Novas por contido

A Xunta reduce en 1.153 os postos de funcionarios/as no 2013, o que supón un 11% menos dos efectivos.

Nos actuais Orzamentos os recortes non chegan só ás retribucións. É cecais máis importante o recorte no número de efectivos porque iso supón, en primeiro lugar, a perda de emprego de moitas compañeiras e compañeiros interinos nunha situación de falla de expectativas laborais.

Supón ademais a perda de prazas para os concursos de traslados e para a promoción interna. Hoxe é o persoal interino pero mañán serán o persoal funcionario de carreira, xa que en varias CCAA se está a estudar o paso á excedencia forzosa de funcionarios ante a falta de prazas.

No proxecto de Orzamentos 2013 a Xunta establece no seu artigo 24 que non se inclúen no anexo de persoal desa lei as prazas vacantes sen ocupación, que posteriormente deberán ser amortizadas. Porén, temos constancia que entre estas vacantes atópanse tamén prazas ocupadas en comisión de servizo. Xa que logo, amortízanse postos onde se estaba a desenvolver algunha función.

Pois ben, nos Orzamentos deste ano pasamos das 10.649 prazas de funcionarios no 2012 a tan só 9.496 no 2013 o que supón un recorte dun 11%.

Os grupos máis afectados son o A2, cunha redución de case o 20% das prazas e o C1, con case o 12%. No caso do grupo C2, o recorte sería do 14% se se toman como referencia os dous últimos anos.

TÁBOA DE REDUCIÓN DE POSTOS



Efectivos
Redución
2012
2013
Efectivos
%
A1
2.828
2.593
-235
-8,31%
A2
1.733
1.399
-334
-19,27%
C1
2.458
2.172
-286
-11,64%
C2
2.490
2.253
-237
-9,52%
Agr.Pr.
1.140
1.079
-61
-5,35%
Total
10.649
9.496
-1.153
-10,83%


A pretensión da Administración é non deixar prazas vacantes puras para os concursos de traslados, co cal, coa resolución do concurso de corpos especiais e escalas e co próximo concurso de traslados de corpos xerais, ao que hai que sumar as tomas de posesión de procesos selectivos, calquera movemento vai ser para postos ocupados por interinos, co que a Administración vai aproveitar estes procesos para facer o traballo suxo.

Pero as prazas deixadas vacantes tras o concurso tamén van ser amortizadas, co cal se reducirá ainda máis o seu número. Máis aló de que non volva haber chamamentos de persoal interino, concursos, convocatorias, etc., nada nos di que o día de mañá sexa prazas ocupadas as que comecen a ser amortizadas “por non haber diñeiro”. Aplicando a lei, o persoal laboral acabaría despedido e o persoal funcionario en excedencia forzosa, na casa. E non hai que ir tan lonxe como Grecia ou Portugal para ver isto, Castela A Mancha xa está estudando a súa aplicación.

Unha mengua na Administración que vai repercutir nos servizos que se prestan. Unha mengua de persoal propio na Administración que vai repercutir nos servizos que se prestan. E ista redución é a porta de entrada ao grande das empresas privadas na Administración; a insuficiencia dos medios propios como xustificación da “necesidade” da privatización para facer as funcións dos postos que amortizan. Iso, e non o aforro derivado das amortizacións, é o núcleo central da filosofía da redución da Administración.

En definitiva, a amortización destes 1,135 postos de traballo vai supoñer:

  • Perda de emprego ao longo do ano dun número similar de persoal temporal e interino.
  • Desaparición na práctica dos concursos de traslados e procesos de promoción interna, ao non haber case prazas.
  • Posibilidade a medio prazo de recorrer a medidas de excedencia forzosa do persoal funcionario como noutras CCAA.


Outras novas recentes

Venres, 05 Decembro 2025

A inspección de traballo actúa de novo no CIAM

A CIG interpuxo demanda ante a inacción da dirección do CIAM en PRLA Inspección de Traballo confirma que na unidade de lactación do CIAM existía desde 2019 – 2021 unha avaliación de riscos que xa identificaba o mal estado dunhas cubertas de fibrocemento e propoñía a súa reparación. A pesar diso, non se actuou durante anos, deixando ao persoal traballador exposto a diario a...
Venres, 05 Decembro 2025

Comité de Seguridade e Saúde da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático (26/11/25)

O pasado 26 de novembro reuniuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático, no que se trataron diversos asuntos, entre os que destacamos: Previsións formativas para o ano 2026 (Descarga) Urxe realizar a formación das titulacións que habiliten para a navegación con embarcacións ao que se comprometeu a presidenta do comité fai...
Xoves, 11 Decembro 2025

Comisión de seguimento – Servizo de Gardacostas (10/12/25)

Resumo da reunión da comisión de seguimento do Servizo de Gardacostas do 10 de decembro no que se tratou a proposta de modificación da Orde de horarios e as carteleiras do primeiro semestre de 2026:1. Proposta de carteleiras  Logo do estudo das carteleiras para o primeiro semestre de 2026 constatamos enormes diferenzas entre bases. Con igual salario, o número de quendas,...