Novas por contido

Ante a falta de persoal substituto nas listaxes de contratación temporal actualmente en vigor, o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar,  procedeu á selección de persoal a través do SEPE para dar cobertura ás necesidades de persoal dos centros de traballo. 

Esta situación de esgotamento das listas e a selección de persoal para fornecelas, impide calquera seguimento das contratacións e das propias listaxes, pois non pode ser comprobado nin pola representación sindical nin polas propias persoas integrantes das listas, xa que non están publicadas en ningures.

Tras esta selección de persoal, o Consorcio procedeu a facer os chamamentos para cubrir as necesidades dos centros, en moitas ocasións sen esgotar as listas en vigor como é preceptivo (como por exemplo sucedeu nas escolas de Vigo-Valadares, Poio, Forcarei, Crecente, Cerdedo, entre outras).

Moitas traballadoras e traballadores que estaban agardando o chamamento para as coberturas de permisos e vacacións neste mes de decembro, observaron como se lles ofrecían as prazas as  persoas que acababan de seren seleccionadas sen que, previamente, lles foran ofertadas previamente a elas, véndose así gravemente prexudicadas. Esta é unha situación que se repite, nesta época do ano, dende hai tempo.

A CIG reiteramos, unha vez máis que: 

  1. As listas de contratación do CGSIB non cumpren cos preceptos constitucionais, traducidos en transparencia.
  2. Non se poden facer chamamentos a persoas seleccionadas polo INEM sen antes esgotar os chamamentos polas listas actuais e incumprir as propias bases.
  3. Os ámbitos de chamamentos son provinciais, polo que o persoal chamado ten que aceptar contratos cunhas distancias do seu domicilio que nalgúns casos non lles permite conciliar a súa vida persoal e laboral e, a maior parte deles, no ámbito rural e sen transporte público. Por outro lado os contratos precarios que se lles ofertan, non lles permiten, en moitos casos, cubrir os gastos de desprazamentos e/ou aloxamento.
  4. A Comisión de Seguimento de listas do Consorcio non ten presenza nin control sindical.

 

 

 

 

 

 

Decepción ante a falta de vontade política do goberno. Os grupos no Congreso manifestan o seu apoio, pero o goberno veta a emenda que permitiría resolver a situación.

A Secretaria nacional de CIG-Autonómica, acompañada duns compañeiros do Servizo de Gardacostas de Galiza, reuníronse na mañá do martes 13 de decembro con representantes dos grupos parlamentarios no Congreso das e dos Deputados para reclamar o seu apoio e que se modifique a Lei 47/2015, reguladora da protección social das persoas traballadoras do sector marítimo-pesqueiro. A central sindical promoveu para iso unha emenda, que foi presentada polo BNG, para que se acolla ao persoal funcionario das escalas de Gardacostas no TREMAR.

As xuntanzas, que se desenvolveron ao longo da xornada, coincidiron coa celebración da ponencia da Lei de Pesca Sustentábel. Todos os grupos recoñeceron a discriminación por razón de réxime xurídico que sofre o persoal do servizo de gardacostas, por seren funcionarios, e consideraron que tiñan que estar integrados no TREMAR.

Porén, a decepción chegou polo veto do goberno á emenda que supón que non se poida debater e moito menos votar. É dicir que a práctica do goberno de vetar esta emenda se contradí co que manifestan tanto o PSOE como Unidas Podemos. Con todo, non nos imos render e insistiremos na reforma lexislativa para que se inclúa o persoal gardacostas, con urxencia, no réxime especial do Mar.

Diante do veto do goberno, por cuestións orzamentarias, Unidas Podemos propuxo como alternativa presentar unha proposición non de lei (PNL) para buscar unha saída. Pola súa banda os representantes do PSOE indicaron que “non teñen claro se a lei de pesca é a saída a isto e din que temos que tratar con Traballo e Seguridade Social”.

ERC e EH Bildu manifestaron tamén o seu pleno apoio á emenda. ERC propuxo buscar conxuntamente co BNG unha fórmula para recuperar a emenda e xa adiantou que mantería o seu apoio á loita onde siga, se isto non vai adiante.

No mesmo sentido, Bildu explicou que “estudan a posibilidade de discutir o veto do goberno porque non lle concordan os números e insistiron en que hai varias vías para que o goberno, cun informe favorable, poida recuperar a emenda”.

Na xuntanza co grupo popular, que se desenvolveu no decurso da tarde, os seus representantes declararon sentirse sorprendidos polo veto a emenda, porque eles ían votar a favor mais indicaron que intentarían que desde Galiza se lle dea impulso á iniciativa ou se busque unha solución pactada Goberno-Xunta.

Diante disto, a conclusión das xuntanzas é que o problema témolo nós e a nosa saúde, mais a solución téñena eles e quen podían realmente resolver a situación só demostraron falla de vontade política.

Inclusión no TREMAR

Ao persoal funcionario das escalas de gardacostas de Galiza se lle exixe, como a todos os traballadores e traballadoras do mar, os requirimentos do Instituto Social da Mariña (ISM) para poder realizar as súas funcións como unha formación específica e a superación dun recoñecemento médico. Máis, ao tempo, o propio sistema non os admite porque non están dentro do réxime especial do mar xa que están no réxime xeral da seguridade social.

Está situación esperpéntica supón que o noso persoal non teña a protección para a súa saúde, como a xubilación anticipada ou a vixilancia médica específica que necesitan polos riscos que para a saúde supón o traballo no mar. Isto é mais grave se temos en conta que, porén, os compañeiros da privada que comparten o ámbito laboral coas tarefas e os medios da Xunta (embarcacións, etc..) están no TREMAR con normalidade.

A CIG-Autonómica leva meses reclamando á Consellería, ao Goberno e ao Parlamento de Galiza que aporten unha solución a esta discriminación que unicamente sofren por seren persoal funcionario, razón coa que o ISM determina a súa exclusión do réxime especial do mar. Neste sentido, a CIG denuncia que, malia ser coñecedores, polo de agora nin a Xunta da Galiza, nin os ministerios implicados aportaron solución real ao problema.

 

As organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT recibimos convocatoria de Mesa Xeral de Negociación de persoal Empregado Público e da Comisión de Persoal, nos que se van discutir e aprobar os temarios dos procesos selectivos mediante concurso-oposición derivados da Lei 20/2021. A sesión vai ser o xoves 15 de decembro.

Se é do teu interese podes descargar os documentos (temarios de persoal funcionario, e temarios de persoal laboral). Se queres aportar algo podes contactar coa CIG.

Nota: a MX e CP do día 15 foi aprazada para o luns 19. 

A Consellería de Sanidade envía unha proposta de modificación da súa RPT e convoca aos sindicatos a unha xuntanza o luns 19 de decembro. Se estás interesado/a no asunto, tes a documentación á túa disposición (descargar) e podes achegarnos o que consideres (contactar coa CIG).

O luns 05 de decembro tivo lugar a primeira xuntanza con representantes da Consellería de Medio Ambiente Territorio e Vivenda (CMATV) para negociar un Acordo  que regule as condicións de traballo do persoal que presta servizos nos arquipélagos do Parque Nacional Marítimo Terrestre das Illas Atlánticas de Galicia (PNMTIAG).

Esta xuntanza foi unha primeira toma de contacto. A Consellería remitiu unha proposta que supón un claro retroceso nos dereitos laborais do persoal que traballa no Parque Nacional., destacamos: 

  • Queren incrementar os días de presenza a total disposición nas illas en máis de 50 días 
  • Van computar o tempo de traballo diario nas illas en 7,5 h/día en tempada baixa (igual que nunha oficina) e de 10 h/día nos 4 meses de tempada alta (é unha barbaridade xa que estamos ás 24h alí)
  • Límitan o dereito a conciliación do persoal cun réxime ríxido de 7 días continuados nas illas e que tamén condiciona drásticamente o desfrute das vacacións, permisos, licenzas, reduccións de xornada…
  • Mobilizarán libremente ao persoal entre os diferentes arquipiélagos por parte da Dirección por “necesidades do servizo”
  • Computan como período de descanso o tempo de permanencia nas illas, aínda estando a dispor e conectado/a.
  • Queren mudar as funcións das diferentes escalas establecidas na LEPG, incrementando as funcións ao persoal do PNMTIAG (para que “valan para todo” e aforrar postos de traballo).
  • Establecer novas dependencias funcionais das escalas/categorías de xeito diferente ao resto da Xunta, xerarquizando e duplicando funcións en varias escalas. 
  • Propoñer compensacións económicas á baixa a pesar de recoñecer as especiais condicións de traballo do PNMTIAG.

Con esta proposta de acordo a Consellaría amosa un enorme descoñecemento da da realidade laboral do Parque Nacional e os seus representantes seguen pensando que traballar nas illas é ir de excursión.  

Na CIG vimos denunciando a precariedade das condicións de traballo no Parque Nacional, as instalacións, os medios e os factores sociais e ambientais cos que a diario nos enfrontamos. O mar e a insularidade limitan e condicionan os nosos dereitos laborais e afectan a saúde á vez que incrementan as responsabilidades do posto. Levamos anos analizando a especial situación no PNMTIAG e traballando na búsqueda de solucións axeitadas para amortecer as discriminacións que sofre o persoal.

A consellaría desconvocou unilateralmente a mesa de marzo e agora pretende “despachar” en tempo record unha negociación tan complexa para así impoñer as súas condicións . Anuncian que a próxima xuntanza será o 16 de decembro. Nos xa anunciamos que haberá conflicto se non avanzamos en dereitos.

Para termos dereito á xubilización anticipada con coeficientes redutores, para rematar coa discriminación do ISM por sermos persoal funcionario: esiximos a inclusión no Tremar (réxime especial do mar). 

O vindeiro martes 13 de decembro acudiremos ao Congreso dos Deputados, onde se defenderá a enmenda impulsada pola CIG para a Lei de Pesca Sustentable co obxectivo de rematar con esta inxusta exclusión. 

 

Tes ata o 26 de decembro incluído, para solicitar a carreira profesional dos grao I ou II extraordinarios (do complemento de carreira ou complemento de desempeño, segundo sexas persoal funcionario ou laboral). O FIDES vai detectar automaticamente o grao que che corresponde: é a forma ORDINARIA de solicitar a carreira.

E, se non concordas co que indica o sistema aconsellámosche que o presentes igual e que despois presentes unha solicitude coa túa demanda a través do modelo PR004A.

Para identificarte no FIDES terás que facelo con certificado dixital, DI electrónico ou Chave365, polo que no caso de non ter DEBERÁS SOLICITALOS previamente.

Se es laboral temporal da Xunta ou do Consorcio ou persoal funcionario interino da Xunta, lembra que non lles quedou outra que asumir as sentenzas que gañamos, polo que agora SI tes dereito a carreira, polo que debes solicitala.

 

Cales son os requisitos que teño que cumprir?

Para o grao I extraordinario, ter 40 horas de formación ou outros méritos dos criterios de avaliación descritos na convocatoria URL e 5 anos de antigüidade nesta administración a 31.12.2021.

Para o grao II extraordinario ter o grao I e 80 horas de formación ou algún dos outros méritos dos criterios de avaliación descritos na convocatoria URL e 11 anos de antigüidade nesta administración a 31.12.2021.

• De novo, o persoal laboral fixo non ten carreira se non asina o compromiso de funcionarización que aparece como requisito. É así porque así o quixeron CCOO, UGT e a Xunta.. Se é o teu caso ponte en contacto coa CIG.

• Estar en activo a 31.12.2021. Se te xubilaches, estás en excedencia ou sinxelamente non estás en situación de servizo activo agora, podes solicitar os importes correspondentes ao tempo en activo do 2022. E, se estabas nunha das situacións anteriores (excepto no caso de xubilación) ou en servizos especiais, tes que solicitala para que se che recoñeza a efectos administrativos, aínda que non vas cobrar ata que te reincorpores ao servizo activo é só con efectos económicos a partir de estar nesa situación.

 

Como a teño que solicitar?

A través da plataforma https://fides.xunta.gal/

Lembra que tes ata o día 26. Se vai lento (ou non vai) proba noutro intre.

Se non tes acceso ao FIDES ou portal electrónico presenta unha solicitude a través sede electrónica da Xunta co modelo de solicitude xenérica: PR004A.

Pero primeiro asegúrate de que o problema non estea en que teñas caducada a túa Chave365, certificado dixital, ou DI electrónico.

O sistema vai verificar si cumpres os requisitos de xeito automático. Se falta algo vaite chegar unha notificación (non é necesario por tanto actualizar o expediente electrónico ata que cho requiran).

 

Que pasa si….

1. Cumpro os requisitos pero o FIDES non me recoñece o grao?: presenta a solicitude a través do modelo xenérico PR004A da sede electrónica da Xunta.

2. Non cumpro os requisitos pero coido que debería ter dereito porque xa estaba cobrando o grao I ou por que considero que a exclusión é incorrecta?: presenta a solicitude a través do modelo xenérico PR004A da sede electrónica da Xunta. e acude ao sindicato para valorar a situación.

3. Estou no paro, xubilado/a ou en excedencia neste momento pero a 31.12.2021 estaba en activo, traballei un tempo no 2022 e non me deixa presentar a solicitude a través do FIDES?: preséntaa co modelo PR004A.

4. Teño unha demanda presentada para a cobranza da carreira profesional anterior e estou pendente de sentenza?: tes que solicitar esta tamén, posto que é unha carreira que deriva dunha nova orde.

5. Estaba cobrando o grao I pola carreira profesional anterior e agora o FIDES indícame de novo o grao I da carreira administrativa?: e unha incidencia que se esta a solucionar. Se aínda persiste acepta igual e logo presenta unha aclaración polo PR004A.

 

Para calquera cuestión non dubides, porte en contacto coa CIG. Axudarémosche no que poidamos.

 

O luns 5 de decembro tivemos unha Comisión de Persoal e unha Mesa sectorial onde se trataron a orde de integración do Consorcio e os temarios para os procesos de estabilización da lei 20/21.

Orde de integración do Consorcio

Antes da emisión do voto a CIG deixou constancia de que continúa sen estar resolto o tema da titulación académica para a categoría III-50, razón pola que tiñamos que votar en contra, de xeito que a orde quedou aprobada co voto en contra da CIG e CSIF e o voto a favor de CCOO e UGT.

No tema das titulacións o director xeral de Función Pública comentou que só lle constaba que están afectadas 3 persoas dun total de 200 e pico e que as titulacións requiridas serán as que obriga a normativa básica correspondente.

Temarios e convocatorias dos procesos selectivos da lei 20/21

  • Mandarán os temarios con aquelas alegacións dos sindicatos que foron aceptadas. Na semana que vén irán a CP.
  • O luns 12 de decembro mandarán tamén os borradores de convocatorias dos procesos selectivos da lei 20/21 para alegacións.
  • Enviáronlle aos entes instrumentais o modelo de convocatoria que teñen que seguir.
  • As prazas de cada convocatoria publicaranas na web de Función Pública.
  • Teñen intención de non publicar as prazas no DOG a cando as convocatorias polos posibles cambios que poida haber nelas.
  • Convocarán proximamente CP para aprobar as convocatorias antes do día 23 de decembro.
  • Fala do 16 de xaneiro como posible data de inicio do prazo para apuntarse aos procesos selectivos da lei 20/21.

Outra información

  • Enviarán tamén nos vindeiros días a OEP ordinaria de 2022.
  • As RPTs que se están negociando actualmente virán proximamente a CP.
  • A elección de destino provisional do I-4 e os nomeamentos do A2 e do C1 probablemente publicaranos no DOG do 12 de decembro. O C2 se é posible publicarase neste mes.
  • RPT funcionarización grupo V: aprobarase neste mes e iniciarase o proceso en febreiro ou marzo.

A Dirección Xeral de Función Pública achega os borradores dos temarios para os procesos selectivos derivados da OEP extraordinaria da Lei 20/2021 (lei da temporalidade) das seguintes categorías de persoal laboral do SPIF:

  • Categoría IV-033, bombeiro forestal condutor de motobomba
  • Categoría V-10B, viaiante fixo de defensa contra incendios forestais
  • Categoría V-10C, emisorista de defensa contra incendios forestais
  • Categoría V-14, bombeiro forestal
  • Categoría V-14A, bombeiro forestal condutor

Nesta ligazón podes descargar as propostas, e se é do teu interese, podes contactar coa CIG.

Primeira toma de contacto con Función Pública para presentarnos o proxecto de decreto polo que se vai regular o persoal de investigación dependente da Xunta de Galiza.

Nunha primeira ollada observamos o seguinte:

  • O director xeral de Función Pública, logo da nosa advertencia de que o persoal dos hospitais e centros concertados co SERGAS non é persoal do sector público autonómico, insiste en que non lle atopa inconvinte a que aparezan citados no ámbito de aplicación deste decreto.

  • O persoal está inmerso nun avultado proceso de funcionarización do persoal laboral, polo que nos chama a atención que neste caso se opta pola vía oposta: que o persoal investigador teña a condición de persoal laboral exclusivamente, sen que se permita a opción de persoal funcionario ou estatutario.

  • Temos unha ampla casuística dentro do persoal investigador: funcionariado de carreira, funcionariado interino, funcionariado de carreira en destino provisorio (que non aparece citado no texto), laboral fixo, laboral temporal, etc. A perspectiva da laboralización obrigatoria vai facer que o persoal que xa conta cunha carreira investigadora teña que aceptar unha laboralización forzosa, coas condicionantes que iso ten; ou ben optar por perder a carreira investigadora, o que pode minguar a capacidade investigadora xeral autonómica que se di que se tenta fomentar.

  • Botamos en falta a referencia á negociación colectiva de varias das entidades que aparecen nomeadas, varias con convenios propios. O texto non remite en ningún momento a eses convenios, aínda que teñen repercusión nas remuneracións.

  • Déixase fóra ao persoal de xestión da investigación, cando a Lei da ciencia entendemos que deixa a porta aberta a que este persoal sexa incluído, dado que fomenta a carreira profesional e a mobilidade profesional do conxunto do persoal de investigación, científicos/as, técnicos/as e persoal de xestión.

Presentaremos as nosas alegacións por escrito cando se inicie formalmente a negociación, ao non ter tempo para estudar con detemento o proxecto xa que nolo enviaron o día anterior. Se queres aportar algo, podes contactar coa CIG.

Outras novas recentes

Luns, 04 Agosto 2025

Directora da EGAP no Consello Reitor: que fastío!

Como un cura que sermona á freguesía durante unha hora, así actúa a directora da EGAP nos consellos reitores. E como un cura iracundo coas ovellas descarriladas, deste xeito se comporta a directora coa representante da CIG por non darlle xabón e levármoslle a contraria. O mércores 30 de xullo tivo lugar unha xuntanza do órgano de goberno da EGAP, o Consello Reitor. Que...
Xoves, 31 Xullo 2025

Privatización do servizo de vixilancia de explotación de estradas

O pasado 10 de xuño, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) publicou na páxina de Contratos Públicos de Galiza a documentación relativa á contratación da conservación ordinaria e vialidade invernal das estradas dependentes da Xunta de Galicia. Nos pregos desta licitación figuran os requisitos e tipo de persoal con dedicación exclusiva que deben contratar as empresas...
Xoves, 31 Xullo 2025

RPT de Atriga, Facenda, C.Presidencia. RPT con cambios en admon. especial (para 01/08/25)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocounos a unhas xuntanzas que serán o día 1 de agosto, coa seguinte Orde do día: RPT DA CONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, XUSTIZA E DEPORTES Trátase dunha proposta de certa amplitude que foi tratada nunha xuntanza previa o día 11 de xullo. E agora, no mesmo día pretenden "negociar" en Mesa Sectorial de...