- Detalles
Tres empresas-fundacións preséntanse á licitación da residencias de maiores doadas pola fundación Amancio Ortega
A conselleira de Política Social xustifica a licitación dos servizos das residencias a mans privadas porque van ser xestionadas por “fundacións sen ánimo de lucro” Así o expresou ante a opinión pública.
A definición das fundacións é que son entidades sen ánimo de lucro, pero moitas delas perderon no camiño (ou na orixe) a parte de “sen ánimo de lucro”
Segundo o Rexistro de economistas e asesores fiscais, Facenda ten moi difícil controlar se as fundacións destinan ou non o 70% dos seus beneficios a fins sociais. Os patronos das fundacións non poden cobrar por xestionalas nin teñen acceso ao capital, pero ninguén lles impide prestar un servizo diferente da xestión e poñerse salarios moi grosos por facelo.
As tres fundacións que optan ao concurso para facerse co servizo son: FESAN, Fundación Gerón e Fundación Valdegodos
Estas fundacións adícanse á prestación de servizos. No caso da FESAN, que o fai tanto en formación como en servizos sociais e en todo o que se lles encomende dende a Xunta, sábese que está vinculada ao Opus Dei e ao PP.
A Xunta non gastou un peso en construír estas residencias, amoblalas e dotalas de materias, pero se permite regalalas ao sector privado e darlles cartos para xestionalas, beneficio empresarial incluído. Porque si, as Fundacións teñen beneficios.
Convén ter presente, para que non se repita, o que sucedeu nas residencias privadas durante a pandemia e comparar cos datos da xestión pública. O 94,3% das mortes nas residencias galegas nos primeiros 9 meses foi en centros de xestión privada. Dos 509 falecementos, 480 eran usuarios/as de centros a cargo de entidades privadas, incluídas as públicas con xestión privada, mentres que os restantes 29 falecidos/as (5,7%) foron nas residencias públicas de xestión pública.
Xa o di unha vella cantiga: “pa temporada que vén, temos que cambiar de xente”. Xa vemos por que camiño nos leva esta que temos.
- Detalles
Delegados e delegadas concentráronse diante do Parlamento de Galiza, coincidindo co debate da Lei
Delegadas e delegados da CIG-Administración concentrámonos diante do Parlamento de Galiza para manifestar o noso rexeitamento a uns orzamentos da Xunta para 2024 que, un ano máis, non contemplan as medidas necesarias para mellorar as condicións laborais do persoal empregado público.
Como vimos facendo desde hai anos, na CIG-Administración denunciamos que esta lei segue avanzando na precarización das condicións laborais do persoal empregado público e non recolle a posibilidade de recuperar os dereitos perdidos.
A Lei de Orzamentos para 2024 non introduce as partidas orzamentarias precisas para crear as prazas necesarias para o funcionamento da propia administración pública, nin a posibilidade de derrogar a Lei de Medidas, o que permitiría recuperar os dereitos perdidos como o 1% de acción social, os días adicionais que se suprimiron con reformas pasadas e tamén recuperar cuestións que ten o persoal da Administración pendente de volver á mesa de negociación.
Nese sentido denunciamos que a Xunta non aceptou ningunha proposta de mellora na LEPG, como a de recoller os dereitos do V Convenio e que así o persoal laboral non perda os seus dereitos pola funcionarización masiva.
A Lei de Orzamentos deste ano non só non introduce todas estas cuestións senón que afonda máis no deterioro dos servizos públicos.
Xornada de 35 horas
Dende a federación da Administración Pública temos en marcha unha campaña polas implementación da xornada das 35 horas, que xa teñen contemplada outras administracións, como o SERGAS.
Para o persoal é fundamental a redución de xornada mais para iso fai falta máis persoal que faga fronte a este traballo. Iso, entre outras cuestións, tiña que estar recollido nos orzamentos da Xunta, pero non está.
Oposicións, promoción interna, concursos de traslados, carreira profesional
Reclamamos comisións de servizo non discrecionais e negociadas a implantación da categoría superior no mundo funcionarial, a cobertura de todas as vacantes e o aumento dos cadros de persoal.
Ademais, dende a CIG-Administración demandamos convocatorias anuais de oposicións e promoción interna, concursos de traslados aberto e permanentes e un complemento de Carreira Profesional digno, negociado e para todos e todas.
Respecto do Plan de Igualdade da Xunta exiximos a súa mellora porque o aprobado recentemente non é máis que unha copia da Lei en vigor, sen achegar nada novo.
Outra das cuestión que demandamos é a revisión salarial anual aplicando o IPC real, a recuperación do poder adquisitivo perdido nos últimos anos e a recuperación do Fondo de Acción Social FAS, equivalente ao valor do 1% da masa salarial.
Bombeiros comarcais
No decurso da concentración contamos cunha representación do colectivo de bombeiros comarcais que leva meses mobilizándose en demanda de condicións laborais dignas.
Os bombeiros comarcais están, desde o pasado venres, na praza do Obradoiro reclamando que as súas demandas sexan escoitadas e que as Administracións se aveñan a negociar melloras para garantir o funcionamento deste servizo público esencial.
- Detalles
Na xuntanza da Comisión de Listas de Contratación que tivo lugar o 20/12/20023 a Administración trasladou a seguinte información:
Listas provisionais de persoas admitidas/excluidas: no referente ao procedemento a seguir para presentar alegacións ás listas provisionais publicadas no DOG do 20/12/23, aquelas persoas que fixesen a solicitude de inclusión por medios electrónicos teñen que seguir o procedemento por este medio. No caso que teñan que presentar documentación, o propio programa emite un documento para presentar no rexistro xunto coa documentación correspondente.
O periodo de alegacións remata o día 5 de xaneiro. Teñen previsto que se publiquen as listas definitivas antes da próxima reunión da Comisión de Listas, que será o día 24 de xaneiro.
Modificación nas citacións electrónicas: a Lei de medidas fiscais e administrativas que se vai publicar o 1 de xaneiro inclúe unha modificación nas citacións electrónicas para as listas de contratación. Co fin de garantir as coberturas urxentes o tempo do que dispón a persoa para elexir redúcese de 5 a 2 días naturais. Xa se vai aplicar ás citas que saian dende o día 2 de xaneiro.
Por este motivo, van adiantar as próximas citas electrónicas para non interferir nos traballos informáticos que van facer na última semana do ano.
Puntuación que se terá en conta para as listas de contratación: mentres coexistan procesos de estabilización e ordinarios contarase a que sexa máis favorable á persoa, ata que rematen os procesos de estabilización.
Esta semana publicarán na web de Función Pública unha nota informativa con estas novidades.
- Detalles
En plena paripé de negociación da "repesca" da carreira profesional, Función Pública convocounos para o venres 22 a unha Comisión de Persoal na que se van votar os mesmos borradores da carreira profesional que se estiveron "negociando" hoxe mércores 20 e mañá xoves 21.
Que significa isto? Pois que as xuntanzas previas non serven para nada porque non moveron nin unha sóa coma duns borradores aos que non deron tempo a analizar polo miúdo, sen período de alegacións previo e que foron amañados coa participación cómplice dalgúns sindicatos.
Borrador carreira profesional persoal funcionario. Descargar
Borrador complemento desempeño persoal laboral. Descargar
Borrador modificación RPT de Política Social e Xuventude. Descargar
Listas provisionais para a contratación temporal de persoal funcionario e laboral da Xunta de Galiza
- Detalles
No DOG do 20/12/2023 publican a RESOLUCIÓN do 13 de decembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.
Fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario dos corpos e escalas que se relacionan no anexo I desta resolución, así como para o desempeño temporal de postos reservados a persoal laboral dos grupos e categorías que se relacionan no anexo II.
As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galicia, htz://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de Listas de contratación; no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012; e nas oficinas de rexistro e atención á cidadanía da Xunta de Galiza (oficinas dos edificios administrativos da Vicepresidencia Primeira e Consellaría de Presidencia, Xustiza e Deportes).
As persoas interesadas disporán dun prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente (Dirección Xeral da Función Pública, Consellaría de Facenda e Administración Pública, Edificio Administrativo San Caetano, s/n, Santiago de Compostela).
As persoas que solicitaron a inclusión electronicamente a través de fides.xunta.gal deberán acceder a fides.xunta.gal e realizar as alegacións que consideren oportunas; fides.xunta.gal permitirá xerar un documento para remitir a través dun rexistro presencial a documentación que deba presentarse e que non sexa copia auténtica ou non fose posible comprobala automaticamente. Só se admitirán as alegacións que se realicen por medio desta aplicación informática para as solicitudes que se presentaron a través de fides.xunta.gal
- Detalles
O director xeral de Función Pública convocounos a unhas xuntanzas da Mesa Sectorial de Funcionarios Públicos e da Mesa Xeral de Empregados Públicos que terán lugar respectivamente o 20/12/23 e o 21/12/23 para tratar os seguintes asuntos :
- Proposta de Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do Emprego Público de Galicia, para o persoal funcionario. Descargar
- Proposta de Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral. Descargar
- Modificación da RPT de Política Social e Xuventude. Descargar
A bote pronto e a falta dunha análise polo miúdo, Función Pública trae a negociar de xeito exprés e sen período de alegacións previas unhas propostas de ordes da carreira profesional e complemento de desempeño que abondan na discriminación entre o persoal empregado público, que non corrixen as eivas anteriores nin recoñece os efectos económicos dende o 1 de xaneiro de 2019 nin sequera do 1 de xaneiro de 2022. Outra vez unha carreira chapuza, rebaixada e excluínte.
Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.
- Detalles
O director xeral de Función Pública convounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que terá lugar o mércores 20/12/23 cos seguintes puntos na orde do día:
- Proposta de acordo para a formación dunha unidade móbil especializada da escala de axentes forestais e medioambientais. Descargar
- Modificación da RPT da Presidencia da Xunta de Galiza. Descargar
- Dar conta da proposta de modificación da RPT de Facenda e Administración Pública aprobada na Comisión de Persoal do 22/11/23. Descargar
- Detalles
Función Pública enviounos os borradores das convocatorias dos seguintes procesos selectivos, todos de acceso libre e promoción interna para que presentemos alegacións:
Escala | Total prazas | Discapacidade | Promoción interna | |
C2 xerocultor/a | 13 | 2 | 4 | Descargar |
C2 persoal de servizos xerais (PSX) | 83 | 12 | 21 | Descargar |
C2 auxiliar laboratorio | 12 | 1 | 3 | Descargar |
B téc. educación infantil | 124 | 16 | 31 | Descargar |
Ao tempo, envían unha modificación da convocatoria do proceso de A2-escala de inspección turística, publicada no DOG do 07/07/23, consistente na imposición do requisito de permiso de conducir B, e un curso selectivo de formación. Descargar.
Se é do teu interese, podes achegarnos as túas consideracións: contactar coa CIG.
- Detalles
O director xeral de Función Pública convocounos a unhas xuntanzas que serán o luns 18/12/23, para tratar sobre:
Acordo para a formación dunha unidade móbil especializada da escala de axentes forestais e ambientais
Descarga a proposta da Administración
Proposta de modificación da RPT de Política Social
Non envían documentación, pero probablemente sexa sobre a recualificación a xornada completa das prazas de xornada parcial pactado no Acordo de condicións de traballo nos centros de Política Social.
Cal vai ser a orde de elección de destino das enxeñarías de montes, agronómica, agrícola e forestal?
- Detalles
Debido ás numerosas preguntas que se nos fai en relación á información sobre os actos de elección de destino das escalas de enxeñaría agronómica, técnica agrícola, montes e técnica forestal, compre que a Administración defina a orde na que se van a realizar eses procesos.
Partimos de que nas catro escalas hai dous procesos selectivos en cada unha delas (un de libre e outro de estabilización) e en todos os procesos hai unha quenda de promoción interna.
En procesos separados de promoción interna non habería dúbida na orde que habitualmente se emprega: promoción interna, estabilización e libre.
Neste caso, si se interpreta que as declaracións de Función Pública de que primeiro irían os procesos que tiveran unha promoción interna como aqueles nos que hai algún aprobado na promoción interna, isto produciría a seguinte secuencia das eleccións de destino: promoción interna, libre e estabilización.
A realidade é que haxa ou non haxa aprobados a quenda de promoción interna está en todos os procesos e era así para garantir a orde de prelación que derivaría se os procesos no canto de separados fosen xuntos.
Por iso se nos apunta a idea de alternar a orde dos procesos do seguinte xeito:
1. Quenda de promoción interna do proceso de estabilización.
2. Quenda de promoción interna do proceso de libre.
3. Quenda de acceso libre do proceso de estabilización.
4. Quenda de acceso libre do proceso de libre.
Esta orde que sería lóxica ao ser convocados todos os procesos no mesmo día, parecería a de sentido común. Neste caso se ningún aspirante superou a quenda do punto 1, deberíase continuar co resto dos puntos nesa orde.
Estamos á espera de que Función Pública nos dea a resposta.