Novas por contido

Delegados e delegadas concentráronse diante do edificio de San Caetano para exixir melloras

Delegados de delegadas da CIG concentrámonos na mañá do xoves 20 de outubro diante do edificio administrativo da Xunta de Galiza en San Caetano para manifestar o seu rexeitamento a unha Lei de Orzamentos que non garante ningún tipo de medida para compensar nos seus salarios o desmesurado incremento do IPC (que na Galiza é superior ao do Estado), nin a recuperación de dereitos laborais.

Denunciamos que nos orzamentos para 2023 a Xunta de Galiza fixo un “copia e pega” do “pacto a perdas” negociado ás agachadas e asinado na Mesa das Administracións Públicas do Estado por CCOO e UGT, e que supón unha perda de poder adquisitivo nos vindeiros anos, a sumar ao que xa leva perdido o persoal.

A perda de poder adquisitivo que teñen as e os empregados públicos na Galiza, cando aquí a carestía da vida é maior porque o IPC interanual está xa no 9,2%. 

Nin sequera establecen a xornada das 35 horas, a pesar de estar no pacto estatal.

Na Lei de orzamentos para o 2023 a Xunta manterá suspendida a aplicación de todos os pactos e acordos retributivos e todos os dereitos recortados pola Lei de Medidas 1/2012 cando xa é hora de recuperalos, como é o caso do artigo 19 de V Convenio Colectivo, a suspensión de determinados artigos do Acordo de condicións do SPIF (nos que se regulan os descansos, as compensacións por noites ou domingos e festivos) ou os días de libre disposición, entre outros.

Xunto a iso denunciamos que se “hipoteque”, por moitos anos, a mobilidade do persoal da administración pública galega mediante a apertura de postos ao persoal doutras administracións públicas para a cobertura de prazas mediante comisións de servizos que durarán dous anos prorrogables de xeito indefinido ou que se manteña bloqueada a recuperación do Fondo de Acción Social, na contía e nas modalidades que existían até os recortes aplicadas polo PP.

Tampouco se establece un complemento que incremente as indemnizacións por razón de servizo –como axudas de custe e gastos de viaxe- xa que as actuais son totalmente insuficientes para cubrir os gastos de desprazamento ou manutención, co especial encarecemento dos combustíbeis.

Taxa de reposición

Tamén é inaceptábel que se manteña a taxa de reposición, porque vai levar a facer contratacións a través de sociedades instrumentais e a que aumente a temporalidade, cando a propia Función Pública recoñece que vai a haber un número importante de xubilacións que non se van dar cuberto. Isto, sumado á ineptitude para levar adiante as ofertas de emprego público nun prazo razoable, fai albiscar un panorama insoportable de colapso dos servizos públicos ou de privatizacións, como por exemplo a recente Residencia de Cerdedo ou Escola Infantil da Garda, que nacen privatizadas.

Advertimos do mantemento da limitación bestial para as substitucións ou a cobertura de prazas vacantes con interinos e interinas, porque, no canto de estender esta posibilidade a toda a administración limítana ao que eles consideran servizos esenciais ao tempo que dan carta branca para a contratación por medio de encomendas de xestión.

Modificación da Lei de Emprego Público de Galiza (LEPG)

En relación á Lei de medidas que modifica a LEPG, o director xeral de Función Pública non aceptou as alegacións presentadas e xustifica o seu silencio porque “moitas delas son reiteradas todos os anos” (en referencia á multitude de propostas de mellora de condicións salariais e de recuperación de dereitos ou de melloras a mobilidade e concursos e promoción interna que tentamos meter todos os anos).

Finalmente se reclamou que os dereitos recollidos no V Convenio do persoal laboral, sexan trasladados á LEPG para a súa aplicación a todo o persoal. A tal efecto se reiterou a proposta de negociar un acordo regulador antes de 6 meses. Mentres tanto, solicitaron a inclusión na LEPG dunha disposición transitoria que traslade os dereitos laborais do V Convenio ao persoal funcionario que non teña un acordo específico, garantindo así que non haxa perda de dereitos.

A CIG convoca unha concentración para este xoves, día 20 de outubro, ás 11:00 horas, diante da entrada principal do edifico administrativo da Xunta, en San Caetano, contra unha Lei de Orzamentos de Galiza para 2023, que non garante nin suba salarial, nin recuperación de dereitos laborais

A CIG-Administración denuncia que nos orzamentos para 2023 a Xunta de Galiza fixo un “copia e pega” do “pacto a perdas” negociado ás agachadas e asinado na Mesa das Administracións Públicas do Estado por CCOO e UGT, que supón unha perda de poder adquisitivo nos vindeiros anos, a sumar ao que xa leva perdido o persoal.

Denuncia ademais que non contempla ningún complemento, a maiores, que compense a maior perda de poder adquisitivo que teñen as e os empregados públicos na Galiza, cando aquí a carestía da vida é maior porque o IPC interanual está xa no 9,2%.

Xunto a isto denuncia que na Lei de orzamentos para o 2023 a Xunta manterá suspendida a aplicación de todos os pactos e acordos retributivos e todos os dereitos recortados pola Lei de Medidas 1/2012 cando xa é hora de recuperalos, como é o caso do artigo 19 de V Convenio Colectivo, a suspensión de determinados artigos do Acordo de condicións do SPIF (nos que se regulan os descansos, as compensacións por noites ou domingos e festivos) ou os días de libre disposición, entre outros.

Rexeita tamén que se hipoteque, por moitos anos, a mobilidade do persoal da administración pública galega mediante a apertura de postos ao persoal doutras administracións públicas para a cobertura de prazas mediante comisións de servizos que durarán dous anos prorrogables de xeito indefinido ou que se manteña bloqueada a recuperación do Fondo de Acción Social, na contía e nas modalidades que existían até os recortes aplicadas polo PP.

A CIG-Administración apunta que tampouco se establece un complemento que incremente as indemnizacións por razón de servizo –como axudas de custe e gastos de viaxe- xa que as actuais son totalmente insuficientes para cubrir os gastos de desprazamento ou manutención, co especial encarecemento dos combustíbeis.

Taxa de reposición

Rexeita, canda isto, que se manteña a taxa de reposición, o que vai levar a facer contratacións a través de sociedades instrumentais e a que aumente a temporalidade, cando a propia Función Pública recoñece que vai a haber un número importante de xubilacións que non se van dar cuberto. Isto, sumado á ineptitude para levar adiante as ofertas de emprego público nun prazo razoable, fai albiscar un panorama insoportable de colapso dos servizos públicos ou de privatizacións, como por exemplo a recente Residencia de Cerdedo ou Escola Infantil da Guarda.

Para máis, advirte do mantemento da limitación bestial para as substitucións ou a cobertura de prazas vacantes con interinos e interinas, porque, no canto de estender esta posibilidade a toda a administración limítana ao que eles consideran servizos esenciais ao tempo que dan carta branca para a contratación por medio de encomendas de xestión.

Modificación da Lei de Emprego Público de Galiza (LEPG)

En relación á Lei de medidas que modifica a LEPG, a CIG-Administración lamenta que o director xeral de Función Pública non aceptara as alegacións presentadas e xustificara o seu silencio porque “moitas delas son reiteradas todos os anos” (en referencia á multitude de propostas de mellora de condicións salariais e de recuperación de dereitos ou de melloras a mobilidade e concursos que tentamos meter todos os anos).

A CIG-Administración reclama que os dereitos recollidos no V Convenio do persoal laboral, sexan trasladados á LEPG para a súa aplicación a todo o persoal. A tal efecto reitera a súa proposta de negociar un acordo regulador antes de 6 meses. Mentres tanto, solicita a inclusión na LEPG dunha disposición transitoria que traslade os dereitos laborais do V Convenio ao persoal funcionario que non teña un acordo específico, garantindo así que non haxa perda de dereitos.

A Xunta presenta na Mesa Xeral (17/10/22) a súa proposta de salarios pola que o persoal empregado público perderá arredor dun 10% do seu poder adquisitivo nos próximos tres anos. A proposta é un “copia e pega” do “pacto a perdas” negociado ás agachadas e asinado na Mesa das AAPP do Estado por CCOO e UGT.

Con isto o salario vai subir un 3,5% (ao 2% de suba no 2022 se lle engade un 1,5% adicional con efectos retroactivos) un 2,5 % no 2023 e un 2% no 2024. Algo completamente insuficiente para paliar a perda de poder adquisitivo neste e nos vindeiros anos, tendo en conta que no 2022 no mes de outubro o IPC interanual na Galiza está no 9,2%.

A maiores este pacto de perdas contempla unhas subas adicionais se se cumpren determinadas condicións que en principio parecen que non se van cumprir, tal e como sucedeu co anterior acordo para os anos 2018- 2020.

A Xunta, sen intención de negociar nin salarios nin dereitos

A Xunta convocou (con carácter estritamente formal), unha Mesa xeral de Empregados Públicos (17/10/22) para dar traslado dun novo recorte de dereitos co que  quere ser cómplice do goberno español e dos sindicatos que apoian a vergoña do “pacto de perdas” (CCOO e UGT).  A CIG incidimos en que no noso país a perda de poder adquisitivo é aínda maior ao ser máis elevado o IPC que na media estatal e demandamos que a Xunta propoña un complemento para un incremento retributivo que poida mitigar a perda que implicará o pacto estatal.

Os dereitos mantéñenos suspendidos a pesar de que nada lle impide activalos

Denunciamos que na Lei de orzamentos para o 2023 a Xunta manterá suspendida a aplicación de todos os pactos e acordos retributivos e todos os dereitos recortados pola Lei de medidas 1/2012 cando xa é hora de recuperalos: o artigo 19 de V Convenio Colectivo,  a suspensión de determinados artigos do Acordo de condicións do SPIF (nos que se regulan os descansos, as compensacións por noites ou domingos e festivos), os dias de libre disposición, etc.

Igualmente se mantén bloqueada a recuperación do Fondo de Acción Social (FAS) na contía e nas modalidades que existían até os recortes aplicadas polo PP.

Hipotecan por moitos anos a mobilidade do noso persoal, mediante a apertura de postos ao persoal doutras administracións públicas para a cobertura de prazas mediante comisións de servizos que durarán dous anos prorrogables de xeito indefinido.

Nesta Mesa Xeral demandamos ademais un complemento que incremente as indemnizacións por razón de servizo (axudas de custe e gastos de viaxe) xa que son totalmente insuficientes para cubrir os gastos de desprazamento ou manutención coa elevada carestía da vida e, especialmente, dos combustíbeis.

Contratacións a través de entidades instrumentais

A CIG opúxose a que se fagan contratacións financiadas cos fondos da UE ou do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, a través de entidades instrumentais ou mediante encomendas de xestión ao tempo que se limita a contratación propia. 

Denunciamos que o mantemento da taxa de reposición nos leva a aumentar a temporalidade cando a propia Función Pública recoñece que  imos ter un número importante de xubilacións que non van dar cuberto. Isto sumado a ineptitude para levar adiante as ofertas de emprego público nun prazo razoable, danos un panorama insoportable de colapso dos servizos públicos ou de privatizacións (como por exemplo a recente Residencia de Cerdedo ou Escola Infantil da Guarda).

Para máis, manteñen a limitación bestial para as substitucións ou a cobertura de prazas vacantes con interinos e interinas. No canto de estender esta posibilidade a toda a administración limítana ao que eles consideran servizos esenciais ao tempo que dan carta branca para a contratación por medio de encomendas de xestión.

Unha sentenza, unha creación: cando hai sentenzas de indefinición a administración debe crear a praza no prazo de tres meses e sacala nunha oferta de emprego. O que non se pode é asignar unha vacante existente porque iso mingua a oferta total destas prazas.

Modificación da Lei de Emprego Público de Galiza (LEPG)

En relación á Lei de medidas que modifica a LEPG, o director xeral de Función Pública apenas resposta a un par de alegacións e NON ACEPTA NADA e xustifica o seu silencio porque “moitas delas son reiteradas todos os anos” (en referencia a multitude de propostas de mellora de condicións salariais e de recuperación de dereitos ou de melloras a mobilidade e concursos que tentamos meter todos os anos). 

A CIG esixe trasladar á LEPG os dereitos recollidos no V Convenio

Dende a CIG defendemos que os dereitos recollidos no V Convenio do persoal laboral, sexan trasladados á LEPG para a súa aplicación a todo o persoal. A tal efecto propuxemos negociar un acordo regulador antes de 6 meses. Mentres tanto, solicitamos a inclusión na LEPG dunha disposición transitoria que traslade os dereitos laborais do V Convenio ao persoal funcionario que non teña un acordo específico, que garanta así que non haxa perda de dereitos.

A Dirección Xeral de Defensa do Monte comunicounos unha proposta de instrución ás organizacións sindicais, que vai supor a gratificación extraordinaria das horas de prolongación de xornada realizadas polo persoal do SPIF no período comprendido entre o 14 de xullo e o 31 de agosto. A metade das horas realizadas vanse compensar en tempo de descanso e a outra metade de xeito económico. Esto foi nunha reunión mantida o día 5 de outubro e aínda estamos a espera de recibir a proposta concreta.

A nivel xeral, na CIG queremos manifestar o desacordo coas gratificacións económicas extraordinarias por exceso de xornada ao traballar nos lumes. Por suposto que se debe ver recompensado o sobreesforzo realizado dos máis de 2000 traballadores/as do SPIF, pero esta gratificación non pode tapar o feito de que se fixeron xornadas por riba do máximo legal permitido, motivadas en gran parte polo enorme número de prazas sen ocupar e a falta de reforzo no propio servizo.

Dende a CIG xa solicitamos a cobertura de todas as prazas, a substitución áxil das baixas e incluso a cobertura das vacacións e un SALARIO DIGNO para o persoal. Mais a Consellería do Medio Rural prefire agora retribuír os abusos realizados que ter o servizo cuberto ao 100% tal e coma se espera dun servizo de emerxencias, e cun respecto axeitado pola prevención de riscos laborais dunhas labouras de extinción cada vez máis perigosas.

Pagar os abusos nas xornadas significa pagar xornadas de mais de 12 horas loitando contra o lume. O que realmente nos preocupa é que se consolide esta práctica: abusar do persoal e logo tratar de compensar.

Por todo isto, dende a CIG acabamos de propoñerlle á Dirección Xeral de Defensa do Monte que compense todas as horas de prolongación realizadas con tempo de descanso. Ademais, que empregue os fondos previstos en ampliar o tempo de traballo do persoal descontinuo e contratar persoal para poder encher os ocos no servizo que xerarían estas compensacións.

Esto recoñecería o esforzo realizado que dignifica ao servizo: fortalecer o cadro persoal e negociar melloras nas condicións laborais O persoal descontinuo demanda ampliar o seu tempo de traballo e non vale facer trampas con declaracións coma as que fixo o presidente Rueda. O persoal de 9 meses ao que segundo as súas declaracións se lle ampliaba o tempo de traballo xa estaba previsto que se lle ampliara debido á funcionarización.

Na defensa do poder adquisitivo do persoal empregado público! Concentración da Área Pública da CIG, este venres ás 11 horas, diante da delegación do goberno en Coruña

A suba proposta consuma a perda de poder adquisitivo do conxunto do persoal. O pacto de perdas avalado por CCOO e UGT non recolle sequera a perda do poder adquisitivo que xa temos consolidada en 2022, de preto do 10%, a un trimestre de rematar o ano. 

Xunto a isto é de subliñar que a suba acordada para os anos 2022-2024 non chega a contemplar a inflación de prezos deste ano. Neste sentido, lembra que neste setembro situouse o IPC nun 9%, mais que estivo por riba do 10% boa parte do ano.

En tres anos, no mellor dos casos, non se recupera sequera o poder adquisitivo perdido no 2022, e asínase un acordo que dá por boa unha perda de máis do 5% entre este ano e o próximo. Ao que habería que sumar preto do -20%  que levamos desde 2010.

 

O Anteproxecto de Lei de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público da Comunidade Autonoma da Galiza pasou pola Mesa Xeral o 10 de outubro e apróbase na Comisión de Persoal do día 11 co voto favorable de CCOO, UGT e CSIF e en contra da CIG.

Esta norma reproduce a Lei 20/2021 de temporalidade coas súas discriminacións sen dar unha solución a moitas das eivas que se derivan da lei estatal. Cabe lembrar que a Administración Xeral da Xunta é a campioa da temporalidade, superando o 30% de media de persoal temporal e interino.

Fixemos un esforzo ata o derradeiro minuto para mellorar o texto pero esta lei aínda non responde as expectativas do persoal. E como isto non remata aquí, imos poñernos en contacto cos grupos parlamentares para que recollan as nosas emendas e as defendan na tramitación parlamentar da lei. Función Pública segue tratando de xeito vago moitas cuestións que deberían ser definidas nesta lei, e a maiores crea novas escalas e especialidades e modifica de xeito significativo funcións e requisitos para escalas xa creadas sen telas negociado previamente.

Destacamos:

  • Limita a fase de concurso do concurso oposición a 30% experiencia-10% outros méritos.
  • Cunha declaración responsable os/as aspirantes farán a autobaremación dos méritos pero Función Pública só vai revisar as de maior puntuación ata completar o número de prazas convocadas. Ademais se falseas ou erras podes ser expulsado/a do proceso. Normal no primeiro caso, unha aberración no segundo.
  • Reduce os prazos a metade dos procesos selectivos pero á vez auméntanse os prazos sobre os límites da lei estatal para convocar ou incluso ter rematados os procesos.
  • Para evitar a concorrencia limita as excedencias por interese particular e incompatibilidade por 2 anos e obriga a escoller entre escalas se superas varios procesos para que ninguén aprobe máis de un á vez ou tome posesión nun solicitando excedencia noutro.
  • No concurso-oposición nin exames tipo test, nin se garante un único exercicio con nota de corte ponderada se hai varias probas. Eso si aceptan eliminar o corte por lei da metade de preguntas acertadas.
  • Crean escalas e especialidades: capataz, patrón, guía, gobernante, técnica e superior de información xeográfica, reprodución cartográfica, agrupacións profesionais, etc.) e mudan funcións e requisitos. Anuncian que isto vaise negociar nas emendas á lei.
  • As probas que van ser valoradas na fase de méritos se refiren unicamente a administración convocante.
  • A lingua galega vai ser requisito previo e poderá facerse proba previa de coñecemento do nivel requirido.
  • Outorgarase unha puntuación maior (sen aclarar canto) para os servizos prestados na administración convocante.
  • Unicamente se valora o tempo traballado como temporal/interino ou INF.
  • Muda a data de referencia para os méritos e requisitos a data de entrada en vigor da lei pola data da convocatoria.
  • Dalle poderes a Dirección Xeral de Función Pública para mudar equivalencias e reducir prazos.

Estamos pendentes de que a Administración nos remita canto antes o documento definitivo para facelo público, pois na propia Comisión de Persoal mudaron cuestións. Mentres, tes a túa disposición o documento que foi a votación na Comisión de Persoal: descargar.

Apróbase tamén, co único voto a favor da CSIF, a modificación dos estatutos da Axencia de Calidade do Sistema Universitario Galego (ACSUG) para darlle entrada no seu Consello Reitor á Universidade privada unha porta aberta á privatización no ámbito universitario. A CIG, CCOO e UGT votamos en contra

Mais cousas nos rogos e preguntas:

  1. Vaise facer unha reunión técnica para ver que esta a acontecer coa certificación de servizos prestados como ámbito sociosanitario no SERGAS da OPE social.
  2. Están a traballar na RPT de medio rural, teremos borrador a finais de mes.
  3. A orde de integración do persoal do Consorcio vira nos vindeiros días a Mesa Xeral de empregados públicos.

A CIG vén de rexistrar sendos escritos dirixidos á Dirección Xeral de Función Pública onde pedimos unha rebaremación da fase de concurso dos procesos selectivos para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, nas especialidades de medicina e terapia ocupacional. Ao tempo, na Comisión de Persoal do 11 de outubro fixemos extensiva esa petición de rebaremación ao resto de procesos selectivos da OEP Social.

No apartado II.2.2.1. das bases deses procesos selectivos disponse como se valorará en ditos procesos a experiencia profesional. Nese apartado recóllese textualmente:

“Experiencia profesional, entendida como os servizos prestados nalgunha das actividades descritas no catálogo de servizos sociais, a que fai referencia o artigo 18 da Lei 13/2008, do 3 de decembro, de servizos sociais de Galiza, en calquera Administración pública...”

En función da área sanitaria o servizo de persoal do SERGAS acreditou ou non que os servizos prestados na mesma pertencen ao catálogo de servizos sociais sin ter un criterio homoxéneo nin unificado. O criterio nalgunha área sanitaria foi acreditalo dese xeito se a persoa interesada así o solicitaba.

Para a CIG isto é un claro erro de interpretación das bases da convocatoria, xa que os centros do SERGAS son centros sanitarios, non son centros prestadores de Servizos Sociais, polo que non pertencen ao citado catálogo de Servizos Sociais. Non poden ser puntuados consonte o apartado II.2.2.1. senón que lles correspondería ser baremados dacordo ao apartado II.2.2.2. das citadas bases: “Experiencia profesional, entendida como os servizos prestados en calquera Administración pública, como persoal laboral na categoría (...)

Isto supón unha situación moi discriminatoria por varios motivos: en primeiro lugar, persoas que prestan servizos no mesmo organismo (SERGAS) están sendo baremadas de maneira distinta en función da área sanitaria, e en segundo lugar, as persoas que si prestan servizos dentro do catálogo de servizos sociais vense perxudicadas por ese erro de baremación. Pode suceder que no prazo de presentación de reclamacións as persoas que saen beneficiadas por este erro non realicen ningunha reclamación, polo que o baremo definitivo estaría errado.

Cumpre lembrar que estas diferenzas de puntuación entre prestar servizos no Sergas ou noutras administracións públicas tamén se dan nas bases dos procesos selectivos convocados polo SERGAS, puntuándose tamén dobre a experiencia neste organismo fronte a outras administracións públicas, como a Xunta.

Esta situación estase a producir tamén noutros procesos selectivos da chamada OEP Social, polo que na Comisión de Persoal do 11 de outubro a CIG esixíullea Función Pública que se fixera unha revisión completa da valoración de méritos da fase de concurso dos procesos selectivos derivados da OEP Social onde se estaban a facer polo SERGAS esas certificacións erradas.

Ante a insistencia da CIG conseguimos arrancar de Función Pública o compromiso de convocarnos a unha sorte de "gabinete de crise" para valorar a situación en aras de buscar unha solución á desfeita provocada polo SERGAS.

Para a CIG a única solución pasa por facer unha rebaremación completa respectando o estipulado nas convocatorias dos procesos selectivos para non xerar inxustizas nin discriminacións entre as persoas participantes neses procesos selectivos, que se revisen tódalas certificacións emitidas, que non se puntúe do mesmo xeito o tempo traballado no SERGAS que na Xunta e que, en definitiva, non se xogue co posto de traballo nin o destino de moitos compañeiras/os.

Función Pública achéganos información relativa ao proceso de funcionarización de persoal laboral das categorías 1 (axudante de cociña) e 11 (limpador/a) do grupo V na escala de persoal de limpeza e cociña e recursos naturais e forestais (especialidade de persoal de limpeza e cociña) pertencente á Agrupación Profesional do persoal funcionario da Administración Xeral.

Podes consultar o documento aquí. O prazo de alegacións remata o día 21 de outubro ás 14:00 horas. Se tes algo que alegar faino a través desta ligazón.

Despois das nosas sentenzas favorables ao recoñecemento do dereito para todo o persoal a Xunta e os sindicatos asinantes poñen en marcha, despois de tela paralizado durante case dous ano, a carreira profesional.

Os novos acordos de carreira, se ben teñen melloras gañadas pola CIG nos tribunais seguen a ter fundamentalmente 3 eivas:

1) Non recoñecen o carácter retroactivo do grao I para o persoal interino e temporal.

A sentenza gañada contra a orde do grao I di textualmente que se recoñeza o dereito a este persoal a acceder ao mesmo. A Xunta, CCOO e UGT manteñen que se debe de recoñecer sen efectos retroactivos. Nós mantemos que si a sentenza recoñece ese dereito este se estende ata o 2019, ano no que comezou o grao I para o restante persoal.

A CIG solicitou no TSXG un acto de execución de sentenza ao entender que con este novo acordo non se ateñen á sentenza e polo tanto será este tribunal o que decidirá quen ten razón, se o persoal interino e temporal debe cobrar o grao I dende agora ou dende o 2019.

2) Manteñen a obriga de funcionarizarse para o persoal laboral fixo que queira acceder á carreira.

Outra das sentenzas gañadas anula as disposicións da orde de confección de nóminas onde se suspende o dereito á carreira ao persoal laboral fixo que non se queira funcionarizar e se lle esixe a devolución dos importes.

A Xunta non cumpre coa sentenza e mantén a exclusión, ademais de recorrer en casación ante o Tribunal Supremo. Haberá que esperar á sentenza deste recurso.

3) Non inician o recoñecemento do grao II no ano 2021 para os subgrupos C1, C2 e AP.

A Xunta, CCOO e UGT van asinar un novo acordo para pór en marcha o grao II pero con efectos de 2022.

Hai que lembrar que paralizaron a posta en marcha do acceso ao grao II, cando se tiña que regular no segundo semestre de 2020 e ter efectos dende o 1 de xaneiro de 2021.

A escusa que puxeron para non facelo é que a CIG presentara unha demanda, escusa de mal pagador, pois unha demanda non paraliza un procedemento, as sentenzas da CIG son de mediados do 2021, cando o grao II xa tiña que estar en marcha. E a maiores o discurso de que houbo un “parón xudicial” non cola cando nin había sentenzas, nin había medidas cautelares que paralizaran nada.

Para a CIG non retomar os prazos iniciais e recoñecer o inicio en 2021 para os subgrupos C1, C2 e AP significa unha perda de dereitos e dos importes do 33% do grao II do 2021 para estes subgrupos, algo que non é tolerable.

Aínda así queremos facer unhas consideracións xa que nestes acordos hai unha serie de avances que son derivados das sentenzas gañadas pola CIG ou da negociación dos mesmos:

1) Os tramos para acceder ao grao II se igualan para todos os subgrupos.

En tres anos se chega ao 100% do complemento de carreira. No anterior acordo para os subgrupos A1 e A2, o grao II se iniciaba en 2022 e se chegaba ao 100% en 4 anos. Nestes novos acordos se reduce a tres anos e se iguala ao resto dos subgrupos e isto é positivo. Pero non a costa de que o C1, C2 e AP non comecen a cobrar con efectos de 2021, algo que sería compatible coa reducción de tramos.

2) A carreira se estende ao persoal interino e temporal.

Obrigados polas sentenzas así o fan. Pero non recoñecen o efecto retroactivo.

Aínda que con avances produto das nosas accións, consideramos que a execución das sentenzas se fai de xeito torticeiro e que non se cumpre na súa integridade o sentenciado pola Xustiza, polo que seguiremos negociando ata a Comisión de Persoal, pero de non mudar nos aspectos antes enumerados dende a CIG non poderemos darlle o noso visto e prace a esta nova carreira.

A proposta, aceptada por CCOO e UGT, e rexeitada pola CIG, ELA e CSIF, non compensa sequera a perda do poder adquisitivo que xa temos consolidada en 2022, de preto do 10%, a un trimestre de rematar o ano

A suba acordada para os anos 2022, 2023 e 2024 non chega a compensar a inflación de prezos que xa temos neste ano 2022. Neste sentido, hai que ter en conta que en setembro o IPC interanual situouse nun 9%, mais que estivo por riba do 10% boa parte do ano.

Goberno, CCOO e UGT están a propoñer para o actual ano 2022 un incremento do 3,5%, que en realidade inclúe o 2% que xa está aplicado dende xaneiro e ao que lle sumarían un pago único do 1,5% en decembro. Xa que logo, o persoal ao servizo das administracións públicas perdemos como mínimo un 5,5% de poder adquisitivo só no ano 2022.

Para 2023 o incremento sería do 2,5%, ao que se lle podería sumar un 0,5% máis en outubro en función do IPC harmonizado 2022-23 (se suma máis do 6%), e outro 0,5% se o PIB nominal do 23 supera a previsión do Goberno.

E para 2024 a suba salarial sería do 2% coa posibilidade de sumar outro 0,5% se o IPC 2022-2024 harmonizado supera o incremento salarial previsto.

Poñéndonos no mellor dos casos, no 2022 xa perdemos como mínimo un 5,5%, e en tres anos, tendo en conta a evolución do IPC do 2022 a 2024 en total podemos ir a un 10% de perda do noso poder de compra. A esto hai que sumar o que levamos perdido en anos pasados. Esto é o que asinan CCOO e UGT co Goberno do Estado e que venden como un logro.

Diante desta situación, a CIG convoca unha concentración para o día 14 diante da sede da Delegación do Goberno na Coruña na defensa dos dereitos das persoas empregadas públicas e da medida de baterías ante a carestía da vida que xa ten presentado ante o Goberno.

Outras novas recentes

Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de corpos xerais: novo listado de prazas para revisar (23/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un novo listado de prazas para o concurso de traslados de corpos xerais. Non indican prazo, pero podemos alegar. Se é do teu interese, podes descargar o listado: ligazón. Se sabes de prazas que están mal ou non aparecen, podes contactar coa CIG. O xoves 25 de abril estamos convocados a unha Mesa Xeral, e teremos unha xuntanza...
Venres, 19 Abril 2024

RPT de funcionarización de varios postos dos grupos III e IV

De cara a unha vindeira mesa de negociación, a Dirección Xeral da Función Pública vén de remitirnos unha proposta de modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta de Galicia, no corpo de técnicos de carácter facultativo da administración especial (grupo B), no corpo administrativo da administración...
Mércores, 17 Abril 2024

Criterios de repartición do Fondo de Acción Social do ano 2023

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador de criterios de repartición do Fondo de Acción Social (FAS) para o exercicio económico 2023, con vista a unha vindeira xuntanza de negociación. Na proposta que achegan non se recuperan as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público...