Novas por contido

O Presidente da Xunta realiza unhas declaracións cara a galería que amosan o seu perfecto descoñecemento do Servizo público contra incendios

O que non concorda coa actual realidade que temos no País é o que dixo. Se algo precisa a nova tipoloxía de lumes é de coñecemento e celeridade, tanto na previsión como na execución.

Entre as novas que avanza, chamounos a atención a aposta por brigadas multifunción cara ao futuro, cando as brigadas multifunción xa existen e están recollidas na normativa actual, tanto para a prevención e a extinción -no V convenio da Xunta dende hai 14 anos- como na Lei 17/2015, de protección civil, ao pasar a formar parte oficialmente dos servizos de emerxencias.

Xa ten delito que alguén que estivo de vicepresidente dende o 2009 descoñeza o funcionamento do servizo, máis cando foi o responsábel dos servizos de emerxencias (foi a súa consellería) ao longo dos anos.

A multitarefa mal xestionada e sen os recursos suficientes pode atrasar a actuación nun lume onde o tempo de reacción é básico

Ao respecto de dotar de maior temporalidade os contratos do persoal da loita contra incendios, BENVIDO SEXA!!, o goberno do que forma parte dende 2009 tivo numerosísimas propostas, demandas, informes do grupo de expertos de apoio á Comisión do Parlamento de Galiza sobre incendios forestais que así llo recomendaron e esixiron, aínda así, benvido sexa. Mágoa que non se concrete en tempo e forma e todo nos lembre a unha manobra mediática.

A Administración galega está nun bo intre para o incremento de tempo de traballo do persoal descontinuo, dado que cos procesos de funcionarización internos que se están a acometer, sería un momento idóneo para converter tódalas prazas descontinuas a todo o ano, e crear un corpo público único e homoxeneizado que tería moita maior eficacia no traballo e estabilidade laboral que o actual e desleixado modelo dos "sete mil efectivos".

Se algo precisa a lacra estrutural dos lumes do noso País no momento actual é non funcionar a golpe de nota de prensa buscando resultados electorais. Atopámonos dentro dun mal endémico e estrutural cronificado nas últimas décadas.

Dende os servizos de prevención e extinción públicos -SPIF- levamos anos esixindo melloras que nunca chegan, e que lembraremos de novo:

1.Pulamos pola a profesionalización de todo o SPIF, todo o persoal debe traballar todo o ano.

2.A prevención debe ser o eixo troncal do traballo. Hai que adaptar a prevención aos novos tempos e novos perigos.

3.O Pladiga é un plan obsoleto centrado en botar cifras á esgalla e orientado unicamente cara a extinción

4.Todo o persoal de prevención e extinción debe estar baixo o mando único do SPIF e formar parte deste.

5.As brigadas helitransportadas deben estar xestionadas e ocupadas por persoal do SPIF.

6.A formación integral nas multiemerxencias e en concreto na nova tipoloxía de lumes e o adestramento continuado nas situacións derivadas destes deben formar parte do día a día dos persoal do SPIF.

Dende a CIG levamos anos esixindo unha adaptación xeral do dispositivo diante do paso xa dos lumes da quinta á sexta xeración. A mestura do abandono do rural coa nefasta xestión do monte por parte da Xunta de Galiza, pon en perigo as poboacións. O incremento do modelo 4 de combustible nas zonas próximas ás casas fan de cada incendio de interface unha ameaza no só ao ecosistema, senón tamén ás vidas e bens da poboación.

Todas estas cuestións son modificábeis, tanto o medio sobre o que se pode actuar como a formación do persoal neste tipo de circunstancias.

Estamos dispoñíbeis para abordar todas estas cuestións -propostas concretas xa houbo dabondo e por escrito nos últimos anos- cando o Sr. Rueda e/ou o Conselleiro do Medio Rural o consideren.

O venres 5 de agosto tivemos unha nova reunión para concretar cuestións. O director xeral de Función Pública comprometeuse a enviar un novo borrador de criterios destas bases comúns cos acordos e achegas.

Función Pública convocará todos os procesos agás os daqueles entes que teñan convenio propio (que non estean adheridos ao V Convenio) e os das fundacións e empresas públicas mercantís (Lofaxga 45.1.b).

A destacar:

  • Puntuarán só o tempo traballado como temporal ou interino/a.
  • Regularán non obter máis dunha praza nos procesos selectivos e evitar o acaparamento de prazas. O obxectivo é baixar a temporalidade (e pagar as menos indemnizacións posibles).
  • Muda a rixidez do reparto do concurso de méritos: racha a barreira do 60% (profesionais) - 40% (outros méritos). A Dirección Xeral “pode chegar o 70-30”, máis seguiremos loitando porque suba a porcentaxe do tempo traballado.
  • Os anos necesarios para chegar o tope poderían reducirse ata 20.
  • Para modular o tempo traballado e que se puntúe máis na administración convocante proponse aumentar o valor a 3-1, e outra opción sería engadir un coeficiente multipicador. O que si quedou claro é que se vai valorar máis o traballo na propia administración convocante que noutras.

O tempo traballado en calquera ente convocado por Función Pública vai ser puntuado igual que o tempo de traballo na Admón xeral

E, coma os postos van ser funcionariais (Acordo de Concertación), faranse listaxe de equivalencias, coas que compre estar vixiantes para que non quede fóra ningunha titulación e que todas as persoas que ocupan hoxe un posto se poidan presentar a esas prazas.

O desempate: en primeiro lugar o baremo legal da infrarrepresentación feminina, no seu caso; e logo proponse a antigüidade na administración na categoría/escala.

O que queda:

  • Subir a porcentaxe de tempo traballado sobre outros méritos.
  • Valorar en diferente categoría (menos) e recoñecer alternantes e sucesorias. Compensar o tempo de inactividade do persoal fixo-descontinuo.
  • Mudar a data de referencia dos méritos para a data da convocatoria ou fin de presentación de solicitudes (como é o habitual).
  • Que na valoración dos exames de procesos selectivos se elimine o “último proceso selectivo” admitíndose varios e tamén de temporais.
  • O resto das alegacións e propostas presentadas pola CIG para equilibrar estes procesos.

Función Pública está a ser máis receptiva coas nosas propostas e cambios para chegar a unhas bases equilibradas e asumibles polo persoal. Aínda asi queda moito por percorrer e na CIG estamos alerta e non dubidamos en recorrer a calquera medio ao noso alcance, se isto se enquista ou non se consolidan as melloras achegadas.

Retomarase a revisión dos postos no mes de setembro cun grupo de traballo

O venres 5 de agosto tivo lugar unha nova xuntanza con Función Pública para tratar a revisión dos últimos listados de prazas da OPE extraordinaria 2022 publicada o 30 maio.

Unha das primeiras cuestións é a da retirada de 354 prazas do persoal das brigadas de 6 meses creadas no 2019 no servizo de incendios. Función Pública manifestou que querían un pronunciamento dos sindicatos, xa que entenden que pode haber inseguridade xurídica ao incluílas na oferta, e seguían estudando as diferentes opcións. 

Por parte da CIG facemos un chamamento á cautela e manifestamos que nós o que queremos é igualdade no tratamento da convocatoria destas prazas. Non pode ser que se fagan parceliñas e que o persoal se pelexe por un puñado de prazas. . 

Seguimos mantendo que nos preocupan como se vai baremar o tempo de traballo segundo os criterios comúns desta oferta xa que pode xerar inseguridade e discriminacións.

Con respecto ao Consorcio nos comunican que aceptaron aproximadamente o 90% das alegacións.

A maiores Función Pública nos trasladou a seguinte información:

  1. Aínda están a traballar no listado dos entes (enviarano nos vindeiros días, din)
  2. No mes de setembro farase un grupo de traballo técnico con persoal de Función Pública e dos sindicatos para valorar cada unha das alegacións denegadas.
  3. É probable que nas convocatorias publiquen o listado das prazas da OEP cos postos identificados para dar maior seguridade xurídica.

O traballo de noite, en quendas semanais e os sábados á mañá, ademais das funcións de inspección, levantamento de actas e control de establecementos públicos adicados ao lecer e hostalería xa ten recoñecemento para o persoal inspector da Axencia de Turismo da Galiza. A CIG ven de ratificar na Comisión de Persoal do 3 de agosto a regulación das súas condicións de traballo xunto co recoñecemento salarial nun Acordo vinculante no que o persoal vai percibir un complemento salarial adicional de 368,54 € ao complemento específico.

Mais coidamos que o camiño de ir parcelando negociacións e acoutar acordos por escalas ou grupos de postos fai que as condicións laborais dependan da presión que exerce cada colectivo de traballadoras e traballadores, ou da necesidade que a Xunta teña polo servizo que aportan. E lembramos que este ano é Xacobeo, e que o turismo é a “ficha” pola que aposta a Xunta para a economía da Galiza. No entanto, o seu recoñecemento era unha demanda histórica do persoal e da CIG.

A intención inicial dos responsábeis da política de persoal da Xunta era impoñer un texto sen negociación coas organizacións sindicais. Pero na CIG coidamos que é necesario facer algo máis amplo, polo que na negociación introducimos a necesidade dun estudo para harmonizar coherentemente os niveis do complemento de destino de todos os postos de inspección da Xunta. O director xeral de Función Pública comprometeuse finalmente a realizar ese estudo global das circunstancias de todos os postos de inspección, e os niveis correspondentes, que teñen que ser compatibles cos complementos adicionais polas especiais condicións de traballo do posto.

Necesitamos un Acordo Marco co que regular as condicións laborais e retributivas de todos os empregados e empregadas públicas, e isto ten que implicar unha revisión dos niveis non só a determinados corpos e escalas, se non a todo o persoal ao servizo da Administración Autonómica de Galiza. Da necesidade de abordar globalmente este tema da conta a decisión da Xunta de baixar o nivel mínimo de complemento de destino existente na Administración Autonómica, que pasa do actual 10 ao novo 9, e afectará principalmente a algunhas escalas de Política Social e Educación.

A Axencia de Turismo de Galiza (ATURGA) decidiu destruír 6 postos de traballo e crear 2, o que é unha destrución neta de 4 postos. 

A proposta inicial era ainda peor: decidiran eliminar 8 postos de traballo, todos eles na propia ATURGA, e case todos da escala de inspección de turismo. A proposta final pasou a destruír 6 postos, dos que 1 é en ATURGA e outros 5 da Presidencia da Xunta. Destruír dous postos menos (serán 6, e non 8), para crear 2, e que dos 6 que destrúen 5 deles serán en Presidencia e non en ATURGA (como se importaran menos), foi xustificación abonda para algún sindicato para votar a favor.

A maiores, modifican algúns postos de traballo das oficinas de turismo, para aplicar o acordo das súas condicións de traballo, o que implica introducir o "horario especial e xornada partida". O acordo que o regula fala de que eso será voluntario para os postos ocupados, e obrigatorio para os vacantes. Pero meten no saco postos que foron collidos no último concurso de traslados que cando foron solicitados non tiñan ningunha observación de horario. Certo que se comprometen a non aplicarlle as novas condicións obrigatoriamente a estes últimos, pero a CIG pediu que como mínimo, ese "horario especial e xornada partida" que van meter na RPT, quede clariño que será "cando quede vacante.."

Toda esta proposta foi votada na Comisión de Persoal do 3 de agosto, e contou coa abstención de CCOO e o voto favorable de CSIF e UGT. A CIG votou en contra.

Mentres que noutras administracións (local, universidade..) o nivel inferior de todos os grupos é o 14, tanto no complemento de destino como no específico, a Xunta pretende unha baixada do actual nivel 10 da Agrupación Profesional, ao un ainda menor nivel 9.

Esta regresión retributiva é como consecuencia da funcionarización do persoal laboral fixo pactada por Xunta, CCOO e UGT no Acordo de Concertación, que afecta de cheo ás categorías do persoal de limpeza daqueles centros de traballo nos que non se perciben pluses pola singularidade do posto. 

A proposta xa pasou pola Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario o día 3 de agosto, mediante un proxecto de decreto que modifica o actual regulamento de provisión de postos de traballo, promoción profesional e promoción interna, do ano 1991 (descargar proposta). Todos os sindicatos amosaron a súa disconformidade, agás o SEPGA que se limitou a pedir datos.

A diferenza retributiva entre o persoal laboral do grupo V sen pluses, e o persoal funcionario da agrupación profesional, nivel 10 de CD e CE é de 710 €/anuais a favor do persoal funcionario. Esta diferencia retributiva sería amortizada polo distinto valor de trienios nun prazo de 9 anos; así o trienio da agrupación profesional ten unha valoración de 15,08 €/mes mentres o do persoal laboral é de 31,88€. Polo tanto, a perda anual do persoal laboral será de 235 € que no prazo de 9 anos se achegaría aos 710 € que percibiría a maiores como persoal funcionario no caso de funcionarizarse o laboral do grupo V.

En definitiva, esta rebaixa do nivel mínimo non só afecta ao persoal laboral funcionarizado (1515 persoas das categorías de limpador e camareiro-limpador), senón que faculta á Administración Autonómica a que todos aqueles postos a crear no futuro do corpo da Agrupación Profesional poidan selo cun nível 9 do CD e CE, precarizando aínda máis as condicións retributivas do persoal con peores condicións económicas da Administración Autonómica de Galiza.

O día 2 de agosto tivemos unha nova xuntanza coa Administración. A maiores do director xeral de Función Pública tamén estivo presente un representante da Consellería de Medio Rural. Nesta reunión deron explicacións sobre o último listado de postos incluídos na OPE extraordinaria de estabilización 2022.

Na CIG reclamamos respostas xa que a OEP publicada non se correspondía coas listaxes previas remitidas aos sindicatos. Con esta nova listaxe “rectificada” incluso se reduce o número total de prazas.

Este proceso de estabilización conta con numerosas eivas, incertezas e ausencia de prazas, o que pode producir danos e discriminacións.

Nas listaxes faltaban todos os entes, e agora din que os enviaran canto antes xa que foi un erro, pero sobor de todo seguen a faltar moitas prazas, as da disposición oitava da Lei 20/21.

Por outra parte, volven mudar os criterios para a introdución de prazas sobre a marcha e unicamente dan explicacións parciais. Eso si, recoñecen o problema e a falta de prazo polo que imos ter para alegar os listados ata o 9 de setembro. Ollo!, todas as achegas deben ir xustificadas e documentadas.

Ademais, din que enviaran xa as respostas as anteriores alegacións. Sería a terceira vez que mudan as listaxes, e polo tanto que se alegan. Unha perda de tempo se imos mudando criterios polo camiño. É evidente que comezaron a casa polo tellado.

Destacar que no caso das prazas retiradas do servizo de incendios (as que crearon no 2019 logo da eliminación da encomenda de SEAGA), Función Pública di que o cambio de criterio para que retiraran 353 prazas (quedando 208) é que só recoñecen as da disposición adicional oitava. Nas que retiran, entenden que non existe continuidade nin subrogación do servizo, e polo tanto non corresponden á disposición adicional sexta. Ao menos resulta curioso. Ante as dúbidas e un chamamento á cautela que manifestamos, os responsábeis políticos da Administración Autonómica van consultar de novo coa asesoría xurídica. O que si quedou clara é que o resto das prazas vanse convocar como estabilización na OPE ordinaria 2022 polo sistema de concurso-oposición.

Na listaxe tamén veñen excluídas 83 prazas de condutor/a de motobomba coa xustificación de que xa estaban convocadas nun proceso selectivo de quenda libre con anterioridade á entrada en vigor la lei.

Pedimos xustificar a ausencia de prazas do Consorcio e tamén que incluíran as prazas das encomendas de temporais, máis a Administración defende que o persoal está incluído ao abeiro da DA8ª (no caso de ter algún máis sen incluír teremos que alegar). Tamén con respecto ao Consorcio comentou que aceptaron 25 alegacións de prazas presentadas polas organizacións sindicais.

Respostan ademais que figuran as iniciais do nome e apelidos das actuais persoas que ocupan as prazas para facilitar a súa identificación nas listaxes.

Para rematar, remitirán esta semana un listado de prazas xustificando as alegacións de cada organización sindical para que poidamos cruzar os datos e telas en conta para novas achegas.

A CIG ven de interpoñer recurso contencioso administrativo contra o decreto da Oferta de Emprego Público da estabilización de 2022. 

Ante o baile de prazas e a ineptitude da Xunta para interpretar os obxectivos da Lei 20/2021 de estabilización do emprego público, o 22 de xullo interpuxemos recurso contencioso administrativo co fin de que se aplique correctamente esa norma aprobada polo Parlamento español. 

Teñen que emerxer as prazas que deben ser, e corrixir os erros que xa transmitimos as organizacións sindicais. Como exemplo, as prazas da disposición adicional oitava, os problemas de titulacións e incluso ausencias completas ou mal encadradas nos diferentes procesos de estabilización. 

Xustiño apenas unha semana despois do noso recurso, Función Pública envía o listado de prazas definitivas.

A Residencia Xuvenil “Florentino L. Cuevillas” é albergue durante o mes de agosto, cando deixa de facer funcións de residencia de estudantes, dentro da REAJ (Red Española de Albergues Juveniles), tanto é así que continúa a publicitarse no seu web oficial.

Pois ben, grazas a xestión da dirección do centro e co visto bo da Xefatura Territorial da Consellería de Política Social de Ourense, o único albergue público de Ourense está pechado.

No ano da recuperación do turismo despois da pandemia, no ano Xacobeo, onde se pretende potenciar a estadía en Ourense, a Consellería de Política Social pecha outro servizo público.

Dende a CIG-autonómica non entendemos como é posible esta política de terra queimada, onde non se coidan os servizos públicos, onde o pouco equipamento público que temos na cidade o pechamos.

Si existen tarefas de mantemento do centro ou calquera outra cuestión que se teña que facer, existen períodos ao logo do ano que se poden realizar e non no momento en que ten que funcionar como un servizo turístico da cidade.

Estas actitudes de desprezo aos servizos públicos dentro da Consellería de Política Social en Ourense non son novos e deberían ter consecuencias, sobre todo en datas tan sinaladas para a recuperación económica da provincia de Ourense, como é este Xacobeo 21-22.

O xoves 27 de xullo tivemos unha primeira toma de contacto na que o director xeral da Función Pública deu resposta ás alegacións das organizacións sindicais ao baremo dos criterios da OPE extraordinaria 2022 (Lei 20/2021). A negociación destas bases xerais para as convocatorias de establización non será ata setembro. 


A Administración móvese nestes termos:

1. Pide baremo sinxelo e que permita axilidade para non enredarse durante anos (no que son expertos).

2. Acepta que o coñecemento do Galego sexa requisito e con proba eliminatoria. Tamén no concurso de méritos!!

3. Valor do tempo traballado

  • Muda a súa proposta inicial (que valoraba igual o traballo en calquera admón autonómica) e agora estudan valorar o dobre na administración convocante.

  • Segue sen valorar unicamente o tempo traballado como temporal/interina (din que por motivos legais). Valolar o tempo como fixo/a podería producir unha mobilidade entre diferentes administracións furtando prazas a estabilización.

  • Négase a valorar o tempo traballado en diferente categoría (de seguir na teima o persoal temporal ou interino que leva anos rotando de categorías quedaría con menos opcións). Porén si aceptan valorar categorías equivalentes,  sucesorias ou extintas si se ocupa o mesmo posto.

  • Non puntuará o tempo de inactividade do persoal fixo descontinuo. 

4. Formación: Admite baixar o número de horas para acadar o máximo e tamén ampliar as entidades válidas para a formación (universidades, consellerías e entes convocantes). Polo de agora manteñen o minimo de 8h/curso. 

5. Conciliación: Eliminan a limitación dos 5 anos anteriores para puntuar.

6. No baremo da superación exercicios selectivos eliminan “os 10 últimos anos”. 

7. Autoavaliación: seguen insistindo en revisar só o equivalente ao dobre das prazas convocadas co argumento de axilidade ou celeridade e que non é novidade xa que este sistema o emprega o ensino e outras administracions. 

8. No apartado da puntuación por estar nas listas van admitir máis listas públicas e decretos anteriores.

9. Desempate: Sorprendentemente dúas organizacións sindicais cuestionaron a obriga legal de favorecer a infrarrepresentación feminina nun corpo e escala e Funcion Publica o vai comprobar. Para desempate falase, logo deste, da maior antigüidade na administración convocante e na praza pero todo isto ainda está en cueiros.

Concurso-oposición

  • Servizos profesionais, formación e conciliación será o único que conte na valoracion de méritos Eliminan o baremos de listas, exercicios e de titulación. No A1 e A2 tentarán que non sexan máis de dous exercicios e no resto un só exercicio. Non eliminan o de “preferentemente” tipo test polo que pode haber outro tipo de exame. 

  • Parece que aceptarán chegar ao 35-5 no baremo do concurso-oposición.

Concurso de méritos:

  • De momento manteñense no 60-40 e os 25 anos para acadar o máximo en servizos profesionais. Non queren modular este máximo para chegar ao tope de servizos prestados diferente segundo o máximo do ente ou categoría/corpo escala.

  • Vai irse a un baremo homoxéneo para a administración xeral e entes ou organismos no ámbito das oposicións que convoque FP (AMTEGA, ATRIGA, CONSORCIO…) 

  • Vai determinar cales van ir con convocatorias separadas (que poderán ser SOGAMA, PORTOS e  SEAGA por exemplo), que negociarían o seu propio baremo dacordo cos criterios xerais de funcion publica. Recoñecen que nas de funcion publica teran que dar unha volta ao valor das prazas de entes e van facernos unha proposta para negociar esta cuestión, pero avisa que se non hai acordo, vaino impor (como sempre). 

Outras novas recentes

Mércores, 14 Mai 2025

Proceso selectivo gardacostas (patrón/patroa, mecánico/a): convocatoria aprobada en CP 14/05/25

Na Comisión de Persoal do mércores 14 de maio, quedou aprobada a Resolución pola que se convoca o proceso selectivo para as especialidades de patrón/patroa e mecánico/a da escala operativa do Servizo de Gardacostas de Galiza. Son 23 prazas, mediante o sistema de oposición, repartidas do seguinte xeito: Patrón/patroa: 10 prazas, das que 1 está reservada para persoas con...
Luns, 12 Mai 2025

Puntuacións provisionais do concurso de traslados de enxeñaría, enxeñaría técnica, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias

No DOG do 12/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 9 maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade...
Venres, 09 Mai 2025

Concurso ordinario escalas enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos técnicos e ciencias

Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal veñen de comunicarnos que, o vindeiro día 12 de maio, luns publicarase no Diario Oficial de Galicia a Resolución pola que se farán públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de...