- Detalles
A nova Orde para acceder ao grao I e II do sistema extraordinario de carreira ultímase en Mesa Xeral de Empregados Públicos. A Administración tráeos en formato de "Acordos" para que CCOO e UGT continúen dóciles a dicir amén, mais non aproveitan para corrixir as eivas anteriores. Limítanse só a cumprir as sentenzas firmes ao mínimo indispensable.
Despois de que Función Pública decidira non publicar a Orde de acceso ao grao II no segundo semestre de 2020 (e lembramos que daquela non había ningunha sentenza que llo impedira), tráennos agora uns borradores nos que inclúen a case todo o persoal que cumpra os requisitos, obrigados polas sentenzas gañadas pola CIG.
Os importes anuais, tanto do grao I como do grao II van ser os seguintes:
IMPORTES ANUAIS DA CARREIRA | ||||||
Ano | % | A1/I | A2/II | C1/III | C2/IV | AP/V |
2022 | 60% | 1.553,47 € | 1.087,20 € | 774,72 € | 595,08 € | 480,89 € |
2023 | 80% | 2.071,30 € | 1.449,60 € |
1.032,96 € |
793,44 € |
641,18 € |
2024 |
100% |
2.589,12 € |
1.812,00 € |
1.291,20 € |
991,80 € |
801,48 € |
O procedemento para solicitar o acceso, unha vez aprobado, será a través da plataforma FIDES que de xeito automático determinará se se cumpren os requisitos. No caso de que o programa non admita a solicitude de carreira dunha persoa, esta disporá dun prazo de 10 días para poder presentar a solicitude e documentación xustificativa en sede electrónica. Non van aceptar actualizacións de expedientes no Portax, polo que se non temos introducida a formación, deberemos agardar a que nola requiran.
Pero ollo esta carreira trae trampa:
- O grao I non ten efectos retroactivos (isto determinarao o acto de execución de sentenza ante o TSXG), polo que se lle recoñece a todo o persoal que cumpra os requisitos dende agora, pero non dende o 2019.
- Non se restitúe o ano de grao II que nos fixeron perder CCOO, UGT e Función Pública ao non publicar a tempo Orde de acceso ao grao II, polo que os efectos deste serán dende o 2022.
- A data para cumprir os criterios do acceso ao grao I e II é o 31/12/2021, co cal ao suposto período de 5 anos de antigüidade para acceder ao grao I e 11 anos para o grao II se converten a día de hoxe en 7 e 13 anos respectivamente.
- Non manteñen aberta a convocatoria para os casos en que a relación laboral se vira interrompida a día de hoxe.
- Aceptan a alegación da CIG de que o tempo de maternidade, permiso de paternidade, acollemento adopción.. poida solicitarse ata un mes despois da reincorporación da baixa e dos permisos, así como os efectos económicos.
- Ábrese a carreira a todas as persoas empregadas públicas (incluído o persoal do Consorcio e Lei 17), agás ao persoal laboral fixo que non queira funcionarizarse.
- Deixan tamén fora da nova carreira ao persoal funcionario de carreira que xa percibe o grao I e que sumou tempo de antigüidade no corpo/escala doutras administracións públicas.
A campaña de ataque á CIG orquestrada pola Xunta cos socios necesarios de CCOO e UGT busca dividir o persoal e perder forza na loita polos dereitos do persoal
E a esta carreira de trolas xa habituais dos que deixaron fóra da carreira ao persoal e que nos deixaron sen un ano de grao II, CCOO e UGT, súmase agora o SEPGA que nunha nota di “o SEPGA foi o único sindicato que pediu tanto a eliminación da discriminación e o agravio económico que sufrimos os Grupos A1 e A2 en relación co resto de grupos”.
Pois resulta que a CIG, como se pode ver por exemplo aquí, xa pedía hai 3 anos a redución dos períodos alongados para o A1 e A2 para que todos puideran acceder ao 100% nos mesmos anos, ao igual que pedíamos a suba dos importes dos subgrupos C1, C2 e AP para que non se ensanchase máis a brecha entre os subgrupos altos e os baixos.
Van xa case catro anos de ataque á CIG, a quen busca xustiza e igualdade, a quen loita polos dereitos de todas e todos, sen exclusión. E cando o tempo e a xustiza nos dá a razón, veñen de solucionadores do problema que eles mesmos crearon por compracentes coa patronal.
Nota: Para a Comisión de Persoal posterior á Mesa Xeral, a Dirección Xeral de Función Pública cambiou o texto duas veces. Vai aquí ligazón para acceder á última versión:
- Carreira administrativa (carreira persoal funcionario)
- Complemento de desempeño (carreira persoal laboral)
- Detalles
O martes 15 e mércores 16 estamos convocados a diversas mesas de negociación nas que van os seguintes asuntos:
Acordo de convocatoria de acceso aos graos I e II de carreira administrativa (carreira profesional de funcionarios)
Vai á Mesa Sectorial de Funcionarios do 15/11/22 e votación na Comisión de Persoal do 16/11/22. Descargar.
Acordo de convocatoria de acceso aos graos I e II do complemento de desempeño (carreira profesional de laborais)
Vai á Mesa Xeral do 15/11/22 e votación na Comisión de Persoal do 16/11/22. Descargar.
Proxecto de Decreto de creación do Centro de Innovación Educativa e Dixital
Vai á Mesa Xeral do 15/11/22 e votación na Comisión de Persoal do 16/11/22.
RPT de Promoción do Emprego e Igualdade
Vai á Mesa Sectorial de Funcionarios do 16/11/22. Queda pendente a Comisión de Persoal. Descargar.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública achega os borradores dos temarios para os procesos selectivos derivados da OEP extraordinaria da Lei 20/2021 (lei da temporalidade). Os sindicatos temos de prazo para presentar alegacións ata o xoves 17 de novembro, para o que podes contactar coa CIG.
En cada unha das descargas que van de seguido, podes atopar os temarios para diferentes escalas/especialidades/categorías do mesmo subgrupo de persoal funcionario (e equivalente grupo de persoal laboral).
- Detalles
Nunha reunión con Función Pública previa á mesa sectorial a CIG preguntou polas datas para a resolución de procesos selectivos pendentes.
Segundo o director xeral ESTA SEMANA (14 ao 18 de novembro) sairán publicados ou os actos de elección de destino ou as tomas de posesión de:
- Corpo de xestión (subgrupo A2), tanto promoción interna como libre.
- Corpo administrativo (subgrupo C1), tanto promoción interna como libre.
- Terapia ocupacional
- Medicina
A semana que vén sairán as do corpo auxiliar, promoción interna e libre.
Do resto de escalas da OPE Social están examinando alegacións.
Sobre o proceso de persoal subalterno (agrupacións profesionais) dará información na mesa sectorial do 15 de novembro.
- Detalles
Dende a CIG-Administración Autonómica denunciamos a rebaixa da calidade dos menús escolares pola inflación.
Vimos de remitir un escrito ao conselleiro de Educación en demanda de que se revisen e actualicen as contías destinadas ás bolsas para o financiamento do servizo dos comedores escolares. O gasto que se destina é de aproximadamente 2,30 € por alumno/a e día, que inclúe os produtos de alimentación e limpeza. Un investimento que non se ten actualizado nunca, cando as familias están a pagar 5 euros, máis do dobre do que realmente se está a investir na alimentación dos seus fillos e fillas.
Na CIG consideramos que ese incremento debe ser de, polo menos, un 20% sobre as contías vixentes, en función do tipo de comedor (A,B,C,D,E,F) e do tipo de alumnado, se son de Educación, Infantil/Primaria ou Educación Secundaria.
Denunciamos que os comedores escolares dos centros dependentes da Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades que teñen un servizo de cociña quente, centralizado e xestionado directamente polo persoal de cociña, encargados de comedor, máis a dirección dos centros, estanse vendo moi afectados pola inflación.
Xa os anos de pandemia (Covid 19) tiveron un importante impacto no prezo e aumento do consumo dos produtos de limpeza e desinfección así como nas luvas, bobinas de papel etc.. A escaseza provocada polo aumento da demanda repercutiu nunha suba moi considerable dos prezos de mercado, sendo estes produtos de uso común no día a día tanto nas cociñas como nos seus respectivos comedores para poder minimizar os riscos en canto a seguridade alimentaria e saúde dos comensais que fan uso deste.
Inflación desbocada
A inflación que estamos a sufrir desde o curso escolar 2021-22, e que perdura neste curso 2022-23 está provocando unha alza dos prezos dos alimentos considerados como básicos (grans, verduras, froitas, produtos lácteos e proteínas) imprescindíbeis na dieta diaria para a alimentación do alumnado. Unha suba que afecta especialmente aos produtos frescos.
Esta situación está obrigando ao persoal de cociña a modificar os menús e, por conseguinte, a reducir a calidade da materia prima empregada para a súa confección, empregando produtos de segunda, terceira e cuarta gama (non perecedoiros) en detrimento de produtos frescos (perecedoiros). Estamos diante dunha situación moi complicada que produce unha grande carga de traballo e presión no ámbito laboral ao persoal de cociña, ao non ter os recursos de materias primas necesarias para realizar o seu traballo coa calidade profesional que deben mostrar os servizos públicos que se ofrecen.
Calidade, saúde e necesidades nutricionais
Na CIG consideramos que os menús escolares teñen que ir orientados cara unha alimentación de calidade, saudábel e sostíbel, adaptada ás necesidades nutricionais de cada grupo de idade. Nese senso, o xantar é, ademais, a comida máis importante do día, polo que non se pode reducir a calidade dos alimentos para poder manter este servizo.
Unha boa alimentación favorece a saúde, serve de prevención contra moitas enfermidades producidas polo déficit nutricional e é fundamental durante a etapa de crecemento do alumnado.
Por todo isto é importante que os centros escolares aporten un xantar equilibrado e básico para compensar a carestía da vida das familias e minimizar a repercusión da suba dos prezos na saúde e no rendemento escolar do alumnado. Na CIG defendemos uns servizos públicos de calidade cunha atención integral en toda a etapa de escolarización na que a alimentación completa e saudábel é parte fundamental e demandamos que, de contado, se actualicen os investimentos para garantila.
- Detalles
O pasado mércores 02 de novembro o Servizo de Persoal da Consellería de Medio Rural comunicou ás organizacións sindicais unha listaxe con varios postos de “Axentes Forestais” (desde hai varios anos a denominación correcta é Axentes Ambientais, pero é o que ten non querer saber nin preocuparse do seu persoal) para ser cubertos a través das listas de contratación de personal interino.
Cal é a nosa sorpresa que ao comprobar os códigos dos postos a cubrir observamos que hai varios deles que non foron ofertados previamente en comisión de servizo para o persoal funcionario de carreira.
Esta situación inaceptable ten a súa causa en que o persoal funcionario de corpos especiais leva máis de 10 anos sen ter un concurso de traslados, o que lle imposibilita exercer os seus dereitos de mobilidade e conciliación da vida laboral e familiar.
Pero o despropósito non remata aí, xa que un día despois de achegarnos a listaxe, tiveron que retirar o posto co código MRC995010127640007 AXENTE SERVIZOS PERIFÉRICOS-COMARCA FORESTAL: TERRA CHA porque a persoa que o ten en propiedade xa está reincorporada ao seu posto.
Por todo isto, solicitamos ao Servizo de Persoal da Consellería de Medio Rural que corrixa o seu erro e que antes de ser ofertados os postos a través das listas de contratación de persoal interino se oferten en comisión de servizo para poder ser solicitados polo persoal funcionario de carreira.
- Detalles
Función Pública interpreta as convocatorias ao seu xeito. Que se salve o máis agudo!!
O venres 4 de novembro tivemos a xuntanza coa Subdirección Xeral de Provisión de Postos e Selección de Persoal solicitada pola CIG e secundada polo resto de sindicatos para tratar as cuestións derivadas da baremación dos procesos selectivos da chamada OEP Social.
Introduce Función Pública a xuntanza dicindo que debido a que como xa se lles formularan cuestións durante os períodos de acreditación de méritos decidiran pedir a Política Social un informe sobre a consideración de catálogo de servizos sociais.
A consellería de Política Social emitiu ese informe no mes de marzo de 2022 e despois de todos estes meses Función Pública decidiu “sacalo” na xuntanza. O informe recolle que a prestación dos servizos sociais recollidos no catálogo vén regulada por varias normativas (Decreto 61/2016, Decreto 192/2015 e Decreto 149/2013), polo que aínda que un centro ( por exemplo un do SERGAS) non estea incluido dentro do Rexistro Único de Entidades Prestadoras de Servizos Sociais, se o persoal que traballa nel si que fai funcións que estean incluídas dentro do catálogo e a persoa responsable que certifica os servizos prestados así o acredita, vaise puntuar igual que ao persoal das residencias e centros da Xunta que prestan servizos dentro do catálogo.
É dicir, teríanse en conta dentro do apartado de prestación de servizos que vén redactado do seguinte xeito:
Experiencia profesional, entendida como os servizos prestados nalgunha das actividades descritas no catálogo de servizos sociais, ao que fai referencia o artigo 18 da Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galicia, en calquera Administración pública, como persoal laboral na categoría e grupo no ámbito do V Convenio colectivo de persoal da Xunta de Galicia ou como empregado público na mesma categoría, sempre que se inclúa dentro do mesmo grupo de titulación e desempeñe o seu posto no indicado catálogo de servizos sociais.
Esta redacción aparece en todas as convocatorias da OEP Social a excepción da categoría de Auxiliar de Clínica, na que non se fai referencia ao catálogo de servizos sociais, polo que non estaría afectada por este criterio.
Transmitímoslle as dúbidas e inquedanzas que a CIG estivo a recibir ao longo destes días e meses sobre as desigualdades existentes á hora de emitir os certificados de servizos prestados, dependendo do órgano que os emitise. Función Pública considera que todo o que están a facer está ben feito e é o máis legal aténdose as bases das convocatorias, que teñen que facer caso aos informes recibidos. Manifestan que terán en conta a documentación presentada durante o período de acreditación de méritos e aquelas emendas que consideren oportunas presentadas nos prazos de reclamación á baremación provisional.
Semella que as irregularidades cometidas por eles durante os períodos de acreditación de méritos e de reclamación son unha minucia.
Dixeron que transmitirían as nosas queixas ao director xeral de Función Pública, pero que de non chegar a unha solución “sempre está a opción das demandas individuais das persoas que se consideren afectadas”.
Manifestamos a nosa indignación e que esa é a maneira que ten a Xunta de apoiar a aquelas persoas que decidiron deixar outras oportunidades laborais para dedicarse plenamente á Xunta. E aínda se preguntan por que hai listas de contratación onde non hai xente... pois aí teñen a resposta, polo bo trato que lle dan....
Aquí está a gratificación da Xunta de Galicia!!
- Detalles
Tras pasar previamente pola Mesa Xeral, aprobouse na Comisión de Persoal do 2 de novembro unha Oferta de Emprego Público (OEP) correspondente a prazas de persoal laboral de entidades instrumentais do sector público autonómico da Comunidade Autonóma de Galiza para o 2022, para a posta en funcionamento de novos servizos públicos.
Aparte de ser algo novo, por ser a primeira OEP de entidades instrumentais que lembremos, o documento está inzado de eivas. Non consta ningún tipo de xustificación da necesidade desta OEP, nin de cales van ser eses novos servizos, nin en que entes instrumentais se van prestar e peca tamén de algo fundamental, como é o anexo das prazas.
Esta oferta de emprego, así, baleira e sen xustificar, resulta escandalosa se temos en conta que se trata dunha OEP adicional, mentres na Administración Xeral mantense a taxa de reposición pola que non se convocan prazas a maiores nin se cobren servizos novos con emprego público, o que abre a porta á privatización dos servizos públicos.
Engordando a administración paralela
O director xeral da Función Pública (DXFP) informou na Mesa Xeral previa de que se trata de “prazas necesarias para a posta en marcha e funcionamento de novos servizos cuxo establecemento veña imposto en virtude dunha norma estatal, autonómica ou local”.
Dito iso, engadiu que ían incorporar 80 prazas en base ao “acordo da Secretaría de Estado das Administracións Públicas” nos seguintes entes: Galaria, SEAGA, SPI (Sociedade Pública de Investimentos SA), XesGalicia e Portos de Galicia.
En cambio, na Comisión de Persoal o DXFP falou de 85 prazas en troques de 80, dato que non podemos contrastar ao non dispoñer do anexo de prazas.
Na CIG concluímos que aínda que é positivo que se aumente o emprego público, ao menos deberiamos poder valorar se eses novos servizos os podería realizar directamente a Administración Xeral na vez de acudir aos entes instrumentais porque o que está a facer aquí o goberno do PP é o contrario ao que vende: está a engordar a administración paralela.
En canto ás convocatorias derivadas desta OEP, o documento aprobado indica que se poderán contemplar procesos de promoción interna de conformidade cos convenios colectivos que sexan de aplicación en cada unha das entidades instrumentais convocantes.
Como novidade respecto ao primeiro borrador, Función Pública retráctase da súa intención inicial de que a quenda de persoas con discapacidade (supostamente 6 prazas) compútase na OEP da Administración Xeral, de xeito que finalmente computará nesta OEP de entes instrumentais.
Estando sempre a favor da creación de emprego, a opacidade total desta OEP levounos a que a CIG votase en contra mentres que CCOO, CSIF e UGT abstivéronse.
- Detalles
O concurso de corpos xerais rematou (e xa eran horas) en xuño deste ano coas tomas de posesión; pensabamos que con isto minguaría a adxudicación e prórrogas de prazas en comisión de servizos. Non foi así: abonda botar unha ollada ao cadro que segue para decatarnos do despropósito:
XANEIRO - XUÑO | XUÑO- NOVEMBRO | |
COMISIÓNS DE SERVIZO | 206 | 832 |
PRÓRROGAS DE COMISIÓNS | 178 | 511 |
TOTAL | 384 | 1.343 |
Así podemos observar un incremento de case o 400% de cobertura de prazas o cal é unha mofa para o persoal funcionario dos corpos xerais que esperan e esperan por concursos cuadrienais (para o resto do persoal, como escalas e corpos especiais ou persoal laboral, o concurso de traslados é ciencia ficción).
O recen aprobado Decreto de Mobilidade, de marcado carácter discrecional, perpetúa o enchufismo e o amiguismo para conquerir prazas de nivel, poder cambiar de localidade ou conciliar mellor. Do concurso aberto e permanente tan demandado só temos pobres declaracións de intencións, acumúlanse anos de inacción e vista a boráxine de comisións de servizo, quen o vai crer?
O colmo da historia esta a suceder agora cando para a elección de destino das persoas que logo de moito esforzo e sacrificio superaron a promoción interna non se lle van poder ofertar prazas na súa localidade, aínda que as haxa, porque priorizan as comisions de servizo sobre todo o demais.
As comisións están a ser a fórmula estrela de provisión de postos.. E así seguimos, pois as escalas da Administración especial levan moitos anos esperando polo concurso e na Administración xeral xa cumpría ter outro de maneira urxente.
Concurso aberto e permanente xa!!!!!
- Detalles
“Algo é algo” ou “menos dá unha pedra”. Ambas expresións resumen á perfección a actitude servil amosada por CCOO, CSIF e UGT na Comisión de Persoal que tivo lugar o 2 de novembro onde, co único voto en contra da CIG, certificouse que o persoal empregado público galego continuará a perder poder adquisitivo.
A situación é verdadeiramente grave e ten o seu xerme no “pacto de perdas retributivas” asinado en Madrid por CCOO e UGT e que foi ratificado na Comisión de Persoal do 2 de novembro cos votos de CCOO, UGT e CSIF, que tragaron o caramelo envelenado en forma de suba do 1,5 % que o único que fai é atenuar unha continua perda de poder adquisitivo.
A realidade que amosan os datos é incontestable. A suba salarial prevista para este ano 2022 do 3,5 % (2% + 1,5%) amósase insuficiente nun contexto inflacionista cun IPC interanual do 7,3 % e que na práctica supón que a perda de poder adquisitivo dos salarios públicos galegos neste ano 2022 vai ser cando menos do 3,8 %.
O director xeral de Función Pública manifestou que “tentarán” que a suba do 1,5 % con efectos económicos do 1 de xaneiro de 2022 se faga efectiva coa nómina de novembro.