Novas por contido

No DOG do mércores 15/07/2020, publicase a Resolución do 6 de xullo de 2020, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se modifica a Resolución do 25 de novembro de 2019, pola que se convoca concurso para a provisión de postos de traballo vacantes na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, e a Resolución do 22 de xuño de 2020, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia

Nesta resolución:

Primeiro. Inclúese un posto na relación de postos vacantes 

Segundo. Inclúense 8 postos na relación de postos de potenciais resultas.

TerceiroAmplíase o prazo de presentación de solicitudes de elección de postos e de xustificación da posesión de méritos e requisitos en sete días hábiles, o devandito prazo rematará o 28 de xullo de 2020 (corrección de erros DOG 16/07/2020).

O que non queda claro é:

1. Por que non se inclúen os postos que quedaron vacantes a partires da convocatoria (27/11/2019).

Dende que fora a convocatoria en novembro/2019 pasaron demasiados meses, polo que se produciron un montón de novas vacantes; razón pola que a Administración fixera un amago de intento de ampliación de vacantes. Finalmente o esforzo que fixo moita xente para revisar e alegar, non serviu de nada, porque Función Pública decidiu non engadilas. Nunca deron explicacións "oficiais", pero temos a idea de que foi por seguridade xurídica.

Porén, atopámonos agora que o posto numerado como 1922 que engaden agora como vacante, foi introducido no buzón de postos en febreiro de 2020. Entón, o que fan agora non é corrixir un erro, senon engadir unha vacante nova. E as demáis vacantes xeradas entre o 27/11/2019 e o 31/05/2020 (data que nos anunciaran "de peche" do listado de vacantes), por que non saen tamén? Porque o mesmo pon en perigo a "seguridade xurídica" engadir unha que cen prazas. Que ben lles ven ter un lote de prazas para repartir comisións de servizo a dedo.

2. Cal é o procedemento para que as persoas interesadas poidan incluir os novos postos que aparecen nesta resolución si xa teñen presentada a solicitude.

Entendemos que calquera persoa que xa presentou a súa solicitude de postos, podería xerar unha nova solicitude.

3. Cales son as prazas de resultas que foron retiradas do Anexo II por proposta de amortización

As oito prazas engadidas en resultas agora, son todas as que faltaban? Ou haberá prazas de persoas que solicitaron concursar e que non son ofertadas en resultas por proposta de amortización das consellerías? Demandamos transparencia a Función Pública facilitándonos esa información.

Recibimos uns borradores das prazas que teñen intención de ofertar para elección de destino das seguintes escalas (das demáis ainda non sabamos nada):

Destino provisional ou definitivo?

A información que nos transmiten é que os destinos van ser provisionais, agás na escala de arqueólogos/as que será definitivo (a persoa aprobada xa tivo o destino provisional fai catro anos).

O destino provisional non é a mellor alternativa, pero tal e como están enleadas as cousas, probablemente sexa a mellor opción. O ideal é que unha vez resolto o respectivo concurso de traslados, as prazas vacantes sexan ofertadas primeiro ao persoal de promoción interna, e despois ao de libre. Pero cando un concurso se retrasa varios anos, ou inclusive cando leva dez anos sen convocarse, a cousa se complica.

En corpos xerais, para liala máis por cuestións xurídicas, o concurso de traslados non vai ser resolto nunca antes de que remanten os últimos procesos selectivos convocados (25 e 26 de novembro de 2019, con lista definitiva de admitidos/as publicada o 5/6/2020, así que ainda falta). Así que, alguén se atreve a poñer unha data para que o concurso estea rematado? E agardar ao concurso implica moito tempo sen que o persoal que aprobou tome posesión da súa nova praza ou novo grupo. Se non toma posesión antes de rematar o ano, esto afectaría, por exemplo, ao importe da súa carreira profesional que seguiría sendo a do grupo inferior.

En persoal veterinario comezárase a falar do concurso en xaneiro deste ano 2020 (enviáranos un borrador e presentamos alegacións). Pero dende entón, nada máis. Así que agardar a que se resolva o concurso implicaría un tempo indeterminadamente longo sen que o persoal aprobado poida acceder a súa nova condición de funcionario/a de carreira.

Eso si, o destino provisional non pode prolongarse indefinidamente no tempo (como os catro anos que estivo a persoa que aprobou na escala de arqueólogos/as).

Que prazas ofertar?

A CIG defende que as ofertas de postos dos procesos selectivos sexan con prazas vacantes de nivel base resultantes dun concurso de traslados previo. Pero se o destino é provisional, que oferten todas as vacantes.

Non podemos aceptar que unha persoa que aprobou a oposición teña que desprazarse diariamente a outra localidade existindo prazas vacantes dabondo. Ou que non poida optar provisionalmente a un posto de nivel ocupado interinamente (algo que ocorre habitualmente en determinadas escalas e administración especial).

Así que, e en especial cando o número de prazas ofertadas é cativa, reclamamos de Función Pública que para destino provisional oferte todas as vacantes existenes, ocupadas ou non.

En canto ás prazas de persoal laboral ocupadas por persoal laboral temporal/indefinido que superou o proceso selectivo de veterinarios, reclamamos que as respectivas prazas sexan recualificadas e ofertadas no destino provisional. É dicir, que se poñan as pilas para facer unha modificación veloz (como outras que teñen feito en cuestión de días cando lles intereseou).

Elección de destino voluntaria

No caso dos corpos xerais, ao solaparse os actos de elección de destino co concurso, outro condicionante que poñemos para dar o noso apoio ao destino provisional é que sexa voluntario. Defendemos que quede a decisión do funcionario ou funcionaria aceptar ou non un destino provisional co que esto supón de desprazarse de centro ou localidade durante un tempo indeterminado. 

Alegacións

A maiores das alegacións xenéricas que relacionamos neste texto, podemos presentar alegacións a prazas individuais. O prazo que nos dá Función Pública é ata o luns 20 de xullo, polo que se tes algo que dicirnos, contacta coa CIG antes desa data.

Os anos de goberno de Feijoo tiveron un carácter autoritario, privatizador (ben directamente, ben a través de asistencias técnicas), corrompeu a negociación das condicións de traballo do seu persoal convertíndoas nun simple trámite, xudicializou as relacións laborais, mantivo unha insostible temporalidade, non convocou procesos selectivos suficientes, non deu sacado concursos de traslados cunha temporalidade aceptable..

Aínda así preséntase á reelección cun programa electoral que vende o que non foi quen de facer en doce anos. Así que acudimos a el para facer unha análise do que fixeron e do que nos queren vender.

Reducción da temporalidade. Pide a eliminación da taxa de reposición de efectivos que impide ou limita as ofertas de emprego, pero só en sectores de politicas sociais. Claro, como que o PP non a aplicou nunca.

Convocatorias de concurso de traslados. Como poden atreverse  a vendernos o concurso de traslados permanente cando no mellor do caso pasan moitos anos entre concursos, noutros pasan décadas, e outros nin sequera pensan convocalos?

Carreira profesional. Venden unha carreira porfesional pactada coas organizacions sindicais. Non é certo: non contaron coa maioria sindical suficiente. Tiraron para adiante implantando un sistema extraordinario da carreira que deixa fora ao persoal interino e temporal, obriga a funcionarizarse ao laboral fixo, aplica diferentes velocidades segundo o grupo e con excesivos deseguilibrios entre uns e outros.. No seu programa din que na próxima lexislatura só ten previsto a  convocatoria de acceso a novos grados para "progesar" na carreira para o persoal sanitario. E nós?

Conciliación. Propoñen a aplicación de novos supostos para o acceso a flexibilidade horaria; pero non é nada novo, só traspoñen o que xa estaba previsto na Lei de impulso demografico.

Teletraballo. Fala da extensión do teletraballo a máis postos. E que ata o 80% destes poidan facer ata o 50% do seu traballo de xeito non presencial. Coa súa proposta reduce as actuais 3 xornadas máximas semanais, a 2,5 xornadas no futuro. Retrocedemos.

Funcionarización. Un clásico no seu programa electoral. Non establece garantías dos dereitos laborais. En todo caso forza ao persoal con: o condicionamento da carreira profesional, a inexistencia de procesos selectivos e concursos de traslados como persoal laboral.. 

Acoso laboral. Anuncian un novo Protocolo cando xa temos un dende o ano 2016. Por que non o aplican entón? 

Propoñen estender ferramentas para axilizar e liberar carga de traballo como na Axencia Tributaria de Galicia, o que ven a ser igual a externalizar expedientes en empresas privadas, e menos persoal empregado público.

Plan de capacitacion dixital, que a pesar de estar xa na Lei dende hai mais dun ano, a Xunta non quixo nin falar. E mentres estendeu beneficios fiscais para incentivar o teletraballo en empresas privadas, foi o seu persoal quen tivo que financiar á Xunta mercando as súas ferramentas.

Saúde Laboral. Temos mais claro o importante que é a seguridade e a saude laboral dende a aparicion do coronavirus; e disto ... case non di nada. Como novidade ven un plan sobre o Radon nos edificios administrativos.... despois de anos e anos pedindo desde a CIG que fixeran medicións de Radon e nin caso Será que agora a Xunta está obrigada por lei?

Do Plan de Igualdade que xa levan anos de retraso ou da recuperación do FAS (fondo de acción social): NADA.

Os programas electorais moitas das veces son puro fume ainda que polo menos sérvenos de guía de intencións... Pero as do PP a pouco que se ollen defraudanos. Nin sequera son quen de ser mais ambiciosos na venda do seu produto. Comprobado: no PP son uns artistas do corta e pega cada catro anos.

E contratan persoal a través de Infojobs, en vez de a través das listas de contratación da Xunta

Segundo o propio DOG, o obxecto da encomenda é a execución do servizo técnico cualificado para a análise e informe das intervencións que se pretendan realizar en bens de interese cultural ou catalogados, así como, de ser o caso, no seu contorno de protección ou na súa zona de amortecemento.

Este traballo tería que ser realizado por arquitectos e arqueólogos funcionarios, pero externalízase a unha suposta empresa pública que, en primeiro lugar, non ten entre os seus fins realizar un traballo deste tipo. En segundo lugar, non ten persoal propio para executalo e tivo que realizar a contratación a través dun famoso portal web (Infojobs) e mediante un sistema de selección máis que cuestionable (entrevistas persoais).

Prefiren esta forma de funcionamento fronte a persoal que estudou e superou unha oposición porque non cren no público. Mentres tanto, na Consellería de Cultura e Turismo hai creadas tres prazas de arquitecta/o e tres prazas de arqueóloga/o que seguen baleiras e sen cubrir desde que se crearon (unha delas desde 2017! e as restantes desde decembro de 2019). Prazas que, se están creadas, xa que logo están dotadas economicamente, polo que non hai escusa para non cubrilas.

A encomenda de xestión fíxose por primeira vez en 2018 e desde entón vénse renovando de continuo, por períodos de tres, catro ou seis meses, de xeito que xa parece formar parte do funcionamento normal da administración.

Estas son as cifras que recolle o DOG:

 

2018
DOG do 13 de xullo (seis meses desde o 18 de xuño) ???????
2019
DOG do 25 de marzo (catro meses desde o 1 de marzo) 148.264,87 €
DOG do 15 de xuño (seis meses desde o 1 de xullo) 159.995,28 €
TOTAL 308.260,15 €
2020
DOG do 9 de xaneiro (tres meses desde o 1 de xaneiro) 181.735,05 €
DOG do 7 de maio (tres meses desde o 1 de abril) 214.211,80 €
DOG do 9 de xullo (seis meses desde o 1 de xullo) 309.989,45 €
TOTAL 705.936,30 €

 

Aínda que non se publicaron os datos de 2018, é evidente o incremento orzamentario estase a multiplicar anualmente, ao máis que duplicar a partida destinada este ano 2020 (máis de 700.000 €) á do ano 2019 (300.000 €).

Duplicar o gasto público a maiores do orzamentado en prazas xa creadas é mostra dunha administración INEFICIENTE e contratar a través de bolsas de emprego piratas é síntoma dunha administración CLIENTELAR.

 

AVISO A NAVEGANTES

Finalmente queremos deixar constancia para todos aqueles que poidan ter responsabilidade neste asunto, tanto na xestión inicial da encomenda como na xestión do novo persoal que comeza a traballar a través de Infojobs (xa sexa quen facilita un correo corporativo a este persoal, quen dea ordes directas, quen ceda medios propios da Xunta, quen organice o seu traballo, etc) que o artigo 28 da LEPG advirte que "Incorrerán en responsabilidade, nos termos previstos por esta lei, as persoas que coa súa actuación irregular dean lugar á conversión en indefinida dunha relación laboral de carácter temporal ou á adquisición da condición de empregado público por unha persoa que non a teña."

E nós, a CIG, imos a estar vixiantes de que esta responsabilidade se cumpra.

A Xunta, durante o estado de alarma, estivo trasladando parte do seu persoal a centros da Consellería de Política Social e incluso a residencias privadas.

Este persoal trasladado á forza é maioritariamente do Consorcio e da Consellería de Educación e incluso a Xunta tirou de persoal de listas, para beneficio das residencias privadas.

Na CIG estivemos reclamando información, seguridade e a garantía do respecto das súas condicións laborais e loitamos a prol da voluntariedade e en contra dos traslados forzosos e opacos. A actitude autoritaria e de desleixo a información e a negociación da consellería de Política Social xa é coñecida e, ao remate do estado de alarma, sen inmutarse, continuou con esta mobilidade e cesión de persoal.

Así o persoal do Consorcio recibiu un requirimento para a prestación deste servizo. Unha vez rematado o estado de alarma e respecto dos “Requirimentos” de prestación de servizos efectuados polo Xerente do Consorcio de Servizos de Igualdade e Benestar no mes de xuño de 2020 hai que ter en conta o tempo de efectos do requirimento xa que de continuar os seus efectos despois do 15 de xuño do 2020 entendemos que a Orde SND/295/2020 perdeu a súa vixencia co levantamento do estado de alarma en Galiza. A CIG ten iniciadas accións contra este confinamento de dereitos, pero a nivel individual preguntamos como debemos actuar ante esta mobilidade:

a) Cumprimentar a orde primeiro (garantindo a nosa seguridade laboral).

b) Acudir a Asesoría Xurídica da Comarca para presentar demanda no xulgado e na ITSS.

Respecto do persoal doutras consellerías e que non recibiu ningún tipo de requirimento o modo de actuación sería o mesmo.

 

Ante calquera dúbida ponte en contacto coa CIG 

Seguimos a reclamar a protección e seguridade para todo o persoal de Política Social.

- Constitución do novo Comité: Procedese a constitución do novo Comité de Seguridade e Saúde Laboral facendo a integración do Consorcio Galego de Servizo de Igualdade e Benestar estando presente na videoconferencia, por parte da Administración, representantes do Consorcio.

- Directiva (UE) 2020/739: Dende a CIG reclamase unha aplicación da nova directiva onde se contempla a inclusión de SARS-CoV-2 como patóxeno humano do grupo de risco 3, e se realice unha revisión das avaliacións feitas adaptándoas a esta directiva, ao que se resposta que de momento non é de aplicación nacional polo que imos ter que esperar a que se faga efectiva.

- Centros Consorcio con inminente apertura: comunícaselles que os centros non están preparados, non hai material de protección, xeles hidroalcólicos,... aclaran que o compromiso é que para esa data todo isto estea arranxado. Tamén se lles fala da falta de entrega de uniformidade, en algúns centros pendente dende o ano 2017, a falta de adaptación dos centros e a necesidade de contratar máis persoal para dar cumprido os protocolos establecidos, xa que cos existentes non é posible, como pode ser o caso do colectivo de PSX aos que se lle incrementa considerablemente as súas tarefas, porque nun papel quedan ben, pero o complicado é levalo a práctica. Acordaron mirar todos estes temas e reforzar se era necesario, que xa trataran o tema, ou modificar nos centros o que se considerase oportuno.

- Imposibilidade de manter as distancias de seguridade: Segundo o recollido nas avaliacións de risco biolóxico polo Covid-19, a indicación que se repite de forma xenérica é o uso de mascarilla cirúrxica ou hixiénica e garantir a distancia de seguridade, pero en moitos dos centros pertencentes a C. de Política Social, polo tipo de usuarios os que se atende, moitos deles encadrados nos supostos de excepción da obrigatoriedade de uso de mascarilla, é inviable manter esta distancia, polo que dende a CIG reclamamos que se mude esta indicación pasando a ser necesario o uso de unha mascarilla Ffp2 cando non é posible manter a distancia de seguridade con un usuario que non pode usar mascarilla. Ao que nos contestan que esas son as indicacións que da Sanidade e as avaliacións téñense que rexer por esas normas.

- Persoal vulnerable pendente de informe de valoración de risco: A CIG pide que todo o persoal sensible que non se incorporou o seu posto de traballo e esta pendente de contestación a súa solicitude, non teña que incorporarse ata que se reciban a mesma, pero o representantes do Consorcio din que as valoracións do persoal dos Centros de Día están todas feitas, pero o persoal que se considera que non ten risco para acudir ao seu posto de traballo non vai recibir contestación, de todos xeitos van volver facer unha revisión das solicitudes.

- Material de protección: Exponse a mala calidade dos guantes que se está a entregar ao persoal ultimamente e pídese que se supervise isto, recordase o tratado no anterior comité que chegado o verán con un aumento considerable das temperaturas unha mascarilla cirúrxica por quenda non é suficiente xa que se deterioran moito antes, e as recomendacións son non usar máis de 4 horas.

- Sistema de ventilación: Todos os sistemas de ventilación que precisen filtros, asegurarse de que os que se están empregando sexan os axeitados.

- Empresas limpeza externas: Preguntase se as empresas de limpeza externas están ao tanto dos protocolos de actuación elaborados pola Xunta, ao que responden que si que deberían estar ao tanto e seguir as mesmas indicacións.

- Formación persoal: Séguese a incidir, como no anterior comité, na necesidade de formación para todos os colectivos e centros. Seguen traballando no asunto.

- Escolas Infantís do Consorcio: Está a haber problemas cos termómetros subministrados en algunhas escolas, xa que todos rexistran febrícula, e coas alfombras desinfectantes que o parecer hai en algúns centros pero non teñen idea de usalas ata setembro, cando xa nestes momentos está entrando xente externa ao centro. Quedaron de arranxar o problema.

- Realización de test de detección de Covid-19: Dende a Administración comunícannos que Sanidade está a facer test de cribado nos centros, e que hai persoal que se nega a facelo; sabemos que non se pode obrigar a ninguén, pero consideramos que na situación que estamos non é unha aptitude responsable, así que polo ben de todos solicitamos que ao persoal que llo propoñan realice o test. Aproveitamos para pedir que se realice o test a todo o persoal que empeza de novo, pero contestan que é Sanidade a que determina iso.

SEGUIREMOS INSISTINDO !!

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) deu a razón á CIG e anulou a RPT da CEEI publicada no DOG do 17/07/2018. A CCOO non lle gustou a cousa, e sacou un panfleto poñendonos verdes, chamándonos mentireiros, e misturando cousas. Xulga ti se tes interese: aquí tes a información da CIG, e aquí a resposta de CCOO. E para completalo, esta é a sentenza.

En CCOO misturan dúas Comisións de Persoal diferentes nas que (nas dúas) se modificaron a RPT da CEEI. E chámannos mentireiros porque eles non votaron a favor, que se abstiveron. Esto foi o que ocorreu no punto referente á RPT da CEEI das dúas Comisións de Persoal (CP): 

  • CP do 15/05/2018: CIG vota en contra; CCOO+CSIF+UGT abstéñense.
  • CP do 27/06/2018: CIG vota en contra; CCOO+CSIF+UGT votan a favor.

Cunha simple relectura da nova da CIG podes observar que as referencias que facemos son a esa segunda Comisión de Persoal, e por tanto no que a CIG narramos, CCOO votou a favor, non se abstivo. Foi esa segunda RPT (CP 27/06/2018) a que a CIG demandou no TSXG. Podes comprobalo na sentenza.

Moléstalles a CCOO que fagamos pública unha sentenza polo feito de non ser firme (xa informamos de que cabe recurso de casación ante o Supremo). Pero, acaso unha sentenza do TSXG, á que só cabe recurso de casación ante o Supremo, e que anula a modificación dunha RPT, non ten interese xeral?

Nega CCOO que fose certa a falta de negociación que denunciou a CIG e que a sentenza deixa moi clariño que así foi. Efectivamente algunha parte si se tratou, como foi o caso do “Acordo sobre condisións laborais do persoal de supervisión e seguimento da Formación Profesional para o Emprego”, pero:

  1. Na denuncia da CIG non hai referencias ao Acordo do persoal de formación. Tampouco na sentenza.

  2. O resto, non foi negociado. A propia sentenza deixa por escrito o que denunciou a CIG de que os cambios producidos nas direccións das oficinas de emprego foi feito dun día para o seguinte.

  3. A CIG, o sindicato elixido para representar a máis persoal, nega que existise, e así o recoñece a sentenza, unha negociación real como manda a lei (os formalismos, non contan). Se cadra CCOO si tivo unha negociación extra coa consellería.

  4. Parece de nenos pequenos que CCOO tente desmontar as afirmacións da CIG co argumento de que a negociación coas consellerías de Cultura ou Política Social son peores que coa de Economía.

CCOO critica que a CIG poña en perigo algunhas melloras. E que valor lle dan aos aspectos negativos como a destrución de máis de 90 postos de traballo ou a inxusta e discriminatoria reclasificación das direccións das oficinas de emprego?

Poñemos a túa disposición a sentenza.

As traballadoras e traballadores de Política Social demandan coa súa sinatura que a Consellería actúe na recuperación dos dereitos do V convenio Colectivo Único que se manteñen suspendidos e recortados, e que supoñen unha carga de traballo insostible ao persoal.

Esta sobrecarga veuse aumentada coa crise sanitaria ao producirse e manterse unha situación de excepcionalidade na xestion do persoal e o aforro de de arredor de 800 postos de traballo en residencias de maiores, residencias de menores ou centros de atencion á diversidade da Xunta de Galiza.

Este aforro contabilízase coa amortizacion directa nesta consellería de 140 postos dende 2012 e a non contratación de persoal temporal para cubrir os descansos, vacacions, etc de mais de 600. Nestes datos non están incluídas as residencias do Consorcio de Traballo e Benestar pola opacidade da sua xestión onde nin sequera as listas de contratación son públicas nin poden ser consultadas polas persoas interesadas.

O mesmo día do rexistro das sinaturas, xoves 9, realizáronse as concentracións dos xoves diante dos centros de traballo, concentracións que se materán no tempo ata que a consellería se aveña a abrir unha mesa de negociación para a recuperacion dos dereitos de descanso e distribución de carteleira deste persoal.

Os sindicatos presentamos comunicación de "preaviso" de folga do persoal técnico de incendios forestais ante a consellería e a autoridade laboral. A folga vai ser a partir do día 1 de agosto.

Este mércores, 8 de xullo, e ante o nulo avance das negociacións dun novo acordo que regule as condicións de traballo do persoal técnico de incendios forestais da consellería do Medio Rural, as organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT, vimos de preavisar a convocatoria dunha folga legal coas seguintes características:

  1. A convocatoria de folga realízase logo do acordo da asamblea de traballadores e traballadoras e das organizacións CIG, CCOO, CSIF e UGT, sindicatos con representación na Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos da Administración Autonómica de Galiza.

  2. A folga comezará dende as 0 horas do día 1 de agosto de 2020 e terá unha duración indefinida, afectando aos postos de traballo do persoal técnico de incendios forestais da consellería do medio rural (grupos A1 e A2 das escalas de enxeñeiros/as técnicos/as forestais e enxeñeiros/as de montes).

  3. O obxectivo da folga é que a Administración Autonómica regule as condicións de traballo nun novo acordo coas seguintes características:

    • Aumentar o cadro persoal para garantir os descansos legais establecidos sen afectar negativamente aos servizos públicos de prevención e extinción de incendios forestais e de planificación e ordenación forestal.

    • Redución do horario anual que supera as 2000 horas, moi por riba do límite legal máximo.

    • Regulación do traballo en fins de semana, festivos, gardas e descansos compensatorios e garantir 15 días de vacacións no verán.

    • Distribución da carga de traballo e maior organización entre a xestión de montes, a prevención e loita contra incendios forestais e a xestión do persoal adscrito aos distritos forestais.

    • Eliminar a dispoñibilidade absoluta dos xefes de distrito e establecer un/ha segundo/a xefe/a de garda por distrito forestal.

    • Segunda actividade e coeficiente redutor para a xubilación anticipada.

  4. A folga declárase por non teren chegado a resultado satisfactorio as negociacións previas coa Administración.

O TSXG ratificou a condena do xulgado do social de Lugo que condenou á Xunta a indemnizar a súa viúva, xa que o goberno galego recorrera a sentenza. Agora o TSXG considera acreditada a falta de dilixencia por non previr o risco adecuadamente.

O pasado sábado 27 de xuño fixo 5 anos da morte do noso compañeiro Enrique Casanova, que perdeu a vida defendendo ao patrimonio natural do país da lacra dos incendios forestais.

Esa lacra que o goberno do señor Feijóo parece que non quere combater e que ano tras ano arrasa o noso rural sen que o goberno do PP mude o seu modelo de xestión forestal baseado en especies de alta combustibilidade, que unido á nula prevención de riscos laborais no persoal de incendios, deixa clara a súa responsabilidade nas mortes producidas ao longo dos anos.

Pouco ou nada mudou desde aquel fatídico 27 de xuño do 2015 no que nos deixou Quique. Deixounos na soidade, na soidade á que a Xunta obriga a traballar aínda hoxe aos axentes ambientais. Deixounos realizando a gran labor de defender a nosa terra coa súa propia vida. Deixounos demostrando quen quere realmente o noso rural. O noso rural quéreo esa xente que loita coma Quique día a día pola defensa deste país e pola defensa do seu patrimonio natural. Pero á Xunta iso élles igual: para eles somos pouco máis ca números, números que poden traballar con deficiencias no sistema de comunicacións, sen protocolos de seguridade, con formación deficiente, e nin falar de segunda actividade ou de xubilación anticipada. O persoal de incendios somos simplemente números que se manexan dende os centros de coordinación.

Así que insistimos, nada lles importamos aos que gobernan as persoas que nos adicamos a combater eses incendios forestais. Demóstrao que estivesen sen convocar o Comité de Seguridade e Saúde Laboral de Incendios máis de 2 anos e logo cun facer autoritario e neglixente desprezan medios como máscaras de calidade, bombas de osíxeno ou refuxios de auxilio. Hoxe falamos de Quique pero de seguir así seguiremos caendo e lamentándonos por outras, porque nada ou pouco cambiou en 5 anos.

Na sentenza demostrouse a actitude de deixadez da Xunta na morte de Quique Casanova e sinálase a necesidade de mellorar a seguridade de todos os que traballamos en incendios. Dous son os elementos chave polos que se condena á Xunta de Galiza pola falta de dilixencia nas medidas preventivas: o primeiro feito é o de non ter retirado a Quique da actividade directa de extinción polas súas condicións de saúde tras telo solicitado reiteradamente e despois de vixilancias de saúde con protocolos e avaliacións deficientes. O segundo elemento é o de manter o traballo en solitario na extinción de incendios forestais, feito que condicionou a evacuación e primeiros auxilios no caso de producirse un accidente ou como neste caso un infarto.

Quique aínda despois de deixarnos segue a defender aos seus compañeiros e ao noso patrimonio natural coma sempre fixera.

Grazas Quique

Outras novas recentes

Luns, 28 Xullo 2025

Apertura de postos de enx. agronómica e agrícola a montes e forestal (MSF 28/07/25)

A DXEP retira a proposta de modificar os 12 postos das oficinas agrarias. Mantén o resto da proposta A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) anunciou na Mesa Sectorial que tivemos o luns 28 de xullo, que retiraban a proposta de modificación dos 12 postos das oficinas agrarias comarcais, que pasaban de ser para as escalas de enxeñaría...
Luns, 28 Xullo 2025

Caos nas probas visuais da Consellería do Medio Rural

Tras dous anos agardando pola creación das listas de escalas de persoal funcionario do Servizo de Prevención e Incendios Forestais (SPIF), fixeron unha apertura extraordinaria destas listas en xaneiro, seica pola urxencia, pero as probas non as fixeron ata a semana pasada, en plena campaña de alto risco. Na proba visual, realizada na EGAP o 23 de xullo, houbo unha...
Mércores, 30 Xullo 2025

A CIG pide a retirada da denominación sexista «Valedor do Pobo» da fachada do edificio da institución

A entidade está a negociar cos sindicatos o seu I Plan de Igualdade, que chega 18 anos tarde ―contando con que a súa aprobación sexa en 2025 A pesar de que dispoñemos cada vez de máis lexislación no eido da igualdade, o seu incumprimento é sistemático por parte das administracións, sen que teña consecuencias que as disuadan do contrario. A lexislación obriga ás...