Novas por contido

Vimos de rexistrar escritos dirixidos a Subdirección Xeral de incendios e Xefaturas Territoriais e Provincias da Consellería do Medio Rural, exisindo o cumprimento dos plans de acción elaborados polo servizo de prevención de riscos laborais da Xunta.

Este documento desglosado á súa vez en varias partes, inclúe unha división de tarefas de prevención e extinción. Estas  divídense á súa vez en plans de avaliación onde se analizan os riscos e plans de acción onde se recollen as accións correctoras.

Centrámonos neste escrito no plan de acción das tarefas de extinción por que consideramos que o tempo apremia, a maiores de esixir o cumprimneto íntegro do documento.

A continuación amosamos o escrito íntegro que rexistramos:

Dende finais de 2014 o SPDCIF  dispón oficialmente do  documento elaborado polo Servizo de prevención de riscos laborais que engloba os "plans de avaliación" de riscos e "plans de acción" correspondentes a tarefas de extinción e prevención no que ós incendios forestais se refire.

A escasa difusión que se fixo destes documentos entre @s traballador@s fixo que os teñamos nas nosas mans dende un periodo de tempo relativamente curto.

Como nos atopamos ás portas da campaña de alto risco e vemos que apenas se aplicaron as accións ás que vincula o propio documento do plan de acción de tarefas de extinción de incendios forestais remitímoslle este escrito.

 Lembramos que este documento é vinculante e de obrigado cumprimento para a empresa, a maiores de que fose participado pola mesma na súa elaboración .

Vémonos logo  na obriga de comunicarlle as medidas que este plan ordea aplicar ou correxir dependendo a acción esixíndolle o seu desenrolo..

Consideramos que hai tempo e medios para poñelas en práctica sen entrar neste momento a valorar as posíbeis responsabilidades de non telas aplicado ate o de agora.

Estas medidas que proporemos a continuación están extraídas do propio documento  "plan de acción das tarefas de extinción de incendios forestais" elaborado pola xunta e mugatra. Centrámonos exclusivamente en accións que principalmente afectan á campaña de alto risco, e en accións que ate o de agora, ó noso entender,  non se desenvolven tal e como o propio plan recolle.

  1. CAÍDA DE AUGA DENDE MEDIOS AÉREOS:
  • Organización e coordinación entre as distintas cuadrillas de traballo e medios aéreos. (Páxina 5 do dcocumento)
  • Xa son varios os accidentes que se teñen producido nestas situacións e a      organización e coordinación da que fala o plan de acción non existe, so hai            improvisación en cada lume.
  • @s traballador@s deberán dispoñer de comida de asimilación rápida e auga potable ( ou otra bebida non alcohólica) en cantidade suficientes.
  • Ter unha almacenaxe de bebida e comida  non perecedeira para casos onde exista problemas de loxística coa comida e bebida.(Páxina 6 do documento)
  • A maiores inspección de traballo de Ourense xa indicara ó distrito DXII e a xefatura de servizo provincial que se puxera auga a disposición d@s traballador@s nun lugar que se indique sen que estes teñan que pedir a mesma.
  • Tódol@s traballador@as deberán ter información formativa relativa á prevención de riscos competencias e funcións profesionais e procedementos operativos do PLADIGA (Pax 11 do documento).
  • persoal da Brigada deberá estar sempre xunto.
  • Tódol@s traballador@s deberán ter un sistema de comunicación eficaz(Pax 12).
  1. SOBREESFORZOS E FATIGA:
  1. OUTROS:
  1. MEDIDAS PARA UNHA EVACUACIÓN SEGURA DO LUME
  1. REALIZAR UN PROCEDEMENTO DE CONTRALUMES E QUEIMAS DE ENSANCHE

Esta acción aparece referida alomenos dúas veces na páxina 24 do documento, para accións de contactos térmicos coa antorcha de goteo e no aprtado de incendios.

A día de hoxe existe un alto grao de improvisacioón nestas accións, e dende logo que non se establecen procedementos protocolarizados c@s traballador@s.

Outras novas recentes

Mércores, 01 Outubro 2025

RPT de Medio Rural e RPT da administración especial para poder finalizar o concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias

O venres 26/09/2025 celebrouse a Comisión de Persoal onde se levaban dous asuntos,   RPT de Medio Rural Estamos en contra dunha modificación de RPT na que se amortizan 14 postos de traballo para crear 7. Sen os postos derivados do decreto de estrutura temos que se destrúen 7 postos para crear 2 e para financiar a inmoral e insolidaria suba do complemento específico dos...
Mércores, 24 Setembro 2025

Reunión coa Consellaría de medio Ambiente e Cambio Climático (22.09.2025)

Na xuntanza tida o pasado 22 de setembro coa Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático tratáronse os seguintes puntos na orde do día: 1. Proposta de modificación do Acordo de condicións de traballo das escalas de Axentes. Na reunión celebrada o 9 de Agosto, pedírase que as reunións foran conxuntas, para tratar un único acordo de condicións para todas e todos. Pero...
Mércores, 01 Outubro 2025

Concurso de traslados de enxeñarías, arquitectura e ciencias: apertura do prazo de toma de posesión

No DOG do 01/10/2025 publican a RESOLUCIÓN do 24 de setembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se modifica a Resolución do 9 de xullo de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma...