Novas por contido

A Consellería de Política Social e Igualdade vén de publicar no DOG do pasado martes 11 de xuño a resolución do 28 de maio de 2024 pola que se publica a convocatoria, mediante procedemento de asignación de concerto social, para a selección de entidade privada sen ánimo de lucro, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen que cumprir medidas xudiciais privativas de liberdade previstas na Lei orgánica 5/2000, do 12 de xaneiro, reguladora da responsabilidade penal dos menores no centro de reeducación de Concepción Arenal na Coruña. O custo derivado da execución do presente concerto, cunha contía máxima de 11.431.017,97 € para o período 2024-2028, contempla un prezo de 226,85 prezo/praza día

Este concerto social terá vixencia desde a súa formalización (prevista desde o 1.9.2024) ata o 31.8.2028, con posibilidade das prórrogas sinaladas no artigo 8 do Decreto 229/2020, do 17 de decembro, en caso de existir crédito adecuado e suficiente.
Na mesma liña de privatización, a Xunta ven de adxudicar, a comezos do presente ano á madrileña Fundación Ginso, a xestión por 50 millóns de euros durante 8 anos o centro de menores Monteledo de Ourense, xunto coa xestón do Centro terapéutico de Montefiz, todo isto a pesares da nefasta experiencia coa anterior xestora, a Fundación Diagrama que marchou levándose absolutamente todo, deixando o centro sen existencias, sen ordenadores, teléfono, fotocopiadora e con 100 euros de caixa.

Esta proposta de seguir pondo en mans privadas o desempeño de obrigas públicas, sobre todo con temas tan delicados como a garda custodia de menores infractores, que por suposto a CIG non comparte, podería ser unha máis das moitas que a Xunta nos ten acostumado e que responde claramente a unha ideoloxía e a unha determinada opción política. Máis a proposta que agora  nos traen vai máis alá disto, porque producen unha clara deteriorización do público, deixando sen cubrir prazas do Avelino Montero, único centro galego de reeducación de xestión pública, que a pesar de que conta de 33 prazas, so están en uso dous dos catro módulos, tendo a día de hoxe 12 menores internos, amortizando tres posto de educador/a, e convertendo así ao único centro reeducación público de España, nun centro de segunda, infraocupado e infrautilizado.

Na memoria 2023 sobre de execuación de medidas xudiciais previstas da lei 5/2000 refire que o número total de prazas dos 4 centros (incluíndo o terapéutico de Montefiz) é de 125, indicando que “unha parte do Centro Avelino Montero (Pontevedra) atópase en obras. Esta circunstancia fixo que nese centro so se puidese dispoñer de 14 das 30 prazas)” Neste memoria tamén se recolle que a ocupación máxima no cómputo dos anos 2022 e 2023 correspóndese con 81 prazas ocupadas no mes de outubro do 2023)

O balance é claro: dos tres centros que hai na Galiza de reeducación que atenden menores infractores tan so o Avelino Montero é de xestión pública e, a pesar de estar lonxe da súa capacidade máxima, a Xunta reitera a opción privatizadora para a xestión de Monteledo en Ourense e do Concepción Areal na Coruña por un total de máis de 61,5 millóns de euros!!!

Señoras e señores do PP ¿seica empregar case que 61,5 millóns de euros para continuar coas privatizacións é mais rendible que manter un centro público a medio gas?, ¿Acaso as queixas do persoal educativo ante o flagrante incumprimento dos convenios que afectan directamente á calidade da atención dos menores residentes non lles importan?

O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)

A uns meses de que cesaran ao xerente de Agacal e a menos de que nomearan a un novo director desa axencia, vimos de recibir un correo electrónico remitido pola xefa do Departamento de Coordinación Administrativa no que se nos envía un documento nunca antes negociado, e nas que asume as funcións da xerencia por suplencia, segundo unha resolución do 27/03/2024.

Botamos en falta dende a creación da axencia, no 2018, a transparencia e boa fe negocial que debe existir en toda administración pública. Nese senso, hai semanas que a CIG xa puxo en coñecemento do novo secretario xeral técnico a falta de interlocución en diversos ámbitos:

  • Pouca transparencia nas contratacións de personal.
  • Ausencia de negociación en materia de prevención de riscos e roupa de traballo.
  • Neglixencia e opacidade na xestión económica.
  • En xeral, inexistencia de negociación colectiva para tratar os dereitos laborais do persoal (conciliación, pluses, carga de traballo...)

Mais, no canto de ter resposta ás nosas reiteradas demandas, recibimos unha comunicación de modificación parcial da relación de postos de traballo para a creación dunha xefatura de sección, que seica ten moita présa...

Dende a CIG reiterámoslle a quen mande no Agacal que quen ten présa é o seu personal para que se lle resolvan as súas carencias, as históricas e as novas. E présa témola tamén na CIG para negociar melloras para os traballadores e traballadoras, que levan sen resposta ás súas demandas dende setembro de 2023, porque non había quen respostara.

Por todo isto, vimos de solicitar que se nos informe de se a persoa que asina modificacións apresuradas da RPT está lexitimada para facelo e, se o está, que nos convoquen xa ás mesas de negociación formais.

Dende o primeiro momento da súa creación a Xunta de Galiza impuxo o sistema de que os tribunais se decidían dende arriba e por moito que se criticou o sistema por sindicatos e persoal opositor, nunca se puido eliminar este proceder.

E se hai vontade política pódese facer. Posiblemente funcione mellor que as persoas designadas a dedo dende a Dirección Xeral de Emprego Publico e Administración de Persoal se muden por persoal voluntario.

De feito a Academia Galega de Seguridade Publica xa está a facer algo parecido, elaborando unha listaxe de persoas funcionarias voluntarias aspirantes a ser propostas como membros dos tribunais. Véxase na recente resolución publicada no DOG do 26/06/2024 pola que se fan públicas as relacións provisionais de persoas admitidas e excluídas para a formación das listaxes de persoal funcionario aspirante a ser proposto como membros voluntarios dos tribunais .

Dende a CIG, sempre apostamos por ter unhas listaxes con persoal funcionario voluntario que se prestase a colaborar en diversos aspectos da selección de persoal, como son os exames de oposicións, probas selectivas das consellerías, os exames Celga ou tribunais de oposicións, mesmo este sindicato cando no seu tempo elexía membros para os tribunais sempre o facía por sorteo ou voluntarismo.

Pensamos que este pode ser un método mellor, tanto pola eficacia como polo interese e independencia da persoa voluntaria que se presenta a facer o servizo. Agora mesmo moitos membros acuden aos tribunais semi obrigados ao estar maioritariamente nun posto de libre designación polo que case nunca se poden negar a facer estas funcións, e moitas veces están desbordados co seu traballo habitual e coas súas funcións particulares....de feito temos moitos exemplos recentes de tribunais que van a rastro nos tempos.

Por eso dende a CIG manifestamos que se pode mellorar o sistema de tribunais e demais colaboracións coa Administración,  facendo listaxes de persoal voluntario e rotatorio.

Dinos CCOO nunha nota que o día 20 de xuño falaron con Educación e pedíronlle “Resolver a problemática do persoal coidador (categoría III-99)”.

Isto está moi ben se non fora pola hipocrisía notoria de CCOO e UGT que, despois de contarnos isto e tan só un día despois, o 21 de xuño na Comisión de Persoal ABSTÉÑENSE na votación onde a Xunta encadra a categoría III-99 no subgrupo C2.

A CIG pediu que o persoal da categoría III-99 se encadrara no subgrupo C1 de persoal funcionario. Non aceptar a creación da escala de persoal coidador no subgrupo C1 é descender a persoal do grupo III a un subgrupo inferior.

Pero é que ademais, ISTO IMPIDE QUE O PERSOAL COIDADOR DO IV-004 teña unha vía natural para unha futura promoción ao subgrupo C1. 

Absterse non é “resolver o problema”, é mirar para outro lado. Gustaríanos saber con que cara van ir visitar ao persoal coidador polos centros educativos.

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos a unha Mesa Xeral de Empregados Públicos que terá lugar o vindeiro 1 de xullo na que se tratará o seguinte:

  • Proposta de Protocolo da Xunta de Galicia para a protección ás persoas empregadas públicas vítimas de violencia de xénero.

Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.

Despois de ter solicitado a CIG unha xuntanza coa Consellaría, esta convocounos á comisión de seguimento. Acceden a tratar outros asuntos que exceden do ámbito da comisión, ao igual que os outros sindicatos, o cal xa é algo positivo.

1. Coeficientes redutores

A consellería coméntanos que está a actuar “politicamente” e que falaron co “grupo parlamentar no Congreso e no Senado” (sic) para impulsar unha lei que recolla os coeficientes redutores. Non sabemos con que grupo pero todos/as entendemos.

Comentámoslle que nos parece moi ben, que a CIG tamén se reuniu, pero COS GRUPOS parlamentares, incluído o grupo popular, pero que a cuestión que agora demandamos é outra, alternativa e simultánea a esta actuación.

Tampouco deixamos de demandar, e o fixemos en todas as instancias, a inclusión do persoal do Servizo de Gardacostas no Réxime Especial de Traballadores/as do Mar.

Lembramos que a instancia da CIG a consellaría solicitou ao ISM os coeficientes redutores por asimilación de funcións. A resposta do ISM foi negativa pero a consellería NON RECORREU. Un recurso podería posibilitar logo ir ao xulgado para reclamalos. Por que non recorren ou por que non o fan de novo?

Pero hai unha terceira vía complementaria que xa puxemos con anterioridade en coñecemento da consellería, e que incluso nos foi recomendada polo INSS, como é a solicitude de aplicación de coeficientes redutores por razón de actividade. Esta vía recollida no artigo 206.2 da Lei xeral da Seguridade Social, require a iniciativa conxunta das organizacións sindicais máis representativas e da Administración da que dependa o persoal.

Do manifestado hoxe por nós, as outras organizacións o apoiarían, polo que só falta que a Administración se pronuncie.

Lembrámoslle que para iniciar este camiño xa se comprometeran a aportar toda a documentación e estatística relacionada coa morbilidade como:

1. Idade absoluta e por tramos do persoal.
2. IT dos últimos 5-10 anos (xa que moitos dos trastornos musculoelesqueléticos están agochados nas IT - as mutuas non recoñecen cando esta o factor idade - ).
3. Accidentes laborais dos derradeiros 10 anos.
4. Incidentes/accidentes sen baixa. Isto tamén foi solicitado no Comité de Seguridade e Saúde Laboral e non se facilitaron.

E o único que aportaron foi unha táboa coas idades. Consideramos que antes de que remate o ano teñen que ter previamente aportado a documentación e iniciado conxuntamente con nós a solicitude. Van estudalo.

 2. Creación de escalas no grupo B

Actualmente hai titulacións que se poden obter en centros da propia consellería para a obtención do título de técnico superior. No caso de patróns/patroas e mecánicos/as, esta Administración está facendo trampa, pois esixe un título de técnico (medio, cando non se especifica) e a maiores un titulo profesional que habilite para o desempeño de funcións QUE SON PROPIAS DO TÍTULO DE TÉCNICO SUPERIOR.

Noutros casos como no dos axentes ambientais se creou unha escala no grupo B para que o persoal con titulación poida acceder dende o subgrupo C1.

O xeito de dignificar a profesión, de pór en valor as titulacións impartidas pola propia consellería, de facer atractiva a escala para as persoas que se titulan é crear novas escalas no grupo B.

Descoñecen se existen outras escalas no grupo B, e aproveitamos para lembrarlles unhas cantas, que aínda que sen efectivos xa están creadas (delineantes, axentes de xestión ambiental, educadores infantís, xefes de brigada, etc). Tamén van estudalo.

3. Segunda actividade e aptos con restricións

Aquí si parece que teñen algo que aportar: van a facer cambios normativos a través da lei de medidas fiscais e administrativas para ter en conta algún outro factor a maiores da idade, como certas restricións e tamén tratarán de facer una proposta para regular as funcións.

Parécenos correcto que se aveñan a desenvolver isto. Seguimos sen incrementar as prazas para segunda actividade. Non cumpren o 5% previsto no Decreto nin na Lei de creación do servizo. Solicitamos unha vez máis e como mínimo, unha para cada base e a sua cobertura inmediata, aínda que tamén podería optarse por outros modelos.

Lembramos que, aínda que os postos de segunda actividade van na RPT cun complemento específico básico, a consellería aclarou por escrito que van respectar o complemento do posto de orixe, como indica a lei, polo que se respectarían as retribucións íntegras. Porén, a CIG segue a demandar que se indique este compromiso na columna de observacións da RPT, para maior tranquilidade de todos e todas xa que entendemos que este é un dos motivos polo que non hai demanda das prazas.

Por outra banda a consellería comenta que en relación aos aptos con restricións están buscando unha fórmula que permita crear algún tipo de postos que poidan utilizarse para estes casos e mentres duren as restricións. Que o están a tratar con Función Pública. Á CIG parécenos correcto.

4. Vacantes das escalas técnica e executiva

Temos información da próxima xubilación de persoas destas escalas, e tamén sabemos que non se estiveron a cubrir estas prazas. Débese establecer un sistema de promoción interna e non amortizar ningunha das prazas que queden vacantes. Toman nota e advertimos que estaremos pendentes para a próxima oferta de emprego.

5. Recoñecementos médicos

Recoñecen que teñen un problema co Real Decreto 505/2024 de recoñecementos médicos. Din que fixeron consulta co ISM porque a norma esixe estar no RETM. Advertímoslles que ou se soluciona isto ou todo o servizo vai quedar inoperativo e que isto é unha máis das incongruencias de non ter integrado ao persoal funcionario de gardacostas no RETM.

6. Baixas, carteleiras e acordo

Na anterior comisión de seguimento instamos á consellaría a que solicitase establecer un sistema áxil de cobertura de baixas, permisos, vacantes, etc., como o dos centros de ensino ou política social, onde as baixas se cobren incluso ao día seguinte de comunicalas. Fíxose algo? A consellaría confesa que non.

Este é un dos maiores problemas e condiciona a elaboración das carteleiras: a falta de persoal e a desidia en atallar a súa falta. Desta situación derívase que non se cumpra co acordo e que se teña que recorrer a acordos singulares en cada unidade para garantir a prestación do servizo e os dereitos do persoal.

A isto hai que sumarlle a falta de efectivos por non convocar as 10 prazas de patrón/patroa e as 13 de mecánico/a pendentes da OEP do 2022. A maiores, a administración debe abrir as listas de contratación pois nestes momentos só hai 2 patróns/patroas nas listas e ninguén en mecánico/a.

Ou se soluciona todo isto, que xa o temos demandado en innumerábeis ocasións, ou vai ser imposible que este servizo funcione correctamente.

Entendemos que a comisión de seguimento non só debe velar pola aplicación do acordo senón para detectar cales son as eivas ao e que melloras se poden recoller e temos un acordo de hai 18 anos e polo tanto, respectando o sentido do mesmo si hai posibilidades de modificar determinados parámetros contemplados nel. E temos tamén acordos posteriores doutros colectivos que contemplan outras opcións para organizar o servizo e mellorías con respecto ao de gardacostas polo que deberían tomarse como modelo.

CONCLUSIÓN

Dende a CIG imos estar vixiantes e ver si hai vontade de cambiar as cousas:

  • Neste próximo semestre temos que ver que hai propostas a través da lei de medidas de ir dando solucións novas para a segunda actividade e postos con restricións.
  • Imos ver si facilitan a documentación necesaria para activar a vía do artigo 206 da LXSS para establecer coeficientes redutores para o colectivo (independentemente das iniciativas que estamos tendo dende a CIG ou das que tome a propia administración noutros eidos).
  • Esperamos tamén que confirmen a resposta que lles dean dende o ISM sobre os recoñecementos.
  • Vixiaremos para que tamén na lei de medidas e falando con Función Pública creen as escalas no grupo B.
  • E esperemos que en setembro se plantexen crear un modelo para cubrir de xeito preferente as baixas ou vacantes do servizo, independentemente de que na próxima lei de Orzamentos se comece a considerar de unha vez por todas como un sector prioritario ao Servizo de Gardacostas.

A Consellaría de Medio Rural publicou as bases para a elaboración dunhas listas de contratación temporal de Bombeiro/a forestal (B.F.)-condutor de motobomba e B.F.-xefe/a de brigada. Ligazón á páxina de anuncios de Medio Rural.

Xustifican a súa proposta en que as respectivas listas elaboradas polo Decreto 37/2006 xa están esgotadas.

  • Categorías : BFCMB e BFXB, laboral e funcionario. A relación de postos a cubrir está publicado nas bases.
  • Vixencia das listas : ate que se incorporen as persoas novas ás listas elaboradas polo Decreto 37/2006, momento no cal estas listas quedarán sen validez.
  • Documentación necesaria : Anexo I das bases máis a documentación que alega segundo o establecido na base VI. Aquí tamén hai lio, xa que di que hai que presentar o "anexo de acreditación de méritos (Anexo II)", cando o Anexo II é o anexo que ten a lista de prazas ofertadas, nada que ver cos méritos. 
  • Prazo de presentación: hai un lío nas bases. Dunha banda din que o prazo comeza ao día seguinte de publicación das bases, e no paragrafo seguinte pon que dende o mesmo día de publicación das bases. Xa avisamos para que corrixan.
  • Presentación da solicitude: a través da sede electrónica da Xunta de Galicia, solicitude xenérica (código de procedemento PR004A), e dirixidas á Secretaría Xeral Técnica da Consellería do Medio Rural.

Importante : Só poderá presentarse solicitude para unha única provincia, quedando excluídas as solicitudes nas que se opte por máis dunha.

No DOG do 26/06/2024 publican a RESOLUCIÓN do 18 de xuño de 2024, da Dirección Xeral de Formación Profesional, pola que se convocan, con carácter gratuíto, cursos de linguaxe administrativa galega e cursos preparatorios para a obtención dos certificados de lingua galega, Celga, que se realizarán en distintos períodos e en varias escolas oficiais de idiomas de Galiza.

Os cursos de linguaxe administrativa galega ofertados nas distintas escolas oficiais de idiomas de Galiza figuran no anexo I desta resolución. Os cursos do primeiro cuadrimestre impartiranse entre setembro e decembro; os do segundo cuadrimestre, entre febreiro e abril.

As persoas que desexen participar nos cursos convocados nesta resolución deberán cubrir o formulario de inscrición telemática na ligazón www.eoidigital.com/preinslinguagalega. O proceso de inscrición non se considerará correctamente completado ata que as persoas seleccionadas presenten toda a documentación requirida, como se especifica no punto quinto desta resolución.

O prazo para a presentación das solicitudes será o seguinte:

– Desde o día 1 ata o 12 de xullo de 2024, para os cursos do primeiro cuadrimestre;

– Desde o 11 ata o 22 de novembro de 2024, para os cursos do segundo cuadrimestre.

O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)

Última hora: Medio Rural comunica que por un erro técnico tiveron que anular as prazas de 6 meses, que sairán noutra convocatoria.

Outras novas recentes

Mércores, 26 Xuño 2024

Convocatoria de cursos de linguaxe administrativa galega

No DOG do 26/06/2024 publican a RESOLUCIÓN do 18 de xuño de 2024, da Dirección Xeral de Formación Profesional, pola que se convocan, con carácter gratuíto, cursos de linguaxe administrativa galega e cursos preparatorios para a obtención dos certificados de lingua galega, Celga, que se realizarán en distintos períodos e en varias escolas oficiais de idiomas de Galiza. Os...
Venres, 28 Xuño 2024

Agacal: a rei morto, raíña que se impón?

A uns meses de que cesaran ao xerente de Agacal e a menos de que nomearan a un novo director desa axencia, vimos de recibir un correo electrónico remitido pola xefa do Departamento de Coordinación Administrativa no que se nos envía un documento nunca antes negociado, e nas que asume as funcións da xerencia por suplencia, segundo unha resolución do 27/03/2024. Botamos en...
Martes, 02 Xullo 2024

Prazas para chamamentos de Medio Rural (02/07/2024)

O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)