Novas por contido

O Acordo de condicións laborais do persoal do SPIF asinouse este luns 22 de xullo

Dende o ano 2018 na CIG levamos demandando que a organización e condicións laborais do persoal do SPIF tiñan que ser obxecto dunha nova regulación, adaptada á evolución na tipoloxía dos lumes e á multiemerxencia no medio natural e rural. Traballo nos costou, mobilizacións incluídas, que a Xunta se sentara a abrir unha negociación.

Mais cando a Consellería decidiu abrir esta negociación, só estivo disposta a establecer “un mínimo”, cunha chea de cuestións por determinar no aire tales coma as funcións, regulación de franxas horarias, reordenación dos efectivos sen mermar a seguridade coa correspondente contratación de xefes/as de brigada… e tamén decidiu que fora por “parroquias”, deixando sen aplicación destas condicións de momento ao persoal laboral descontinuo, tal e coma se comprometeran a facer, e causando problemas organizativos e discriminación entre compañeiras e compañeiros do servizo.

Nós xa dende aquela, pola nosa parte, fixemos achegas para facer unha regulación o máis exhaustiva e homoxénea posible, que xa tocaba. Para a CIG-Autonómica era esencial que os dereitos laborais atinxiran a todo o persoal, fose funcionario ou laboral, se regulasen funcións, se tendera a unha xornada máis reducida para minimizar os riscos inherentes á profesión, se avanzara no recoñecemento de enfermidades profesionais, etc… Isto é: unhas condicións dignas para todo o persoal sen excepción.

Pero por parte da Consellería decidiuse que quedara “case todo” por regular nunha comisión de seguimento deste acordo. Por iso, dende a CIG, tomamos a decisión de asinar o acordo para estar na comisión de seguimento, tentar seguir mellorando o texto e non deixar nas mans da Administración e das outras organizacións sindicais, ás que xa lles podía valer o primeiro borrador, a regulación de todas as cuestións importantes que quedaron pendentes.

A día de hoxe, aínda son moitas as eivas que están pendentes de solucionar. A modo de exemplo:

  • Seguimos sen ter unha regulación de tarefas, desviándonos ao V Convenio Colectivo ou a Lei do emprego público de Galicia, segundo interese.
  • Non se está aplicando aínda a retribución do traballo realizado en domingos e festivos.
  • A nova organización das brigadas supuxo ter grupos sen responsable, o que xerou problemas de seguridade laboral.
  • Problemas de solapamentos de persoas nunha mesma quenda por mor da combinación de quendas distintas de persoal laboral e funcionario.
  • Pese a non ter polo de agora unha gran carga de incendios, xa hai brigadas con prolongación de xornada.

Agora o que toca é seguir traballando e loitando para poder desenvolver un verdadeiro acordo, que cubra todas as cuestións necesarias para o servizo e o seu persoal. Iso sí, sen discriminacións, para todo o persoal e con sentidiño.

Outras novas recentes

Mércores, 16 Abril 2025

Concurso de traslados de inspección de consumo: relación definitiva de admitidas e puntuacións provisionais

No DOG do 16/04/2025 publican: - RESOLUCIÓN do 14 de abril de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de inspectoras e...
Mércores, 09 Abril 2025

As desfeitas das RPTs con Rueda: se hai que enchufar, enchúfase; se hai que axustar unha praciña, axústase!

As relacións de postos de traballo deben ser os documentos técnicos que desenvolvan as prazas e as súas características dentro dunha consellaría. Teñen que estar baseadas en datos obxectivos, en funcións a desenvolver e na formación axeitada para cada posto. Sempre foi así? Pois non. Moitas RPTs, herdadas da truculenta época Fraga, facíanse ad hoc para colocar amiguiñas e...
Xoves, 10 Abril 2025

Teletraballo: estamos a recibir informacións contraditorias acerca de cambios na resolución

Viñeron compañeiros/as ou chamaron aos locais da CIG para comunicarnos que querían restrinxirlles o teletraballo dende unha determinada data. Segundo relatan, non se podería teletraballar nin os luns nin os venres. Ante esta información algún/a xefe/a confirmounos que había ordes de "enriba" para restrinxir o teletraballo "por razóns de servizo". Na Comisión de Persoal do...