- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o mércores 16 de abril, na que se aprobarán as bases dos seguintes concursos de traslados:
1. Arqueoloxía, restauración, delineantes, arquivos, bibliotecas, museos. Descargar bases e prazas.
2. Profesores/as numerarios/as e mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, e axentes de extensión pesqueira. Descargar bases e prazas.
Se é do teu interese, tes a túa disposición o que se tratou na Mesa Sectorial do 11/04/25 sobre estes puntos.
- Detalles
O pasado venres 11 de marzo, tivo lugar unha xuntanza da Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario, na que se trataron os seguintes asuntos: 1) concurso de traslados de profesores e mestres de escolas náutico-pesqueiras, e de axentes de extensión pesqueira, 2) concurso de traslados de arqueólogos/as, delineantes, arquivos, bibliotecas e museos.
Na rolda aberta de intervencións, a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) deu información das previsións dos próximos concursos de traslados, carreira profesional, concursos específicos e teletraballo.
1) CONCURSOS DE TRASLADOS DE: ESCALAS DE PROFESORES E MESTRES DE INSTITUTOS POLITÉCNICOS MARÍTIMO-PESQUEIROS, AXENTES DE EXTENSIÓN PESQUEIRA
2) CONCURSOS DE TRASLADOS DE: ARQUEÓLOGOS, RESTAURACIÓN, DELINEANTES, ARQUIVOS, BIBLIOTECAS E MUSEOS
No concurso 1): listado inicial de postos a ofertar eran 75. A consellería retirou algún, quedando 72. Nas bases corrixen o erro de deixar sen máximo o baremo de permanencia e conciliación.
No concurso 2):
- Retiraron a escala de expertos lingüistas porque está pendente da modificación da RPT de Agacal (había un posto en corpos xerais, e debe ir á escala de lingüistas). Eran 14 postos.
- Retiran a escala técnica de restauración (3), por non existir ninguén en destino definitivo.
- Retiran algún de delineante por proposta de amortización. Asegura que farán seguimento deses postos para a súa amortización efectiva.
- Engadiuse algún posto vacante novo dende o anterior borrador de prazas
- Partiamos de 171 postos vacantes. Quedan 153 postos.
Engaden novo baremo de puntuación polo grupo de pertenza. E engaden a documentación de penais por violencia sexual ou trata de persoas para os postos vinculados con menores.
No xeral, as bases son similares ás dos últimos concursos convocados, e en grandes liñas a CIG manifestou o seguinte:
- As consellerías tiveron anos para modificar a súa RPT, polo que non aceptamos que agora retiren postos por propostas de amortizacións. Queremos que se convoquen todas as vacantes existentes. E se retiran algún, que se lles impida cubrilos en comisión de servizos. Queremos datos individualizados deses postos, para poder facerlles un seguimento posterior.
- Que se estude a seguridade xurídica de poder incluír novos postos vacantes xerados entre a convocatoria do concurso e o momento de elección de postos.
- Aumentar o máximo de anos de antigüidade (31 anos con estas bases)
- Traballo desenvolvido: excesivamente desequilibrante.
- Grao persoal: fixar o tope no grao 26, por ser o último conseguible por concurso ordinario.
- Formación: faltan as escolas de idiomas. Non ao tope de 150 horas por curso.
- Titulación académica: observamos unhs disfunción entre a equivalencia pre-Boloña e MECES. Pedimos revisión.
ROLDA ABERTA DE INTERVENCIÓNS
A DXEP facilitou a seguinte información:
Previsión de seguintes concursos de traslados: traballando no de escalas sociais (facultativos) e veterinarios e continúan traballando no resto de concursos que teñen incidencia para dar destinos nos procesos de estabilización.
Carreira profesional: analizando alegacións. En abril/maio comezarase a negociar a convocatoria en mesa.
Sentenza de destinos provisional-definitivo: están recorrendo as sentenzas e para que cause o menor dato, están convocando os concursos de traslados priorizando que teñen relación coas sentenzas.
Concurso específico: revisando alegacións. Como se quedara, convocarán unha xuntanza previa á Comisión de Persoal.
Teletraballo: pode establecerse ata 1 día fixo de presencia obrigatoria no traballo e o 40 % de presenza no servizo diariamente.
Comisión de seguimento do acordo de Política Social: será o venres 25 de abril. Enviarán a convocatoria e documentación probablemente a semana que ven.
- Detalles
A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal remitiunos a información de que o mércores 16 de abril publicarán no Diario Oficial de Galiza as seguintes resolucións para o concurso ordinario de traslados das escalas de inspección e de axentes de inspección de consumo:
- Relación definitiva de persoas admitidas e excluídas
- Puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas
- Detalles
As persoas á fronte da EGAP escúndanse na falta de medios para a privatización da elaboración dos temarios de promoción interna e libre do persoal da Xunta de Galiza, un antigo compromiso que a EGAP incumpre ano tras ano.
Na CIG levamos moitos anos lembrándolle á EGAP o compromiso de elaboración dos temarios, tanto no referido á promoción interna como á libre. Até o de agora as respostas sempre foron evasivas, e remitíasenos á responsabilidade de Emprego Público neste asunto ou dicíasenos que a Escola estaba aberta a propostas.
Mentres, no ano 2024 asistiamos á privatización dos temarios da escala de orientación laboral (grupo A2), licitados e asignados vía contrato menor de servizos e tramitación ordinaria á empresa Noroeste de Valor Asociados, S.L. cun orzamento base de 17.847,50 €, e sobre os que se advirte de que se trata duns temarios de apoio, non oficiais e que contan cun aviso de exención de responsabilidade por parte da empresa.
Xa en 2025, por parte da dirección da EGAP maniféstasenos aos sindicatos que a Escola non está en condicións de garantir que a elaboración de temarios a poida levar a cabo só a EGAP, e apunta á «externalización», teimando en que se trata dunha cuestión que hai que falar con Emprego Público, de quen solicita a coordinación neste asunto. Segundo a responsábel da EGAP, a tarefa é inacabábel, porque os temarios necesitan ser actualizados constantemente, e non hai persoal especializado na EGAP que poida levar a cabo nin a elaboración nin a actualización. Argumenta a direccción que cando a Administración non pode levar a cabo unha tarefa co nivel de calidade que se lle presume á tarefa en cuestión, o que hai que facer é externalizar, indicando neste senso que as academias son as que están ao día.
Dende a Escola indicábasenos a primeiros de ano 2025 que a EGAP ían contactar con Emprego Público para trasladarlles a necesidade de orientación bibliográfica e lexislativa para as persoas que opositan, e que non tiñan problemas para pendurar no web o que Emprego Público lles facilite. Non volvemos ter máis noticias.
Na CIG opoñémonos á deixación de funcións da EGAP, e estamos en contra, firmemente, de calquera tipo de externalización de tarefas que entran dentro das súas responsabilidades e competencias. Dicimos «non!» a temarios elaborados por entidades con ánimo de lucro, seleccionadas a dedo pola vía dos contratos menores, e cuns orzamentos que a todas luces supoñen non só un sobrecusto pagado con cartos públicos, senón tamén un traballo que non conta coas mínimas garantías para o persoal sobre a calidade e fiabilidade dos textos, como xa nos demostrou a licitación dos temarios da escala de orientación laboral.
Se queres facernos chegar as túas impresións, contacta coa CIG-Autonómica.
- Detalles
Viñeron compañeiros/as ou chamaron aos locais da CIG para comunicarnos que querían restrinxirlles o teletraballo dende unha determinada data. Segundo relatan, non se podería teletraballar nin os luns nin os venres. Ante esta información algún/a xefe/a confirmounos que había ordes de "enriba" para restrinxir o teletraballo "por razóns de servizo".
Na Comisión de Persoal do día 27 de marzo preguntamos á directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), sobre se había algunha instrución para a restrición do teletraballo os luns e os venres. A directora negou a maior dicindo que non existía ningún tipo de restrición.
Porén, despois da Comisión de Persoal referida, resulta que persoas de diferentes servizos teimaron en que se segue a falar da modificación dos días nos que se permitiría teletraballar. Mesmo varias persoas dunha das subdireccións da DXEP dixéronos que lles comunicaran dun xeito verbal que a partires de maio non se poderá teletraballar nin os luns nin os venres.
Ante estas informacións, cremos que é necesario lembrar varios aspectos:
1º Unha resolución de teletraballo só pode modificarse por outra resolución. Hai que seguir o procedemento establecido na Orde. Non valen ordes verbais nin correos electrónicos.
2º A nova resolución debe de ser motivada. Non se pode denegar ou restrinxir o teletraballo de xeito discrecional, pois daría lugar a discriminación duns/dunhas traballadores/as a outros/as, e isto está prohibido expresamente e de xeito transversal polo ordenamento xurídico. Por ende, a motivación debe de ser suficiente e real. Non vale inventar motivacións pois entón estariamos ante unha resolución inxusta; e ditar unha resolución inxusta a sabendas de que inxusta, ten un nome que todos e todas coñecemos.
3º Se na modificación aléganse “razóns de servizo”, segundo a xurisprudencia teñen que individualizar esas razóns de servizo e dicir cales son exactamente. Non vale, que de súpeto aparezan razóns de servizo simultaneamente en varios servizos. Isto é moi, moi estraño. Ademais, as “razóns de servizo” non pode ser eternas. E se resulta que son permanentes, teñen que estar moi ben xustificadas: debería de haber algún cambio na organización que faga imposible teletraballar algún determinado día. E ese cambio ten que ser verdadeiro e non implementado coa única causa de impedir o teletraballo.
4º Cando desaparecen as razóns de servizo, debe volverse a situación anterior.
5º As razóns polas que non se podería restrinxir o teletraballo a uns días ou prohibir noutros son as seguintes:
a) Non permitir teletraballar determinados días vai contra o espírito da norma: se hai que concentrar o teletraballo en martes, mércores ou xoves, por poñer un exemplo, dificultaría moito máis conseguir a rateo do 40% esixida na orde, de tal xeito que impediría “de facto” a realización do mesmo.
b) Non permitir traballar en determinados días a unhas persoas e permitirlle a outras, dentro da Administración da Xunta de Galiza, cando non haxa razóns que xustifiquen as diferencias dun xeito obxectivo, supoñería unha discriminación duns/dunhas traballadores/as sobre outros/as. E esta, insistimos, está prohibida polo ordenamento xurídico.
Dende a CIG invitámosche a que nos comentes as situacións que se vaian dando no teu servizo en relación a este tema. Na CIG estamos dispostos a escoitar e a denunciar. Tamén queremos dicirche que non tes que conformarte co que che digan. É moi típico dos de “enriba” invocar unhas “razóns do servizo” sen que esas “razóns” se expliquen ben. Máis que “razóns” son opinións e desconfianza cara os traballadores e traballadoras. Non tes que deixarte pisar.
Para rematar, unha pregunta o aire: quen serán os de "enriba"? Pensamos que non se refiren ós santos, anxos, arcanxos ou outros seres celestiais... Pero nesta administración todo é posible.
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que será o venres 11/04/25, na que se tratarán as bases dos seguintes concursos de traslados:
1. Arqueoloxía, restauración, delineantes, arquivos, bibliotecas, museos. No borrador anterior incluían temen a lingüístas, pero desaparece nesta nova versión (pediremos explicacións). Borrador da convocatoria: ligazón. Borrador de prazas: ligazón
2. Profesores/as numerarios/as e mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, e axentes de extensión pesqueira. Borrador da convocatoria: ligazón. Borrador de prazas: ligazón
- Detalles
As relacións de postos de traballo deben ser os documentos técnicos que desenvolvan as prazas e as súas características dentro dunha consellaría. Teñen que estar baseadas en datos obxectivos, en funcións a desenvolver e na formación axeitada para cada posto.
Sempre foi así? Pois non. Moitas RPTs, herdadas da truculenta época Fraga, facíanse ad hoc para colocar amiguiñas e amiguiños ou xente recomendada afín á ideoloxía e ao partido dominante.
Traemos hoxe o exemplo da Consellaría da Presidencia, cunha praza correspondente a unha xefatura de sección de biblioteca na Asesoría Xurídica Xeral. Calquera persoa entendería que habendo na Xunta de Galiza unha escala de persoal técnico de bibliotecas, esta praza debería estar ocupada por algún membro desta.
Pois ben, isto non é así. Esta praza no seu día foi creada para colocar a unha funcionaria amiga do sistema na Administración Xeral, e por iso segue a ser unha praza mal encadrada que debería estar ocupada por persoal con coñecementos de biblioteconomía, e non por calquera persoa funcionaria sen coñecementos na materia. E o peor non é que as cousas veñan mal do pasado, o peor é que esta Xunta de Galiza segue a facelas mal, pois a propia Consellaría non aproveita a recente reforma da súa RPT para reorganizar as cacicadas pasadas, e segue a manter a desfeita.
A solución debería ser encadrar esta praza na escala correspondente, segundo as súas funcións. Se desenvolve traballos de contido bibliotecario, debería ir á Administración Especial. Se se trata de traballos administrativos —como estamos seguras de que é o caso—, deberían amortizar esta praza, e o departamento xustificar que é necesaria para facer funcións da Administración Xeral e creala de novo con outra denominación. Na Asesoría Xurídica Xeral, que é onde está adscrita a praza en cuestión, nunca houbo unha bliblioteca como tal, e sempre fixeron labores da Administración Xeral da Xunta de Galiza.
O espírito fraguista-enchufista segue instaurado en San Caetano!
- Detalles
A precariedade laboral do persoal lingüista da Xunta e a oferta insuficiente da formación en linguaxe galega: dúas caras da mesma moeda.
O persoal laboral indefinido descontinuo, da categoría 40 do grupo I, titulado superior lingüista, da Administración Xeral da Xunta, que imparte os cursos de linguaxe galega programados pola Secretaría Xeral da Lingua, vive nunha precariedade laboral importante: non se lle programan actividades para todo o ano, non chegando nin ao 50% da xornada nin das retribucións anuais.
Mentres isto sucede, tódolos anos temos milleiros de empregadas e empregados públicos que non poden acceder aos cursos de linguaxe administrativa media e superior da EGAP diante da escaseza da súa programación, aínda que a CIG vén esixindo, ano tras ano, un incremento importante destas accións formativas.
Este persoal laboral, que iniciou a súa andaina na Xunta alá polo ano 1992, coa formalización de contratos de servizos para a impartición dos primeiros cursos de linguaxe galega, conseguiu unha relación de indefinición non fixa unha vez que o Tribunal Superior de Xustiza da Galiza declarou nulos os seus despedimentos. Así e todo, non perciben a totalidade dos trienios devindicados e recoñecidos pola xustiza en sentenza firme, pois dende o ano 2021 débenselles entre 3 e 6 antigüidades, o que supón unha demora de máis de tres anos para unha mera actualización aritmética.
O abuso de poder que se exerce sobre este persoal, quizais por practicar a aprendizaxe da lingua galega, tamén se constata en que non se lles compensan os gastos de quilometraxe polos traslados ás distintas localidades onde se lles programa a impartición dos cursos ou a avaliación das probas CELGA; nin polo traslado dos exames á Dirección Xeral en Compostela. Para a impartición da formación telemática programada pola Dirección Xeral non se lles facilitan as ferramentas informáticas necesarias, como ordenadores ou o acceso de banda larga, entre outros. Tódolos gastos son ao seu cargo.
Instamos á Secretaría Xeral da Lingua a unha verdadeira actuación encamiñada á potenciación do coñecemento da nosa lingua, que tamén pasa por incrementar até o 100% a xornada de traballo do persoal laboral lingüista.
- Detalles
A CIG-Administración Pública realizou mobilizacións nas diferentes comarcas contra a precariedade salarial e para avanzar nos dereitos laborais. Con este obxectivo reclamámoslle ao Goberno español que convoque a Mesa Xeral das Administracións Públicas para abordar unha serie de medidas que permitan reverter o empobrecemento no contexto de negociación dos Orzamentos Xerais do Estado. Porén o Goberno do estado pretende fuxir de novo da mesa legal de representación para buscar outro pacto salarial de perdas cos sindicatos estatais cos que se reuniu o pasado 24 de marzo.
Lembramos que os últimos acordos asinados por CSIF, CCOO e UXT deixáronos unha perda de máis do 20% de poder adquisitivo e non foron capaces de derrogar a lexislación que nos impuxo os recortes na administración. O Goberno do estado, coa complicidade dos sindicatos estatais, pretende agora novamente, alcanzar un acordo fóra do ámbito legal de negociación, sen atender as reivindicacións maioritarias dos empregados/as públicos da Galiza e dando por bo que continuemos a perder poder adquisitivo.
Esta situación non é asumíbel, polo que demandamos que se estabeleza por lei unha cláusula de garantía salarial ligada ao IPC real, que opere todos os anos, para que así o que suba o IPC o suban tamén os nosos salarios. A CIG somos o sindicato maioritario no sector público en Galiza e defendemos tamén chegar a acordos salariais plurianuais que permitan gañar poder adquisitivo recuperando cando menos unha parte do que nos roubaron. Por iso para 2025 propomos un 5% en liña co que subiron os salarios no ámbito privado.
A CIG denuncia a opacidade da EGAP na selección, retribucións e compatibilidades do persoal formador
- Detalles
Entre os cometidos da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) atópase a formación do persoal propio da Administración. Boa parte desta formación impártea persoal empregado público, que é seleccionado polos órganos de dirección das diferentes consellerías en colaboración coa EGAP.
A Lei 53/1984, do 26 de decembro, de incompatibilidades do persoal ao servizo das Administracións Públicas; o Real Decreto 598/1985, do 30 de abril, sobre incompatibildiades do persoal ao servizo da Administración do Estado, da Seguridade Social e os Entes, Organismos e Empresas dependentes; e o propio Estatuto Básico do Persoal Empregado Público, regulan as actividades das persoas que traballan nas adminisracións públicas en canto a posibles incompatibilidades se refire.
Na CIG preparámonos para iniciar posíbeis accións xudiciais contra a EGAP
A CIG leva solicitando dende hai meses unha serie de documentación en canto a retribucións, criterios de escolla do persoal docente, e outras cuestións da formación; información toda ela á que como representación legal do persoal temos dereito para exercer un control e vixilancia. A día de hoxe non tivemos ningunha resposta por parte da EGAP, polo que vimos de remitir outra solicitude, como paso previo ás accións xudiciais, na que instamos tanto á EGAP como á Dirección Xeral de Emprego Público, a que:
1) Certifiquen que a docencia que se imparte na EGAP se fai consonte a normativa de compatibilidades dos empregados e empregadas públicas.
2) Fagan público e accesible o rexistro das persoas que imparten a formación na EGAP con indicación das condicións das compatibilidades.
3) As retribucións específicas durante os 5 últimos anos de todo o persoal formador empregado público, desagregando os conceptos salariais e outros pagamentos.
4) Nos dean acceso á base de datos de formadores/as da EGAP e fagan públicos os criterios tanto de inscrición como os de selección establecidos para este persoal formador nas súas distintas modalidades (docencia, dirección, coordinación e titorización).
A EGAP e Emprego Público non poden seguir ocultando estes datos, que afectan á súa propia credibilidade como xestores/as, á ética profesional, á transparencia, á obriga de render contas sobre os investimentos e gastos dos cartos públicos en todas as súas actuacións, de garantir no acceso ao emprego e toda actividade laboral a igualdade de oportunidades e de cumprir con toda a lexislación de aplicación.
Se queres facernos chegar as túas suxestións, tes unha canle permanentemente aberta coa CIG-Autonómica. Escoitámosche!