Novas por contido

Despois de ter solicitado a CIG unha xuntanza coa Consellaría, esta convocounos á comisión de seguimento. Acceden a tratar outros asuntos que exceden do ámbito da comisión, ao igual que os outros sindicatos, o cal xa é algo positivo.

1. Coeficientes redutores

A consellería coméntanos que está a actuar “politicamente” e que falaron co “grupo parlamentar no Congreso e no Senado” (sic) para impulsar unha lei que recolla os coeficientes redutores. Non sabemos con que grupo pero todos/as entendemos.

Comentámoslle que nos parece moi ben, que a CIG tamén se reuniu, pero COS GRUPOS parlamentares, incluído o grupo popular, pero que a cuestión que agora demandamos é outra, alternativa e simultánea a esta actuación.

Tampouco deixamos de demandar, e o fixemos en todas as instancias, a inclusión do persoal do Servizo de Gardacostas no Réxime Especial de Traballadores/as do Mar.

Lembramos que a instancia da CIG a consellaría solicitou ao ISM os coeficientes redutores por asimilación de funcións. A resposta do ISM foi negativa pero a consellería NON RECORREU. Un recurso podería posibilitar logo ir ao xulgado para reclamalos. Por que non recorren ou por que non o fan de novo?

Pero hai unha terceira vía complementaria que xa puxemos con anterioridade en coñecemento da consellería, e que incluso nos foi recomendada polo INSS, como é a solicitude de aplicación de coeficientes redutores por razón de actividade. Esta vía recollida no artigo 206.2 da Lei xeral da Seguridade Social, require a iniciativa conxunta das organizacións sindicais máis representativas e da Administración da que dependa o persoal.

Do manifestado hoxe por nós, as outras organizacións o apoiarían, polo que só falta que a Administración se pronuncie.

Lembrámoslle que para iniciar este camiño xa se comprometeran a aportar toda a documentación e estatística relacionada coa morbilidade como:

1. Idade absoluta e por tramos do persoal.
2. IT dos últimos 5-10 anos (xa que moitos dos trastornos musculoelesqueléticos están agochados nas IT - as mutuas non recoñecen cando esta o factor idade - ).
3. Accidentes laborais dos derradeiros 10 anos.
4. Incidentes/accidentes sen baixa. Isto tamén foi solicitado no Comité de Seguridade e Saúde Laboral e non se facilitaron.

E o único que aportaron foi unha táboa coas idades. Consideramos que antes de que remate o ano teñen que ter previamente aportado a documentación e iniciado conxuntamente con nós a solicitude. Van estudalo.

 2. Creación de escalas no grupo B

Actualmente hai titulacións que se poden obter en centros da propia consellería para a obtención do título de técnico superior. No caso de patróns/patroas e mecánicos/as, esta Administración está facendo trampa, pois esixe un título de técnico (medio, cando non se especifica) e a maiores un titulo profesional que habilite para o desempeño de funcións QUE SON PROPIAS DO TÍTULO DE TÉCNICO SUPERIOR.

Noutros casos como no dos axentes ambientais se creou unha escala no grupo B para que o persoal con titulación poida acceder dende o subgrupo C1.

O xeito de dignificar a profesión, de pór en valor as titulacións impartidas pola propia consellería, de facer atractiva a escala para as persoas que se titulan é crear novas escalas no grupo B.

Descoñecen se existen outras escalas no grupo B, e aproveitamos para lembrarlles unhas cantas, que aínda que sen efectivos xa están creadas (delineantes, axentes de xestión ambiental, educadores infantís, xefes de brigada, etc). Tamén van estudalo.

3. Segunda actividade e aptos con restricións

Aquí si parece que teñen algo que aportar: van a facer cambios normativos a través da lei de medidas fiscais e administrativas para ter en conta algún outro factor a maiores da idade, como certas restricións e tamén tratarán de facer una proposta para regular as funcións.

Parécenos correcto que se aveñan a desenvolver isto. Seguimos sen incrementar as prazas para segunda actividade. Non cumpren o 5% previsto no Decreto nin na Lei de creación do servizo. Solicitamos unha vez máis e como mínimo, unha para cada base e a sua cobertura inmediata, aínda que tamén podería optarse por outros modelos.

Lembramos que, aínda que os postos de segunda actividade van na RPT cun complemento específico básico, a consellería aclarou por escrito que van respectar o complemento do posto de orixe, como indica a lei, polo que se respectarían as retribucións íntegras. Porén, a CIG segue a demandar que se indique este compromiso na columna de observacións da RPT, para maior tranquilidade de todos e todas xa que entendemos que este é un dos motivos polo que non hai demanda das prazas.

Por outra banda a consellería comenta que en relación aos aptos con restricións están buscando unha fórmula que permita crear algún tipo de postos que poidan utilizarse para estes casos e mentres duren as restricións. Que o están a tratar con Función Pública. Á CIG parécenos correcto.

4. Vacantes das escalas técnica e executiva

Temos información da próxima xubilación de persoas destas escalas, e tamén sabemos que non se estiveron a cubrir estas prazas. Débese establecer un sistema de promoción interna e non amortizar ningunha das prazas que queden vacantes. Toman nota e advertimos que estaremos pendentes para a próxima oferta de emprego.

5. Recoñecementos médicos

Recoñecen que teñen un problema co Real Decreto 505/2024 de recoñecementos médicos. Din que fixeron consulta co ISM porque a norma esixe estar no RETM. Advertímoslles que ou se soluciona isto ou todo o servizo vai quedar inoperativo e que isto é unha máis das incongruencias de non ter integrado ao persoal funcionario de gardacostas no RETM.

6. Baixas, carteleiras e acordo

Na anterior comisión de seguimento instamos á consellaría a que solicitase establecer un sistema áxil de cobertura de baixas, permisos, vacantes, etc., como o dos centros de ensino ou política social, onde as baixas se cobren incluso ao día seguinte de comunicalas. Fíxose algo? A consellaría confesa que non.

Este é un dos maiores problemas e condiciona a elaboración das carteleiras: a falta de persoal e a desidia en atallar a súa falta. Desta situación derívase que non se cumpra co acordo e que se teña que recorrer a acordos singulares en cada unidade para garantir a prestación do servizo e os dereitos do persoal.

A isto hai que sumarlle a falta de efectivos por non convocar as 10 prazas de patrón/patroa e as 13 de mecánico/a pendentes da OEP do 2022. A maiores, a administración debe abrir as listas de contratación pois nestes momentos só hai 2 patróns/patroas nas listas e ninguén en mecánico/a.

Ou se soluciona todo isto, que xa o temos demandado en innumerábeis ocasións, ou vai ser imposible que este servizo funcione correctamente.

Entendemos que a comisión de seguimento non só debe velar pola aplicación do acordo senón para detectar cales son as eivas ao e que melloras se poden recoller e temos un acordo de hai 18 anos e polo tanto, respectando o sentido do mesmo si hai posibilidades de modificar determinados parámetros contemplados nel. E temos tamén acordos posteriores doutros colectivos que contemplan outras opcións para organizar o servizo e mellorías con respecto ao de gardacostas polo que deberían tomarse como modelo.

CONCLUSIÓN

Dende a CIG imos estar vixiantes e ver si hai vontade de cambiar as cousas:

  • Neste próximo semestre temos que ver que hai propostas a través da lei de medidas de ir dando solucións novas para a segunda actividade e postos con restricións.
  • Imos ver si facilitan a documentación necesaria para activar a vía do artigo 206 da LXSS para establecer coeficientes redutores para o colectivo (independentemente das iniciativas que estamos tendo dende a CIG ou das que tome a propia administración noutros eidos).
  • Esperamos tamén que confirmen a resposta que lles dean dende o ISM sobre os recoñecementos.
  • Vixiaremos para que tamén na lei de medidas e falando con Función Pública creen as escalas no grupo B.
  • E esperemos que en setembro se plantexen crear un modelo para cubrir de xeito preferente as baixas ou vacantes do servizo, independentemente de que na próxima lei de Orzamentos se comece a considerar de unha vez por todas como un sector prioritario ao Servizo de Gardacostas.

Outras novas recentes

Luns, 16 Decembro 2024

Proposta de Acordo para a correcta finalización de determinados procesos de estabilización (SPIF) (borrador 16/12/24)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) achegounos unha proposta de acordo relacionado coa terminación dos procesos selectivos de estabilización para as distintas clases e escalas do servizo de incendios. O asunto ven motivado polo feito de que houbo un cambio de criterios en canto á baremación da experiencia do persoal fixo-descontinuo. Con...
Mércores, 18 Decembro 2024

Consellarías de Educación e de Economía van adiante co traspaso forzoso e non negociado de persoal propio, laboral e funcionarial de GAIN

A última hora da xornada laboral do 16 de decembro, dende a dirección da Axencia Galega de Innovación (GAIN) remítesenos o texto oficial do 2º Acordo de traspaso: adscripción de postos con nivel orgánico inferior a sevizo e traspaso de créditos asignados aos servizos traspasado, entre a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellería...
Mércores, 18 Decembro 2024

RPT do Consorcio: morrer matando

Durante anos sen convenio, sen trienios... e agora queren meter o acelerador para que apandemos con todo o que queiran impoñer A directora xeral de Emprego Público e o xerente do organismo propoñen niveis e salarios máis baixos que na Xunta para o persoal do Consorcio de Igualdade e Benestar. A nova RPT chega nos últimos días do ano 2024, non negociada, inzada de centos de...