Novas por contido

A CIG-Autonómica vén de presentar un conxunto de propostas para a mellora da xestión da extinción de incendios forestais na Galiza e das condicións laborais do seu persoal, logo da vaga de lumes de 2025 e ante a inacción da Xunta, que continúa sen convocar ningunha mesa de negociación.

O documento, que xa foi remitido aos grupos parlamentarios do Parlamento de Galiza, recolle medidas básicas urxentes e estruturais que abranguen desde o planeamento preventivo e o dimensionamento do persoal, ata a seguridade laboral, a estabilidade e o cumprimento da normativa vixente.


As principais propostas:

1. Planeamento

• Negociación anual do PLADIGA e dun plan de formación.
• Actualización dos plans de prevención e defensa dos distritos forestais, abandonados desde 2009.
• Reforzo da coordinación institucional e recuperación de brigadas de bombeiros/as nos espazos naturais protexidos.
Desdobramento de brigadas (coa contratación dos XB necesarios) con xornadas de 10 horas e presenza durante todo o ano.
• Análise dos ratios por provincia e superficie de monte e co fin de ter un dimensionamento adecuado do cadro persoal do SPIF e apertura das casetas de vixilancia pechadas. 
• Avanzar cara a un servizo público 100%, eliminando contratas privadas.
• Posta en marcha dun plan de educación ambiental e dun plan de recuperación dos montes queimados.

2. Xestión do persoal

• Contratación anticipada e con transparencia, recuperando a comunicación sindical dos chamamentos. 
• Formación inicial obrigatoria e retribuída.
• Procesos selectivos anuais e adaptados aos períodos de risco de incendios. Concurso-oposición 40/60. 
• Dignidade e igualdade salarial e pagamento dos complemento a mes vencido.
• Activación da segunda actividade por idade.
• Eliminación de convenios con concellos e empresas privadas para a extinción
• Creación dun concurso de traslados permanente.

3. Condicións laborais

Estender o Acordo do SPIF ao persoal laboral.
Transformar o persoal fixo-descontinuo en fixo, ampliando a 12 meses.
• Elaboración dun protocolo de mobilidade e pernocta e compensacións. 
• Revisión dos niveis profesionais e convocatoria periódica das comisións de seguimento.

4. Xubilación anticipada

• Aplicación de coeficientes redutores e aboamento de cotizacións adicionais se for preciso.
• Axilización dos trámites, acompañamento e guía informativa para o persoal.
• Inclusión do persoal técnico e vixiante-emisorista no recoñecemento de coeficientes.

5. Seguridade e saúde laboral

• Seguimento das enfermidades profesionais e riscos derivados do traballo nos lumes no especial os derivados dos tóxicos carcinoxénicos, musculoesqueléticos e respiratorios.
• Control e transparencia nos accidentes laborais.
• Probas previas dos EPIs e materiais antes da súa distribución. Limpeza e desinfección áxiles. 
• Avaliación e atención dos riscos psicosociais e das secuelas emocionais dos incendios.

Compre diálogo e un servizo público real

A falta de negociación e planificación por parte da Xunta é unha grave irresponsabilidade, especialmente despois da vaga de incendios de 2025. O persoal reclama unha revisión integral do modelo de extinción, con medios e persoal propios, condicións laborais dignas e garantías de seguridade. 

👉 Podes consultar o documento completo das propostas aquí:

Propostas da CIG-Autonómica para a mellora da xestión da extinción de incendios na Galiza e do seu persoal

Estas son unhas propostas básicas que xuntamos con todas as cuestións pendentes máis se queres facer algunha achega contacta coa CIG

Outras novas recentes

Xoves, 18 Decembro 2025

A Xunta dilapida máis de 1 millón de euros en gratificacións opacas no dispositivo contra os lumes

A CIG-Administración Autonómica denuncia que o 9 de decembro o Consello da Xunta de Galiza aprobou unha partida orzamentaria de 1.012.958,53 euros destinada ao pagamento de gratificacións extraordinarias e horas extra a parte do persoal do dispositivo de extinción de incendios forestais —persoal técnico, axentes ambientais e bombeiras forestais—, sen negociación coa...
Luns, 15 Decembro 2025

Oferta de emprego e convocatoria de proceso selectivo de escalas sanitarias (MSF 15/12/25)

Tras a xuntanza que tivemos coa Consellería de Sanidade o 5 de decembro, o luns 15 pasou por Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario (MSF) a proposta de Decreto da Oferta de Emprego Público (OEP) de escalas sanitarias do ano 2025, e a convocatoria do proceso selectivo tamén das escalas sanitarias correspondente a todas as prazas das OEP dos anos 2022, 2023 e...
Luns, 22 Decembro 2025

RPT da APLU, OEP e convocatoria de proceso selectivo de escalas sanitarias-Lei 17/89, pago de atrasos e carreira (en CP 18/12/25)

Na Comisión de Persoal (CP) do xoves 18 de decembro, quedaron aprobadas: 1) modificación da RPT da APLU, 2) Oferta de Emprego Público do ano 2025 das escalas sanitarias, 3) convocatoria de proceso selectivo de escalas sanitarias. RPT DA APLU CIG rexeita o incremento do complemento específico dos postos das asesorías xurídicas aprobado no Parlamento de Galiza, por non ter...