- Detalles
O Goberno estatal elaborou un “Proyecto de Ley básica de bomberos forestales” cheo de boas intencións pero baleira de contido
A proposta que entrou o 28 de febreiro para comezar a tramitación parlamentaria no Congreso dos Deputados/as, aprobaríase nas vindeiras semanas en forma de Lei e é de caracter básico polo que afecta a todo o persoal bombeiro forestal. En breve comezarán os trámites de emendas para os grupos parlamentares.
Ainda que o texto mellora outros borradores anteriores, para a CIG é unha oportunidade perdida se non se solucionan cuestiónsbásicas como a xubilación anticipada ou as enfermidades profesionais. Son precisamente estes dous aspectos fundamentais os que xustificarían unha norma básica. Defendemos que as condicións laborais se melloren mediante a negociación colectiva e non se impoñan por lei.
Os bombeiros e bombeiras forestais galegas temos moito que dicir desta proposta de norma básica:
Seguridade e saúde laboral. Danse un ano para facer un regulamento de riscos laborais: porque non o fan agora? Queremos que se recoñezan xa no catálogo de enfermidades profesionais a protección da saúde coa perspectiva dos factores idade e xénero e tomarse en serio os riscos laborais desta profesión.
Xubilación opaca. Nin é anticipada cos coeficientes redutores nin é directa. Ademais deberíase sinalar unha idade máxima de xubilación, ou imos estar ata os 67 anos apagando lumes?.
Retroceso nos dereitos laborais básicos. Poderían establecerse descansos entre xornadas de só 10 horas, co que se rebaixaría o establecido actualmente no Estatuto dos Traballadores/as e no V Convenio. No camiño da funcionarización sen dereitos á que nos aboca a Xunta é unha cuestión perigosa: temos que negociar xa un Acordo marco propio e deixarse de inventos na lei básica.
Precariedade laboral. A pesar de que a recoñecen, non establecen ningunha medida para paliala. Se queremos un servizo público profesional que traballe en multiemerxencias, ben dotado e formado, deberase traballar todo o ano.
Servizos públicos ou…privados? Renuncian a un sistema público de extinción de incendios forestais. Na CIG non o facemos, témolo claro: servizos públicos con empregados/as públicos!
Igualdade efectiva sen medidas concretas, imposible. Se queremos avanzar en dereitos e igualdade entre mulleres e homes, temos que ter en conta o ambiente laboral masculinizado, a dificultade para facer efectivos os dereitos de conciliación, o factor de sexo nos riscos laborais (sexa pola sensibilidade aos tóxicos das mulleres ou polo dereito a EPIs nos que se teña en conta as diferencias anatómicas), a protección da maternidade, etc.
Son asignaturas pendentes que se deixan ao abeiro dun “posible” Plan de Igualdade. Si na Xunta levamos 15 anos sen o I Plan de igualdade, canto poden tardar en facer un para os bombeiros e bombeiras forestais?
Norma realizada ao marxe das organizacións que non decimos “SI Buana”. A CIG, pese a ter a consideración de organización sindical “máis representativa", non fomos chamados para negociar. Non se convocou mesa de negociación algunha, furtáronnos poder reclamar o que é de dereito para todos os bombeiros e bombeiras forestais.
Pactaron con outros ao marxe do marco legal e así de pobre quedou o Anteproxecto. Unha mágoa porque dende a Galiza temos moito que dicir xa que, por desgraza, temos experiencia sobrada nos lumes.
Se queres coñecer o texto e enviarnos as túas consideracións, faino aquí. Nós trasladarémosllas aos grupos políticos do Congreso dos Deputados/as e loitaremos para que as defendan no trámite parlamentario.
- Detalles
Temos na Administración Autonómica 320 persoas que aprobaron o proceso selectivo do corpo auxiliar administrativo (subgrupo C2), pero que a diferenza doutros procesos anteriores, non foron nomeados/as persoal funcionario de carreira, senón en prácticas, obrigados/as a realizar un curso formativo durante un mes, porque así o contempla a convocatoria.
Estas persoas están no posto de traballo que lles foi adxudicado en destino provisional, e no que continuarán ata que dentro duns anos se resolva o seguinte concurso de traslados e posteriormente escollan o que será o seu destino definitivo.
Na actualidade desenvolven as funcións do posto de traballo que lle son asignadas no seu actual destino, compatibilizándoas coa formación obrigada pola convocatoria do seu proceso selectivo.
A realidade é que están a prestar servizos no posto adxudicado nun acto de elección de destino. Pero as retribucións que van cobrar son as básicas (soldo base e trienios), excluídas por tanto as retribucións complementarias (complementos de destino e específico), e includo en moitos casos se lles nega o dereito a cobrar os trienios.
Por tanto, van cobrar menos da metade do que no pasado cobraban as persoas que ingresaban no mesmo corpo.
Así o establece o decreto de provisión de postos e a LEPG para o persoal funcionario en prácticas. Pero a mesma norma prevé que se estas persoas desempeñan un posto de traballo, entón cobrarían a totalidade das retribucións. E este sería o caso.
O que se formula agora é como actuar no caso de que só lles paguen as retribucións básicas.
O Regulamento publicado o 9/2/23 non contén disposición ningunha que impoña a retribución (soldo base + antigüidade) ao persoal funcionario en prácticas por desenvolveren as funcións propias dun posto de traballo. O único que determina ese regulamento é, literalmente, isto:
"2º. As persoas que ocupan postos como persoal funcionario de carreira na Xunta de Galiza poderán acollerse ao disposto no artigo 129 da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza (licenzas para a realización de estudos sobre materias directamente relacionadas coa Administración pública) e deberán prestar servizos efectivos na praza adxudicada como consecuencia da elección de destino; neste caso, poderán optar entre percibir as retribucións que correspondan pola condición de persoal funcionario de carreira ou as retribucións previstas para o persoal funcionario en prácticas. Esta petición deberán cursala na súa propia consellería"
Semella lóxico (formalmente) que o Regulamento non dispoña nada contra da Lei (sería impugnábel se contiver disposicións contrarias á mesma). En consecuencia, non parece que a vía sexa impugnar o regulamento. Aínda así, se alguén quere presentar un recurso de reposición ao regulamento, ten de prazo ata o día 10 de marzo.
Se o que fixer a Administración, unha vez que o persoal funcionario tome posesión do posto de traballo, fora pagarlles só o salario base + antigüidade, como se non estiveren a desenvolver as tarefas propias do posto (malia estaren a desenvolvelas), o xeito de actuar vai depender do que faga a propia Administración. Segundo o caso, podería ser necesario impugnar a primeira nómina recibida ou podería proceder outro tipo de impugnación subsidiaria, por precaución, seguindo doutrina existente do Tribunal Supremo.
En definitiva, que o impugnable non sería a norma, senón a nómina ou, subsidiariamente, a actuación material da Administración pola vía do feito. Para isto os/as interesadas terían un prazo de 4 anos para reclamar unha cantidade devindicada e non percibida.
No caso do persoal que xa prestara servizos nunha administración e teña recoñecidos os servizos prestados ou incluso xa tivera devindicado trienios como persoal interino e agora vexa como lle negan o pago dos trienios, a vía é a mesma. Neste caso a actuación da Administración é aínda peor porque a literalidade da LEPG é que se deben pagar os trienios incluso aínda que non se estivese desempeñando un posto.
Sobre a cuestión do tempo que estes/as compañeiros/as van estar en prácticas e si se lles vai ofertar destino provisional como persoas funcionarias de carreira, como non hai nada disposto, dende Función Pública nos din que unha vez que rematen este mes de prácticas os nomearán de inmediato como persoas funcionarias de carreira. Estaremos vixiantes de que así o fagan.
E independentemente da actuación individual que cada quen queira levar, a CIG seguirá insistindo nas mesas de negociación no deber da Administración de pagar as retribucións completas.
- Detalles
A Secretaría Xeral de Política Lingüística publicou no DOG do 06/03/2023, a Resolución pola que convocan as probas para a obtención dos certificados de lingua galega (niveis Celga 1, 2, 3 e 4) no ano 2023.
A convocatoria vai destinada ás persoas maiores de 16 anos, e as probas serán realizadas nos meses de maio/xuño de 2023, nas localidades de Santiago de Compostela e Ponferrada.
As solicitudes preséntanse pola sede electrónica da Xunta, no prazo de 15 días hábiles a contar dendeo o seguinte á publicación desta Resolución en DOG.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública enviunos un proxecto de decreto polo que se regula o estatuto do persoal laboral de investigación da Administración xeral e das entidades instrumentais integrantes do sector público autonómico de Galiza. Retoman así a negociación que comezara en novembro do 2022.
Temos de prazo para presentar alegacións ata o día 17 de marzo, polo que se queres achegarnos algo, podes contactar coa CIG.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública enviounos a previsión de datas de exame dos procesos selectivos das escalas sanitarias (Lei 17/89). Para todos eles, a previsión é que serán na terceira semana do mes de xuño, en Silleda. Estas con as clases das escalas sanitarias afectadas:
- Clase Farmacéutico/a Inspector/a de Saúde Pública
- Clase Inspector/a Farmacéutico/a
- Clase Inspector/a Médico/a
- Clase Licenciado/a en Ciencias Biolóxicas
- Clase Licenciado/a en Ciencias Químicas
- Clase Licenciado/a en Farmacia
- Clase Licenciado/a en Medicina e Cirurxía
- Clase Licenciado/a en Psicoloxía
- Clase ATS/DUE
- Clase Subinspector/a Sanitario/a
A convocatoria deste proceso fora publicada no DOG do 09/12/2021. Nela recollían con dilixencia as prazas das ofertas de emprego público dos anos 2018, 2019, 2020 e 2021. Durante a negociación da convocatoria, a CIG insistiu en que engadiran a previsión da data de realización do primeiro exercicio, algo ao que se negaron.
Ao longo do 2022 a CIG teimaba en que nos deran as previsións de datas. Chegou o 23/06/2022 e publicaron en DOG a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas. Pero seguían sen dar datas de realización do primeiro exercicio.
Chegou decembro de 2022, e levamos a sorpresa de que decidiron modificar a convocatoria para engadir unhas prazas da OEP do 2022 (DOG 04/01/2023). Esto implicaba a reapertura do prazo de solicitude de participación e novos listados provisionais e definitivos de persoas admitidas e excluidas.
Total, que con este comunicado apuntan a que o primeiro exercicio será en xuño do 2023. É dicir, ano e medio despois da convocatoria. PARABÉNS pola boa xestión.
- Detalles
Dende a CIG vimos de presentar unha queixa e solicitar a emenda dos erros sistemáticos na puntuación das baremacións provisionais dos procesos da OEP do SPIF convocados pola Orde do 28 de febreiro de 2019.
O venres día 24 de febreiro de 2023 publicáronse no web de Función Pública as baremacións provisionais da fase de concurso dos seguintes procesos selectivos.
- GRUPO C2 ESCALA 207S - EMISORISTA/VIXIANTE FIXO/A
- GRUPO C2 ESCALA 207T - BOMBEIRO FORESTAL-CONDUTOR/A MOTOBOMBA
- GRUPO C2 ESCALA 207U - BOMBEIRO/A FORESTAL
Tras recibir numerosas queixas, comprobamos que efectivamente eses listados están cheos de erros sistemáticos, polo que rexistramos un escrito dirixido a Función Pública e ao Presidente do Tribunal desas convocatorias, ademais de denuncialo na Mesa Xeral de Empregados Públicos.
- Na especialidade de emisorista/vixiante fixo/a non se valorou a experiencia coma vixilante/a fixo/a.
- Nalgúns casos (e noutros non), baremaron os tempos de inactividade de persoal fixo-descontinuo.
- Non valoran o tempo traballado nos concellos aínda que as bases destes procesos establecen que se debe computar.
- Rebaixas rechamantes no cómputo de servizos prestados onde persoas que tiñan unha puntuación elevada nas listas de contratación por exemplo, aparecen case sen puntos.
Unha OEP do 2018 convocada no 2019 e aínda andamos nestas leas: Que o fagan ben xa!
É incomprensible coma despois dun ano esperando por esta baremación pode ter tal cantidade de erros. Todo isto vai supor a reclamación masiva das puntuacións provisionais e un novo atraso do proceso, convocado no 2019 e ofertado no 2018, hai case 5 anos. Esperemos que detecten as eivas e as corrixan canto antes, para non obrigar a todas as persoas aspirantes a presentar reclamación.
Para calquera cuestión ponte en contacto coa CIG, e non te despistes o prazo de reclamación individual da puntuación deste baremos provisional que comezará cando saia publicado no DOG (nos vindeiros días).
- Detalles
A Dirección Xeral da Función Pública publicou no DOG do venres 3 de marzo, as resolucións polas que inadmiten as solicitudes de de recoñecemento extraordinario do grao I do sistema de carreira profesional (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento de desempeño do posto para o persoal laboral).
Estas resolucións engaden un anexo na que se relacionan as persoas ás que non se lles admite a solicitude, con indicación da causa de inadmisión (non ser persoal da Administración Autonómica a 31/12/2021, non estar incluido/a no ámbito de aplicación, solicitude fora de prazo).
Estas persoas excluídas teñan dúas opcións para reclamar:
- Interpoñer un recurso (potestativo) de reposición perante o conselleiro de Facenda e Administración Pública, no prazo dun mes. Estamos a túa disposición para axudarte con esta vía.
- Interpoñer directamente un recurso contencioso-administrativo no prazo de dous meses. As persoas afiliadas á CIG teñen a súa disposición a asesoría xurídica para utilizar esta vía.
- Detalles
A CIG non está polo labor de aumentar as desigualdades e o mal ambiente nun organismo como o AGADIC, dependente da Consellaría de Cultura e Educación. Nesta primeira xuntanza, que foi o venres 24/02/2023, o director do AGADIC, vendeunos as bondades desta modificación da RPT, na que só vemos problemas, como contamos de seguido e que lle fixemos saber xa nesa reunión.
- Primeiro, lamentamos a destrución de emprego neto: nesta RPT amortízanse oito postos directamente e quedan seis a extinguir. Ou sexa, amortízanse en diferido seis a maiores dos oito.
- Pedimos a memoria económica, que non nos facilitaron, e chegaron a dicir que non se destrúe emprego neto. Pois, que nos digan como crean unha subdirección, reclasifican varios niveis e dan varios específicos a maiores, se non amortizan prazas e non aumenta o gasto, será cousa de maxia!
- Estamos en contra de reconverter postos base en xefaturas de negociado cando están ocupadas. O xeito correcto sería amortizalas e crealas de novo. Se non fan así, premian a uns si e a outros non.
- Estamos en contra da modificación subxectiva de dúas prazas de tremoeiro/a, cambiándolle o nome a estas fora do V convenio chamándolle “tremoeiro/a de escena, e tremoeiro/a supervisor de intendencia”, cando son cinco tremoeiros/as, e só lle soben o específico a dúas. Isto para o único que vale a para crear mal ambiente entre eles. Se a administración ve que hai unha carga de traballo extra doutros oficios (mantemento, luz, son...), o que ten que crear e outras prazas.
- Rexeitamos o traslado forzoso de prazas (mestre gaiteiro e auxiliar de son) dende Coruña a Santiago. O xeito de proceder, aparte de unha negociación e motivación mais exhaustiva, sería o mesmo que para o aumento de nivel.
- Rexeitamos a denominación xeral de postos base para prazas nas que se valora calquera tipo de experiencia ou coñecementos específicos; temos varias prazas así nesta RPT.
- Rexeitamos que, nalgún departamento teñan asignado un C1 nivel 22 a un A1 nivel 20, do que depende.
- Solicitamos a retirada da adscrición A15 o posto de Dirección da Filmoteca de Galiza, e a súa adscrición ordinaria con persoal da Xunta de Galiza (AXG).
- No departamento de coordinación xeral existen dúas prazas de subalterno, un con xornada ordinaria e outro con xornada partida, sen diferencia económica. Solicitamos que se retribúa a distorsión horaria.
En definitiva, como non modifiquen moito esta RPT, este organismo parece que quere converterse nun chiringuito que aumenta as desigualdades, e o mal ambiente entre os seus traballadores, cousa que a CIG rexeita de fronte.
- Detalles
A CIG ten interposto demanda contencioso administrativa contra a OEP de 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 por non respectar a porcentaxe de reserva para a promoción interna de persoal laboral que ven establecida no V Convenio Colectivo. A xustiza acaba de darlle a razón a CIG e obrigar a Xunta a convocar as prazas necesarias.
Como xa pasara coas OEP do 2017 e do 2019 a Sala do Contencioso-Administrativo ven sentenciar contra a OEP da Administración Xeral da Xunta de Galiza do exercicio 2020 (a do exercicio 2018 está pendente de sentenza e esperamos que saia proximamente).
O motivo polo que a Sala anula a OEP 2020 é o mesmo que nos casos anteriores: POR NON INCLUÍR A RESERVA DE PRAZAS PREVISTA NO V CONVENIO PARA A PROMOCIÓN INTERNA DO PERSOAL LABORAL, que ademais neste caso é do 50% (tanto na oferta da quenda libre, como na oferta de consolidación).
A Xunta muda a lei cando lle convén
Á Dirección Xeral da Función Pública acumúlanselle as sentenzas desfavorables pero segue a facer o que lle da a gana. E cando ve que perde e que a xustiza lle pon atrancos, o que fai a Administración é usar a Xunta e a maioría do PP no Parlamento para mudar a lei. No 2022 eliminou por lei a promoción interna de persoal laboral das convocatorias de estabilización, aínda que esta nin computa taxa de reposición, nin resta prazas, é ademais esta expresamente compatibilizada na lei 20/2021.
Xa hai dúas sentenzas iguais en prazo de execución forzosa
O TSXG impón as custas procesuais á Xunta de Galiza, mais a Xunta está en prazo de recurso e sempre recorre (como non lle sae do peto ao director xeral...). As que si son firmes e están en prazo de execución forzosa pola negativa da administración de aplicalas, son as sentenzas relativas ás OPE 2017 e 2019 e estamos pendentes de que o Tribunal Superior obrigue á Xunta de Galiza a convocar a promoción interna de laborais non convocada neses exercicios.
Entendemos que a Dirección Xeral da Función Pública esta metida nun lio gordo por non negociar ben as ofertas e tirar para adiante as bravas. Non hai problema, nos estamos sempre dispostas a negociar unha saída equilibrada, mais avisamos que na CIG non nos rendimos na defensa do persoal empregado público que non pode ver pisados ou seus dereitos de promoción.
- Detalles
“Esquecéronse” de negociar coa representación do persoal un título enteiro adicado á Administración pública galega. E agora véñenlles as présas: temos ata o venres 3 para alegar
O pasado venres día 24 fomos convocados pola Consellería de Emprego e Igualdade a unha reunión informativa na que nos deron conta dos aspectos do Anteproxecto de Lei que afectan ao persoal empregado público. Co texto da Lei avanzado e co ditame do Consello Galego de Relacións Laborais e do Consello Económico e Social (polo tanto a piques de entrar ao debate no Parlamento de Galiza), din que nos convocan para “negocialo”. Imos dar batalla, pois imos propoñer activamente melloras na igualdade na Administración pública e nos nosos dereitos de conciliación.
Nunha lectura rápida, este Anteproxecto recolle case literalmente os mesmos contidos que xa formaban parte do Decreto lexislativo 2/2015, de 12 de febreiro, polo que se aproba o texto refundido das disposicións legais da Comunidade Autónoma de Galiza en materia de igualdade. Observamos que hai retrocesos conceptuais importantes, introdúcense termos como “composición equilibrada” na vez de discriminación positiva, a omisión deliberada do machismo social e institucional igualando a base da que partimos homes e mulleres, e colan termos xa desbastados como a “violencia doméstica” na vez de “violencia machista”.
De cara as persoas empregadas públicas: nin mellora a conciliación, nin garante dereitos, nin regula nin achega nada novo. O único destacable e que nos remite á Lei de emprego público, seguindo a impoñer condicións por lei, obviando o carácter informador e regulador que tería o I Plan de Igualdade da Xunta de Galiza (en proceso de negociación na actualidade e que contempla definicións normativas máis actualizadas), obviando avanzar nos dereitos mediante a negociación colectiva.
É esta Lei de igualdade unha ocorrencia acelerada froito da carreira polos votos? Ou simplemente é unha fórmula hipócrita da Xunta de lavar a cara logo de 15 anos sen Plan de Igualdade para o seu persoal? Ou estamos diante dunha competición normativa co Ministerio de Igualdade?
Nós pensamos que Galiza debe de contar cunha regulación avanzada e precisa en materia de igualdade que constitúa dereitos e elimine discriminacións, pero para iso hai que facer as cousas ben: respectando a negociación colectiva, recollendo achegas e dándose o tempo necesario para levala a cabo.
Tes aquí o texto para consultalo (descargar), e se queres facernos algunha achega, contacta coa CIG.