- Detalles
O pasado 10 de xuño, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) publicou na páxina de Contratos Públicos de Galiza a documentación relativa á contratación da conservación ordinaria e vialidade invernal das estradas dependentes da Xunta de Galicia. Nos pregos desta licitación figuran os requisitos e tipo de persoal con dedicación exclusiva que deben contratar as empresas adxudicatarias do contrato.
A vixilancia de conservación xa ven sendo realizada dende fai anos polas empresas adxudicatarias. Porén, nestes novos pregos técnicos entre as condicións para Coruña Norte e Coruña Sur, aparecen catro contratos denominados expresamente como “vixilantes de explotación” (2 para cada zona). No resto das zonas non aparecen este tipo de vixilantes.
A vixilancia do estado de conservación e explotación dos elementos que integran o dominio público viario, das obras dirixidas pola Axencia Galega de Infraestruturas ou obras realizadas por terceiros, son funcións propias da escala de axentes de inspección, especialidade de vixilancia de estradas, segundo indica a Lei de emprego público de Galiza, quenes teñen a condición de axentes da autoridade segundo a Lei 8/2013 de estradas de Galiza.
A privatización encuberta das funcións de vixilancia e inspección supón unha vulneración flagrante do marco legal vixente, ademais de implicar unha perda de garantías para a cidadanía e unha desvalorización inxustificada do emprego público. A CIG dirixiu escrito á Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas Públicas, así como á Axencia Galega de Infraestrutura, no que lle esiximos o cumprimento estrito da lexislación e a defensa do carácter público das funcións que implican autoridade administrativa.
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocounos a unhas xuntanzas que serán o día 1 de agosto, coa seguinte Orde do día:
RPT DA CONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, XUSTIZA E DEPORTES
Trátase dunha proposta de certa amplitude que foi tratada nunha xuntanza previa o día 11 de xullo. E agora, no mesmo día pretenden "negociar" en Mesa Sectorial de Persoal Funcionario (MSF), e aprobala a continuación na Comisión de Persoal (CP). Valoraremos coa nosa asesoría xurídica se estas formas son susceptibles de impugnación. Descargar
RPT DE ATRIGA e RPT DE FACENDA
Estas dúas RPT pasaron por MSF o 18 de xullo, e serán aprobadas nesta CP. Destaca o incremento de específico de entre 3.500 e 6.100 € para algunhas xefaturas de servizo e subdirección xerais respectivamente. Descargar RPT de Atriga. Descargar RPT de Facenda
RPT DE POSTOS DE ADMINISTRACIÓN ESPECIAL
Pasou por MSF o día 28/07/25. Nese momento, a Administración retirou a modificación de 12 dos postos de oficinas agrarias comarcais, que sendo de enxeñería agronómica e técnica agrícola, ampliaban a montes e forestais, especialidades que non teñen nada que ver co traballo que se desenvolve nas oficinas agrarias. Finalmente a DXEP retirou eses 12 postos.
A proposta continúa co mesmo cambio noutros dous postos (un no centro de formación e experimentación agroforestal de Ribadeo, e outro na dirección de Fogga), corrixen un suposto erro na clasificación de un posto base de A2 que pasa a montes e forestal, e a retirada do requisito de título de capitan de pesca nun posto de mestre de taller de escolas náutico-pesqueiras.
- Detalles
A entidade está a negociar cos sindicatos o seu I Plan de Igualdade, que chega 18 anos tarde ―contando con que a súa aprobación sexa en 2025
A pesar de que dispoñemos cada vez de máis lexislación no eido da igualdade, o seu incumprimento é sistemático por parte das administracións, sen que teña consecuencias que as disuadan do contrario.
A lexislación obriga ás administracións públicas a dotarse de plans de igualdade dende o ano 2007, sen importar o número de persoas traballadoras que teñan ao seu servizo: non son plans de igualdade «voluntarios». Ademais, estes plans teñen que ser negociados sempre coa representación legal do persoal.
Nas administracións galegas esta obriga cúmprese ―no mellor dos casos― con considerábeis atrasos: o Sergas fíxoo en 2021 e a Administración xeral da Xunta no 2023. Outras administracións non correron a mesma sorte, como Ensino, onde nin tan sequera dispoñen del; e esta lista non ten fin… Os atrasos reducen significativamente a eficacia dos avances normativos e provocan prexuízos moi importantes nun camiño demasiado longo cara á igualdade real de oportunidades e de trato no eido laboral.
A isto engádese a escasa cultura da igualdade e responsabilidade social, pola que os plans de igualdade se afrontan como un mero trámite a cumprir, onde o que menos importa é o rigor e a efectividade. Convértense en simples instrumentos formais de contención dos avances, ao verse reducidos á única meta de cumprir coa lexislación de igualdade até entón insatisfeita con total impunidade e que terían que acatar sen necesidade dos plans. Cara á opinión pública véndese como avances o que non é máis que ficar no mesmo sitio de onde se partiu.
Outra das obrigas das administracións públicas é implantar e promover a linguaxe inclusiva e non sexista, como parte do dereito á igualdade e á non discriminación. Os poderese públicos deben implantar unha linguaxe non sexista no ámbito administrativo e fomentar o seu uso en todas as relacións sociais, culturais e artísticas (art. 14.11, LO 3/2007).
Neste contexto é no que a CIG vén de presentar a súa proposta, dentro do marco do compromiso da Valedoría do Pobo que precede á aprobación e implantación do seu I Plan de Igualdade: a retirada, sen máis demoras, da denominación sexista «Valedor do Pobo» que preside a fachada da sede da institución en Compostela, un chanzo de alto valor simbólico acorde coa súas responsabilidades. En substitución, solicitamos que tanto na fachada, como no seu web, imaxe corporativa e comunicacións, se empregue, de contado, a forma inclusiva e neutra «Valedoría do Pobo», símbolo dunha nova etapa por vir. A espera xa foi longa de máis.
- Detalles
Tras dous anos agardando pola creación das listas de escalas de persoal funcionario do Servizo de Prevención e Incendios Forestais (SPIF), fixeron unha apertura extraordinaria destas listas en xaneiro, seica pola urxencia, pero as probas non as fixeron ata a semana pasada, en plena campaña de alto risco.
Na proba visual, realizada na EGAP o 23 de xullo, houbo unha descoordinación tal que provocou atrasos nas mesmas de ata tres horas e media, e incluso que aspirantes marcharan sen ter feito a proba. Xa avisaramos de que o plan non era o correcto pero a Consellería só fixo caso a medias. Este foi o desenlace dun caos xa anunciado:
- As présas na convocatoria. As persoas aspirantes foron avisadas 7 días antes da proba, sen definir prazo e forma de presentar alegacións.
- Comunicamos que había erros. Ao detectar erros na listaxe (persoas exentas que foran convocadas) e comprobar que convocaban a máis de 1.000 persoas ás 9:00 da mañá, fixemos unha solicitude para que arranxaran iso (así como tamén solicitamos un xustificante de apto/non apto para as persoas que realizaran a proba, tanto a visual como a física).
- Modificación. Modifican a lista e poñen tres tramos horarios (escasos para mil persoas), pero non publican ningún tipo de aviso na páxina sobre a modificación, co que persoas aspirantes convocadas ás 12 chegaron ás 9 da mañá por descoñecer o cambio a tramos.
- Seguimos insistindo. Avisamos de que tres tramos non chegan, esta vez sen éxito na nosa solicitude. O único que conseguimos é a maneira de alegar ás listas das probas.
- Chega o día. Cunha media de máis de 300 persoas nun corredor, sen exposición de listas nas portas, con só dúas máquinas traballando, sen control de acceso por hora nin por apelido… o lío estaba montado.
- Queixas. Tralas queixas a viva voz das persoas aspirantes, ás 10:00 h comezaron a usar as listas, por hora e inicial de apelido. Isto non impediu un atraso dunha hora sobre o seguinte tramo.
- Máis lío. Comezan a chamar pola mesma inicial dende varias portas, polo que ninguén sabía cara onde tiña que ir. As persoas ían dun lado a outro para non perder opción a entrar (ata o final da mañá non comezaron a chamar por apelidos). Máis de 300 persoas nun corredor, en pleno mes de xullo, sen aire acondicionado nin corrente de aire, sen onde sentar. As persoas responsables solicitan reforzo pero só conseguen unha máquina máis sobre ás 12 da mañá (cousa que se iguala cando ás 15 se retira un equipo avaliador). A última persoa convocada entrou cun atraso de 3,5 horas, e tardou aínda unha hora máis en saír.
- Resultado. Caos organizativo que fixo que os/as aspirantes sufriran unha proba con grande estrés, cansazo, descoñecemento de cando ían acabar, e o que é peor houbo quen marchou por non poder quedar máis tempo “a espera” (na privada con sorte só conseguen unhas horas para asistir).
O único “positivo” a salientar é que pediron o reforzo ao verse sobrepasados (que aínda así non solucionou o problema) e que priorizaron persoas xestantes ou con impedimentos físicos que non estaban en condicións de permanecer de pé tanto tempo (ademais de a quen armaba bulla para que non lle alborotara o galiñeiro).
A Consellería ten que asumir que o persoal aspirante non somos números, senón persoas. Que non bote contas de canto pode aforrar "apertándonos” a todos e todas nun día por non gastar máis cartos nas probas, e que teña en conta os nosos avisos para non “montala” a próxima vez.
- Detalles
A DXEP retira a proposta de modificar os 12 postos das oficinas agrarias. Mantén o resto da proposta
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) anunciou na Mesa Sectorial que tivemos o luns 28 de xullo, que retiraban a proposta de modificación dos 12 postos das oficinas agrarias comarcais, que pasaban de ser para as escalas de enxeñaría agronómica e técnica agrícola, para abrilas tamén ás enxeñarías de montes e técnica forestal. Non retira o posto do centro de formación e experimentación agroforestal “Pedro Murias” de Agacal, nin o de Fogga. Tampouco retira a modificación do posto da xefatura territorial de Lugo e a eliminación do requisito de título profesional de capitán de pesca da Escola náutico-pesqueira de Ferrol.
A CIG defendeu que os postos de enxeñaría agronómica e agrícola son necesarios para a modernización da agricultura e gandería de Galiza, para as políticas da PAC, para a xestión e asesoramento das explotacións, para a atención ás persoas usuarias das oficinas agrarias, e que non semella adecuado substituír estes postos por persoas de enxeñaría de montes ou forestal, que nada teñen que ver coas funcións específicas de agronómica e agrícola. Por tanto, satisfainos parcialmente a retirada dos 12 postos das oficinas agrarias.
Para a CIG, o problema de raíz está na non cobertura regulamentaria dos postos de concurso específico. Segundo os nosos datos, ter feito en tempo e forma o concurso específico implicaría a liberación duns 30 postos de traballo que agora están bloqueados.
A estas alturas a solución non é doada, pois fagan o que fagan, van ter que ofertar postos que non pasaron polo concurso. E dende logo non poden ofertar postos de xefatura con nivel sen pasar primeiro polo concurso de traslados. Así que non queda outra que, se non teñen o número de postos necesarios, terán que crealos.
A DXEP asegura que si teñen os postos necesarios, pero dado que hai moitos postos abertos a A1-montes e A2-forestais, que hai un risco de que non lles cheguen se moitas persoas de A1 collen postos de A1/A2. Asegura que teñen outras alternativas, e comprométese a que nunha ou duas semanas os sindicatos seremos convocados a falar.
Xa adianta que isto implicará un atraso nas eleccións de destino.
- Detalles
Diante das incoherencias da Administración galega acerca de cal vai ser a titulación que se recoñeza para acceder aos procesos selectivos das categorías de cociña, a CIG solicitou resposta escrita á Dirección Xeral de Función Publica e Administración do Persoal, polo cambio introducido nas recentes convocatorias dirixidas ó persoal das cociñas da Xunta, e especialmente á escala de auxiliar de cociña, subgrupo C2.
Na Lei de emprego público de Galiza, os requisitos de titulación esixidos para o C1 de cociña é a de técnico/a e para o C2 só "titulación que habilite para as funcións do posto"; tanto na funcionarización do persoal laboral fixo de cociña, como na estabilización, como nas listas de contratación, permitiuse o acceso á categoría C2-Aux Cociña tanto co ciclo medio como co superior, igualmente ao que se pedía como persoal laboral do Grupo IV, oficiais 2° de cociña. Foron numerosas as persoas que nestas datas realizaron a consulta nos teléfonos de Emprego Público, atopándose con respostas incoherentes acerca da titulación coa que se poderían presentar.
Este cambio de criterio na primeira convocatoria do proceso selectivo de cociña deixa novamente a este colectivo nunha situación na que a día de hoxe dáse o paradoxo de que moito deste persoal interino está xa ocupando postos para os que non saben si poderán tomar posesión no caso de superar o proceso selectivo.
Tamén, no caso de que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) confirme o que pon textualmente esta convocatoria, por primeira vez, unha persoa coa titulación media (ciclo medio) poida acceder ás prazas de auxiliar (C2), e de técnico/a (C1), e que outra coa titulación do ciclo superior, só poida acceder as prazas de técnico/a, cando ata o de agora, o ciclo superior daba acceso as dúas categorías C1/C2 ou Grupo III/IV. Namentres o ciclo medio era para o acceso o C2 ou Grupo IV.
Todos estes bandazos que se veñen dando dende a funcionarización do persoal de cociña, e máis concretamente dende que a CIG comezou esta loita e puxo enriba da mesa esta rebaixa profesional pola falta de creación do grupo B, é polo que novamente ó non recuar a Xunta e encadrar a este persoal onde lle correspondería, volve cometer un novo agravio sobre este colectivo, o que ademais de encadralos/as nun grupo máis baixo do que establece a Lei, agora vanse presentar a uns procesos selectivos sen a seguridade de que si aproban poidan tomar posesión nunha das prazas as que se presentan.
Esiximos á DXEP que dea unha resposta certa á titulación requirida, que respecte a seguridade xurídica das persoas que van pagar unhas taxas e adicar o seu tempo e esforzos a preparar un proceso selectivo.
Dende a CIG seguimos a loitar polo recoñecemento profesional e os dereitos laborais do persoal das cociñas; non a degradación e maltrato profesional.
30/06/25. A CIG mobilízase para reclamar a profesionalización das cociñas da Xunta e na defensa dos dereitos do persoal non docente
- Detalles
Pola xestión deficiente da Xerencia do CGSIB qe afecta a máis de 1700 traballadoras e traballadores
INCOMUNICACIÓN E DENEGACIÓN DE DEREITOS
- Falta de comunicación ao persoal traballador, non obtendo resposta por teléfono nin correo electrónico ante cuestións vitais que afectan ao seu día a día laboral e persoal.
- Permisos non xestionados: non contestan coas Resolucións pertinentes, en tempo e forma, aos permisos solicitados polo persoal.
- Ameazas e coaccións: chámase por teléfono ás direccións dos centros con ameazas de expedientar ao persoal que exerza os seus dereitos (cando o sentido do silencio é positivo) e indicándolles que son as propias direccións que teñen que denegar e trasladar a ameaza ao persoal. Con frecuencia, non se emiten as resolucións que resolven as solicitudes e se lles dan instrucións, vía telefónica e con faltas de respecto, gritos e insultos ás direccións dos centros. Esta situación deriva nun clima laboral tenso e un risco para a saúde de todo o cadro de persoal, tanto ao que se lle indica que non pode exercer o seu dereito, o resto do persoal que ten que soportar a carga de traballo sen as coberturas precisas e as direccións, que teñen que denegar os permisos por indicación telefónica e baixo a ameaza de expedientar ao persoal que exerza o seu dereito.
DEFICIENCIAS NA XESTIÓN DO PERSOAL
- Ausencias sen cobertura nas baixas por incapacidade temporal (IT), vacacións ou outros permisos coa celeridade necesaria, o que obriga a modificar horarios do persoal dispoñible de forma sistemática, alterando gravemente as condicións laborais.
- Mala xestión de listas de substitución, continuando coa falta de transparencia e o incumprimento as súas propias normas internas.
- Incumprimento da LPRL: non se atenden ás solicitudes de medidas para cumprir coa Lei de Prevención de Riscos Laborais (LPRL) en materia de calor extrema, afectando a traballadores e traballadoras e persoas usuarias vulnerables (nenos e maiores) en centros sen a climatización adecuada.
- Falta de comunicación, non informando ás persoas representantes do persoal sobre cambios de quendas, modificacións horarias ou movementos de persoal, como é preceptivo.
- Atrasos xeneralizados en todos os procedementos de xestión, como foi a elaboración da RPT, pendente desde 2007.
- Caos documental coa falta de control e custodia da documentación, incluso a desaparición de expedientes do persoal.
- Erros e demoras en trámites coa Seguridade Social, recorrentes nas altas e baixas da contratación do persoal, afectando a períodos de cotización e prestacións.
IMPACTO NA SAÚDE E CONDICIÓNS LABORAIS
- Denúncianse situacións de Riscos psicosociais que afectan ao persoal por mor do trato ás persoas usuarias: calidade ínfima dos alimentos en comedores, racións limitadas...
- A ineficacia na xestión de recursos humanos nos Servizos Centrais que levou ao colapso, ignorando advertencias de aumentar o cadro de persoal, que traballa baixo unha presión insoportable sen os recursos necesarios.
Ante esta situación, a CIG SOLICITOU O CESAMENTO do actual xerente do CGSIB.
Abonda xa de inútiles na xestión!! Marche por onde viu e deixe de maltratar ao persoal!!
- Detalles
Sen ningún tipo de negociación, sen achegar nin un só documento que indique en que se modificou substancialmente o traballo das asesorías xurídicas, intervencións e xefaturas de servizo ocupadas polas escalas superior e técnica de finanzas, a suba a través do complemento específico de entre 3.500 € e 6.100 € segue adiante, sen pudor nin rubor. Créase unha pseudocaste… porque eu váloo!
Unha dúbida que nos xorde é esta: está o Goberno en mans destes postos para que defendan os intereses políticos deste Goberno a través de informes á súa medida, e de aí o pagamento a través desta suba…? Ou a situación é a inversa, e son estes postos os que poden chantaxear ao Goberno facendo informes de gasto máis ou menos favorábeis ou na defensa dos intereses políticos, e por iso conseguen esta suba salarial?
Sexa o motivo que sexa, a ninguén se lle escapa que este incremento salarial é inxusto en relación co trato que recibe o resto do persoal que traballa na Xunta de Galiza. Non obstante, isto ten máis transcendencia do que aparenta, ademais de ser sangrante aos ollos de calquera que o vexa. Para entendérmonos acerca das subas percibidas por facer o mesmo que xa facían, aquí van as porcentaxes:
SUBAS SALARIAIS |
||
Asesorías xurídicas |
16,67% |
|
Subdireccións nivel 30 |
19, 56% |
|
Intervencións delegadas |
19, 56% |
|
Xefaturas de servizo nivel 28 |
Servizos centrais |
15,60% |
Servizos periféricos |
22,87% |
Outra dúbida que nos xorde: o resto das xefaturas de servizos periféricos poden pedir xudicialmente que o seu complemento específico se equipare ao complemento específico das xefaturas de servizos centrais, como están a equiparar nesta RPT a estas xefaturas de servizo?
E outra dúbida máis: o resto de postos de traballo de nivel 28 e 30 teñen dereito a reclamar unha suba no seu complemento específico para equiparar o seu salario ao doutros organismos máis vantaxosos?
Para rematar, comunicarlles aos traballadores e ás traballadoras a «perla» que dixo o secretario xeral da Consellaría de Facenda para xustificar a suba do complemento:
É para retribuír unha especial dificultade técnica que ata o de agora non estaba valorada convenientemente… Se evidencia que las pruebas de acceso de esas escalas son, a día de hoy, distintas, con más pruebas… Creo que son aún las únicas en que se están exigiendo exámenes orales para las pruebas de acceso… Evidentemente son por que tienen una especial dificultad técnica y que es el objeto de la retribución.
Con este nivel de xustificación —activamos o modo de retranca— que podemos dicir nós para poder opoñernos á suba?!
Para a CIG, está moi ben homologar e compensar responsabilidades e cargas de traballo por arriba, pero sen esquecer que queda atrás moita outra xente que tamén o merece.
- Detalles
No DOG do 22/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 15 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo facultativo superior, escala de facultativos/as, especialidades de medicina, de psicoloxía e de pedagoxía; do corpo facultativo de grao medio, escala de técnicos/as facultativos/as, especialidades de enfermaría, de fisioterapia, de traballo social, de educador/a social e de terapia ocupacional; do corpo de axudantes de carácter facultativo, escala técnica de gobernantes/as, especialidade gobernante/a; e do corpo de auxiliares de carácter técnico, escala de auxiliares de clínica, corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.
As persoas interesadas poderán solicitar, por orde de preferencia, os postos ofertados no anexo I desta convocatoria, aos cales se engadirán as potenciais resultas como consecuencia das solicitudes de participación presentadas. Considéranse postos de resultas os postos de traballo cuxo sistema de provisión sexa o concurso ordinario e que estean ocupados con carácter definitivo por aquelas persoas participantes que obteñan un posto de traballo como consecuencia da adxudicación do concurso.
Incluiranse tamén como potenciais resultas os postos de traballo que teñan adscrito persoal funcionario por motivos de saúde ou rehabilitación, e estará condicionada a súa adxudicación a que a persoa funcionaria adscrita obteña un posto na resolución do concurso.
A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/ funcion-publica/concurso-de-traslados/
Presentación de solicitudes (de participación e de elección de postos):
1. Para participantes da Xunta de Galiza en servizo activo na súa escala de participación, accedendo ao Portal do empregado, no enderezo electrónico https://portax.xunta.es
2. Para os que estean en calquera situación distinta da referida no punto 1, a través do portal da web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo electrónico https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/
A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberá presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día de 13 de agosto de 2025 incluído, e dirixirse á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellería de Facenda e Administración Pública.
Unha vez rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para presentar as solicitudes de elección de postos de traballo.
Ademais dos postos ofertados no anexo I, engadiranse as potenciais resultas, que se publicarán na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/
- Detalles
A Consellería de educación escúsase nos procesos selectivos en marcha e no persoal docente para non negociar un Acordo para o Persoal de Administración e Servizos dos centros de ensino, nin a crear unha estrutura profesional nas cociñas.
Na Comisión de Persoal do xoves 17 de xullo de 2025, a CIG volveu a insistir na necesidade de negociar un Acordo de condicións de traballo para todo o persoal non docente dos centros de ensino e dunha estrutura nas súas cociñas co encadramento das escalas na lei no grupo ou subgrupo que lles corresponde, eliminando a rebaixa profesional. Esta vez si que estaba presente a Consellería de Educación neste órgano superior de negociación (casualidade, logo de denunciar que dende a pandemia non acudían a esta mesa, o que é obrigado para todas as secretarias xerais das consellerías).
Sen Acordo que regule as condicións laborais do persoal non docente
A resposta da consellería foi que cando rematen os procesos de estabilización, funcionarización, e reaxuste da RPT, nese momento valorarían se é necesario ou non negociar un acordo. Vamos, que están a dar largas, non teñen intención algunha de sentarse a negociar. Lembramos o compromiso do anterior director xeral de Función Pública, quen deu a palabra en mesa de que despois dos acordos de Política Social e SPIF, o seguinte sería o de centros de ensino.
Que non querían negociar as condicións de traballo do seu persoal era evidente. Levamos anos insistindo na necesidade de resolver os conflitos habituais de condicións de traballo do persoal funcionario e laboral destes centros, que teñen unha prestación de servizos diferente á da maioría do persoal funcionario. E que o persoal debera ter dereito a coñecer as súas condicións laborais antes de se producira a funcionarización para poder elixir con garantías. A CIG ten presentado varios escritos pedindo o comezo das negociacións, sen que se dignaran a respostar, faltando o respecto aos compañeiros e compañeiras que traballan nos seus centros.
Para Educación as cociñas son responsabilidade do persoal docente encargado do comedor
A consellería afirmou que as cociñas de educación non son equiparables a doutras consellerías (como Política Social), e non necesitan estrutura profesional porque as persoas responsables de comedor xa fan as funcións que noutras consellerías faría o persoal oficial de 1ª. Tras a pregunta da CIG de se o persoal docente ten a preparación técnica adecuada para deseñar os menús e facer os pedidos, o control da cociña e das normativas de hixiene, etc, saíron con que “elaborar os menús era cousa do Consello Escolar e que o persoal docente encargado ten a función de mercar as materias primas para que o persoal de cociña os prepare”.
Sabemos que a dirección das cociñas, a elaboración dos pedidos, o control das medidas de seguridade e hixiene ..., na práctica as realizan o persoal de cociña e por iso, como persoal laboral, conseguían ou ben o recoñecemento xudicial de “superior categoría” ou ben na maioría dos casos as diferenzas salariais de oficial de primeira. Pero agora, coa funcionarización, isto rematou, e coas escalas rebaixadas non cobran por este traballo extra. E preguntámonos se debe hoxe unha auxiliar de cociña facer estas funcións, ou se pode facelas un docente encargado de comedor. A resposta é clara: NON e NON.
E por iso que o 30 de xuño manifestámonos coa CIG, 300 traballadoras e delegados da CIG diante do edificio da Xunta e da Consellería para pedir a negociación das condicións laborais do Persoal non docente e unha estrutura profesional nas cociñas, co encadre correcto na Lei de emprego das escalas segundo as funcións e a titulación requirida. Esta foi a primeira mobilización e, como a Consellería non atende, non imos parar a loitar na defensa dos dereitos laborais do persoal empregado público que traballa nos centros de educativos!