Novas por contido

O Servizo de Patrimonio Natural en Ourense un ano máis queda sen periodo extraordinario ao comezo da tempada de pesca, e repetirá a tempada de caza sen reforzo do persoal. Do resto, a pesar das demandas de ampliación, seguen co periodo recortado de dous meses

Unha das tarefas fundamentais dos axentes ambientais que traballan no Servizo de Patrimonio Natural é a vixilancia e control das actividades de pesca fluvial e a cinexética, e para iso compre o reforzo coa ampliación horaria coas gardas do sistema extraordinario. O Acordo da escala recolle que dous meses serán obrigados e os outros dous colocaranse segundo as necesidades do servizo, e contabamos que para iso podiamos requirilo, e se nos dixo que non nos preocuparamos, que non ía haber diferencias. So durou o primeiro ano xa que nunca se pensou que se ían implantar os dous meses nin que se ían obviar as peticións e as necesidades do persoal para cubrir o servizo.

Protestamos e denunciamos a falta de periodo extraordinario potestativo para todas as provincias e a singular e gravosa situación única de que no Servizo de Patrimonio Natural de Ourense as gardas sexan para unha suposta vixilancia da actividade incendiaria nos meses de agosto e setembro (que, por certo, dende hai anos ninguén organiza nada) na vez de reforzar nos periodos de máis traballo e competencia dos seus axentes, que son ao menos o comezo da pesca, a media veda do paspallás e o comezo da actividade cinexética). E se vían que os espazos naturais da provincia están gravemente amenazados pola actividade incendiaria (que o están), que poñan os meses a maiores nese tempo ou que reforcen con persoal do servizo que ten competencias, que ademais é doutra consellería.

Contabamos que así sería, que corrixirían tras as peticións. Pois apenas uns días antes de comezar a tempada de pesca, Ourense fixo outra vez oídos xordos á necesidade de reforzo feitas pola CIG tanto na comisión de seguimento do Acordo de axentes ambientais do 2023 como na propia consellería, e colocou de novo as gardas no verán. Que criterios técnicos ten para colocar outra vez o extraordinario no verán de 2024?

Denunciamos tamén que noutras provincias quedan descubertas o control do furtivismo no comezo da subida da lamprea, a suba e baixada da anguía, o furtivismo nas rías e zonas intermareais e as situacións extraordinarias como os desastres ambientais como o que sucedeu recentemente na crise dos pellets, polo que habería que implementar máis periodo de gardas segundo as necesidades de reforzo e horario.

Porque ao final o que quere dicir todo isto de ninguneo, ignorar o traballo e e incluso prohibir ao persoal seguir a controlar as praias dos espazos protexidos na crise dos pellets como en calquera outro, é que o medio ambiente importa pouco para a consellería que leva o nome. Que canto menos fagamos, menos molestamos.

Lembramos que no pero momento da xestión dos pellets, dende a CIG puxémonos en contacto coa consellería para instar a aplicación do periodo extraordinario e reforzar as tarefas e se dixo directamente que non era necesario, “que non era un Prestige (estaba claro, pero era unha contaminación en espazos naturais). e lembramos que neses mesmos dias contrataron con SEAGA, TRAGSA e unha empresa de márketing amiga, ignorando outra vez ao seu propio persoal e utilizando a crise para a súa particular loita política co Goberno do Estado español. E o denunciamos nos medios.

En definitiva, e en conclusión, o periodo extraordinario das e dos axentes ambientais dos servizos de Patrimonio Natural non se activa nin nas emerxencias. Se non obrigara o Acordo a 2 meses é moi posible que nin se aplicaran as gardas eses dous meses.

Agora, en medio dun concurso de traslados, o salario anual importa, igual que a formación case inexistente, a falta de material e medios e o trato de indiferencia habitual da consellería aos seus axentes.

Total, se por calquera causa necesitan algo, xa teñen a UTA da Policía Nacional (que copiou ata o logo de Medio Ambiente Natural) ou ao SEPRONA, aos que forman, dotan e avisan habitualmente das denuncias e infraccións.

Os e as axentes ambientais do servizo de Patrimonio Natural seguirán a ser desmantelados, amortizados e non lles quedará outra que resistir e seguir a loitar coa CIG as gardas para defender o noso medio natural, cun servizo público galego e de calidade.

Outras novas recentes

Xoves, 27 Marzo 2025

Estase a restrinxir o teletraballo ás bravas?

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.   Mais nos últimos días están a chegar...
Martes, 25 Marzo 2025

O despropósito do Plan de axilización da dependencia + discapacidade

O pasado 3 de marzo a Xunta de Galiza, nunha comparecencia pública do Presidente Rueda, anuncia o Plan de axilización e simplificación dos trámites da dependencia e discapacidade. Este plan, implementado dende xaneiro, basease segundfo refiren en: Na “redución ao máximo dos trámites” ao introducir un novo modelo de solicitude conxunta. Na creación de xefaturas de servizo de...
Venres, 21 Marzo 2025

Apertura do prazo de elección de postos e xustificación de méritos do concurso de traslados da Administración xeral

No DOG do 21/03/2025 publican a RESOLUCIÓN do 20 de marzo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acordan a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo...