Viñeron compañeiros/as ou chamaron aos locais da CIG para comunicarnos que querían restrinxirlles o teletraballo dende unha determinada data. Segundo relatan, non se podería teletraballar nin os luns nin os venres. Ante esta información algún/a xefe/a confirmounos que había ordes de "enriba" para restrinxir o teletraballo "por razóns de servizo".
Na Comisión de Persoal do día 27 de marzo preguntamos á directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), sobre se había algunha instrución para a restrición do teletraballo os luns e os venres. A directora negou a maior dicindo que non existía ningún tipo de restrición.
Porén, despois da Comisión de Persoal referida, resulta que persoas de diferentes servizos teimaron en que se segue a falar da modificación dos días nos que se permitiría teletraballar. Mesmo varias persoas dunha das subdireccións da DXEP dixéronos que lles comunicaran dun xeito verbal que a partires de maio non se poderá teletraballar nin os luns nin os venres.
Ante estas informacións, cremos que é necesario lembrar varios aspectos:
1º Unha resolución de teletraballo só pode modificarse por outra resolución. Hai que seguir o procedemento establecido na Orde. Non valen ordes verbais nin correos electrónicos.
2º A nova resolución debe de ser motivada. Non se pode denegar ou restrinxir o teletraballo de xeito discrecional, pois daría lugar a discriminación duns/dunhas traballadores/as a outros/as, e isto está prohibido expresamente e de xeito transversal polo ordenamento xurídico. Por ende, a motivación debe de ser suficiente e real. Non vale inventar motivacións pois entón estariamos ante unha resolución inxusta; e ditar unha resolución inxusta a sabendas de que inxusta, ten un nome que todos e todas coñecemos.
3º Se na modificación aléganse “razóns de servizo”, segundo a xurisprudencia teñen que individualizar esas razóns de servizo e dicir cales son exactamente. Non vale, que de súpeto aparezan razóns de servizo simultaneamente en varios servizos. Isto é moi, moi estraño. Ademais, as “razóns de servizo” non pode ser eternas. E se resulta que son permanentes, teñen que estar moi ben xustificadas: debería de haber algún cambio na organización que faga imposible teletraballar algún determinado día. E ese cambio ten que ser verdadeiro e non implementado coa única causa de impedir o teletraballo.
4º Cando desaparecen as razóns de servizo, debe volverse a situación anterior.
5º As razóns polas que non se podería restrinxir o teletraballo a uns días ou prohibir noutros son as seguintes:
a) Non permitir teletraballar determinados días vai contra o espírito da norma: se hai que concentrar o teletraballo en martes, mércores ou xoves, por poñer un exemplo, dificultaría moito máis conseguir a rateo do 40% esixida na orde, de tal xeito que impediría “de facto” a realización do mesmo.
b) Non permitir traballar en determinados días a unhas persoas e permitirlle a outras, dentro da Administración da Xunta de Galiza, cando non haxa razóns que xustifiquen as diferencias dun xeito obxectivo, supoñería unha discriminación duns/dunhas traballadores/as sobre outros/as. E esta, insistimos, está prohibida polo ordenamento xurídico.
Dende a CIG invitámosche a que nos comentes as situacións que se vaian dando no teu servizo en relación a este tema. Na CIG estamos dispostos a escoitar e a denunciar. Tamén queremos dicirche que non tes que conformarte co que che digan. É moi típico dos de “enriba” invocar unhas “razóns do servizo” sen que esas “razóns” se expliquen ben. Máis que “razóns” son opinións e desconfianza cara os traballadores e traballadoras. Non tes que deixarte pisar.
Para rematar, unha pregunta o aire: quen serán os de "enriba"? Pensamos que non se refiren ós santos, anxos, arcanxos ou outros seres celestiais... Pero nesta administración todo é posible.