Novas por contido

A saturación nos equipos psicosociais dos IMELGA, da Xunta de Galiza, que presentaban un atraso na elaboración de informes periciais, nalgunhas delegacións de ata 2 anos, foi unha das críticas expostas polo propio Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) na apertura do ano xudicial en setembro de 2022. A resposta inicial da Xunta foi o incremento de horas extras do persoal do IMELGA, medida que resultou insuficiente para recortar os tempos de espera. Por este motivo, no pasado mes de novembro se crearon ata 7 equipos de reforzo con persoal funcionario interino, psicólogos e traballadores sociais; 2 en Pontevedra, Santiago e A Coruña e 1 en Lugo.

A pesares das dificultades engadidas polas recentes folgas dos diferentes colectivos de traballadores no ámbito xudicial, conseguiuse reducir as listas de espera en procedementos de familia, chegando o mes de maio a traballar nos iniciados no presente ano, minorándose notablemente os tempos de espera.

Porén, esta situación non é puntual senón estrutural. Existen subdireccións cunha demanda insostible para o número de equipos psicosociais que as compoñen e xa, no pasado mes de novembro, o presidente do TSXG e a entón directora do IMELGA, coincidiran na necesidade de ampliar o número de equipos para “reducir os atrasos” na emisión de informes periciais, o que repercutiría na axilización dos procedementos xudiciais.

Neste mes de maio, coñecemos o novo convenio celebrado pola Vicepresidencia Segunda con dúas institucións de profesionais, o Colexio de Psicóloxía de Galiza e a Asociación Nacional de Peritaxe Social, por un valor total de 60.000€, externalizando un servizo público como xa se fixo noutras ocasións, a última no 2021, que resultou cara e ineficaz e debilitou a seguridade dos xuíces e fiscais á hora de valorar a proba pericial debido ás diferentes metodoloxías e protocolos de valoración aplicados polos diferentes profesionais externos, fronte á homoxeneidade conseguida entre as e os membros dos equipos psicosociais públicos.

A diferenza con esta nova privatización, radica na existencia actual de equipos de reforzo en funcionamento, plenamente integrados na dinámica das diferentes subdireccións territoriais do IMELGA e dos órganos xudiciais galegos, constituídos por 14 funcionarios interinos competentes que asumiron de forma eficaz e eficiente a tarefa de asesorar e orientar a representantes legais, xulgados e fiscalía, fornecéndolles unha información imparcial, profesional e comprensible que lles facilita a toma de decisións nos procedementos tramitados.

Esiximos da Vicepresidencia a anulación destes convenios de colaboración e avogamos pola consolidación dos equipos de reforzo coa súa creación na relación de postos da Consellaría.

Rexeitamos estes convenios que, ademais de non garantir a confidencialidade dunha información tan protexida como a de menores e familias, permitirá que os profesionais desas institucións ocupen dependencias públicas, accedan aos expedientes e poidan rematar cunha demanda por cesión ilegal de traballadores

Outras novas recentes

Xoves, 11 Decembro 2025

Ante a tomadura de pelo de Política Social, chamamento á manifestación o sábado 13 ás 11 na Alameda compostelana

Na xuntanza do mércores 10 de decembro da Comisión de Seguimento do acordo de Política Social a Consellaría lonxe de ofrecer solucións, perpetúan a burla que se está levando a cabo co acordo, parecendo máis ben unha tomadura de pelo. A poucas horas da reunión da Comisión de Seguimento, a Consellería envía a documentación base que é practicamente a mesma que xa entregara...
Venres, 05 Decembro 2025

Comité de Seguridade e Saúde da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático (26/11/25)

O pasado 26 de novembro reuniuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático, no que se trataron diversos asuntos, entre os que destacamos: Previsións formativas para o ano 2026 (Descarga) Urxe realizar a formación das titulacións que habiliten para a navegación con embarcacións ao que se comprometeu a presidenta do comité fai...
Xoves, 11 Decembro 2025

Comisión de seguimento – Servizo de Gardacostas (10/12/25)

Resumo da reunión da comisión de seguimento do Servizo de Gardacostas do 10 de decembro no que se tratou a proposta de modificación da Orde de horarios e as carteleiras do primeiro semestre de 2026:1. Proposta de carteleiras  Logo do estudo das carteleiras para o primeiro semestre de 2026 constatamos enormes diferenzas entre bases. Con igual salario, o número de quendas,...