Novas por contido

A inspección de Traballo e Seguridade Social de Vigo levanta acta de liquidación contra Política Social por non cotizar polas diferenzas salariais de dous anos de atrasos dun traballador

O persoal empregado público da Consellaría de Política Social en situación similar ten que denunciar diante da Inspección de Traballo e Seguridade Social o cumprimento da normativa sobre cotización e liquidación de dereitos da Seguridade Social.

Aqueles traballadores e traballadoras que perciben diferencias retributivas, referidas a un período determinado, ven como Política Social non regulariza as bases de cotización e a liquidación para cada un dos meses nos que se devengou o dereito, senón que acumula todas as cotizacións nun só mes, aínda que eses atrasos superen a base máxima de cotización.

Esta diferencia que supere a base máxima de cotización non é cotizada nin liquidada, producindo un fraude no ingreso de cotas e un claro prexuízo para o traballador/a nas súas bases de cotización que serán inferiores ás reais por non comprender os importes que superen a base máxima dese mes e para ese grupo de cotización.

A normativa da Seguridade Social sobre a cotización e a liquidación, regulada polos art. 18, 141, 142, 144, 145, 146 e 147 do texto refundido da Lei Xeral da Seguridade Social, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 8/2105, establece que a “base de cotización para todas as continxencias e situacións amparadas pola acción protectora do Réxime Xeral, incluídas as de accidente de traballo e enfermidade profesional, estará constituída pola remuneración total, calquera que sexa a súa forma ou denominación, tanto en metálico coma en especie, que con carácter mensual teña dereito a percibir o traballador ou asimilado, ou a que efectivamente perciba de ser esta superior, por razón do traballo que desenvolva por conta allea.”

Así, naqueles supostos de abono de salarios con carácter retroactivo, as cotizacións efectuaranse mediante a correspondente liquidación complementaria e, a este fin, tomaranse as bases, topes, tipos e condición vixentes nos meses a que eses salarios correspondan.

Esta acta de de liquidación obriga a Política Social á cotización e ao pago de cotas, tanto por continxencias comúns como por accidentes e enfermidades profesionais, tanto a cota empresarial coma a do traballador, deses dous anos de diferenzas salariais, ademais dun recargo do 20% sobre as cotas debidas.

Outras novas recentes

Martes, 29 Setembro 2026

A EGAP responde ás críticas da CIG con autoritarismo

A nosa central denuncia que a Dirección converte o Consello Reitor da Escola nun órgano decorativo A CIG non asistiu ao Consello Reitor da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) do 23 de setembro como medida de protesta polos reiterados atrancos impostos pola Dirección da Escola á participación da única organización sindical que fiscaliza criticamente a súa...
Mércores, 30 Setembro 2026

Erros na elección de destino en C1-C2-AP de mantemento, RRNN, cociña, condución, análise de laboratorio e limpeza

A Xunta publicou en DOG o mércores 30 a convocatoria para a elección de destino de diversas escalas de C1-C2-AP (mantemento, RRNN, cociña, condución, análise de laboratorio e limpeza). Inmediatamente detectamos numerosos erros na relación de postos ofertados, incluíndo códigos repetidos, polo que falamos con persoas responsábeis da Dirección Xeral de Emprego Público e...
Mércores, 07 Outubro 2026

A CIG solicita oficialmente unha auditoría no Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar

Denunciamos que a Xerencia garda silencio mentres o persoal traballador está ao límite. Despois do peche que fixemos no Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar (CGSIB) e logo da reunión mantida o día 29 de setembro co xerente do Consorcio, a CIG vén de solicitar oficialmente unha auditoría.  Isto xa non é unha mala xestión: é unha situación insostíbel e un...