Novas por contido

O pasado 31 de marzo tivo lugar unha xuntanza para negociar o Fondo de Acción Social do ano 2022. A proposta que entregou a Administración segue a vir unicamente con axudas para para atención de persoas con discapacidade, polo que segue a manter limitadas as axudas iniciais deste Fondo de Acción Social, como a xubilación, discapacidade propia, fillos/as menores, maiores a cargo, axuda aos estudos de fillos/as e propios, adquisición de vivenda, gastos sanitarios e ópticos.

Todos estes recortes no FAS comezaron no ano 2012 da man da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza, unha lei ditada ao abeiro dunha crise económica xa superada e da que o goberno do estado español xa ten levantado todas as limitacións de orzamento que puideran ser xustificación destes recortes.

Nesta proposta que nos presenta a Administración, a única novidade con respecto o anterior FAS é o aumento do nivel das rendas anuais das persoas causantes, que se ve incrementado este límite dos 13.300 euros do ano pasado ata os 13.510. A cantidade desta axuda fica en 2.160 euros por causante, exactamente igual que no ano 2021 e no 2020, así que non se actualizou nen tan sequera co IPC.

Na CIG insistimos nas alegacións presentadas en anos anteriores e que se resumen en:

  • Recuperación de todas as modalidades (axudas) do FAS que tiñamos antes dos recortes, e aumentalas progresivamente.

  • Recuperación dos importes subtraídos no 2012 e chegar ao 1% da masa salarial.

  • Compatibilizar as axudas do FAS con outras que se poidan percibir, e que a resolución e aboamento sexa no mesmo ano natural da convocatoria para evitar os problemas con declaracións complementarias de IRPF.

  • Que todas as axudas que se concedan sexa proporcional o nivel de renda das familias.

  • Solicitamos que esta axuda se meta en nómina tamén no persoal funcionario, co mesmo sistema de petición que ten o persoal laboral, por unha sola vez, ata que se perda o dereito a cobrala. De non facerse así supón un agravio para o persoal funcionario público que ten que facer a petición cada ano e entregar a documentación xustificativa e, dado que vai case con dous anos de atraso, podería quedar sen cobrar se cambian as circunstancias da persoa causante e/ou a solicitante.

  • No referido a solicitudes debe darse como opción prioritaria a presentación por sede electrónica cun procedemento propio para o FAS, permitindo que se poida presentar tamén por rexistro, tal como parece no artigo 5.

  • Os prazos para solicitar o FAS non deben coincidir en ningún caso co mes de agosto. Se non se aceptan as demandas de modificación total do documento e a apertura dunha negociación para a recuperación dos nosos dereitos, a publicación debe facerse canto antes para así podermos garantir o pagamento do FAS dentro do presente ano.

  • A resolución e aboamento do FAS debe ser no mesmo ano natural da convocatoria para evitar ter que recorrer a declaración complementarias do IRPF.

  • Que estas alegacións da CIG cheguen a alguén con capacidade para cambiar o Fondo de Acción Social. En definitiva, queremos un auténtico Fondo de Acción Social ao que se poda acoller todo o persoal empregado público da Xunta que vaia máis aló dunha simple liña de axudas para atención de persoas con discapacidade.

A maiores dixemos que nos parece inxusto que compañeiros e compañeiras de MUFACE, que prestan servizos para a Administración autonómica e mesmo para outras administracións, teñen dereito a axudas que a Xunta de Galiza non contempla neste FAS. Queremos igualar en positivo, engadindo as axudas que faltan.

Preguntamos por cando teñen previsto publicar o FAS. Respostan que sairá a finais de abril.

Adiantaron que van cambiar o modelo de FAS, que vai a ser aberto e permanente a partir do ano 2024. Din que se negociará e que sairá a diante o que vote a maioría.

En definitiva, queremos un auténtico Fondo de Acción Social ao que se poda acoller todo o persoal empregado público da Xunta que vaia máis aló dunha simple liña de axudas para atención de persoas con discapacidade.

Outras novas recentes

Xoves, 27 Xuño 2024

Mirar para outro lado non é o xeito de resolver o problema do persoal coidador

Dinos CCOO nunha nota que o día 20 de xuño falaron con Educación e pedíronlle “Resolver a problemática do persoal coidador (categoría III-99)”. Isto está moi ben se non fora pola hipocrisía notoria de CCOO e UGT que, despois de contarnos isto e tan só un día despois, o 21 de xuño na Comisión de Persoal ABSTÉÑENSE na votación onde a Xunta encadra a categoría III-99 no...
Mércores, 26 Xuño 2024

Convocatoria para elaborar listas de contratación temporal para xefe/a de brigada e condutor de motobomba

A Consellaría de Medio Rural publicou as bases para a elaboración dunhas listas de contratación temporal de Bombeiro/a forestal (B.F.)-condutor de motobomba e B.F.-xefe/a de brigada. Ligazón á páxina de anuncios de Medio Rural. Xustifican a súa proposta en que as respectivas listas elaboradas polo Decreto 37/2006 xa están esgotadas. Categorías : BFCMB e BFXB, laboral e...
Luns, 24 Xuño 2024

A CIG recorre en reposición as listaxes de postos dos concursos de traslados de corpos xerais e especiais

Dende a CIG presentamos sendos recursos de reposición diante da publicación das convocatorias de concursos de traslados dos corpos xerais e corpos especiais publicados neste primeiro semestre do presente ano. Nas dúas convocatorias non se publican todas as prazas vacantes existentes, por exemplo, no caso dos corpos xerais son darredor de 180 prazas as vacantes que non saen...