- Detalles
O pasado 31 de marzo tivo lugar unha xuntanza para negociar o Fondo de Acción Social do ano 2022. A proposta que entregou a Administración segue a vir unicamente con axudas para para atención de persoas con discapacidade, polo que segue a manter limitadas as axudas iniciais deste Fondo de Acción Social, como a xubilación, discapacidade propia, fillos/as menores, maiores a cargo, axuda aos estudos de fillos/as e propios, adquisición de vivenda, gastos sanitarios e ópticos.
Todos estes recortes no FAS comezaron no ano 2012 da man da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza, unha lei ditada ao abeiro dunha crise económica xa superada e da que o goberno do estado español xa ten levantado todas as limitacións de orzamento que puideran ser xustificación destes recortes.
Nesta proposta que nos presenta a Administración, a única novidade con respecto o anterior FAS é o aumento do nivel das rendas anuais das persoas causantes, que se ve incrementado este límite dos 13.300 euros do ano pasado ata os 13.510. A cantidade desta axuda fica en 2.160 euros por causante, exactamente igual que no ano 2021 e no 2020, así que non se actualizou nen tan sequera co IPC.
Na CIG insistimos nas alegacións presentadas en anos anteriores e que se resumen en:
- Recuperación de todas as modalidades (axudas) do FAS que tiñamos antes dos recortes, e aumentalas progresivamente.
- Recuperación dos importes subtraídos no 2012 e chegar ao 1% da masa salarial.
- Compatibilizar as axudas do FAS con outras que se poidan percibir, e que a resolución e aboamento sexa no mesmo ano natural da convocatoria para evitar os problemas con declaracións complementarias de IRPF.
- Que todas as axudas que se concedan sexa proporcional o nivel de renda das familias.
- Solicitamos que esta axuda se meta en nómina tamén no persoal funcionario, co mesmo sistema de petición que ten o persoal laboral, por unha sola vez, ata que se perda o dereito a cobrala. De non facerse así supón un agravio para o persoal funcionario público que ten que facer a petición cada ano e entregar a documentación xustificativa e, dado que vai case con dous anos de atraso, podería quedar sen cobrar se cambian as circunstancias da persoa causante e/ou a solicitante.
- No referido a solicitudes debe darse como opción prioritaria a presentación por sede electrónica cun procedemento propio para o FAS, permitindo que se poida presentar tamén por rexistro, tal como parece no artigo 5.
- Os prazos para solicitar o FAS non deben coincidir en ningún caso co mes de agosto. Se non se aceptan as demandas de modificación total do documento e a apertura dunha negociación para a recuperación dos nosos dereitos, a publicación debe facerse canto antes para así podermos garantir o pagamento do FAS dentro do presente ano.
- A resolución e aboamento do FAS debe ser no mesmo ano natural da convocatoria para evitar ter que recorrer a declaración complementarias do IRPF.
- Que estas alegacións da CIG cheguen a alguén con capacidade para cambiar o Fondo de Acción Social. En definitiva, queremos un auténtico Fondo de Acción Social ao que se poda acoller todo o persoal empregado público da Xunta que vaia máis aló dunha simple liña de axudas para atención de persoas con discapacidade.
A maiores dixemos que nos parece inxusto que compañeiros e compañeiras de MUFACE, que prestan servizos para a Administración autonómica e mesmo para outras administracións, teñen dereito a axudas que a Xunta de Galiza non contempla neste FAS. Queremos igualar en positivo, engadindo as axudas que faltan.
Preguntamos por cando teñen previsto publicar o FAS. Respostan que sairá a finais de abril.
Adiantaron que van cambiar o modelo de FAS, que vai a ser aberto e permanente a partir do ano 2024. Din que se negociará e que sairá a diante o que vote a maioría.
En definitiva, queremos un auténtico Fondo de Acción Social ao que se poda acoller todo o persoal empregado público da Xunta que vaia máis aló dunha simple liña de axudas para atención de persoas con discapacidade.
- Detalles
O pasado 31 de marzo tivo lugar unha xuntanza co director xeral de Función Pública (DXFP) previa á Mesa Xeral, na que se trataron os seguintes asuntos: Lei de igualdade e funcionarización do persoal laboral do grupo V (limpeza e cociña).
LEI DE IGUALDADE
A CIG manifesta:
- Non entendemos a necesidade de ter unha nova lei de igualdade, pois o que nos presentan non incorpora novos dereitos e arrastra terminoloxía e artigos enteiros da lei anterior. Algo estaremos a facer mal cando temos que repetir o mesmo.
- A maioría de mulleres que existe na administración non é síntoma de igualdade, pois mantéñense sectores infrarrepresentados.
- A Administración pública ten un amplo sector de coidados e limpeza, amplamente feminizado pero con salarios globais máis baixos, polo que debería de establecerse medidas de revisión e suba salarial. Buscar mecanismos para acabar co chan pegañento. Fomentar a promoción.
- A lei só fala de acosos por razón de sexo ou acoso sexual. A sociedade é máis diversa e débense protexer os dereitos de todas as persoas.
- Esta lei vai en paralelo coa negociación do Plan de Igualdade e o Protocolo, polo que a negociación dunha e outra deben de ir en paralelo e ser acordes.
O DXFP limítase a abrir un novo prazo para presentar alegacións.
FUNCIONARIZACIÓN DO GRUPO V (limpeza e cociña)
O DXFP comunica:
- Os sindicatos presentamos basicamente alegacións de dous tipos: non ao nivel 9 mínimo, e homoxeneización de niveis en postos coas mesmas características.
- Están a estudar aceptar que o nivel mínimo sexa o 10, como co actual persoal funcionario de agrupación profesional. O luns poderían dar resposta.
- Consideran que xa están a homoxeneizar os niveis e en todo caso non existe xurisprudencia uniforme. Non aceptan máis alegacións a postos concretos agás un caso que están a estudar.
- A proposta irá á seguinte Mesa Xeral e Comisión de Persoal, coa intención de tela en vigor o día 1 de maio e proceder coa funcionarización.
A CIG manifesta:
- Congratulámonos pola posibilidade de que o nivel mínimo quede en 10. De non ser así sería discriminatorio e sexista. Agardamos ao que resposten o luns.
- Mantemos discrepancias cos datos de prazas entre documentos (2.239/2.429 postos).
- Manifestamos dúbidas sobre o proceso de estabilización do persoal fixo-descontinuo.
- Hai 5 postos que amplían a xornada completa pero seguen aparecendo como parcial na memoria achegada.
- O persoal de fin de semana non se funcionariza pero esiximos a retirada da observación: “por non ter carácter permanente” na memoria achegada.
- Continúan sen resolver as dúbidas respecto do persoal laboral fixo en destino provisional do proceso con toma de posesión en maio 2021.
- Non achegaron a relación de postos con “mochila”.
- Xornada parcial: cómo se vai xestionar a compatibilidade? Cando se vai a negociar unha posible reestructuración?
- Demandamos información de como será a xestión das listas de substitucións unha vez feita a funcionarización.
- Teimamos en que segue pendente homoxeneizar postos.
- Mantemos as alegacións a postos concretos comunicados por escrito.
- Detalles
Resumo dos “rogos e preguntas” da xuntanza do pasado 31 de marzo, onde o director xeral de Función Pública deu a información que trasladamos.
Concursos de traslados
- Baremo finanzas: sairá na semana do 10 ou do 17 de abri.
- O DXFP indica que é probable que a finais de abril teñamos unha primeira xuntanza para falar de prioridades nos concursos de traslados que convocar.
- Tentarán acompasar os procesos selectivos e a resolución dos concursos de traslados.
Procesos selectivos (previsión)
- Aux. clínica: remata o prazo de presentar documentación o 13 de abril. Semana seguinte elección de destino.
- Traballo social: remata prazo 25 de abril. Tentarán que a última semana de abril saia a elección de destino.
- Educador social: remata 3 de maio. Xa están facendo listados para elección destino.
- Veterinarios: hoxe ou luns publican baremo definitivo. Abrirán prazo para documentación que rematará aprox. polo 10 de maio.
- Bombeiros forestais: hai 393 alegacións ao baremo provisional e prevén que chegue algunha máis. Tentarán resolvelo o antes posible.
Fondo de Acción Social
Valoran a posibilidade de mudar o sistema de cobro para o persoal funcionario, pasando dun pago anual a pagos por mensualidades como está recollido no artigo 35 do V Convenio Colectivo do persoal laboral da Xunta. A tal efecto, no último trimestre do ano negociaremos un sistema de FAS diferente para o persoal funcionario o que implicaría que teñamos dúas convocatorias diferenciadas: unha referente ao ano 2023 que sería como sempre, e outra referente ao ano 2024 xa co novo sistema de pagos mensuais.
Observamos que está a referirse a axudas por persoas con discapacidade a cargo. Non hai referencia algunha á recuperación de todas as modalidades de FAS que eliminaron.
- Detalles
O día 1 de abril deste ano 2023 entrou en vigor o RD 1060/2022 de 27 de decembro polo que se regulan determinados aspectos da xestión e control dos procesos por incapacidade temporal nos primeiros 365 días da súa duración.
Este Real Decreto baséase na crecente aplicación das novas tecnoloxías nas administracións públicas, sinalando que o desenvolvemento na actualidade dos sistemas informáticos permite que a persoa traballadora non teña que realizar o trámite de entregar a copia do parte de baixa destinado á empresa.
Este modelo de xestión dos partes de baixa aforra papel, produce a comunicación inmediata da IT á empresa, e resulta cómoda pola despreocupación de ter que enviar a copia do parte de baixa á empresa (algo que pode resultar bastante penoso nalgunhas circunstancias).
Doado, non? Pois é aquí cando a Consellería de Educación decide complicar as cousas e nos di: vale, non envíes o parte médico, pero fai o trámite exactamente igual que antes.
Aínda que Educación recoñece que as persoas incluídas no Réxime Xeral da Seguridade Social non teñen a obriga de presentar os partes médicos de baixa, confirmación ou alta, invéntase a Instrucción Nº1/2023, e comunica que todo o persoal da Consellería que “deberá comunicar a situación de incapacidade temporal e a previsible duración desta mediante a páxina web edu.xunta.gal/datospersoais, lapela Comunicación de incapacidade temporal sen que sexa preciso que se suba á dita páxina ningún parte médico (baixa, confirmación ou alta)”.
Cando a todo o persoal se lle obriga a facer os trámites por medios electrónicos sin facilitarlles previamente unha formación dixital básica, a Consellería de Educación decide que non se ten por que molestar en mirar os partes que lle chegan dende a administración sanitaria e prefire que sexan as traballadoras e os traballadores os que lle fagan o traballo ás unidades de persoal.
O Real decreto 1060/2022 persegue a aplicación do principio de eficiencia e evitar obrigas administrativas innecesarias ou accesorias e racionalizar a xestión dos recursos públicos, así como evitar certas obrigas ás persoas traballadoras, e indica claramente que o INSS comunicará ás empresas os datos contidos nos partes no día en que son emitidos ou no seguinte día hábil. Entón, porque a Consellería de Educación saca unha instrución que sigue a responsabilizar ó persoal da comunicación de partes?
A Consellería de Educación debería deixar que ó seu persoal recupere a saúde en paz durante as baixas e, no canto de pedirlles que continúen a facer un trámite que xa está realizando o INSS, preocuparse de cubrir as ausencias por IT do persoal mediante substitucións inmediatas; ó mellor así evitaban que máis persoal tivera que coller a baixa debido ás sobrecargas de traballo.
- Detalles
A CIG Administración Autonómica reuniuse cos principais grupos parlamentarios no Congreso dos Deputados para tratar de mellorar os textos das leis básicas de axentes ambientais e de bombeiros forestais
Os proxectos de leis básicas elaboradas polo Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) están en fase de tramitación parlamentaria. Polo de agora para o persoal da Galiza non supoñen un avance en dereitos laborais e aínda menos nos dereitos de seguridade, sáude e xubilación. Para tratar de achegar solucións e mellorar os textos co trámite de emendas, reunímonos con PSOE, Unidas Podemos, BNG e PP.
Proxecto de lei básica de axentes forestais
Aínda que mellora a Proposición do ano 2018, segue a a deixar a ese persoal sen xubilación anticipada con coeficientes redutores. É necesario que se recollan as funcións de DTE e ter en conta os riscos laborais na extinción e un catálogo de enfermidades profesionais e vixiancia de saúde adecuadas. Ademais cumpre eliminar o artigo 6 que marca a obriga dunha cooperación cos corpos e forzas de seguridade, cando son competencias propias e exclusivas do persoal axente forestal recollidas no Estatuto de Autonomía de Galiza.
Proxecto de lei básica de bombeiros/as forestais
A situación seguirá igual se os coeficientes redutores non recollen toda a vida laboral, polo tanto no texto ten que vir prevista esa retroactividade. Lembramos que grazas á loita da CIG conseguiuse por fin no ano 2017 o recoñecemento da categoría de bombeiro/a forestal, base que serve para que o Instituto Nacional da Seguridade Social (INSS) recoñeza o coeficiente redutor de 0,20 (por cada 5 anos cotizados a xubilación sería un ano antes).
Preocúpanos que establecen unha normativa de referencia diferente ao Estatuto dos Traballadores/as , o RD 1561/1995, polo que se abre a posibilidade de empeorar as condicións laborais coma os periodos mínimos de descanso entre xornadas. Pérdese a oportunidade de establecer unha vixilancia da saúde específica e un catálogo de enfermidades profesionais acorde a esta profesión de alto risco.
Para non quedarmos diluídas nos distintos plans xerais de igualdade das administracións públicas, propoñemos para ambas normas un plan específico con medidas concretas que permitan a conciliación efectiva (con reforzos e medidas organizativas), que garantan a vixilancia da saúde dende unha perspectiva de xénero, o acceso ao emprego e o dereito á roupa, calzado e EPIs adaptados a anatomía de cada sexo.
Posicionamento dos grupos políticos
Tratamos polo miúdo as normas cos principais grupos parlamentarios. O PSOE acolleu con interese as nosas propostas e quedaron en facer unha valoración xurídica da posibilidade da retroactividade dos coeficientes redutores mais por outra parte recoñece que a elaboración dunhas normas básicas destas características ten moitos intereses enfrontados polo que manifestan que procuraron chegar a acordos e non introducir elementos conflitivos na súa elaboración.
A reunión con Unidas Podemos foi moi intensa e con eles discutimos tamén a xubilación anticipada e sobre a ideonidade ou non do artigo 6 que obriga aos axentes a cooperar cos corpos e forzas de seguridade. Unidas Podemos mantén en ambos textos unha base mínima de condicions para o conxunto do Estado como camiño de inicio.
O BNG mostrou coincidencia coas reclamacións que expón o sector e a súa disposición a presentar emendas para tentar corrixir o texto e mellorar as condicións laborais na seguridade e saúde, ao tempo que recoñecen a necesidade da xubilación anticipada.
O PP pola súa parte defende as funcións dos corpos e forzas de seguridade, e din que entenden as diferentes características dos lumes na Galiza, recoñecendo a complicación e a intensidade do traballo e funcións na extinción.
Contactamos tamén con outros grupos parlamentarios tales coma ERC, BILDU, PNV…aos que lles fixemos chegar as nosas propostas e que imos completar coas cuestións que nos solicitaron nas reunións de traballo desta xornada.
Na CIG valoramos positivamente os encontros e a disposición de todolos grupos parlamentarios a reunirse coa representación do persoal empregado publico na Galiza, mais insistimos en que o único camiño de futuro é un servizo de incendios 100% público, único, profesional, estable e coa maior seguridade ao persoal nesta profesión de alto risco. Cuestións que hoxe non se resolven nestes textos que son de todo insuficientes.
Quedan poucas semanas para tratar de avanzar nestas cuestións e imos insistir e loitar na mellora das condicións dos axentes ambientais e das bombeiras forestais. Para facernos chegar as túas achegas contacta coa CIG ou cos teus delegados/as de referencia.
|
|
![]() |
![]() |
- Detalles
A Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades ven de publicar instrucións sobre a comunicación da incapacidade temporal que afecta a persoal docente e non docente de centros públicos de ensino.
Do 1 de abril en diante suprímese a obriga da persoa traballadora incluída no Réxime xeral da Seguridade Social de presentar o parte de baixa, de confirmación ou de alta médica á empresa.
Esta instrución non é aplicable ao persoal que pertenza ao SISTEMA MIXTO ou MUFACE con asistencia sanitaria de SEGURIDADE SOCIAL.
Polo tanto o persoal non docente e docente do Réxime xeral da Seguridade Social que presta servizos en centros públicos docentes dependentes desta consellería deberá comunicar a situación de incapacidade temporal e a previsible duración desta mediante a páxina web www.edu.xunta.gal/datospersoais, lapela "Comunicación de incapacidade temporal", sen que sexa preciso que se suba á dita páxina ningún parte médico (baixa, confirmación ou alta).
- Detalles
No DOG do 28/03/2023 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 27 de marzo de 2023 pola que se convocan as actividades de formación continua en materia de igualdade e violencia de xénero para o persoal ao servizo das administracións territoriais, institucionais e entes públicos instrumentais do sector público da Comunidade Autónoma, así para o persoal da Administración de xustiza de Galiza e de administración e servizos (PAS) das tres universidades galegas.
Poderá participar nas accións formativas convocadas nesta resolución o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais e da Administración institucional, da Administración de xustiza de Galiza, das entidades locais de Galiza e o PAS das tres universidades do SUG, que se encontre en situación de servizo activo (incluído o persoal que teña concedido un permiso por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral) e que reúna os requisitos establecidos nesta convocatoria e para cada un dos casos no anexo II.
Os cursos realizaranse cos requirimentos, coa duración e as condicións que para cada un deles se indiquen na convocatoria. A información relativa ao desenvolvemento das actividades, así como as súas posibles modificacións, será actualizada e ampliada na páxina web <https://egap.xunta.gal>.
O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no DOG e ata o 4 de abril de 2023.
O número máximo de cursos que se poden solicitar durante o prazo de presentación de solicitudes limítase a dous.
- Detalles
Resumo dos “rogos e preguntas” da Comisión de Persoal do pasado 22 de marzo e Mesa Xeral do 17, onde o director xeral de Función Pública deu a información que trasladamos.
Concursos de traslados: esiximos comezar a negociar todos os concursos (xeral, especial, escalas, e persoal laboral). Hai que comenzar xa a negociación, máis tendo en conta os tempos que manexa Función Pública. Por poñer un dato, o último de Administración especial convocouse no ano 2012.
Promoción Interna: lembramos que hai que comezar xa coas convocatorias de promoción interna. Non admitimos que o persoal de acceso libre vaia ter mais opcións que o de promoción interna á hora de escoller destinos por elixir antes. O maltrato ao persoal propio esta a ser bestial.
Prazas para elección de destino: está a pasar que para as eleccións de destino (provisionais) están a ofertar moi poucas prazas, e tamén que están a xogar cos criterios para seleccionar as prazas. Publicaran uns criterios, pero están a cambialos segundo cada caso sen sequera comunicarllo á representación do persoal. As prazas ocupadas en comisión de servizo son ofertadas unhas si e outras non. As prazas ocupadas por persoal interino son ofertadas unhas si e outras non. Pode gustarnos ou non o criterio decidido, pero o que non poden facer é andar a cambialo segundo o proceso, e dentro do proceso, segundo a praza. Están a sinalar quen queda e quen marcha.
Negociación niveis Farmacéuticos/as inspectores/as de saúde pública (FISP): a CIG transmite a queixa de que os sindicatos solicitamos varias veces ser convocados por Sanidade para falar dos niveis do persoal da escala de FISP, e que a consellería o que está a facer son xuntanzas con particulares para tratar o asunto, saltándose as leis e sentenzas que regulan a negociación colectiva. Reclamamos do DXFP que medie con Sanidade para ser convocados. Este limítase a “tomar nota” e a comprometerse a transmitir a queixa.
Enquisa do plan de igualdade: non cumpriron coa data prevista para o seu envío. Resposta o DXFP que son problemas técnicos que tentarán solucionar de inmediato.
Actualización de listas de substitucións trala consolidación II-7: non incorporaron ás listas o resultado deste proceso selectivo, pero si o fixeron con outros. O DXFP resposta que a actualización é automática, pero non desbota a posibilidade de que fose un erro. Di que o revisarán.
Excedencia proceso selectivo superado: hai información contraditoria de se unha persoa que ocupa unha praza en interinidade pode quedar en excedencia noutra escala dun proceso superado. O DXFP di que vai revisar todos os casos e dará conta para a semana. Confirma que están a dar a excedencia por interese particular a interinos/as que están noutra administración ou Sergas. E dan excedencia por traballo no sector público cando é funcionario/a de carreira. Non esixen tempo traballado mínimo.
Grupo B: o concello da Coruña xa ten o persoal escollendo destino no grupo B (delineantes). Que pasa cos noso persoal delineante, maltratado cunha exclusión ridícula na LEPG? E ao persoal axente técnico ambiental o mesmo. E logo temos todas as funcionarizacións e procesos selectivos do B rebaixados ao C1. É inadmisible o mantemento sine die desta rebaixa profesional. Ata cando vai FP a negar o grupo B?
Estado de negociación de RPTs: informa o DXFP que neste momento teñen entre 10 e 12 RPTs pendentes en Función Pública. Tentarán liquidar 1 ou 2 por semana.
- Detalles
O pasado 22 de marzo tivo lugar unha xuntanza da Comisión de Persoal e da Mesa Xeral na que se trataron os seguintes asuntos: condicións de traballo de biólogos/as de zona, RPT do Mar, RPT de Política Social, modificación das equivalencias de funcionarización.
Acordo sobre as condicións de traballo de determinadas prazas adscritas aos servizos periféricos da consellería do Mar (biólogos/as de zona)
As persoas responsábeis políticas da Administración Autonómica continúan a parcelar a negociación colectiva sobre as condicións de traballo. Demandamos un acordo marco que recolla as condicións de traballo de todo o persoal, cada quen segundo as súas características, e non os acordos por partes que forzan a cada pouco.
Este acordo foi cociñado pola consellería e Función Pública saltándose as leis e sentenzas que regulan a negociación colectiva, ás costas dos sindicatos, e cando o fixeron, foi ás presas. A CIG rexeita as formas, polo que negámonos a emitir o noso voto ata que poidamos reflexionar e facer consultas coas persoas afectadas.
Despois de anos reclamando a recuperación do artigo 19 do V Convenio Colectivo, que suprimiu as compensacións por traballos en domingos e festivos, aparece a consellería cun sistema de compensacións que, evidentemente, queremos que sexa estendido a todo o persoal.
Tamén estamos conformes coa equiparación de niveis a outras escalas de administración especial. E novamente, queremos que sexa extensivo a o resto de escalas.
O acordo ten un risco: dá liberdade absoluta á consellería para fixar os horarios como lle veña en gana. Non existe unha previsión de fixar cuadrantes ou outro sistema de regulación. Van poder poñer o horario que lles pete, vai ser un cheque en branco. Compensan as melloras nestas condicións? Queremos ser ben pensados/as, confiar en que non se van saltar todo e que as carteleiras serán negociadas na comisión de seguimento e comunicadas ás xuntas de persoal; pero tamén é certo que a experiencia non acompaña.
Outro aspecto negativo é que existe a posibilidade de que o persoal poida voluntariamente empregar o seu propio vehículo para realizar o traballo: vai asumir a consellería as consecuencias de sancións de tráfico, accidentes, etc.?
CCOO, CSIF e UGT votaron a favor na Comisión de Persoal. A CIG negámonos a votar ata valoralo en condicións e consultar con persoas afectadas. Finalmente tamén nos sumamos ao voto favorable.
Modificación da Relación de Postos de Traballo da consellería do Mar
Despois da dúas reunións celebradas antes do verán do ano pasado, convocáronos a semana pasada para “negociar” unhas pequenas inclusións e, curiosamente, antes de sentarnos xa nos enviaran a convocatoria e a proposta desta RPT que iamos comezar a negociar. Como ben se lle escapou á vicesecretaria, a reunión era para “informarnos dos cambios”, co que quedaba claro que non viñan a negociar.
- Presentan unha suba de niveis atados a un acordo obrigado por función pública e non negociado cos sindicatos.
- Amortizan 60 postos para crear só 40. Destrúen postos de traballo en gardacostas e non se sentan a negociar as súas demandas e que afectan á RPT. Continúan coa privatización de parte deste servizo.
- Non inclúen en postos de profesorado as titulacións recoñecidas por sentenza do TSXG. A consellería fai caso omiso obrigando ao persoal a volver á vía xudicial para que lle recoñezan o seu dereito.
- A inclusión do requisito de carné de conducir debe ser “cando vacante”, en consonancia co acordo de biólogos/as de zona.
Voto: CIG en contra; CCOO a favor, CSIF a favor, UGT abstención
Modificación da Relación de Postos de Traballo da consellería de Política Social
Na Comisión de Persoal vai a funcionarización dun posto de persoal laboral para poder ofertalo nunha elección de destino (provisional). Os catro sindicatos votamos a favor.
E na Mesa Xeral o mesmo: modifican outros tres postos ocupados temporalmente por persoal laboral que superou o proceso selectivo na escala equivalente de persoal funcionario. Os sindicatos estamos conformes.
Orde de equivalencias de funcionarización
O DXFP retira o asunto da orde do día xa que está moi verde e aínda hai eivas (non queda claro se virá a unha seguinte Comisión de Persoal ou aínda tardará algo máis).
En todo caso, observamos que:
- Aceptaron mínimas alegacións como a de incluír a categoría 20 do grupo IV no corpo auxiliar da Administración xeral, subgrupo C2.
- Non aceptaron incluír as categorías laborais con esixencia de ciclo superior no grupo B.
- Tampouco aceptaron deixar as categorías de gobernante/a e subgobernante/a no C1 da Admón. Xeral que foi onde se funcionarizaron ou darlles opción a escoller. Tampouco a categ. III-99 para o C1.
- Manteñen a negativa a funcionarizar as categorías V-02 e V-12 na agrupación profesional da Admón. xeral.
- Detalles
O xoves 23 concentrámonos ás portas de San Caetano para continuar a loita contra a discriminación que temos o persoal gardacosta de Galiza polo feito de ser funcionarios e funcionarias.
Hai mais de 10 anos protestabamos pola privatización do servizo que, si ben é certo que se ampliou con novas embarcacións e mellores medios, comportou a incorporación de persoal auxiliar de empresas privadas. Arestora, son unhas 250 as persoas que traballan para o servizo de gardacostas de Galiza, das que arredor de 100 somos persoal funcionario.
O persoal de empresa privada co que compartimos embarcación está incluído no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores e Traballadoras do Mar. Teñen asegurado o acceso á formación necesaria para traballar no mar, ou aos recoñecementos médicos. E tamén poden acceder á xubilación anticipada con coeficientes redutores.
O persoal funcionario do servizo de gardacostas encargámonos da vixilancia, busca, salvamento, protección do medio mariño, loita contra o furtivismo, loita contra a contaminación mariña.. Sen nós, o servizo non funciona. Para exercer o noso servizo, aplícansenos as obrigas esixidas polo Instituto Social da Marina (ISM) para poder embarcar. Pero ao tempo estamos excluídos dos dereitos que teñen os compañeiros das empresas privadas, incluíndo a exclusión á xubilación anticipada con coeficientes redutores.
Cumprimos coas esixencias do réxime especial do mar, e o ISM exclúenos dos beneficios dese mesmo réxime.
Vai xa un ano dende que comenzamos esta loita; un ano dende que a CIG se reuniu por primeira vez coa consellería do Mar para que solicitara ao ISM a inclusión do persoal gardacostas no REMAR, por similitude de ámbito laboral e funcións. Entendiamos que de non facelo estaban a manter unha clara discriminación por razón do réxime xurídico, polo feito de ser persoal funcionario, e que o propio ISM debía resolvelo adecuadamente. Máis non foi así: o ISM mantivo a exclusión.
Entón, impulsamos unha emenda á Lei de pesca para que incluíse ao persoal gardacosta no réxime especial do mar, rematando coa exclusión e protexendo a nosa seguridade e saúde cando exercemos as nosas funcións de servizo público. Esta emenda que promovemos recoñecía un coeficiente redutor do 0,15 para todo o persoal gardacosta que podería ser ampliado por razón das súas funcións, e con carácter retroactivo afectando a toda a vida laboral.
Máis chegado o día do debate das emendas á Lei de pesca, o Goberno do Estado español vetou a emenda que, de non telo feito, moi probablemente sería aprobada. Alí mesmo, no Congreso, o PSOE comprometeuse directamente con nós a buscar unha solución si a Xunta instaba ao diálogo.
Pasaron xa tres meses e a pesares de terllo solicitado, non temos resposta ás notas peticións. Nin da conselleira do Mar, Rosa Quintana, nin do Goberno. O primeiro paso tíñao que dar a conselleira, pero esta cancelounos unha xuntanza que tiñamos acordado; estamos á espera de que volva a concertar unha nova data.
Non nos imos quedar parados, non aceptamos o silencio por resposta. Gardacostas de Galiza e CIG non levamos feito este camiño para rendermos agora.
Imos a polos nosos dereitos, por un traballo seguro e por unha vellez digna: coeficientes redutores xa!!!