Novas por contido

Coa aprobación na Comisión de Persoal do 23 de abril dunha segunda convocatoria de funcionarización do persoal laboral fixo aos grupos A1, A2, C1 e B, a Xunta, CCOO e UGT seguen avanzando nos procesos de funcionarización “a cegas”.

Xunta, CCOO e UGT, como negociadores únicos fóra do marco legal empregando a súa Comisión de seguimento do Acordo de Concertacion, están a levarnos a unha funcionarización desastre. Comezan a casa polo tellado e, inda por riba fano mal ao deixar fóra a moito persoal ao resolver mal as equivalencias de titulacións e as reclasificacións, varias promocións internas á baixa e "deshabilitando" o B. 

As presas non son boas, e antes dos exames cómpre saber cales van ser as condicións do novo vínculo de persoal funcionario. Se nos queren funcionarizar que sexa con garantías. 

A realidade é que esta funcionarización, na vez de supor unha oportunidade de forza para recuperar dereitos do V Convenio Colectivo eliminados unilateralmente pola Xunta e gañalos para o actual persoal funcionario, é unha auténtica desfeita. Polo que a CIG vimos de reclamar por enésima vez na Mesa Xeral de Empregados Publicos que paren estes procesos ata ter negociado un acordo marco que leve os dereitos salariais e laborais do V Convenio á Lei de Emprego Público de Galiza e que desta forma todo o persoal en base as suas condicións de traballo poda ter: 

  • Un trienio mínimo de 31,25 €
  • Pluses en níveis e complemento específico
  • A compensación por traballar os domingos e os festivos
  • Descansos en fin de semana alternos
  • Concursos de traslados anuais 
  • Comisións de servizo obxectivas
  • Roupa e calzado de traballo periódicos
  • Vacacións de 30 días laborais cando obriguen a non disfrutalos no verán
  • Acordo de xubilación parcial
  • Promoción interna ao 50%
  • Negociación de carteleras de traballo

Para máis ao director xeral da Funcion Publica, CCOO e UGT non lles chegou con que o xulgado declarara ilegal a súa carreira profesional que agora queren seguir a discriminar de novo ao persoal laboral temporal ao que obriga a funcionarizarse baixo a ameaza do despedimento. Neste caso o cambio de persoal laboral temporal a funcionario/a interino faise sen complementos salariais e sen dereitos, sen poder elixir e dunha forma totalmente abusiva e afecta nada mais e nada menos que a 4.687 compañeiros e compañeiras, o 46% do total.

Na Comisión de Persoal do venres 23 de abril foron aprobados os procesos de funcionarización do persoal laboral fixo dos grupos I, II e III correspondentes á OEP dos anos 2020 e 2021. E en rogos e preguntas falamos do estado dos procesos selectivos, concurso de traslados xeral, preguntamos polas máscaras, integración da Axencia de Turismo, a carreira profesional. A maiores o DXFP informou algo sobre o decreto de atención á diversidade nos centros educativos e algunha toma de posesión.

Funcionarización

Son as convocatorias de funcionarización da OEP do 2020 e 2021 do actual persoal laboral fixo dos grupos I, II e III que irán a escalas dos grupos A1, A2, B ou C1. Foron aprobadas co apoio de CCOO e UGT e voto en contra de CSIF. A CIG abstívose en grupo A1 e A2, e votamos en contra de B e C1.

A CIG está conforme en que exista un vínculo único de empregado público, sen diferencias en dereitos e deberes entre persoal funcionario e persoal laboral. Así que nada temos en contra de que exista un proceso de funcionarización do persoal laboral fixo. Pero non así.

Ao noso entender, o proceso de funcionarización debería ser o último paso despois de que se convocase un concurso de traslados previo e procesos selectivos como persoal laboral, así como iniciar unha negociación que defina os complementos de destino e específico de cada posto, de xeito que o persoal laboral fixo coñeza as condicións do cambio de vínculo, e a funcionarización non sexa un salto a cegas.

Sabemos diferenciar entre o deseño do proceso de funcionarización e as convocatorias que executan o que debería ser o último paso do proceso. E xa que logo, a CIG abstívose en A1 e A2.

En canto ao grupo B e C1, temos discrepancias nas titulacións e no grupo de destino do proceso, polo que non podemos apoiar a convocatoria e votamos en contra.

Polo que respecta aos outros sindicatos, para CCOO e UGT está todo ben. E para CSIF está todo mal.

Rogos e preguntas

Orde de atención á diversidade nos centros de ensino: van a enviarnos un novo borrador con modificacións feitas en base ás alegacións dos sindicatos. Previsiblemente sexa aprobado o mércores 28 nunha nova Comisión de Persoal.

Toma de posesión de auxiliar de enfermaría, camareiro-limpador e subalterno (Dl): afirma o DXFP que a publicación vai ser “pronto”, estando prevista para o día 10 ou 17 de maio.

Concurso de traslados de corpos xerais: conta o DXFP que enviaron ao DOG o listado definitivo de admitidos/excluídos (publicarían o 7 de maio). Insistimos en que fai meses dixera que esa publicación era para marzo, e que entre abril e maio sería a publicación provisional do baremo. Resposta que están a traballar no baremo provisional, que debería estar “pronto” (tentará dar data na seguinte xuntanza). Non resposta á pregunta de cando sería a resolución (prevista fai meses para “antes” do verán).

Carreira profesional. Preguntamos se recorreron ou non a sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza que deu a razón á CIG. O DXFP di que non ten certeza pero que pensa que si está recorrida. Non resposta á nosa petición a sentarnos a falar do asunto.

Máscaras: Na Mesa Xeral do martes 20 denunciamos que as máscaras que nos deron a parte do persoal tiñan unha duración máxima de 40 días, e van máis de sesenta. Na Comisión de Persoal reiteramos a pregunta, e resposta que “vai preguntar”.

Integración da Axencia de Turismo: preguntamos cales son as previsións. Nin se molesta en facer mención algunha ao asunto.

Previsión de procesos selectivos. Aínda que na MX anterior deu algunha información, reiteramos o noso interese en ter máis información. Di o DXFP que esperan ter autorización (en 15 días) para promoción interna e libre de corpos xerais antes de agosto, prevendo os exames para “xuño ou xullo”. Esa previsión sería para a promoción interna de corpos xerais, o primeiro exercicio de libre e o segundo para A1 e A2. Engade que os exames de incendios e ISSGA serían en novembro.

Na mesa xeral do 20/04/2021 preguntamos por enésima vez polas datas dos exames dos procesos selectivos e da previsión da publicación dos non convocados.

O director xeral de Función Pública dá información xenérica, de que continuarán con normalidade os procesos que xa teñen preparados (sic), sempre e cando teñan autorización de Sanidade, mantendo o compromiso de que informarán con tempo abondo. Fai algunha referencia ambigua a que “probablemente antes do verán se os contaxios son aceptables”. Ollo, que “antes do verán” quere dicir que pode haber exames en xullo (para el, o verán é só agosto, que é o mes das súas vacacións).

Toda a promoción interna de corpos xerais está parada. Hai ruxe-ruxe nalgunha academia de que xa estarían postas as datas de exame para maio, pero o director de Función Pública non se molla. Entendemos que esa probabilidade de antes do verán sería de aplicación a estes procesos.

En acceso libre de corpos xerais, xa se realizaron os primeiros exames de A1 e A2. Está pendente C1, C2 e AP. Tampouco fixo referencias expresas a estes procesos, pero ao noso xuizo, estes tamén serían dos “probablemente antes do verán”.

Os primeiros exames de incendios (SPIF), quedarían, segundo o DXFP para novembro.

Non informa nada dos procesos das restantes categorías e escalas (“hoxe non toca”, espetounos vacilón).

En canto aos procesos ainda non convocados, nun primeiro momento irían finanzas e algunhas enxeñarías, pero en todo caso serían aquelas escalas que non teñan convocatoria actualmente en execución. 

Queremos lembrar que ainda temos ofertas pendentes dos anos 2017, 2018, 2019 e 2020 (a maiores da recentemente publicada do 2021). Nun escenario “normal”, sen pandemia por medio, no que rexese a obriga de executar no prazo de tres anos, todo o ainda non convocado do 2018 caducaría en decembro deste ano. E o pendente do 2017 (algo queda ainda), xa estaría caducado, como por exemplo a oferta que venderon moi ben na prensa para persoas con discapacidade intelectual (corpo auxiliar administrativo) ou varias categorías dos grupos I, III e IV de persoal laboral.

E non nos esquecemos das ofertas de persoal funcionario de Administración especial de escalas sanitarias, íntegramente sen convocar (anos 2018, 2019 e 2020). Nin unha palabra de resposta ás nosas preguntas.

A Xunta quere validar cun paripé de negociacion na Mesa Xeral de Empregados Publicos do 20 de abril de 2021, unha Orde pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galiza. Esta Orde modifica substancialmente as condicions laborais do persoal coidador e interprete de lingua de signos dos centros educativos.

Na CIG-Autonomica levabamos mais dun mes loitando pola negociación desta Orde, que xa fora previamente tratada coa representación sindical do profesorado na súa Mesa Sectorial Docente. Deste xeito, e a golpe de martelo, planean modificacións de ratios que chegan a sete alumnos/as con diversidade por coidador/a, ou que a atención ten que ser continuada dentro e fóra das aulas, ata nas actividades extraescolares, ou un caixón “desastre” onde meten todas as funcións que lle encomenden.. (“amen e asi sexa, señor director”, “farei o que vostede diga”).

A proposta altera moito máis das condicions laborais deste persoal non docente, polo que esiximos negociar xa que as queren modificar por esta vía e cargarse o convenio de funcións actual. A maiores, a consellaría non resposta a ningunha das alegacións que presentamos os sindicatos nesta reunion.

Lembrámoslles que o ámbito de negociación para as condicións de traballo do persoal laboral da Xunta é o Comite Intercentros, e que a negociación debe ser previa á elaboración de calquera planificación. O director xeral defende o ámbito da Mesa Xeral porque di que no futuro serán funcionarizados/as. É indignante, segue empeñado en restar dereitos antes sequera de que sexan funcionarios e funcionarias. 

En conclusión, como van sacar adiante a atención da diversidade se non contan co persoal que ten que asumila? Van seguir a pretender impoñelo a golpe de decretazo obviando ao persoal?

Na CIG afeamos á Xunta e esixímoslle a retirada destas modificacions de funcións e ratios e a xustificamos con estas alegacións que presentamos na MXEP e que podes consultar aquí.  

Se non atenden a razóns remataremos co conflito no xulgado, será que ao director xeral da Función Publica e a Consellería de Educacion lles sae gratis perder e por iso pasan de todo?

Publicada a Oferta de Emprego Público para o 2021, unicamente con 635 prazas pola quenda de acceso libre, o que implica que a Administración xeral da Xunta de Galiza destruiu 1.192 prazas en 8 anos.

A oferta de 2021 (DOG do 20/04/2021) tampouco compensa o emprego perdido e, nin con todas as prazas convocadas nestes últimos 8 anos, se chega aos niveis de emprego do 2012. Son 1.192 postos menos de funcionarios e funcionarias da Administración xeral da Administración Autonómica. Esto é, máis dun 12% dos postos destruidos en 8 anos.

Co persoal laboral sucede o mesmo se temos en conta que a Xunta suma 549 prazas procedentes de SEAGA, e en 8 anos as prazas de persoal laboral só aumentan en 467. É dicir, o saldo é negativo en 82 prazas.  

Para máis, as últimas ofertas de emprego publico para a Administracion xeral da Xunta, a maioría das prazas son de estabilización. Asi coas ofertas de 2020 e 2021 sumamos 2.012 prazas de procesos de estabilizacion fronte a 1.197 libres. O que nos amosan non é a creación de emprego neto senon a grande temporalidade que hai na Xunta de Galiza que conta con máis de 6.000 interinos/as e temporais sobre un cadro de persoal de 19.000 empregados públicos. 

Con istes datos queda claro que a Xunta anuncia ofertas de emprego, unha tras outra, pero a realidade é que o emprego público diminúe como producto da ineficiencia para acabar coa temporalidade, o envellecemento do cadro de persoal público, a privatización de servizos enteiros por falta de persoal 

As ofertas de emprego empregadas para propaganda institucional

Coa publicacion no DOG da OEP para o 2021 sae tamén o enésimo titular de prensa que anuncia esta oferta de emprego público, tratando de trasmitir que na Xunta se crea emprego público cada semana. Feijoo e o seu equipo son os maestros da propaganda que venden unha e outra vez as mesmas prazas enganando a milleiros de opositores e opositoras que buscan unha saída profesional na Administración.

As convocatorias e as ofertas, máis lentas que o ritmo de xubilación

Desta volta, coa OEP para o 2021 por primeira vez publicada dentro do segundo trimestre do ano natural, parece que non imos un ano tarde. Teñen tres anos para executalas sen que caduquen, e traballar a tres anos vista, si finalmente se convocan os procesos e non caducan, é traballar a perdas. Cunha idade media elevada espéranse centos de xubilacións nestes anos que non van ser asumidas coa oferta tartaruga. 

A necesidade dunha planificación para recuperar o cadro de persoal

Por isto na CIG levamos tempo insistindo na necesidade dunha planificacion das ofertas e convocatorias que permitan recuperar o emprego perdido e que limiten a contratación de empresas por medio de “asistencias tecnicas”, para realizar traballos que son propios do persoal público. Porén, lonxe de planificar, a Xunta o que fai é improvisar. Non dá datos e emprega a taxa de reposición ao seu gusto sen explicar onde se producen as xubilacións e onde se producen as renovacións, nin ter en conta as xubilacions dos vindeiros anos.

En conclusión, con toda esta estratexia das ofertas, a Xunta do PP mantén o engano á poboación, vende o seu produto de falsa creación de emprego, favorecen o negocio  academias e, de paso, xogan co medo do persoal en risco de perda de traballo que son os milleiros de persoas interinas da Xunta. 

A OEP 2021 foi aprobada co voto favorable de CCOO e UGT, e o voto en contra de CIG e CSIF. A OEP é, unha vez máis, a foto do fracaso das políticas neoliberais: privatización, envellecemento e destrución de emprego.

Comeza a mudanza das oficinas do Servizo de Xuventude e Voluntariado de Ourense situado na Avda. da Habana á súa nova ubicación: as novas dependencias no modificado salón de actos do Espazo Xove (Antiga casa de Xuventude de Ourense).

Ourense é a única provincia que carece dun edificio administrativo en condicións polo que a Xunta mantén decenas de servizos espallados en diferentes locais, pisos ou incluso entrecháns. As solucións e os apaños para “cumprir normativas” ante as denuncias dos traballadores/as son unha mofa.

Temos abondosos exemplos como as ventás opacas, reixas e a pouca altura do teito do entrechán de Atriga; escaleiras estreitas sen ascensor en pisos como o da oficina agraria comarcal de Xinzo; os “garaxes” da xefatura territorial de Medio Rural con oficinas ridículas e sen ventilación; alugueres excesivos como os de Medio Ambiente na rúa Paseo... ata a recente e flamante obra para colocar as oficinas de Xuventude nun soto sen ventás e sen espazo de almacenaxe para os expedientes.

Así, quedan apenas tres días para que remate a mudanza do servizo de Xuventude ao reformado salón de actos do Espazo Xove, reconvertido agora a oficinas administrativas. Unha vez máis a delegación da Xunta en Ourense empeora as condicións do seu persoal investindo recursos públicos en apaños imposibles. Neste caso gastáronse 49.329,82 euros, nunha estancia sen ventás para catro empregados/as con atención ao público.

En plena crise sanitaria pola Covid non se entende que expoñan ao persoal a permanecer a sua xornada laboral e atender ao público en cubículos sen ventilación e sen luz natural. Ante a nosa reclamación, aquí a Xunta contesta sen despeitearse que “unha vez analizadas as instalacións cumpren coa normativa vixente”, ou a comentar entre rodas que “hai sitios piores”. A realidade é que na vez de avanzar, en Ourense imos cara atrás.

A CIG ten denunciado a situación intolerable das condicións dos centros de traballo na Xunta na Inspección de Traballo e Seguridade Social e no Servizo de Prevención de Riscos Laborais. A pesar das denuncias nalgúns casos obtivemos poucos resultados positivos para o persoal ou os avances son cativos e moi lentos. A conivencia está clara e estamos certos de que se falaramos dun centro dunha empresa privada (xestoría, banco, etc) hai tempo que se tomarían outro tipo de medidas.

Ao final preguntámonos, que vale a saúde do persoal empregado público en Ourense? E a das persoas usuarias? Por que non temos dereito a unhas condicións de traballo dignas? Onde está o comprometido edificio administrativo da Xunta en Ourense?

A esta Dirección Xeral da Función Pública xa lle faltan dedos para atender as decenas de atascamentos que ten; aparte das convocatorias de ofertas de emprego, a carreira profesional, o teletraballo, seguimos dende a CIG esixindo a convocatoria en tempo e forma dos concursos de traslados.

No concurso da administración xeral levamos meses pelexando porque a cousa vaia adiante e aí está atascada, pero polo menos o convocaron, cousa que no de corpos especiais e escalas nin se albisca.

No concurso de persoal laboral, no que a Xunta leva anos negándose a convocalo, acabamos de interpor unha demanda baseándose no incumprimento do convenio colectivo.

Pero temos tamén outra pata da cadeira, que ás veces é a grande esquecida: os concursos de administración especial e escalas, que aínda que sexan pequenas, en cómputo global constitúen máis do 30% das prazas de persoal funcionario distribuídos en decenas de corpos, escalas e especialidades e que son igual de importantes nesta administración, e nas que o seu persoal ten o mesmo dereito á mobilidade que o resto de persoal funcionario.

Lembremos que o derradeiro concurso de administración especial foi convocado no Nadal do 2012 e resolto en abril de 2014 polo que máis de 600 compañeiras/os puideron exercer o seu dereito á promoción profesional e de mobilidade.

Por que a CIG non demandou ante a Xustiza este concurso como no caso do concurso de persoal laboral? Pois simplemente porque como dereito non o temos garantido con prazo de convocatoria como si aparece no convenio colectivo. A Lei de emprego público non garante unha cronoloxía mínima. Ademais o persoal funcionario réxese polo Dereito Administrativo e a nosa xurisdición é a contenciosa, onde aparte de ser custosa, non temos moito marxe de manobra legal.

Pero non imos quedar parados, iniciaremos dende xa unha campaña de preguntas e queixas en todas as mesas de negociación “mellor dito suposta negociación” nas que esteamos presente para que este tema estea día si e día tamén no oído do director xeral da Función Pública, o máximo responsable da inacción destes concursos durante case 10 anos.

A CIG NON VAI QUEDAR CALADA; OU CONCURSOS OU CAÑA!!!!!

Dentro dunha semana imos chegar ao ano e medio dende que se convocou o concurso de traslados de corpos xerais, o 27/11/2019. En ningunha administración, nin na máis bananeira, un concurso de traslados se prolonga tanto no tempo e neste aínda non sabemos canto tempo máis se vai prolongar.

Hai dous meses e medio que publicaron a lista provisional de admitidos/as e iso nun concurso é a prehistoria do mesmo.

A última “promesa” de Función Pública é que a resolución ía ser antes das vacacións do verán. Serían dous anos para resolver un p… concurso. Iso non se parece en nada a como se resolven outros concursos con máis persoas na mesma administración, tal e como che temos contado aquí.

Hai meses a CIG, sospeitando cal era o problema para non resolvelo (ademais das poucas gañas que ten Función Pública de facelo para seguir mercadeando coas comisións de servizo), puxo enriba da mesa o problema e aportou unha solución: o problema eran os 82 postos base ocupados por persoal laboral indefinido que as sentenzas obrigan a ofertalos nun proceso selectivo. A solución proposta por nós era retiralos deste concurso e ofertalos no seguinte, unha vez resoltos os procesos selectivos de libre.

Non pode ser que 82 postos teñan paralizado 1.900 postos que se ofrecen e o dereito de 3.345 persoas que concursan.

Ao mesmo tempo, esta tardanza está a xerar unha bolsa de vacantes que xa non entran no concurso, moitas delas son postos de nivel.

Na mesa xeral do martes 20/04/2021 a CIG lembroulle ao director xeral de Función Pública o que el mesmo informou hai uns meses: que o listado definitivo de persoas admitidas/excluídas sairía en marzo, que o baremo provisional sería en marzo/abril, e a resolución antes do verán. Evidentemente xa non cumpren, así que ante as nosas preguntas, esta foi a resposta do máximo responsable da xestión das políticas de persoal: que tiña que consultar.

Temémonos que o que están a barallar e adiar o concurso ata que se resolvan os procesos selectivos de libre e promoción interna para non ter o problema coas demandas que poida haber por ofertar as 82 prazas que antes comentamos. E non sabemos nin cando van rematar os procesos de libre xa iniciados, nen sequera cando van comezar os que faltan de libre (C1, C2 e AP) e toda a promoción interna aínda que na mesa insinuou que poderían ser no mes de xullo.

Queremos datas concretas e querémolas xa, tanto para o concurso como para a promoción interna e os procesos de acceso libre. Non se pode ter a máis de 3.000 persoas sen saber cando se vai resolver un concurso, a máis de 1.600 sen saber cando vai ser a promoción interna e a máis de 33.000 sen saber cando son os exames de acceso libre.

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar está nun proceso de integración na Xunta, e xurden unha chea de dúbidas e mentiras que tantamos clarificar.

Integración, fixeza, indefinición, RPT, oferta de emprego, procesos selectivos .. Expomos cal é a loita e procuramos respostar ás moitas consultas que recibimos.

Preme na imaxe para descargar o boletín.

O pasado 13 de abril, realizouse o exame alternativo do proceso selectivo de Terapia Ocupacional para as persoas aspirantes que por Covid non puideron realizar o exame o 14 de marzo. O día 20 do mesmo mes foi o exame da escala de Psicoloxía das persoas que non puideron facer o primeiro polo mesmo moitivo.

No exame de Terapia Ocupacional hai polo menos entre 6 e 10 preguntas que foron repetidas do exame ordinario, tanto no enunciado como nas respostas. No de Psicoloxía ao redor de 9 preguntas repetidas. Modificar lixeiramente o enunciado ou cambiar a letra da resposta correcta non constitúe un elemento substancial para considerar que a pregunta é diferente.

Isto constitúe unha vulneración do principio de igualdade. A ninguén se lle escapa que repetir preguntas implica unha vantaxe para as persoas opositoras que asistiron á segunda quenda.

Por todo isto poñemos en coñecemento da Dirección Xeral de Función Pública unha solución:

1. Os tribunais deben anular esas preguntas.

2. Os tribunais deben dimitir ou ser cesados por ser manifestamente incompetente.

Non se trata dunha cuestión técnica se non da vulneración dos principios máis elementais que deben rexer un proceso selectivo. Se o tribunal é incapaz de asumir isto debe dimitir ou ser cesado por Función Pública.

Non se pode entender que nun exame cunha materia tan extensa o tribunal non atopase miles de preguntas diferentes para exames non coincidentes nas datas.

Outras novas recentes

Luns, 29 Abril 2024

A xestión de persoal do Consorcio: desatención e desleixo

A CIG denunciou diante da autoridade laboral ao Consorcio por non atender ás necesidades do seu persoal para corrixir a situación de risco laboral. Os riscos psicosociais que sofre o cadro de persoal do Consorcio tanto nos servizos centrais coma nos periféricos son moi elevados. Dos items analizados, dous deles están intimamente relacionados coa falta de resposta e...
Venres, 26 Abril 2024

Inadmisión de diversas solicitudes dos graos I e II da carreira profesional

No DOG do 26/04/2024 publican: - RESOLUCIÓN do 19 de abril de 2024 pola que se inadmiten determinadas solicitudes de recoñecemento extraordinario dos graos I e II do sistema de complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral. - RESOLUCIÓN do 19 de abril de 2024 pola que se inadmiten determinadas solicitudes de recoñecemento extraordinario dos graos I e...
Venres, 03 Mai 2024

Listas de substitución de persoal funcionario e laboral: actualización provisional dos méritos

No DOG do 03/05/2024 publican a RESOLUCIÓN do 23 de abril de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai pública a actualización provisional de méritos, correspondente ao ano 2023, das listas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e para a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza. Publican a...