- Detalles
Asistimos á Comisión de Persoal do 1 de agosto para aprobar as modificacións de tres relacións de postos de traballo (RPT) que, con cousas boas e malas, tiñan un nexo en común: o incremento do complemento específico de entre 5.000 e 6.000 € para unha elite de postos de niveis 28 e 30, das escalas de letrados/as e de finanzas, co argumento da necesaria homologación cos seus equivalentes no Consello Consultivo e co Consello de Contas.
Esta vez foron as seguintes: Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes; Consellería de Facenda e Administración Pública, e Atriga. Todas elas seguen a liña que xa previamente marcou a Presidencia da Xunta.
Esta homologación por arriba (niveis 28 e 30), de letrados e finanzas, foi aprobada na Lei 4/2024, de orzamentos xerais da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2025, imposta sen previa negociación coa representación sindical do persoal.
Na CIG non nos opoñemos á suba salarial dos empregados e empregadas públicas, pero si nos opoñemos a que estas subas só lles afecten a un grupo de postos.
As propostas quedaron aprobadas, todas elas co voto en contra da CIG. Estas foron as votacións:
- RPT de Atriga: CIG en contra. CCOO abstención. CSIF=UGT a favor
- RPT de Facenda: CIG: en contra. CCOO=UGT abstención. CSIF en contra
- RPT C. Presidencia: CIG en contra. CCOO=UGT abstención. CSIF a favor
Dende a CIG defendemos que a totalidade de postos e escalas da administración xeral e especial, de niveis altos e niveis baixos, sexamos tamén homologadas e homologados aos seus equivalentes co Parlamento, co Consello Consultivo ou co Consello de Contas.
- Detalles
Melloras necesarias nas residencias da Xunta, garantindo a seguridade do persoal traballador e das persoas usuarias.
A tráxica morte de Teresa de Jesús González, profesional do Servizo de Atención no Fogar (SAF), non só puxo de manifesto a necesidade urxente de abordar o acoso laboral, senón que tamén fixo saltar as alarmas sobre a seguridade nas residencias da Xunta de Galiza.
O suceso subliña unha preocupación fundamental xa presente entre as e os profesionais do sector: a problemática de contar cunha soa persoa de garda nas quendas de noite, especialmente en centros que acollen usuarias e usuarios con patoloxías específicas.
É imperativo subliñar que as agresións ao persoal traballador están cada día máis presente nas residencias da Xunta de Galiza que acollen a usuarias e usuarios con idades inferiores aos 50 anos e, logo desta lamentábel traxedia, cómpre que se inicie de xeito urxente unha adaptación das instalacións, se dote ao persoal dunha formación especializada absolutamente necesaria para xestionar a complexidade dos casos que hoxe en día se atopan nas residencia.
Non estamos a falar só de patoloxías asociadas á terceira idade. A realidade das residencias mudou; hoxe acollen un abano de usuarias e usuarios con patoloxías complexas e diversas, propias doutras idades: persoas con necesidades psiquiátricas, adiccións ao alcol ou a outras substancias, e outros perfís que requiren unha atención especializada e, sobre todo, segura. Ante calquera crise, unha emerxencia médica ou unha situación de violencia, un único profesional está indefenso e as e os residentes desprotexidas/os.
A seguridade e o benestar tanto das usuarias e usuarios como das traballadoras e traballadores deben ser a máxima prioridade. É inaceptable que se manteñan situacións de risco onde unha única persoa deba facer fronte a emerxencias ou atender as necesidades de múltiples usuarias/os con condicións complexas. As instalacións deben estar preparadas e o persoal, adecuadamente reforzado e formado, para garantir unha atención de calidade e, sobre todo, segura.
Esta solicitude non é só unha resposta a un desgrazado evento illado, senón un chamado urxente a mellorar as condicións laborais e asistenciais nun sector tan vital como o da atención a persoas dependentes. Dende a CIG seguimos esixindo a adaptación dos centros. Agardamos que a Xunta de Galiza tome as medidas necesarias para evitar futuras traxedias e asegurar un ambiente de coidado óptimo para todas e todos.
- Detalles
Como un cura que sermona á freguesía durante unha hora, así actúa a directora da EGAP nos consellos reitores. E como un cura iracundo coas ovellas descarriladas, deste xeito se comporta a directora coa representante da CIG por non darlle xabón e levármoslle a contraria.
O mércores 30 de xullo tivo lugar unha xuntanza do órgano de goberno da EGAP, o Consello Reitor. Que fastío, que mallada nos deu a directora do ente. Que paciencia ten o conselleiro de Facenda, varias directoras e directores xerais... e a representación sindical, entre elas, a CIG.
A documentación suma unhas 400 páxinas repartidas en 34 documentos, que recibímola só 3 días hábiles antes da xuntanza. Así que dificilmente pode ser estudada en condicións axeitadas para discutir a xestión da EGAP no seu órgano de goberno. Pero xa temos á directora para sacarnos do apuro: pásase case toda a xuntanza LENDO os documentos que xa achegaran, proxectados en diapositivas. Un aburrimento, sen debate, sen que as persoas participantes abran a boca. Agás a CIG.
A consecuencia de ser unha mosca no nariz da directora é que nos dificultan a asistencia poñéndonos impedimentos para asistir, tentan evitar que falemos ata que ela remate de ler en todos os puntos da orde do día, desconéctasenos a comunicación xusto (e só) cando fala a CIG.
As xuntanzas do Consello Reitor, órgano de goberno da EGAP, son dúas ao ano (incumpren a periodicidade trimestral), entregan a morea de documentación nun prazo de tempo no que non é posible nin lela, e xa no Consello Reitor a mesma liturxia: a directora solta o conto lendo diapositivas en todos os puntos da orde do día, sen ofrecer nin un só dato distinto ao que temos na documentación; logo, despois de aturarlle todas as andrómenas durante unha hora ou máis, espeta se alguén ten algunha pregunta e, normalmente só a CIG ten algo que dicir (mesmo hai quen a felicita). Remata, recolle os aparellos e xa ten outro consello reitor para botar a rir na colección.
Volvemos en setembro.
- Detalles
O pasado 10 de xuño, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) publicou na páxina de Contratos Públicos de Galiza a documentación relativa á contratación da conservación ordinaria e vialidade invernal das estradas dependentes da Xunta de Galicia. Nos pregos desta licitación figuran os requisitos e tipo de persoal con dedicación exclusiva que deben contratar as empresas adxudicatarias do contrato.
A vixilancia de conservación xa ven sendo realizada dende fai anos polas empresas adxudicatarias. Porén, nestes novos pregos técnicos entre as condicións para Coruña Norte e Coruña Sur, aparecen catro contratos denominados expresamente como “vixilantes de explotación” (2 para cada zona). No resto das zonas non aparecen este tipo de vixilantes.
A vixilancia do estado de conservación e explotación dos elementos que integran o dominio público viario, das obras dirixidas pola Axencia Galega de Infraestruturas ou obras realizadas por terceiros, son funcións propias da escala de axentes de inspección, especialidade de vixilancia de estradas, segundo indica a Lei de emprego público de Galiza, quenes teñen a condición de axentes da autoridade segundo a Lei 8/2013 de estradas de Galiza.
A privatización encuberta das funcións de vixilancia e inspección supón unha vulneración flagrante do marco legal vixente, ademais de implicar unha perda de garantías para a cidadanía e unha desvalorización inxustificada do emprego público. A CIG dirixiu escrito á Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas Públicas, así como á Axencia Galega de Infraestrutura, no que lle esiximos o cumprimento estrito da lexislación e a defensa do carácter público das funcións que implican autoridade administrativa.
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocounos a unhas xuntanzas que serán o día 1 de agosto, coa seguinte Orde do día:
RPT DA CONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, XUSTIZA E DEPORTES
Trátase dunha proposta de certa amplitude que foi tratada nunha xuntanza previa o día 11 de xullo. E agora, no mesmo día pretenden "negociar" en Mesa Sectorial de Persoal Funcionario (MSF), e aprobala a continuación na Comisión de Persoal (CP). Valoraremos coa nosa asesoría xurídica se estas formas son susceptibles de impugnación. Descargar
RPT DE ATRIGA e RPT DE FACENDA
Estas dúas RPT pasaron por MSF o 18 de xullo, e serán aprobadas nesta CP. Destaca o incremento de específico de entre 3.500 e 6.100 € para algunhas xefaturas de servizo e subdirección xerais respectivamente. Descargar RPT de Atriga. Descargar RPT de Facenda
RPT DE POSTOS DE ADMINISTRACIÓN ESPECIAL
Pasou por MSF o día 28/07/25. Nese momento, a Administración retirou a modificación de 12 dos postos de oficinas agrarias comarcais, que sendo de enxeñería agronómica e técnica agrícola, ampliaban a montes e forestais, especialidades que non teñen nada que ver co traballo que se desenvolve nas oficinas agrarias. Finalmente a DXEP retirou eses 12 postos.
A proposta continúa co mesmo cambio noutros dous postos (un no centro de formación e experimentación agroforestal de Ribadeo, e outro na dirección de Fogga), corrixen un suposto erro na clasificación de un posto base de A2 que pasa a montes e forestal, e a retirada do requisito de título de capitan de pesca nun posto de mestre de taller de escolas náutico-pesqueiras.
- Detalles
A entidade está a negociar cos sindicatos o seu I Plan de Igualdade, que chega 18 anos tarde ―contando con que a súa aprobación sexa en 2025
A pesar de que dispoñemos cada vez de máis lexislación no eido da igualdade, o seu incumprimento é sistemático por parte das administracións, sen que teña consecuencias que as disuadan do contrario.
A lexislación obriga ás administracións públicas a dotarse de plans de igualdade dende o ano 2007, sen importar o número de persoas traballadoras que teñan ao seu servizo: non son plans de igualdade «voluntarios». Ademais, estes plans teñen que ser negociados sempre coa representación legal do persoal.
Nas administracións galegas esta obriga cúmprese ―no mellor dos casos― con considerábeis atrasos: o Sergas fíxoo en 2021 e a Administración xeral da Xunta no 2023. Outras administracións non correron a mesma sorte, como Ensino, onde nin tan sequera dispoñen del; e esta lista non ten fin… Os atrasos reducen significativamente a eficacia dos avances normativos e provocan prexuízos moi importantes nun camiño demasiado longo cara á igualdade real de oportunidades e de trato no eido laboral.
A isto engádese a escasa cultura da igualdade e responsabilidade social, pola que os plans de igualdade se afrontan como un mero trámite a cumprir, onde o que menos importa é o rigor e a efectividade. Convértense en simples instrumentos formais de contención dos avances, ao verse reducidos á única meta de cumprir coa lexislación de igualdade até entón insatisfeita con total impunidade e que terían que acatar sen necesidade dos plans. Cara á opinión pública véndese como avances o que non é máis que ficar no mesmo sitio de onde se partiu.
Outra das obrigas das administracións públicas é implantar e promover a linguaxe inclusiva e non sexista, como parte do dereito á igualdade e á non discriminación. Os poderese públicos deben implantar unha linguaxe non sexista no ámbito administrativo e fomentar o seu uso en todas as relacións sociais, culturais e artísticas (art. 14.11, LO 3/2007).
Neste contexto é no que a CIG vén de presentar a súa proposta, dentro do marco do compromiso da Valedoría do Pobo que precede á aprobación e implantación do seu I Plan de Igualdade: a retirada, sen máis demoras, da denominación sexista «Valedor do Pobo» que preside a fachada da sede da institución en Compostela, un chanzo de alto valor simbólico acorde coa súas responsabilidades. En substitución, solicitamos que tanto na fachada, como no seu web, imaxe corporativa e comunicacións, se empregue, de contado, a forma inclusiva e neutra «Valedoría do Pobo», símbolo dunha nova etapa por vir. A espera xa foi longa de máis.
- Detalles
Tras dous anos agardando pola creación das listas de escalas de persoal funcionario do Servizo de Prevención e Incendios Forestais (SPIF), fixeron unha apertura extraordinaria destas listas en xaneiro, seica pola urxencia, pero as probas non as fixeron ata a semana pasada, en plena campaña de alto risco.
Na proba visual, realizada na EGAP o 23 de xullo, houbo unha descoordinación tal que provocou atrasos nas mesmas de ata tres horas e media, e incluso que aspirantes marcharan sen ter feito a proba. Xa avisaramos de que o plan non era o correcto pero a Consellería só fixo caso a medias. Este foi o desenlace dun caos xa anunciado:
- As présas na convocatoria. As persoas aspirantes foron avisadas 7 días antes da proba, sen definir prazo e forma de presentar alegacións.
- Comunicamos que había erros. Ao detectar erros na listaxe (persoas exentas que foran convocadas) e comprobar que convocaban a máis de 1.000 persoas ás 9:00 da mañá, fixemos unha solicitude para que arranxaran iso (así como tamén solicitamos un xustificante de apto/non apto para as persoas que realizaran a proba, tanto a visual como a física).
- Modificación. Modifican a lista e poñen tres tramos horarios (escasos para mil persoas), pero non publican ningún tipo de aviso na páxina sobre a modificación, co que persoas aspirantes convocadas ás 12 chegaron ás 9 da mañá por descoñecer o cambio a tramos.
- Seguimos insistindo. Avisamos de que tres tramos non chegan, esta vez sen éxito na nosa solicitude. O único que conseguimos é a maneira de alegar ás listas das probas.
- Chega o día. Cunha media de máis de 300 persoas nun corredor, sen exposición de listas nas portas, con só dúas máquinas traballando, sen control de acceso por hora nin por apelido… o lío estaba montado.
- Queixas. Tralas queixas a viva voz das persoas aspirantes, ás 10:00 h comezaron a usar as listas, por hora e inicial de apelido. Isto non impediu un atraso dunha hora sobre o seguinte tramo.
- Máis lío. Comezan a chamar pola mesma inicial dende varias portas, polo que ninguén sabía cara onde tiña que ir. As persoas ían dun lado a outro para non perder opción a entrar (ata o final da mañá non comezaron a chamar por apelidos). Máis de 300 persoas nun corredor, en pleno mes de xullo, sen aire acondicionado nin corrente de aire, sen onde sentar. As persoas responsables solicitan reforzo pero só conseguen unha máquina máis sobre ás 12 da mañá (cousa que se iguala cando ás 15 se retira un equipo avaliador). A última persoa convocada entrou cun atraso de 3,5 horas, e tardou aínda unha hora máis en saír.
- Resultado. Caos organizativo que fixo que os/as aspirantes sufriran unha proba con grande estrés, cansazo, descoñecemento de cando ían acabar, e o que é peor houbo quen marchou por non poder quedar máis tempo “a espera” (na privada con sorte só conseguen unhas horas para asistir).
O único “positivo” a salientar é que pediron o reforzo ao verse sobrepasados (que aínda así non solucionou o problema) e que priorizaron persoas xestantes ou con impedimentos físicos que non estaban en condicións de permanecer de pé tanto tempo (ademais de a quen armaba bulla para que non lle alborotara o galiñeiro).
A Consellería ten que asumir que o persoal aspirante non somos números, senón persoas. Que non bote contas de canto pode aforrar "apertándonos” a todos e todas nun día por non gastar máis cartos nas probas, e que teña en conta os nosos avisos para non “montala” a próxima vez.
- Detalles
A DXEP retira a proposta de modificar os 12 postos das oficinas agrarias. Mantén o resto da proposta
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) anunciou na Mesa Sectorial que tivemos o luns 28 de xullo, que retiraban a proposta de modificación dos 12 postos das oficinas agrarias comarcais, que pasaban de ser para as escalas de enxeñaría agronómica e técnica agrícola, para abrilas tamén ás enxeñarías de montes e técnica forestal. Non retira o posto do centro de formación e experimentación agroforestal “Pedro Murias” de Agacal, nin o de Fogga. Tampouco retira a modificación do posto da xefatura territorial de Lugo e a eliminación do requisito de título profesional de capitán de pesca da Escola náutico-pesqueira de Ferrol.
A CIG defendeu que os postos de enxeñaría agronómica e agrícola son necesarios para a modernización da agricultura e gandería de Galiza, para as políticas da PAC, para a xestión e asesoramento das explotacións, para a atención ás persoas usuarias das oficinas agrarias, e que non semella adecuado substituír estes postos por persoas de enxeñaría de montes ou forestal, que nada teñen que ver coas funcións específicas de agronómica e agrícola. Por tanto, satisfainos parcialmente a retirada dos 12 postos das oficinas agrarias.
Para a CIG, o problema de raíz está na non cobertura regulamentaria dos postos de concurso específico. Segundo os nosos datos, ter feito en tempo e forma o concurso específico implicaría a liberación duns 30 postos de traballo que agora están bloqueados.
A estas alturas a solución non é doada, pois fagan o que fagan, van ter que ofertar postos que non pasaron polo concurso. E dende logo non poden ofertar postos de xefatura con nivel sen pasar primeiro polo concurso de traslados. Así que non queda outra que, se non teñen o número de postos necesarios, terán que crealos.
A DXEP asegura que si teñen os postos necesarios, pero dado que hai moitos postos abertos a A1-montes e A2-forestais, que hai un risco de que non lles cheguen se moitas persoas de A1 collen postos de A1/A2. Asegura que teñen outras alternativas, e comprométese a que nunha ou duas semanas os sindicatos seremos convocados a falar.
Xa adianta que isto implicará un atraso nas eleccións de destino.
- Detalles
Diante das incoherencias da Administración galega acerca de cal vai ser a titulación que se recoñeza para acceder aos procesos selectivos das categorías de cociña, a CIG solicitou resposta escrita á Dirección Xeral de Función Publica e Administración do Persoal, polo cambio introducido nas recentes convocatorias dirixidas ó persoal das cociñas da Xunta, e especialmente á escala de auxiliar de cociña, subgrupo C2.
Na Lei de emprego público de Galiza, os requisitos de titulación esixidos para o C1 de cociña é a de técnico/a e para o C2 só "titulación que habilite para as funcións do posto"; tanto na funcionarización do persoal laboral fixo de cociña, como na estabilización, como nas listas de contratación, permitiuse o acceso á categoría C2-Aux Cociña tanto co ciclo medio como co superior, igualmente ao que se pedía como persoal laboral do Grupo IV, oficiais 2° de cociña. Foron numerosas as persoas que nestas datas realizaron a consulta nos teléfonos de Emprego Público, atopándose con respostas incoherentes acerca da titulación coa que se poderían presentar.
Este cambio de criterio na primeira convocatoria do proceso selectivo de cociña deixa novamente a este colectivo nunha situación na que a día de hoxe dáse o paradoxo de que moito deste persoal interino está xa ocupando postos para os que non saben si poderán tomar posesión no caso de superar o proceso selectivo.
Tamén, no caso de que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) confirme o que pon textualmente esta convocatoria, por primeira vez, unha persoa coa titulación media (ciclo medio) poida acceder ás prazas de auxiliar (C2), e de técnico/a (C1), e que outra coa titulación do ciclo superior, só poida acceder as prazas de técnico/a, cando ata o de agora, o ciclo superior daba acceso as dúas categorías C1/C2 ou Grupo III/IV. Namentres o ciclo medio era para o acceso o C2 ou Grupo IV.
Todos estes bandazos que se veñen dando dende a funcionarización do persoal de cociña, e máis concretamente dende que a CIG comezou esta loita e puxo enriba da mesa esta rebaixa profesional pola falta de creación do grupo B, é polo que novamente ó non recuar a Xunta e encadrar a este persoal onde lle correspondería, volve cometer un novo agravio sobre este colectivo, o que ademais de encadralos/as nun grupo máis baixo do que establece a Lei, agora vanse presentar a uns procesos selectivos sen a seguridade de que si aproban poidan tomar posesión nunha das prazas as que se presentan.
Esiximos á DXEP que dea unha resposta certa á titulación requirida, que respecte a seguridade xurídica das persoas que van pagar unhas taxas e adicar o seu tempo e esforzos a preparar un proceso selectivo.
Dende a CIG seguimos a loitar polo recoñecemento profesional e os dereitos laborais do persoal das cociñas; non a degradación e maltrato profesional.
30/06/25. A CIG mobilízase para reclamar a profesionalización das cociñas da Xunta e na defensa dos dereitos do persoal non docente
- Detalles
Pola xestión deficiente da Xerencia do CGSIB qe afecta a máis de 1700 traballadoras e traballadores
INCOMUNICACIÓN E DENEGACIÓN DE DEREITOS
- Falta de comunicación ao persoal traballador, non obtendo resposta por teléfono nin correo electrónico ante cuestións vitais que afectan ao seu día a día laboral e persoal.
- Permisos non xestionados: non contestan coas Resolucións pertinentes, en tempo e forma, aos permisos solicitados polo persoal.
- Ameazas e coaccións: chámase por teléfono ás direccións dos centros con ameazas de expedientar ao persoal que exerza os seus dereitos (cando o sentido do silencio é positivo) e indicándolles que son as propias direccións que teñen que denegar e trasladar a ameaza ao persoal. Con frecuencia, non se emiten as resolucións que resolven as solicitudes e se lles dan instrucións, vía telefónica e con faltas de respecto, gritos e insultos ás direccións dos centros. Esta situación deriva nun clima laboral tenso e un risco para a saúde de todo o cadro de persoal, tanto ao que se lle indica que non pode exercer o seu dereito, o resto do persoal que ten que soportar a carga de traballo sen as coberturas precisas e as direccións, que teñen que denegar os permisos por indicación telefónica e baixo a ameaza de expedientar ao persoal que exerza o seu dereito.
DEFICIENCIAS NA XESTIÓN DO PERSOAL
- Ausencias sen cobertura nas baixas por incapacidade temporal (IT), vacacións ou outros permisos coa celeridade necesaria, o que obriga a modificar horarios do persoal dispoñible de forma sistemática, alterando gravemente as condicións laborais.
- Mala xestión de listas de substitución, continuando coa falta de transparencia e o incumprimento as súas propias normas internas.
- Incumprimento da LPRL: non se atenden ás solicitudes de medidas para cumprir coa Lei de Prevención de Riscos Laborais (LPRL) en materia de calor extrema, afectando a traballadores e traballadoras e persoas usuarias vulnerables (nenos e maiores) en centros sen a climatización adecuada.
- Falta de comunicación, non informando ás persoas representantes do persoal sobre cambios de quendas, modificacións horarias ou movementos de persoal, como é preceptivo.
- Atrasos xeneralizados en todos os procedementos de xestión, como foi a elaboración da RPT, pendente desde 2007.
- Caos documental coa falta de control e custodia da documentación, incluso a desaparición de expedientes do persoal.
- Erros e demoras en trámites coa Seguridade Social, recorrentes nas altas e baixas da contratación do persoal, afectando a períodos de cotización e prestacións.
IMPACTO NA SAÚDE E CONDICIÓNS LABORAIS
- Denúncianse situacións de Riscos psicosociais que afectan ao persoal por mor do trato ás persoas usuarias: calidade ínfima dos alimentos en comedores, racións limitadas...
- A ineficacia na xestión de recursos humanos nos Servizos Centrais que levou ao colapso, ignorando advertencias de aumentar o cadro de persoal, que traballa baixo unha presión insoportable sen os recursos necesarios.
Ante esta situación, a CIG SOLICITOU O CESAMENTO do actual xerente do CGSIB.
Abonda xa de inútiles na xestión!! Marche por onde viu e deixe de maltratar ao persoal!!