Novas por contido

Que pasa coas oposicións aos corpos xerais da Xunta? Dende fai semanas estamos a recibir moitas queixas, e con razón, sobre o lento desenvolvemento dos procesos selectivos de Corpos Xerais da Xunta de Galiza. Ao xa de por si indeterminado tempo que pode transcorrer entre a publicación da Oferta de Emprego Público e a da convocatoria, únese a inconcreción nas datas de realización dos exercicios e o exceso nos prazos entre cada un destes.

Os procesos máis afectados polos atrasos son:

  • A2 promoción interna: segundo exame 27 de xullo e aínda sen notas; xa pasaron os prazos do terceiro (galego).
  • C1 promoción interna: segundo exame 14 de xullo e notas o 7 de outubro con modificación posterior o 17 de outubro; non hai nada do terceiro exercicio (galego) e xa pasaron os prazos (mesmo a ampliación concedida por Función Pública).
  • C2 promoción interna: segundo exame 22 de xullo e notas o 29 de setembro; non hai nada do terceiro exercicio (galego) e xa pasaron os prazos (mesmo a ampliación concedida por Función Pública)
  • C2 libre: primeiro exercicio 15 de xullo e notas o 29 de xullo; o segundo estaba previsto desde setembro para esta primeira quincena de novembro; incumprido.
  • A1 promoción interna: aínda non están publicadas as notas do segundo exame realizado o 28 de setembro e en breve incumprirán tamén o prazo para realizar o terceiro exame, previsto para a segunda quincena de novembro; o 16 de setembro ampliaron o prazo por 20 días.

A CIG vén de protestar diante do director xeral da función pública pola paralización da maioría destes procesos e demanda axilidade na súa realización. Dende función pública botan balóns fóra e culpan aos distintos tribunais polo atraso. Non abonda con promesas de darlles un toque de atención.

Cumprir os prazos é fundamental pois non facelo xera inseguridade xurídica nos opositores e fai que esta incapacidade da Administración galega obrigue a suplir a súa falta de planificación cos meses e anos da vida persoal e familiar dos opositores porque nunca saben cando van ser os exames con precisión.

En canto ao atraso específico do segundo exercicio do C2 chéganos a información de que está relacionado coa vindeira adquisición de 450 equipos informáticos por parte do AMTEGA. A escusa resulta novidosa pois ata agora afirmaban que era cuestión das vacacións do tribunal. En todo caso, resulta incrible a pouca planificación de convocar un proceso sen prever e ter o equipamento necesario. Por non falar de que pasou cos equipos que viñan utilizando na última convocatoria ou na proba informática do C2 de promoción interna.

Desde a CIG non cremos que a solución global pase por puntuais chamadas de atención aos distintos tribunais que se exceden dos prazos, que é a tónica xeral. Primeiro habería que pór prazos globais máximos e dotar dos medios suficientes para cumprilos.

O camiño que segue a Xunta con estes adiamentos non é novo; nada cambiou dende que se fixeron as primeiras oposicións nos anos 90. Nunca se sabe cando se publicará a Oferta de Emprego Público; moito menos cantos anos máis tarde sairá a convocatoria de proceso selectivo; e despois de convocado seguen as continuas dilacións na súa execución. Neste senso, axudaría ter Comisións Permanentes de Selección.

A sensación xeral é que manda a impunidade, que a realización das oposicións chegan cando chegan e nada se pode facer por planificar a súa execución. A CIG ten valorado tomar medidas xudiciais, pero esta vía ten moi poucos visos de ser a solución: o feito de denunciar no xulgado a demora nos procesos selectivos, a efectos prácticos non se vai conseguir nada porque cando o xuíz/a resolva sobre o incumprimento dos prazos probablemente o exame xa estea feito. E porque sempre se corre o risco de que o xuíz/a anule todo o proceso selectivo, risco que ninguén quere asumir, as persoas participantes no proceso as primeiras.

Función Pública vai moi ben a golpe de procesos electorais. E cando non hai votacións á vista, ditala e atrasa os procesos ao máximo, porque mandan máis as autolimitacións orzamentarias que a necesidade de recursos humanos.

En calquera caso, desde a CIG seguiremos esixindo previsión e axilidade na realización dos procesos selectivos na Administración Autonómica e medios para conseguilo, o cumprimento dos prazos, a esixencia de responsabilidades, así como solicitando a modificación da designación dos tribunais.

Outras novas recentes

Luns, 16 Decembro 2024

Decreto OEP2024 de escalas sanitarias (Lei 17/89) (MSF 13/12/24)

A Dirección Xeral de Función Pública trouxo á Mesa Sectorial de Funcionarias (13/12/24) o Decreto da OEP 2024 das escalas sanitarias da Lei 17/89. Este persoal segue a ter unha xestión á marxe de Emprego Público, cando se trata de persoal funcionario de Administración. Seguindo o seu modus operandi, onde a boa fe negocial brilla pola súa absoluta ausencia: enviáronnos a...
Mércores, 18 Decembro 2024

A CIG reclama a recuperación de dereitos do persoal das administracións públicas

A lei de Orzamentos para 2025 perpetúa os recortes de 2012 e non avanza nengunha mellora, excepto para a escala de letrados, polo que dende a CIG solicitamos a extensión desa mellora para todo o persoal A CIG concentrouse o martes 17/12/2024 diante do Parlamento de Galiza, coincidindo co debate dos Orzamentos da Xunta para 2025 para denunciar que con esta lei se perpetúan...
Luns, 16 Decembro 2024

Proposta de Acordo para a correcta finalización de determinados procesos de estabilización (SPIF) (borrador 16/12/24)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) achegounos unha proposta de acordo relacionado coa terminación dos procesos selectivos de estabilización para as distintas clases e escalas do servizo de incendios. O asunto ven motivado polo feito de que houbo un cambio de criterios en canto á baremación da experiencia do persoal fixo-descontinuo. Con...