Novas por contido

Tanto a OEP-2021 de Función Pública como a de persoal funcionario de escalas sanitarias foron aprobadas na Comisión de Persoal do venres 26 de marzo, co voto en contra da CIG, e CSIF, e o voto a favor de CCOO e UGT.

O proceso de negociación foi todo un exemplo de transparencia e da vontade dos responsábeis políticos da Administración por querer chegar a entendemento: os criterios da OEP entregados sen tempo para difundilo e estudalo, ocultando ata última hora os números de prazas por escalas. Vamos, outro ano de "paripé" de negociación.

Acceso libre

Van a ser 635 postos que saen, eso din, indo ao máximo da taxa de reposición de efectivos (100% para postos non prioritarios, e 110% para prioritarios). Con estes números seguimos moi por debaixo do emprego público destruído nos anos anteriores e por tanto, continuaremos cunha alta temporalidade.

É curioso o dato das xubilacións do 2020: 543 postos. Esto é arredor dun 3% do total de persoal, e con previsión de ir a máis en anos sucesivos, o que indica claramente que estamos nunha Administración moi avellentada que require un plan de resposta ante o que ven nun futuro inmediato.

Un dato que non facilitan é se o número de prazas ofertadas se corresponde co de vacantes en cada escala. Os datos que temos é que fan cambios, polo que están a xerar un problema.

Promoción interna

Haberá promoción interna separada do acceso libre, inicialmente só para corpos xerais, pero a última hora engadiron algo para escalas. O resto, será conxunta co acceso libre, o que dificulta a promoción interna do actual persoal. Desta promoción conxunta coa libre non dan números (falan do mínimo legal, 25%), pero afirman que a suma da conxunta e da separada suporá un 75%. 

Néganse a aceptar que o persoal que cumpra os requisitos de titulación, poida cambiar de escala mediante promoción horizontal ou vertical:

  • O persoal de escalas/especial non vai poder cambiar, agás as escalas de inspección de consumo e turismo (A2) que si poderán ir ao corpo superior.

  • Nada din de se o persoal de corpos xerais vai poder ir a escalas, polo que vai quedar ao que decidan en cada convocatoria. Porén, a experiencia de anos anteriores é que tan só van permitir promocións entre escalas similares (como de escala técnica a superior de finanzas).

Defendemos que mentres as persoas aspirantes cumpran cos requisitos esixidos, se permita a promoción horizontal (entre os mesmos ou equivalentes grupos de clasificación), vertical e cruzada (combinando as dúas anteriores), en todos os casos reciprocamente entre corpos xerais-escalas-especial. Rexeitamos, xa que logo, a restrición que aplican.

A distribución xeográfica dos postos de traballo, nomeadamente a concentración en servizos centrais, é tal que en certas localidades existen poucas posibilidades de obter destino. E un ano máis non prevén ningún mecanismo para facilitar a permanencia no posto (reclasificación) ou na localidade, o que incide no pouco interese que poida ter en promocionar quen traballe nunha desas localidades con poucos postos vacantes. En senso contrario, quen ocupe un posto aberto ao grupo superior, estará obrigado a permanecer nel, sen opción de escoller destino voluntariamente.

Estabilización e consolidación

Tantos anos de restricións causaron unhas porcentaxes inaceptables de temporalidade na Administración. Como solucionalo? 

  • Rexeitamos que a oferta dependa da taxa de reposición, como causa principal da destrución de emprego e do incremento da temporalidade. Para a CIG, a oferta debería ter como único límite, as necesidades reais de persoal.

  • Apoiamos a inclusión na OEP da previsión de vacantes por xubilación, como maneira de anticiparnos ao incremento da temporalidade.

E para quen leva xa anos e anos en postos interinos/temporais/indefinidos, fai falla que os responsábeis políticos se aveñan a sentarse a fixar criterios comúns, que non é aceptable que unha convocatoria negociada un día sexa moi diferente da negociada quinte días despois, sen bandazos, sendo fundamental que se fixen os criterios de corrección.

Funcionarización

Un ano máis, comezan polo tellado: o cambio de laboral fixo a funcionario vai ser antes de que haxa un concurso de traslados e unha oferta de emprego previos como persoal laboral.

A Xunta, apoiada en CCOO e UGT, así o decidiron, e pactaron chantaxear a quen non acepte o cambio con non cobrar a carreira profesional, xunto con quedar atado/a ao posto (non convocar nunca máis concursos de traslados como persoal laboral, nin promoción interna ..).

A postura de CCOO e UGT de antepoñer a funcionarización ao concurso de traslados, obrigounos a que a CIG, conxuntamente con CSIF (o que suma maioría no Comité Intercentros do persoal laboral) interpuxeramos unha demanda xudicial contra a Xunta de Galiza polo reiterado incumprimento do disposto no artigo 7.2.a) do V Convenio Colectivo sobre os concursos de traslados. Ligazón

Discapacidade intelectual

Somos conscientes das limitacións destas persoas para desenvolver determinados tipos de traballos. Pero non nos parece correcto concentralas en dúas únicas especialidades: persoal subalterno e especialidade de limpeza e cociña. Seguro que poderiamos atopar algunha especialidade máis.

Pero é que os datos teñen outra lectura: TODA, absolutamente TODA a oferta de persoal subalterno e especialidade de limpeza e cociña está TODA reservada para persoas con discapacidade intelectual, sen opción laboral para quen non teña a discapacidade.

Propuxemos, e non aceptaron, distribuír as prazas de discapacidade intelectual entre máis escalas/especialidades evitando concentrar desta maneira toda a oferta en poucas escalas, e ao tempo incluíndo oferta para persoas sen discapacidade.

OEP-2021 das escalas sanitarias

Nos anos 2018, 2019 e 2020 tamén houbo oferta de emprego para estas escalas de persoal funcionario. Pero, está TODA sen executar, ata o punto de que se non convocan antes de decembro deste ano as prazas da OEP do 2018, caduca e desaparecen as prazas.

Nesta OEP-2021 tamén hai prazas destas escalas, algunhas delas coincidentes con anos anteriores. O lóxico, neste caso, é autorizar a acumulación das prazas, e así, coa suma, podería haber números suficientes para aplicar promoción interna. Reclamamos ás persoas responsábeis políticas que na OEP constase expresamente que teñen que acumular coas ofertas anteriores. Nin caso.

Anexo de prazas da oferta de escalas sanitarias

Estes son os números de prazas por escalas que se ofertarían:

Anexo de prazas da oferta da Dirección Xeral de Función Pública

Os anexos que van de seguido non recollen os cambios anunciados polo director xeral de Función Pública na propia Comisión de Persoal, e que consistirían en pasar unha serie de prazas de promoción interna do anexo I (que irían en convocatoria conxunta co acceso libre), pasa ser convocadas no anexo IV (promoción interna separada). Estes números non son firmes, pois o propio director anuncia unha xuntanza o día 6 de abril, para pechar os números definitivamente. Estes cambios serían: enxeñería agronómica (10), enxeñería superior de montes (10), enxeñería industrial (2), enxeñería de minas (2), inspección de consumo (2), enxeñería técnica de obras públicas (3). Podería incluír algunha de medio rural (incendios) e bibliotecas.

Para rematar, advertimos que a propia convocatoria de OEP autoriza cambios de números entre escalas/especialidades de prazas do Consorcio debido a que os traballos de revisión da RPT non están finalizados (isto pasa como consecuencia de que van adianto as cousas).

 

Outras novas recentes

Mércores, 18 Decembro 2024

Convocatoria do Consello Reitor da EGAP (26/12/24)

O 17 de decembro recibimos a convocatoria da EGAP para asistir ao Consello Reitor, que este ano se estableceu o 26 de decembro de 2024. Como é habitual na EGAP, a convocatoria non se remite coa documentación a tratar na xuntanza (a secretaria da EGAP indica que se enviará en "datas próximas"), quizais coa expectativa de que a leamos por Noiteboa ou Nadal... Entre os puntos...
Mércores, 18 Decembro 2024

RPT do Consorcio: morrer matando

Durante anos sen convenio, sen trienios... e agora queren meter o acelerador para que apandemos con todo o que queiran impoñer A directora xeral de Emprego Público e o xerente do organismo propoñen niveis e salarios máis baixos que na Xunta para o persoal do Consorcio de Igualdade e Benestar. A nova RPT chega nos últimos días do ano 2024, non negociada, inzada de centos de...
Xoves, 12 Decembro 2024

UGT torpedea e crispa a negociación do I Plan de Igualdade de Portos de Galiza (05/12/24)

Esta foi a reacción á postura manifestada pola CIG de rexeitamento a dar validez tanto á proposta de plan de igualdade como de diagnose elaboradas pola Dirección Xeral de Simplificación Administrativa da Xunta antes da constitución da comisión de igualdade, que Portos puxo enriba da mesa. A xuntanza de constitución da Mesa de Igualdade de Portos de Galiza foi, cando menos,...