Novas por contido

O pasado venres 10 de outubro a CIG Autonómica mantivo unha reunión coa consellería de Educación pola situación do persoal non docente dos centros de ensino e as escalas de cociña. Esto foi despois de moitas solicitudes, e de ser necesario chegar á mobilización e o conflito, cunha manifestación en Compostela a finais do curso pasado e as concentracións en todos os departamentos territoriais dependentes da Consellería neste comezo de curso.

Nesta xuntanza puxemos enriba da mesa toda a problemática que existe nos centros de ensino e que o persoal nos vén transmitindo dende hai anos. Toda unha batería de medidas que atinxen aos diferentes colectivos que forman o persoal non docente, e que dende a CIG levamos recompilando dende fai tempo de cara a abordar un acordo marco que non pode agardar máis.

Indicámoslle que non estamos conformes con que cada centro funcione segundo as directrices do equipo directivo do momento e que non podemos consentirse que cando haxa cambios nese equipo tamén cambien as condicións do persoal arbitrariamente. Por iso é imprescindible negociar un acordo de condicións de traballo e funcións que sexan de aplicación a todos o centros similares por igual, e non que cada centro queira establecer as súas propias funcións e criterios, que converten a esta consellería nunha especie de tómbola para o persoal non docente, que dependerá da sorte en función do centro ou do equipo directivo que respecte os seus dereitos. E para isto solicitámoslle que convocaran a todas as organizacións sindicais a unha mesa de negociación.

A CIG toma novamente a iniciativa ante unha situación de abuso que está a padecer o persoal de administración e servizos dos centros de ensino, e por iso forzamos esta xuntanza, para comezar o camiño do diálogo. Entendemos, e así llo transmitimos, que é necesario abordar unha revisión de toda a normativa que actualmente se aplica (acordo persoal subalterno, ratios, comensais, itinerancias...) xa que algunhas teñen máis de 30 anos e as máis recentes máis de 12 anos, e tamén é preciso definir as competencias, funcións e condicións de traballo do persoal dos centros de ensino.

Outro punto clave para nós é a necesidade urxente de poñerlle solución á situación que padece o persoal responsable das cociñas, que tras a recente funcionarización sufriu unha rebaixa profesional sen precedentes e a día de hoxe está a facer funcións de xefatura de cociña encadrado na de auxiliar de cociña, requiríndoselles de forma fraudulento a titulación de técnico/a de cociña. Admitiron o erro e deixámoslle claro que a única solución é encadrar as escalas segundo a titulación requirida para o acceso como laborais e de acordo coa LEPG e o EBEP entendendo que é necesario facelo na Lei de medidas que está a piques de abordarse, polo que lle solicitamos que a consellería de Educación faga as xestións necesarias coa de Facenda.

A CIG quere unha administración moderna e profesionalizada, polo que avogamos pola desaparición da Agrupación Profesional e unha revisión dos encadres das escalas.

A consellería solicitounos tempo para estudar as nosas propostas e convocar unha mesa de negociación. Darémoslle un tempo prudente para que convoquen a negociar a todos os sindicatos, pero temos claro que se non actúan, seguimos.

No mes de xullo, a CIG solicitou a revisión dos pregos no procedemento de licitación para a contratación da conservación ordinaria e da viabilidade invernal das estradas de titularidade da Comunidade Autónoma de Galiza. Con data do 10 de xuño de 2025, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) fixo pública, a través da Plataforma de Contratación Pública de Galiza, a documentación relativa ao procedemento de licitación para a contratación da conservación ordinaria e da viabilidade invernal das estradas de titularidade da Comunidade Autónoma de Galiza.

Nos pregos que rexen a devandita contratación especifícase a esixencia de persoal con dedicación exclusiva por parte das empresas adxudicatarias, incluíndo expresamente a figura de "vixilantes de explotación". Nos pregos correspondentes ás zonas norte e sur da provincia da Coruña indícase, de forma concreta, a obrigatoriedade da contratación de catro vixilantes nesa categoría. Así mesmo, no Anexo 2–apartado 2.3, establécese o requisito de coñecemento do dominio público viario e da normativa específica en materia de explotación de estradas, aplicable ao persoal das catro provincias.

Cómpre lembrar que tanto a Lei 8/2013, de estradas de Galiza, como o seu regulamento de desenvolvemento, outorgan á persoa funcionaria encargada da explotación das estradas a condición de autoridade pública, no exercicio das súas funcións inspectoras e de vixilancia administrativa. De igual xeito, tanto a Lei 2/2015, do Emprego Público de Galiza, como o Texto Refundido da Lei do estatuto Básico do empregado público (TREBEP), delimitan claramente que o exercicio de potestades públicas, tales como as tarefas de inspección ou as actuacións con carácter de autoridade, deben ser exercidas exclusivamente por persoal empregado público, seleccionado mediante os procesos previstos na normativa vixente.
Así mesmo, a Lei 9/2017, de contratos do sector público, establece límites respecto da externalización de funcións públicas, vetando a súa encomenda a terceiros cando impliquen o exercicio de autoridade administrativa ou o uso de potestades que impliquen control, inspección ou sanción.

Que nos pregos, as empresas adxudicatarias teñen que dotar ao seu persoal dedicado a vixilancia de medios dos que non dota a AXI ao seu persoal, teléfonos, tabletas, ordenadores portátiles con datos para a realización do traballo de campo, etc.

Que os pregos fai referencia a que o persoal das empresas adxudicatarias (vixilantes), teñen que traballar coordinados co persoal de vixilancia propio da AXI.

Que nos pregos, os vehículos das empresas teñen unha rotulación similar á do persoal da AXI, o que vai producir unha indefensión nas/nos administrados/as ao non distinguir con que persoal está a tratar.

Por todo isto, a CIG no mes de xullo presentou por escrito a solicitude de:

  • Que a Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, e a través dela a Axencia Galega de Infraestruturas, procedan á revisión dos pregos de condicións administrativas e técnicas do procedemento de licitación mencionado, para garantir o seu estrito cumprimento coa legalidade vixente, excluíndo calquera figura profesional que leve aparellado o exercicio de potestades públicas que corresponderían en exclusiva ao persoal funcionario.
  • Que se suprima calquera referencia á contratación por empresas privadas de persoal que vaia a realizar funcións reservadas ao persoal funcionario, como é o caso das tarefas de vixilancia, inspección e demais funcións de policía administrativa no ámbito viario.
  • Que se abra un proceso de diálogo estruturado coa representación legal do persoal co fin de abordar a situación de déficit de efectivos, artellando solucións dentro da legalidade e do réxime estatutario vixente, tales como:
    - A cobertura temporal mediante listas de contratación do persoal da escala de Axentes de Inspección (especialidade Vixilancia de Estradas, subgrupo C1).
    - A convocatoria urxente de procesos selectivos para o ingreso na escala de Axentes de Inspección do subgrupo C1, garantindo unha dotación suficiente e axeitada ao servizo público

POR UNHA RPT ACTUALIZADA, POLA COBERTURA DE TODOS OS POSTOS E POLA CREACIÓN DE VACANTES PARA GARANTIR O SERVIZO PÚBLICO.

A CIG SEMPRE NA DEFENSA DOS SERVIZOS PUBLICOS

O pasado mércores 8 de outubro celebrouse a Mesa de diálogo de SEAGA onde se trataron os seguintes temas:

1- Confirman a ampliación do período de traballo do persoal descontinuo até o 12/12/2025.

2- Despois de moito reclamalo vaise comezar a negociar o Plan de Igualdade. Xa están nomeadas as persoas para a mesa negociadora. Seaga contratou unha empresa para que lle faga o traballo, polo que imos que estar moi atentas ao que propoñan.

3- Formación:

Vanse celebrar dous cursos prácticos por Provincia este ano, un de Motoserrista (8 prazas) e outro de traballo en taludes (10 prazas).
Estase preparando un convenio coa EGAP para realizar 6 cursos: follas de cálculo, tratamento de textos, galego, intelixencia artificial, autocad e igualdade.

4- Negociouse a mellora do Acordo de permisos e licenzas. Aínda quedan flecos, pero acordamos estas melloras:

  • Os días de vacacións anuais incrementaranse en función dos anos de servizo na Empresa, 15 anos = 23 días hábiles; 20 anos = 24 días hábiles…
  • Increméntanse os días de permiso en casos como os de falecemento de familiar
  • Inclusión de permisos para acudir a titorías no Centro educativo das fillas/os, ampliación do acompañamento a centros médicos para as fillas/os menores de idade
  • Engádense dous novos días de asuntos propios para aquelas traballadoras e traballadores cando cumplan o seu 5º Trienio.
  • Permiso de forza maior, retribuído ata 4 días ao ano, poderase fraccionar en horas, non así os AP.
  • Regulación dos distintos tipos de Excedencias.

5- Convenio Xestión Biomasa.

Despois da vaga de lumes forestais deste verán agora lémbranse de que teñen que facer algo. E como non teñen pensado modificar nin o máis mínimo a súa visión do territorio que administran como unha finca privada da que sacar diñeiro con especies pirófitas, recorren ao Convenio de xestión da biomasa nas faixas secundarias.

A finais do 2024 caducou o anterior convenio, que se viña prorrogando desde 2018, e até o 30 de maio deste ano non se publicou o novo, co cal durante os primeiros meses deste ano non houbo convenio que executar. Non é o único fallo de xestión do goberno da Xunta de Galiza no que se refire á prevención dos incendios forestais, pero tampouco axuda a imposibilidade de retirar a biomasa do perímetro das vivendas das “parroquias priorizadas” (aquelas con maior risco de incendio) nos meses previos á devastadora vaga de incendios deste verán.

Agora volven tirar do Convenio de xestión da biomasa nas faixas secundarias igual que fixeron no 2018 despois do fatídico 2017, para xustificar que fan algo. Están a negociar entre a Xunta (Consellaría do Medio Rural), FEGAMP  e SEAGA un novo convenio con vixencia de 4 anos. E anuncian a duplicación do orzamento, co que pasariamos de 12,5 millóns de euros anuais a 25 millóns. Isto supón un incremento notábel do cadro de pesoal, pero, aínda que aseguran o inicio da súa aplicación para principios do 2026, non teñen definidas nin sequera as necesidades.

Desde a CIG fixemos fincapé en que o primeiro que teñen que facer é converter todas as prazas fixas-descontínuas en prazas de todo o ano.

6- Apertura de listas de contratación.

Está aberto até o 31 de outubro o prazo para actualización de méritos ou incorporación ás listas previas de persoal temporal: https://www.epseaga.com/gl/ofertas-emprego

A CIG presenta achegas ao borrador de Real Decreto que desenvolve a Lei básica de bombeiros forestais en materia de prevención incidindo, entre outras cuestións, na limitación da xornada máxima, a formación previa, a obrigatoriedade de investigar os accidentes, na inclusión de todas as actividades onde estea presente o lume e o estudo, XA, das enfermidades profesionais.  

O borrador de Real Decreto polo que se desenvolve a disposición final primeira da Lei 5/2024, de 8 de novembro, básica de bombeiros forestais obriga á prevención de riscos laborais dentro dos incendios forestais. En xeral valoramos positivamente o texto de borrador que nos remitiu o Goberno. Imos poñer o maior empeño en sacar para adiante un texto que responda ás necesidades do noso persoal, como así llo fixemos saber. Pero aínda así faltan cousas e temos que destacar que a modificación do RD 1561/1995 de xornadas especiais de traballo co que pretenden ampliar a xornada máxima de 12 a 14 horas, non é algo correcto. 

 

Que vai regular este Real Decreto?

 As cuestións que afectan aos riscos para a seguridade e saúde das tarefas de extinción de lumes. 

 

Que di o borrador? 

  • Afecta unicamente a bombeiros/as forestais cando realicen actividades de extinción dentro dun incendio forestal.
  • Modifica o RD 1561/1995 sobre xornadas especiais de traballo co que meten a burrada de permitir ampliar a xornada máxima ordinaria de 12 a 14h cada 24h (durante a extinción dun incendio forestal, causas de forza maior excepcionais e xustificadas). Como positivo o descanso de 12h entre xornadas e que os desprazamentos, as pausas e descansos e o tempo de retirada dos EPIS e materiais empregados para o traballo son tempo de traballo.
  • Crean un novo artigo co que limitan o tempo de traballo dentro dos lumes e sinalan pausas na actividade: 8 horas máximo/día cun descanso de 15 minutos por cada hora de traballo, que se reducirán a 6 no caso de fenómenos meteorolóxicos adversos de nivel laranxa ou vermello (AEMET ou Meteogalicia) 
  • Obriga á Xunta a facer as avaliacións de riscos laborais das actividades dentro dos incendios.
  • Dentro das medidas preventivas obriga a ter ben dimensionado o cadro persoal ao igual que os tempos de traballo e as pausas, os EPIs, os procedementos de traballo seguros etc. 
  • A Xunta será a responsable da retirada e entrega para limpeza e descontaminación dos EPIs que teremos que ter en número suficiente e limpos ao comezar a xornada (queda prohibido lavalos na casa) e terá que ter os repostos necesarios.
  • Dereito a o avituallamento e a unhas bases adecuadas, con zonas de recuperación e aseo. 
  • Deberá formar e informar aos bombeiros/as forestais sobre os riscos e medidas preventivas deste RD e os sinala especificamente por bloques.
  • Teñen que elaborar, implantar e comprobar ás medidas de emerxencias nos  incendios forestais (ata agora so o facían nos centros de traballo -oficinas-)
  • Recoñecementos médicos anuais obrigatorios e específicos. 
  • As administracións terán que coordinar as actividades empresarias e verificar que cumplen estas normas tamén no caso de subcontratas e empresas auxiliares. 
  • Crean a figura de vixiante de seguridade e saúde designado/a entre o persoal bombeiro de cada unidade operativa básica.

 

Que NON di, o que lle falta ou o que hai que corrixir… 

  • Opoñémonos ás 14 horas. A xornada máxima ordinaria de traballo debera ser de 10 horas ampliable a 12 horas en situacións de causa maior, excepcionais e xustificadas.
  • Sinalar a obrigatoriedade da formación previa, en tempo de traballo e a definición das horas mínimas necesarias por bloque.
  • Que se inclúan todas as actividades nas que se usa o lume (queimas controladas, ou as de extinción que están fora do limite do incendio forestal) e as tarefas posteriores a declaración de extinción dun incendio pero nas que seguimos en contacto con tóxicos e risco.  
  • A definición específica da necesidade do estudo de enfermidades e danos pola exposición repetida aos riscos nos incendios forestais, como trastornos musculoesqueléticos ou enfermidades consecuencia ou agravadas pola inhalación de fumes e exposición repetida a tóxicos.
  • Un artigo que sinale a obrigatoriedade de investigar os accidentes e incidentes laborais e o establecemento de medidas correctoras. Incluídos os incidentes nos que non houbo danos pero con risco para a seguridade e saúde laboral, como por exemplo os atrapamentos nun incendio forestal.  
  • Referencia ás probas psicofísicas previas adaptadas ao tipo de posto/actividade e aos diferentes sexos. 
  • A perspectiva de xénero está ausente en todo o documento, dende a vixilancia saúde específica xa que a exposición a tóxicos e máis lesiva nas mulleres por exemplo, linguaxe inclusiva, medidas para compensar a infrarrepresentación de mulleres, etc.

 

Esta norma ten que servir para avanzar e non para limitar dereitos, por iso e polo RESPECTO a todo o persoal bombeiro forestal dende a CIG animámosvos a acudir á manifestación, convocada pola PASF na que participa a CIG, en Madrid este sábado 18 de outubro

Estamos a organizar autobuses para acudir a mobilización, contacta coa CIG

O Tribunal Supremo considera que a demanda polas tarefas de limpeza das/os psx ten que xulgarse como conflito colectivo e devolve o caso ao Tribunal Superior de Xustiza de Galiza.

A CIG interpuxo no TSXG un conflito colectivo en desconformidade coa interpretación que o Consorcio dá á cláusula do Acordo de Integración e  coa práctica do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar consistente en impor, aos/ás traballadores/as coa categoría de PSX de determinados centros de día, vivendas comunitarias e escolas infantís, a obriga habitual (non puntual nen excepcional) de realizar a limpeza dos seus propios centros de traballo; por non dispor de servizo específico de limpeza ou, dispondo dese servizo, por non ser suficiente para atender á dita tarefa.

A esta demanda da CIG adheriuse CC.OO. e CSIF, mais non o fixo UGT.

En novembro de 2023 a Sala do Social do TSXG rexeitou a demanda, sen entrar no fondo do asunto, argumentando que non era obxecto de conflito colectivo, polo que quen quixera reclamar tería que facelo individualmente.

Diante deste pronunciamento, en xaneiro do 2024,  presentamos recurso de casación perante a Sala do Social do Tribunal Supremo, para impugnar a sentenza da Sala do Social do TSXG por varios motivos, entre outros, por considerar que estabamos diante dun conflito colectivo e, polo tanto, o procedemento era o axeitado.

O 10 de setembro do 2025, a Sala do Social do Tribunal Supremo ditou sentenza, no recurso de casación, pola que anulou a sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza, ao entender que o conflito era colectivo e que, polo tanto, a Sala do Social tiña de entrar no fondo do asunto e ditar nova sentenza.

Agora, hai que agardar á sentenza que terá que ditar a Sala do Social do TSXG, sobre o fondo da cuestión. E xa van dous anos!!

A CIG, sempre denunciando contra os abusos das xerencias do Consorcio e polos dereitos das/os traballadoras/es !!


A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que será o luns 13 de outubro, coa seguinte Orde do día:

  1. Bases da convocatoria da promoción interna separada ao corpo superior-A1 Descargar

  2. Bases da convocatoria da promoción interna separada ao corpo de xestión-A2. Descargar

  3. Bases da convocatoria da promoción interna separada ao corpo administrativo-C1 Descargar

  4. Bases da convocatoria da promoción interna separada ao corpo auxiliar-C2 Descargar

Queda fora desta mesa, as bases da convocatoria da promoción interna separada á escala de persoal de servizos xerais (PSX)-C2, borrador que tamén enviaran o día 8 de outubro conxuntamente cos de corpos xerais.

Nas catro convocatorias de corpos xerais, reducen un pouco do programa a Lei 7/2023, para a igualdade efectiva de mulleres e homes de Galiza. E nas bases de A1 e A2 modifican o número de preguntas do primeiro exercicio para igualar o número de preguntas ao da convocatoria anterior (pasa de 180 a 160 en A1, e de 160 a 140 para A2).

Unha vez que pase por Mesa Sectorial, queda pendente a súa aprobación nunha Comisión de Persoal posterior.

Dende a CIG convocamos unha xornada de loita o 15 de outubro contra o xenocidio do pobo palestino. Chamamos a secundar os paros laborais de catro horas por quenda e a concentrarse nos centros de traballo, nas cidades e nas vilas do País.

Anunciamos publicamente a convocatoria dunha xornada de paro xeral en Galiza para o vindeiro 15 de outubro para reclamar a fin do xenocidio e da ocupación ilegal de Palestina, demandar o cese de toda relación diplomática, económica e militar co Estado sionista de Israel e defender o dereito de autodeterminación do pobo palestino "dende o río até o mar"

A CIG, como sindicato de clase que acredita na solidariedade internacionalista, e coa responsabilidade que conleva ser a primeira forza sindical en Galiza, lanza esta convocatoria baixo o lema “Tamén no traballo paremos o xenocidio”, co obxectivo de acadar nesta xornada de loita unha resposta social contundente, ao nivel que exixe a gravidade da masacre en Gaza e a destrución do pobo palestino.

A convocatoria da CIG abrangue a todo o persoal de todos os centros de traballo públicos e privados situados en Galiza e consiste nun paro de catro horas por quenda laboral, nas seguintes franxas horarias:

  • Das 22:00 horas do día 14 de outubro ás 02:00 horas do día 15, na quenda de noite.
  • Das 10:00 horas ás 14:00 horas, na quenda de mañá.
  • Das 18:00 horas ás 22:00 horas, na quenda de tarde.

Para visibilizar o rexeitamento da clase traballadora ao xenocidio, a CIG tamén chama a concentrarse ese mesmo día pola mañá diante dos centros de traballo e a mobilizarse nas vilas e cidades a partir as 19.30 horas.

Dous anos de mobilizacións sostidas e máis de mil cen concentracións

Dende que o Estado terrorista de Israel iniciou a súa incursión de morte e destrución total na Faixa de Gaza, a CIG é a organización sindical que máis ten contribuído e apoiado en Galiza unha acción permanente e continuada de solidariedade con Palestina, xa sexa como parte integrante da Coordinadora Galega, promovendo convocatorias e iniciativas propias, ou secundando a outros colectivos. Conseguindo así manter un calendario de mobilizacións sostidas no tempo tanto a nivel local como nacional.

Lamentamos que haxa organizacións sindicais que parezan acabar de coñecer a existencia do xenocidio de Palestina e promovan agora unha resposta que non garda coherencia no seu día a día co que ten a ver co traballo de apoio ao movemento de solidariedade con Palestina. Criticamos que se expoña de maneira unilateral a convocatoria dunha xornada de loita xeral por Palestina, cando hai diferentes entidades que levan traballando sen descanso nestes dous anos para denunciar a barbarie xenocida, e reclamar actuacións decididas das institucións para que se garantan os dereitos do pobo palestino e se remate coa impunidade e apoio internacional que lle permite ao Estado de Israel perpetrar unha política criminal de apartheid, ocupación e acoso sistemático contra a poboación palestina dende hai máis de 70 anos.  

Por iso, entre as reivindicacións máis urxentes que marcarán esta xornada de paros, e en sintonía coas reclamacións que nestes anos vimos realizando de acordo coa Coordinadora Galega de Solidariedade con Palestina, figuran:

  • A esixencia do cese ao fogo inmediato coa retirada de tropas israelís e a apertura de corredores humanitarios
  • Unha investigación exhaustiva do xenocidio e dos crimes contra a humanidade cometidos por Israel
  • A ruptura inmediata das relacións diplomáticas e das relacións comerciais preferentes con Israel por parte tanto da UE, como do Goberno español e da Xunta de Galiza
  • A aplicación efectiva do dereito internacional, nomeadamente o dereito de autodeterminación e o dereito de retorno.

Outras informacións relacionadas:

Dende a CIG apoiamos a loita do Comité de Empresa de Política Social fronte á posición de desleixo e inacción da Cosellaría, incapaz de aportar solución algunha ante o maltrato e as agresións que están a sufrir o persoal das residencias e as usuarias e usuarios.  

Dende o Comité de Empresa de Política Social de Pontevedra convocouse o pasado venres 3 de outubro unha concentración diante do edificio administrativo da Xunta en Vigo para dar conta da situación límite que vive o persoal (maioritariamente mulleres e de máis de 50 anos) das residencias de maiores da Xunta de Galiza; con especial énfase no CRAPD Vigo 1 a causa das continuas agresións físicas, psíquicas e verbais por parte de certos usuarios.

Dita situación é consecuencia da política levada a cabo pola Xunta e a Consellaría de Política Social cando permite, consente e avala que, nun espazo residencial de maiores, se atenda inadecuadamente a colectivos que presentan distintas problemáticas. Os centros residencias para persoas maiores, ademais de que non foron deseñados arquitectonicamente para atender a persoas con problemas psiquiátricos, de adiccións, etc... non contan con persoal formado nin con medios especializados para atender a estas patoloxías.

Diante desta situación e desta decisión política, prodúcense continuamente nos nosos centros situacións de: ameazas, insultos, agresións, menosprezos, estrés laboral... sobre o persoal dos centros. Estase a pór en risco a saúde das traballadoras/es, tanto física como mental. A  emoción que resume esta situación é o medo. 

   

Estamos diante dunha situación de maltrato institucional por parte da Xunta e da Consellaría de Política Social, tanto aos cadros de persoal como ás persoas usuarias. De persistir esta situación arriscámonos a padecer algunha situación extrema de violencia con consecuencias irreparables que todas/os lamentariamos.

Dende o Comité levan máís de 3 anos denunciando que, co ingreso neste tipo de centros de persoas con patoloxías psiquiátricas ou adicións, a convivencia é case imposible. Tanto as persoas maiores como o persoal sofre a diario agresións mentras que a Consellaría mira para outro lado. Mantiveron reunións por este tema coa Secretaría Xeral Técnica o 02/12/2021, 27/04/2022 e 26/07/2023. En setembro do 2023 unha compañeira foi vítima dunha agresión sexual que o Comité denunciou na fiscalía e que logo a propia vítima denunciou no xulgado a instancia da fiscalía. Xa nesta ocasión puxémonos en contacto coa Consellaría e denunciamos publicamente a situación, advertindo que a falta de persoal ameazaba a nosa integridade.

Logo destas reunións, propostas e denuncias no Departamento Territorial e Secretaría Xeral Técnica, nada se fixo. A Consellaría sempre responde que non se pode estigmatizar ás persoas usuarias cando o Comité só pretende unha atención axeitada tanto para as persoas con patoloxías psiquiátricas (non hai psiquiatras nos centros) como para o resto das persoas usuarias.

Tamén, en setembro 2023, cursouse escrito á Fiscalía instando a que se tomasen medidas e se achegasen solucións para a protección de usuarios/as e persoal.

En abril do 2025 fíxose unha mobilización conxunta dos 4 comités de empresa de Política Social e o Comité Intercentros para reclamarlle á Consellaría Solucións axeitadas.

En setembro do 2025 volveron a posicionarse en contra do ingreso deste tipo de usuarios nestes centros mentres compartan o mesmo espazo, mesmo persoal e mesmos tempos que as persoas maiores.

O anuncio na prensa de que, por decisión xudicial, persoas responsables de delitos tan graves como homicidio ou agresións sexuais podían ser derivadas a este tipo de centros, que non contan nin co espazo nin co persoal necesario e formado para poder atendelos en óptimas condicións, fixo que se mobilizaran de novo.

O Comité manifesta ter moi claro que tanto as persoas maiores como as persoas de emerxencia social merecen unha atención e un trato digno; pero son conscientes de que non se lle pode dar ese trato aos dous colectivos ao mesmo tempo, no mesmo espazo e co mesmo persoal. É inviábel.

Presentaron denuncia na Inspección de Traballo e ante a Valedora do Pobo pola falta de persoal sobre todo nas quendas de noite e por toda a situación que estaban vivindo, pero a Consellaría segue sen tomar medidas para protexer ao seu persoal mentres, de foto en foto e de inauguración en inauguración, se nos acusa de estigmatizar ás persoas usuarias. Unha magoa que a Consellaría de Política Social e Igualdade teña moito de Política, pouco de Social e nada de Igualdade.

Por iso e para cambiar esta situación, dende o Comité denuncian publicamente e berran:

Pola dignidade e o respecto nas residencias.

O persoal, protexido; os maiores respectados.

Violencia cero nas residencias.

A CIG demanda unha prelación xusta, axilidade na resolución, máis medios e a duplicidade dos postos bloqueados por medidas xudiciais

Traballadoras e traballadores da Xunta de Galiza concentráronse na mañá do martes 30 de setembro de 2025 diante do edificio administrativo de San Caetano para esixir unha solución inmediata aos concursos de traslados, paralizados dende hai anos. Con esta protesta, convocada pola CIG, reclamamos que se garanta unha prelación xusta de dereitos na provisión dos postos, a axilización da resolución dos procesos multiplicando os medios humanos e materiais e a duplicidade dos postos bloqueados de maneira cautelar por resolución xudicial.

A CIG salientou que esta paralización afecta a milleiros de persoas empregadas públicas da Administración galega e culpou á Dirección Xeral de Emprego Público (DXEP) de provocar este descomunal problema ao non convocar concursos de traslados durante lustros ou décadas. A esta non convocatoria súmase que a Administración xeral da Xunta lle deu destino provisional a persoal que lle correspondía destino definitivo e que agora o reclama xudicialmente, ocasionando con isto unha situación de alteración moi grave da orde lóxica de adxudicación de postos, que ademais ten consecuencias sobre os procesos selectivos onde hai persoal pendente de nomeamento.

A CIG explicou que o concurso de traslados é un dos procedementos legais que ten o persoal empregado público para cambiar de posto e para poder moverse xeograficamente, e que as escalas afectadas, que levan 10 ou 15 anos sen traslados, son diversas: persoal veterinario, escalas sociais, enxeñarías, persoal de incendios forestais, e toda unha longa lista de escalas que verían alterada a orde lóxica de adxudicación de postos.

Nulidade dos destinos provisionais

A CIG lembrou que en decembro de 2022 aprobouse no Parlamento a Lei 5/2022, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público na Comunidade Autónoma de Galiza, que estabelece que as persoas que aprobasen os procesos de temporalidade serían nomeadas en destino provisional. Porén, o Tribunal Constitucional xa declarara nulo un artigo similar da lei canaria, porque na normativa básica do persoal empregado público non existe a figura do destino provisional.

Como consecuencia, dende a CIG sinalamos que o 26 de xuño de 2024 temos a primeira sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza cunha funcionaria en destino provisorio á que se lle tivo que transformar o destino en definitivo. A CIG tan pronto tivo coñecemento desta resolución, solicitou información a Función Pública quen, finalmente, en marzo acordou acelerar os concursos en marcha e convocar os pendentes, pero co problema de que comezaron a chegar máis sentenzas.

A DXEP ordena, entón, retirar do concurso os postos afectados por sentenzas ou medidas cautelares e adxudicarllos definitivamente a persoas que as ocupaban en destino provisional. No caso do primeiro concurso con problemas, o de enxeñerías, ciencias e arquitecturas, acaba de aprobarse a duplicación dos postos afectados, como xa propuñamos dende a CIG en agosto, pois era a única solución cabal.

A Dirección Xeral de Emprego Público non propón solucións

A CIG denuncia que esta duplicación só afecta a oito postos con medidas cautelares e non se estende a máis postos nin a máis concursos. Deste xeito, a Administración non aclara que pasará cos próximos concursos ou que van facer se chegan máis medidas xudiciais logo das tomas de posesión e, o que é máis grave, tampouco se propón ningunha outra medida efectiva para axilizar os concursos de traslados.

Mentres a DXEP escúdase na multiplicidade de concursos en marcha, na súa complexidade e na falta de medios materiais e persoais para levar adiante os 11 concursos iniciados. Para a CIG esta situación é produto da nefasta xestión de persoal da Administración xeral da Xunta dos últimos 15 anos, polo que reclama medidas para axilizar os concursos, que se garanta unha orde xusta de prioridade, e se respecte o dereito prioritario á provisión de postos mediante concursos de traslados ordinarios.

Persoal non docente da administración e servizos dos centros de ensino concentrouse na tarde deste mércores, día 1 de outubro, diante das xefaturas territoriais de Educación para reclamar a negociación dun acordo de condicións de traballo que teña en conta as características específicas da prestación deste servizos, a creación dunha estrutura profesional nas cociñas, e recuperar e mellorar os dereitos do V Convenio colectivo.

      

Con estas protestas simultáneas, a CIG dá continuidade á manifestación realizada o pasado 30 de xuño diante do edificio da Xunta en Santiago de Compostela na que participaron máis de 300 traballadores e traballadoras. Porén, a Consellaría de Educación segue a ignorar ao seu persoal dando largas a unha negociación que se tiña que ter producido xa hai anos. 

Están sen negociar ratios e itinerancias, que na Xunta hoxe xa son peores que no sector privado; o persoal funcionario e administrativo leva máis de 20 anos sen negociar condicións; e agora tampouco están reguladas as funcións e as condicións laborais do persoal que quedou sen convenio logo da funcionarización.

Un proceso, ademais, no que algunhas categorías foron funcionarizadas á baixa, desprofesionalizándoas, como é o caso do persoal coidador ou o persoal de cociña.

       

Abusos e arbitrariedades

Neste escenario, o persoal non docente dos centros de ensino é presa dos abusos e arbitrariedades das direccións e xefaturas territoriais. Mesmo empregan, cando hai conflito, á Inspección Educativa malia que este persoal non é docente, senón que pertence á Administración Xeral. 

Por outra parte a falta de negociación das condicións laborais deixa ao persoal coidador, limpador, interprete de signos, persoal das cociñas, conserxe e administrativo, persoal de enfermeiría e mantemento como o último grande colectivo de traballadores e traballadoras da Administración Autonómica sen un acordo de condicións de traballo e sen ter sequera unha mesa de interlocución para a negociacións das cuestións que lles afectan.

Neste senso, a CIG critica que as persoas con responsabilidade da Consellería de Educación, cando aparece nas mesas xerais de negociacion, non queren tratar as cuestións do seu persoal. A estes colectivos pertencen máis de 4.800 compañeiros e compañeiras da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, que están clamando porque a Consellería atenda as súas reivindicacións.

Como medidas máis urxentes, dende a CIG esiximos:

  • A negociación dun acordo de condicións de traballo que recupere e mellore os dereitos do V Convenio, para todo o persoal non docente, da administración e servizos dos centros de ensino (PAS)

  • O encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso, dacordo coa Lei do emprego público de Galiza e o Estatuto básico do persoal empregado público. Conformando unha estrutura profesional nas cociñas

  • A eliminación da agrupación profesional e a promoción ao subgrupo C2

  • A separación das escalas de axudante de cociña e camareira-limpadora

  • A negociación de “ratios” para o persoal non docente, subalterno, limpador e auxiliar

  • A negociación das funcións e condicións de traballo do persoal coidador, administrativo, subalterno e resto de escalas que prestan servizo nos centros de ensino

  • Estabelecer tempo para a preparación da interpretación para o persoal intérprete de linguaxe de signos

  • A mellora salarial de todo o persoal non docente

Por todo isto, o persoal continuará mobilizándose até sentar nunha mesa á Consellaría e poñer as bases dun Acordo que recolla estas e outras reivindicacións que dignifiquen as nosas profesións e respecten os nosos dereitos.

Outras novas recentes

Martes, 11 Novembro 2025

A CIG prepara alegacións ao Anteproxecto de Lei da administración ambiental simplificada

Este anteproxecto de lei afecta ás atribucións do persoal funcionario público, xa que contén mecanismos como a externalización de actos administrativos e informes, a redución de prazos de participación pública e informe, a eliminación dos efectos vinculantes dos informes ou o silenciamiento do procedemento.  A Lei de administración ambiental simplificada da Galiza pode...
Mércores, 12 Novembro 2025

Convocadas as Mesas para a negociación da Carreira Profesional (14/11/25 MS e MX)

Vimos de ser convocados para Mesa Sectorial de Persoal Funcionario Público e Mesa Xeral para o vindeiro venres 14 de novembro onde a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal trae: Anteproxecto de decreto polo que se aproba o regulamento do sistema de recoñecemento da progresión na carreira administrativa do persoal funcionario e laboral da Xunta de...
Luns, 17 Novembro 2025

A Xunta retira postos dos concursos de traslados (comezamos por veterinarios/as)

Xa o advertimos hai meses, a retirada de postos “afectados” do concurso de traslados da escala de veterinarios/as, mostra o que vai pasar no resto de concursos: a desaparición de postos vacantes pola incapacidade da Xunta. Función Pública ven de publicar en DOG (14/11/25) unha resolución na que abren o prazo para que os compañeiros e compañeiras da escala de...