Novas por contido

Vimos de ser convocados para unha Mesa Sectorial de Funcionarios Públicos para o vindeiro martes día 24 de xuño na que se tratará:

  • Subgrupo C1: persoal de laboratorio, mantemento de servizos, de condución, de cociña, capataz, mecánico naval, patrón de embarcación e guía intérprete de patrimonio natural. 
  • Subgrupo C2: auxiliar laboratorio, de mantemento, de condución, de cociña, oficial de recursos naturais e forestais, de mariñeiro-vixiante e de gardas de recursos naturais.
  • AP: limpeza e cociña e escala de persoal subalterno e de mantemento.

Se tes algunha dúbida ou queres facernos chegar algunha alegación contacta coa CIG

Seguimos reclamando a activación das negociacións. A negociación de RPT está estancada no 2021

O martes 10 de xuño reunímonos co director e a xerente de AGACAL, logo de ter solcitado a xuntanza xa no mes de marzo na procura de información sobre o contrato de xestión da Axencia para o período 2025-2029 e a activación das negociacións de RPT de AGACAL, máis apenas conseguimos que nos deran información algunha:

  • Reclamamos o emprego da lingua galega e a linguaxe inclusiva nas publicacións de AGACAL. Os incumprimentos da normativa en materia lingüística son habituais.
  • Preguntamos pola fonda reestruturación que anunciaron na reunión co persoal do CIAM o 17.03.2025. Non respostan.
  • Solicitamos novamente a apertura de mesas de negociación de RPT, paralizadas dende hai dous anos pola propia AGACAL polo desfase orzamentario que teñen na RPT de 2021 (teñen 11 prazas sen orzamento). Contestan que “van ver se o amañan”.
  • Curso de “Capacitación para traballos con animais de Investigación”. Trasladamos o descontento do persoal coa calidade do curso. Solicitamos que se mellore para vindeiras formacións e se planifique esta formación para todo o persoal do CIAM que traballe con animais (formación persoal de novo ingreso, persoal dos CEFAs,...).
  • Estado da negociación da roupa de traballo. A mesa de traballo que acadou a CIG para negociar o prego de prescricións técnicas non se reúne dende hai un mes, logo de enviar as achegas á súa proposta. Confirman de novo que as nosas achegas van ser incorporadas, o que suporá o cumprimento, por fin, da normativa de prevención de riscos en canto á roupa. Refiren estar traballando niso, máis non contamos que saia antes de setembro. Solicitamos que se suministre xa a todo o persoal de campo crema solar, non podemos agardar a setembro para a protección contra a radiación solar. Verbalizan estar de acordo.
  • Prevención de Riscos Laborais. Os incumprimentos das avaliacións de riscos en AGACAL son sistemáticos! Solicitamos mesa de traballo para revisar os plans de acción e establecer unha cronoloxía seria para o seu cumprimento. A CIG xa interpuxo demanda en Inspección de Traballo polo aumento da siniestrabilidade no CIAM (catro accidentes nun mes). Levabamos 11 meses reclamando medidas urxentes para a cobertura dos postos de campo e denunciando a sobrecarga laboral por falta de persoal en todos os CSSL de medio rural que houbo (xullo 2024 e marzo 2025) e tamén nos medios de comunicación, visibilizando a asociación que hai entre as vulneracións dos dereitos do persoal e o benestar animal (non hai persoal suficiente para atender as necesidades básicas do gando existente). Na demanda en Inspección tamén solicitamos a investigación dos accidentes acontecidos (non se están investigando os accidentes, con ou sen baixa e, polo tanto, non se toman medidas correctoras). O director da Axencia dí que "para arranxar todo non dan as contas e que se están investindo fondos en CIAM, pero as necesidades destes centros son elevadas". Lembramos que AGACAL deixou sen executar 10 millóns de € de fondos europeos para investimentos pola nefasta xestión, que paliarían en boa medida as carencias das instalacións e dos equipamentos.
  • Solicitamos que se incorpore ao novo contrato de xestión 25-29 un plan de formación negociado para todo o persoal de AGACAL. Mandaremos proposta concreta e "estudarán".
  • Reiteramos a preocupación do persoal investigador e deste sindicato pola falta de transparencia na adxudicación de recursos para investigación. Refiren non estar de acordo

Estimase a demanda interposta ante a Tesoureiría da Seguridade Social e a Xunta de Galiza condenando a certificar as bonificacións que correspondan na aplicación dos coeficientes redutores de xubilación previstos no Real Decreto 383/2008 do 14 de marzo que establece os coeficientes redutores da idade de xubilación dos/as bombeiros/as ao servizo da administración e organismos  públicos 

Xa dende fai anos a loita da CIG en prol de acadar a categoría bombeiro forestal, foi un claro obxectivo, non so pola profesionalización das/dos traballadoras/es, inadecuadamente encadrados na Seguridade Social, e todas as implicacións negativas que tiña para o colectivo. Loxicamente acadar a categoría tamén traía consigo recoñecementos clave, como un plan formativo especifico, polo que claramente loitamos con diferentes PNL, e a protección da saúde do persoal do SPIF, baseada nun desenrolo da aplicación das enfermidades profesionais, así como a redución da idade de xubilación en base a aplicación específica do RD 383 de 2008 de 14 de Marzo.

Dende a CIG, loitamos tanto no Parlamento Europeo, como no Parlamento do Estado, para conquerir unha lei marco de recoñecemento da profesión de bombeiro/a forestal e as regulacións que acompañan esta profesión. Ao final acadouse un marco legal, que por suposto non era o ideal, pero que entendiamos que podería reforzar a curto prazo os dereitos recoñecidos especificamente nesta lei clave (Lei 5/2024 do 8 de Novembro onde se expresa na súa disposición adicional 4ª, de forma precisa e moi clara cal é o réxime de xubilación do persoal obxecto da mesma)

Pois ben, accións torticeiras por parte dos lexisladores, e "compañeiros/as de barco", intentaron limitar ese dereito, modificando, ou mellor dito intentando modificar, o decreto clave da idade de xubilación, por un decreto modificado innecesariamente, e encima reducindo os dereitos inherentes xerados polo decreto vixente, fronte ao que, por suposto, interpuxemos unhas alegacións especialmente contundentes a ese feito. Máis xa tiñamos iniciado o proceso xudicial para aplicación dende o principio da actividade do dereito da aplicación dos coeficientes redutores aos compañeiros/as do SPIF.

No histórico día 17 de xuño de 2025, nos xulgados de Lugo, cun traballo impecable tanto de planificación dos tempos como das accións precisas dos nosos servizos xurídicos, conseguimos acadar a primeira sentenza do Estado onde se recoñece a aplicación dos coeficientes redutores a un compañeiro bombeiro forestal, con carácter retroactivo dende o principio da actividade. Dende a CIG consideramos esta unha data absolutamente histórica para as/os bombeiros/as forestais tanto galegos como para todos/as os/as bombeiros/as forestais do Estado.

Lembramos que tamén fomos os primeiros en conseguir a categoría bombeiro/a forestal por sentenza a un compañeiro en xuño de 2015, que supuxo o inicio dun proceso que trouxo consigo a profesionalización e o encadre deste importante colectivo.

Grazas á vontade dos/das afiliados/as que seguen crendo no traballo da CIG.

Fartas xa desta Adminstración Pública que mingunea ao persoal que traballa nas cociñas de xestión da Xunta de Galiza e pisa os dereitos do persoal non docente nos centros de ensino públicos, convocámoste á movilización que terá lugar o vindeiro día luns 30 de xuño ás 11 horas que partirá dende diante da Consellaría de Educación nos edificios administrativos de San Caetano, rúa Otero Pedraio, Compostela. 

  • Pola negociación dun Acordo de condicións de traballo, que recupere e mellore os dereitos do V Convenio, para todo o persoal non docente, da administración e servizos dos centros de ensino (PAS)
  • Polo encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso como laborais de acordo coa LEPG e o EBEP. 
  • Pola eliminación da Agrupación Profesional e a promoción ao C2
  • Pola separación das escalas de axudante de cociña e camareira-limpadora
  • Por unha estrutura profesional nas cociñas, oficiais de 1º (xefes/as cociña-B), oficiais de 2º (C1) e axudantes (C2). 
  • Esiximos a negociación de ratios para o persoal non docente, subalterno e limpador, que hoxe na pública, xa superan aos da privada. 
  • Pola negociación das funcións de todo o persoal non docente dos centros de ensino públicos e parar así os abusos que sofren. 
  • Pola recuperación salarial, rebaixada tras a funcionarización

Para asistir á manifestación do 30 de xuño estamos a organizar autobuses dende as diferentes comarcas: se queres vir con nós contacta coa CIG:

A CIG continúa coas súas actuacións encadradas na campaña «POR UNHA EGAP TRANSPARENTE E EN GALEGO», pola que denuncia a situación crítica da Escola Galega de Administración Pública (EGAP), despois de anos dunha xestión opaca, desgaleguizadora e que ignora as necesidades de actualización permanente de todo o persoal pertencente á Administración Xeral da Xunta de Galiza e entes instrumentais.

O sindicato CIG, na súa condición de organización máis representativa das persoas traballadoras do sector público galego, e consonte á normativa vixente, consideramos que existen motivos de interese público para a fiscalización da  xestión económico-financeira da Escola Galega de Administración Pública (EGAP).

Rechama o hermetismo da EGAP, coa exclusión das súas memorias anuais e nas contas presentadas ante o Consello Reitor, dos detalles das contratacións de empresas privadas, convenios con entidades públicas e empresas privadas, e tamén a opacidade na xestión do Rexistro de persoal e empresas privadas formadoras da EGAP; cuestións sobre as cales, a pesar de telo solicitado, non se resposta nin se fan públicas, como é obrigado. Na actualidade, forman parte do Rexitro polo menos 34 empresas privadas, ademais de máis de 500 persoas físicas, parte das cales son empregadas e empregados públicos. Como exemplo, a empresa Sirtelco, presente na EGAP en contratos menores e licitacións, e prestadora de servizos de formación.

Por este motivo, vimos de solicitar ao Consello de Contas a inclusión da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) na súa programación de fiscalizacións. De acordo coa Lei 6/1985, do 24 de xuño, reguladora do Consello de Contas de Galiza, corresponde a este órgano a fiscalización da actividade económico-financeira do sector público galego, co obxecto de comprobar o sometemento da xestión pública aos principios de legalidade, eficacia, eficiencia e economía.

Deste xeito na CIG continuamos coas súas actuacións encadradas na campaña «POR UNHA EGAP TRANSPARENTE E EN GALEGO», iniciada o pasado 15 de maio, data na cal se manifestou para pedir a dimisión da actual directora pola situación de opacidade da xestión e o secuestro da EGAP, así como pola deriva antigalega, autoritaria, antidemocrática, elitista e partidista, á que está sometida a institución da súa man.

Así mesmo, reiterámoslle á Consellaría de Facenda e Administración Pública a nosa esixencia de que garanta unha EGAP transparente, receptiva, coherente e respectuosa cos fins para os que foi creada.

 

No DOG do 17/06/2025 publican a RESOLUCIÓN do 4 de xuño de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fai pública a relación de persoas admitidas e excluídas con carácter provisional que solicitaron a inclusión nas listas únicas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario de determinados corpos, escalas ou especialidades, ao abeiro do establecido no artigo 4.1 da Orde do 20 de xullo de 2021.

Fan públicas as listas provisionais únicas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario dos corpos, escalas e especialidades que se relacionan no anexo I desta resolución. 

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe <​Listas de contratación>, e no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012.

As persoas interesadas disporán dun prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia, para presentaren reclamacións ante a Comisión Permanente (Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, Consellaría de Facenda e Administración Pública; Edificio Administrativo San Caetano, s/n, Santiago de Compostela).

Antes de comezar queremos salientar que gran parte dos males e agravios que se derivan desta modificación da RPT son froito dunha xestión nefasta por parte da consellería e da DXEP, que tal e como se lles indicou NON TIÑAN QUE TER RETIRADO OS POSTOS DO CONCURSO DE TRASLADOS.

Lembramos que se lles fixo notar que en último caso se podía prorrogar en 15 días o prazo para a elección de postos do concurso (despois de ter esperado un ano), e se non daba tempo, os postos poderían figurar no listado de postos do concurso coa observación de “posto obxecto dunha posible modificación” e incluso dando conta da natureza desa modificación. E lembramos tamén que non podían saír a concurso os postos porque era “urxentísimo” e tería que estar feita a modificación a 30 de abril.

Se o obxectivo era potenciar e fomentar que os postos das oficinas de emprego tivesen estabilidade e se cubrisen con vocación de permanencia por persoal funcionarios de carreira, o concurso era o instrumento óptimo para facelo: a modificación podería terse feito sen que cesase o persoal interino ata a toma de posesión do concurso de traslados, e tamén se daría a opción ás persoas funcionarias de carreira de acceder a eses postos, mesmo a aquelas que estaban desempeñando posto de nivel inferior nesas mesmas oficinas.

A opción da consellería, pola contra vai implicar, modificar os postos e que non se poida optar a eles ata un futuro concurso de traslados e por tanto van ter que utilizar o recurso das comisións de servizo, que como sabemos van utilizar ao seu antollo. Ao mesmo tempo, a modificación así feita vai implicar cesar ao persoal interino e os postos que non se cubran mediante comisión terán que volver a facer chamamentos das listas, algo a toda vista absurdo.

Isto tamén implica que o persoal funcionario de carreira que ten actual destino definitivo nesas oficinas, van ver como soben niveis de postos da súa oficina pero non os seus, e que ao non poder concursar a eles ao ser retirados do concurso, van ter que solicitar outros en comisión de servizos, porque á Xunta non lle deu a gaña de abordar globalmente esta modificación. E outras persoas en destino provisional van ver como quedan ao dispor ao amortizar os seus postos.

E isto é especialmente grave no rural e nas localidades onde hai poucas prazas e para facer carreira administrativa o persoal funcionario de carreira tense que desprazar ata unha das grandes cidades.

En relación aos postos de dirección oficinas emprego ata o de agora eran maioritariamente postos de concurso, e uns poucos de LD e concurso específico.

Se falamos de estabilidade e profesionalidade, debemos avogar polo concurso ordinario como forma de provisión, opoñéndonos á proposta de concurso específico, que non deixa de ser unha libre designación encuberta. Pensamos que a diferenza de niveis debese establecer en función do número de demandantes de emprego e que hai que buscar unha solución global e non só basearse nos postos vacantes (ao igual que no resto de postos, como na creación de postos de persoal subalterno con nivel 12 mentres se deixan os existentes no nivel 10).

Dende a Administración comentan que estudarán a petición de que a súa cobertura sexa por concurso ordinario.

A pretensión de crear postos de xestores de emprego de nivel 20 abertos a A2, C1 e C2, amortizando postos de C2, C1, A2 e A1 e postos de coordinación de área pode provocar un importante conflito de funcións e de retribucións. Nunha mesma oficina convivirán, para desenvolver as mesmas tarefas, xestores emprego (N20), C1(N14), C2(N12) e laborais (grupo IV-1) non funcionarizados. A administración limítase a comentar que conforme vaian quedando vacantes os postos de C1, C2, A1 e A2, serán transformados en xestores de emprego.

A Administración di que os novos postos de xestores de emprego serán ofertados en comisión de servizos con prioridade para o persoal da propia oficina de emprego. O que non aclara vai ser que pasa co persoal funcionario que está en destino provisional en postos que se amortizan e van quedar a dispor. Se entende que si se prioriza segundo o criterio antes anunciado terían que ter destino provisional nos novos postos ata a futura elección de destino definitivo.

Facemos fincapé na contradición de que se predican que a homoxeneización das OOEE é un obxectivo primordial creando un modelo único, como é que nas OOEE de As Pontes, Viveiro, O Carballiño, Celanova, Xinzo da Lima e Verín, non se crea ningún posto de xestor de emprego.

No caso do persoal orientador, os postos se pasan do nivel 18 ao 20 sen facer amortizacións nin creacións, o cal demostra que isto se pode facer no resto dos postos doutros corpos e escalas.

En relación ás coordinacións do Servizo Público de Emprego de Galiza que pretenden centralizar en Compostela pedimos que para un mellor desenvolvemento das súas funcións de coordinadores/as das oficinas de emprego, os postos da SPEG deberían radicarse nas direccións territoriais, xa que terían unha maior presenza coas oficinas da súa provincia. Ademais hai que rachar coa centralización administrativa e promover postos con nivel nas localidades. Tamén pedimos que a forma de provisión sexa de concurso ordinario xa que na memoria non hai xustificación algunha para que sexa de concurso específico.

A Administración acepta desconcentrar os postos e ubicalos nas direccións territoriais.

Tampouco se xustifica a diferenza de catro niveis entre os/as técnicos/as de emprendemento e os técnicos/as de orientación e prospección laboral do centro de orientación e emprendemento.

E sobre a creación do servizo de atracción de talento denunciamos que non se crea un so posto nas provincias cando nestes momentos e dependendo da subdirección xeral do Retorno, da Secretaría Xeral de Emigración, hai 21 persoas cun perfil de xuristas, orientadores laborais e traballadores sociais, vinculados á xestión de fondos Next Generation que desenvolven as mesmas funcións que as establecidas na memoria de creación do servizo de atracción do talento. Así que pedimos a creación de emprego estrutural nas direccións territoriais para o desenvolvemento tanto das accións correspondentes á Emigración como a Emprego. Respecto ás oficinas retorna din que rematados os programas de Next Generation crearán os postos en RPT.

Sobre os Servizos de Mediación, Arbitraxe e Conciliación creemos que hai que dimensionar incrementando efectivos alí onde polo volume de conciliacións se precisen máis efectivos, como é o caso de Vigo que á maior cidade industrial de Galiza.

Presentaremos as alegacións por escrito antes do vindeiro martes ás 14 horas e haberá unha segunda xuntanza na semana seguinte.

 

Despois da denuncia por presunta agresión sexual do conselleiro Alfonso Villares, descubrimos varias cousas.    

A primeira é que o seu homónimo, Alfonso Rueda, sabía dende hai meses da existencia da denuncia sobre o seu home de confianza.

A segunda, que o presidente de todas as galegas prefire darlle unha aperta a un presunto agresor (os tribunais determinarán se o é ou non) á vista de todo o mundo, antes que solidarizarse, aínda que fose dun xeito xeral, coas vítimas de agresión sexual.

Vaia, que en vez dun presidente prudente (perdón pola rima) que acepta a dimisión do seu conselleiro sen máis comentario e que se solidariza con todas as vítimas de agresión sexual, este HOME, con maiúsculas, non dubida en falar da posibilidade de recuperar a Villares para a política e de darlle unha aperta fraternal en público. Só lles faltou poñer unha alfombra vermella e despedilo con bágoas e panos, un agasallo e promesa de que farán todo o que sexa para que retorne. A verdade que case o fixeron... O espectáculo foi vergoñento.

En paralelo, faise un xuízo mediático pola dereita periodística escudriñando até o último detalle da vida da presunta agredida, como se non tivera suficiente coa experiencia.

Pero imos ó importante: que tipo de mensaxe está transmitindo ás mulleres? Que tipo de mensaxe está transmitindo á sociedade?

Está dicindo ás mulleres e a todos nós que se o agresor é alguén poderoso ou amigo dun poderoso, non merece a pena denunciar. Que hai determinadas persoas que van recibir o apoio do poder fagan o que fagan, e que as presuntas vítimas destes personaxes van a ser revitimizadas unha e outra vez e van sufrir as consecuencias do seu "descaro" até o infinito.

Na esfera privada, Alfonso Rueda pode facer o que queira: apoiar ao exconselleiro, crer a súa versión e tomarse un viño co seu “compiiogui” ou “compibici”, mentres falan do malas que son as mulleres e que por calquera cousa poden montarcha, que xa nada é como antes. No público debe ou debería estar á altura do seu cargo, pero, como vimos, non está á altura agora nin o está nunca. Non pensa cales son as consecuencias dos seus actos e das súas palabras. Ou si o pensa, pero non lle importa porque cre estar por enriba do ben e do mal.

Estamos acostumadas e acostumados. Alfonso Rueda sempre se pon de parte dos presuntos agresores, das persoas poderosas. Neste caso, dunha persoa física: Alfonso Villares, de quen, insistimos, aínda non está probada a súa culpabilidade. Noutros casos, dunha persoa xurídica: ALTRI.

Desculpade a comparación, pero é que non podemos deixar de ver o paralelismo do asunto. Alfonso Rueda ponse a favor dunha empresa que quere agredir a nosa terra dun xeito brutal, deixando a súa posible vítima, Galiza, absolutamente desamparada.
Pero estámonos desviando. Vaiamos coa pregunta do principio. É a Xunta de Galicia un espazo seguro para as mulleres?

A resposta, para nós, é un rotundo si, a pesar do seu xefe. Porque a maioría de nós nunca andariamos dando apertas por aí en público ós presuntos agresores, nin prexulgariamos a denuncia da vítima ignorándoa como se non tivese importancia, nin falariamos de recuperar ao presunto agresor para a vida pública. Simplemente, actuariamos dun xeito prudente e apoiariamos á posible vítima con todos os medios ao noso alcance. Por sorte, a maioría dos homes, con minúscula, que traballan na Xunta de Galiza, son moito mellores que Alfonso Rueda.

E, para rematar, gustarianos lanzar outra pregunta ó aire: sabes que está a facer Fabiola García, conselleira, entre outras cousas, de Igualdade? Nós no o sabemos, pero cremos que temos a resposta. Seguramente estea pensando en dar unha rolda de prensa para solidarizarse coas vítimas de agresións, denunciar o comportamento inaceptable do presidente Rueda e presentar a súa dimisión irrevogable ante a tremenda ignominia protagonizada polo seu xefe... Cremos que por iso non dixo nada até agora, porque estará preparando moi ben a posta en escena para dar unha mensaxe clara e contundente que empodere ás mulleres agredidas e que as invite a denunciar. 

Pensas o mesmo?

 

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza para o luns 16/06/25 ás 12.00 h da Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario, coa seguinte Orde do día:

OPOSICIÓN: ESCALA DE PROFESORADO NUMERARIO DE INSTITUTOS POLITÉCNICOS MARÍTIMO-PESQUEIROS, ESPECIALIDADE DE PROCESOS DE CULTIVO ACUÍCOLA (A1)

Proposta de Resolución pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, escala de profesorado numerario de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de procesos de cultivo acuícola.

OPOSICIÓN: ESCALA DE MESTRAS E MESTRES DE TALLER DE INSTITUTOS POLITÉCNICOS MARÍTIMO-PESQUEIROS, ESPECIALIDADE DE SERVIZOS AO BUQUE (A2)

Proposta de Resolución pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre, no corpo facultativo de grao medio da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de mestras e mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de servizos ao buque.

OPOSICIÓN: ESCALA TÉCNICA DE COCIÑA (C1)

Proposta de Resolución pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de axudantes de carácter facultativo da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, escala técnica de cociña.

OPOSICIÓN: ESCALA AUXILIAR DE COCIÑA (C2)*

Proposta de Resolución pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de auxiliares de carácter técnico da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala auxiliar de cociña.

OPOSICIÓN: ESCALA AUXILIAR DE COIDADORAS E COIDADORES (C2)

Proposta de Resolución pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna no corpo de auxiliares de carácter técnico da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala auxiliar de coidadoras e coidadores.

OPOSICIÓN: ESCALA DE PERSOAL SUBALTERNO (AP)

Proposta de resolución pola que se convoca o proceso selectivo, pola quenda de acceso libre, mediante o sistema de oposición, para o ingreso na agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de persoal subalterno.

Toda esta documentación foi enviada aos sindicatos ás 10.24 h do 12 de xuño.

Incrumprimento da Lei de emprego público na convocatoria da escala técnica de cociña (C2)

*Nesta proposta de escala técnica de cociña (C2) piden o título de técnico/a, en contra da Lei de emprego público, recoñecendo o problema da falla de titulación técnica requirida, e tentando arranxalo pola porta de atrás: esixen o título de técnica/o de cociña ou gastronomía, e no C1 requiren técnica/o ou técnica/o especialista. Con isto están a xerar  inseguridade nunha convocatoria que pode ser impugnada por non cumprir a Lei de emprego público e que, por outra banda, mantén a rebaixa nos grupos das escalas de cociña.

Casualmente envían a documentación tan só un día despois de que a CIG-Autonómica difundísemos a convocatoria de manifestación do persoal non docente e de cociñas da Xunta para o vindeiro 30 de xuño.

Nomenclatura machista e I Plan de Igualdade "floreiro" da Xunta

Salientamos o incumprimento reiterado da normativa de igualdade por parte da DXEP, así como tamén o incumprimento do propio plan de igualdade da Xunta, que como prognosticamos na CIG, ía ser un plan floreiro, e isto é unha proba máis: a diagnose concluía que, no referido a procesos de selección e contratación “Debe usarse unha linguaxe inclusiva na denominación das escalas de persoal funcionario e nas categorías profesionais do persoal laboral”, motivo polo que se lle encarga dentro do plan de igualdade á DXEP que o corrixa cunha periodización 2023-2024-2025:

Garantir que a publicación/difusión das convocatorias de procesos selectivos se realiza en linguaxe inclusiva. Revisar e verificar o emprego da linguaxe e imaxes inclusivas e non sexistas na documentación oficial dos procesos de selección de prazas. Prestarase especial atención ás nomenclaturas das escalas, especialidades ou categorías profesionais, que deberán ser actualizadas. Obxectivo Integración do principio de igualdade no acceso ao emprego público e previr a discriminación por razón de sexo no acceso.

Chegadas/os a 2025, todo segue igual que antes do plan de igualdade e das leis de igualdade, coas mesmas nomenclaturas machistas.

Se tes algunha achega, fáinola chegar canto antes!

A CIG ESIXE QUE EMPREGO PÚBLICO RECÚE E QUE O PERSOAL FIXO DO CONSORCIO POIDA PARTICIPAR NO CONCURSO DE TRASLADOS DAS ESCALAS SOCIAIS 

A uns días de celebrarse a funcionarización do personal laboral fixo procedente do Consorcio, o vindeiro 5 de xullo, a Dirección Xeral de Emprego Público rompe os compromisos acadados e decide deixar fóra do Concurso das escalas sociais a todo o persoal Consorcio. 

Iso si, despois de poñer os postos que veñen do Consorcio á disposición de quen queira concursar, máis de 1.700 prazas, a maioría vacantes.

Esta intención de Emprego Público de impedir que as 171 compañeiras fixas do Consorcio participen no concurso das escalas sociais é intolerable e incumpre os compromisos acadados pola Dirección Xeral coa representación do persoal para a integración do Consorcio. De feito este era un dos motivos determinantes polo que o persoal aceptou a funcionarización.

Despois de 17 anos sen mobilidade nestas escalas, non se pode deixar fóra a este persoal fixo por non querer esperar unhas semanas. Ter présas agora cando en moitos dos concursos convocados tardan máis dun ano en publicar as listas de admitidos e excluídoss, é un despropósito.

A quen afecta a premura en convocar o concurso das escalas sociais antes de funcionarizar as laborais fixas que quedan e que podan participar? Se o concurso se fai en “dúas partes”, as que participen na segunda quedaríanse cos restos do concurso anterior e iso limitaría as posibilidades de mobilidade. Ou é que a intención é deixalas anos colgadas á espera do vindeiro concurso?

E que pasaría co persoal que está nos procesos de estabilización?Atreveranse a dar a escoller os postos aos que non puideron optar as persoas fixas procedentes do Consorcio? Ou van facelas esperar a tomar posesión a que rematen os dous concursos?.

Se mire por onde se mire, isto non ten sentido ningún. Queremos pensar que non o meditaron ben e que foi algo apurado de última hora que xurdiu nunha mesa allea ás negociacións de concursos e que ao final van recuar.

Pero se non atenden as nosas demandas o conflito está servido e dende a CIG anunciamos mobilizacións ata facer respectar os compromisos acadados co persoal.

Outras novas recentes

Xoves, 31 Xullo 2025

Privatización do servizo de vixilancia de explotación de estradas

O pasado 10 de xuño, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) publicou na páxina de Contratos Públicos de Galiza a documentación relativa á contratación da conservación ordinaria e vialidade invernal das estradas dependentes da Xunta de Galicia. Nos pregos desta licitación figuran os requisitos e tipo de persoal con dedicación exclusiva que deben contratar as empresas...
Luns, 04 Agosto 2025

Directora da EGAP no Consello Reitor: que fastío!

Como un cura que sermona á freguesía durante unha hora, así actúa a directora da EGAP nos consellos reitores. E como un cura iracundo coas ovellas descarriladas, deste xeito se comporta a directora coa representante da CIG por non darlle xabón e levármoslle a contraria. O mércores 30 de xullo tivo lugar unha xuntanza do órgano de goberno da EGAP, o Consello Reitor. Que...
Xoves, 31 Xullo 2025

RPT de Atriga, Facenda, C.Presidencia. RPT con cambios en admon. especial (para 01/08/25)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocounos a unhas xuntanzas que serán o día 1 de agosto, coa seguinte Orde do día: RPT DA CONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, XUSTIZA E DEPORTES Trátase dunha proposta de certa amplitude que foi tratada nunha xuntanza previa o día 11 de xullo. E agora, no mesmo día pretenden "negociar" en Mesa Sectorial de...