Novas por contido

O parque de automóbiles da Subdirección Xeral de Coordinación de Servizos Transversais (Consellaría da Presidencia, Xustiza e Deportes) conta, polos datos que manexamos, con arredor de 65 vehículos que en parte non se usan, e con tres automóbiles directamente alugados polos conselleiros vía renting; mentres que os coches empregados a diario son desaxeitados para o uso para o que están destinados, teñen un alto consumo de combustíbel e escasa autonomía (son coches apropiados para facer uns 50 km diarios), disparando o gasto público do seu mantemento e repercutindo negativamente no desempeño, seguridade e saúde laboral do persoal condutor

Parque móbil de coches oficiais desaxeitados para o uso diario, con avarías continuas, alto consumo de combustíbel e escasa autonomía

O persoal condutor dependente deste departamento ascende a unha cifra que ronda as 200 persoas en toda a Comunidade. A súa principal ferramenta de traballo son os coches oficiais, e dados os traxectos dunha media de arredor de 300-400 km diarios, cobran especial relevancia as características técnicas dos vehículos e as  destrezas e habilidades para a condución segura e a prevención de riscos laborais e accidentes na estrada.

Malia a ser un colectivo de traballadoras e traballadores amplo e con directa repercusión no día a día e seguridade diaria dos altos cargos desta Administración e da súa propia, o persoal condutor dispón dunha situación laboral que dista das óptimas condicións, dado que se priman outros intereses moi distintos á eficiencia do gasto público.

Neste parque móbil hai arredor de 65 vehículos modelo Citroën C-5 AirCross, parte deles parados porque non os queren os altos cargos, e porque non transmiten ningunha seguridade na estrada; os cales a Xunta vai enviar ás delegacións por estes motivos. Entre 2023 e o que levamos en 2024, xa houbo varios sinistros con eles. Co resto de vehículos do parque móbil, modelo Citroën C5X Hybrid, pasa outro tanto: sendo un pouco máis confortábeis, seguen tendo as mesmas carencias cós modelos anteriores: pouca autonomía e seguen transmitindo pouca seguridade na estrada, ademais de que o persoal condutor está obrigado a repostar só nas gasolineiras de Repsol, non dándolles outra alternativa por parte do parque móbil. Iso conleva que estes profesionais teñen que pagar do seu peto o combustíbel. Estes coches híbridos levan un motor pequeno, co cal ao longo prazo van ter continuas avarías. Tanto é así que nestes momentos temos polo menos até tres conselleiros da Xunta de Rueda que teñen renunciado ao emprego destes coches oficiais e teñen contratado tres vehículos de xeito particular e a cargo doutros orzamentos públicos, polo sistema de renting, dobrando o gasto nestes conceptos.

Dende a CIG esiximos que os parques móbiles se doten con vehículos tipo berlina, a ser posíbel de tracción 4x4, cos mínimos estándares actuais de calidade, seguridade e eficiencia enerxética e autonomía, sobre todo á hora de saír da Comunidade.

En conclusión: os únicos coches axeitados para a realización do traballo son os utilizados polos/as escoltas do Sr. Rueda e polo condutor do presidente do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza. Por certo, Sr. Rueda: o V Convenio Colectivo contempla, como medida de fomento de emprego, a xubilación aos 65 anos (a nova normativa sitúaa en 68), polo que un encargado teña MÁIS DE 70 ANOS, non parece lóxico, moral e normal. Que segredos garda para que non se cumpra o ordenamento xurídico, incluído o VCCU?


Só 25 prazas de formación técnica e específica da Xunta na AGASP para o persoal condutor en 2024

A única formación coa que contaba o persoal condutor até agora é a de condución segura, coches eléctricos e actualización en materia de tráfico. En 2024 este persoal só tivo un curso sobre coches eléctricos de 40 h cun total de 25 prazas, o que supuxo que a maioría do persoal quedou sen poder facelo, motivo polo que as e os traballadoras/es máis veteranas/os teñen que renunciar a ela para que o persoal máis novo teña unha mínima opción de formarse.

É necesario contar cun plan de formación técnica e específica anual e estábel que garanta a contínua e necesaria posta ao día e desenvolvemento de destrezas e habilidades que axuden ao correcto desempeño laboral, á seguridade de condutor/a e usuarios/as e á prevención de riscos para a saúde e accidentes. 

Outras novas recentes

Xoves, 12 Decembro 2024

UGT torpedea e crispa a negociación do I Plan de Igualdade de Portos de Galiza (05/12/24)

Esta foi a reacción á postura manifestada pola CIG de rexeitamento a dar validez tanto á proposta de plan de igualdade como de diagnose elaboradas pola Dirección Xeral de Simplificación Administrativa da Xunta antes da constitución da comisión de igualdade, que Portos puxo enriba da mesa. A xuntanza de constitución da Mesa de Igualdade de Portos de Galiza foi, cando menos,...
Xoves, 19 Decembro 2024

De non vacante a vacante: onde están as miñas vacacións?

Aínda que a administración xeral da Xunta ten personalidade xurídica ÚNICA, hai consellerías que non o queren entender e van por libre. Esta insubmisión dalgunhas consellerías crea problemas coas vacacións xeradas polo persoal temporal e interino das listas cando están cubrindo un posto “non vacante” e son chamados para cubrir un posto vacante e aceptan. É certo que...
Mércores, 11 Decembro 2024

Oferta de Emprego 2024 de escalas sanitarias (xuntanza 10/12/24)

Asistimos a unha xuntanza con Sanidade pola Oferta de Emprego Público (OEP) de escalas sanitarias (Lei 17/89) do ano 2024 (a poucos días de rematar o ano). Segundo nos transmitiron as persoas responsables políticas da consellería de Sanidade, a OEP vai ao máximo permitido por lei (110% das vacantes), que cuantifican en 15 prazas desagregadas do seguinte xeito: Clase  Prazas...