Novas por contido

Presta servizos para a Administración Autonómica sen regulación nas súas condicións de traballo e asumindo riscos graves para a súa seguridade

O persoal empregado público do Parque Nacional das Illas Atlánticas, da Consellería de Medio Ambiente, que realiza as funcións de vixilancia, control e xestión, está pendente dunha regulación das súas condicións de traballo dende o ano 2008, cando fora transferido do Estado á Comunidade Autónoma de Galiza

As condicións de traballo do persoal neste parque nacional, o único e de grande importancia para Galiza, son de extrema penosidade, pola dispoñibilidade absoluta e a singularidade das condicións laborais e as horas de traballo sen retribuír (máis do dobre do máximo legal).

Dende o 2002, case 20 anos sen relación de postos de traballo (RPT) (unicamente unha parcial de persoal funcionario), o que ademais de dar opacidade a xestión do persoal provoca graves discriminacións salariais entre o persoal funcionario e laboral e entre o persoal de terra e illas. Diferencias que acadan os 300 euros penalizando e precarizando máis o traballo nas illas.

Illamento de 24 horas durante 7 días

Directamente relacionada coas condicións laborais singulares son as vinculadas á necesidade da permanencia nas illas durante unha semana completa, 7 días e 24h.

Con situación de soidade e insularidade extrema (Cortegada, Sálvora, Ons..); colchóns compartidos e en malas condicións; falla de intimidade nos tempos de descanso (nalgunhas illas nas que se comparte vivenda e cama quente); falla de auga potable; frío, humidades e filtracións graves nas vivendas; instalacións de luz e gas sen revisar e un longo etc., todas son realidades pouco compatibles coa idea de traballar nun paraíso natural.

Con isto, é evidente que as condicións son penosas e de risco laboral extremo, se alguén sufre un accidente está só, se cae por un cantil nada se vai saber, un enfrontamento co furtivismo, nada se vai saber e incluso se cae dentro da vivenda nen sequera se vai recoñecer o accidente como laboral. As avaliacións de riscos laborais están obsoletas despois de anos agochadas; dez anos sen cumprir as medidas correctoras, son papel mollado. Non se cumpre nada das medidas que tantos anos custou conseguir.

Tanto a conselleira de Medio Ambiente como o director xeral da Función Pública, son coñecedores dende fai anos desta vergoñenta situación de abuso laboral, e a pesares das reclamacións do persoas e da presión sindical, evitan afrontar o problema e negociar unhas condicións laborais xustas que resolvan a singularidade de traballar nestes espazos.

(Temporal en Ons. Relevo suspendido)

Outras novas recentes

Venres, 05 Decembro 2025

Bloqueo da toma de posesión do concurso de traslados de axentes ambientais tras dous anos de atraso

A Administración deixa sen data a incorporación e supedita o concurso a unha oposición de acceso libre aínda sen rematar. A Xunta vén de publicar no DOG a Resolución do 3 de decembro de 2025 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes das escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais. Este concurso que foi...
Venres, 28 Novembro 2025

Puntuacións provisionais do concurso de traslados da Administración xeral da Comunidade Autónoma

No DOG do 28/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 25 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, convocado pola...
Venres, 28 Novembro 2025

Carreira extraordinaria ou maratón ordinario? Últimas novidades

A carreira extraordinaria que se iniciou no 2019, e que nos venderon que era para que a xente que tiña xa certa antigüidade non tivera que comezar de cero a través da ordinaria, parece máis ben un maratón. Imos facer 7 anos coa carreira e a día de hoxe aínda estamos cobrando só o grao II. Si o obxectivo da carreira extraordinaria era colocarnos a cada un no grao de carreira...