- Detalles
Compañeira/Compañeiro:
O vindeiro xoves 15 de Maio imos facer unha CONCENTRACIÓN diante do edificio da EGAP en Fontiñas, Compostela.
Co lema «Por unha EGAP transparente e en Galego» esiximos a demisión da directora que, dende que entrou no posto, está a desmontar, literalmente, a institución. Á xa opacidade endémica uniuse o peche da biblioteca, a privatización de cursos, a dedocracia co profesorado, a falla de valoración das enquisas que realiza o alumnado, a baixada da calidade, a escaseza de cursos, sobre todo de linguaxe administrativa, a precaridade do persoal lingüista e, agora, a galegofobia.
Lembramos que o ano pasado directamente eliminou os actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, e que non hai ningún tipo de fomento da lingua galega, cando estamos a ver que o castelán se está a converter na lingua de uso cotiá, non só nos órganos da EGAP, senón tamén na formación.
É importantísimo manter unha formación continua de calidade e na nosa lingua, na que todas teñamos oportunidade de acceder aos cursos cunha oferta suficiente e equilibrada para atender as diferentes necesidades do persoal empregado público.
É por iso que che convocamos para que acudamos xuntas a esta MOBILIZACIÓN na defensa da EGAP.
Vémonos o xoves 15 de maio ás 11 h diante da EGAP!
Mobilízate contra a deriva privatizadora, antigalega e elitista da EGAP!
- Detalles
O día 6 de maio de 2025 tivo lugar a reunión.
1.- Lectura e aprobación, se procede, da acta da reunión anterior.
A acta non se aproba.
2.- Accidente na queima prescrita con data 31 de marzo de 2025 na provincia de Ourense.
Dende a CIG xa nos puxemos en contacto co traballador en repetidas ocasións e dentro da situación que puido ser está relativamente ben, iso e o mais importante.
Dende os organismos competentes neste tipos de situacións vanse facer entrevistas e indagacións para atopar as causas de este accidente.
A CIG esperará a ter todos os datos encima da mesa para sacar as conclusións mais acaidas, e evitar dentro do posible que estes accidentes se volvan producir.
3.- Novas Pick-up.
Dende a CIG claramente apostamos por outro tipo de conxunto operativo, asociado a unhas maiores prestacións de motor, con respecto ao peso máximo en orden de marcha do vehículo, polo que as prestacións dos motores parécennos moi escasas, formulando nas alegacións dos pregos de condicións técnicas unha relación peso potencia de carga máxima de 70 Cv/ Tn.
Tamén as prestacións da nova bomba, que é evidente que e moito mellor que as anteriores, para nós non alcanza os parámetros que dende a CIG parécennos os mais axeitados, fundamentalmente baseados nas características especificas da curva de potencia da bomba e nos seus rangos Caudal/Presión.
4.- Problemas nos EPI´s: queimaduras, radiación e faíscas nos novos EPI´s.
Para CIG este e un asunto especialmente importante, debido as queixas obxectivables dalgúns traballadores, pola aparente pouca protección dos novos EPIs ante queimaduras e faíscas.
O primeiro que queremos manifestar e que este e un asunto que ten moitas variantes, o primeiro e que as queimaduras na sua maioría prodúcense en queimas, e isto e certamente estraño. Dende o sindicato puxémonos en contacto con numerosos traballadores, obtendo informacións incluso contraditorias, polo que nos fai entender o complicado do asunto.
Os pregos de condicións técnicas son moi bos: a introdución dun novo tecido con maiores características anti-punzamento e mais contido en Para-aramida parécenos un bo paso adiante; as características de protección térmica era axeitadas a norma, e a pesar de todo parece que se están a producir queimaduras nalgúns casos.
Pola sua banda a Xunta enviou este EPI para su comprobación técnica a laboratorios independentes, e polos seus resultados son axeitados en base aos pregos de condicións técnicas polo que o EPI non é o problema. En cambio a nova camiseta a cal tamén se levou a comprobar parece ser que non da as prestacións mais axeitadas.
Dende a CIG parécenos que debe haber mais cámara de aire entre o EPI exterior a camiseta e a pel do traballador, porque na maioría dos casos parece que as mangas son especialmente estreitas e poden contribuír a perder eficacia na protección, e aínda que os reflectores no antebrazo parecen cumprir perfectamente, as caracteristicamente técnicas, no seguinte comité de EPI´s, imos propor a retirada desa parte do EPI, e cambiar o patrón nas zoas do brazo e antebrazo a un patrón mais folgado para garantir esa capacidade de illamento necesaria pola cámara de aire.
5.- Lavados dos EPI´s.
Dende a CIG solicitamos que se cumpran os procedementos de lavado dos EPI´s de forma mais eficiente.
Para levar a cabo esta cuestión plantexamos que se conciencie mais fortemente, ás persoas traballadoras da necesidade de entregar os seus EPI´s para evitar os riscos de saúde.
Que se mellore as capacidades loxísticas de recollida e entrega dos EPI´s ás persoas empregadas públicas, e polo tanto que perciban que o sistema e suficientemente eficiente para garantir a mellores rotacións de utilización.
Podendo fortalecer esta loxística a través dos propios traballadores do SPIF, na segunda actividade.
Por outra banda dende a CIG sempre pensamos a necesidade de colocar lavadoras nas bases para minimizar a exposición o ferruxe a través de lavados, o que non é significa que non se realicen os axeitados lavados industriais específicos.
6.- Gafas e protección solar para vixiantes.
Dende a CIG solicitamos que se entreguen a todos estes traballadores cremas de protección solo FP 50 e gafas solares, e a Administración comprométese na súa entrega, e que o traballador que lle falte calquera dos complementos que os pida no seu distrito.
7.- Problemas cos autorrescatadores.
Solicitamos saber o motivo porque se inflan os autorrescatadores.
A Xunta púxose en contacto coa empresa subministradora e informa que teñen un problema no recipiente de almacenamento de plástico, polo que estanse recollendo en todas as provincias (falta Coruña por recoller), e que antes da campaña de alto risco se van entregar novamente. Os autorescatadores funcionan perfectamente so que e necesario volver a facer un empaquetado mellorado.
8.- Proposta de botiquín individual.
Solicitamos que se repoñan os botiquíns individuais, e tamén que se repoñan as fundas exteriores dos botiquíns. Dende a CIG propoñemos dous tipos de tecidos, ou Cordura 1000D, ou o tecido exterior do propio EPI pero con dobre capa.
9.- Cantimploras individuais, pastillas potabilizadores.
E necesario que a os traballadores se lles entreguen cantimploras (material Tritan peso 100 g) que soporta temperaturas de 100° C, a auga non colle sabor e non da problema cando se empregan pastillas potabilizadoras, que no caso de ter que usalas e necesario agardar un mínimo de 30 min), dado que co cambio climático e as ondas de calor é necesario manter unha axeitada hidratación e unha importante garantía é minimizar os problemas de augas contaminadas cando se colle en circunstancias de necesidade en arroios e fontes de auga non garantidas.
A administración valora a compra dese material. As pastillas non se entregarían ata que exista un procedemento para potabilizar a auga.
10.- Sustentadores ou mochilas para bombeiros forestais.
Dado que temos que levar cantimplora, autorrescatadores, semi-máscara. botiquins etc, a cantidade de peso que se leva non é posible colgalo do cinto, polo que dende a CIG plantexamos diferente medidas de mellora desta cuestión.
Sustentadores, mochila, ou unha combinación dos dous, mochilas baixas que leves o material do día e a maiores permiten levar Sistema mole, que permitan o enganche de elementos de forma rápida.
A Administración mirou ambos sistemas e decantase por o sistema de mochila con sistema mole, adáptanse mellor o lombo, e a administración informa que teñen varios modelos, e que se traslada para levar o tema ao subcomité de EPI´s, para realizar o prego e posterior licitación da compra de mochilas.
11.-Micro emisoras brigadas.
As emisoras Sepura do primeiro modelo seguen nalgún caso sen micro, e coas luvas postas é case imposible realizar a comunicación.
A Administración informa que se está priorizando a compra de micros: faltan 96 micros de Sepura das brigadas de reforzo.
Hai stock de 100 para o modelo Motorola.
Vaise realizar unha compra de 400 portofonos Sepura.
12.- Comida asimilación rápida.
Dende a CIG indicamos que é necesario repartir as racións de asimilación rápida con axilidade, pois cando chegan os distritos chegan ca data de consumo preferente rematado.
A Administración informa que todos os anos a principio de campaña realízase a compra de racións de asimilación rápida.
13.-Rogos e preguntas.
Dende a CIG indicamos que a base de Bande, non dispón de illante no teito e que isto débese solucionar inmediatamente e ademais so dispón dunha ducha para mais de 40 traballadores e isto non pode ser así e que debese arranxar inmediatamente. A Administración informa que este e un local cedido que xa está contemplado nun proxecto de mellora o illamento do edificio, e que referido ás duchas no distrito dispoñen de varias duchas para poder usar de momento.
A Administración está deixando instalacións do Distrito XIX a unha empresa estatal, sacando espacio os traballadores públicos da Administración autonómica.
Dende a CIG solicitamos que esta situación debe rematar inmediatamente
A Administración informa no Comité:
Informa de que vai realizar unha proposta para achegar o borrador de prego para a roupa de prevención para as brigadas, onde inclúe novas prendas.
Todo dentro dun acordo marco dividido en 4 lotes.
Informe relativo a un comportamento inusual, do 25 abril dun traballador da consellería.
A CIG solicita que de xeito urxente, se convoque un comité extraordinario do CSSL de MR.
Dado que hai un protocolo especifico para comportamentos inusuais establecido en dito comité para solucionar de xeito urxente este problema.
- Detalles
O xoves 8 de maio asistimos á Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) onde discutimos a proposta de convocatoria de proceso selectivo para a escala de gardacostas-C1, especialidades de patrón/patroa e mecánico/a.
A CIG comezou a súa intervención queixándose das formas: é inaceptable que nos enviaran a convocatoria para a MSF aínda en prazo de alegacións, de xeito que o prazo de alegar rematou o día anterior á MSF, polo que cuestionamos que lles dese sequera tempo a ler o que quixemos manifestar. A resposta, como non, foi dicir que si lles deu tempo (só recibiron alegacións da CIG e doutro sindicato).
As alegacións que presentamos constan de catro páxinas nas que facemos un relatorio polo miúdo de moitas cuestións que teñen que corrixir. Por centrar a información aquí exposta, poñemos aquí as ideas principais. Se queres información polo miúdo contacta coa CIG:
- Forma de acceso: convocan mediante oposición. A CIG considera que o sistema selectivo idóneo é o concurso-oposición, coa fase de concurso do 40%, recoñecendo así tamén o principio constitucional de mérito. E hai que ter en conta que nestas escalas hai moitas persoas interinas que non van ver recoñecido o seu esforzo e adicación nos últimos anos.
- Requisitos das persoas aspirantes: a Lei do Emprego Público de Galiza (LEPG), esixe un título profesional determinado. Pero nesta convocatoria engaden un título de técnico superior no previsto na LEPG. A maiores, esixen o permiso de conducir B, caderno marítimo e certificados varios que non están previstos nin na LEPG, nin na Lei 2/2004, nin no Decreto 136/2017. Hai requisitos previstos no RD 269/2022, polo que se regulan os títulos profesionais e de competencia da Mariña Mercante, pero a DXEP non adaptou a LEPG. A xente debe coñecer as esixencias para presentarse ao proceso. A DXEP finalmente di que van a poñer o que di a LEPG. Pero ollo, que para a obtención dos títulos profesionais, as esixencias son as do RD 269/2022.
- Tempo para a realización do primeiro exercicio: as persoas candidatas teñen o dereito a organizar a súa vida tendo unha previsión de cando serán os exames, así que non nos vale coa redacción de que o primeiro exercicio non será antes dos 6 meses, pois sobran exemplos de procesos que despois pasan a 12 meses. Así que queremos que tamén poñan un máximo, non só un mínimo. A DXEP di que a data xa está publicada por unha información do Consello da Xunta. Pero: 1) unha información do Consello da Xunta non é normas, e 2) xa ten pasado que tentaron mover as datas doutros procesos que tamén estaban informados. Así que mantemos a nosa petición de que poñan un máximo de tempo.
- Promoción interna: como en todos os procesos defendemos que sexa do 50% do total da oferta, horizontal dende o mesmo subgrupo e vertical dende o subgrupo inferior, reciprocamente en todas as escalas.
- Exercicio de duas partes: non concordamos que as dúas partes do mesmo exercicio teñan cortes diferentes. Iso é, en realidade, o mesmo que ter dous exercicios con cortes separados. Queremos por tanto que o corte sexa único para todo o exercicio, non por partes.
- Nota de corte: queremos recuperar a posibilidade de rebaixar o corte ao 40% caso de que co 50% de acertos non se chegue á proporción de 4 aprobados por praza. Así foi nos últimos procesos.
- Exercicio de aptitude física: do mesmo xeito que defendemos adaptar a proba ao sexo, tamén queremos adaptala á idade, porque non buscamos atletas senón persoas aptas para facer o traballo.
- Exercicio de lingua galega: na liña de defender a obxectividade das probas, defendemos que este exame sexa tamén tipo test (cos contidos relacionados cos niveis funcionais da lingua en léxico, sintáctica e gramática).
- Criterios de desempata: xa sabemos a resposta, pero queremos que nos indiquen se non hai infrarrepresentación feminina nestas especialidade para telo en conta.
Agora falta que nos convoquen á Comisión de Persoal, onde se emitirá o informe para a aprobación da convocatoria por parte do Consello da Xunta.
- Detalles
Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal veñen de comunicarnos que, o vindeiro día 12 de maio, luns publicarase no Diario Oficial de Galicia a Resolución pola que se farán públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas de enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos, arquitectos técnicos e ciencias, convocado pola Resolución do 27 de febreiro de 2024.
- Detalles
No DOG do 07/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 5 de maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se modifica a Resolución do 28 de xaneiro de 2025 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de prevención e defensa contra incendios forestais.
Publican o novo prazo para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo, que será de quince (15) días hábiles, contado a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 8 de maio ata o 28 de maio de 2025.
Os concursantes que xa presentaron solicitude de elección de postos e non desexen modificala conservarán a inicialmente presentada.
En canto ao procedemento para a presentación das solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de acreditación de méritos e requisitos, seguirase o disposto na Resolución do 28 de xaneiro de 2025. O prazo para acreditar méritos rematará segundo o indicado no punto primeiro desta resolución.
- Detalles
A Xunta levará á Comisión de Persoal do día 08/05/2025 o Anteproxecto de Decreto polo que se regula o acceso e provisión de postos de traballo de persoas con discapacidade intelectual na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e nas entidades públicas instrumentais do sector público autonómico.
Tal e como vos adiantamos nesta nova, a Xunta non aceptou a maioría das nosas alegacións na mesa xeral.
- Detalles
Para a Comisión de Persoal do día 08/05/2025 Función Pública pretende facer unha modificación de varios postos da RPT da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza consistente en incardinar postos existentes conforme ás escalas e especialidades dos corpos de persoal funcionario da Administración xeral e de Administración especial.
Tratase dunha modificación de 178 postos de traballo das seguintes consellerías e entes:
• Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático
◦ Entidade Pública Empresarial Augas de Galiza
◦ Instituto de Estudos do Territorio
• Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
• Consellería de Política Social e Igualdade
• Consellería de Economía e Industria
◦ Axencia Galega de Industria Forestal
• Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas
◦ Axencia de Protección da Legalidade Urbanística
◦ Axencia Galega de Infraestruturas
• Consellería de Cultura, Lingua e Xuventude
• Consellería do Medio Rural
◦ Axencia Galega da Calidade Alimentaria
E tamén se abordará:
- Detalles
Nas xuntanzas que mantivemos coa directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) o luns 5 de maio, trasladounos a seguinte información sobre os concursos de traslados:
- Pendente de publicar en DOG (xa quedou aprobado en Comisión de Persoal) o concurso de arqueoloxía/restauración/delineantes/arquivos-bibliotecas-museos.
- Pendente de negociar o concurso de persoal veterinario.
- Pendente de negociar un concurso de laboratorio, mantemento, limpeza, cociña, recursos naturais ...
- Pendente concursos de informática, finanzas, estatística, escalas de inspección.
- Pendente concurso de persoal coidador (teñen a funcionarización pendente, con exame o 24/05/25).
Non da datas, nin do anterior nin dos que están en execución. O máximo é que serán “a maior brevidade”.
- Detalles
Ante a negativa unánime por parte das catro organizacións sindicais asinantes do acordo, remitirán en breve unha nova proposta na que quedaron en incluír as melloras organizativas.
O pasado día 05 de maio de 2025 fomos convocados pola Consellería e Sanidade para unha xuntanza na que abordamos a proposta de modificación do acordo para a ordenación e mellora da prestación de servizos veterinarios oficiais no ámbito da Xunta de Galiza.
As propostas de modificación realizadas pola Consellería de Sanidade pasan por:
- Cambio de momenclatura do posto que agora se denomina “persoal inspector veterinario de saúde pública de zona” por “inspector/a veterinario de saúde pública”
- Paso dunha distribución por comarcas a unha distribución por zonas argumentando que é mellor a nivel funcional e para o interese público. Din que isto responde á necesidade de adaptación do acordo despois de case dezaoito anos porque, aínda que recoñecen que funciona ben, ten pequenas eivas que tentan solventar con este acordo. Segundo indica a Consellería non vai supoñer unha distorsión do traballo actual debido a que:
- A mellora das comunicacións por estrada e dos medios ao dispor do persoal permite unha maior e mellor mobilidade.
- Manteranse os centros de traballo existentes e os tempos de desprazamento contarán como tempo de traballo.
- Non haberá cambios no horario actual, maís aló das da redución dunha hora para as gardas de presenza localizada.
- Creación do posto “coordinador/a de matadoiro” para aqueles matadoiros grandes; ex. Frigolouro de O Porriño.
- Creación do posto provincial “director/a técnico”
Ante a negativa das catro organizacións sindicais asinantes do acordo de subscribir estas modificacións o vicesecretario compromete ás seguintes actuacións:
1. Posibilidade dunha proposta na que se teña en conta a distinta especificidade dos postos do persoal veterinario que traballa nos matadoiros e o que traballa en Sanidade Pública
2. Establecemento de criterios para a cobertura das ausencias nos matadoiros, dentro da zona cando non poida tramitarse unha substitución (exemplo: asuntos persoais, conciliacións...), verbalizando criterios tales como voluntariedade, proximidade, e deixando por escrito que primeiro se procedería á súa cobertura a través das listas.
3. Compensación para o persoal veterinario dos matadoiros que traballe en datas de especial significado, 24 e/ou 31 decembro así como domingos e festivos
4. Convocatoria inmediata da mesa negociadora da RPT para plasmar as zonas e respectando, sempre, o lugar de traballo actual.
5. Convocatoria inmediata do concurso de traslados unha vez rematada a RPT
- Detalles
Na mesa xeral do día 05/05/2025, a CIG defendeu as alegacións ao Anteproxecto de Decreto polo que se regula o acceso e provisión de postos de traballo de persoas con discapacidade intelectual na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia e nas entidades públicas instrumentais do sector público autonómico.
Concordamos coa necesidade de regulación que se expresa no decreto, pero pensamos que esta podía ser a oportunidade de estender a regulación a outros tipos de discapacidade e non só á intelectual.
• No artigo 7 eliminan o punto 5 “A adaptación será aprobada e determinada mediante resolución do órgano directivo competente en materia de persoas con discapacidade”. Con este cambio e o anterior a avaliación da adaptación tanto do tempo como do espazo,etc.. pasa a ser unicamente avaliable por Función Pública cando antes era polo EVO e pola Dirección Xeral de persoas con discapacidade.
• No artigo 10 eliminan o segundo parágrafo “Dita condición deberá manterse ata que as persoas aspirantes adquiran a condición de persoal funcionario ou laboral da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e das entidades públicas instrumentais do sector público autonómico”. Advertimos que existen casos de discapacidades intelectuais provisionais.
• Engaden unha Disposición adicional única. “Protocolo de acollemento:No prazo de seis meses desde a entrada en vigor deste decreto publicarase un Protocolo para o acollemento no ámbito do emprego público do persoal de novo ingreso con discapacidade intelectual.” Isto vén a recoller a nosa petición de acompañante, titor, formador pero déixano para un protocolo posterior. Insistimos en que debe ir recollido no decreto.
• Debe engadirse un artigo que estableza que os postos de discapacidade intelectual e que figurarán nas RPTs, non deben ser detraídos da RPT entre postos existentes, senón que se deben crear como postos novos suplementarios cunha condición especial en relación ao seu encadramento en distintas unidades co fin de asegurar que, pola natureza, funcións e proximidade á residencia das persoas que os poidan ocupar, se poidan adaptar a esa demanda. Hai que lembrar que unha vez convocado o concurso de traslados de administración xeral se eliminaron do mesmo postos de persoal subalterno para dar tomas de posesión a persoas con discapacidade intelectual en vez de mantelos e crear novos postos a maiores que é o que defendemos.
• Mantemos as alegacións presentadas e tratadas no consello asesor, basicamente en axustes do texto do tipo “poderá facerse” por “farase” e sinalamos que existen dúas diferenzas entre o texto que foi ao Consello Asesor e o que vai a esta Mesa en relación aos artigos 6.1 e 7.4.
Función Pública di que a análise das prazas faise cando a elección de destino, co cal non aceptan a creación de postos novos para o acceso e provisiión de persoas con discapacidade intelectual.
En relación á eliminación da cláusula coas indicacións do Consello Asesor, din que é unha condición que as persoas con discapacidade non ían perder. Dende a CIG confirmámoslle que si existen ditames provisionais de discapacidade.