Novas por contido

Aspectos máis destacados do Anteproxecto da Lei de orzamentos 2012 nos gastos de persoal:

  • Retribucións conxeladas. consolídase o recorte pero permanecen os 200 pluses dos altos cargos, o plus dos xefes territoriais, os case 8 millóns de euros en asesores, o persoal directivo con retribucións escandalosas ao amparo da LOFAXGA, a contratación de asistencias técnicas que acaben en indefinición sen custarlle un só € á persoa que meta aos seus familiares e amigos...

  • A OEP será mínima ao manterse por segundo ano consecutivo a taxa de reposición do 10%. Non así para os chiringuitos que poderán convocar sen restricións prazas de persoal propio.

  • Limítanse os chamamentos das listas pero non as asistencias técnicas.

A Xunta vén de presentarnos nunha Mesa Xeral Extraordinaria o anteproxecto de Lei de orzamentos do 2012 acoutado ao Capítulo I. De seguir adiante con este anteproxecto o escenario que se nos presenta no 2012 será o seguinte:

  • Conxelación salarial nos orzamentos: as retribucións dos empregados públicos fíxanse na mesma contía que no 2011. Estamos ante uns orzamentos que consolidan a rebaixa salarial do ano 2010 e que supoñen unha perda real de poder adquisitivo ao situarse a taxa de variación interanual do IPC galego en 3,4% xa no mes de setembro. Isto acumulado á suba do IPC do 2010 e 2011 xunto co recorte do primeiro ano e a conxelación do 2011 vai supor unha perda de ao redor do 15% do poder adquisitivo.

  • Reiteración da suspensión unilateral por parte do Goberno autonómico de todos os acordos, convenios e pactos asinados que supoñan incrementos retributivos.

  • Taxa de reposición de efectivos segue a ser do 10%. Isto supón a práctica desaparición da Oferta de Emprego Público, eliminando as posibilidades de promoción profesional dos empregados públicos e colapsando progresivamente o funcionamento da Administración autonómica por falta de persoal.

  • Non se prohibe a convocatoria de prazas de persoal laboral propio dos chiringuitos, limitándose a norma a esixir unha simple autorización de Función Pública e Orzamentos.

  • Continúan as restricións aos chamamentos de persoal funcionario interino e/ou laboral temporal reduciranse en todos os ámbitos da Administración autonómica. Queda exceptuado o persoal laboral e funcionario da Administración xeral de centros de ensino da Consellaría de Educación, Servizo de Prevención e Defensa Contra Incendios Forestais, centros e residencias de servizos sociais da Consellaría de Traballo e Benestar, centros asistenciais do SERGAS, Xustiza e emerxencias, sempre e cando se considere a necesidade como urxente e inaprazable.

  • Consolídase o recurso ás acumulacións de tarefas e á contratación de persoal laboral de carácter temporal para a realización de obras e servizos polo capítulo de investimentos como xeito de contratar ao persoal en vez de apostar pola creación de postos de traballo de carácter estrutural.

  • Recóllese a modificación introducida nos orzamentos do 2011 polo que o persoal indefinido por sentenza en vez de xerar prazas vai ser recolocado en prazas vacantes xa existentes, co cal se prexudica aos persoal funcionario interino e persoal laboral temporal das listas de substitucións.

  • Non se contemplan responsabilidades penais nin disciplinarias na lei para os responsables de contratacións irregulares que acaben en indefinición, simplemente “poderá” dar lugar a responsabilidades relativas á indemnización á Facenda Pública.

  • Séguese a tratar con criterios escurantistas as retribucións do persoal de alta dirección non sometido á negociación colectiva, especialmente o das entidades da Administración paralela, das cales non se vai dar información á ningún órgano onde estea representada a parte social. Pola prensa chegamos a coñecer como xerentes de hospitais gañan máis de 120.000 euros, igual que o director do IGAPE. As retribucións deste directivos deben estar reguladas nos orzamentos igual que o resto dos altos cargos da Xunta e deben gozar de absoluta transparencia.


En definitiva, uns orzamentos restritivos que apostan pola conxelación nos salarios e pola destrución de emprego (e por tanto de servizos públicos), mentres consolidan privilexios do persoal directivo e dos altos cargos.

Un orzamentos elaborados a partir da renuncia aos ingresos que poderían derivarse do imposto do patrimonio e da consolidación da dilapidación no relativo ao gasto en asesores, recurso a asistencias técnicas, prebendas a altos cargos e persoal de alta dirección dos entes, etc.

Fronte a isto a CIG-Autonómica aposta por unhas retribucións xustas que acompañen a suba do IPC nunha perspectiva de recuperación do poder adquisitivo e pola defensa dos servizos públicos.

  • Borrador do título II (gastos de persoal) do anteproxecto da Lei de Orzamentos: Descargar

Outras novas recentes

Mércores, 25 Xuño 2025

Cursos AFD en centros de ensino públicos. Máis carga de traballo sen compensacións!

O persoal non docente nos centros de ensino ve incrementada de novo a súa carga de traballo sen contraprestacións. No marco do acordo de colaboración entre a Consellaría de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellaría de Emprego, Comercio e Emigración, ofértanse as accións formativas do Plan Formativo para o emprego (cursos AFD).Na Orde do 1 de...
Mércores, 18 Xuño 2025

Mobilízate pola profesionalización das cociñas da Xunta e os dereitos do persoal non docente

Fartas xa desta Adminstración Pública que mingunea ao persoal que traballa nas cociñas de xestión da Xunta de Galiza e pisa os dereitos do persoal non docente nos centros de ensino públicos, convocámoste á movilización que terá lugar o vindeiro día luns 30 de xuño ás 11 horas que partirá dende diante da Consellaría de Educación nos edificios administrativos de San...
Xoves, 26 Xuño 2025

Improvisación do modelo único de oficina de emprego

O martes 24/06/25 tivemos unha nova reunión sobre a pretensión de reorganización do Servizo Público de Emprego de Galiza (SPEG) coa nova configuración da estrutura das oficinas de emprego. Hai que lembrar que a administración partía dunha proposta en que o servizo quedaba conformado polo seguinte persoal: Direccións, niveis 26 ou 25 sen manifestar criterio obxectivo para a...