliza na Mesas certos argumentos que consideramos lesivos, non só para o suposto persoal diana obxecto de representación desa organización sindical, senón do resto de traballadores. Entre as súas propostas está a reserva de prazas en "grupos baixos" exclusivamente para persoal que dispoña únicamente da titulación requirida (non superior), mermando así claramente as posibilidades doutros colectivos con titulación superiores ou defendendo que para o grupo A os exames se realicen sobre temas e non sobre normas de dereito positivo. Apostan deste xeito, en aras dunha suposta preparación sobreasínte deste persoal, na que según eles se debería avaliar capacidades como a redacción, ou aporte razoado de propostas así como outras capacidades dirixentes das que, aínda que poidamos entender importantes no cumprimento de funcións tal excelsas, non vemos como podería facerse para garantir a obxectividade deste tipo de procedementos. 

A CIG-Autonómica vén de presentar un conxunto de propostas para a mellora da xestión da extinción de incendios forestais na Galiza e das condicións laborais do seu persoal, logo da vaga de lumes de 2025 e ante a inacción da Xunta, que continúa sen convocar ningunha mesa de negociación.

O documento, que xa foi remitido aos grupos parlamentarios do Parlamento de Galiza, recolle medidas básicas urxentes e estruturais que abranguen desde o planeamento preventivo e o dimensionamento do persoal, ata a seguridade laboral, a estabilidade e o cumprimento da normativa vixente.


As principais propostas:

1. Planeamento

• Negociación anual do PLADIGA e dun plan de formación.
• Actualización dos plans de prevención e defensa dos distritos forestais, abandonados desde 2009.
• Reforzo da coordinación institucional e recuperación de brigadas de bombeiros/as nos espazos naturais protexidos.
Desdobramento de brigadas (coa contratación dos XB necesarios) con xornadas de 10 horas e presenza durante todo o ano.
• Análise dos ratios por provincia e superficie de monte e co fin de ter un dimensionamento adecuado do cadro persoal do SPIF e apertura das casetas de vixilancia pechadas. 
• Avanzar cara a un servizo público 100%, eliminando contratas privadas.
• Posta en marcha dun plan de educación ambiental e dun plan de recuperación dos montes queimados.

2. Xestión do persoal

• Contratación anticipada e con transparencia, recuperando a comunicación sindical dos chamamentos. 
• Formación inicial obrigatoria e retribuída.
• Procesos selectivos anuais e adaptados aos períodos de risco de incendios. Concurso-oposición 40/60. 
• Dignidade e igualdade salarial e pagamento dos complemento a mes vencido.
• Activación da segunda actividade por idade.
• Eliminación de convenios con concellos e empresas privadas para a extinción
• Creación dun concurso de traslados permanente.

3. Condicións laborais

Estender o Acordo do SPIF ao persoal laboral.
Transformar o persoal fixo-descontinuo en fixo, ampliando a 12 meses.
• Elaboración dun protocolo de mobilidade e pernocta e compensacións. 
• Revisión dos niveis profesionais e convocatoria periódica das comisións de seguimento.

4. Xubilación anticipada

• Aplicación de coeficientes redutores e aboamento de cotizacións adicionais se for preciso.
• Axilización dos trámites, acompañamento e guía informativa para o persoal.
• Inclusión do persoal técnico e vixiante-emisorista no recoñecemento de coeficientes.

5. Seguridade e saúde laboral

• Seguimento das enfermidades profesionais e riscos derivados do traballo nos lumes no especial os derivados dos tóxicos carcinoxénicos, musculoesqueléticos e respiratorios.
• Control e transparencia nos accidentes laborais.
• Probas previas dos EPIs e materiais antes da súa distribución. Limpeza e desinfección áxiles. 
• Avaliación e atención dos riscos psicosociais e das secuelas emocionais dos incendios.

Compre diálogo e un servizo público real

A falta de negociación e planificación por parte da Xunta é unha grave irresponsabilidade, especialmente despois da vaga de incendios de 2025. O persoal reclama unha revisión integral do modelo de extinción, con medios e persoal propios, condicións laborais dignas e garantías de seguridade. 

👉 Podes consultar o documento completo das propostas aquí:

Propostas da CIG-Autonómica para a mellora da xestión da extinción de incendios na Galiza e do seu persoal

Estas son unhas propostas básicas que xuntamos con todas as cuestións pendentes máis se queres facer algunha achega contacta coa CIG

O día 04/11/2026 presentamos a nosa proposta de emendas aos grupos parlamentares.

Levamos máis dunha década de recortes e conxelación de dereitos, dos que moitos deles non se recuperaron. Nos novos tempos, os dereitos de conciliación, a mellora horaria, o dereito á mobilidade, o dereito á promoción profesional ou a garantía salarial, parecen cada vez máis asentados noutros ámbitos laborais e noutras administracións, máis non están en moitos casos garantidos para nós.

Recuperar eses dereitos perdidos, desenvolver os novos, e establecer un marco que os garanta, é algo fundamental para a CIG. De aí, que lles achegáramos aos grupos parlamentares as nosas alegacións a dúas leis que son de grande importancia para nós e que normalmente modifican outras normas que nos afectan enormemente.

Enumerámos aquí as principais alegacións presentadas:

  • Xornada ordinaria de 35 horas semanais.
  • Concurso de traslados permanente.
  • Comisións de servizo noutros corpos ou escalas.
  • Recuperación dos 9 días de asuntos particulares.
  • Complemento transitorio do soldo base e trienios das pagas extraordinarias.
  • Complemento de antigüidade para a homologación dos trienios.
  • Derrogación da Lei de medidas temporais do 2012: restituír o Fondo de Acción Social, os días de asuntos propios e os artigos do V Convenio Colectivo do persoal laboral.
  • Carreira profesional aberta, xusta, equilibrada e que restaure dereitos á quen llos negou.
  • Promocións internas por concurso de méritos sen límite de prazas.

E ademáis:

  • Recuperar o galego nos procedementos de acceso ao emprego público.
  • Grupo B: eliminación da suspensión recollida na LEPG.
  • Encadramento da escala técnica de recursos naturais e forestais no grupo B.
  • Creación da escala superior de cociña e dunha estrutura profesional.
  • Adaptación e encadramento de varias escalas á estrutura de subgrupos segundo nivel de titulación requirida esixida polo EBEP.
  • Reconversión da agrupación profesional na administración pública galega.
  • Proposta de modificación da Lei 2/2004, do 21 de abril, pola que se crea o Servizo de Gardacostas de Galiza.
  • Proposta de eliminación do derradeiro parágrafo do artigo 21 do anteproxecto de Lei de Orzamentos da Xunta de Galiza
  • para o ano 2026 (en materia de persoal).
  • Retribucións de complementos salariais nas pagas extraordinarias das quendas, nocturnidades, gardas e traballo nos domingos e festivos.
  • Supresión da limitación nas contratacións de persoal substituto e interino.
  • Actos de elección de destino e destinos definitivos.
  • Modificación do artigo 121 da LEPG. Permiso por nacemento para a nai biolóxica.
  • Modificación do artigo 122 da LEPG. Permiso por adopción, garda con fins de adopción ou acollemento.
  • Modificación do artigo 124 da LEPG. Permiso do proxenitor diferente da nai biolóxica.
  • Modificación do artigo 124 bis da LEPG. Permiso parental para o coidado de fillo, filla ou menor acollido/a.
  • Eliminación da proposta de suspensión para o encadramento efectivo da escala operativa de gardacostas no grupo B.
  • Eliminación da esixencia do título de mestrado para a escala superior de sistemas e tecnoloxía da información mentres non se aborde para a totalidade de escalas do subgrupo A1.
  • Alegacións a creación da escala de técnico/a especialista en tecnoloxías e sistemas de información.
  • Réxime transitorio dos destinos provisionais actuais mentres non se dan os definitivos.
  • Non á exención do requisito do CELGA en determinadas escalas.
  • O persoal en libre designación en postos directivos non pode ter reservado o posto obtido por concurso.
  • Uso non sexista da linguaxe.

 Podes descargar aquí as alegacións coas 31 medidas presentadas os días 4 e 10 de novembro.

 

 

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocou unha Comisión de Persoal para o xoves 13 de novembro, na que quedarán aprobadas duas modificación de RPT que previamente pasaran por mesa de negociación o día 7.

RPT de postos con contacto habitual con menores

Identifican os postos de toda a Administración nos que existe contacto habitual con menores. A estes postos inclúenlles un código no campo de observacións do anexo da RPT. O persoal que por selección ou por provisión acceda a estes postos, terán que autorizar a consulta ou entrecar certificado de que non teñen delitos de natureza sexual. Descargar proposta

RPT de funcionarización de dous postos do Consello Económico e Social de Galiza

Trátase da funcionarización de dous postos de persoal laboral fixo do Cesgalicia que previamente foran integrados na Administración xeral da Comunidade Autónoma dende a súa condición de persoal laboral fixo do Cesgalicia. Descargar proposta (retiramos os informes da DXEP por conter datos persoais).

Vimos de ser convocados para Mesa Sectorial de Persoal Funcionario Público e Mesa Xeral para o vindeiro venres 14 de novembro onde a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal trae:

  • Anteproxecto de decreto polo que se aproba o regulamento do sistema de recoñecemento da progresión na carreira administrativa do persoal funcionario e laboral da Xunta de Galiza e da avaliación do desempeño.
  • Proposta de borrador de Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I, II e III do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral
  • A proposta de borrador de Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais polo que se aproba o procedemento de acceso aos graos I, II e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de baril, do Emprego Público de Galiza, para o persoal funcionario.

Descarga de documentación

Se queres facernos chegar as túas alegación contacta coa CIG

No DOG do 12/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 6 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas a actualización provisional de méritos correspondente ao ano 2024 e a baremación provisional dos servizos prestados para o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar nas listas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.

Publican a actualización provisional de méritos relativos ao ano 2024 das persoas integrantes das listas elaboradas para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e para a contratación temporal de persoal laboral, que figuran nos anexos I e II.

As puntuacións totais das persoas integrantes das listas para o nomeamento de funcionarios/as interinos/as (anexo I) e a dos integrantes das listas para a contratación temporal de persoal laboral (anexo II), poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, apartado de <Listas de contratación>.

Publican a baremación provisional dos servizos prestados ata o 31 de decembro de 2024 do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar en categorías, corpos ou escalas en que existen listas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza que figuren nos anexos I e II.

As puntuacións totais das persoas integrantes das listas para o nomeamento de funcionarios/as interinos/as (anexo I) e a dos integrantes das listas para a contratación temporal de persoal laboral (anexo II) poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <Listas de contratación>.

As persoas interesadas disporán dun prazo de 10 días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente (Dirección Xeral da Función Pública, Consellaría de Facenda e Administración Pública, edificio administrativo San Caetano, s/n, Santiago de Compostela).

No DOG do 12/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 6 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza, en que se incorporan as solicitudes presentadas no prazo extraordinario aberto para as persoas incluídas nas listas do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar e no prazo ordinario establecido no artigo 6 do Decreto 37/2006, do 2 de marzo.

Fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario dos corpos e escalas que se relacionan no anexo I desta resolución, así como para o desempeño temporal de postos reservados a persoal laboral dos grupos e categorías que se relacionan no anexo II.

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <Listas de contratación>  e no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012.

Nas devanditas listas figura a seguinte información:

– Solicitantes admitidos na lista con indicación da puntuación provisional resultante da aplicación do baremo establecido no artigo 9, 9.bis e na disposición adicional sexta do Decreto 37/2006, do 2 de marzo.

– Solicitantes excluídos con expresión da causa de exclusión.

As persoas interesadas disporán dun prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente (Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, Consellería de Facenda e Administración Pública, Edificio Administrativo San Caetano, s/n, Santiago de Compostela).

Este anteproxecto de lei afecta ás atribucións do persoal funcionario público, xa que contén mecanismos como a externalización de actos administrativos e informes, a redución de prazos de participación pública e informe, a eliminación dos efectos vinculantes dos informes ou o silenciamiento do procedemento. 

A Lei de administración ambiental simplificada da Galiza pode directamente supor unha perda de emprego público e de calidade do servizo, máis ao omitir a necesidade dos informes do persoal funcionario público e da súa independencia e veracidade. Isto vai desembocar nunha menor garantía para o medio ambiente e para a saúde das persoas que vivimos na Galiza, xa que se executa unha cesión do control do patrimonio natural galego a intereses empresariais.

Lembra que o TSXG anulou parcialmente o Decreto 102/2023 que regulaba as “Entidades de Colaboración Ambiental (ECA)” e o rexistro de persoas expertas en avaliación ambiental, logo de denuncia da CIG por vulnerar o principio de reserva de funcións públicas. Este decreto, coa externalizabación de toda a tramitación da avaliación ambiental e a súa transferencia a entidades privadas, sen mecanismo de control adecuado por funcionarias/os públicos, suplantaba directamente á Administración Pública.

A Xunta do PP quere agora volver tentar privatizar informes para vender Galiza, pero o faino  de forma máis sibilina, vestíndoa de redución burocrática. 

Aínda que somos conscientes de que unha norma con rango de lei neste contexto de maioría absoluta no Parlamento do PP pode imporse tal como vai, non imos deixarnos vencer polo desánimo e xa estamos a preparar achegas para pararmos os preceptos lesivos que contén.  

Pregámosche que remitas as túas experiencias, suxestións ou alegacións  ao contacto da CIG antes do 25 de novembro para que poidan ser incorporadas nas alegacións.


Deixamos á túa disposición a documentación:

Participa!

Estamos a ter asambleas en toda Galiza e a conclusión xa está a ser, sen dúbidas, a necesidade dunha nova mobilización do persoal do SPIF. É por iso que queremos aproveitar a data simbólica do 17 de novembro para mobilizarnos diante do edificio da Xunta en solidaridade cos 938 compañeiros e compañeiras bombeiras forestais que nesa data xa remataron de traballar no SPIF, debido ao comezo da suspensión dos seus contratos.

Noutras comunidades autónomas os gobernos xa melloraron as condicións laborais do persoal de extinción de incendios, ou están no camiño, pero a Consellería do Medio Rural ignora as necesidades do servizo e abandona ao seu persoal, negándose a abrir unha mesa de negociación. Na vez de empregar e mellorar os recursos propios tentou, primeiro, culpabilizar ao goberno estatal da sua incompetencia na xestión dos lumes, e agora está, de novo, usando como arma política a ausencia absoluta de medidas de restauración do monte após os incendios.

Mais o persoal do SPIF conformamos un servizo público esencial nas multiemerxencias do medio natural e rural e, ademais de traballar na extinción e na prevención dos incendios forestais, poderiamos estar a axudar na restauración e na contención do desastre ecolóxico e de saúde pública que se está a dar nas comarcas devastadas polos lumes deste verán. Para a nosa consellaría apenas existimos e após a vaga de lumes aumenta o orzamento para o lume externalizando funcións, sen que un só euro se destine a mellorar as condicións laborais ou a seguridade do seu propio persoal.

Non nos queda outra que loitar, con accións como a vindeira mobilización do día 17 de novembro ás 11:30h en Compostela, diante do edificio da Xunta en San Caetano (diante da antiga estación de autobuses).

Pola mellora das condicións laborais, os salarios e a seguridade no noso traballo!

Por un servizo profesional e formado que traballe todo o ano!

 

Outras novas recentes

Mércores, 12 Novembro 2025

Actualización provisional de méritos correspondentes ao ano 2024 das listas de substitucións da Xunta

No DOG do 12/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 6 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas a actualización provisional de méritos correspondente ao ano 2024 e a baremación provisional dos servizos prestados para o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar nas listas para a cobertura con...
Mércores, 05 Novembro 2025

Borrador convocatoria A2 escala técnica de estatísticos. Alegacións ate 11/11/25 ás 15.00

Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal remítenos o borrador das bases da convocatoria do proceso selectivo do corpo de xestión de Administración xeral da Comunidade Autónoma Galicia, subgrupo A2, escala técnica de estatísticos, para realizar alegacións. Prazo para alegacións ata martes 11 de novembro ás 15.00 horas. Fainos chegar as túas...
Mércores, 05 Novembro 2025

Proposta de modificación RPT Adminstración Xeral e Especial. Postos con contacto habitual con menores (M.X. 07/11/25)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos para unha Mesa Xeral de Persoal Empregado Público para o vindeiro venres 7 de novembro na que como único punto da orde do día traen a proposta de modificación da relación de postos de traballo (RPT) da Adminstración Xeral e da Admisitración Especial da Comunidade Autónoma de Galiza. A...