Novas por contido

Resumo da reunión da comisión de seguimento do Servizo de Gardacostas do 10 de decembro:

1. Proposta de carteleiras 

Logo do estudo das carteleiras para o primeiro semestre de 2026 constatamos enormes diferenzas entre bases. Con igual salario, o número de quendas, noites e fins de semana debería ser equivalente, pero atopamos diferenzas moi significativas: 20 ou 31 noites por semestre, ou con 8 ou 18 quendas de fin de semana, fins de semana partidos. Se a distribución de quendas, nocturnidades, fins de semana e cargas de traballo non é equivalente, prodúcese unha situación discriminatoria, xa que polo mesmo traballo estamos a cobrar diferente.

Os máximos da Orde actual non son asumibles, e cómpre elaborar unha carteleira modelo para todas as bases, que garanta equidade e condicións dignas.

Demostramos que mellorar as condicións e cubrir o servizo é perfectamente posible, e que presentamos un modelo que cumpre cos descansos entre quendas, establece 17 xornadas mensuais, ademais de fins de semana e festivos rotativos e equilibrados.

A Administración recoñeceu que é viable, mais insistiu na “falta de persoal” baseándose nas necesidades de cobertura do servizo. Finalmente acordouse desenvolver un programa específico de quendas, como o existente en Medio Rural ou Política Social. De igual forma deben incentivarse as noites fóra do complemento específico.

2. Modificación de horarios: avances concretos

  • Acordáronse 60 horas mínimas de descanso entre quendas.
  • Máximo de 3 noites consecutivas.
  • As xornadas de fin de semana deberán realizarse sempre de maneira conxunta (sábado e domingo).

En materia de formación:

  • A formación relacionada co servizo ou coa prevención de riscos laborais realizarase en tempo de traballo ou será compensada.

Pendente:

  • Baixar o límite de 8 noites, valorando establecer un límite semestral.
  • O límite das 17 quendas/mes continúa pendente de confirmación.

3. Aplicativo de quendas

Crearase un programa informático de planificación para organizar as quendas co que se poderá garantir unha distribución real e equilibrada da carga de traballo entre bases. Este aplicativo marcará: 

  • Noites por semestre,
  • número de quendas mensuais,
  • fins de semana traballados,
  • descansos mínimos entre quendas,
  • xornadas especiais rotatorias,
  • e poderá introducir períodos de maior interese para o servizo.

4. Toma de posesión, cobertura de vacantes e recoñecemento do servizo esencial

Esiximos canto antes, a toma de posesión dos postos do concurso e dos procesos selectivos, e que as novas vacantes se cubran dunha soa vez con persoal interino para garantir a operatividade do servizo.

O Servizo debe ser recoñecido como servizo esencial polas funcións en emerxencias, o que permitiría habilitar mecanismos de cobertura inmediata. Ademais, lembramos que si melloran as condicións laborais, incluídos os coeficientes redutores para a xubilación anticipada, desaparecerían moitas das dificultades actuais para captar e reter persoal.

A Administración insistiu en que, por agora, non pode cubrir as vacantes debido ás limitacións impostas por Función Pública e á falta de persoas inscritas nas listas de contratación.

Outras novas recentes

Venres, 05 Decembro 2025

Bloqueo da toma de posesión do concurso de traslados de axentes ambientais tras dous anos de atraso

A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar. A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi...
Martes, 02 Decembro 2025

Convocatorias extraordinarias de acceso aos graos I, II e III da carreira administrativa e complemento de desempeño

No DOG do 02/12/2025 publican: - ORDE do 1 de decembro de 2025 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais CSIF, CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I, II e III do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da...
Venres, 05 Decembro 2025

A inspección de traballo actúa de novo no CIAM

A CIG interpuxo demanda ante a inacción da dirección do CIAM en PRLA Inspección de Traballo confirma que na unidade de lactación do CIAM existía desde 2019 – 2021 unha avaliación de riscos que xa identificaba o mal estado dunhas cubertas de fibrocemento e propoñía a súa reparación. A pesar diso, non se actuou durante anos, deixando ao persoal traballador exposto a diario a...