Novas por contido

A xustificación desta proposta de modificación parcial da RPT da recentemente rebautizada Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional baséase fundamentalmente na necesidade de adecuar as unidades administrativas á nova estrutura orgánica, pero en realidade non é máis que outra destrución de postos base para crear postos de escalas e niveis altos centralizándoos en Compostela e deixando ás Xefaturas (agora chamadas Departamentos) Territoriais e os centros de ensino cada vez con menos recursos, xa que se amortizan 21 postos para crear 12.

Para xustificar a creación de 5 dos 12 postos faise referencia a que anteriormente Cultura daba apoio aos servizos de Educación por ter esta máis volume de traballo. Entón... preguntámonos porque a Xunta non deixa de marear xa de unha vez á Consellería de Cultura que dependendo do aire que sopre pertence ou non á de Educación? Por que a Consellería de Cultura é sempre o comodín que vai ou vén segundo interese? Será que á Xunta de Galiza pouco lle interesa a Cultura?

As competencias de transporte escolar pasan a ser asumidas pola Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes cando anteriormente estaban xestionadas directamente pola propia Consellería de Educación, polo que hai determinados efectivos que pasaron a depender doutra consellería, o que, a priori, parece lóxico. Mais por que se emprega entón esta xustificación para crear 2 postos (só en Coruña e Pontevedra) para a tramitación de asuntos en materia de comedores escolares, cafeterías, becas, títulos e libros de cualificación? En Ourense e en Lugo non tramitan este tipo de asuntos ou nestas provincias non hai comedores escolares, cafeterías, becas...?

Por outra banda, é curioso que unha das xustificacións da creación de 2 novos postos na Xefatura de Servizo de Persoal de Administración e Servizos sexa a asunción das competencias en prevención de riscos laborais cando no ano 2020, e con motivo doutro decreto de estrutura, fixeron desaparecer o Servizo de Prevención de Riscos e a consellería vén incumprindo sistematicamente a Lei de Prevención de Riscos Laborais tal e como denunciamos aquí.

Pola famosa “estabilidade orzamentaria” precisan amortizar postos e neste caso son 9 postos base C2 (6 de nivel 12, 2 de nivel 14 e un de nivel 16) e 7 postos de Agrupación Profesional nivel 10 correspondentes a persoal de limpeza e cociña. É certo que tamén se amortiza algún posto de grupos máis altos: 2 son postos de médico (un deles coa especialidade de psiquiatría), 1 posto de educador nun centro de educación especial e 1 de intérprete de lingua de signos. Será que á consellería a atención a diversidade non lle preocupa demasiado?

Para crear postos deste tipo nunca hai limitación, porque "o manda o Decreto de estrutura" e sácase o orzamento de onde sexa, maiormente amortizando postos de nivel inferior polo que novamente asistimos a unha inversión da pirámide de recursos humanos, onde cada vez hai máis cargos e menos postos base.

A creación deste tipo de postos tamén se fai o antes posible porque tamén “o manda o Decreto de estrutura”, e non hai que esperar meses e meses (antes eran anos…) no tocante ás modificacións derivadas da creación de postos de estrutura.

É unha mágoa que o Decreto non mande negociar as ratios obsoletas da Circular do ano 94 e as condicións de traballo do persoal non docente dos centros de ensino, demanda que a CIG mantén dende hai anos e por tal motivo xa solicitamos unha xuntanza co Conselleiro.

Con todo o indicado, na xuntanza que mantivemos o 23 de xullo solicitamos a creación dos seguintes postos dos que temos coñecemento:

  • Persoal subalterno para o IES Nº 1 de Ordes
  • Oficial 2ª cociña para o CEE A Barcia
  • Non só non amortizar senón que pase a xornada completa o posto de Médico (psiquiatra)
  • Persoal coidador para os seguintes centros:
    • IES Perdouro (Burela)
    • CEIP Plurilingüe (Foz)
    • IES Gregorio Fernández (Sarria)
    • CEIP As Mercedes (Lugo)
    • CEIP Plurilingüe Virxe do Carme (Burela)
    • CEIP Casás (Lugo)
    • CPI Plurilingüe Jose García García (Ourense), para dar cumprimento á avaliación de riscos laborais
  • Axudante de cociña CEIP Plurilingüe Ribadavia (Ourense)
  • Axudante de cociña CEIP Albino Núñez (Ourense)
  • Persoal subalterno e auxiliar administrativo no IES Universidade Laboral (Ourense)
  • Persoal Arquitécto Técnico, Enxeñeiro Técnico Industrial e Delineante para a Unidade Técnica de Ourense
  • Persoal dependente do Servizo de Apoio aos Servizos Educativos para os Departamentos Territorias de Ourense e Lugo ao igual que os que se crean para Coruña e Pontevedra

Ponte en contacto coa CIG  se queres achegarnos as túas demandas.

O pasado 18 de xullo tivemos unha xuntanza con Función Pública por mor dos procesos selectivos de estabilización. Desta xuntanza que tivo carácter meramente informativo, podemos salientar as seguintes cuestións:

- Función Pública vai valorar o tempo de inactividade do persoal fixo descontinuo por mor da xurisprudencia do Tribunal Supremo.

- Segundo o seu criterio non teñen que modificar as bases da convocatoria onde hai persoal fixo descontinuo porque non é un cambio nas bases, senón unha diferente interpretación desas bases, amparadas nunhas sentenzas xudiciais. Así que todo vai seguir igual salvo o feito da suma de oficio por parte da Xunta desa puntuación adicional. O proceso vai seguir co autobaremo actual coa salvedade desa puntuación extra, polo que só se lle barema á xente que entra no número máximo de persoas a baremar.

- Tamén dixeron que estes criterios non van ser aplicables ás baremacións do persoal a media xornada, nin os remudistas nin ás persoas que traballan en fins de semana.

A puntuación do periodo de inactividade para o persoal descontinuo foi algo que a CIG xa solicitara cando se estaban a negociar as bases das convocatorias, hai xa máis de dous anos e medio. E que de terse tido en conta daquelas non provocaría o caos no que nos atopamos agora.

Neste asunto o posicionamento da CIG é o seguinte:

- Paralizar o proceso de alegacións.

- Abrir un novo prazo de solicitude de participación nos procesos selectivos onde houbera persoal fixo descontinuo.

- Baremar a todas as persoas solicitantes.

Lamentablemente Función Pública opina que nada disto é necesario, polo que só deixa aberta a vía xudicial a todas aquelas persoas que se vexan afectadas por esta nova interpretación.

O Acordo de condicións laborais do persoal do SPIF asinouse este luns 22 de xullo

Dende o ano 2018 na CIG levamos demandando que a organización e condicións laborais do persoal do SPIF tiñan que ser obxecto dunha nova regulación, adaptada á evolución na tipoloxía dos lumes e á multiemerxencia no medio natural e rural. Traballo nos costou, mobilizacións incluídas, que a Xunta se sentara a abrir unha negociación.

Mais cando a Consellería decidiu abrir esta negociación, só estivo disposta a establecer “un mínimo”, cunha chea de cuestións por determinar no aire tales coma as funcións, regulación de franxas horarias, reordenación dos efectivos sen mermar a seguridade coa correspondente contratación de xefes/as de brigada… e tamén decidiu que fora por “parroquias”, deixando sen aplicación destas condicións de momento ao persoal laboral descontinuo, tal e coma se comprometeran a facer, e causando problemas organizativos e discriminación entre compañeiras e compañeiros do servizo.

Nós xa dende aquela, pola nosa parte, fixemos achegas para facer unha regulación o máis exhaustiva e homoxénea posible, que xa tocaba. Para a CIG-Autonómica era esencial que os dereitos laborais atinxiran a todo o persoal, fose funcionario ou laboral, se regulasen funcións, se tendera a unha xornada máis reducida para minimizar os riscos inherentes á profesión, se avanzara no recoñecemento de enfermidades profesionais, etc… Isto é: unhas condicións dignas para todo o persoal sen excepción.

Pero por parte da Consellería decidiuse que quedara “case todo” por regular nunha comisión de seguimento deste acordo. Por iso, dende a CIG, tomamos a decisión de asinar o acordo para estar na comisión de seguimento, tentar seguir mellorando o texto e non deixar nas mans da Administración e das outras organizacións sindicais, ás que xa lles podía valer o primeiro borrador, a regulación de todas as cuestións importantes que quedaron pendentes.

A día de hoxe, aínda son moitas as eivas que están pendentes de solucionar. A modo de exemplo:

  • Seguimos sen ter unha regulación de tarefas, desviándonos ao V Convenio Colectivo ou a Lei do emprego público de Galicia, segundo interese.
  • Non se está aplicando aínda a retribución do traballo realizado en domingos e festivos.
  • A nova organización das brigadas supuxo ter grupos sen responsable, o que xerou problemas de seguridade laboral.
  • Problemas de solapamentos de persoas nunha mesma quenda por mor da combinación de quendas distintas de persoal laboral e funcionario.
  • Pese a non ter polo de agora unha gran carga de incendios, xa hai brigadas con prolongación de xornada.

Agora o que toca é seguir traballando e loitando para poder desenvolver un verdadeiro acordo, que cubra todas as cuestións necesarias para o servizo e o seu persoal. Iso sí, sen discriminacións, para todo o persoal e con sentidiño.

A Consellaría de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, convocounos a unha xuntanza para o día 18/07/24, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). Ao coincidir con outras xuntanzas para o mesmo día, as organizacións sindicais solicitamos mudar a data. Descargar a proposta.

De entrada, na proposta queren amortizar 21 postos de traballo de postos de administración en servizos centrais e nalgunha xefatura territorial, e maioritariamente de atención directa en centros de ensino. A cambio crean 12 postos, maioritariamente xefaturas de sección en servizos centrais.

Cando a Dirección Xeral do Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) publicou o pasado 9 de xullo o baremo provisional do proceso de estabilización da categoría de xefe/a de brigada, saltaron as alarmas polo feito de que a experiencia profesional que se lle asignaba a moito persoal era superior á esperada, mesmo por riba da declarada polas propias persoas afectadas no seu autobaremo. Os efectos sobre as futuras relacións de persoas que superarían o proceso poderían ser importantes por alterar a puntuación de moita xente.

A CIG contactou de inmediato coa DXEP para pedir unha explicación, que resultou ser que existían sentenzas que obrigan a valorar o tempo de inactividade do persoal descontinuo. Dando por suposto que efectivamente existen tales sentenzas, solicitamos copia para analizalas. Porén, pasaron os días, e as sentenzas non nolas remitiron, limitándose a DXEP a emitir un comunicado no que afirman que: “de conformidade coa recente xurisprudencia do Tribunal Supremo os periodos de suspensión de actividade do persoal descontinuo valoranse coma de ocupación efectiva

Durante as negociacións das bases das convocatorias, a CIG solicitou ter en conta dalgún xeito os periodos de inactividade do persoal descontinuo, así como do persoal que presta servizos en fin de semana, a media xornada, e contratos continuados de horas ou xornadas soltas. Porén, as persoas que dirixen Función Pública non aceptaron nada, e as bases sairon como sairon. Esas foron as regras de xogo que decidiron, as persoas se inscribiron coñecendo os criterios, e mesmo puido haber quen non se inscribiu precisamente polos criterios publicados. E agora din que as teñen que mudar por sentenzas, e fanno sen negociación nin información ás organizacións sindicais, e sen publicación de modificación algunha das bases no DOG.

A CIG ven de enviar un escrito á DXEP no que solicitamos a copia das sentenzas invocadas, unha xuntanza urxente para tratar sobre a modificación dos referidos criterios, e a paralización dos prazos de reclamación á baremación provisional desta convocatoria ata que se aclare a situación.

No DOG do 15/07/2024 publican a ORDE do 11 de xullo de 2024 pola que se ditan as instrucións sobre a confección de nóminas do persoal ao servizo da Administración autonómica para o ano 2024 e se actualizan as contías das retribucións en aplicación do Real decreto lei 4/2024, do 26 de xuño.

O 27 de xuño do 2024, publicouse no Boletín Oficial do Estado o Real decreto lei 4/2024, do 26 de xuño, que establece no seu artigo 6 un aumento do 2 por cento sobre as retribucións do persoal do sector público, con efectos do 1 de xaneiro de 2024, que se calcula sobre os valores retributivos vixentes en 31 de decembro de 2023. Para actualizar as retribucións, procede ditar unha nova orde que substitúe a vixente Orde do 19 de xaneiro de 2024 pola que se ditan instrucións sobre a confección de nóminas do persoal ao servizo da Administración autonómica para o ano 2024.

O Secretario Xeral Técnico da Consellería de Economía e Industria convocounos a unha xuntanza o vindeiro luns día 15 de xullo para tratar a proposta de modificación da RPT da consellería.

Se resulta do teu interese, podes descargar a proposta e para achegarnos o que consideres, contacta coa CIG.

A CIG tivo constancia de que se vai proceder a renovación de parte do parque móbil da Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático. Esta información non nos chegou directamente da Administración, senón que foi extraoficialmente a través dos nosos afiliados/as e simpatizantes, polo que por esa parte, empezamos mal.

Entrando no fondo da cuestión, entendemos que a Administración menospreza ao seu persoal e aos representantes legais deste ao non ter en conta o disposto na Lei 31/1995, de prevención de riscos laborais. Consideramos na CIG que se está a poñer en risco ás persoas que terán que realizar o seu traballo con estes vehículos porque desde o noso punto de vista non son os máis axeitados para a realización dos traballos de campo para os que son necesarios.

A maioria dos vehículos novos de renting que se licitaron son pick ups. Non podemos estar de acordo na adquisición deste tipo de vehículos para un servizo que se estaba a facer con vehículos todoterreo, xa que as pick-ups son:

  • Vehículos excesivamente longos, o que dificulta a súa manexabilidade, podendo poñer en riscos ao persoal que vai neles.
  • Non dispoñen de maleteiro, o que supón que todo o material a transportar teña que ir na caixa. Isto pode traducirse nun problema se o carrozado non é de calidade, o que podería provocar a entrada de auga no seu interior, co conseguinte risco de deterioro para o material que se ten que transportar dentro (roupa de reposto, botas,documentos,etc, )
  • Acceso as caixas traseiras que pode dar lugar a malas posturas para coller o material.

Nesta licitación tamén se adquiriron outros vehículos novos como furgonetas e todocamiño (vehículo só apto para acceder a pistas forestais con bo firme) así como vehículos todoterreo usados que xa se viñan empregando pola Consellería desde fai anos. Non sabemos cal foi o criterio seguido para que uns vehículos sexan todoterreo vellos, outros pick-ups novas e outros todocamiño.

Desde a CIG rexeitamos este proceder da consellería e expresamos a nosa enérxica protesta polo pouco respecto que ten a Xunta cara a seguridade e saúde dos seus traballadores e traballadoras.

A CIG observou que no listado final de vacantes publicado na convocatoria do concurso de traslados de corpos xerais, desapareceran 180 postos que si estaban nos listados previos facilitados por Función Pública. Xa que logo, a CIG enviou dous escritos á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP, antiga DX de Función Pública), esixindo explicacións de cada un dos postos desaparecidos.

A DXEP, logo de facer un relato do proceso de negociación, respostounos dándonos a seguinte información (vai o literal da resposta):

  • Logo da apertura da aplicación ás consellerías e organizacións sindicais e como consecuencia dunha revisión máis profunda da listaxe de vacantes constatouse a necesidade de retirar da oferta 98 postos por diversas causas que se explican a continuación:

    • 17 postos da extinta Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades por amortización na RPT que estaba en trámite nese momento na Dirección Xeral da Función Pública.

    • 11 postos da extinta Consellería de Infraestruturas e Mobilidade por previsión de modificación da RPT.

    • 5 postos da Consellería do Mar da escala de confrarías declarada a extinguir de acordo coa Lei 5/2003, do 27 de outubro, pola que se declara a extinción da escala específica creada pola disposición transitoria quinta da Lei 4/1988, do 26 de maio, da función pública de Galicia.

    • 7 postos da AMTEGA reservados para adscrición do persoal do CIXTEC segundo Decreto 9 /2021, do 21 de xaneiro, polo que se suprime o Centro Informático para a Xestión Tributaria, Económico-Financeira e Contable (CIXTEC) e se modifica o Decreto 252/2011, do 15 de decembro, pplo que se crea a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia e se aproban os seus estatutos.

    • 3 postos do Instituto de Estudos do Territorio por modificación da estrutura segundo Decreto 104/2023, do 29 de xuño, polo que se modifica o Decreto 244/2011, do 29 de decembro, polo que se aproban os estatutos do organismo autónoma Instituto de Estudo do Territorio.

    • 18 postos ocupados en adscrición provisional por persoas da escala de subalternos nomeadas en procesos selectivos para persoas con discapacidade intelectual.

    • 13 postos reservados para execución de sentenza, por falta de dotación orzamentaria, ou non ofertables por prever modificar as características do posto na RPT ou outros motivos.

    • 24 postos por estar reservados por IT/IPT, ou por estar suxeitos a unha adscrición por motivos de saúde.

  • Por outra parte, as consellerías formularon solicitudes para retirar algúns postos da oferta certificando as súas previsións de modificación de RPT. Logo da consideración pola dirección xeral, retiráronse 80 postos vacantes adicionais.

  • Finalmente, dous dos postos incluídos na relación anexada á solicitude figuran entre as vacantes do concurso convocado. Os códigos dos postos cambiaron logo das modificacións de relación de postos de traballo aprobadas por Resolución do 8 de febreiro de 2024 pola que se ordena a publicación do Acordo do Consello da Xunta de Galicia do 8 de febreiro de 2024, polo que se aproba a modificación da relación de postos de traballo da Consellería de Política Social e Xuventude (DOG Núm. 30, do 2 de febreiro) e Resolución do 16 de febreiro de 2024 pola que se ordena a publicación do Acordo do Consello da Xunta de Galicia, do 15 de febreiro de 2024, polo que se aproba a modificación da relación de postos de traballo da Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades da Xunta de Galicia (DOG Núm. 37, do 21 de febreiro).

Para rematar a resposta, informan de que non van a facilitar datos individualizados de cada posto polo dereito á protección de datos. Isto último implica que non queda outra que crernos o que nos contan, e que van a poder facer o que lles pete sen dar máis explicacións que os números gordos. A CIG non pretende que se fagan públicos datos persoais, e nen sequera queremos que nos entreguen documentación. Pero si queremos que se senten a dar explicacións orais, posto por posto, a unha persoa por sindicato. E neste sentido, xa enviamos consulta á nosa asesoría xurídica.

O Secretario Xeral Técnico da Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas convocounos a unha xuntanza o vindeiro xoves día 11 de xullo para tratar a proposta de modificación da RPT da consellería.

Se resulta do teu interese, podes descargar a proposta e para achegarnos o que consideres, contacta coa CIG.

Outras novas recentes

Venres, 19 Xullo 2024

Carreira profesional de persoal laboral e funcionario (graos I e II): requirimentos de emenda de documentación

No DOG do 19/07/2024 publican: - RESOLUCIÓN do 5 de xullo de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se publican os requirimentos de emenda de documentación das solicitudes presentadas ao abeiro da Orde do 29 de decembro de 2023 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CC.OO. e UGT polo que...
Mércores, 24 Xullo 2024

Valoración do tempo de inactividade do persoal fixo descontinuo

O pasado 18 de xullo tivemos unha xuntanza con Función Pública por mor dos procesos selectivos de estabilización. Desta xuntanza que tivo carácter meramente informativo, podemos salientar as seguintes cuestións: - Función Pública vai valorar o tempo de inactividade do persoal fixo descontinuo por mor da xurisprudencia do Tribunal Supremo. - Segundo o seu criterio non teñen...
Mércores, 24 Xullo 2024

Modificación da RPT de Educación: destrución de postos de traballo

A xustificación desta proposta de modificación parcial da RPT da recentemente rebautizada Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional baséase fundamentalmente na necesidade de adecuar as unidades administrativas á nova estrutura orgánica, pero en realidade non é máis que outra destrución de postos base para crear postos de escalas e niveis altos...