Novas por contido

Valoración das repercusións xurídicas e sindicais da sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) que declara ilegal a sección segunda do Acordo de Concertación relativo á carreira profesional do persoal da Xunta de Galiza

Na CIG asistimos con abraio a unha campaña dos sindicatos amarelos culpándonos de tumbar a carreira profesional e, case que, das dez pragas de Exipto.

Dende o minuto 1 no que foi negociado o Acordo de Concertación, todo o mundo sabía que artellar un sistema de carreira profesional que non fora universal, ademais de ser ética e sindicalmente reprobable, era contrario ao principio de igualdade e vulneraba o ordenamento xurídico do Estado español e o dereito europeo.

Non foi porque non o advertiramos, ata dimos a coñecer sentenzas de diversas administracións ratificadas polo Tribunal Supremo que obrigaban a que carreira profesional tivera carácter universal.

A CIG gañou a sentenza contra a Orde do sistema extraordinario de carreira, conseguindo que o persoal interino e temporal acadaran o mesmo dereito que o persoal fixo e funcionario de carreira. Mais, a Xunta aguillada por CCOO e UGT, no canto de estender o dereito a todo o persoal, recorreu en casación a sentenza.

Agora vimos de gañar a demanda contra a sección 2ª do Acordo de concertación que excluía a este persoal; resultando, da sentenza do TSXG, uns fundamentos de dereito ben clariños nos que fica patente a ilegalidade manifesta deste acordo discriminatorio entre a Xunta, CCOO e UGT.

E, como non podía ser doutro xeito, as comparsas da Xunta, CCOO e UGT, acúsannos de anular o sistema de carreira e que o persoal funcionario de carreira imos deixar de cobrala. Pois ben, a realidade é outra:

  1. A anulación da sección 2ª do Acordo de Concertación non aparella a anulación do grao I e II do sistema extraordinario de carreira. As razóns son sinxelas: a sentenza anula un “acordo sindical” non anula a “Orde pola que foi convocado o grao extraordinario”.
    Como exemplo, as Ofertas de Emprego Público (OEP) dos anos 2017 e 2019: foron declaradas nulas polo TSXG a instancia da CIG, e isto non obrigou á Administración a suspender as OEP, senón a incrementar e convocar postos que non ofertara.
  2. Que pasaría si, como di CCOO e UGT, a Xunta de Galiza decidira extinguir o complemento de carreira profesional do persoal que xa o percibe, como consecuencia de que o TSXG declarou que a Sección 2ª do Acordo de Concertación é discriminatoria?
    Deixando claro que sería por iniciativa propia e non por mandato xudicial, sucederían tres cousas:
    1. A Xunta de Galiza podería estar a violar a garantía de “indemnidade”, pola cal ninguén pode ser represaliado por solicitar a tutela xudicial efectiva dos tribunais. E, de certo, esa eventual acción carrexaría consecuencias de toda índole para os responsábeis de poñela en marcha.
    2. A Xunta de Galiza estaría a violar o dereito á carreira, que xa forma parte do núcleo das relacións laborais e administrativas dos “beneficiarios de boa fe”: laborais fixos e funcionarios de carreira.
    3. A Xunta de Galiza non estaría a dar cumprimento nen a esta sentenza xudicial, nen á do réxime extraordinario que ordena recoñecer ao persoal temporal a carreira profesional.
  3. Finalmente, non debemos confundir, como intencionadamente fan CCOO-UGT-Xunta, os seguintes tres conceptos: o "dereito á carreira profesional", a "convocatoria do grao extraordinario de carreira" e un "acordo sindical" ilegal.
    1. O dereito á carreira (derivado do EBEP e da LEPG) non hai resolución xudicial que poida derroga-lo porque é un dereito de configuración legal.
    2. A convocatoria do grao extraordinario dispón dunha sentenza propia que declara que hai que incluír ao persoal interino e temporal.
    3. O Acordo sindical UGT-CCOO-Xunta foi declarado discriminatorio co persoal con vínculo temporal e polo tanto nulo.
  4. O artigo 73 da Lei da Xurisdición Contencioso Administrativa é claro cando fixa que as sentenzas que anulen un precepto ou unha disposición xeral non han afectar, por si mesmas, á eficacia das sentenzas individuais ou actos administrativos firmes que o aplicasen.

Mais neste asunto, nen sequera a Orde do grao extraordinario de carreira constitúe un eventual acto de aplicación do “Acordo de Concertación”, xa que a Orde do grao extrarodinario é un acto de aplicación do dereito á carreira profesional (do EBEP), non do Acordo de Concertación. Este Acordo non é máis ca un pacto entre dúas partes, polo que determinaron unha forma (discriminatoria) de poñer en marcha o dereito á carreira do EBEP.

Por outra banda, o sistema ordinario de carreira nin está negociado, nin está implantado, nin a Xunta parece ter intención de facelo. Os sindicatos asinantes sabedores do fracaso están a intentar acusar á CIG do que non foron capaces de sacar para adiante xa que a Xunta nin sequera publicou o remendo que lle fixeron para incluír ao persoal funcionario interino nun sistema ordinario inexistente a día de hoxe.

Mesmo, o bifachito sindical, no canto de utilizar o instrumento que lles brinda a sentenza da CIG para forzar a inclusión de todo o persoal nas convocatorias de carreira, o que está a facer é pedir que a Xunta recorra para que o persoal temporal excluído siga sen cobrar.

En definitiva, menos manipulación dos que pactaron a discriminación e máis cumprimento do principio de igualdade.

Se queren, é moi doado de arranxar: convocatoria maña mesmo da Mesa Xeral de Empregados Públicos e negociar entre todos unha carreira profesional universal e sen discriminacións.

Outras novas recentes

Martes, 02 Xullo 2024

Prazas para chamamentos de Medio Rural (02/07/2024)

O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)
Xoves, 27 Xuño 2024

Protocolo violencia de xénero (MXEP 01/07/24)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos a unha Mesa Xeral de Empregados Públicos que terá lugar o vindeiro 1 de xullo na que se tratará o seguinte: Proposta de Protocolo da Xunta de Galicia para a protección ás persoas empregadas públicas vítimas de violencia de xénero. Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.
Martes, 02 Xullo 2024

Os centros de reeducación para menores infractores na Galiza: !!case unha realidade privatizada por máis de 61,5 millóns de euros!!

A Consellería de Política Social e Igualdade vén de publicar no DOG do pasado martes 11 de xuño a resolución do 28 de maio de 2024 pola que se publica a convocatoria, mediante procedemento de asignación de concerto social, para a selección de entidade privada sen ánimo de lucro, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen...